טוב ללוחמים / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור קווין דוראנט תמונות

בטיפול הגנתי בפיק&רול בכדורסל עומדות בעיקרן שתי פרדיגמות (על שלל הווריאציות שלהן): שמירה כפולה וחילוף אוטומטי.

בעונות 2014/2015 ו-2015/2016, רוב הניסיונות להתמודד עם ה-P&R קטלני של גולדן סטייט היו בעזרת שמירה כפולה על כוכב הקבוצה, סטפן קרי, מה שהותיר, לרוב, את דריימונד גרין, ולעתים את אנדרו בוגוט, לנהל את ההתקפה במצב של 4 על 3. במקרה כזה, על פי רוב, ההגנה תאלץ לבחור את הרעל, כיוון שאם ההתקפה מנצלת את הסיטואציה, שחקן כלשהו ימצא עצמו פנוי.

בקיץ 2016 הגיע לקבוצה כוכב על נוסף, קווין דוראנט. מאותו רגע הסכנה שבשמירה כפולה עלתה פלאים. יותר ויותר קבוצות החלו להתמודד עם התקפת הלוחמים באמצעות חילופים כפולים, כיוון שכעת נפסלה עוד חלופה להשארת שחקן פנוי.

במקרה של חילופים אוטומטיים, הדרך היעילה ביותר של ההתקפה להעניש היא באמצעות ניצול חוסר התאמה, או מה שמכונה בלעז מיס-מאצ': שחקן גבוה על נמוך, מהיר על אטי, חזק על חלש וכיו"ב.

מכל הסגל של הלוחמים אין מי שהוא מיס-מאצ' יותר גדול מאשר דוראנט בכבודו ובעצמו.

היתרון מבחינת הלוחמים הוא שכעת לא ניתן להביא דאבל-טים על קרי. אמנם הוא לא מומחה בבידודים כמו דוראנט, אך גם הוא אינו טומן ידו בצלחת. החיסרון הוא ששטף המשחק נפגע. סטיב קר, מאמן ג"ס, הסביר בעבר את היתרון שבמשחק הכולל מסירות רבות, בו כולם נוגעים בכדור מספר רב של פעמים ושותפים להתקפה. הוא הסביר את היתרונות הן מבחינה התקפית והן במחינה הגנתית (בעיקר ההשקעה של שחקן שמרגיש חלק אינטגרלי מהמשחק של קבוצתו ולא רק בורג במכונה). במקרה בו הולכים לבידודים כמות המסירות פוחתת וצורת המשחק של הלוחמים נפגעת.

כעת נשאלת שאלת השאלות: האם העלות שווה את התועלת?

התשובה שלי היא: תלוי מתי.

ישנם מקרים בהם הקבוצה עוברת להסתמך על אותם בידודים שלא לצורך, וכן מקרים בהם דוראנט מתרגל לפוזיציה ומשחק לבדו גם כשאין בכך תועלת לקבוצה.

כמו כן, צורת המשחק הזו נחשבת פחות אטרקטיבית ופוגמת בהנאת קהל האוהדים שהתרגלו לצורת משחק מסוימת אותה אהבו מאד.

אלא מאי? לדידי, את רוב רובן של קבוצות הליגה הלוחמים יכולים לנצח כך או אחרת. במקרים כאלה נוצרת התחושה שאולי ייטב לקבוצה ללא דוראנט.

זה עד לבאר. אבל מה קורה כשצריך לשתות ממנה?

השחקן שהכי מקשה על הלוחמים בשנים האחרונות ואת קבוצתו הם גם פוגשים גמר אחרי גמר כבר 4 פעמים ברציפות הינו לברון ג'יימס, מי שנחשב לשחקן הטוב בעולם בעשור האחרון ואחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה.

בגמר 2015, קליבלנד, במדיה משחק לברון, התייצבה לגמר ללא השחקן השלישי בהיררכיה, ובמהלך המשחק הראשון בסדרה איבדה גם את השחקן השני בהיררכיה. בכל זאת, הצליחה קליבלנד לגרור את הקבוצה ל-6 משחקים, עד שנכנעה לעייפות.

בגמר 2016, קליבלנד ניצחה, כשלברון מוביל את שתי הקבוצות בנקודות, כדורים חוזרים, אסיסטים, חסימות וחטיפות.

בגמר 2017 הלוחמים אמנם ניצחו 1:4, כשהם מפסידים את המשחק היחיד שלהם באותו פלייאוף. טיול זה לא היה. לבטח הסדרה הקשה ביותר. ומי קלע את הסל המשמעותי ביותר באותה הסדרה? נכון, קווין דוראנט.

נכון לכתיבת שורות אלה, הקבוצה מובילה 0:1 בגמר 2018, כשאותו לברון קלע 51 נקודות במשחק שהוכרע רק בהארכה.

דוראנט, מעבר לנזכר לעיל, נותן לקבוצה שני דברים מרכזיים בהתמודדות עם לברון ג'יימס:

  1. הוא מכריח אותו לעבוד קשה יותר בהגנה.
  2. היתרון של לברון על דוראנט הוא בעיקר בכוח. לברון מייצר על דוראנט נקודות ביעילות גבוהה. ברם הוא עושה זאת כשהוא תוקף את הטבעת. בשל הגובה של דוראנט קשה יותר לקלוע מעליו. הדרך הזו של ייצור הנקודות אמנם לא פחות יעילה, אבל היא מעייפת ביותר.

שימו לב לחלוקת הדקות במשחק מספר 1 של גמר 2018. בעוד שבקליבלנד רק לברון שיחק כמות משמעותית של דקות והוא היחיד בקלבילנד שחצה את רף 40 הדקות, בגולדן סטייט כל 4 כוכבי הקבוצה שיחקו למעלה מ-45 דקות. ובכל זאת התחושה היתה שבהארכה קליבלנד היא זו שנופלת מהרגליים, בשל התלות הגדולה שלה בלברון.

לסיכום, מעבר לאיכויות שהוא מביא בעצמו, וכאלה יש המון, דוראנט הוא הפתרון הטוב ביותר לקריפטונייט של גולדן סטייט, כיוון שהוא מעייף את לברון בהגנה, מעייף את לברון בהתקפה ונוכחותו גם מקטינה את דקות המנוחה על הספסל שקליבלנד יכולה להרשות ללברון, שחקן בגיל 33, בעונתו ה-15, עם קילומטרז' על הגוף של קריירה וחצי.

זה נחמד לדבר על שטף משחק ואטרקטיביות, אבל, בסופו של יום, אם דאבס רוצים להמשיך ולהיות המועמדים מספר 1 לאליפות, הם צריכים לעשות כל שביכולתם להשאיר את קווין דוראנט בקבוצה.

Subscribe
Notify of
91 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עדן
עדן
5 years ago

תודה מתן.
הדעה שלי בנוגע לדוראנט דומה במידה מסוימת לשלך.
קווין דוראנט הוא אחד משלושת הסופרסטארים שמשחקים היום בליגה, כאלו שיזכרו אותם עוד שנים, ולפי דעתי יזכירו אותם בשורה אחת עם הגדולים ביותר. לכן, מן הסתם, כל קבוצה תרצה ותשמח לשחקן שכמוהו, גם אם יש לה עוד שחקן מסוגו.
גולדן סטייט על הנייר ולרוב גם במציאות הם קבוצה טובה הרבה יותר טובה איתו. היכולות שלו בהגנה ובהתקפה הן היסטוריות, וזה קצת עצוב להשוות אותו עם הריסון בארנס- שכבודו במקומו מונח, בסה"כ שחקן נחמד.
מה שכן, כל האמור לעיל נכון שיש התאמה כל שהיא בין דוראנט לצורת המשחק של הלוחמים, כי כאשר הוא נכנס להתקף בידודים זה נוראי ופוגע בקבוצה, כך שהיתרונות העצומים שלו עדיין פחות טובים מהמגרעות שהוא מוסיף לקבוצה.
אם אתה שואל אותי, אני מאמין שהוא בסוף יסתגל ויישאר, מכיוון שיש לו הרבה אינטרסים לקבל את ההחלטה הזאת, אך מי יודע, אולי תחל באמת מלחמת אגו בינו לבין סטף.
במקרה כזה, למרות שהייתי בוחר בדוראנט אם הייתי רוצה כישורים נטו, הייתי לוקח את סטף על פניו. לפי דעתי שאתה מסתכל על כל מה שהשחקן מוסיף למשחק, ולא רק על הכישרון הכללי, סטף הרבה יותר גדול. ההסתייגות היחידה שלי בהחלטה הזאת היא שסטף יותר פציע ממנו

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

טוב מאד ללוחמים (ולכל קבוצה אחר).
מדויק וקולע. לקר יש כאן תפקיד לא פשוט אבל סוג של צרות של עשירים: לאזן בין ניצול המאצ'אפ של דוראנט לבין המשחק השוטף.

סוסמעץ
סוסמעץ
5 years ago

מאמר מעולה והסבר מצוין
למרות שבאמת מרגיז לראות את הבידודים של דוראנט, אין ספק שהוא הכלי החשוב בקבוצה מול לברון ובכלל, בזמן שהכל נתקע וצריך סל בטוח.

הקבוצה מן הסתם תנסה לשמור עליו בקבוצה ולו מן הטעם שזו ליגה של כוכבים ועושים הכל ע"מ לגייסם לכל קבוצה

תודה

נתן גולד
נתן גולד
5 years ago

+1000
לדעתי דוראנט ימשיך הלאה אחרי השנה הזאת לקבוצה אחרת. אבל אחרי ההחלטה הקודמת שלו שהותירה אותי פעור פה אני כבר לא יודע מה הוא הולך לעשות.

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

הוא לא הולך לשום מקום ( רק בשביל הרקורד זה גם מה שאמרתי לפני שנתיים).

נתן גולד
נתן גולד
5 years ago

איזה סיבה יש לו להישאר? הוא אף פעם לא יתקרב למעמד של קרי גם מבחינת הקבוצה ובייחוד מבחינת האוהדים. הוא נשאר שנוא על שאר אוהדי הליגה כל עוד הוא נשאר בגס. איזה סיבה יש לו להישאר? בשביל איזה אידיליה כדורסלנית שאין לה שום אחיזה במציאות?

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

אותה סיבה שבגללה הוא הגיע – לנצח ולהנות מהמשחק.

נתן גולד
נתן גולד
5 years ago

נראה לך שהוא נהנה בפלייאוף הזה?

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

כן. למה לא?

נתן גולד
נתן גולד
5 years ago

מאז הסדרה מול יוסטון הוא נראה לי סובל. לדעתי יוסטון הצליחה לתקוע תריז קטן באידיליה של גולדן סטייט. אולי הם לא הצליחו לפרוע את זה אבל התריז עדיין קיים. מצד שני אולי אני סתם בונה מגדלים…

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

מה שיוסטון הצליחו לעשות (והם בנו את הקבוצה וההגנה אשכרה לזה) זה לשבש את משחק ההתקפה הרגיל של הווריורס.

זיו פנמה
זיו פנמה
5 years ago

צודק

שי אבן צור
שי אבן צור
5 years ago

יותר קל לעשות עסקים בסיליקון וואלי

Berch
Berch
5 years ago

צודק

ברלה
ברלה
5 years ago

לטעון שצריך לוותר על השחקן השני הכי טוב בעולם, שהוא גם נוח לאימון ופופולרי בחדר ההלבשה בגלל איזה געגוע למשחק יפה (שחורק במאני טיים) זאת טהרנות כדורסל ברמה חדשה לגמרי.
Having said that סטיב קר צריך לדעת לנצל את היתרונות שלו. זה עבד חלק בשנה שעברה אבל השנה באמת נראה שמשהו חורק. כנראה שיש גבול לוויתור על האגו שאפשר לצפות משחקנים ברמה הזאת

אבנר
אבנר
5 years ago
Reply to  ברלה

בול.

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
5 years ago
Reply to  ברלה

ברור לגמרי

שמעון טבדי
5 years ago

צריך להיות רפה שכל רציני בשביל לוותר על דוראנט. בגולדן אין כאלו רפי שכל ודוראנט לא הולך לשום מקום. דוראנט זה השחקן שיחזיק אותם בטופ ויתמודד על אליפויות שקרי הנמוך והקטן יזדקן ויחלש ככל שיחלפו השנים. הקבוצה הזאת תהפוך להיות עם השנים הקבוצה של דוראנט לגמרי ובאופן מובהק. כרגע זה שלהם חצי חצי. קרי ירד במהירות שלו וביכולת בעתיד. דוראנט בגלל הגובה והפיזיות ויכולת הקליעה האדירה יהיה מפלצת גם עוד 4-5 שנים.

שי אבן צור
שי אבן צור
5 years ago

אתה טוען שקרי יזדקן יותר מהר מדוראנט?

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

דווקא הגיוני לאור הסטורית הפציעות של השניים.

שי אבן צור
שי אבן צור
5 years ago

גם לדוראנט אין רקורד מי יודע מה אבל לא נראה לי ששמעון דיבר על פציעות

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

אז על מה?

שמעון טבדי
5 years ago

דיברתי על הכל, גם הזדקנות וגם פציעות.

שחקנים נמוכים ופריכים השיא שלהם נגמר מהר באופן יחסי. תראה את לברון העונה, אני בהחלט רואה את דוראנט עושה כזה דבר גם בגילו של לברון. סטפן מבוסס על מהירות ודריבל שידעכו עם הזמן, וגם הקליעה שלו לדעתי תחלש. מה שאני אומר שדוראנט בן 33 יהיה הרבה יותר טוב מסטף בן 33. תוסיף לזה גם פציעות וכו.

שי אבן צור
שי אבן צור
5 years ago

על שחיקה טבעית
אתה יודע, ששחקן מתבגר והופך עם השנים לפחות ופחות רלוונטי

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

נו, פציעות זה חלק מהענין. למה שדוראנט יזדקן יותר מהר מקרי?

שי אבן צור
שי אבן צור
5 years ago

שאלה טובה עידו
למה באמת, שמעון?
הרי גם דוראנט מתבסס לא מעט על מהירות ודריבל

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

התכוונתי למה לא. אבל שמעון ציין בדיוק למה. יש לו צמדי גוף שיאפשרו לו להמשיך להיות קטלני. לקרי אין.

Joey & Natalie
Joey & Natalie
5 years ago

Sitting on a tree
K!-I-S-S-I-N-G

Pura vida
Pura vida
5 years ago
Reply to  Joey & Natalie

שחקנים קטנים ופריכים כמו ג'ינובילי מאש וסטוקטו הזדקנו בכבוד לדעתי

בוני
בוני
5 years ago

סטפו קורי אף פעם לא הוביל קבוצה לאליפות.

בלי הנוכחות של דורנאט לקבוצה הזאת לא היה שום סיכוי לקחת עוד אליפות.

שי אבן צור
שי אבן צור
5 years ago
Reply to  בוני

אף פעם לא הוביל קבוצה לאליפות?
ממממ מעניין

שמעון טבדי
5 years ago

עפי ההיטרים זה איגי הוביל אותם חח

בוני
בוני
5 years ago

סטיבן קר הוא היטר?
אפילו עכשיוהוא משווה את החיסרון של איגדלה לחיסרון של כריס פול.

אור
אור
5 years ago
Reply to  בוני

מי זה סטיבן קר ובמי הוא חובט? למה אתה לא יכול לרשום שמות בלי לשבש אותם?

דינגו
5 years ago
Reply to  בוני

סטיבן קר זה המאמן של קורי 😂😂

מנחם לס
מנחם לס
5 years ago

פוסט טוב מאד וקולע למטרה. בקשר לפלייאוף הזה, צריך לזכור שגם קווין לאב עשה על דוראנו עבודת שמירה טובה, ולדוראנט לא קל יותר לשמור על לאב מאשר להיפך, בעיקר כשלאב נמצא בצבע.+

בקשר לעתיד שכולם מדברים עליו, כל עונה הרמה של קרי ודוראנט תרד בעוד שכוכבים חדשים כדונובן מיצ'ל וג'ייסון טאטום ייקחו את מקומם..

לגולדן סטייט אני נותן מקסימום שנתיים להיות בטופ ואז יהפכו לעוד קבוצה מערבית, ואם קליי תומפסון עוזב הקיץ, זה עלול לקרות כבר בעונה הבאה, אמן.

בוני
בוני
5 years ago
Reply to  מנחם לס

הסיכוי היחידי הוא שדורנאט ינסה לחקות את לברון ג'יימס ויחזור לאוקלהמה בשלב מסוים.
אני לא רואה את זה קורה ליפני הפרישה של לברון.

אור
אור
5 years ago
Reply to  בוני

מי זה דורנאט??????

דניאל123
דניאל123
5 years ago
Reply to  אור

באני תפסיק לעעות את השמות

Berch
Berch
5 years ago

זה מסוג המצבים בהם אי אפשר לדעת מה היה יכול להיות לו (לא טירון) המצב היה אחרת…
כמו שאמרו לפני, אם דוראנט רוצה לשחק בקבוצה שלך אתה מסכים. אם לא תסכים ולא תנצח יצלבו אותך לנצח.
העלית נקודות מעניינות

צביקה
צביקה
5 years ago

כרגע, לשנתיים הבאות, הלוחמים ירצו להישאר יחד ולעשות 4 תארים ברצף. הם יכוליפ, ושווה להם לעשות את זה ולשבור שיא שלא קרה מאז בוסטון של ביל ראסל. אחרי זה הם יתפרקו, וזה יהיה סבבה לגמרי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
5 years ago

אחלה פוסט, תודה רבה מתן. מסכים עם כל מילה.

Benjo
Benjo
5 years ago

טוב זה שטויות. (לא הפוסט כמובן – הפוסט מצוין).
מישהו פה מתאר לעצמו מה זה להיות אלוף NBA. ??
מישהו פה חושב שקבוצה שהיא אלופת NBA תוותר על השלד שלה? מישהו מתאר לעצמו כמה מאמצים ואנרגיה וכוחות אנשים משקיעים כדי להגיע לתואר הזה???
אז להגיד שצריך לפרק את הקבוצה הזאת כי הכדורסל שלה קצת פחות יפה לפעמים?? פחות אסטטי? הוא עדין הכי אסטטי שיש בליגה וגם הכי יעיל.
תגידו אתם חושבים שדוראנט והלוחמים הם כאלה דבילים שהם לא מבינים מי אלה שעומדים מאחורי הקמפיין הזה של הכדורסל המכוער?
זה ברור לחלוטין שאלה אוהדי לברון או של קבוצות אחרות בליגה שיודעים שבהרכב הזה של הלוחמים זו קבוצה כזאת הסטורית שאם הוא ישאר כזה אף שחקן מאלה שמשחקים היום בליגה לא יראה אליפות נוספת (חוץ מאולי מקרה שיתפלק או פציעות או הרחקות) בכל השנים הבאות וזה הרבה שנים לא שנתיים… ולא חשוב אילו קומבינציות אחרות של כוכבים יתאספו ביחד.
הקבוצה הזאת סגרה את הליגה היא כל כך הסטורית והיא ברמה ההסטורית של שיקגו של מייקל של השואו טיים לייקרס ושל בוסטון המיתולוגית. ויש לה עוד הרבה שנים ביחד. בכוחות שיש היום בליגה בכל קומבינציה שהיא אף אחד לא יקח להם אליפות (למעט במקרים של פציעות הרחקות וכ) רק כח חדש שיגיע מהדראפט יוכל לה.
הכל מתפרק בסוף. אבל אם אתם שואלים אותי אם הקבוצה הזאת תהיה כמו הביטלס שהתפרקו על שטויות או כמו הרולינג סטונס שמופיעים עד היום ביחד אני מהמר על השני. ולכל אלה שלא אוהדים את הקבוצה הזאת כי היא זאת שעומדת בין אלילהם לטבעת? זה המצב. תחיו עם זה.

בוני
בוני
5 years ago
Reply to  Benjo

בנג'ו אתה מפספס את הנקודה.

איזה מהשחקנים בגולדן יכולים להוביל פרנצ'יז כמו ארדן,לברון,לאונרד.
אתה חושב שקורי עם הברכיים שלו יכול לקחת קבוצה בפלייאוף? מדובר בשחקן שנח בכל פלייאוף שתי סיבובים לפחות.

תופמסון הוא שחקן ההשלמה הכי טוב בליגה אבל הוא לא שחקן פרנצ'יז.
מבחינת כישרון דורנאט מתאים אבל אין לו את האופי לעשות את זה בלי סופרטים מסביבו, היה אפשר לראות את זה באוקלהמה.

מתן גילור
5 years ago
Reply to  Benjo

בנג'ו, בוא, ראיתי בדיוק מי כתב לגבי הרצון שדוראנט לא יהיה שם בעונה הבאה. הם לא היו אוהדי לברון, אלא אוהדי הלוחמים.

Benjo
Benjo
5 years ago

מתן לא יודע לא מספיק מכיר. אבל בכל כלל יש יוצא מן הכלל. אני בטוח שהרוב הגדול של האוהדים של הלוחמים רוצים שדוראנט ישאר. כאמור בכל קבוצת בני אדם תמיד ישנם אנשים עם דעה שונה אבל הם בטוח לא הרוב.

Ohad
Ohad
5 years ago

דוראנט פשוט עייף כשאין את איגי שישמור על לברון
חוזרים לקליבלנד במצב 1-1

האווי לאסוף
האווי לאסוף
5 years ago

אחלה טור, תודה.
אני מקווה שהם יצליחו להחזיק את הקבוצה. יש כאן הזדמנות לקבוצה היסטורית, ואלה לא באות כל שבוע. גם אם היא האהודה עליי, עדיין שווה לנסות להינות מזה

Benjo
Benjo
5 years ago

בוני השחקנים בגולדן סטייט שיכולים להוביל פרנצ'ייז כמו הרדן לברון ולנארד הם סטף קרי קוין דוראנט ואני אגיד את דעתי שגם מסביב לקליי אפשר לבנות קבוצה.
לגבי קרי להזכיר לך שהוא הוביל קבוצה לאליפות לפני שדוראנט הגיע (רעדו לו הידים בגמר הראשון כמו שרעדו ללברון להרדן (שעוד לאנהגיע לשם וולנארד והוא הסתמך על הנסיון של איגי אבל אתה תראה בגמר הזה שהוא יהיה כבר ה FMVP עניין של נסיון). על דוראנט אין ויכוח. בלי ראסל ועם עוד כוכב אחר לצידו הוא היה לוקח אליפות ב okc ראסל היה גורם מפריע לא היה כוכב ששיחק ליד ראסל ולא נפגע מזה.
בוני אתה אוהד לברון נכון? לברון גם הוא כמו דוראנט לא הצליח לקחת לבד אליפות בקליבלנד והצטרף לקבוצה שכבר היתה אלופה שלוש או ארבע שנים לפנינכן (האליפות הראשונה של וויד). בקבוצה הזאת שיחקו 4 אולסטרים כמו בגולדן היום (לברון וויד בוש וריי אלן). למה את דוראנט מבקרים ואת לברון לא?

Benjo
Benjo
5 years ago
Reply to  Benjo

זו תגובה ל 13.1

בוני
בוני
5 years ago
Reply to  Benjo

דורנאט עבר ליריבה שניצחה אותו בגמר. אל תשווה את זה לסיטואציה שלברון עבר בקדנציה הראשונה בקליבלנד.

ראסל וארדן הם שחקנים מגבילים? מה נגיד על שחקנים ברמה של היל,סמית' וכל החבורה ליד לברון.

אם תחליף את קורי בלברון אז קליבלנד בכלל לא היו עושים פלייאוף.
אני לא הולך להתווכח על היכולת של קורי שעדיין לא הוכיח את עצמו בשום גמר שהוא הגיע אליו או מעמד חשוב בפלייאוף.
במצב הבריאותי שלו בכל מקרה הוא לא יכול לשחק מספר משחקים כמו שאר הכוכבים בליגה והוא יתפרק בלי גיבוי אישי של כוכב כמו דורנאט.

Benjo
Benjo
5 years ago
Reply to  בוני

אופס… סתירות לוגיות בתוך התגובה שלך. קרי לא היה לוקח את קליבלנד לפליאוף אם היה מחליף את לברון? בודאי שהיה לוקח. קודם כל זה תאורטי. אתה מציג את זה כעובדה. אז בוא נראה עם איזה סגל קרי לקח אליפות ראשונה ב 2014/15. לא פליאוף בוני היקר אליפות! קליי תומפסון בוגאט דייויד לי איגודאלה גרין ברבוסה אזילי… אתה יכול להגיד שזה סגל יותר חזק ממה שיש לקליבלנד היום? אין מצב. ואז אתה אומר שקרי לא הוכיח את עצמו בשום גמר. ה mvp הלך לאיגי באותו גמר אבל מי שלקח את הסגל נלא נוצץ הזה של הלוחמים לגמר זה קרי שהיה mvp של העונה הרגילה. זו סתירה שלא ניתן ליישב.
חוץ מזה אני בפירוש משווה את המעבר של לברון למיאמי לזה של דוראנט ללוחמים. מיאמי כבר לקחות אליפות 3 שנים לפני כן בלעדיו ועם דווין וויד ובכל מקרה היתה הקבוצה אחת החזקות במזרח בשנים שאחרי האליפות. הוא הגיע לקבוצה שיש בה עוד 3 אולסטארים חוץ ממנו וויד בוש וריי אלן. כמה זה כבר שונה ממה שדוראנט עשה.
בוני עם יד על הלב בוא תגיד את האמת . מה שמפריע לך במיוחד בכך שדוראנט בלוחמים זה שהקבוצה חוסמת את הקבוצה של אהובך לב -רון. (אתה קורה להרדן ארדן ולקרי קורי אז אני אקרא ללברון לב-רון.
בוא אומר לך משהו. לברון שחקן אדיר… אני לא בצד שלו אבל אני לא מגמד אותו. מה שמפריע לי אצל אוהדים של לברון זה בדרך כלל ההקטנה שהם מנסים לעשות לכל מי שהוא לא לברון.
עלאק קרי עם הסגל של קליבלנד לא היה מגיע לפליאוף. זו טענה משעעשת בוני לקליבלנד יש את הסגל הכי יקר בליגה. למה אתה מקטין אותו? זה גם מנטרה שחוזרים עליה בלי צדק – הנרטיב הזה שללברון אין מי לשחק. רבאק הסגל הכי יקר בליגה.

בוני
בוני
5 years ago
Reply to  Benjo

בנג'ו אתה מתעלם מפרטים חשובים ומנסה להפוך אותי להיטר.

קורי שיחק העונה 51 משחקים ונח ב-2 סיבובים ראשונים בפלייאוף.
בקבוצה שהיא לא סופרטים כמו קליבלנד אין לו את האפשרות הזאת והוא כנראה היה נפצע או לא מתאושש פיזית.

כל השחקנים שהזכרת מ14\15 הם שחקנים מצוינים שהיו בשיאם,כולל איגדלה שעשה עבודה הגנתית ברמה היסטורית על לברון. אנשים שוכחים שהיה לגולדן את הספסל הכי טוב בליגה.

אני בהחלט חושב שזה צוות מסייע הרבה יותר טוב ממה שיש בקליבלנד עכשיו.

Benjo
Benjo
5 years ago
Reply to  Benjo

בוני ok… לא הופך אותך להייטר .. קרי היה פצוע השנה וכך גם חצי קבוצה שם. לי תחושה שהפציעות וזמן ההחלמה מהם התארכו בצורה משמעותית כדי לתת מנוחה עובדה שמאז החצי גמר מערב כל רבעיית האולסטרים בהרכב . לגבי הצוות המסייע תישאר בדעתך ואני בדעתי אני רק מזכיר שקליבלנד היא הקבוצה עם התקציב הכי גבוה בליגה. שחקנים שמקבלים כל כך הרבה כסף בדרך כלל עשו כבר משהו שהצדיק את זה. אבל עזו זה ויכוח תאורטי שלעולם לא יגמר.

ברבור שחור
ברבור שחור
5 years ago

דוראנט לא קלע סל שדה ברבע האחרון ואפילו לא נקודה בהארכה…זה שחקן למעמדים גדולים ??
שוב נחנק.

MBK
MBK
5 years ago

לדוראנט ממוצע של 32.9 נקודות למשחק בגמרים
אפרופו היחנקות
לברון עם 27 וקצת אגב

Benjo
Benjo
5 years ago
Reply to  MBK

+23 (המקורי)

Havlicek stole the ball
Havlicek stole the ball
5 years ago
Reply to  MBK

דוראנט שיחק ב11 משחקי גמר עד כה, לברון ב46..

MBK
MBK
5 years ago

זה רק מחזק את הטענה שלי
לברון בגמרים הראשונים שלו הציג מספרי חרפה איפה הוא היום

הצד השני של המטבע
הצד השני של המטבע
5 years ago

לא יעזור, כרגע דוראנט לא צריך להיות גדול כדי להיות אלוף והוא באמת לא משחק כמו שחקן גדול. דוראנט בעצמו אמר שרצה להגיע לקבוצה שרוצה ולא צריכה אותו, או במילים אחרות, לא לבנות אלא קבוצה מוכנה וטובה (במקרה הזה גם היסטורית) כבר בלעדיו. הוא בחר לקנות אליפות במחיר של עצירת ההתפתחות שלו.

MBK
MBK
5 years ago

עושים עוול לדוראנט
הוא אשם רק בהפסדים
היה לו את הפלוס מינוס הכי גבוה בגודלן סטייט ובצדק
יאמר לזכותו של קר שבעבר הוא היה נותן מנוחה לקר דוראנט ביחד (לוקסוס גדול מידי )
בדקות שקארי נח דוראנט עשה מיני ריצה של גולדן ל 7 וחזר במינוס אחד
אני מקווה שהדיבורים מסביב יגרמו לו לעזוב ,הוא השחקן הכי טוב בליגה אחרי לברון

הצד השני של המטבע
הצד השני של המטבע
5 years ago
Reply to  MBK

העניין הוא שיש תחושה שברמות הכי גבוהות של חצי וגמר הוא עדיין לא מתפקד כמו הגדולים ביותר ולא שולט וכופה את המשחק שלו.

Benjo
Benjo
5 years ago

תגיד צד שני התחלת לראות אן בי איי רק השנה?? לא ראית את הגמר של שנה שעברה??? דוראנט לא הגיע??? להזכיר לך את המספרים שלו בגמר הזה??? הוא סתם זכה ב FMVP???
וואו זה מה שנקרא שניקרא סובל הכל.

רן הנרגן
רן הנרגן
5 years ago

הפציעה של תומפסון קשה משהעריכו בהתחלה. בספק רק למשחק השני.

מתן גילור
5 years ago

אני לא רוצה שספורטאי יפצע. לעולם. אבל אם יש מישהו שבמיוחד אני לא רוצה זה קליי. אני לגמרי במחנה שלו. ממש לא מעניין אותי אם הוא יכול להוביל את שרלוט או דאלאס. מה שהוא נותן ללוחמים זה מעל ומעבר. מאד מקווה שישחק. מהשחקנים שאני יותר אוהב לצפות בהם. משני צדי המגרש.
מה שכן, אם קליי לא ואיגי כן, אז עדיין הלוחמים פיבוריטים בענק. אם שניהם לא, אז מדובר על קבוצות שקולות שהביתיות (ולא פחות תפקוד שחקני המשנה של קאבס במשחקי חוץ) תיתן להם עדיפות קלה, אבל סה"כ יהיה מדובר על משחק פתוח.

A.f
A.f
5 years ago

בנג'ו האליפות ב2015 לא הייתה של הלוחמים אם הקאבס מגיעים אם לאב או קיירי.
ואז כן זה הופך את סטפן הפלצן (תוקע במגרש ואתם בטחים זה ז'אן פול גוטייה) לחתיכת קיקיון.
לא יכול להיות שסופרסטאר כזה לא יביא את המשחק שלו לגמר (משכן השנה הוא יותר הולך פנימה יאמר לזכותו)

Benjo
Benjo
5 years ago
Reply to  A.f

מסכים איתך שעם הסופר טים שלברון בנה לעצמו לא היתה פצועה יש ספק אם הלוחמים היו לוקחים אליפות אבל זה רק מצדיק את הסופר טים שהלוחצים בנו לעצמם כתגובה לכך.
יכול בהחלט להיות שסופר סטאר כזה לא יביא את המשחק שלו לגמר כמו שלברון נחנק על ימין ועל שמאל בגמרים הראשונים שלו. אנדים מתרגשים אתה יודע לא מכונות.
ולגבי זה: "ואז כן זה הופך את סטפן הפלצן (תוקע במגרש ואתם בטחים זה ז'אן פול גוטייה) לחתיכת קיקיון."
תרשה לי לא להתייחס. לאוהדי לברון יש נטיה לזלזל ולהקטין את כל מי שהוא לא לברון. בחיים לא תשמע אותי מדבר ככה על לברון. הוא שחקן אדיר למרות שאני לא במחנה שלו. תעריכו גם אתם שחקנים אחרים זה יותר טוב בודאי שחקן שהוא תופעה ברמה הסטורית כמו סטף

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
5 years ago
Reply to  Benjo

צודק בנג'ו, אתה תמיד מכבד את שחקני היריבה.
לא מכובד לדבר על סטף בצורה מזלזלת, גם אלה שחושבים שהוא פחות טוב מלברון מסכימים שהוא אחד מ-5 השחקנים הטובים בליגה, כוכב ענק, פייטר, ושחקן שיודע להפיק מעצמו בסיטואציות מגוונות למרות שהוא חוטף על ימין ועל שמאל. אין צורך לגמד אף אחד.

Benjo
Benjo
5 years ago

+23

אבנר
אבנר
5 years ago

ההבדל הוא שריבוי הכוכבים מאפשר לכל סופרסטאר של גולדן להיחנק במשחק אחר מבלי שיהיו לכך השלכות
היום דוראנט מחר קרי זה לא כלכך משנה, זה כן מוריד עומס גם פיזי ובעיקר נפשי שאפשר לדעת שיום רע זה לא כלכך נורא.
לעומת זאת לברון יכול להגיע ל100 אחוז וגם זה לא יספיק ופה ההבדל לדעתי.
הרי בדיעבד, לפני שדוראנט הגיע לגולדן התברר שקליבלנד הייתה הקבוצה החזקה (להפסיד ב6 משחקים בלי מס 2 ו3 בסדרה ושנה לאחר מכן לאסוף אליפות..)

גיא רוזן
גיא רוזן
5 years ago

סיכום הפוסט ב-3 מילים:
…goes without saying

קשה לי להבין איך אפשר להצדיק תגובה שטוענת שעדיף לגולדן סטייט ללא דוראנט (שחקן טופ 5 בליגה. בלשון ההמעטה).
אולי חסר בפוסט רק דבר אחד קטן בשביל להפוך אותו למושלם –
סרטון ההיילייטס של האריסון בארנס בפיינלס של 2016 . . .

תודה, מתן.

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
5 years ago

הסרטון מצורף, פשוט לא שמת לב כי הוא קצר במיוחד

חגי - התותח הקטמוני
חגי - התותח הקטמוני
5 years ago

תודה רבה מתן
אכן כמו שנאמר אלף פעם מעלי ומצדדי, אין שום תסריט שעדיף ללוחמים ללא דורנאט בכל הקשור ליכולת לנצח
רשמתי את זה בתגובות אחרות – דורנט השנה פחות יעיל משנה שעברה למשל 62% אפקטיבי שנה שעברה והשנה הוא על 53% אפקטיבי בפלייאוף. אין מה לעשות לא פעם הוא רואה את עצמו כתחנה אחרונה ויכולת המסירה שלו היא פחות טובה משל לברון כך שכאשר מביאים עליו עזרה הוא לא תמיד יודע לנצל את זה ליתרון של שחקן אחר.
בוא נזכור שגם הריסון בארנס עם כל הפישול שלו בגמר 16 הוא שחקן מצוין. אולי לא שווה מקסימום אבל בוודאי ששחק מצוין וזה לא שיש תחליף סביר במחיר סביר לדורנט בשוק.
הלוואי שהוא יעזוב כי הסיפור הזה של אלופה דומננטית בעיניי מעניין לשנה ואולי שנתיים אבל זה די מיצה את עצמו. הבעיה היא שמבפרץ ככל הנראה יושבים חבורה עם מוחות כדורסל לא רעים שיודעים לבנות קבוצות ואני יכול להניח שהם רוצים להמשיך לשלוט בליגה.

כדור הרעם
כדור הרעם
5 years ago

כל הקשקשנים שטוענים שמי שרוצה שדוראנט יעזוב את הלוחמים הוא טהרן כדורסל ושהכדורסל היפה לא יכול לנצח אליפויות.
אתם הקשקשנים, אתם משכתבים את ההיסטוריה.
הלוחמים ניצחו אליפות אחת בזכות הכדורסל היפה שלהם (כן כן לאב וארווינג היו פצועים בלה בלה בלה), ונוח לכם להתעלם מכך שהלוחמים עם הכדורסל היפה שלהם הובילו בסדרת הגמר 3:1, אלמלא פציעתו של בוגוט הלוחמים היו מנצחים את הסדרה וזה עוד מבלי לדבר על כך שגרין הורחק ואיגודאלה היה פצוע וסטף קרי סחב שתי פציעות משמעותיות.

יותר משהלוחמים צריכים את דוראנט, דוראנט צריך את הלוחמים, בלעדיהם הוא לא זכה באליפות, הם זכו באליפות בלעדיו, קרי זכה באליפות ללא דוראנט, דוראנט לא זכה בלי עזרתו של קרי.

הטענה שקרי יזדקן ויהיה פחות מהיר וכו', סטף קרי שחקן חכם וחרוץ ושקדן. מי שמכם לקבוע שהוא לא מסוגל להמציא את עצמו מחדש, כפי שהמציא את עצמו מחדש לאחרא תקופת שפל ארוכה של פציעות? ג'ייסון קיד לא סיגל לעצמו סגנון חדש בזקנתו?

מתן גילור
מתן גילור
5 years ago

רק כדי לסגור את הפינה – איזו קבוצה אתה אוהד?

ג'חנון
ג'חנון
5 years ago

"..כן כן לאב וארווינג היו פצועים בלה בלה בלה.." ושורה אח"כ "אלמלא פציעתו של בוגוט הלוחמים היו מנצחים את הסדרה".

אין מה להוסיף

no funny shtuff
no funny shtuff
5 years ago
Reply to  ג'חנון

לגמרי

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
5 years ago

דוראנט ישאר בווריורס כי הם צריכים אותו והוא צריך אותם. מי שחושב שעדיף להם בלעדיו כנראה שעדיין מאמין שהטיקי טאקה של לפני 3 שנים יכול לחזור (והוא לא).

רפיקי
רפיקי
5 years ago

בהחלט צריך להיות רפה שכל כדיי לוותר על דוראנט
אבל יש עוד פיתרון לספסל אותו
ולעלות אותו לדקות ארוכות ללא קרי או תומפסון ובמאני טיים
כך אתה גם שומר על המשחק השוטף וגם מקבל ממנו 30 למשחק

tripledouble
tripledouble
5 years ago
Reply to  רפיקי

סטף קרי יצטרך לעבור את לברום בגובה לפני שיספסלו את דוראנט , אתה נורמלי? אתה לא מספסל סופרסטאר בשיא כושרו, מצחיק שאתה בכלל מעלה את זה כאופציה. הלוחמים פשוט צריכים לחזור לשיטת המשחק של שנה שעברה, כשהלכו על בידודיפ רק כפתרון אחרון.

bobby
bobby
5 years ago

תודה על הפוסט מתן.

אני הייתי מחזיר את כל המפקפקים בדוראנט למשחק מס׳ 1 בסדרה מול יוסטון.
יוסטון לא נתנו לקרי ולקליי אף זריקה נוחה באותו משחק, הם כפו על הווריורס את הבידודים ומנעו מהם את הנעת הכדור, ומי שבכלל לא הושפע מזה כלל וכלל היה דוראנט, שלא משנה מי שמר עליו, הוא פשוט קלע עליו בלי הכרה.
כאמור היה משחק צמוד שנגמר ב-13 הפרש, כשרק באמצע הרבע האחרון הם יצרו מיני בריחה. לולא הקליעות של דוראנט באותו ערב, המשחק היה יכול להתפתח למה שהיה במשחקים 4 ו-5 – סיום צמוד עם ניצחון ליוסטון.

בסדרה כזו צמודה שהגיעה ל-7 משחקים, שוכחים לפעמים את תחילת הסדרה, אבל לולא המשחק הפסיכי ההוא של דוראנט, הווריורס היו יכולים לראות היום בטלוויזיה את הפיינלס.

וכמובן פלייאוף ה-16-1.

לא מבין למה צריך לחפש עוד סיבות לשאלה האם דוראנט טוב או לא טוב לווריורס..

עומרי
עומרי
5 years ago

מלבד נושא הפציעות שהוזכר לעיל, ההגנה של דוראנט חזקה פי עשרות מונים משל קרי.
מביך לראות איך היריבות של גולדן סטייט מחפשות קודם כל את קרי.
דוראנט לטעמי שלם וחשוב יותר, אך קרי מזוהה יותר עם הקבוצה והצלחתה.
לא בטוח לגבי היכולת האמיתית של קליי תומפסון להוביל קבוצה להישגים נאים (מעבר לסיבוב ראשון בפלייאוף), חושב שהוא בסיטואציה אידיאלית עבורו – קוטף תארים, כשהעומס ההתקפי יורד ממנו הוא מצטיין בהגנה, ובהתקפה הוא פנוי לא מעט.

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago
Reply to  עומרי

זה שהם מחפשות אותו לא אומר שזה אפקטיבי עבורן. חלק מהמטרה בזה היא לעייף את קרי.

עומרי
עומרי
5 years ago

מסכים, אבל עם כל הכבוד לפוטנציאל הנפיץ והמוכח של קרי, הוא לא באמת פקטור בהגנה.
כן מוסיף זריזות שמובילה לחטיפות (עונתי 1.6) ונותן סטטיסטיקה יפה של ריבאונדים (5.1), אבל פיזית הוא חלש מרוב השחקנים שמולו, וזה למרות שהוסיף מסה מתחילת הקריירה.
יכול להיות שיש קשר (מתרץ) בין הפציעה שלו מתחילת הפלייאוף לזה שהוא איפשהו מוגבל ושאוטומטית הולכים עליו, אבל גם אצל יוסטון וגם אצל קליבלנד המגמה הייתה לחפש אותו.

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago
Reply to  עומרי

נכון. אבל בגדול ההגנה של הווריורס עצרה את יוסטון הרבה מתחת לממוצע שלה. בנוסף הסטורית הבידודים של לברון מול קרי דווקא עובדים הגנתית לטובת הווריורס (דהיינו הקאבס לא מוציאים מהם יותר נקודות מבשאר הפוזשנים).

Ohad
Ohad
5 years ago

היום kd יפציץ

ohad
ohad
5 years ago

במיוחד אם קליי לא משחק

דינגו
5 years ago

אחלה פוסט, תודה.
מה שכן – המקור שלו מגיע ממקום הזוי.
כל אדם שתשאלו האם לוותר על דוראנט יענה תשובה אחת.
רק איכשהו הבכיינות של כמה אוהדים הביאה למצב שצריך לנתח את התשובה.

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago

תודה מתן .
אני מקווה שיהיה משהו
שיגרום לכך שדוראנט לא יהיה בג.ס ןשהליגה.תיפתח

לדעתי מבחינת האינטרס הקבוצתי של ג.ס לכולם אינטרס שיישאר חוץ מאחד דוראנט שלתחושתי מרגיש שהוא סוג של טרמפיסט .
שכן איך שלא הופכים זאת
הקבוצה הזו לקחה אליפות עשתה 2 גמרים ועונת 73 ניצחונות בלעדיו .
ואחרי שהוא השיג את סיפוק האליפויות (ברבים מבחינתי הגמר סגור).
אני בכלל לא פוסל את האפשרות שיעזוב לקבוצה אחרת אפילו אוקלהומה …..ע"ע לברון וקליבלנד.

מושון ״עיני נץ״ המהמר
מושון ״עיני נץ״ המהמר
5 years ago

ודאי שהןא טוב להם, הם כלום בלעדיו, לא צריך להיות גאון כדי להגיד שבלעדיו יוסטון מנצחת אותם 4-1 ללא מאמץ.. ואולי אפילו הפליקנס מדיחים אותם.

trackback

[…] מאמין שאיש לא יטען שהלוחמים, גם אחרי ההסתגלות לדוראנט ובידודיו, אימצו את סגנון המשחק של קבוצת לברון או אוקלהומה של […]