פיינלס (1) / רועי ויינברג

כמה מחשבות על משחק הגמר האחרון. בואו נתחיל:

1.ג'יי אר סמית' מאוד לא חכם. כבר ראינו טעויות במשחקי גמר – ההחטאה של קורטני לי ב-2009, זאת של ניק אנדרסון ב-1995 או ג'ון סטארקס ב-1994. כולן נכנסו לפנתאון, אבל הבריחה הזאת מהזריקה, במיוחד אצל גאנר כמו סמית', פשוט לא חכמה. אפילו אם הוא היה זורק ומחטיא זה היה פחות גרוע, או אפילו אם היה נכנס ואז הווריורס היו כופים הארכה ומנצחים בסופו של דבר.

אבל ההפסד לא רק באשמתו. לקליבלנד היה פסק זמן. ברגע שרואים שסמית' יוצא החוצה היה אפשר לקחת טיים-אאוט וממנו להוציא זריקה. בין אם סתם מסירה ללברון או משהו יותר מורכב, זה היה הכרחי ויכל לשנות את המשחק. נכון, כולם חכמים בדיעבד ואם הייתם שואלים את טיירון לו הוא היה לוקח את פסק הזמן, אבל הוא היה צריך לזהות את זה במשחק עצמו. מאני טיים משפיע גם על מאמנים. לא לקח ובזבז את אחת התצוגות הגדולות בכל הזמנים בגמר. לא נקודה מורכבת מדי, אבל חייבים להתייחס לזה.

2.דת' ליינאפ נטולת איגודלה. אולי אין להם את השם של ה"המפטונס פייב", וטוב שכך, אבל גולדן מנסים להשתמש באותה גישה. לכן קוון לוני הארוך פותח בתור סנטר, אבל מי ששיחק בדקות המכריעות ליד קרי, תומפסון, דוראנט וגרין היה שון ליבינגסטון. הייתה המון ביקורת על ליבינגסטון לכל אורך העונה ובצדק, אבל בפלייאוף הוא שחקן אחר. ראינו את זה במשחק הראשון של גמר 2016 כשקלע 20 נקודות והביא ניצחון מרשים לגולדן סטייט והיו לו רגעים גם בגמר 2017.

במשחק היום הוא שיחק בכל ההארכה והיה טוב. 6 נקודות באותה תקופה, אחת פחות מכל קליבלנד. השילוב שלו נתן לגולדן סטייט עוד מנהל משחק על המגרש ליד קרי וגרין ועוד שחקן ארוך שמסוגל לשמור על גארדים. יש לו תנועה נהדרת בלי כדור שבלטה במשחק בנוסף ליכולת קליעה מרשימה מאזור המיד-ריינג', מה שיוצר בעיות מיס-מאץ' אצל היריבות.

בעונה הסדירה האחרונה החמישייה של ליבינגסטון, קרי, תומפסון, דוראנט וגרין לא שיחקה הרבה בניגוד לעונות הקודמות, אבל הייתה יעילה באופן יחסי ובעיקר בהתקפה. הניסיון של חמשת השחקנים האלה ביחד משפיע בגמר ולכן מאוד סביר שנראה יותר דקות שלהם ביחד במשחק הבא. הם כנראה לא יפתחו כי ליבינגסטון לא יכול להחזיק 30 דקות, אבל ברגע הנכון הם יכולים לשנות מומנטום של משחק לחלוטין. הוא היה אקס פקטור הערב.

3.אחת מנקודות המפתח לסדרה הייתה הצוות המסייע של קליבלנד. היום ראינו משחק טוב מאוד של קווין לאב, משהו טוב להמשך. ג'ורג' היל לא נראה קשור יותר מדי ועל סמית' דיברנו מספיק, אבל אני רוצה לדבר על שלושה שחקני ספסל – ג'ף גרין, לארי נאנס וקייל קורבר. גרין היה לא רע בכלל. הוא לא קלע יותר מדי, אבל העבודה שלו בהנעת הכדור ובהגנה הייתה נהדרת. הוא עשה עבודה לא רעה על דוראנט ויהיה שימושי להמשך. שיחק היום 36 דקות ולא מן הנמנע שבמשחקים הבאים יהיה בחמישייה.

נאנס גם היה מצויין. שיחק כמות דקות כמעט זהה לזאת של תומפסון, עשה עבודה טובה ממנו בריבאונד ובהגנה והוסיף הרבה אנרגיה למשחק עם סלים קלים. בדקות המועטות שלברון יהיה על הספסל הוא יכול להיות שימושי, וכך גם כשיש את ג'אבל מגי על המגרש. נאנס מוסיף אנרגיה כל פעם שהוא עולה על פרקט וזה חשוב במשחקי גמר. הוא עדיף על תומפסון, אבל בהתחשב בזה שלברון שמר וישמור על לוני לפרקים (כדי לשמור כוחות להתקפה), לא בטוח שיש צורך בסנטר טבעי.

כן יש צורך בקייל קורבר. הוא שיחק 16 דקות ובקושי נגע בכדור (13 פעמים, קצת פחות מנגיעה לדקה), אבל הפלוס/מינוס שלו היה הגדול ביותר בקליבלנד בצורה משמעותית. כשקורבר על המגרש יש שומר תמיד עליו כי הוא אי אפשר להשאיר אותו חופשי ולכן כאשר שחקן הגנה שומר עליו ונשאר מחוץ להתקפה השוטפת אז הגנת החילופים של הווריורס מסתבכת. לכן גם כשהוא לא קולע הוא מסוכן. ביום שהשלשות שלו יכנסו, וזה יקרה באחד ממשחקי הבית, הסיפור בכלל יהיה שונה.

4.מה יש לנו למשחק הבא? מעניין לדעת. אני חושב שאין שינוי משמעותי – גולדן סטייט עדיין פייבוריטית ברורה ונראה שקליבלנד נשברה מנטלית אחרי האין-לי-מושג-איך-לתאר-את-זה שג'יי אר סמית' עשה 4.7 שניות לסיום. סביר שבמשחק הבא נראה עוד דקות של גרין על דוראנט ואולי ניסויים בחמישייה של קליבלנד במקרה הסביר שטריסטן תומפסון יורחק, כמו שילוב של נאנס או לברון כסנטר דה פקטו ליד לאב, גרין, קורבר והיל.

קשה לדעת מה יוליד יום. יכול להיות שנראה פתאום את רודני הוד מקבל דקות משמעותיות ומוכיח את עצמו, אולי אפילו את איגודלה חוזר. לא מאמין שלברון יעשה שוב 51-8-8 ולכן הם ילכו לקליבלנד ב-2-0. הלוואי שיהיה 1-1 שיבטיח סדרה מעניינת יותר ואולי אפילו 2-2 בסיום ארבעה משחקים, אבל זה מאוד לא סביר. מאוד סביר שקליבלנד כידררו את דרכם החוצה מהצבע ומהסדרה.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. ליבינגסטון הוא הרוצח השקט של הווריורס.

    הבעייה של קליבלנד היא שהם קולעים שלשות ב-'סטריקים': או שכולם קולעים והכל ניכנס (קורבר, סמית', לאב, גרין) או שכולם מפספסים. זוהי מין מחלה קבוצתית.

    טוב שהיתה לך הזדמנות לחזור.
    תודה

  2. מסכים כמעט עם הכול.
    לגבי גולדן סטייט:
    לא מבין למה מגי שיחק כל כך מעט. אמנם בהתקפה הוא פיספס דאנק פנוי, אבל בהגנה הוא ממש הפריע ללברון.
    בנוגע לשון ליבינגסטון, לא מסכים. אני חושב שכשהוא על המגרש הוא פשוט נותן ללברון את האפשרות לנוח בהגנה ולצבור כוחות.
    פה ושם הוא מצליח למצוא את עצמו לבד, אבל לא בגלל שהוא כזה גדול, אלא כי קליבלנד מהמרת עליו בהגנה שלהם, באותה מידה זה יכל להיות בל או לוני.

    לגבי קליבלנד:
    הם חייבים יום מוצלח יותר מחוץ לקשת על מנת להישאר קרובים. יותר מדי שלשות פנויות חמקו החוצה, כנל לגבי העונשין.
    בשאר הדברים הם היו הרבה מעל הממוצע שלהם.

  3. ההגנה של ג"ס היום היתה מתחת לרמה של ההגנה בשנה שעברה. היא לא היתה גרועה אלא פשוט לא מספיק טוב כדי לעצור את לברון מספיק פעמים.

    מה שהיה גרוע במשחק הזה זה ריבאונד ההגנה. כאן מדובר בעצלות מצד חלק מהשחקנים (דוראנט למשל) או טכניקה חלשה (קלי למשל). 19 עשר ריבאונדים בתקפה לקליבלנד שמרו אותם במשחק ואיפשרו להם לעלות ליתרון בסיום הזמן הרגיל.

    ריבאונד הגנה זה על המאמן. ראשית צריך שיטה שנית צריך הרכב מתאים. שנית המאמן צריך לדרוש מהשחקנים לממש את השיטה.

    אני מצפה לראות שיפור משמעותי בנושא המשחק הבא.

    זה יספיק

    1. הריבאונד הגנב היה מכוון לדעתי. קליבלנד מאוד מסוכנת בהתקפות מעבר ולכן העדיפו לרדת להגנה ולא לתת להם סל קל. זה עבד היום כי גם כשהקאבלירס לקחו ריבאונד התקפה הם לא ניצלו אותו יותר מדי ולא בלטו בסקנד צ'אנס פוינטס. משהו שימשיך בשאר הסדרה לדעתי

  4. תודה רבה על הפוסט
    JR היה בטוח שקליבלנד מובילה כאשר לקח את הריבאונד
    ראו את השפתיים שלו כשהוא אמר ללברון – חשבתי שאנחנו מובילים

  5. לא בעיה ללברון
    כולה לתת פוש קטן עוד 6 משחקים.
    אחרי הקילומטראז' שהוא עבר השנה זה קטן עליו.
    לדעתי קליבלנד ניצחה ניצחון מנטאלי במשחק הזה. "אם תוכל לגרום לאלוהים לדמם… אנשים יפסיקו להאמין בו" (מיקי רורק – איירון מן 2).
    היה צפוי שקליבלנד יפסידו באורקל
    אבל זה נגמר בהפסד מאד לא צפוי

  6. תמיד תענוג לקרוא את מה שאתה כותב רועי, תודה רבה.
    לווינגסטון היה נהדר בדקות המכריעות ותרם לא מעט מנסיונו והשקט הנפשי שלו. לוני עשה עבודה שקטה אבל סופר יעילה, שניהם היו מאוד משמעותיים לצד הרביעייה הבכירה.
    נאנס ג'וניור חייב!!! לקבל דק' והרבה ,יעיל בהגנה מאוד בגלל האתלטיות שלו ובהתקפה כל הזמן בתנועה ואוסף נק' זבל חשובות…
    היכולת של לאב היא בהחלט סימן מעודד, צריך לבדוק מי עלה לקבוצה שלו בהגנה ביותר נק' הוא או קארי, היה מדהים לראות איך שתי הקבוצות הלכו על הצמד הזה הגנתית.

  7. רועי תודה רבה, חיכיתי לראות מתי תכתוב את פניני החוכמה שלך על אירועי הגמר.
    לגבי שחקנים שלא תפקדו טוב במשחק הראשון, קלרקסון קיבל מלא זריקות פנויות ופשוט החטיא את כולן, הייתי נותן את כל הדקות שלו לקורבר פשוט חבל על הזמן שלהם

    1. קלארקסון מחליף את ג'ורג' היל בעמדת הרכז – אם היל בחוץ ולברון צריך להוביל כדור לבד זה ייקח ממנו עוד כוחות. הוא באמת היה חלש וצריך לחפש יותר את החברים מאשר לזרוק

  8. תודה על טור מצוין.

    ליבינגסטון זו תוספת שקט ובטחון מהספסל, עוד משהו שאין לקאבס בסדרה הזו…
    הוד כנראה מחוק לחלוטין, אחרת אני מאמין שהיינו רואים אותו כבר, וג'רודן קלרקסון שדווקא כן מקבל צ'אנסים עשה בינתיים רק נזק לחוזה הבא שלו בליגה

  9. תודה רועי ! עברתי שוב פעם על הרבע הראשון והייתי מופתע מהחוסר ניצול הזדמנויות של גולדן סטייט. הכדור נעצר אצל קיידי בלא מעט פעמים במקום להמשיך להניע את הכדור לקלעים, מקווה בשבילם שזה ישתנה.

  10. יופי של פוסט, תמיד כיף לקרוא מה שאתה כותב רועי.

    בנוגע לטיימאאוט של קליבלנד בסוף, מסכים איתך במליון אחוז. בעיני זה מגוחך שכמאמן לא תהיה מוכן לדבר כזה, כי זה בערך התפקיד היחיד שלך כשהקבוצה על המגרש. לברון היה מספיק מפוקס בשביל לנסות לסמן, טיירון לו אמור לקלוט את זה גם.

    הרוטציה של גולדן סטייט בעיני לא 100% בכל מקרה, לדעתי דייויד ווסט ומקגי יכולים לקבל יוצר דקות בזמן מנוחה של גרין ולוני, ווסט שומר טוב וההגנה זורמת מסביבו טוב. ג'אבל יכול לקחת ריבאונדים כשצריך ולתת את ה-6 אליהופים שלו שיכולים לסיים ריצות של קליבלנד ולהתחיל ריצות הפוכות, מה גם שקשה להגן מפניהם. חוץ מזה הוא נתן דקות טובות מאוד גם כמגן לקראת סוף העונה.

    מישהו יודע להסביר לי למה פצ'וליה מחוץ לרוטציה כמעט לגמרי בפלייאוף? אני יכול להבין למה נגד יוסטון, אבל הוא קיבל כמעט כלום דקות גם נגד קבוצות אחרות.

  11. תודה רועי, כיף לקרוא פוסט שלך אחרי כ"כ הרבה זמן שצה"ל גנב אותך מאיתנו.
    מסכים עם הכל למעט הקביעה שקליבלנד שבורה מנטלית. למה שיהיו שבורים מנטלית? הם היו לא פחות טובים ועל סף ניצחון ומרגישים שנעשה להם עוול מצד אחד וששחקן שלהם עשה שטות מצד שני שמנעה מהם לנצח.

    זה יכול להוביל למצב מנטלי הפוך משבירה. נגיד את זה ככה: לא מאמין שלברון נשבר מזה ואם הוא לא נשבר מזה אז קליבלנד לא נשברה מזה.

  12. מעולה. תודה, רועי.

    אני מסכים ב-100% עם שי. יש 0 לחץ על הקאבס בכל מקרה.
    ניצחון?
    נהדר. יש סדרה.
    הפסד?
    זה משחק חוץ, והם כבר היו השנה בפלייאוף בפיגור 0 – 2.

    יותר מכך, לצד כל הפרסומים שמצדיקים את תחושת הקיפוח שמרגישים בקליבלנד,
    הם יגיעו למשחק "טעונים".
    אני לא חושב שנראה נרפות, אני לא חושב שנראה זלזול (כפי שקרה במספר הפסדים השנה בפליאוף).

    האם זה יספיק?
    אין לי מושג. הם היו האנדרדוג. הם עדיין האנדרדוג.
    אבל אולי כדאי להיזכר במשחק 2 של פיינלס 2015.
    הם הפסידו את משחק 1, ואיבדו בו את קיירי.
    גם אז הם הפסידו אחרי הארכה.
    אפשר היה לחשוב שהם יגיעו למשחק 2 שבורים מנטלית,
    אבל הם הגיעו "טעונים", ואחרי משחק פיזי במיוחד הם ניצחו 95 – 93

    1. הקאבס באמת נראים כמי שמאמינים.

      JR למשל אמר בראיון לפני משחק 2 ש :

      "אנחנו חייבים לשכוח מהמשחק הקודם,
      אם ברצוננו לעלות ליתרון 0-2 בסדרה.."

  13. אחלה סיכום רועי, תודה רבה.

    בהמשך לנקודה שלוש והצוות המסייע נזכרתי בסיפור קטן מהקיץ האחרון – בתחילת השנה ג'ונתן סימונס אמר שבקיץ קיבל פניה מלברון לחתום בקליבלנד. האמת שהופתעתי. חשבתי שהוד מלכותו מגייס שחקנים יותר בולטים ו/או חברים שלו, ולא מתעסק בשחקנים "רגילים למדי" כמו ג'ונתן סימונס.
    כשאני חושב על זה עכשיו, אחרי המשחק הראשון, זה בהחלט מסתדר לי – בחצי הגמר האזורי מול יוסטון סימונס האתלטי והנחוש עשה הגנה מצוינת והכניס שלשות במאני טיים למרות חוסר ניסיון יחסי במעמדים כאלה. לנוכח התצוגה של סמית' וקלארקסון אני חושב שסימונס יכל בהחלט להועיל לקליבלנד אתמול. ולברון הגדול זיהה את זה ועסק בזה.
    סיפור קטן אבל אני חושב שמי שחיפש בנרות את ההוכחה ה-6,785,298 לכך שלברון מבין כדורסל ברמות אחרות קיבל אותה.

    1. אני חושב שהתבלבלת. ג׳ונתן סימונס שיחק השנה באורלנדו והוא באמת אחלה שחקן שעד היום לא ברור לי למה הספרס לא השאירו

      1. לא סותר – סימונס שיחק השנה באורלנדו, אחרי שדחה את הצעתו של לברון בקיץ האחרון, ככתוב.

  14. קבוצות שיש תהן שחקן שמכדרר עצמו לדעת עד סוף שעון:
    Okc ווסטברוק- ראינו לאיפה זה הביא אותם וזה גם סיוט לראות.
    יוסטון הארדן- השתפר השנה אבל לא בזכותו ולא סתם היה חלש בגמר מערב.
    לברון קליבלנד- התעלויות רק בגלל יכולות על של לברון ועדיין… משעמם לראות.

    ועד השנה מי שלא הייתה שם גולדן- ומה זה נתן? פער משוגע באסיסטין למשחק על כל הליגה והנאה מהמשחק הכי שוטף ויפה. שואוטיים. ומהשנה? קיידי עושה את החטאים של השחקנים למעלה והם יורדים באסיסטים וביופי המשחק. הדקות הטובות? שקיידי למטה והכדור נע מכושף בין גרין קליי וקארי והקסם קורה.
    למה קר לא רואה את זה? ולא רק הוא… גם כאן באתר יש הייטרים שבטוחים שהמשחק של קליבלנד או יוסטון יפה יותר. איבדתם את זה לגמרי מהשנאה/קנאה.

    1. אני רואה את זה מעט אחרת – לא חושב שיש מי שמערער על היתרון של המשחק השוטף והקסום של הגולדנים. דוראנט משתלב בשני אופנים:
      1. כשהוא מתפקד כקלע במשחק הזורם – ואז יתרונו בקליעה על האריסון בארנס מייצר נקודות ומתסכל את היריב. אני חושב שראינו את זה יפה במהלך העונה שעברה וגם בסדרת הגמר.
      2. כשהמשחק השוטף נתקע – וזה קורה ללוחמים מפעם לפעם, בעיקר מול הגנות נוקשות כמו של יוסטון השנה, ואז הוא מהווה כלי נוסף, ואימתני, בארסנל של קר. אם נגזר עליך משחק בידודים, או אפילו כמה דקות כאלה עד שאתה חוזר לקצב, העובדה שיש לך דוראנט מאד מסייעת. קווין פלטון ניסה לבדוק האם משחק על דוראנט מקשה על הלוחמים או ההפך – כשהם מתקשים הם הולכים לדוראנט. המסקנה לא הייתה חד משמעית, ובהחלט יתכן שלעתים הם הולכים על דוראנט גם כשלא צריך, או מוקדם מדי, אבל לדעתי התפיסה של קר היא משחק זורם כדפ"א א' ומשחק על דוראנט כדפ"א ב'.

  15. תודה רועי. מעולה לשמוע ממך גם כשאתה בצבא. זכור – לקחת את הבאסה בסבבה גם אם זה קשה. יש חיים גם במדים וגם בלעדיהם.
    אני הייתי רוצה לראות את קורבר מנוצל יותר טוב. הוא היה די חלש וניצלו אותו בהגנה.
    לא יודע מה איתכם אבל קשה לי להבחין בין לאב לנאנס ג׳וניור, שני לבנבנים שדומים זה לזה . . .

  16. מצוין רועי

    יופי של נקודות העלית. אני חושב שטריסטן תומפסון צריך לקבל יותר קרדיט. הוא עשה הגנה טובה, נלחם מצוין בריב' התקפה והיה שווה לקאבס לא מעט פוזשנים (בחלקם הוא סחט עבירות, לפחות פעמיים, לכן זה לא נכנס לו לסטט'). גם בהתקפה היו לו מספר מקרים בהם הוא ניצל מיס מרצ' על שחקן נמוך לעשות נזק.

    וזה מוביל אותי לנקודה שבעיניי תהיה מפתח לסדרה ובעצם לכל הליגה לפי הכיוון שנראה שהיא הולכת אליו:

    היכולת של שחקנים גבוהים לנצל את החילופים הרבים לעשת פוסט אפ יעיל ולהרוויח נקודות קלות. ראינו בשתי סדרות הגמר האזוריות איך ארבע הקבוצות עושות חילופים כמעט על כל חסימה. מן הסתם, התקפות ניסו לנצל את שחקן החוץ שנשמר על ידי שחקן פנים (לברון בקאבס על ביינס והורפורד, קארי על קאפלה, הארדן על לוני ובל). מה שכמעט ולא ראינו זה שחקן פנים מנצל את הפיזיות שלו על שחקן החוץ ששומר עליו – ממש מעט מקאפלה במשחק 7, קצת הורפורד מול הקאבס.

    ואן גאנדי דיבר על כך יותר מפעם אחת במשחק מס' 1 וזה רלוונטי מאוד גם לווריורס שראינו איך הגנות חילופים משבשות להם את המשחק. הם מנסים לנצל את דוראנט בפוסט לפעמים וזה עובד לא רע. טוב יעשו, לדעתי, אם ישתמשו גם בדריימונד גרין שהמון פעמים מקבל גארד בהגנה אבל מנסה לנצל את זה בפוסט בשביל לנהל את המחק. ברור שהוא לא שחקן פוסט משובח אבל כן יכול לחפור פעמיים-שלוש במשחק ולהעניש שומרים נמוכים. בדיוק מאותה סיבה אני חושב שדיוויד ווסט צריך לקבל יותר דקות ולתת עבודה בפוסט, גם הוא הפך בשנתיים האחרונות למעין מנהל משחק מהפוסט במקום לטחון שומרים נמוכים כמו פעם.
    אותו דבר טריסטן תומפסון שאומנם אין לו משחק פוסט מהוקצע ונעים לעין אבל עושה את זה ביעילות יחסית וביתר שאת קווין לאב שדווקא אוהב לחפור ולקבל את המגע וחייב להיות מנוצל הרבה יותר במקרה של חילוף.

    1. נקודה מעניינת ונכונה. אני מאמין שבחמישייה עם לאב כסנטר לברון יכנס לצבע וינהל את המשחק משם, משהו שיכול להתחבר למה שציינת. אולי גם לארי נאנס בדקות שדריימונד סנטר (בלי איגודלה על המגרש) יכול להיות משמעותי, כי אז לברון יהיה נגד שומר נמוך (או דוראנט איתו התמודד בהצלחה מסחררת במשחק הראשון) או שנאנס יקבל מישהו כזה בצבע ויעשה סלים קלים

  17. עוד קצת נתונים סטטיסטיים מעניינים מהמשחק:

    ג'ף גרין שמר על KD במשך 26 פוזישנים במשחק. דוראנט סיים מולו עם 1 מ-7 מהשדה ו-2 אסיסטים על איבוד. הגנה טובה מאוד.

    דוראנט שמר רוב המשחק על לברון. לברון סיים מולו עם 30 נקודות ב-67% מהשדה. דריימונד שמר עליו רק ב-8 פוזישנים (לעומת ה-45 של KD). קליי כמעט בכלל לא שמר עליו.

    בהגנה לברון לא שמר על מישהו ספציפי. לא מעט פוזישנים על דוראנט, לא מעט על גרין (עבודה טובה על האחרון) וגם הרבה יחסית על לוני וליבינגסטון. היו 10 פוזישנים שהוא שמר בהם על קרי, משהו מעניין.

    לאב שמר רוב הזמן על הסנטר של היריבה (לוני/בל). לכן יכול להיות שעדיף לקליבלנד בלי גבוה מסורתי כמו טריסטן ועם גרין במקום מבחינה הגנתית, כשגם בהתקפה יש יתרון מסויים וככה אפשר להחביא את האהבה בהגנה.

    אותו דבר עם קרי – החביאו אותו על ג'יי אר. אולי שווה לקליבלנד לנסות הרכב של ג'יי אר וקורבר ביחד, כשקורבר יחסית מחוץ למשחק כמו במשחק הראשון וקרי חלק מהגנת החילופים. זה יסדר יותר בידודים של לברון עליו. חמישייה של לברון, ג'יי אר, קורבר, ג'ף גרין וקווין לאב יכולה להיות מאוד מעניינת.

    1. על מי קורבר ישמור?
      חמישיה כזאת תתיש את לברון הוא גם יתאמס בהגנה (לאב שומר את לוני/בל/מגי) וגם ניהול המשחק והובלת הכדור נופלים עליו באופן מוחלט (היל/קלרקסון מפחיתים את העומס) חמישייה כזאת תגרום אולי למשחק צמוד ל3 רבעים אבל ברביעי לברון יפול מהרגלים.
      קורבר הוא שחקן של 20 דק' אני הייתי משתמש בו בסופי רבעים ובדקות של לווינגסטון כי שניהם לא יכולים לשמור האחד על השני.
      לברון צריך לשמור על גרין כי זה "פחות" מאמץ מאשר לשמור על קליי ודוראנט שנעים כל הזמן גרים יגיע למספרים שלו (10 8 8) ללא קשר לזהות השומר שלו.
      קליבלנד חייבת את רנדי הוד (לפחות ברוטציה) בחמישייה במקום גי אר הוא לא טוב ממנו אבל לפחות הוא פחות אידיוט ואלי הוא יטפוס יום טוב.
      היל הוד גרין לברון לאב
      שחקן שישי גי אר
      שביעי נאנס
      שמיני קורבר

      1. זאת לא חמישייה של חצי שעה לערב כי לברון לא צריך לשחק רכז כל כך הרבה זמן. כן הרכב ששווה צ'אנס. מסכים בקשר ללברון על גרין, אבל הוד נעלם מהרוטציה לגמרי – אולי הוא שווה צ'אנס אם הוא חם, אבל ממש לא התחבר לקליבלנד.

        כשקורבר שיחק הוא שמר על קליי (14 פוזישנים) וקליי רק החטיא שם שלשה אחת. לא מאמין שזה משהו שיחזור על עצמו, אבל הוא הוחבא די טוב בהגנה (6 פוזישנים על ליבינגסטון, 6 על קרי, 3 על לוני, 2 על מקאו ו-1 על דריימונד). אפשר להסתדר איתו ועם לאב ביחד.

  18. תודה רועי.
    מעניין אותי, היכן היית/איך התעדכנת על מהלך ותוצאת המשחק ה-7 בין יוסטון לווריורס? הרי זה היה בין שני לשלישי.
    אני באליפות של ג'ורדן ב-98' קיבלתי שידור פרטי לפלאפון עם עדכונים רציפים לאורך המשחק כולל שידור מלא של הדקות האחרונות.. (הייתי בניווטים של צוות צעיר בגבעות גורל).

      1. אני מנחש שזה לא שונה מהשידור הישיר לו אני זכיתי, באותו ליליה מאכזב, אי אז ב-95', כאשר הסאנס הפסידו במשחק 7 לרוקטס
        (אמצע הלילה. מצד אחד, אני בטלפון שבחמ"ל הגדודי. מהצד השני, אחי הצעיר, בבית הוריי, בתפקיד השדר).

      2. לא שידור ויזואלי.. 🙂
        בקו השני חבר שבקולו הערב תיאר כל מהלך ומהלך כולל הדרמה של הדקה וחצי האחרונות..

  19. תודה רועי.
    נקודות מעניינות.
    לדעתי, הווריורס ישימו יותר דגש על הריבאונד וזה יגרום למשחק 2 להיראות הרבה יותר קל מבחינתם.

  20. תודה רועי,
    אחרי שקראתי את הכתבה וכל התגובות, אין ספק שזה המקום מספר אחד לדיוני הכדור הכתום.
    לענייננו, ג'יימס הוכיח לווריירס שהוא מסוגל לנצח אותם לבד ובמשחק הבא, חמישייה כמו שתיארת יכולה לעשות הרבה נזק, היות ולברון ימשוך את כל האש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט