מעשיות ה-NBA- חלק א' / הגולש עדן אלואשוילי

(עדן אלואשוילי הוא סטודנט בן 20)

מעשיות ה-NBA- חלק א' / עדן אלואשוילי

 

"Once Upon a Time", או "עד עצם היום הזה" בעברית היא סדרה של רשת ABC  האמריקאית, אשר התחילה בשנת 2011 והסתיימה לאחרונה במאי השנה. הסדרה יוצאת מנקודת הנחה שכל האגדות המוכרות לנו מתקיימות יחדיו בעולם אחד, ומציגה לעיתים גרסה בוגרת ושונה לאגדות שגדלנו עליהן.

לאחרונה עלו קולות באתר של מגיבים שטוענים כי הבלוג החי הוא ילדותי, רדוד, וברמה נמוכה ולכן הם מפסיקים להגיב בו. בתור מישהו שקורא באתר בתדירות גבוהה ומכיר את הסדרה, שני הנושאים הללו גרמו לי לחשוב על רעיון לכתוב פוסט בו ייוצגו חלק מסיפורי     ה-NBA בצורה סרקסטית כאדפטציה של אותן אגדות, כתקצירים של ספרים פוטנציאליים.

הפוסט יחולק לשלושה חלקים, כאשר בחלק זה יש שלושה סיפורים. קריאה נעימה.

פיטר פן בשחור לבן.

 

סיפור מקור: פיטר פן

קהל היעד: הנשארים צעירים לנצח, ואוהדי סן אנטוניו ספרס.

תקציר העלילה:

אי שם בארץ "לעולם לא זקן מידי" המונהגת על ידי כשף האימון גרג פופוביץ, גר אדם העונה לשם מאנו "פיטר-פן"  ג'ינובלי . מאנו הוא שחקן כדורסל רב הישגים בגיל פרישה, אשר מנסה להנות משנותיו האחרונות ככדורסלן מקצועי, משימה שלעיתים רבות מלווה בצורך לוותר על כל קשר למקצוע, להפוך לנגר, לספוג עלבונות מכל גורם אפשרי ולפתח עור פיל.

הפלא ופלא, מאנו ממשיך לתת מהלכי קסמים- חסימה בפליאוף בפעם אחת, אסיסט מדהים בפעם אחרת, סל חשוב והרבה אופי, והאוהדים לא צועקים נגדו אלא נלהבים מלהטוטיו, ומבקשים "עוד שנה" בכל פעם מחדש. על אף שהוא היה הזוהר ביותר, מאנו לא היה היחיד, והסיפור הוא לא כזה נדיר. ארץ "לעולם לא זקן מידי" הכילה "ילדים" מכל העולם- חוץ ממאנו הארגנטינאי,  גם סר טוני פרקר האביר הצרפתי הידוע המשיך להיות שחקן חמישייה, ופאו גאסול הספרדי שאת מיטב שנותיו שיחק במקומות אחרים, הגיע גם הוא על מנת להאריך את הקריירה בעוד כמה שנים, ובחוזה שבימינו אנו נחשב לכאחד המפוקפקים. יחדיו כל המבוגרים מגדלים את הילדים לפי ערכי המועדון, והעתיד נראה ורוד.

על הנייר מדובר באוטופיה, אך אל תטעו ותחשבו שהגעתם לקרוא רק על ההרמוניה. המנהיג הישן של הארץ, טים דנקן, פרש ועזב, והמנהיג החדש, הלא הוא קוואי, לבו הושחר, והארץ רועדת לה בלי די.

פופ העתיק הצליח את הקבוצה מעט לייצב, אך ללא קוואי שלא חוזר, נראה שקסמה של הארץ אט אט דועך. פתאום חלק מהשחקנים נראים זקנים מידי- פאו איטי, פרקר הוא צל של עצמו, שלא נדבר על גרין- הקלעי הידוע שיורה עם כוונת מקולקלת כל רגע. רק מאנו בינתיים מחזיק, אך מי יודע איך ימשיך. מה יקרה לקבוצה שפתאום מזדקנת, על שאלה זו ואחרות תקראו עתה בהמשך הספר.

התראת ספוילר:

לא תראו כאן הערכה מדויקת, אלא רק את רצונותיו של אוהד ספרס מיוסר- מי ייתן שנבואותיו האופטימיות ביותר של הנביא "מאנו דה מאן (מיקי לשעבר)" יתגשמו, שנהנה מקסמיו של מאנו עוד שנים רבות עם עוד איזה 2, 3 אליפויות.

סגלי המלך החדשים

 

סיפור מקור: בגדי המלך החדשים

קהל היעד: כל אדם ואדם בממלכה

תקציר העלילה:

היה היה פעם מלך אקרוני ידוע בשם לברון הדגול, אשר שלט בממלכת אוהיו, ובכל הליגה בגדול. המלך היה היו לפעמים כה מדהים, שלעיתים היו משווים אותו ליושב במרומים. אם עד אתה אתם חושבים שמדובר בעוד ספר השוואות כדורסל מייגע, אל תטעו, אף אחד בזה לא נוגע.

בספר זה נתייחס למורשתו של המלך, ולקבוצותיו השונות.

לפי האגדה כל שנה ושנה נתפרו למלך סגלים חדשים בהתאם למידותיו וליכולותיו, שהפרובוקטיביים ביותר יטענו שהמלך לפעמים תפר בעצמו את סגליו.

היו סגלים יפים יותר ויפים פחות, והמלך שידוע שהגיע לנשף הגדול פעמים רבות, הגיע לפעמים במלוא הדר ובסגלי אצולה, ולפעמים עם סגלים שהיו מביישים את קבוצות ליגת העל.

הדבר המדהים ביותר בשל אותה עובדה, הוא שלאור אותם סגלים, היו תמיד כמה סוגי אוהדים ונתינים. היו את אלו שהעריצו את המלך בגלוי, וטענו שדווקא שהסגל היה דק וחשוף, זה הדבר שמראה שלמלך מורשת פשוט נפלאה. מנגד היו כמה מתנגדים, ששמם היו ההייטרים, אשר טענו שהמלך לבוש בסגלים מלאים אולסטארים על ימין והשמאל, ודווקא הלבוש המלא והחם, מראה שהמלך לא כזה מיוחד. בין צד אחד לצד השני, יש את הנורמליים והמתונים- הם יודעים שהמלך אדיר, אבל חוץ מזה אין עוד צורך להאדיר.

בספר זה נסקור כל צעד ושעל בקריירה של לברון ונחליט איזה בסיס אוהדים צודק.

התראת ספוילר:

רוצים את האמת? לא תמצאו כאן תשובה לוויכוח מלא השנים, אבל כולם יצאו מרוצים. אם אתם שואלים מדוע ולמה, נסביר בתשובה די פשוטה- הספוילר האמיתי הוא שלא מדובר רק בספר אחד- יצרנו פה שלושה כרכים, כל ספר וספר עומד בפני עצמו, כך שלמעריצים, להייטרים ואוהדי הכדורסל הרגילים, יהיה כל אחד ספר אהוב משלו. הסיבה שעשינו זאת היא כי אם למדנו משהו מהמלך, ואחד מייקל לפניו, הוא שבסופו של דבר ייתכן שהדבר הכי חשוב זה למכור לכמה שיותר אנשים את הסיפור, ואיתו את הסחורה. 

כתב חידה – קבוצת הברווזון המכוער

 

 

 

(הסרטון מגלה – או לא מגלה – את החידה)

 

סיפור מקור: הברווזון המכוער.

קהל היעד: אוהבי חידות

תקציר העלילה:

זהו לא ספר רגיל. הספר הבא הוא ספר דוקומנטרי על קבוצה שעברה תהליך מופלא, אך את שמה לא נזכיר בתקציר הבא. התקציר הזה הוא כתב חידה לגילוי שמה- ואם אתם אוהדי כדורסל אדוקים תפתרו אותו בלי בעיה. במידה שלא תצליחו ואחרי שתקראו את התקציר תרצו את הספר לקנות, שתקראו אותו תבינו הכל. אז בואו נתחיל את התקציר בסערה ותחשפו לחידה.

הקבוצה שעליה נכתוב היא קבוצה שדווקא אחרי הגעה לפלייאוף בעשור האחרון, העבירה כוכב, והרבה אנשים לא הבינו למה זה קרה. כמה שנים היא נראתה כברווזון מכוער, שמורכבת רק על ידי רול פליירס ללא עתיד ועם תקרת זכוכית ברורה.

לבסוף גילינו שמאחורי המהלך הייתה מחשבה, כי לאחר כמה מספר שנות בניה ותהליך יחסית קצר, הקבוצה נראית כמו קבוצת העתיד, ומובלת עם רוקי שכמותו לא היה בקבוצה ובליגה שנים. לבסוף הברווזון המכוער התגלה כאחד מהברבורים היפהפיים שבליגה.

בסופו של דבר מסתבר שה-GM שלה עשה החלטות שהן כנראה נכונות, למרות שבאתר עלו נגדו מלא ביקורת. בנוסף מנחם כינה את אחד מאנשי הצוות העיקריים כמשמים ואדיש, על אף שהוא נראה כמו פני הקבוצה בעתיד.

התראת ספוילר:

הקבוצה הזאת הולכת להיות מהטובות שנראה בזמן הקרוב.

תשובות לחידה בתגובות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. אני רוצה להגיד תודה למנחם שקרא והסכים לפרסם
    בתור חווית כתיבה ראשונה שזה לא איזה סיכום של עבודה, או עבודה, או דו"ח מעבדה, זה היה מאוד מהנה, ואני מקווה שתהנו כמו שאני נהנתי לכתוב את הסיפורים

      1. מנסה לחשוב על עוד קבוצה שהיא לא פילי ולא מצליח… הלייקרס לא עשו טרייד על אף כוכב, כנ"ל דאלאס, אולי סקרמנטו?

          1. אם היינו מורידים את הפלייאוף הקינגס היו יכולים להתאים- נראה שנבנה שם משהו מעניין לשם שינוי. בלי התנאי הזה אולי הסיפור הוא בכלל על אורלנדו של חשמת המשחקים הראשונים בעונה- זה היה מזמן…

            ועכשיו ברצינות- סחתיין על זה שאתה הראשון שענה עלייה

  2. יפה, מקורי ומיוחד. תודה רבה עדן.
    גם אני מהמר על בוסטון, בעיקר בגלל הביקורת של מנחם על סטיבנס.

  3. אחלה. כיף לקרוא ונחכמה בסבלנות לחלק ב'.
    לגבי השאלה, תכלס נראה לי שגם יוטה, גם בוסטון וגם פילי עונות על ההגדרה, עם 3 רוקים אדירים.

  4. תודה רבה על התגובות, כיף לקרוא אותן, ואני שמח שאהבתם.
    קרדיט למנחם שהוסיף את התמונות והרבה צבע לפוסט, ועל הסרטון שהוסיף עוד קצת מסתורין לחידה.

    בנוגע לפתרון החידה- הפתרון הוא בוסטון.
    הרעיון היה להעביר את המסר ששתיהן נבנו מקבוצות חלשות- פשוט פילי כקבוצה רעה היסטורית בפני עצמה, ובוסטון שסידרה את ברוקלין ונהנתה מזה שברוקלין קבוצה רעה. עדיין אני מעריך יותר את הדרך של בוסטון ולכן כתבתי עליה.
    לכן רוב הנקודות ניתנות להקבלה, והרעיון היה לתת את השורה על ההערכה של מנחם לסטיבנס כרמז המרכזי, כמו שמאנו אמר.

    אהבתי את הרעיון שזה מתאים גם ליוטה, כי לא חשבתי עליה מראש, אבל עדיין מלא טענות פה חלות עליה לגמרי, ואני חושב שאם הם יצליחו לגייס עוד כוכב לצד מיטצל גם הטענה האחרונה שהיא תהיה אחת מהקבוצות הטובות של השנים האחרונות גם יכולה להתגשם, פשוט כי לדעתי יש לה יתרון גדול בעמדת המאמן.

  5. מעולה. תודה.
    הייתי בטוח שהאגדה על מאנו תהיה: מאנו וביצת הזהב, אבל תעזוב.
    עוד כמה אגדות נחמדות
    :היפיפיה הנרדמת – על פילי שמתעוררת משנות הפרוסס שלה (אבל הריח הרע מהפה של ה- gm. אלוהים שיעזור לה).
    על סיזיפוס שמגלגל את האבן במעלה ההר, עד שכמעט מגיע והיא נופלת חזרה – דאנטוני אם לא הבנתם.
    ועל הגמד הרשע עם כוחות הרשע ששולט בממלכה (עומר אדם שר) -סטף והלוחמים

    1. רעינטות מעולים.
      היו עוד כמה סיפורים שירדו בשלב המחשבה הראשוני, היפהפייה הנרדמת הייתה אחד מהם, אכן בהקשר של פילי.
      על כל השאר לא חשבתי, בטח ובטח לא על להכניס סיפורי מיתולוגיה, אבל האמת שיש הרבה הקבלות שאפשר לקחת מהאגדטת המיתולוגיות. אהבתי את הרעיון של סיזיפוס, אבל יש מצב שהיה יותר מתאים לעשות את על הלייקרס של שנות ה-60

  6. מצויין עדן.
    רעיונות טובים, ביצוע מעולה, ממש כיף לקרוא ולצפות לעוד.
    בקשר לחידה, הרמז של מנחם סגר לי את הפינה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט