ניתוח גמר הNBA- גולדן סטייט ווריורס – קליבלנד קבאלירס.

תוצאת תמונה עבור ‪golden state vs cleveland‬‏

 

פעם רביעית ברציפות שאנחנו מקבלים את הגמר בין אחת מהקבוצות הטובות בהיסטוריה מול אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה. משנה לשנה נראה שהפער ביניהם הולך וגדל, במקביל לקיבוע מעמדם ההיסטורי בליגה הטובה בעולם.

לא אשקר, צריך להיות יצירתי כדי לראות איך קליבלנד גורמת לסדרה הזאת להיות צמודה. על הנייר זה נראה "לא כוחות" יותר מתמיד, ואם בשנה שעברה עוד היה לקאבס את קיירי שיספק כוח אש בנוסף למלך כדי לנסות להתמודד עם כמות הכשרון בצד השני (מה שלא הספיק), השנה גם את זה אין וגם לאב בספק.

המפתחות של הקאבלירס לסדרה

ובכל זאת, בואו נתחיל מהקאבס ונראה מה הם צריכים לעשות כדי לייצר לעצמם יתרונות קטנים בסדרה.

שליטה בקצב

זה לא סוד, ג"ס אוהבים לרוץ. זה גם לא סוד שכשהם רצים הם בלתי ניתנים לעצירה. מצד שני נמצאים הקאבס שתלויים לגמרי בלברון שגם ככה משחק כמות לא הגיונית של דקות. בשביל להישאר על המגרש כ"כ הרבה זמן הוא צריך למצוא לעצמו זמני מנוחה על המגרש. לכן הקצב של הקאבס איטי בצורה משמעותית בפלייאוף הזה (קצת מתחת ל94 פוזשנים למשחק לעומת קצת מעל 100 בעונה הסדירה).

אצל הלוחמים בפלייאוף המצב שונה. הם הושפעו מאוד מהיריבות כשמול הספרס והרוקטס הם היו באיזור ה95 ו97 פוזשנים למשחק בהתאמה, לעומת קצב פסיכי של 108 פוזשנים מול הפליקנס. בעזרת הכשרון וההגנה הנהדרת הם מסתדרים בכל קצב, ומוצאים את הדקות שלהם לרוץ כמעט בכל משחק.

אז על הנייר הקאבס צריכים להאט את הקצב, וזה גם נכון לדעתי. אבל הקאבס לא יכולים להגיע לסט גיים בכל התקפה מול ההגנה הרצחנית של ג"ס, בטח במשחקי חוץ בהם התקשו מאוד מול הסלטיקס. לכן הם צריכים לרוץ! אבל לא לרוץ יותר מדי! מבולבלים? יופי- בואו נחזור ללברון.

כשלברון רץ במגרש פתוח קשה עד בלתי אפשרי לעצור אותו (מוזמנים לשאול את מרכוס מוריס איך היה השק קמח בסוף גיים 7). לברון חייב למצוא לעצמו את הכמה התקפות במשחק בהם הוא מייצר 8-10 נק' במשחק ריצה מול הגנה לא מסודרת/ חסרון מספרי בהגנה. נק' כאלה יורידו ממנו כמה התקפות מסודרות בהם הוא צריך לפצח הגנה שלמה שמתמקדת בו כדי לחדור מול 2-3 שחקנים ולקבל מכות רק כדי להוציא לסמית' לעוד החטאה.

בנוסף, אנחנו לא יודעים מה מצבו של לאב. אני לא מאמין שנראה אותו במשחק הראשון, ואי אפשר לדעת גם מתי הוא יחזור. מי שתפס את מקומו זה ג'ף גרין שהיה נהדר במשחקים 6 ו7. תנו מבט בהיילייטס שלו ממשחק 7 ושימו לב כמה מהם בהתקפות מעבר. גרין הוא אתלט מצוין וגם הוא חזק מספיק כדי לסיים עם המגע. לתת לו לרוץ ולהשיג נק' קלות חשוב מאוד גם נגד ג"ס.

דבר אחרון לגבי מתי לרוץ. הקאבס יהיו חייבים לזהות את הדקות בהן ג"ס משחקת sloppy, מרושל. זה קורה בכל משחק ויש תחושה שיותר ויותר בפלייאוף הזה. לצד האיבודים המוזרים והמוכרים מגיעות הטעויות בירידה להגנה והרוטציות. אם הקאבס לא ינצלו את הדקות האלה ליצירת יתרון/מחיקת פערים אין להם מה לחפש בסדרה הזאת, כי כשהווריוס locked in, אין לקאבס סיכוי.

עכשיו אני מתחבר לנקודה של לא לרוץ יותר מדי. לו צריך לחזור לקלטות של 2015 ולראות מה הוא ובלאט עשו שם ואיך האטו את הקצב. לברון הוא השחקן בעל הבנת המשחק אולי הטובה בהיסטוריה והוא חייב להשתמש בזה כדי לזהות בכל דקה מה המצב של האלופה.

כשהם נכנסים לזון ומתחילים לרוץ כמו משוגעים זה בדיוק הזמן של קליבלנד לעצור את המשחק, להכניס כדור ללברון לפוסט וללכת פנימה בכל הזדמנות (נגע בזה עוד בהמשך). קליבלנד צריכה גם לעצור מתפרצות בעבירות ופשוט לעצור את השטף של ג"ס. זה יהיה אולי מכוער לצפייה לפעמים אבל זה לא צריך לעניין אותם.

זיהוי נכון של המצב במשחק, מתי לרוץ להשיג נקודות קלות ומתי להאט ולעצור את הריצה של ג"ס בכל מחיר יהיה משמעותי מאוד ביכולת של הקאבס לגרום למשחקים/סדרה צמודה. גם כאן כמובן האחריות היא על הכתפיים הרחבות של לברון.

משחק ההתקפה

בלי קיירי התלות בלברון  עלתה משמעותית השנה כמו שאנחנו יודעים, וכל עוד לאב לא משחק עוד אופציה ירדה.

מה שיכול להסתמן כרגע כיתרון לקאבס זה הפציעה של איגואדלה. גם מצבו לא ברור ואנחנו עדיין לא יודעים מה מצבו. אבל גם זכור הגמר ב2016 כשהעומס עליו היה גדול והוא קרס במשחקים האחרונים. כל עוד הוא לא משחק המשימה העיקרית של שמירה על לברון תיפול כנראה על דוראנט שאמנם עשה עבודה טובה בעונה שעברה אבל בפלייאוף הזה קצת מתקשה יותר בהגנת ה1X1 שלו ולדעתי מוסיף הרבה יותר כשהוא שומר על שחקן פחות דומיננטי ויכול לנצל את האורך שלו כדי להגיע לעזרה ולהפריע לזריקות/להיכנס לקווי מסירה.

דיברתי הרבה בפוסטים שלי במהלך הפלייאוף על ההתקפה הסטטית של הקאבס. ראינו שיפור בזה במשחקי הבית מול בוסטון וגם קצת במשחק 7. אין לקאבס שחקנים יוצרים חוץ מלברון והם חייבים לסחוט את הלימון מכל אופציה התקפית שלהם.

אופציה אחת שעבדה מעולה היא הפיק&רול בין היל וTT. תומפסון לא שחקן פוסט גדול אבל כן יודע לנצל את הכוח שלו אם יקבל בחילוף את קרי או אפילו את קליי, לכן אני מניח שקר ינסה להימנע ממצבים כאלה. אני מאמין (גם על סמך הגמר הקודם) שג"ס ישמרו בצורת help&recover על המהלך הזה (השומר של החוסם יוצא בצורה אגרסיבית על השחקן עם הכדור, ומעכב אותו עד שהשומר שלו חוזר) או flat ( השומר של השחקן החוסם מחכה בצבע ומזמין את השחקן לקחת זריקה מאיזור המיד ריינג' תוך כדי שהשומר של השחקן עם הכדור עובר על הגב שלו וחוזר מהר לאחר החסימה לעמוד בינו ובין הסל). תומפסון נע טוב בלי הכדור, היל מנוסה מספיק ויודע למצוא את השחקן המתגלגל במצבים כאלה והמהלך הזה עבד טוב מול בוסטון כמו שאפשר לראות בסרטון ( 1:10, 4:58)

 

ג"ס מתואמים מאוד בהבאת עזרה, אבל אם הקאבס יתקפו את זה נכון הם יגיעו לזריקה טובה, השאלה אם יקלעו אותה. בהנחה וג"ס תגיב עם עזרה למהלך הזה הקאבס חייבים להגיב בתנועה ללא כדור (מפתח בשבילם) כדי לייצר זריקה עוד יותר טובה. זה יכול להיות חיתוך לטבעת או חסימה של השחקן שממנו הגיעה העזרה עבור שחקן אחר כדי להשאיר אותו חופשי.

אופציה נוספת היא כמובן החסימות לקלעים. ראינו משחקים בהם הקאבס מריצים בלי הפסקה חסימות לקורבר וסמית' ומייצרים מזה נק'. הבעיה היא שגם ראינו משחקים בהם כמעט ולא עובדים בשבילם. גם מהלך כזה אפשר לראות בסרטון ההיילייטס ממשחק 7 (8:05), ואפשר לראות גם בפוסטים הקודמים שלי. הקאבס חייבים להשתמש במהלך הזה הרבה. אם ישתמשו בו סביר להניח שג"ס ילמדו להגיב בהתאם, ויחליפו כשצריך. גם לזה לו צריך להיות מוכן. אופציה ראשונה היא לקחת מהלך מהספר של ג"ס. וברגע שהשחקן החוסם מזהה את החילוף הוא חייב להגיב בחיתוך לטבעת. זה יכול להיות ממש רגע לפני החסימה כשהוא מזהה שההגנה כבר מתכוננת לחילוף (slip בשפה המקצועית) וזה יכול להיות בflash לכדור- כשהשחקן החוסם מזהה את החילוף הוא בורח מהר , כשהוא יכול גם לנעול את השחקן שעכשיו שומר עליו.

עוד אופציה להגיב למהלך כזה היא לחסום לקורבר רחוק מהסל באמצעות נאנס/TT  כשהשומר שלהם רחוק מהם. דיברתי על מהלך דומה גם בהקשר של ג"ס.

כשהשחקנים הגבוהים נטולי הקליעה מסתובבים באיזור הקשת ההגנה נוטה לעזוב אותם ולהשתמש בשחקן שלהם בעזרה. זאת בדיוק ההזדמנות של השחקן הזה להדביק חסימה טובה לקלעי ללא כדור וכך להשאיר אותו חופשי לגמרי כי אין מי שיעזור על החסימה. אפשר להשתמש בזה גם כפעילות בוויקסייד בזמן לדוגמה חדירה/ פוסט אפ של לברון שבטוח ידע למצוא את סמית'/קורבר לקליעה.

נקודה אחרונה לגבי משחק ההתקפה היא כמובן לברון ג'יימס. בפלייאוף הנוכחי לברון זורק יותר בנצחונות לעומת הפסדים, הבדל של קצת יותר מארבע זריקות למשחק. מה שמעניין זה שלמרות שזורק פחות בהפסדים הוא לוקח כמעט שתי שלשות יותר במשחקים האלה. לאורך כל הקריירה שלו אנחנו יודעים שלברון קטלני יותר בצבע. אם בעבר היה ממש אפשר להשאיר אותו חופשי לזרוק היום זה כבר לא המצב והוא שיפר את הקליעה משמעותית אבל זה עדיין מצב עדיף על פני החדירות שלו. בהפסדים הוא זורק 3.5 זריקות פחות מהצבע לעומת נצחונות (3 מתוך הזריקות "החסרות" הן מהריסטריקטד), הוא גם זורק 3 זריקות יותר מהמיד ריינג' בנצחונות אבל ההבדל הוא גם באחוזי הקליעה מהאיזור- 53 בנצחונות לעומת 34 בהפסדים. טענה שעלתה לא אחת בעבר היא שכשהוא מתחיל אגרסיבי והולך לטבעת אח"כ גם הזריקות מבחוץ נכנסות יותר בקלות.

אני בטוח שגם לברון מודע לכל המספרים האלה- אז למה הוא לא תמיד הולך לצבע? כי זה מעייף. בהרבה מצבים הוא מתחיל חדירה מחוץ לקשת השלוש , מה שמשאיר גם המון זמן לעזרה ומכות בדרך, לא קל גם למכונה כמוהו. לכן הקאבס חייבים לתת לו את הכדור כמה שיותר קרוב לסל.

כל עוד זה לא מול דוראנט/גרין- הם צריכים להכניס אותו כמה שיותר לאיזור הפוסט ולתת לו לעבוד משם, לאו דווקא עם הגב לסל. שוב אני חוזר לנקודה מפוסטים קודמים- השחקנים לא יכולים לעמוד ולהסתכל עליו במצבים כאלה אלא להגיע למרווחים שנוצרים בהגנה- תומפסון מעולה בזה, או לייצר חסימות בעזרת השחקן שממנו מגיעה העזרה.

אני מחזיר אתכם לסרטון ההיילייטס , הפעם ל4:40 בתוך הסרטון. שימו לב איך לברון מתחיל את החדירה, תומפסון מיד מזהה את סמארט הולך לעזרה ומתחיל תנועה לכיוון קבלת מסירה בצבע. בראון מגיע לעזור מהשחקן בפינה ותומפסון יוצר איתו מגע. זה בדיוק המגע שמונע מבראון לצאת לקלעי בזמן המסירה של לברון וסמית' הפעם קולע את השלשה החופשית.

מוזמנים לעבור ל5:52 בסרטון. לברון מקבל באיזור הפוסט מול רוזייר, וביינס מיד יוצא לעזרה. שוב שימו לב לתומפסון שבכלל לא מנסה להגיע לזווית מסירה אלא מיד הולך לחסום את טייטום ששומר על סמית' בפינה. לברון עם מסירה קלה לגרין, אקסטרה פאס לסמית' וזה עוד שלשה חופשית.

אם הקאבס יגיבו ככה לכל התחלה של כיווץ בהגנה/עזרה על לברון הם יגיעו לזריקות טובות. עכשיו השאלה כמה הם יעשו את זה לעומת כמה יישארו סטטים ויסתכלו על לברון מנסה להציל אותם, ובאיזה אחוזים הצוות המסייע יקלע.

כמות פוזשנים

בואו נגיד את האמת, הסיכוי שהקאבס ייקלעו באחוזים יותר טובים מג"ס נמוך עד לא קיים לאורך סדרה שלמה. לכן הם צריכים לייצר יותר פוזשנים מהם.

ציינתי כבר את בעיית האיבודים של ג"ס, אבל גם לקלילבנד יש בעיה דומה. עד עכשיו בפלייאוף ג"ס איבדו 13.5 כדורים למשחק, קליבלנד 12.8. כשמסתכלים על הגמרים האיזוריים מגלים שג"ס איבדו 13.6 למשחק והקאבס טיפסו ל14 איבודים. זאת נקודה שקליבלנד חייבת לנצח בה ולשמור טוב יותר על הכדור. גם כמובן כי האיבודים האלה יכולים לפתוח את השמיים מבחינת ג"ס שימטירו שלשות במעבר כמו שהם אוהבים וייגמרו את המשחק וגם כדי לייצר יותר פוזשנים עבור הקאבס.

אציין שלברון איבד לא מעט כדורים במשחקים האחרונים. חלקם לא איבודים טיפוסיים שלו ונראו כמו איבודים של עייפות. הוא חייב להיות אחראי יותר נגד ג"ס ולתת יותר להיל לנהל את ההתקפה כשהוא מרגיש את העייפות מצטברת.

עוד דרך לייצר יותר פוזשנים היא כמובן שליטה בריב'. ראינו איך בגיים 7 יוסטון תקפו את הריב' התקפה כמו שלא תקפו כל הסדרה. הם תפסו את הווריורס לא מוכנים והשיגו לעצמם לא מעט פוזשנים נוספים שאם היו מנצלים אותם היינו מנתחים גמר אחר היום.

הנושא עם הריב' הוא טריקי מול ג"ס. קודם כל הם לא קבוצת ריב' רעה, אבל כן אפשר לנצל דקות מסוימות והרכבים מסוימים כדי לשלוט בתחום. הסיכון הוא ששני הריבאונדרים המובילים של הגמר הקודם, אלה שהצטיינו גם בגיים 7 בתחום הם סטף ודריימונד, וכשהם לוקחים ריב' זה מתכון להתקפת מעבר מיידית.

אם אני במקום לו אני מגדיר שבדקות שדריימונד לא על המגרש הולכים על הריב' בכל הכוח, בטח כשיש שחקן כמו TT בצבע. בשאר המשחק שווה להשאיר שם את TT  שינסה לקחת כמה כדורים לבד בעוד השאר מוכנים לחזור להגנה.

אם הקאבס ישלטו בשני התחומים הם יכולים לייצר לעצמם 5-10 זריקות נוספות למשחק, לפעמים אפילו יותר וזאת חייבת להיות הדרך לצמצום הפערים ההתקפיים בין הקבוצות.

 

המפתחות של הווריורס לסדרה

נעבור עכשיו לג"ס ומה הם צריכים לעשות כדי לשמור על האליפות.

הלוחמים מגיעים מהסדרה הראשונה שאתגרה אותם מאז ההגעה של דוראנט. הם כבר נתקלו בהגנת חילופים אבל לא בכזאת אגרסיבית ומחויבת לחילופים כמו של הרוקטס וזה היה הגורם המשמעותי ביותר לדעתי להתקשות שלהם בחלק גדול מהסדרה. אבל גם ראינו לא מעט פתרונות למצבים כאלה, עכשיו הם צריכים להמשיך ליישם בהנחה שהקאבס ידגלו בטקטיקה דומה.

המפתח העיקרי להתקפה של ג"ס הוא כמובן , כמו שאתם יודעים כבר שאני חושב, סטפן קרי. בסדרה הזאת זה בלט עוד יותר. כשהוא מנהל את המשחק, יש יותר תנועה, הכדור זז יותר בד"כ ויותר שחקנים מעורבים. אלה גם הדקות הטובות יותר של ג"ס והדקות בהן הם מזכירים למה כ"כ הרבה אנשים התאהבו בקבוצה הזאת. אלה גם הדקות בהן לפי התחושה שלי דוראנט מגיע להרבה זריקות נוחות, חופשיות ויותר קל לו לייצר.

לעומת זאת ראינו איך כשהגנת החילופים מעקרת לא מעט מההתקפה ג"ס הלכו בכוח לדוראנט בפוסט/מחוץ לקשת מול מיס מאצ' (כל מי ששומר עליו הוא מיס מאצ' בשבילו) ומנסה לקלוע בזמן שכולם מסתכלים. אז נכון שדוראנט הוא כנראה הסקורר הטוב בהיסטוריה, אבל השיטה הזאת לא עובדת. היא מוציאה את ג"ס מהקצב, מובילה לזריקות קשות ובסוף שעון וגם ככל שהסדרה התקדמה האחוזים של דוראנט ירדו.

אז מה הפתרונות של ג"ס לחילופים?

חדירות של סטף

נגעתי בזה בצורה מפורטת בפריוויו לגמר המערב והראיתי את מספרי החדירות שלו. לפי אותם נתונים בפלייאוף 2015 סטף חדר לסל בממוצע הכי הרבה פעמים- 10.2 חדירות למשחק.

שימו לב לכמות החדירות שלו בגמר המערב- 11.6 חדירות למשחק, בהן לקח 6.7 זריקות וקלע ב61.7% מהשדה, ייצר 9 נק' ומסר 0.4 אס' על 0.3 איבודים (2.5% מהפוזשים- נמוך משמעותית משנים קודמות). אם מסתכלים על הבדלים בין נצחונות להפסדים אז למרות שחדר פעם אחת יותר למשחק בהפסדים שימו לב לנתון הבא- בארבעת הנצחונות סטף מסר 0.8 אס' למשחק מהחדירות. בשלושת ההפסדים לא היה לו אפילו אסיסט אחד .

עוד דבר לגבי זה היא שהרבה פעמים החדירות שלו לא יוצרות אסיסט בשבילו, אלא ממשיכים להזיז את הכדור ומגיעים לזריקות טובות, הרבה פעמים הכדור חוזר אליו כשהוא אוהב לרוץ לפינה לקבל את הכדור בחזרה לשלשה חופשית.

מה שמשפיע על יעילות החדירות שלו זה גם החברים מסביב. לי בלט לעין במשחק האחרון איך ברבע הראשון כשקליי הסתבך עם עבירות קר הכניס את ליוינגסטון, מה שייצר מצב של שלושה "לא-קלעים" על המגרש (גרין-ליווינגסטון-לוני/בל). במהלך הבא שימו לב לריווח הלא טוב במגרש כשסטף מתחיל חדירה מחצי פינה ימין ואין אף שחקן בצד שלו. דוראנט עומד בטוף אוף דה קי, וגרין, בל וליוינגסטון עומדים בצד שמאל.

סטף מתחיל את החדירה וטאקר ואריזה ששומרים על בל וגרין בהתאמה נכנסים לעזרה עמוקה בצבע בגלל שלא מפחדים מהקליעה של השחקנים שלהם. אריזה מזהה שטאקר מגיע לעזרה מלאה ומתייצב מול סטף ויוצא בעקבות המסירה לעבר גרין. קרי ממשיך את התנועה המפורסמת שלו לעבר הפינה, אבל כולם מרוכזים בו כי אין עוד איום התקפי באיזור הזה ויכולים למנוע את המסירה בקלות.

במהלך הבא גם לוני וגם בל על המגרש בו זמנית, מינימום ריווח עבור ג"ס. אחרי שסטף עובר את אנדרסון לגורדון אין שום בעיה להפקיר את לוני ולהגיע לעזרה. גם לוני וגם בל נמצאים באיזור האותיות מה שמאפשר להארדן לשמור על שניהם. לוני ידוע כאחד שמתקשה לסיים מתחת לטבעת כשהוא מקבל את הכדור שם, וגם כאן הוא מחטיא את ההזדמנות.

גם במהלך הזה כשסטף מתחיל את החדירה אין איזון בריווח של המגרש, הפעם הוא מתחיל אותה מהאמצע כשיש 4 (!) שחקנים בצד שמאל של המגרש. גורדון יכול לעזוב את לוני כדי שוב להגיע לעזרה, ג'ונסון מפקיר את קוק שאותו יוסטון השאירה חופשי כל הסדרה כדי לכווץ גם, ואריזה מזהה את התנועה של לוני לכיוון הטבעת כדי לשמור עליו ועל יאנג שבפינה בו זמנית. דווקא קאפלה נמצא בדיניי מלא על דוראנט מה שהיה יכול להיות טוב עבור הלוחמים מבחינת הגנה על הטבעת, אבל במקום חוסם אחד קיבלנו ארבעה שחקנים בצבע ואיבוד כדור במסירה.

לעומת זאת – שימו לב להבדל בעמידה על המגרש במהלך הבא. לוני חוסם לסטף כדי להכריח חילוף ומיד מרווח לצד ימין שם נמצא כבר קוק. בצד שמאל נשארים יאנג וKD, לא שחקנים שהרוקטס רוצים להשאיר חופשי. קוק שהתחיל את ההתקפה בפינה כשהארדן שומר עליו עולה לכיוון החצי פינה וגורדון מסמן להארדן חילוף כדי שהוא יישאר עם קוק והארדן ייקח את לוני שיורד למטה. הארדן עסוק בעזרה לחדירה ולוני הפעם מקבל כדור בתנועה לכיוון הטבעת, תחום בו הוא הרבה יותר טוב ויעיל בדרך לדאנק אגרסיבי.

גם כאן העמידה על המגרש כבר יותר טובה. סטף שוב מתחיל חדירה מהאמצע. הפעם קליי בצד ימין, דוראנט מתחת לטבעת, לוני בפינה שמאל וגרין לידו בצד שמאל. את קליי ודוראנט יוסטון לא יעזבו אז הארדן מנסה לעזור קצת מגרין אבל לא מצליח להגיע לסטף, דוראנט יוצא החוצה תוך כדי החדירה כדי לפנות משם את אריזה ושוב גורדון (השומר של לוני) מתייצב לעזרה. לוני שוב עם תנועה טובה ללא כדור וסיומת חזקה כשמגיע בתנועה גם מול קאפלה.

כל אלה הן כמובן דוגמאות מהמשחק האחרון, כשאפשר להביא לכאן או לכאן דוגמאות מכל משחק שלהם כמעט. ג"ס חייבים להיות ממושמעים מבחינת עמידה על המגרש והתנועה לשטחים המתים בזמן החדירה של סטף. זה תחום שהפציעה של איגי פוגעת בהם משמעותית כי הוא אולי השחקן הכי טוב בתנועה שלו בזמן החדירות לחללים האלה כדי לסיים בעצמו או להמשיך לשחקן הבא שיהיה לבד. לוני ובל כן הראו שיפור בתחום גם תוך כדי הסדרה והתרומה שלהם בדקות שיישחקו יכולה להיות משמעותית לזרימת ההתקפה.

משחק חסימות

בכדורסל של היום כולם רוצים למצוא את השחקן שיכול לשמור על שלוש, ארבע ואפילו חמש עמדות. מצאת כמה כאלה ויש לך חמישייה הגנתית שיכולה להחליף על הכל ולעקר את משחק הפיק&רול/ חסימות אוף דה בול, וייצרת לעצמך יתרון משמעותי בהגנה.

כמו כל דבר בעולם הכדורסל- מישהו המציא פתרון, עכשיו הצד השני להגיב. בסדרה של ג"ס מול הרוקטס ראינו כמה תגובות לחילופים האין סופיים של הרוקטס.

הפעם נלך לסרטון ההיילייטס של המשחק השיש בסדרה.

2:21 בתוך הסרטון קרי מחכה לפיק&רול מגרין שעושה כאן שני דברים. קודם כל הוא רץ בקצב מהיר לחסום, לא דבר שאנחנו רואים הרבה וכבר מקשה על ההגנה להגיב. דבר שני- הוא בכלל לא חוסם. גרין יודע שיוסטון יחליפו אז רגע לפני החסימה הוא פשוט משנה כיוון לכיוון הטבעת ותופס את טאקר ומבה א מוטה לא מוכנים בדרך ללייאפ קל.

נעבור ל3:11 בסרטון. במהלך הזה שוב גרין מדלג על החסימה און דה בול לקרי ומפתיע את קאפלה רק שהפעם הוא מנצל את העובדה שנשאר לבד כדי לחסום בשביל קליי. לאריזה אין העזרה שמגיעה בדמות חילוף בד"כ והוא נאלץ להתמודד לבד עם המהלך- מה שמשאיר את קליי להטעייה קלה ושלשה שהיא לייאפ בשבילו.

3:58 בסרטון. במהלך הזה קליי משמש כחוסם און דה בול מה שגם ככה נדיר אצל ג"ס. זה מהלך שראינו יותר דווקא בפלייאוף לפני שדוראנט הגיע. קליי היה מגיע לחסום לסטף ובורח לפני החסימה לצד השני כדי לקבל לשלשה קלה. ברגע שדוראנט הגיע הפיק&רול בין קרי ודוראנט הפך למהלך לשעת חירום ויפה שקר הוציא את המהלך כשקליי חוסם מהמגירה. כאן אמנם זה עם דוראנט אבל עובד באותה צורה נהדרת.

4:43 בסרטון. דיברנו על החדירות של סטף אבל כאן יש דווקא חדירה של דוראנט. הוא חולף על פני הארדן בלי בעיה מה שמכריח את העזרה וטאקר מגיב מצוין. הבעיה שמישהו צריך לעזור לטאקר וזה לא מגיע כי בל מגיע לחסום לקרי. קרי מחכה עם יציאה על החסימה כדי להחזיק את גורדון ואריזה מתעניינים בו ולא בכדור והנה עוד דאנק קליל בשביל לוני.

הנה מהלך שהבאתי כדוגמה בפוסט לאחר המשחק החמישי בסדרה. לוני מנצל את העובדה שלא שומרים עליו מחוץ לקשת ומסדר האנד אוף לקליי לשלשה קלה.

אני חושב שהבהרתי את הנקודה ההתקפית. לג"ס יש את הכלים להוסיף יצירתיות כשמחליפים על כל חסימה בהתקפה שלהם וכדי לנצל את העובדה שההגנה חייבת להקריב מישהו כדי לעזור על שאר הכוכבים. אם יעשו זאת בכל התקפה לקאבס יהיה כמעט בלתי אפשרי להתמודד איתם ולמנוע מהם זריקות נוחות, אותם הם בד"כ קולעים באחוזים הכי טובים בליגה.

הגנה

אם משהו יכול להפיל את ג"ס זה כשהם משחקים מרושל. דיברתי על זה בהקשר של הקאבס אז אדבר על זה בקצרה גם כאן. כשהם משחקים ככה זה משפיע על ההגנה שלהם בשתי דרכים עיקריות. אחת זה כמובן כמות גדולה של איבודים לא מחויבים שמובילים לנק' קלות בצד השני. הדרך השנייה היא שזה משפיע פשוט על רמת הביצוע ההגנתית שלהם.

כשהווריורס מחויבים ומרוכזים ההגנה שלהם היא תענוג לצפייה. דריימונד גרין שר ההגנה מנהל את כולם, יודע מתי לבוא לעזור , הרוטציות מתקתקות, את קליי אי אפשר לעבור , דוראנט ואיגי דוחפים את הידיים הארוכות לכל מקום וסטף מנצל את החוכמה שלו לחטוף כדורים ולצאת למתפרצות שגומרות את המשחק בשתי דקות.

הבעיה עם הסגנון הזה מתחילה כשהם לא מרוכזים ולא באנרגיות. אז מתחילות הטעויות והאיחורים ברוטציות, שני שחקנים הולכים לאותו שחקן, עזרה לא מגיעה בזמן ויש סלים קלים בצבע ומחוץ לקשת (בהנחה שקולעים יוסטון ).

השנה נראה שיש יותר ויותר רגעים של הדקות הפחות טובות בהגנה וקר צריך למזער את כמות הדקות האלה בגמר.

דבר נוסף לגבי ההגנה זה נושא החילופים. ג"ס מתורגלת נהדר אחרי גמר המערב מהנסיון להביא את החוליה החלשה בהגנה ולקחת אותו ב1X1. אין ספק שגם הקאבס ינסו לעשות זאת, גם אם לא באותה תדירות. ככה הם גם תקפו את סטף בגמר 2016.

הפעם יש להם רק את לברון שינצל מצבים כאלה מכדרור וסביר להניח שינסה להביא את סטף/לוני/בל. אני מאמין שנראה מה שראינו גם בשנה שעברה, help and recover, שיימנע את החילוף גם במחיר של מסירה לשחקן הפנוי. בלי קיירי וכרגע גם בלי לאב ג"ס יעדיפו את הכדור בידיים של כל שחקן אחר ואין להם בעיה שלברון ייתן לשחק אחר לקבל החלטות ב4X3 מול ההגנה שלהם. כל עוד ההגנה תעבוד טוב ברוטציות ותהיה מרוכזת כמו שציינתי קודם, הם יצליחו להתמודד עם המהלכים האלה בלי בעיה. טעיות ברוטציה יכולות להוביל לדאנקים חופשיים של תומפסון או שלשות פנויות לJR וקורבר מה שיעזור להם להתחמם, לא משהו שקר רוצה להסתבך איתו.

****

בסופו של דבר, הסדרה הזאת תלויה מאוד בג"ס. לפני הסדרה מול יוסטון לא ידעתי להמר וכנראה שלא טעיתי בהערכה שלי שזה יכול להתפתח לכל מקום. הפעם אני דווקא חושב שג"ס צריכים לגמור את הסיפור בגג חמישה משחקים. כדי שזה לא יקרה ולברון ייקח טבעת רביעית הקאבס צריכים לתת ארבעה משחקים על גבול המושלמים בהם הם מבצעים הכל נכון ומזהים בצורה אידיאלית כל סיוטאציה על המגרש ומגיבים בהתאם. כמובן שאני לא רואה את זה קורה, אבל מול לברון באמת שאף פעם אי אפשר לדעת. ובכל זאת אלך פה על 1:4 לגולדן סטייט ואולי גם סוף סוף FMVP לקרי.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
126 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
trackback

[…] אתחיל ואומר שהפריוויו הזה לא מתיימר לנתח את יחסי הכוחות מבחינה מקצועית. בשביל זה יש לנו את נמרוד הנהדר שפינק אותנו עם ניתוח שהוא לא פחות ממאסטר פיס! […]

שמעון טבדי
31/05/2018 11:10:53

הלילה יגמר ב-30+ ללוחמים שקרי רוקד ומרקיד וחגיגת שלשות סטייל אולסטר. 5 דק לסיום הרבע ה-3 לברון יורד לנוח למשחק בא נצפה בבל, לוני, יאנג, זאזא וקו מול פרקינס שיקבל דק ראשונות בסידרה, אוסמן, קורבר, גרין והוד

שמעון טבדי
31/05/2018 11:11:18

אה וסיקור נפלא נמרוד.

שי אבן צור
שי אבן צור
31/05/2018 11:17:22

אחד הסיקורים אם לא ה…

שי אבן צור
שי אבן צור
31/05/2018 11:21:06

כולי תפילה לאלוהי המשחק שאתה טועה שמעון
ללברון מגיע הרבה יותר מזה

מצד שני, לא הייתי מתערב איתך על זה. יש סיכוי טוב שאתה צודק 🙁

שמעון טבדי
31/05/2018 11:34:55

גם אני מקווה שאני טועה אבל שנה שעברה עם קיירי זה נגמר ב-5.

השנה אין קיירי וכנראה במשחק היום אין גם לאב. נס זה לא מילה. לא סתם נתנו להם 9 אחוז לקחת הגמר וזה גם המון לדעתי.

התקווה היחידה לגמר מעניין מרתק וצמוד זה אם קרי מחוץ לסידרה הזאת ולאב חוזר ואז לברון ולאב מול דוראנט וקליי זה יותר שקול.

גם בשאר הסגל זה די שקול עם יתרון קטנטן לגולדן אם איגי ישחק.
אז נוכל להתרווח להנות ולראות לברון מול דוראנט ראש בראש על הכתר עם עניין אמיתי.

שי אבן צור
שי אבן צור
31/05/2018 11:48:21

תכל'ס

שי אבן צור
שי אבן צור
31/05/2018 11:22:27

כולי תפילה לאלוהי המשחק שאתה טועה שמעון…
ללברון מגיע הרבה יותר מזה!

מצד שני, לא הייתי מתערב איתך על זה. יש סיכוי טוב שאתה צודק 🙁

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
31/05/2018 11:17:00

הנשק הסודי, קנדריק פרקינס, יופעל לראשונה בגמר.
הוא ירקוד סולו את ריקוד הרביעיה של צ'ייקובסקי באגם הברבורים, שחקני גולדן סטייט ינעצו בו מבט תמה ויפלבלו בעיניהם כל כך חזק, עד שהפלבול יוציא מעיניהם את הפוקוס למשך שבוע שלם.
השלשות מנוטרלות, והנשק הסודי נכנס לשלב השני – כשחוזרים מקפיצת הריבאונד העקב ינחת על הזרת של שחקן אוייב.
השלב השלישי כל כך סודי ונורא שאני לא מעיז לכתוב אותו.

שמעון טבדי
31/05/2018 11:40:45

פרקינס וזאזא קופצים לריב ושניהם נוחתים על קרי וקליי 🙂

לברון אחרי האליפות: "ידענו שדוראנט יקח על עצמו הכל ויתעייף ויכדרר הרבה וחיכו שיתעייף".

שי אבן צור
שי אבן צור
31/05/2018 11:48:55

חחחחח

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
31/05/2018 11:51:47

+1000

דינגו
31/05/2018 13:21:55

מבריק! 🙂 🙂

אפלטון
אפלטון
31/05/2018 11:27:13

תודה נמרוד. ממש מקווה שלא יהיה שעמומון.
כמו שכתבת, הקאבס צריכים לשחק כמו ששיחקו ב2015.
משחק איטי ומבוקר, הגנה הכי אגרסיבית שאפשר, ולרוץ להתקפות מעבר כשיתאפשר.
חוץ מזה, איחלתי לבחורים בהצלחה.
קשה לי לראות את קליבלנד לוקחת יותר ממשחק.

שמעון טבדי
31/05/2018 11:38:25
הגב ל  אפלטון

ב2015 לא היה קווין דוראנט. אז לא תקף 2015. הסיכוי היחיד למעט פציעה של קרי/דוראנט זה אם גולדן יעשו 7 מ44 מה3 ולברון יקלע 55 נק

בובי
בובי
31/05/2018 11:38:01

הקאבס ינצחו בריבאונד את גולדן סטייטס כפי שנראה. כל עוד קר לא מעלה את פצאולה או מגי אין מי שימנע מתומפסון לקחת ריבאונד בטח שלא גרין שלא מסתדר עם שחקנים מסוגו ( קאפלה אדמס) . תומפסון יהיה היתרון של הקאבס בסדרה על עוד מגי או פצאולה לא משחקים ובנתיים קר לא הכניס אותם לרוטציה הם לא צפויים לשחק הרבה. מבחינה הגנתית תומפסון דווקא נראה טוב בפליאוף הזה הוא שמר לא רע שחקני חוץ היתרון הוא גם שלאב לא משחק כך שהקאבס יכולים לייצר הגנה טובה בלעדיו. גרין או דוראנט צפויים לשמור על לברון זה אומר שלברון יצטרך ללכת לפוסט בעיקר מול דוראנט שלא יכול להתמודד עם הפיזיות שלו. מעניין לראות עד כמה ג'ורג' היל יכול להקשות על סוף. קליי פחות רלוונטי הגנתית בסדרה הזאת גם ככה לקליבלנד אין גארדים יוצרים אלא רק סטטיים שמחכים שלברון ימסור להם. עם הלוחמים לא יפגעו בעיקר מחוץ לקשת הם היו בבעיה קשה מאוד זה צפוי לקרות ב2 או 3 משחקים בסדרה.

שמעון טבדי
31/05/2018 11:41:20
הגב ל  בובי

זה הדבר היחיד שהם ינצחו בו בסידרה בריב התקפה 🙂

ולדי קוגן
31/05/2018 11:48:31

איזה ניתוח מטורף, קראתי בערך חצי ואני אקרא את היתר בהמשך.עבודה פסיכית נתת פה. לדעתי משחק 1 סופר חשוב לקאבס, יש להם סיכוי קטנטן להפתיע פה. אני בכל זאת אלך על ג"ס ב-10 ככה

אסף
אסף
31/05/2018 11:59:10

ניתוח מקצועי ופוסט ברמה גבוהה וממש מושקע. תודה ננמרוד
לי יש תחושה שדווקא היום לקאבס יש סיכוי לגנוב את המשחק,
הלוחמים עוד באופוריה מגמר המערב ואולי קצת זחוחים…

שעיה
שעיה
31/05/2018 12:20:58

מאמר נהדר. תודה. שכחת את השופטים במפתחות של קליבלנד.

נתן
נתן
31/05/2018 12:45:08
הגב ל  שעיה

להתבכיין על השופטים לפני המשחק, זה שיא חדש.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/05/2018 12:22:01

פריוויו יוצא מן הכלל!

הדגשים של 2015 מדויקים.
הדגשים של לבחור מתי לרוץ מדויקים.

עכשיו כל שנותר זה להוסיף דגש אחד אחרון –
להרביץ .
לא לתת לדוראנט, לא לתת לקרי, לא לתת לקליי, רגע של נחת.
לעבור דרך החסימות, לשמור עם הידיים, ולא "לשמור" עבירות ליום מעונן.
ואחרי המשחק?
לבכות, להתלונן, להפעיל לחץ על השופטים, אפילו להאשים אותם במחיר קנס של הליגה –
זו הדרך היחידה לצמצם פערי כישרון.

אם עושים את כל אלו,
לצד שליטה במאבק על הפוזשנים,
לצד (סוף, סוף) קצת קליעה מבחוץ שתרווח את המשחק (לאב, מדברים עליך!),
לצד ריכוז מרבי (כזה שלא מאפשר להיכנס לבור של 15 הפרש ככה פתאום ברבע הראשון/שני),
לצד מנה גדושה של מזל (לתפוס את קליי + קרי + דוראנט, ביום רע מהשלוש ב-4 משחקים. סיכוי קרוב לזה שחישבו לרצף ההחטאות של הרוקטס…),
ולצד התעלות של לברון באותם 4 משחקים בהם המזל מחייך –

אז יש סיכוי.

טוב, אני רץ לקנות קצת קטורת.
רץ למסגר לתקן את פרסת הסוס.
רץ לרפד למלא מחדש את פוחלץ רגל הארנבון שברשותי.
אין ברירה,
כאמור –
בשביל אליפות, הקאבס צריכים כל טיפת מזל . . .

שמעון טבדי
31/05/2018 12:24:38
הגב ל  גיא רוזן

לא יותר פשוט לשלוח את פרקינס לאנקל ברייקר? חד חלק ומהיר.

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2018 16:26:52

אולי תשתוק כבר, שמעון?

שמעון
שמעון
31/05/2018 17:07:02
הגב ל  מנחם לס

מה? לא אחלתי כלום לטף אחד. רק ציינתי שיש אפשרות אחרת שפופוביץ ומורינו לא היססו לעשות בעבר. אתה צודק מנחם פרקינס חלש בשביל זה. נראה לי חוזה ל10 ימים לסרחיו ראמוס יכול לעשות את העבודה ואפשר אחרי זה אפילו לשלוף לו אדום זה אחד מתחביביו.

Ish
Ish
31/05/2018 17:20:48

Ankle Breaker –
In basketball, this is a crossover dribble in which the sudden change of direction causes the defender guarding the ballhandler to fall down.

הכי קרוב שפרקינס הגיע לזה –

https://www.youtube.com/watch?v=3DewuTrRYSU

שמעון
שמעון
31/05/2018 17:31:43
הגב ל  Ish

חח גדול. מתי הוא היה בפליקנס וואלה לא זכרתי. כאן באתר יש משמעות נוספת לאנקל ברייקר. אתה יכול לקרוא לזה דיפנסיב אנקל ברייקר. המומחה היה ברוס לי בואן. כמוהו לא יהיה יותר בתחום אבל יש תלמידים שהוא גידל.

Ish
Ish
31/05/2018 17:37:14
הגב ל  שמעון

לא שמעון, כאן באתר אין שום משמעות אחרת של אנקל ברייקר, זה רק אתה, וכבר הסבירו לך את זה בעבר.

Ish
Ish
31/05/2018 14:49:09
הגב ל  גיא רוזן

אז כאן בעצם אתה אומר בואו קאבס אהובי, תפסיקו לשחק כדורסל ותעברו לשחק משהו אחר שאין לו כרגע שם, בשביל שתוכלו לזכות באליפות "כדורסל". אתה בעצם מעדיף שלא יהיה כדורסל בסדרה בשביל שהקבוצה שאתה רוצה לראות מנצחת תנצח.

אנשים כאן שואלים למה אנשים שחושבים שהמשחק מכור מראש ממשיכים לצפות. השאלה למה אנשים שכביכול אוהבים כדורסל, רוצים לראות קבוצה מסוימת לוקחת אליפות במשהו שהוא לא כדורסל ממשיכים לצפות צריכה להשאל גם כן.

אתה מוזמן אגב לענות על השאלה אם אתה רוצה או להתעלם ממנה.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/05/2018 15:00:12
הגב ל  Ish

המלצה:
תנקה את הפילטרים.
תבוא ותקרא את התגובה שלי בלי BIAS,
ואז תבין למה התכוונתי.

"להרביץ" לא בהכרח אומר אלימות (זה גם יכול להיות להיות פיזי כמו שבל היה כאשר חסם לזריקה של קרי).
"לא לשמור עבירות", זה אומר לשחק במסגרת הכללים, תוך הבנה של הסובייקטיביות של השיפוט (כמו שגולדן סטייט שמרו במשחק 7 על הארדן).
"לבכות, להתלונן, להפעיל לחץ על השופטים". טוב, זה קל. לא צריך לרמוז, אפילו מישהו עם BIAS יודע שיש מעט מאמנים ששולטים במלאכת הפעלת הלחץ על השופטים יותר מסטיב קר.

Ish
Ish
31/05/2018 15:17:38
הגב ל  גיא רוזן

וושיפול האסטרטגיה החדשה שלך לצעוק יש לך BIAS על כל דבר שאני אומר מעניינת אבל היא לא יותר טובה מההתממות וההתעלמות של העבר.
זה בעיקר מצחיק כיוון שכל התגובות שלך הן על פי הצהרתך מהולות מראש בהטייה בעד אי אלו גורמים(שאותם כולם כאן כבר מכירים).

לא משנה איך אתה מנסה לצייר את זה להרביץ, כל סוג של להרביץ, אינו חלק חוקי בכדורסל וצריך להשרק כעבירה לא משנה איזה שחקן או קבוצה עושים זאת.

אם אתה רוצה לומר שבלהרבית לא התכוונת ללהרביץ, סבבה. אין בעיה.

אם אתה רוצה לעשות מילון וידאו בו אתה מראה ומבהיר את הלהרביץ שהתכוונת אליו, אז אשמח להתייחס להאם זה צריך להיות עבירה או לא והאם זה נקרא להרביץ או לא, אבל בינתיים כל התגובה שלך היא בעיקר ריאקציונרית לדברים שלא נראה לי שבכלל אמרתי ולא כל כך רלוונטית לתגובה שלי.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/05/2018 15:28:31
הגב ל  Ish

לא צריך לעשות יותר חוץ מלהיכנס לפוסט על השיפוט במשחק 7 בשביל להבחין איך ה-BIAS שלך זועק לשמיים.
עשרות תגובות אתה מעביר בניסיון להוכיח צעדים/גולטנדינג/עבירה של לברון.
בהזדמנות האחת שיש לך להיות אובייקטיבי,
ה-BIAS שלך "קפץ", ובמקום לומר את הדברים כמו שהם, כרגיל בחרת להגן על אהוביך.

משעשע…

(עוד יותר משעשע איך פתאום מציק לך ה-"להרביץ". יש כלי חדש שמאפשר לבדוק כמה פעמים המילה הופיע בעבר.
אני די בטוח שלפני כן לא "קפצת" על הבעייתיות שבשימושה)

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 15:40:58
הגב ל  Ish

איש, להרביץ זה מונח מוכר בעולם הכדורסל. אני מסכים פה עם גיא ודי בטוח שהוא לא התכוון למשהו שחורה מגבולות הטעם הטוב.
כשאומרים להרביץ הכוונה היא לשחק אגרסיבי, לתפוס קצת את הידיים, לעבור בכוח חסימות ולדחוף בריב'.
כמובן שהכל בחסות האמרה המוכרת- "תעשה 20 עבירות- ישקרו לך 20, תעשה 60 עבירות, עדיין ישקרו לך 20"

Ish
Ish
31/05/2018 15:46:06
הגב ל  Ish

'להיכנס לפוסט על השיפוט במשחק 7'

אתה מדבר על זה?

אשמח שתראה איפה ואיך רואים שם את ההטייה שלי (עם כמה שיותר דוגמאות בבקשה).

'עשרות תגובות אתה מעביר בניסיון להוכיח צעדים/גולטנדינג/עבירה של לברון.'

על איזה טור אנחנו מדברים עכשיו בדיוק?

אני אגב ביליתי כל פעם בדיוק תגובה אחת בלהראות צעדים/גולטנד/עבירה של לברון בכל פעם ולפעמים לבקשתך ובכלל לא מיוזמתי. זה שאתה גורר אותי לויכוחים כי אתה לא מסוגל להתנער מלברון לא מסוגל לעשות משהו לא בסדר זה כבר בעיה אחרת.
זה שאתה לא מסוגל להבין למה אני עושה זאת אפיךו שהסברתי בדיוק למה זו בעיה נוספת.

'בהזדמנות האחת שיש לך להיות אובייקטיבי'

אני מבין נכון שאתה טוען שבשביל להראות אוביקטיביות הייתי צריך לזעוק שהרוקטס קופחו במשחק 7?
אתה חושב שהרוקטס קופחו במשחק 7?
לא זוכר שראיתי אותך אומר את זה בתגובה כלשהי שם.

'במקום לומר את הדברים כמו שהם, כרגיל בחרת להגן על אהוביך.'

מי הם אהובי בדיוק ואיפה הגנתי עליהם?

'עוד יותר משעשע איך פתאום מציק לך ה-"להרביץ"'

אתה כנראה צוחק. על מה לעזאזל אתה חושב שאני מתלונן כל כך הרבה זמן?

Ish
Ish
31/05/2018 15:54:25
הגב ל  Ish

נמרוד, אני מבין היטב במה מדובר. מדובר בלעשות עבירות שהם מספיק קטנות שהשופטים לא ישרקו עליהן. זה לא כדורסל, וללמד לשחק כדורסל ככה זה גועל נפש ולבקש מהקבוצה שלך לשחק ככה זה לבקש מהם לא לשחק כדורסל.
לתפוס את הידיים זה עבירה בכדורסל (והגיע זמן שישרקו על זה)
לעבור בכוח חסימות זה עבירה בכדורסל (ולפעמים אפילו יוצא לראות ששורקים על זה עבירה)
לדחוף בכל מקום במגרש זה עבירה בכדורסל (כן יש כמה יוצאי דופן אבל דחיפה ממשית עם הידיים היא עבירה)

זה שיש על זה קלישאה לא הופך את זה לבסדר. השיפוט אינו צריך להעשות על בסיס שיקולים חיצוניים וצריך לשרוק בכל ארוע באופן פרטי למה שהתרחש בו בהתאם לחוקים.

Ish
Ish
31/05/2018 15:57:28
הגב ל  Ish

בסוף שכחתי להוסיף את הקישור

אתה מדבר על זה?

http://www.hoops.co.il/?p=125947

Ish
Ish
31/05/2018 16:08:38
הגב ל  Ish

ואגב הגודל של העבירות הקטנות שלא שורקים עליהן הגיע בשנים האחרונות כבר למרפקים ולמשיכת ודחיפת שחקנים לרצפה ואל מחוץ לתחומי המגרש ועוד ועוד. לא ברור לי איך מישהו שצופה בזה יכול לחשוב שזה חלק ממשחק כדורסל.

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 16:15:59
הגב ל  Ish

תראה גם אני לא מת על זה ויש גבול דק בין אגרסיבי לאלים.
דרך אגב אחת הטענות שלי היא שקרי ממש לא מקבל ריספקט מהשופטים, בטח כשהוא אוף דה בול ואפשר בערך לעשות לו מה שרוצים ובמקרה הטוב הוא יקבל שריקה במשחק.

מהעבר השני אתה צריך לשחק במסגרת החוקים. גם האק אה מישהו, או כל העבירות למיניהן שהארדן סוחט, בין אם בחדירות ובין אם בקליעות. כל זה ממש לא יפה אבל קבוצות מנצלות את זה כל עוד מגדירים אחרת.

עידו גילרי
עידו גילרי
31/05/2018 16:17:24
הגב ל  Ish

נמרוד תיזהר, אתה שופך כאן דלק על מדורה שקצת דעכה…

Ish
Ish
31/05/2018 16:24:38
הגב ל  Ish

זה לא חייב להיות אלים. עבירות בכדורסל הן לרוב לא דבר אלים בכלל אלא מגע שהוא נגד החוקים של המשחק.

לגבי קרי, זה לא טענה זה מציאות בשטח.

אז זהו שזה לא אותו דבר. ביצוע דברים שהם נגד החוקים ולא להענש עליהן מ"סיבות"*, זה לא אותו דבר כמו לנצל את החוקים כמו שהם באופן ציני ברוח שאינה ספורטיבית.

*ואני יכול להרחיב אבל יתחילו לצעוק עלי שאני קונספירטיבי ושאני הורס לאנשים את הפנטזיה שלהם.

Ish
Ish
31/05/2018 16:25:47
הגב ל  Ish

המדורה לא דעכה, המדורה ברחה, או שבעצם אני המדורה ובחרו להתרחק ממני, אני לא בטוח מה המטאפורה.

עידו גילרי
עידו גילרי
31/05/2018 16:27:51
הגב ל  Ish

לא… יגידו שיש לך BIAS לטובת הווריורס.

Ish
Ish
31/05/2018 16:29:50
הגב ל  Ish
גיא רוזן
גיא רוזן
31/05/2018 18:05:10
הגב ל  Ish

אחחח,
שוב אני צולל למחוזות גיא הרשע. . .

אז ככה.
בכל הנוגע ל-"מרביצים", נמרוד הסביר יפה,
ואין לי הרבה מה להוסיף.

בכל הנוגע ל-BIAS
מהתגובות שלך ניתן ללמוד שיש את הילד הטוב ירוק העניים, שכל ה-"בוליס" של השכונה מרביצים לו,
והוא מסכן, מה הוא רוצה לעשות חוץ מלרקוד ולהיות טהור?

שיש את מלך הכיתה, זה שהמנהל מבליג על כל עבירה שהוא עושה,
אפילו כאשר הוא צועד בעוינות בולטת, דוחף את כל מי שבדרכו, לעשן סיגריות בחצר של "המקובלים…"

ושיש את הילד המוזר, זה שצריך היה לגלח ממזמן את הדבר המוזר שצמח לו על הפנים,
הילד שמסוגל לצאת מכל צרה בעזרת שקר מלוטש היטב –
הוא גונב את דמי הכיס של ירוק העיניים הכישרוני, ומצליח להפיל את האשמה על חברו החנון והשתקן של ירוק העיניים…

או במילים אחרות –
גולדן סטייט מעולם לא "הרביצו", עשו צעדים, או עבירת תוקף.
הם גם מעולם לא היו שותפים למשחק בו, חלילה וחס, הקבוצה היריבה קופחה. מעולם לא.

אחרון –
ברח. וואלה, אני מניח שיש בחיים מספר דברים שיש סיכוי סביר שאברח מהם.
היו גם מספר דברים שאני מצער שלא ברחתי מהם.
מההתנצחות היומית אתך?
לא ממש…

Ish
Ish
31/05/2018 18:16:21
הגב ל  Ish

ווישפול

בקשר למרביצים, נראה לי שהסברתי גם כן בשיח עם נמרוד, מדוע איני מסכים עם עמדתך בנושא.

סיפרת כאן סיפור יפה על מה אתה חושב שאני חושב.

לצערי ויתרת לחלוטין על הקטע הזה –
'אשמח שתראה איפה ואיך רואים שם את ההטייה שלי (עם כמה שיותר דוגמאות בבקשה).'

וכך נותרת רק עם הדמיון שלך, שבאופן לא מפתיע מנותק מהמציאות של הדעות שלי. למעשה בקלות ניתן למצוא בתגובות בטור שדיברת עליו תגובה שמראה שהסיפור הזה שגוי.

ברצינות אתה מתחיל להעלב לי עכשיו מהתבדחויות? אני מביו שאתה נעלם כי יש עוד דברים בחיים שבטעות יותר חשובים מתגובות באתר הופס. אני נעלם לימים ושבועות, אתה מקסימום יום וחצי ואז אתה מפצה על כל התגובות שלא כתבת בזמן הזה.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/05/2018 18:41:52
הגב ל  Ish

כחלק מהניסיון (המוצלח חלקית בלבד) להתנער מהחצי "הרשע",
אני מכריז על הפסקת אש חד צדדית.
יש 0 סיכוי שנסכים בקשר ללא מעט דברים,
אז במקום לחזור למנטרת מיליון התגובות –
בבקשה, הבמה שלך לתגובה האחרונה בשרשור.
(אני ממליץ על משהו ציני להחריד, שישאיר טעם מתוק-מריר לשרשור…)

Ish
Ish
31/05/2018 18:52:24
הגב ל  Ish

מצטער, אולי אני קצת מוזר(או הרבה) אבל אני באמת רק רציתי את הדוגמאות כדי להבין איך אתה מגיע למסקנות היצירתיות שלך לגבי המחשבות והעמדות שלי.

no funny shtuff
no funny shtuff
31/05/2018 19:39:17
הגב ל  Ish

גיא, צודק לגמרי!
לפעמים אתה מתנצל יותר מדי ו-ish שואב הנאה מוזרה מלהתנגח בך..
גם לי זכור (אין לי כוח ורצון לבדוק) את ish בהיסטריית תגובות על השופטים (ונגד הקאבס)- לא שורקים לחסימה נעה, לצעדים, לגולטנדינג, לזיוף בשירת ההימנון.
הוא גם האשים את אדם סילבר, הליגה, נייק, מקדונלדס, הקרן החדשה, הוצאת ספרים כתר, פלאפל דבורה וממציא מטריות הקוקטייל בהטיית המשחקים לטובת הקאבס.

Ish
Ish
31/05/2018 19:59:49
הגב ל  Ish

טעית בהוצאת ספרים(זה היה רסלינג), זה היה רק הפיתות של פלאפל דבורה ושכחת את שמואל ואת ג'ני מהבלוק.

no funny shtuff
no funny shtuff
31/05/2018 21:09:09
הגב ל  Ish

הכוונה ב"צודק לגמרי" היא כמובן בהצעתו של גיא להרביץ ולשרוט בשביל לחפות על הבדלי הכישרון ולאו דווקא בענייני bias, פילטרים, etc.

השרת
השרת
31/05/2018 21:41:50
הגב ל  Ish

מעניין הדיון לגבי האם ״להרביץ״ זו אסטרטגיית כדורסל לגיטימת או שלא.

אני מסכים עם איש שהמכות הקטנות ותפיסות ידיים זה לא כדורסל ולא הייתי רוצה לראות את זה.

אבל אני גם מסכים עם גיא שזה כן כדורסל וכן הייתי רוצה לראות את זה.

🙂

Ish
Ish
31/05/2018 21:56:27
הגב ל  Ish

nfs
עד שאני פעם אחת זורם איתך……

Ish
Ish
31/05/2018 21:59:00
הגב ל  Ish

השרת
????
טוב, מודה שבלבלת אותי

השרת
השרת
31/05/2018 22:10:32
הגב ל  Ish

אני חצוי, מצד אחד אני מסכים שהעבירות הקטנות האלה זה מלוכלך וככאלו אני לא יכול לקבלן, מצד שני הן לא תמיד מגיעות ממקום של הגנה מלוכלכת אלא לפעמים כמו שהפורוורדים של יוסטון הראו וגם אוקייסי הראו את זה בעבר העבירות הקטנות האלה הן תוצר של הגנה צמודה וחזקה שמנסה להיות נקיה ועבירות שכאלו אני נהנה לראות כי הן המובן החיובי של להרביץ.

מקווה שהסברתי את עצמי טוב.

Ish
Ish
31/05/2018 22:19:37
הגב ל  Ish

הבנתי, תודה

גיא רוזן
גיא רוזן
31/05/2018 12:31:29

סוגיית השופטים היא סוגיה מעניינת.

אז ערכתי מחקר מעמיק ורציני בנושא.
מתברר שלברון, במאמץ נואש אחרון לנסות ולסדר לעצמו סיכוי לעוד אליפות,
לבש תחפושת (כך שלא יזהו אותו)

comment image

ויצא לדרכו במטרה לקנות כמה שופטים.

מה רבה הייתה אכזבתו כאשר הגיע לרוכל,
שם התברר לו שלא נשארו שופטים.
0 מוחלט.
הלייקרס של 2002 כבר קנו את כולם…

http://sportsherniablog.com/wp-content/uploads/2014/02/6a00d83451b84f69e201a5116eb2d7970c.jpg

דור
דור
31/05/2018 12:32:22

וואו איזה ניתוח וגם ההפניות נהדרות, פשוט תענוג לקריאה. תשקול להפוך את זה למקצוע..

אלי לס
אלי לס
31/05/2018 12:39:24

ניתוח מעמיק ומחכים, תודה.
אין לקליבנד סיכוי קלוש לא רואה אותם לוקחים אפילו משחק אחד.
זאת תהיה סדרה עם ההפרש הממוצע הגבוה בהסטוריה וזה בלי שאני יודע מה ההפרש הממוצע בהסטוריה עד כה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
31/05/2018 12:50:36
הגב ל  אלי לס

אני רק מזכיר שלפני שנתיים במשך 3 משחקים רצופים רעדו לגולדן סטייט הידיים והיא הפסידה את האליפות לקליבלנד

אלי לס
אלי לס
31/05/2018 13:07:57

ואני רק מזכיר שמאז הגיע דוראנט והלך קיירי ולברון מבוגר בשנתיים ועבר בקושי את פרחי בוסטון וסטף בריא ודריימונד לא יורחק (או שכן)

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
31/05/2018 14:09:07
הגב ל  אלי לס

נא לזכור שגולדן סטייט הפסידה העונה 24 פעמים, לא כזה רחוק מקליבלנד שהפסידה 32 פעמים.
אולי פרחי בוסטון היקשו על קליבלנד, אבל קקטוסי יוטה מחצו את גולדן סטייט במשחק האחרון העונה 119:79.

שמייקל
שמייקל
31/05/2018 12:47:28

שני דברים שהולכים לקרות בחודש וחצי הקרובים…לברון זוכה באליפות כנגד כל הסיכויים ואז כולם יגידו שהוא הגדול מכולם ורונאלדו הולך לזכות במונדיאל אחרי שזכה בליגת האלופות וגם הוא יהיה הגדול מכולם.

אור
אור
31/05/2018 13:01:52
הגב ל  שמייקל

לא ולא

שמעון טבדי
31/05/2018 13:05:49
הגב ל  שמייקל

לברון חוטף סוויפ ומסי לוקח את המונדיאל

אלי לס
אלי לס
31/05/2018 13:09:25

מסי לא יקח את המונדיאל. לצערי משום מה לא הולך לו טוב בנבחרת

שמעון טבדי
31/05/2018 13:26:17
הגב ל  אלי לס

השנה זה יהיה שלו. סוף סוף יש לו מאמן טוב.

מונדיאל קודם הימרתי על גמר ארגנטינה גרמניה ועל ארגנטינה אלופה.

המונדיאל הזה אני מהמר בדיוק אותו דבר.

צרפת וברזיל גם חזקות אבל תחושת הבטן לא נותנת לי לשים עליהם.

ג'חנון
ג'חנון
31/05/2018 17:31:05

אם גרמניה וארגנטינה מסיימות ראשונות בבית הן ייפגשו לפני בגמר

ג'ף גרין
ג'ף גרין
31/05/2018 18:03:49
הגב ל  שמייקל

יש ללברון יותר סיכוי לקחת את המונדיאל מאשר לקחת את הסדרה הזו

Ish
Ish
31/05/2018 18:23:33
הגב ל  ג'ף גרין

לא ברור לי למה אתה חושב את זה כשהוא לא לקח לא את הליגה או את ליגת האלופות

חזיר יבלות
חזיר יבלות
31/05/2018 12:50:25

איחלתי לחייל בהצלחה. נקווה שהסוויפ יהיה ג'נטלמני ושגולדן יכבדו את אמנת ז'נבה

no funny shtuff
no funny shtuff
31/05/2018 19:42:07

ואת אמנת לאס וגאס

ברבור שחור
ברבור שחור
31/05/2018 12:58:04

סיקור מעולה לסדרה שתהייה חד צדדית.
אם מישהו בגולדן סטייט היה קורא את הניתוח הוא היה נקרע מצחוק ..הם לא חושבים שתהיה להם בעייה למעוך את קליבלנד בחמישה משחקים. עם כל הכבוד המזרח זה לא המערב ובמרבית הגמרים לברון למד זאת על בשרו…

Berch
Berch
31/05/2018 13:02:29

פוסט מושקע ומנומק ברמה גבוהה מאד
ממש נשמע כאילו לשתי הקבוצות יש סיכוי 🙂

.איתי.
.איתי.
31/05/2018 13:30:30

ניתוח מעולה ומרשים, תודה.

.איתי.
.איתי.
31/05/2018 13:35:55
הגב ל  .איתי.

ואני די בטוח שהרבה מהמגיבים פה יאכלו את הכובע, לברון לא ייקח אליפות רביעית השנה ככל הנראה אבל קליבלנד ינצחו לפחות 2 משחקים. לא סוויפ ולא ג'נטלמן סוויפ.

Ip
Ip
31/05/2018 13:34:36

ניתוח מעמיק ומושקע, תודה.
קליבלנד יצטרכו לדעת לזרוק משחקים בסדרה הזו. הכוונה היא שאותם משחקים שהווריורס נכנסים לקצב שלהם, אין טעם לשחוק את לברון 45 דקות על המגרש, זה אבוד מראש. הקאבס יצטרכו לבנות על חוסר היציבות של ג"ס ולדעת שאם במשחק אחד הם מדהימים, זה לא אומר שבמשחק הבא הם לא יראו כמו צל של עצמם.
אני מתקשה להאמין שיהיה פה סוויפ. לברון + החוסר יציבות של ג"ס שווים לדעתי שני משחקים.

Ish
Ish
31/05/2018 14:56:54
הגב ל  Ip

איך אתה מזהה את המשחקים האלה בדיוק כשחצי מהפעמים הם מתגלים רק ברבע השלישי (ושלפעמים מדובר מסתבר רק ברבע שלישי ואחרי זה כלום)?

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 15:44:09
הגב ל  Ish

בהמשך למה שאיש כתב- הלוחמים לא מצטיינים ברבע הראשון העונה, ובשני המשחקים האחרונים קיבלנו הוכחה איך גם יתרון דו ספרתי נמחק ברבע אחד ויכול להפוך לפיגור דו ספרתי.

לצורך העניין- נתת מחצית צמודה והובלת בקצת, חופת את הרבע השלישי המפורסם ונכנסת לרבע האחרון בפיגור של 6-9 נק' לכאורה בכלל לא משחק גמור, השאלה מה תקבל מהלוחמים ברבע האחרון

השרת
השרת
31/05/2018 21:44:31
הגב ל  נמרוד

לא הרגיש בגמר המערב שהקבוצה שפתחה יותר טוב היא זאת שהפסידה בסופו של דבר,

אז אולי זה המפתח מבחינת קליבלנד, לתת ללוחמים את הרבע הראשון, כדי להכניסם לשאננות להמשך המשחק ולהוציא מהם את העוקץ של הרבע השלישי במהלך פסיכולוגי שכזה

השרת
השרת
31/05/2018 22:11:32
הגב ל  השרת

לא הרגיש = לי הרגיש

SWEEP
SWEEP
31/05/2018 13:38:02

ניתוח מעולהההההה

אבל נעשה את זה כמו ילדים בשכונה

נגיד לברון ודוראנט זה בערך שווה
טריסטן ולאב משתווה נניח לדריימונד ומי שלא משחק גבוה
נגיד

נגיד גם שהספסלים שווים בערך בכוחות, וגם המאמנים

נשאר לנו ג'ורג' היל וג'י-אר סמית
נגד הספלאש בראדרס

נשאר לנו הרכז שנפלט מסקרמנטו והגארד הכי גרוע בליגה (זה מה שאומרים המספרים השנה)
נגד תופעת הטבע והקלע הטוב בהיסטוריה, והגארד אולי הכי טוב בליגה, הספלאש בראדרז

זה מה זה לא כוחות. זו התעללות. ועוד על סדרה שאפשר לסגור תקלה לא צפויה במשחק אחד נניח

אם היו מחליפים אחד מהגארדים מצד לצד היה נראה יותר שפוי
נגיד היל קליי לברון לאב טריסטן
נגד סטף סמית דוראנט גרין לוני

זה נשמע כוחות. אבל ככה, ממש צער בעלי חיים LOL

ג'ף גרין
ג'ף גרין
31/05/2018 13:41:37

כשג'ף גרין הוא התשובה שלך (משחק ריצה וכו') סימן שאתה שואל את השאלה הלא נכונה.

פוסט מעולה ופסימי (זאת אומרת ריאלי) לאוהד האובייקטיבי

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
31/05/2018 13:47:35

ניתוח איכותי כרגיל. עצוב שיחסי הכוחות כ"כ חד צדדיים.
צריך לתת לאחד המלעונים (ג'יי אר, הוד, פרקינס) להריח את החולצה של דונקי ולהתחיל עם פרובוקציות. אם הוא נופל כל גולדה תיפול איתו.

amitlahev
amitlahev
31/05/2018 14:42:15

מה זה היה??

במילה אחת: מ-ק-צ-ו-ע-ן !!

הניתוח הכי טוב שלך עד היום (ולא שחסר משהו לאחרים). נראה כאילו אתה עובד שם בצוות האימון של 2 הקבוצות ומנתח איתם וידאו.

ברוח הדברים שרשמת בסוף: דרושה התעלות של קליבלנד ושיבוש המשחק הרגיל של ג"ס. כל קומבינציה אחרת תסתיים בתוצאה 0-4 או 1-4.

תודה רבה על פוסט לפנתיאון!

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 15:41:59
הגב ל  amitlahev

תודה רבה עמית, מעריך את זה מאוד! עושה חשק לכתוב עוד

Ohad
Ohad
31/05/2018 15:07:12

קליבלנד והווריוס כל אחת סופגת בפלייאוף הזה כ100 נקודות.
אבל בהתקפה וןריוס קולעת 110 נקודות לעומת 100 של קליבלנד רואים שאין לקליבלנד מה למכור(במיוחד אם מוציאים מהמשוואה את טורנטו הלוזרים שפשוט קרסו מנטאלית) יוצא שהם קלעו 96 נקודות למשחק.
למעשה בממוצע בוסטון ואינדיאנה קלעו יותר מקליבלנד בעשירית הנקודה.
ולאיפה נעלמה התמונת פרופיל שלי?

המשגיח
המשגיח
31/05/2018 15:17:24

אתה ענק נמרוד. תודה

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 15:48:16
הגב ל  המשגיח

תודה רבה

C webb
C webb
31/05/2018 15:44:00

נמרוד ניתוח מדהים, כנראה שאתה עובד בתחום, ואם לא, אז אתה מבוזבז לגמרי.
לגבי הסדרה, לצערי ההבדלי רמות כאלה גדולים שהסיכוי שקליבלנד תצליח לקחת יותר ממשחק אחד הוא קלוש.
אגב, לדעתי הווריורס ינסו את ג'ורדן בל על לברון, במהלך העונה הרגילה עשה רושם שהוא מצליח להאט אותו.

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 15:48:02
הגב ל  C webb

תודה רבה, אכן עובד בתחום בתור מאמן.

לא שמתי לב לבל על לברון בעונה הסדירה, יכול להיות מעניין למרות שכל התקשה מאוד להישאר מול הארדן בחילופים . כמובן שלברון זה סגנון שונה אבל הוא מהיר מאוד החדירות. דווקא לוני עשה עבודה טובה יחסית בלהישאר בין הגארדים של הרוקטס לבין הסל ואולי זה לא כזה נורא אם יקבל את לברון בחילוף מדי פעם

עידו גילרי
עידו גילרי
31/05/2018 16:03:09
הגב ל  נמרוד

אני גם חושב שבל על לברון זו אופציה סבירה בחלק מהזמן.

איתן מאג'ר
31/05/2018 15:51:56

הפריוויו הכי טוב שקראתי בעברית או באנגלית לסדרה הגמר הזו.
לגבי ההימורים שלך, לתחושתי הלוחמים הרבה יותר פגיעים ממה שחושבים.
אני מהמר קליבלנד ב- 6

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 16:11:45

תודה רבה!

פאקו
31/05/2018 15:59:11

ניתוח נפלא כדרכך.

עידו גילרי
עידו גילרי
31/05/2018 16:01:22

מה שהקאבס עשו ב-2015 היה פשוט לאכול את השעון ולשחק התקפות על כמעט מלוא שעון ה-24. זה יכול לעבוד גם כאן כי זה מאפשר ללברון לנוח גם בהתקפה וגם מצמצם את כמות ההתקפות של הווריורס בו הוא צריך לעבוד בהגנה.
אני מניח שגם הפעם הם ינסו לבודד את לברון על קרי כדי לסחוט ממנו עבירות. אני מניח שגם הפעם הווריורס יחיו עם המאצ'אפ הזה בשלום (יביאו עזרה אם לברון נכנס לסל או שיתנו לו לזרוק מיד ריינג' מול קרי).
נקודות התורפה העיקרית שאני רואה כאן היא ההגנה של הקאבס. אם נתעלם מהסדרה מול טורונטו הקאבס נתקלו בשתי התקפות די מוגבלות וגם איתן לא הסתדרו יותר מדי.
הטריק היחידי שיש ללו להציע הוא הדאבל-אפ על מוביל הכדור. זה מה שהם עשו ב-2015 מול קרי וברגע שהווריורס הכניסו את איגי במקום בוגוט הסיפור נגמר.
הקאבס לא יכולים לעשות חילופים אוטומטים הרבה בגלל לברון (וגם בגלל שהם לא מתורגלים בכך). מה שדי יאפשר לנו לראות את ההתקפה הרגילה של הווריורס בפעם הראשונה בפלייאוף הזה.
כדי שיהיה איזה סיכוי להתפתחות הסדרה השחקנים האחרים של הקאבס חייבים לקלוע את השלשות באחוזים טובים (לא סבירים).

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 16:10:51

דאבל אפ על הקרח זה המהלך הכי טוב שג"ס יכולה לבקש. הם אלופים בלמצוא את השחקן הפנוי, גרין מקבל החלטות נהדר ב4X3 וזה קלאסי בשבילם ליצור סלים קלים.

מסכים שחוץ מזה ההגנה שלהם בעייתית ולו צריך להיות יצירתי מאוד כדי לייצר משהו שיאט אותם

עידו גילרי
עידו גילרי
31/05/2018 16:07:43

גרין אמור לשחק. הוא סובב את הקרסול ברבע האחרון מול יוסטון.

קלמנטה
קלמנטה
31/05/2018 16:28:26

סחטיין נמרוד. לומד ממך הרבה.

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2018 16:32:40

נמרוד, אני עובר במהירות על כל האתרים האמריקאים החשובים, ובמהירות נכנס לעתוני הבית של הקבוצות, לניישיון שלהם, ולניו יורק טיימס ולוס אנג'לס טיימס. זה לוקח לי בערך שעה – שעה וחצי כל בוקר.

כל מה שיש לי לומר שהבוקר – ומשך 3 הימים האחרונים – לא קראתי כזה פריוויו מושקע ומקצועני כמו הפריוויו שלך.

וזה כבוד גדול לאתר.

תודה גדולה!

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 20:39:43
הגב ל  מנחם לס

תודה לך מנחם על הבמה והחופש לכתוב!

עידו גילרי
עידו גילרי
31/05/2018 16:38:04
Ish
Ish
31/05/2018 16:45:03

ooh, shiny

בוני
בוני
31/05/2018 17:22:20

לא צריך לנתח

זה לברון נגד סופרטים שכוללת 4 אולסטארים.

בוני
בוני
31/05/2018 17:24:15

אם בכל זאת מנתחים קצת אזגם בספסל של גולדן יש שחקנים מוכשרים שהיו יכולים לפתוח בחמישייה ליד לברון.

אלו הם יחסי הכוחות בגמר.

Ish
Ish
31/05/2018 17:34:51
הגב ל  בוני

וברגע שהם יהיו בחמישיה של הקאבס, אז מי שלא ישאר על הספסל שלהם פתאום גם יהיה מספיק מוכשר לפתוח בחמישיה של הקאבס.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
31/05/2018 17:58:01

נמרוד, קצת כמו לברון, אתה מציב רף חדש בפליאוף הזה. זה לא ניתוח סדרה, זה פוסט דוקטורט.
לדעתי הפעם זה יילך מעט יותר קשה לגולדנים, אם בגלל זחיחות, ספסל קצר או השד יודע מה, אבל זה עדיין שלהם להפסיד. 4-2 זה מה שעולה לי בראש, מה שאומר שלא משנה מה ייקרה, זו לא תהיה התוצאה הסופית

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 20:40:07

תודה רבה!

איש הערפל
איש הערפל
31/05/2018 19:22:26

איזה הזוי זה שפרקינס, מי שהיה מרכיב סופר חשוב באובדן האליפות של בוסטון ב2010 היום במקרה הטוב מחליף מגבות ללברון לפני שהוא מתיישב בטיים אאוטס

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
31/05/2018 19:54:57

תודה נמרוד. זה אחד הניתוחים המושקעים ביותר שפערי הרמות בינו לבין רמת התחרותיות בסדרה הם גדולים בהיסטוריה.
אם הקאבס לוקחים משחק אחד תוקם ועדת חקירה.
(ניסיון ניחוס כמובן)

נמרוד
נמרוד
31/05/2018 20:40:23

תודה רבה עגל 😉

חגי - התותח הקטמוני
חגי - התותח הקטמוני
31/05/2018 20:58:55

חוויה לקרוא אותך כל פעם מחדש נמרוד. תודה על המתנה הזו

השרת
השרת
31/05/2018 21:45:37

כל הכבוד נמרוד על מאמר לא פחות ממושלם.

קצת חבל לי על שאר העולם שלא קורא עברית ומפספס את היהלומים האלה שנכתבים כאן בהופס.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
31/05/2018 23:18:58
הגב ל  השרת

מה העולם הזה עשה בשבילנו? שיסבלו. במילא כולם אנטישמים

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
31/05/2018 22:13:37

ניתוח מעולה נמרוד. מקצוענות לשמה. תודה רבה

יניב
יניב
31/05/2018 22:14:53

פשוט מעולה. תודה רבה נמרוד👏👏👏

A.f
A.f
01/06/2018 0:17:06

Ish לא רק שאתה חתיכת קרצייה אתה גם לא מבין כדורסל.
התגובות שלך מוטעות ומטעות וחסרות כל הבנה.
תן לנו להינות מהאתר ועזוב אותנו בשקט.
התגובות שלך נכתבות על מנת לפגוע ובאחד המגיבים (והכותבים) החשובים באתר .
תכבד קצת.
ובבקשה אל תתעורר למשחק.

Ish
Ish
01/06/2018 0:53:22
הגב ל  A.f

יודע מה, אם ווישפול מסכים איתך לגבי זה לא אטריד אותו בתגובה יותר לעולם.

Shaq
Shaq
01/06/2018 1:29:55

ניתוח מעולה!
הווריורס לוקחים ב5, יאללה לברון!

נדב
נדב
05/06/2018 21:18:37

הי , אני חדש באתר