קובי לקופצ'אק: "השאיר את הקבוצה כפי שהיא!" / מנחם לס

קובי במסיבת העתונאים אתמול

 

קובי בריאנט רוצה שהקבוצה תישאר כפי שהיא. הוא אמר אמש למיץ' קופצ'אק "השאיר את הקבוצה כפי שהיא. אנחנו ננצח כמו שאנחנו. לא צריך כל שינוי!".

אוקיי, אבל מיץ' קופצ'אק לא יכול להכריח את דווייט האוארד לחתום.

אז כפי שהיה באורלנדו, עתה מתחיל ה-"WAITING GAME" בלוס אנג'לס.

אז הלייקרס, עם חמישייה מלאה בארבעה אנשי היכל תהילה עתידיים שהפסידו לספארס בסוויפ מצופה בגלל גל פציעות הרבה מעל הרגיל, חייבת עכשיו לשים את כל תכניות העתיד שלה על HOLD עד שסופרמן יועיל בטובו להחליט מה הוא רוצה לעשות. הבעייה של הלייקרס היא שסופרמן לא ממהר. "עלי לצאת מהעיר", אמר האוארד כשהוא אורז את מזוודתו, "ולהגיע למקום שקט בו אוכל לארגן את מחשבותי. אני לא אחליט בלחץ, ולא אחליט בגלל מה שאנשים אומרים והמדיה כותבת. כשאתה מחליט החלטה כזאת על עתידך, אתה חייב לעשות זאת ללא EMOTIONS. המפתח עבורי הוא 'TO GET AWAY'. להשתחרר מהלחץ והאווירה".

אוקיי, האורד, היכן אתה חושב ששחקן עם פנים מוכרות כשלך וגובה 2.15 מ' יכול להיחבא, אפילו עם משקפי שמש וכוכע ציידים שוויצרי, הכובע המועדף עליו בימים טרופים אלה? "באיים הקריביים?"

– "זאת אפשרות. הם לא מתים על כדורסל שם!".

-"אבל יוסיין בולט עם הקרוס=אובר שהראה באול-סטאר והדאנק, החזיר אולי עניין באיים?"

-"זה היה רק זמני".

אז לך תדע. אולי הוא יחליט להצטרף לביקתה של פיל ג'קסון במונטנה, דקוטה – או לך תדע באיזה חור אחר מתגורר ה-X-מאמן  שבוודאי מצחצח את שיניו עם חלב עזים והולך לישון עם קטורת מהודו – והשניים יוכלו לטייל באחו, לעשן עשבים מעשבים שונים, לדסקס את תורת זן, ולהחליט ביחד את עתידם?

קובי רוצה את האוארד. בתחילת העונה היה מין קרע בין השניים שכנראה התאחה לקראת הסוף. "האוארד הוא מאד חשוב לעתיד הלייקרס", אמר קובי אמש. זה הכל עניין של מה הוא מרגיש עמוק בלבו. הוא הגיע לפרשת דרכים בקריירה שלו. אני מאמין, אישית, שהלייקרס חייבת להיות הבחירה ההגיונית ביותר עבורו מכל הבחינות כמעט. כאן בלייקרס הוא יכול כבר היום לשים את צעדו ולומר, 'זהו. כאן אני עומד להיוולד מחדש'.  הקריירה שלו יכולה 'TO TAKE OFF FROM HERE' והשמיים הם הגבול!".

ומיץ' קופצ'אק? הוא אמר להאוארד שהלייקרס לא יאיצו בו, "אבל עליו להבין – ואני בטוח שהוא מבין ויודע – שיש כאן SENSE OF URGENCY. אני מקווה שהוא מבין שככל שימהר עם החלטתו, כך זה יהיה טוב יותר לכולם!". ואז הוא מציע להאורד: "זה המקום הטבעי והטוב ביותר עבורך. הגיע הזמן לנטוע את שורשיך בעיר הזאת. הגיע הזמן שאנשים יפסיקו לשאול, 'האם האוארד יהיה שחקן לייקרס בעונה הבאה?'. ככל שתחליט יותר מהר, ותחליט כאן הוא העוגן שלך לשנים הבאות, כך תוכל ליצור יותר יחסי עסקים, לפתוח קרנות מקומיות, לבקר בבתי ספר, להיות חלק מ-COMMUNITY CHARITY, ולהפוך לאחד האזרחים החשובים ביותר בעיר!".

לי נראה שהמשכנע העיקרי והחשוב ביותר הוא קובי, ולא מיץ'. אני לא מכיר יותר משניים-שלושה ספורטאים בכל הליגות כאן – אוקיי, לברון הוא גם אחד מהם – עם יכולת שכנוע וכוח שכנוע כמו קובי. הלייקרס בחנו את יכולת ההשפעה של קובי ב-POSTMORTEM (ניתוח לאחר המוות…) אתמול במסיבת עתונאים בלתי רגילה בה דרש קובי קבל עם ועדה מהלייקרס להשאיר את הקבוצה "INTACT". כמו שהיא. כפי שהיא – לטוב או לרע. "אנחנו יכולים לנצח עם הסגל הזה כשכולם בריאים. נמאס לדבר על 'גיל' ועייפות'. זה עולם חדש בו אנו חיים: התזונה, הרפואה, התרגול, הכל אחרת. עשרות אלפי אנשים מתחילים לחיות מעל גיל 100, ובקרוב יהיו עשרות ספורטאים מקצוענים בגילאי 40, ולא רחוק היום שבו גם בני 50 ימשיכו לשחק!".

 

מיץ' קופצ'אק, מנכ"ל הלייקרס, הסובל ממיגרנות כתוצאה מ-ANXIETY שקשה לעמוד בו

הכל טוב ויפה – אולי, אני כלל לא בטוח שהסגל הקיים, בריא לחלוטין, הוא טוב יותר מפורטלנד – אבל לקובי אין את המפתחות לקופה. אם הקבוצה נשארת כפי שהיא, ג'ים באס ייאלץ לשלשל בערך 200 מיליון דולאר בעונה הבאה במשכורות ועונשים. והיי, קובי, מי יכול להבטיח שאפילו אתה תוכל לחזור ליותר מ-60-70% מיכולתך אחרי גיד האכילס התפור החדש שמכופך את כף רגלך נגד הפארקט בסטייפלס סנטר כדי להרים אותך לפיידאוויי? כשקובי נשאל מי תהיה החמישייה אם כולם חוזרים, הוא ענה, 'אתה צריך לדעת אותה בע"פ'. הוא התכוון לסטיב נאש בפוינט, הוא בעמדה 2, מטה וורלד פיס בסמול פורוורד, פאו גאסול בפאור פורוורד, ודווייט האוארד בסנטר. העונה זו לא היתה צזמורת טובה במיוחד: 

הם עלו ככה בשבעה משחקים ס"ה, והיו 7-0 במשחקים הללו!

"כמובן שאני מבין את ה-SALARY CAP SITUATION, אבל אני לא עורך דין ולא רואה חשבון. כמובן שזה תמיד בעייה. כל מה שאני יכול לעשות זה להביע את דעתי ואת מבוקשי", אמר קובי.

כפי שכבר כתבתי, לגאסול בן ה-32 ישנה עונה נוספת בחוזה על 19.3 מיליון, והוא בראש הרשימה של שחקני הלייקרס שקובי רוצה, אבל אולי לא יהיו לייקרים בעונה הבאה. לקובי ישנה עונה נוספת ב-30 מיליון – המשכורת הגבוהה בליגה – והוא לא הבטיח במסיבת העתונאים הזאת שהעונה הבאה לא תהיה האחרונה שלו בלייקרס. עברו רק חודשיים מאז פטירתו של ג'רי באס, ואיש לא יודע מה תכניותם של הבן ג'ים והבת ג'יני בקשר לעתיד הלייקרס והצורה בה הם רוצים להוביל את הקבוצה. פיהם סגור. מלא מים. לא מוציאים הגה לכאן או לכאן.

"אני נפגשתי עם מיץ'", אמר קובי. "אמרתי לו שמבחינת משחק זו אפילו לא שאלה העומדת לויכוח. אנחנו צריכים את פאו. הוא ודווייט ביחד נותנים לנו את הצ'אנס הכי גדול לתואר נוסף בעונה הבאה.  הסברתי לו דבר שהוא יודע – שפאו ודווייט החלו לשחק מצויין ביחד לקראת סוף העונה.  אני יודע שזה TOUGH CALL, אבל אני מבקש את שניהם רק לעוד עונה אחת. זאת הצורה שאני מסתכל על המצב!  החוזה שלי ושל פאו מסתיים עוד עונה. אני לא יודע מה יהיה אחריה. אבל אני מאמין שאפשר לשים את כל הביצים לעונה הבאה!". ואז הוא מסיים:

"LET US CRACK THIS THING!"

אוקיי, קובי, אתה שחקן אדיר עם רצון יותר אדיר, אבל בעלות קבוצה ותשלום חשבונות הוא לא משחק כדורסל. מה שיקרה עם הלייקרס הוא ש-REALITY WILL SET IN. אני מתנצל על השימוש באנגלית, אבל המונחים הללו כה שגורים בפי שקשה לי בלעדיהם. אז סליחה מכל מגיני השפה העברית היפה מכל, אבל בהופס ועסקים האנגלית פוגעת טוב יותר. אז האמת תכה את הלייקרס בפנים, ואז הדולארים יחליטו מה שסלים בפיידאוויי לא יכולים.  אם סך המשכורת שלהם יהיה 100 מיליון כפי שהוא עתה, הם ייאלצו לשלם $4.25 על כל דולר מאז סף המשכורת של הליגה שהוא 70.3 מיליון העונה.  ואז הקנס יהיה גבוה עוד יותר עבור "REPEATERS" (קבוצות שחוזרות על שבירת הסף בשנים רצופות) ויגיע לרמה שתוכל להרוס את כל בניין הלייקרס הכספי. כבר ציינתי שהבאסים הם בין עניי הבעלים. מרק קיובן המיליארדר,  מייק אריסון המיליארדר הגדול אף יותר (בעל צי הקרוז שיפ קרניבל הגדול בעולם), או פרוקוחוב הרוסי של הנטס (וכן בעלי כמה קבוצות אחרות בבעלות ביליונרים ממיקרוסופט) היו יכולים לבלוע את המאות מיליונים האלה, אבל דבר אחד ברור וידוע:

ככל שבעל הקבוצה עשיר יותר, כן הוא קמצן יותר. אחרת הוא לא היה כזה מיליארדר!

אז אף אחד לא יזרוק כסף כזה. קופצ'אק אמר אתמול "IT IS NOT FORGONE CONCLUSION" (לא ברור בהחלט) שלא נרצה להחזיק בפאו גאסול, אפילו אם דווייט האוארד חוזר אלינו!". אני בטוח שדדי היה מעדיף לשמוע זאת מג'ימי באס. קופצ'אק יכול לדבר על כסף של אחרים מכאן ועד הודעה חדשה, אבל אני לא מאמין שהיה זורק מילים כאלו ללא רשות מוקדמת מהבוס. אז לך תדע.

לדעתי הבקשה של קובי היא FAR FETCHED  – מוגזמת ולא הגיונית. הלייקרס פשוט זקנה מדי מלהישאר כמות שהיא  – דבר שיעלה הון תועפות  ללא כל בטחון שהעסק יעבוד בכלל – ואני בטוח שיהיו כמה שינויים דראסטיים. אפילו קופצ'אק סיכם את דבריו אמש: "כן, אני מעריך את רצונו של קובי להשאיר את הקבוצה כפי שהיא, אבל ה-LANDSCAPE (הנוף) ב-NBA השתנה. כשאתה מפסיד, EVERYTHING IS IN PLAY. כל שינוי ייתכן ואפשרי!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. קובי רוצה את החבר הכי טוב שלו והשחקן שהוא הכי סומך עליו – גאסול – בקבוצה, אבל יודע שגם מבחינה כלכלית, וגם מבחינת האפשרות לשדרג את הסגל בצורה משמעותית – טרייד על גאסול הוא האפשרות הברורה אם לא היחידה…

    אבל בדברים שלו קובי גם הוסיף שברור לו שהוא לא חותם על הצ'קים…

  2. מנחם הציטוט שלך לא מדויק קובי אמר שהוא יודע שתהיה המון עבודה להנהלה בקיץ והוא למעשה קורא בצורה די ברורה להארכת החוזה של האוורד(שמי שקצת מבין יודע שזו כנראה הולכת להיות האופציה הטובה ביותר עבור האוורד).

    שינויים בסגל צריכים לעשות, אני הייתי מגדיל את העומק בוטרנים, אמנסטי על מאטה אם לא נצליח להשיג משהו בגבול הסביר עליו וכמובן טרייד על גאסול שאני מאמין שבאמת יהיה אפשר להשיג אחרי החלק האחרון הטוב מאוד של העונה שלו(הוא הוכיח שיש לו עוד המון מה לתת).

  3. האוורד לא שווה את ה-20 מיליון לעונה שהם יצטרכו לבזבז עליו.

    אני לא רואה שום טרייד על גאסול בו הלייקרס יקבלו לפחות 75% החזר. אני לא מבין כיצד גאסול כל כך אנדררייטד? אף אחד לא צפה בגמר האולימפי בו הוא עשה בצבע האמריקאי מה שבא לו?

  4. לא מבין את קובי
    נראה לי שאם השלד נשאר , העונה הבאה תהיה קשה יותר
    חייבים להחליף את דאנטוני בתור התחלה
    גאסול והווארד לא עובדים טוב יחד

  5. נסו לחשוב על העניין מנקודת המבט (הדמיונית) של טרייד על קובי. האם יש קבוצה אחרת שתסתכן ותיקח אותו כפרנצ'ייז פלייר, תשלם לו 30 מיליון ותגיד לו שיוביל את הקבוצה בעונה הבאה? אני מאמין שאף בעלים לא יסכים לעשות את זה אני מדבר על אחרי הפציעה. קובי יודע שאם כל החוזים הגדולים ישארו אז זו עוד שנה של דחיית הבנייה מחדש והוא מנסה להחיות את הרעיון שהלייקרס יכולים להיות אלופים. האמת שהוא גם צודק מבחינתו, אם כולם יאמינו בזה ויהיה שוב עניין בקבוצה כמו השנה אז אף אחד לא מפסיד, יהיו מנויים וימכרו חולצות וזכויות שידור וכו'…
    אני מסכים עם מנחם שזה לא יעבוד, אפילו לא קרוב לכך, הקבוצה הזו לא הצליחה עם ביינום, למה שזה יצליח עם הווארד? במה הוא תרם יותר? אבל זה רק מבחינת כדורסל, יש עוד שיקולים.
    מה שמדהים זה הכוח של קובי וההשפעה שיש לו, הוא מתנהג כאילו הוא מנהל את הקבוצה ושותף מלא בקבלת החלטות. לארגון עסקי זה לא טוב שמי שמקבל את ההחלטות הוא אדם שבכל מקרה ירוויח 30 מיליון. אין לו מה להפסיד בסיטואציה הזו, המפסידים הם רק הבעלים והאוהדים של הקבוצה שיחוו עוד שנה כמו החולפת, שיהיה בהצלחה!

    1. אתה רציני – השוות הרגע בין ביינום להווארד ???

      טוב, גם דיברת על טרייד של קובי אז אני מניח שהכל אפשרי אצלך…

      כל מה שקורה פה זה שני דברים פשוטים –

      1. קובי מקווה שישאירו את החבר הכי טוב שלו בקבוצה
      2. קובי שתמיד בטוח בעצמו ובקבוצה שלו – בלי קשר למי הם – מאד אהב את מה שהוא ראה בסוף העונה כשהפצועים התחילו לחזור, והקבוצה התחילה לפתח שטף מסויים.

      מנגד עומדות העובדות שהמס יהיה ענק אם לא יחליפו את גאסול בשחקן או שחקנים זולים יותר, וגם העובדה שלקבוצה לא יהיו כמעט כלים כדי לשדרג את הסגל אם לא יציעו את פאו בטרייד.

    1. ענו פה כבר אלף פעם לטענה הדמגוגית הזאת.
      גם אם הוא רוצה, לפי החוקים בNBA הוא לא יכול לוותר על חוזה חתום.

  6. מה שבעצם הווארד אומר זה- אני ייקח שבועיים שבהם ההצעות יזרמו והם יזרמו ואז אחליט,לדעתי אם הוא רוצה סיכוי לאליפות האוורד צריך להצטרף ליוסטון או לנטס כשהנטס קצת יותר בשלים.
    בלייקרס אין שום סיכוי לאליפות בעונה הבאה, מה שיהיה לו שם זה רק ריבים עם קובי.

    1. איך בדיוק הוא יכול להצטרף לנטס ?

      ויש לי חדשות בשבילך – סיכוי לאליפות ברמה של לשפוט את הסגל הקיים – זה לא השיקול העיקרי של הווארד.

      הוא הולך לנוח ולחשוב אם הוא מסוגל להתמודד ולהתעלות עם הלחץ של הבמה הגדולה בלוס אנג'לס, וכל המשמעויות של לנסות להוביל את הלייקרס.

  7. מה שאפילו דדי עוד לא יודע:
    מייק ד'אנטוני יהיה מאמן הלייקרס בעונה הבאה. ביי הוק אור ביי קרוק

    הוא רכש השבוע בית מידות במנהטן ביץ', אחת הערים היקרות והנחשקות בדרום קליפורניה הקרובה לשדה התעופה ולמתקן האימונים של הקבוצה באל סגנדו.
    ד'אנטוני התגורר השנה בבית שכור במנהטן יחד עם העוזר שלו. עכשיו הוא מטיס את האישה מניו יורק וחותם כאן קבע. המחיר: 6.7 מיליון דולר לבית עם נוף לאוקיאנוס הפאסיפי, מעלית לשלוש קומות, מרתף יין ו-5000 פיט רבוע בסה"כ.
    אז מנחם הצעת לו לקנות בית – אז הוא קנה.

    1. הלייקרס מדברים על דאנטוני כמאמן הקבוצה בעונה הבאה כבר הרבה זמן.
      אין פה ממש חדשות.
      יש לו חוזה.

      חדשות זה אם מישהו יגיד או ירמוז שהלייקרס לא מתכוונים לעמוד בחוזה הזה, ועד עכשיו הם אמרו בדיוק להיפך…

      לא ידעתי על הבית, אבל להגיד ביי הוק אור ביי קרוק זה כבר ממש מוגזם, כי לא משנה מה הלייקרס רוצים או חושבים – אם הווארד יבקש – דאנטוני יוחלף.

      מכל מה שאני שמעתי קראתי, אני מוצא רמזים בין השורות שלהווארד באמת אין שום בעיה עם דאנטוני – אבל בינתיים זה רק תיאוריה שלי.

      כשיגיע הזמן לדבר עם הווארד – אם הוא רק יגיד מילה, דאנטוני יבלה הרבה יותר זמן בבית הזה משחשב כשקנה אותו… 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט