חם מהתנור: הארדן, לילארד, לברון, דוראנט ודיוויס בחמישית העונה הראשונה / רועי ויינברג

פורסמו חמישיות העונה של ה-NBA, בדומה לכל שנה. ללא כל הקדמות מיותרות, הנה הן:

חמישיית העונה הראשונה:

ג'יימס הארדן (יוסטון רוקטס). 30.4 נקודות (44.9% מהשדה), 8.8 אסיסטים, 5.4 ריבאונדים ו-1.8 חטיפות למשחק העונה. הוביל את יוסטון למקום הראשון בליגה ולשיא של 65 ניצחונות. בחירה חמישית לחמישיית הליגה הראשונה (שישית לכל החמישיות ביחד). נבחר פה אחד.

דמיאן לילארד (פורטלנד טרייל בלייזרס): 26.9 נק' (43.9% מהשדה), 6.6 אס', 4.5 ריבאונדים ו-1.1 חטיפות למשחק העונה. הוביל את פורטלנד אל המקום השלישי במערב העמוס עם סגל יחסית חלש ביחס לחלק מהקבוצות שסיימו מתחתיו. בחירה ראשונה לחמישיית העונה הראשונה, השלישית לחמישיות העונה בסה"כ.

לברון ג'יימס (קליבלנד קאבלירס). 27.5 נקודות (54.2% מהשדה), 9.1 אסיסטים, 8.6 ריבאונדים, 1.4 חטיפות. הוביל את קליבלנד ב-4 מ-5 קטגוריות סטטיסטיות (מלבד הריבאונד). בחירתו ה-12 לחמישיית העונה הראשונה, בכך הוא שובר שיא שהחזיק במשותף עם קארל מלון וקובי בראיינט. בחירה 14 סה"כ, מה שמשווה אותו למלון ושאקיל אוניל ברשימת הבחירות הכללית (אותה מובילים קובי, טים דאנקן וקארים עבדול ג'באר עם 15 בחירות לכל החמישיות). נבחר פה אחד לחמישייה הראשונה.

קווין דוראנט (גולדן סטייט ווריורס). 26.4 נקודות, 6.8 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים למשחק לצד 51.6% מהשדה, 41.9% מהנשלוש ו-88.9% מהעונשין לצד 1.8 חסימות במשחק. בחירה שישית לחמישיית הליגה הראשונה.

אנטוני דיוויס (ניו אורלינס פליקנס). 28.1 נקודות, 11.1 ריבאונדים, 2.6 חסימות, 1.5 חטיפות למשחק. נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה. בחירה שלישית לחמישיית הליגה הראשונה.

חמישיית הליגה השנייה:

ראסל ווסטברוק (אוקלהומה סיטי ת'אנדר). 25.4 נקודות, 10.1 ריבאונדים, 10.3 אסיסטים למשחק ו-1.8 חטיפות. עונה שנייה ברצף עם ממוצע טריפל-דאבל, הישג שבוצע לפניו רק ע"י אוסקר רוברטסון (פעם אחת). בחירה שלישית לחמישיית הליגה הראשונה (שישית סה"כ).

דמאר דרוזן (טורונטו ראפטורס). 23 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק. הוביל את טורונטו לראשונה למקום הראשון במזרח ולשיא ניצחונות לפרנצ'ייז (59). בחירה שנייה סה"כ לחמישיית ליגה כלשהי.

יאניס אנדטקומפו (מילווקי באקס). 26.9 נקודות, 10 ריבאונדים, 4.8 אסיסטים, 1.5 חטיפות ו-1.4 חסימות במשחק. בחירה שנייה לחמישיית ליגה כלשהי.

למרקוס אולדריג' (סן אנטוניו ספרס). 23.1 נקודות (51% מהשדה), 8.5 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק. בחירה חמישית לחמישיית ליגה כלשהי.

ג'ואל אמביד (פילדלפיה 76'). 22.9 נקודות, 11 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים, 1.8 חסימות ב-30 דקות למשחק. שיחק ב-63 משחקים העונה, בחירה ראשונה לחמישיית ליגה כלשהי.

חמישיית הליגה השלישית:

סטפן קרי (גולדן סטייט ווריורס).26.4 נקודות (49.5% מהשדה, 42.3% מהשלוש), 6.1 אסיסטים, 5.1 ריבאונדים למשחק. שיחק ב-51 משחקים העונה. בחירה רביעית לחמישייה כלשהי.

ויקטור אולאדיפו (אינדיאנה פייסרס). 23.1 נקודות (47.7% מהשדה, 37.1% מהשלוש), 5.2 ריבאונדים, 2.4 חטיפות למשחק. בחירה ראשונה לחמישייה כלשהי, נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה.

ג'ימי באטלר (מינסוטה טימברוולבס). 22.2 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים ו-2 חטיפות למשחק. נבחר לחמישיית ההגנה השנייה והוביל את מינסוטה לפלייאוף אחרי 14 שנים. בחירה שנייה לחמישיית ליגה כלשהי.

פול ג'ורג' (אוקלהומה סיטי ת'אנדר). 21.9 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 2 חטיפות למשחק. בחירה רביעית לחמישיית ליגה כלשהי (כולן לשלישית).

קארל אנטוני טאונס (מינסוטה טימברוולבס). 21.3 נקודות, 12.3 ריבאונדים ו-1.4 חסימות למשחק. בחירה ראשונה לחמישיית ליגה כלשהי, הוביל את מינסוטה לפלייאוף לאחר 14 שנים.

מינסוטה (מקום 8 במערב), אוקלהומה (מקום 5 במערב) וגולדן סטייט (מקום 2 במערב) היחידות ששלחו יותר מנציג אחד לחמישיות העונה. יש 5 נציגים למזרח ו-10 למערב, כאשר לברון שובר את שיא הבחירות לחמישייה הראשונה בכל הזמנים. קרי השחקן הראשון מאז דווין וויד (2006/07) שנבחר לחמישיית ליגה כלשהי אחרי ששיחק 51 משחקים או פחות בעונה שאינה מקוצרת.

מוקדם יותר העונה, פורסמו חמישיות הרוקיז וההגנה. לנוחיותכם, הן מובאות בגרסה מקוצרת כאן:

חמישיית ההגנה הראשונה: ג'רו הולידיי (ניו אורלינס), ויקטור אולאדיפו (אינדיאנה), רוברט קובינגטון (פילדלפיה), אנטוני דיוויס (ניו אורלינס), רודי גובר (יוטה).

חמישיית ההגנה השנייה: דיונטה מארי (סן אנטוניו ספרס), ג'ימי באטלר (מינסוטה טימברוולבס), אל הורפורד (בוסטון), דריימונד גרין (גולדן סטייט), ג'ואל אמביד (פילדלפיה 76').

חמישיית הרוקיז הראשונה: בן סימונס (פילדלפיה 76'), דונובן מיצ'ל (יוטה ג'אז), ג'ייסון טייטום (בוסטון סלטיקס), קייל קוזמה (לוס אנג'לס לייקרס), לורי מרקנן (שיקגו בולס).

חמישיית הרוקיז השנייה: לונזו בול (לוס אנג'לס לייקרס), דניס סמית' (דאלאס מאבריקס), בוגדן בוגדנוביץ' (סקרמנטו קינגס), ג'וש ג'קסון (פניקס סאנס), ג'ון קולינס (אטלנטה הוקס).

*

גולדן סטייט תודיע סמוך לתחילת המשחק החמישי בסדרה בינה ובין יוסטון (2-2) על שיתופו של MVP הגמר לשעבר, אנדרה איגודלה. איגודלה החמיץ את משחק 4 שנגמר בניצחון חוץ של הרוקטס ובסדרה הוא עם 8.7 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-1.7 חטיפות למשחק.

*

אורלנדו (57-25) ראיינה היום את סטיב קליפורד, מאמן שרלוט לשעבר, לתפקיד המאמן הראשי. טום איזו ממכללת מישיגן וקלווין סמפסון ממכללת יוסטון הם מועמדים נוספים לקבוצה המחזיקה בבחירה השישית בדראפט.

*

דטרויט (43-39) תראיין את דווין קייסי, מאמן טורונטו שהוביל את הקבוצה ל-59 ניצחונות בעונה האחרונה. הם שכרו את אד סטפנסקי, אחד מחברי ההנהלה של ממפיס בעברו, לתפקיד יועץ שיפקח על בחירת מנג'ר ומאמן חדשים לקבוצה במקום סטן ואן גנדי שפוטר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

      1. זה נתונים מטורפים!

        רק 8 שחקנים זכו לעונות כאלה

        עכשיו בדקתי ולקרי ודוראנט היתה עונה כזאת(זכרתי משהו כזה)
        אבל הממוצע נק למשחק שלהם היה 30 ו28 כמו לארי בירד(ואף אחד אחר עם הממוצע הזה)

        זה נתון שמצביע על קלעי אמיתי לדעתי
        מדהים

        1. זה אכן מטורף. עד כמה? היעילות של קרי העונה עולה על עונת הקסמים של 2015/16. אף שחקן לא קלע בהיסטורי השל הליגה יותר מ-20 נקודות למשחק באחוזי TS גבוהים יותר (67.5%).

  1. בחירות יפות, אבל אין אף נציג לבוסטון או ליוטה? אם סטף נבחר עם רק 50 משחקים אז גם היה אפשר לשקול לתת גם לקיירי מקום. ואולי הורפורד או גובר בעמדת הסנטר.

      1. איך באמת פול ג'ורג' נבחר? שנה שעברה היתה לו עונה יותר טובה במדי אינדיאנה אבל הוא לא נבחר לאף אחת מהחמישיות, כך שהפייסרס לא יכלו להציע לו חוזה סופר מקס ובעקבות כך הגיע הטרייד לאוקלהומה סיטי. השנה היתה לו עונה פחות טובה עם ירידה בכל המדדים והוא עדיין הצליח להקדים את דריימונד והורפורד. מוזר.

          1. אולדיפו נכנס על חשבון קיירי (שניהם נתנו עונה מצויינת) ולמרקוס אולדריג' הצטיין העונה ונכנס עקב הפציעה של קוואי. לטעמי גם לדריימונד גרין וגם לאל הורפורד הגיע מקום לפני פול ג'ורג' אבל לבוחרים טעם משלהם אני מניח.

          2. גרין כמעט ולא זכה לקולות וההפרש בין הורפורד לפול ג'ורג לא היה כזה גדול (אבל עדיין משמעותי). כריס פול אגב זכה לאותו מספר קולות של ג'ורג' אבל היה רחוק מלהיכנס בגלל שהמרחק בעמדת הגארד היה גדול.

  2. הייתי מכניס את הורפורד במקום טאונס, אולי גם מישהו במקום ג'ורג'. יש מצב שמיצ'ל במקום קרי שלדעתי לא שיחק מספיק.

  3. לא מבין את הבחירה של דיימו – גם ווסטברוק, גם יאניס, גם אמביד ומהחמישיה הראשונה, וגם אלדיפו מהחמישיה השלישית – בעיני לכל אחד מהם היה מגיע יותר מאשר לו. הראשון מהרשימה כמובן זה ווסטברוק. זה לא הגיוני שאם מה שהוא עשה השנה, למרות כל מה שאנו קוטלים אותו, הוא לא היה בחמישיה הראשונה. מגוחך.

    1. יאניס ואמביד לא גארדים ולילארד נתן עונה נהדרת שלקחה את הקבוצה שלו למקום שלישי במערב. הבחירה שלו הייתה די קונצנזוס רחב והפער מווסטברוק היה למעלה מ-100 נקודות.

  4. לגרין יש סיכוי לנצח את שחקן ההגנה של השנה מול גובר כאשר הוא בחמישיה השניה וגובר בראשונה? (של ההגנה כמובן)

  5. אני הייתי מחליף בין דרוזן לליארד, לא הגיוני שהשחקן הכי טוב בקבוצה עם המאזן השלישי הכי טוב בליגה והראשונה במזרח לא יהיה שם

  6. מסכים עם הראשונה, בשניה ראס בספק עם קארי, ובשלישית יש מצב הייתי שם את יוקיץ' על חשבון טאונס, בכללי קיירי נדפק חזק מהבחירות (בגלל הפציעה, אבל עדיין).

  7. 5-10 למערב בחמישיות העונה (1-4 בחמישייה ראשונה).
    4-6 בחמישיות ההגנה (2-3 ראשונה ושנייה ).
    4-6 מערב ברוקי (למרות 3-2 מזרחי בראשונה).
    סה"כ 13-22

    אנקדוטות .
    לברון הכי טוב במזרח כי כל הטובים חוץ ממנו במערב …מתאימה לו הבדיחה רק בהפוך.
    הוא היה השולף הטוב …במזרח עד שהגיע מישהו מהמערב.
    בוסטון ללא נציג באחד מחמישיות העונה .
    מעניין מתי זה קרה לאחרונה לקבוצה שהגיעה לגמר אזורי ואם היא תגיע לגמר כללי זה אולי היסטוריה ?

  8. והאלופה האחרונה מבלי להעמיד אף שחקן בחמישיות העונה (הרגילות לא ההגנה /רוקיז).
    היא……דטריוט .
    אבל לא שאולי חושבים בעשןר הקןדם אלא דטריוט של 1990 עם אזייה תומאס למביר ,דומארס ורודמן .

    1. אם אני זוכר נכון, בן וואלאס היה בחמישיית העונה ה-2 בעונת האליפות.

      אני חושב שסיאטל (79') היא האלופה האחרונה ללא שחקן באחת מחמישיות העונה.

  9. הייתי שם את הורפורד(חייב נציג מבוסטון) לפני פול ג'ורג שלא נתן עונה מדהימה מבחינה אישית ובטח לא מבחינה קבוצתית כנ"ל ווסטבורק הייתי מחליף בסטף

  10. אלו היו הבחירות שלי בסיכום נבחרי העונה:

    חמישיית העונה הראשונה: ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, לברון ג'יימס, אנתוני דיוויס.

    חמישיית העונה השנייה: סטף קרי, דמיאן ליליארד, דמאר דרוזן, למרקוס אולדריג', ג'ואל אמביד.

    חמישיית העונה השלישית: קיירי ארווינג, ויקטור אולדיפו, יאניס אנדטקומפו, קרל אנתוני טאונס, ניקולה יוקיץ'.

    קיירי ויוקיץ נכנסו אצלי על חשבון ג'ורג' ובאטלר.

    לליארד לא מגיע חמישייה ראשונה. ראס או קרי היו צריכים להיות לפניו.

    1. קרי שיחק 51 משחקים, יוקיץ' לא עלה לפלייאוף. לא היו צריכים להיות בחמישיות העונה בכלל. התעלמת מעמדות- חייב 2 גארדים, 2 פורוורדים וסנטר. לא ככה בחמישיה השניה והשלישית שלך

      1. אתה מתכוון לחמישייה שנייה? דרוזן פורוורד כמו שבאטלר פורוורד? אין בעמדת הבדל בין עמדה 2 ו-3 היום. כנ"ל עם טאונס שיכול להיות גם פורוורד ושיחק לפעמים גם בעמדה הנל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט