מהלך מנצח (17) – ניתוח משחקי הלילה בפלייאוף / נמרוד איתן

קליבלנד- בוסטון

הגמרים האיזוריים ממשיכים לאכזב, קיבלנו עוד בלואאוט , עדיין לא ראינו משחק שנגמר בחד ספרתי וההפרש הממוצע עומד על מעל 20 נק' למשחק עד עכשיו.

בהתחשב בעובדה הזאת ובעובדה שהמשחק הלילה נגמר ב30 הפרש אין יותר מדי מה להגיד אבל בכל זאת יש כמה נקודות שבוסטון צריכה לשפר אם היא רוצה לקבל משחק צמוד במשחק 4 עם אפשרות לגנוב משחק שיכול להכריע את הסדרה.

אתחיל דווקא משינוי חמישייה. אחרי התבוסה במשחק הראשון לו חזר לארבעת המנוסים שלו +היל. הנוכחות של TT  הכריחה את בוסטון לשנות הגנה ושינתה את כל המשחק. תומפסון שחקן יעיל בפיק&רול, הוא יודע לחתוך מעולה לטבעת כשהשומר שלו עסוק בעזרה והוא מספק חסימות מעולות לחברים כדי לסדר להם מצבי קליעה.

בפוסט הראשון כתבתי על החוסר בתנועה ללא כדור בוויקסייד/חסימות  של השחקנים אחד לשני, הנה דוגמה איך תומפסון מנצל את העובדה שבראון וביינס עסוקים בסמית' כדי לסדר לו שלשה חופשית לגמרי.

מאז השינוי בחמישייה , החמישייה המובילה מציגה נט רייטינג חיובי של 20.7. אם מפרקים את זה קצת רואים שהלילה ב23 דק' ששיחקו ביחד הם עומדים על 41.2 בנט רייטינג ובמחצית הראשונה של משחק מספר 2 הם עומדים על נט רייטינג חיובי של 36.1. מה השתנה במחצית השנייה? שתי דקות בתוך הרבע השלישי סטיבנס הוציא את טייטום והכניס את ביינס מה שהחזיר את בוסטון למשחק וניצח את החמישייה הזאת.

אחרי שראיתי את השינוי הזה ברבע השלישי של המשחק הקודם חשבתי שסטיבנס ישנה את החמישייה אבל הוא החליט שלא והיום לדעתי זה אחד הגורמים שעלה לו במשחק. מעבר למספרים שהראיתי, זה גם מוריד מהיעילות של ביינס שנכנס בשלב יותר מאוחר למגרש ולא תמיד תומפסון משחק מה שמעמיד אותו מול מאצ' אפ בעייתי בשבילו (שמר 13 פוזשנים על לאב ו18 על תומפסון).

אין ספק ששינוי כזה בחמישייה מכריח כנראה לוותר על טייטום בתחילת משחק אבל אני לא יודע אם יש לסטיבנס ברירה.

בנוסף אסור לסטיבנס לתת למשחק להגיע לסקור כזה גבוה בחוץ. הזכרתי כבר כמה פעמים את ההבדל בין בוסטון של הבית לבוסטון של החוץ והלילה שוב ראינו את זה. בוסטון איבדו את המשחק בהתקפה כבר ברבע הראשון, יותר מדי זריקות על שמירה אחרי מעט מסירות ותנועה בהתקפה. הם קלעו הלילה ב50% מהריסטריקטד  וזרקו משם 12 זריקות פחות לעומת המשחק השני. על הרבה מזה מגיע קרדיט להגנה שהקאבס הציגו הלילה, הרבה יותר מחוייבים ומרוכזים, הגנה טובה ב1X1, עזרה מתוזמנת מהוויקסייד (יופי לברון) וכו'. אבל ההגנה של הקאבס לא תהפוך בלילה להיות כ"כ טובה וצריך פשוט לגרום לזה לזוז עוד קצת כי הטעות תגיע, הלילה בוסטון לא עשו את זה מספיק ושילמו על כך.

לכן אני גם חושב שהשינוי בחמישייה יכול לעזור. שילוב של התקפה יותר איטית, עם יותר סבלנות ותנועה כמו שאנחנו מכירים את בוסטון. עם אפשרות לפיק&רול עם ביינס כדי לתקוף את TT אם מגיעים לסוף שעון/ לגרום לחילוף בין לאב לתומפסון כך שתומפסון ישמור על הורפורד ואז לשחק את הפיק&פופ איתו.

גם על המהלך הזה הקאבס הגנו נהדר הלילה מה שהפתיע את בוסטון, במשחק הבא אני מאמין שיבואו מוכנים ויתקפו את החור שנוצר בעקבות העזרה שמגיעה על הורפורד מהוויקסייד. שימו לב איך מתבקש שטייטום יבצע בק דור לעבר טבעת חשופה מיד כשהורפורד מקבל את הכדור. במקום זה הוא נשאר לעמוד ולברון סוגר את נתיב המסירה בדרך לחטיפה קלה.

מבחינה הגנתית בוסטון ניסו להימנע מחילוף בפיק&רול בין היל לתומפסון אבל לא הגנו עליו מספיק טוב וזה יצר להם המון חורים בהגנה שאיפשרו לצוות המסייע להיכנס למשחק כבר בשלב מוקדם וזה היה כבר יותר מדי בשבילם. כשביינס על המגרש יש אופציה שייצא בעזרה גבוהה על היל כדי לתת לרוזייר לחזור אליו. בוסטון מספיק חכמים כדי להגיב בעזרה במקרה שהיל ימסור מיד ל TT ואם יקבל כדור באיזור הelbow אני חושב שסטיבנס יחיה עם זה כל עוד העזרה מגיעה בזמן. אופציה נוספת היא שביינס יחכה למטה, ישמור flat, ורוזייר יעבור על הגב של היל כדי שלא ירים את השלשה. אני חושב שרוזייר יכול לחזור בזמן לפני היל ואם לא אז האופציה של היל תהיה לזרוק מהמיד ריינג' או לנסות לסיים מעל ביינס, גם עם זה אני מאמין שסטיבנס יחיה.

לסיכום , אם אני במקום סטיבנס אני עושה שינוי בחמישייה. לא אופתע אם נראה ממנו הפתעה אחרת ממה שהצעתי אבל אני כן חושב ששינוי מתבקש. בוסטון צריכים לחזור להפעיל לחץ על קליבלנד במשחק מעבר והתקפות מתפרצות ולהיות שקולים יותר בבחירת הזריקות. אם אין זריקה חופשית בשניות הראשונות הם צריכים להזיז יותר את הכדור ולמצוא את הפרצה בהגנה של הקאבס. השינוי הזה בהתקפה יביא לירידה נוחה יותר להגנה ויכול להביא את הריכוז והאנרגיות שהם צריכים כדי לקחת משחק בחוץ.

Tags: 

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מעולה.
    היה משחק טוב רק חבל שלא צמוד.
    אני את שלי עשיתי בעולם הזה – חזיתי בביינס עושה צעדים בהליכה אחורנית ואז קולע שלשה. אפשג למות בשקט

  2. מצויין. הרעיון לשנות את החמישייה (מדי פעם לפחות אם לא כ-ל מ-ש-ח-ק!) הוא מצויין. תמיד מוסיף אנרגיה כי כל חמישייה רוצה להראות את עליונותה.
    כיף של סקירה אם כי קשה לסקר בלו-אפ

  3. אחלה סיקור.
    כמה תוספות שראיתי מהמגרש:
    1. נאנס ג'וניור קיבל הרבה דקות ועשה עבודה מצויינת. הוא גבוה, נייד ויודע לסיים ליד הטבעת. לא ברור לי למה לו לא סומך עליו יותר.
    2. ההגנה של בוסטון לא הצליחה להתמודד עם היעילות של שחקני המשנה.

    אחלה ניתוח כמובן!

  4. מעולה נמרוד. הסוויצ'ים בהגנה של הקאבס עבדו היום הרבה יותר חלק. ברוב הקבוצות הגנה טובה מניעה את ההתקפה.
    אצל קליבלנד ההתקפה מניעה את ההגנה. ברגע שג'יי אר מרגיש במשחק התקפית הוא הרבה יותר מחוייב בהגנה, כנ"ל לגבי ג'ורג' היל. בוסטון שיחקה מאוד נרפה הגנתית ביחס למשחקים הקודמים. אין ספק שבבית הם מרשים לעצמם הרבה יותר אגרסיביות הגנתית מבמשחקי החוץ.
    למשחק הבא חייבים לעלות כאילו הם בפיגור 3-1 כי להגיע חזרה ב2:2 זה לא סיטואציה הם רוצים להמר עליה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט