אירועי דיומא 19.05.2018: הג'ירו מגיע לזונקולאן, נדאל נגד נולה, גמר גביע אנגלי

כדורגל

גמר הגביע האנגלי / שגיא נאור

*המלצת צפייה* 19:15 צ'לסי – מנצ'סטר יונייטד (ספורט1). בזמן שהנסיך הארי יישא את בת זוגו , מייגן מרקל,  שתי האימפריות האנגלית ייפגשו בוומבלי בקרב על הגביע במפעל הוותיק בעולם והציבור הבריטי יצטרך לבחור בין העיקר לטפל. יונייטד זכתה בתואר 12 פעמים בעוד צ'לסי הניפה את הגביע 7 פעמים . הדרך שלהם לגמר:

יונייטד התחילה עם טיול בסיבוב הראשון כשניצחון 4-0 את יאוביל מליגה נמוכה, לאחר מכן עברה את האדרספילד, את ברייטון ברבע הגמר ואת טוטנהאם בחצי הגמר אחרי שחזרה מפיגור משער של דלה עלי ונהנתה משערים של אלכסיס סאנצ'ס ואנדר הררה.

הבלוז שרדו סיבוב ראשון קשה כשסיימנו בתיקו עם נוריץ' במשחק הראשון ובשני הצליחו לגרור לפנדלים אחרי שסיימו בתשעה שחקנים. הניסיון עשה את שלו והאלופה המשיכה לסיבוב הבא שם פגשה  את ניוקאסל ודילגה עם 3-0 קליל. בהמשך ניצחה 4-0 את האל וברבע הגמר עברה משוכה לא פשוטה – לסטר – עם שער ניצחון של פדרו בהארכה. בחצי הגמר הבלוז דילגו מעל סאות'המפטון כדי להגיע לוומבלי.

בשביל שתי הקבוצות זכיה בגביע יכולה להפוך עונה מאכזבת לסבירה וסיום בטעם טוב. יונייטד אמנם סיימה במקום השני אבל היתה יותר קרובה לארסנל במקום השישי מאשר לאלופה הנכנסת מהצד השני של העיר. בליגת האלופות הקבוצה של מוריניו הודחה מול סביליה בתצוגה מביכה של משחק הגנתי וחסר מעוף. גביע יכול להיות נחמה פורתא בעונה כזו. צ'לסי לא היתה פקטור במאבק האליפות למן פתיחת העונה וברוב שלבי העונה לא היתה בין 4 הראשונות. ניסיון קאמבק מאוחר שלה נתן לה תקווה שתצליח להשתחל לשם על חשבון ליברפול אבל זה לא צלח ובעונה הבאה היא תשחק בליגה האירופית. בעונה שעברה היא נעדרה מליגת האלופות וזה הסתיים עם אליפות. בשמינית גמר הצ'מפיונס היא הודחה על ידי ברצלונה אחרי שהיתה לא פחות טובה מהדאבליסטית הספרדית אבל קונטה סיים את דרכו מוקדם מהצפוי במפעל וגם את תפקידו במועדון. נחכה לקיץ לראות כיצד תיראה האלופה היוצאת בעונה הבאה.

לה ליגה – מחזור 38 / שגיא נאור

21:45 ויאריאל – ריאל מדריד (ערוץ one). שבוע לפני גמר צמפיונס שלישי ברציפות אותו תקווה לסיים עם זכייה שלישית, הבלאנקוס יוצאים למדריגאל למשחק לא קל מול המדורגת שישית שכבר הבטיחה את הכרטיס לליגה האירופית. המשחק יהיה לפרוטוקול וכריסטיאנו רונאלדו ימשיך לנוח ולהתאושש מהפציעה בקלאסיקו לקראת הגמר בקייב.

ליגה צרפתית – מחזור 38 ואחרון / דוד "פאקו" סעדה

22:00: קון-פ.ס.ז' (משולב בספורט 5). משחק חסר חשיבות בו הטראבליסטית תיפרד ממאמנה, אונאי אמרי, ואלי גם מניימאר שגמר מזמן את העונה. גם למארחת החלשה המשחק לא יקבע כלום.

22:00: טרואה-מונאקו (משולב בספורט 5). עיקר העניין במחזור האחרון הוא במאבקי העלייה לאלופות ובמאבקים נגד הירידה, שלשניהם יהיה ביטוי במשחק הנוכחי. מונאקו נתנה פוש במחזורים האחרונים, שייצב אותה במקום השני, המוביל ישירות לשלב הבתים באלופות. היא היום צפוייה לנצח את היריבה החלשה שממול על מנת להבטיח את המקום. זו נמצאת מתחת לקו האדום במרחק נקודה מטולוז שמעליה, והפסד צפוי היום יגזור את גורלה לרדת לליג 2.

22:00: ליון-ניס (משולב בספורט 5). עוד מלחמה. ליון הייתה יכולה להבטיח את הכרטיס האחרון לאלופות עם ניצחון על שטרסבורג החלשה במחזור הקודם, אלא שזו כבשה שני שערים דרמטיים בדקות הסיום על מנת להפוך פיגור לניצחון. ליון עדיין תלוייה בעצמה היום – היא נמצאת נקודה מעל למארסיי, וניצחון יבטיח לה את המקום, שיעלה אותה למוקדמות האלופות. ניס גם כן זקוקה לניצחון: היא במקום השישי, האחרון המוליך לליגת אירופה, ואם תאבד נקודות היום, היא צפוייה להפסידו לבורדו או לסנט אטיין הרודפות אחריה.

22:00: מארסיי-אמיין (משולב בספורט 5). מארסיי במצב רוח ירוד לאחר ההפסד בגמר ליגת אירופה לאתלטיקו, בו הרגישה את נחת רגלו של גריזמן. היא היום צפוייה לנצח את היריבה נטולת העניין, אך רק איבוד נקודות של ליון ישאיר לה סיכוי לתפוס את הכרטיס האחרון לאלופות.

 

טניס / מתן גילור

טורניר רומא (1000) – חצי גמר

*המלצת צפייה*16:00 רפאל נדאל(1)-נובאק ג'וקוביץ(11) (ספורט 4). נדאל טיפה הסתבך בהתחלה מול פוניני והפסיד את הראשונה, אבל מעך אותו בשתיים הבאות. זה הלך קשה ולקח לנולה למעלה 2:20 שעות כדי לנצח את נישיקורי בשלוש מערכות. השניים נפגשו יותר מכל שני טניסאים אחרים בסבב, כשהמאזן צמוד ועומד על 26:24 לטובת הסרבי. אבל בכושר הנוכחי ועל חימר אין כל ספק שרפא פיבוריט ברור.

21:00 מארין צ'יליץ'(4)-אלכסנדר זוורב(2) (ספורט 4). צ'יליץ' עם פעמיים 3:6 ניצח את קרנו בוסטה. זוורב נזקק ל-1:46 שעות כדי לנצח את גופן בשלוש מערכות. המאזן בין השניים עומד על 4:1 לגרמני, כולל 4 האחרונים, כולל המפגש היחיד על חימר.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 14

קטע 13 היה קטע שטוח שני ברצף, אך רגוע הרבה יותר מקודמו. במיאוץ הסיום הצליח לזכות אליה ויוויאני בזכות פריצה עוצמתית במיוחד אל הקו, שלא הותירה למתחרים כבנט ו-ואן פופל שום סיכוי. לאיטלקי זהו ניצחון ראשון על אדמת איטליה, ששיחרר אצלו הרבה מאד לחץ, והגדיל את יתרונו במאבק על החולצה הסגולה מול בנט. תמונת ההובלה במירוץ נותרה כשהייתה עם ייטס בראש, ואחריו דומולאן (47+), פינו (1:04+), פוצוביבו (1:18+), קראפאז (1:56+), ג'ורג' בנט (2:09+), דניס (2:36+) בילבאו (2:54+), קונראד (2:55+) וארו (3:10+).

*המלצת צפייה* קטע 14 הוא אחת הפסגות של המירוץ הנוכחי, תרתי משמע. הפסגה המדוברת היא הזונקולאן, הנמצאת בסיומו של אחד הטיפוסים הקשים ביותר בעולם. מדובר בעשרה ק"מ בשיפוע ממוצע של 12% המגיע ל-22% בנקודות מסויימות. גם הדרך לשם לא בדיוק שטוחה, ורצופה בטיפוסים מדרגה 2 ו-3. העיניים תהיינה נשואות בעיקר למאבק בין סיימון ייטס לטום דומולאן. ייטס מראה בינתיים שהוא ראש מעל כל שאר המטפסים במירוץ הזה. מלבד יכולת הטיפוס, הבריטי מצוייד במירוץ הזה בתחושת דחיפות המונעת מהנחיתות שלו בנג"ש מול דומולאן, כשזו מניעה אותו לנסות ולפתוח פערים על ההולנדי בכל הזדמנות שיש. הוא ודאי ינסה לעשות זאת גם היום. דומולאן מודע לכך בהחלט, וגם ממנו ראינו את הלחימה הבלתי מתפשרת והאופיינית, כמו בקטע 11, בו איבד רק שתי שניות לייטס. איך יצליח לעמוד בשיפועים של הזונקולאן תהיה אחת משאלות המפתח בקטע של היום. בתווך נראה גם את תיבו פינו ודומניקו פוצוביבו, שני מטפסים מצויינים היודעים שהם חייבים התעלות בקטעי טיפוס כמו זה של היום, על מנת להשאיר לעצמם סיכוי סביר לזכות במירוץ. כל אלו מבטיחים לנו מלחמה רבתי בדרך לפסגה, כך שאם יש קטע אחד שאסור להחמיץ במירוץ זה, זהו הקטע.  שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

הטור של קליפורניה – קטע 7

קטע 6 של אתמול היה קטע המלך של המירוץ, קטע מרובה טיפוסים קשים, שהיה אמור להכריע את המירוץ, וכך אכן היה. איגן ברנאל, שנראה כצפוי כמטפס הטוב מכולם במירוץ, תקף בטיפוס הקשה בדרגה 1 לפני הסוף, כשהוא מותיר מטפסים כאדם ייטס, טי ג'יי ואן גרדרן וראפאל מייקה מאחור. הקולומביאני הגיע לבסוף ראשון אל הקו, בפותחו פער של כדקה וחצי על כל מתחריו. הניצחון של ברנאל העלה אותו להובלה במירוץ, על חשבונו של ואן גרדרן (1:25 אחריו), ואחריהם מרטינז (2:14+), ייטס (2:16+), גאוגגן הארט (2:28+) ומייקה (3:01+).

קטע 7 של היום, הקטע הנועל של המירוץ, הוא קטע שטוח לחלוטין באיזור סקרמנטו. מאיצים כסאגאן, יואן, קיטל, קבנדיש וקריסטוף, ינסו לערער את השליטה המוחלטת של פרננדו גביריה בקטעים השטוחים של מירוץ זה. כלל לא בטוח שיצליחו בכך. בכל מקרה, לקטע לא אמורה להיות השפעה על הזכייה במירוץ, ולקולומביאני הצעיר מסקיי זה יהיה ניצחון במירוץ וורלד טור ראשון, במה שנראה כמו התחלתה של קריירה מזהירה ביותר. שידור ביורוספורט החל מ-22:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. אגב, למי שקצת עקב אחרי טור קליפורניה (אפשר לשנות את שמו לטור של קולומביה במירוץ הזה), אזי קבוצת סקיי בהחלט יכולה בהחלט לבנות על העתיד לפי מה שקרה שם. ברנאל נראה כמו כוכב לשנים, וגם גאוגגן הארט נתן מופע מרשים למדי של דומסטיק.

  2. מאוד מחכה לרפא-נולה.
    רפא היום פייבוריט לראשונה אחרי כמעט 3 שנים שאכל מרור מנולה במשחקים מולו, מקווה גם שינצח אבל תמיד יש את החשש מולו.
    זה השחקן הכי בעייתי לרפא גם מבחינת סגנון וגם מנטלית.

      1. אז התשובה היא כן אתה אומר. אולי פרום שמר את כל הכוחות להיום. ולבוא כאנדרדוג כרגע כדי לצמצם משמעותית.. לא ייתנו לו להוריד אפילו חצי דקה אני מניח

        1. חצי דקה בשביל פרום זה מדהים..
          מה גם שיש עוד נג"ש ארוך..
          אבל אני לא רואה את זה קורה עם הכושר של ייטס ודמולן

  3. לא הייתי מתרגש מכמה דקות שסקיי היו בקדמת הדבוקה. לדעתי פרום אולי ינסה לקחת איזה קטע, אבל לא יילך אול אין על הג'ירו. זה כבר אבוד בשבילו. היום אני צופה התפרקות הרבה לפני הפסגה במחשבה לשמור כוחות לזכייה בקטע עתידי.
    אם שמעתי נכון, בשידור אמרו שהוא טעון שהפציעה מפריעה לו.
    א. אני לא יודע אם זה באמת מה שאמר.
    ב. גם אם אמר, קשה לדעת כמה זה באמת הפריע לו.
    כנראה שביולי תהיינה לנו תשובות טובות יותר.

  4. וכאן כמובן מרוץ 'הפריקנס', הרגל השנייה של הטריפל קראון עם הסוס ג'סטיפיי, שאם ינצח היום ובבלמונט, יהיה אחד מהסוסים הגדולים!

  5. מתן מה מצב ההתפרקות של פרומי?
    (יש לציין שגם אני שיערתי שהוא אף יפרוש לפני הקטע כדי לשמור כוחות)

  6. יפה ניצחון יפה לפרום , אצא שקרן אם אגיד שאני מתפלא .
    אני לא , רק חשבתי שהוא יחזור לעצמו קודם לכן טעיתי .
    מצב הקבוצה סקאי בסדר גמור הם נחו כמה קטעים וחיכו שפרום יתאושש.
    הבחור הבטיח בראיונות שיחזור וקיים .
    עכשיו דברים שהקבוצות לא הביאו בחשבון.
    המהירות בדרך כלל למיטב זכרוני בגירו סביבות ה 36 קמ"ש ממוצע , לפחות אלו שאני זוכר שעקבתי אחריהם .
    המהירות השנה כבר בהתחלה היתה בסביבות ה 41 קמ"ש בארץ , ועלתה בשני הקטעים לפני האחרון למעל 45 קמ"ש.
    אנשים כתבו כי אתמול הקבוצות ישמרו כוחות להיום , הם לא שמרו כוחות.
    אז מה יקרה מחר ?
    אתמול אסטבן צאבז הפסיד עוד 15 דקות , היום לא ראו אותו מלפנים לפחות בקטע שראיתי בכלל , לא יודע מה קרה לו בדיוק אך חסרונו לא מבשר טובות לסיימון ייטס .
    ייטס היום פירק את דומולאן ופינו לא לחלוטין פירק אבל הוכיח עליונות ולקח עוד זמן , מצבו בתחרות השתפר אך החיילים שלו נשרפים .
    פרום וסקאי יקבלו תיאבון כי הם זיהו את חולשת הקבוצות האחרות.
    על הנייר נראה כי סיימון בדרך לניצחון , אך ניתוח כזה הוא התעלמות ממצב קבוצתו , יש לו בעיה .
    טיבו פינו לא בעניינים התפרק לחלטין היום , תוצאת הקצב הגבוה של הימים האחרונים , קצב שמתאים מאד לפרום .
    הערכתי פרום כעת במינוס שלוש דקות , למעשה דקה בהתחשב בנגד שעון.
    לקח היום 9 שניות על ייטס יכול לקחת עוד .
    האם הוא מאיים על המקום הראשון , בהנחה שסיימון לא יתפרק אז לא , אך ההנחה הזו בעייתית , כי הוא כן מאיים ומנוסה מספיק בכל סוגי הרכיבה שעון בריחות גלישה וטיפוס ייטס עדיין לא מנוסה מספיק.
    דומולין יכול להתמודד איתו ? תשובה לא אין לו קבוצה חזקה מספיק .
    אם כך המירוץ עובר להיות מלחמת התשה , פרום מול ייטס ,
    התוצאה הסבירה בריטים במקום 1 2 בגירו .
    תוצאה אפשרית אחרת התרסקות של ייטס .
    הצפי מעכשיו עד לסיום יהיה גראן טור מדהים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט