הדרלינג של הנייטרלים (ומומי החציל! כולם רוצים אותך!)/ מנחם לס

גולדן סטייט ווריורס – ה-FUN הגדול בכל ה-NBA!

 

כמובן שלא ערכתי מחקר בנושא – אילו הייתי עדיין פרופסור למנהל ושיווק ספורט אולי הייתי עושה מזה תרגיל מחקר לכיתה – אבל נדמה לי שגולדן סטייט ווריורס היא הקבוצה המועדפת על אלה שהם למעשה לא אוהדים אף קבוצה מיוחדת. גם את הווריורס הם לא "אוהדים" כפי שדדי למשל אוהד את הלייקרס (אני בטוח שעל הטוסיק שלו יש 'טאט' לכל הרוחב – 3 אותיות על כל גבעה 'LAK על הימנית, ו-'ERS' על השמאלית), אבל עם הרקע הבלתי מפחיד, והעבר  המרתק שלה שהתחיל עם וילט צ'מברליין, אח"כ "תקופת ריק בארי", ואז ה-"RUN TMC" של טים הרדאוויי, מיץ' ריצ'מונד, וכריס מאלין, ודרן המאמנים דון נלסון וריק אדלמן,  הווריורס היא מין אהובה קטנה, תמיד מרתקת, אם כי אלופה רק פעם אחת בתקופה המודרנית.

כמובן שג'ו לייקוב בעל הקבוצה לא רוצה לדבר – ואפילו להיזכר – בכל ה-BOOING. זה קרה בגלל התיסכול של 20,000 צופים ב-19 למרץ, 2012, ב-ORACLE ARENA, האולם של הווריורס.  זה היה צריך להיות ערב שמח ומרתק  כי אהוב הקהל כריס מאלין היה אורח הכבוד בערב בו גופייתו הועלתה למעלה ה-RAFTER למשכן עולמים. שנה לפני כן לייקוב שילם 450 מיליון דולארים לקניית קבוצה שלא הצליחה למלא יותר מ-70% ממושביה, ואנשים הסתכלו עליו כמטורף שזורק מאות מיליונים על קניית פריט מפסיד, שחוק, ומשעמם. כשהוא ניסה לדבר לקהל ולהסביר להם את תוכניותיו, קריאות הבוז היו כה עזות שהוא נאלץ לוותר.

רק שנה וחודש אחרי, הווריורס היא הפתעת הליגה לשנת 2012-3. לייקוב הוא האדם האהוב ביותר ב-BAY AREA, והאולם מפוצץ עד אפס מקום עם רשימת מחכים בתור לכרטיסים עונתיים מהאולם ועד העיירה הנפלאה סאולסוליטו, מעבר למפרץ. האולם הפך בשבועות האחרונים לרעשני, צוהל, ותוסס בכל הליגה. המהפך שלייקוב עשה סובב את מצב רוח האוהדים מרחמים ואי-איכפתיות, לקהל הרותח ותוסס בכל הליגה, עם גישה ודרישה חדשה שעד לפני שנה היתה חלום דמיוני: ללכת כמה שיותר רחוק בפלייאוף, עם זימזומים על אליפות המערב, ואז –כמו שמומי החציל אומר – אלוהים גדול!

(מומי! בלי קשר: רבים רוצים שמדי פעם תכתוב איזה פוסט – יעני, מאמר – לאתר על החיים, פוליטיקה, פילוסופיה, אנרגיה גרעינית – מה שבא לך!, ותשלח לי אקספרס ל-  sefersheli@hotmail.com   – ואתה יכול לעשות זאת באימייל רגיל ולא בקובץ 'וורד' או שאר השטויות של האשכנזים!)

"האלוקים" החדש של גולדן סטייט

"איש לא צורח בוז יותר", אמר הבוקר לייקוב. "אף אחד לא ציפה שנהיה היכן שאנחנו נמצאים, נצחון אחד מהליכה לשלב הבא. אני לא יכול להאמין שמצבנו הפוך לחלוטין ממצב הסלטיקס: הסלטיקס, כידוע לכם, הפ 3-1. הווריורס הם 1-3". ולמה שיזכיר את הסלטיקס? כי עד לפני 4 שנים הוא היה בעל חלקי שלהם, והוא בן BEANTOWN, ונשאר בוסטוני בנשמה, במבטא, ובהלך הרוח.

אבל היום הוא בעלה הגאה של קבוצה שסיימה 35-47 את העונה; קבוצה שמסוגלת ללכת רחוק כבר בפלייאוף הנוכחי, וקבוצה המקווה לאולם חדש על שפת הים ב-2017, שלייקוב מקווה להפוך לאולם הידוע ביותר מערבה לעיר, ז"א המזרח הרחוק. ולאלה מכם הזקוקים לשעור גיאוגרפיה ממומי, הווה אומר "יפאן, קוריאה, וסין", ובקרוב אפשר לזרוק גם את הודו למשוואה, כי הודו הופכת לאט-לאט ל-HUB של NBA עם הבטחה של דייויד סטרן שעד שנת 2020 יהיה שחקן הודי בליגה.

לייקוב עשה את כל הצעדים הנכונים מאז רכש את הקבוצה:  הוא 'הרגיש' שלסוכן בוב מאיירס יש הרבה יותר כדורסל מלהיות סתם סוכן, והוא הפכו למנכ"ל. ביחד הם החליטו ללכת על מאמן שלא אימן מעולם, מרק ג'קסון, שיהיה מאמן הקבוצה, וכדי להוסיף נסיון, מוניטין, וקרדיביליטי, הוא שיכנע את ג'רי ווסט להסכים להיות "יועץ הקבוצה" במשכורת. ואת מי הוא הביא כנשיא? לא פחות ולא יותר מריק וולטס, אחד מחבריו האישיים הטובים ביותר של דייויד סטרן, שהיה משך שנים אחד ממנהלי הפיניקס סאנס, והוא גם חבר של צ'ארלס בארקלי. לפחות 'הגבעה העגולה של הריבאונד' לא ילכלך עליהם בטיווי.

ה-OVERHAUL היה מהמסד ועד הטפחות, כמו שאומר מומי. לייקוב ובנו קירק, העבירו את קבוצת ה-D של הווריורס שהתחבאה אי-שם בדקוטה לסנטה קרוז הקרובה לסן פרנציסקו, והפכו את הקבוצה למודל של "קבוצת מילואים" שעתה כל הליגה מנסה להעתיק.

לייקוב כתב על פתק את המספר "46". הקבוצה נתנה לו "47", והיא עשתה את הרוב ללא הביג-מן האוסטרלי אנדרו בוגוט שפצע את כף רגלו, ורק עתה חוזר למלוא כושרו.  היו עוד בעיות, שאלות, פציעות, והימורים: היה את המקרה של דייויד לי וסטפן קרי שלקח להם זמן רב להתרגל לשחק יחד משום מה, וכשסוף-סוף נוצרה כימיה אידיאלית בין השניים, לי קרע שריר מכופף ירך – איליו-פסואס – במשחק הפלייאוף הראשון;  היתה שאלה גדולה כיצד יסתדרו ה-PICKUPS של הפרי אג'נטס ג'רט ג'ק וקרל לנדרי ביחד, וכיצד יסתגלו הרוקיס האריסון בארנס, דריימוןנד גרין, ופטוס אזלי לביג-טיים כבר העונה. אפילו בקשר לבחירת הדראפט של 2011-2 קליי ת'ומפסון טענו ורעמו: "רך מדי";  "שחור שהוא לבן מדי"; "טווינר". אז מה קרה? ה-2.01 מ' "הלבן מדי" הפך לבן זוגו של סטפן קרי, ממש צמד-חמד מאחורי הקשת, עם ממוצע של 15.5 נק' למשחק, ואחד השחקנים הטובים בליגה בין כל הסופומורים.

האוסטרלי של גולדן סטייט

הכל החל לעבוד חלק כמו טוסיק של תינוק, ובדיוק של שעון שוויצרי.

מאשימים את לייקוב (היהוד) שהוא יחצ"ן מהסוג של מרק קיובן (מ-'עם הבחירה' אף הוא כמובן)  ושהוא קולני מדי ליד ספסל הווריורס. זה לא כך בכלל: הוא פשוט אוהב לחבק את שחקניו ולהביע תודתו מיד, ועל המקום. הוא וקיובן הם פשוט אוהדי הכדורסל החולנים ביותר בין כל הבעלים, ומי שלא אוהב את זה שישלשל 600 מיליון  ללייקוב (כן, הממזר כבר עשה את ה-200 מיליון שלו) או 900 מיליון לקיובן, ויקנו מהם את הקבוצות, ואז יהיה שקט על הפארקט.

קריאות הבוז החזקות ביותר שבועיים לפני העלאת הגופייה של כריס מאלין נשמעו כשנודע על הטרייד עם מילווקי באקס שהביא את אנדרו. אחרי משחק שלשום כל אזור המפרץ מאליל מלאך חדש: האוסטראלי בוגוט. הוא המלאך של האלוקים  החדש של המפרץ, סטפן קרי. תמונתו מבהיקה היום בכל חורי העיר. אפילו הסינים בצ'איינה טאון מדברים על 'סטקן הרי". הווריורס החליפה את ה-49 ניינרס כדרלינג של העיר. ההתלהבות בשיאה. לייקוב יודע שתכניתו עלתה על הקו הנכון.

מאומה לא היה עולה על הקו הנכון ללא הגארד סטפן קרי – 'סטקן הרי' לסינים.  לפני יומיים, בזמן משחק הנצחון 101-115 על הנאגטס כשקרי קולע ברבע השלישי 22 נק' (מה-31 שלו) בריצת 10-25, מג'יק ג'ונסון אמר מעמדת ה-ESPN "רבותי, כוכב נולד!". היום עם הטלפונים החכמים, ה-IPADS ומה לא, שום דבר לא נעלם מנהצופים באולם השומעים את ה-"כוכב נולד" של מג'יק.  מיד צרחות מכל הכיוונים במין מקהלה שבורה: "הוא תמיד היה כוכב, אבל אתה ואף אחד אחר לא ידע. אנחנו יודעים!".

סטפן קרי לקח כדור משכך כאבים לפני המשחק בגלל עקבו, ועינו הימנית סגורה בגלל האצבע של קורי ברואר בעינו,  אמר: "רק ברבע השלישי העקב החלה להרגיש בסדר. ברגע שהרגשתי שאני יכול לנתר, היד התאפסה, וכמה כדורים ניכנסו!".

כמה? הוא שיגע עולם שלם  – 228 מדינות חזו במשחק – ועכשיו ישנו עולם מלא להעיד שסטפן קרי הוא היום כוכב גדול. ג'קסון אמר כששמע על "כוכב נולד": "מה קורה עם אנשים? הם איבדו את הדרך לבית החולים ליולדות? הכוכב נולד כבר לפני יותר משנה!". ג'רד ג'ק הוסיף: "כשידברו היום על הפוינט גארד הטוב ב-NBA ולא יזכירו את שמו,  לא ידברו על הטוב ביותר! משחקו בחודשיים האחרונים הוא RIDICULOUS! לא מהעולם הזה!". וכך הכוכב הזה שהגיע אולי מעולם אחר, עזר לבעל הקבוצה ביישור הקו, שהיום הוא נראה לי  ישר כסרגל!

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אני מניח ששמתם לב, אבל בכל זאת אני אגיד את זה – לבד מסטפן קרי שהוא כוכב ענק והעלה את רמתו עכשיו בפליי-אוף (מ22 נקודות ו-7 אסיסטים בממוצע בעונה ל27 ו10 בארבעת המשחקים עד כה ועוד 2.75 חטיפות), מי שעוד הרים הילוך זה ג'ארט ג'ק: בעונה הוא היה 12.9 נקודות ו5.6 אסיסטים (מספרים מצויינים לרכז מחליף) ועכשיו הוא 20 נקודות ו8.3 אסיסטים בממוצע ל-4 משחקי הפליי-אוף! (הוא גם עלה בדקות מ-30 ל40 בערך) ושניהם קולעים באחוזים מעולים – טובים יותר מאשר בעונה הרגילה.
    אחרי שאמרתי כל זאת נראה לי שזה אומר יותר מהכול על ההגנה של דנוור…

  2. הם פשוט הקבוצה שהכי כיף לראות, עם השחקן שהכי כיף לראות.

    מבחינתי הלוואי שיקחו אליפות, אבל בגלל שהפציעה של לי לא תאפשר להם את זה, אני אעודד אותם עד לגמר המערב, אבל אז אני צריך קבוצה בריאה שתוכל לתת למיאמי פייט.

  3. הסיפור של גולדן סטייט פשוט פנטסטי הכי מדהים בעיני הוא המאמן גקסון כששמעתי שהוא עוזב את עמדת הפרשן אמרתי איזה מטומטם מה יש לו לחפש בקבוצה הזאת 50 הפסדים בעונה(גם כי מאוד אהבתי לשמוע אותו ביחד עם ואן גנאדי)אבל הבן אדם יצא גאון וגם מאמן ענק, לדעתי מאמן העונה ביי פאר.

  4. כנראה על 700 הפסדים בעונה.
    עכשיו -ליגת האלופות,מדריד עפה היום מחר ברצלונה עושה סנסציה
    ומעיפה את מינכן.

  5. מסכים בהחלט. הרבה פעמים אנשים משתמשים במושג FUN לא במקום (למשל, יונדאי גטס FUN), הפעם קלעת בול. אין דרך טובה יותר לתאר את הווריירס, קבוצה מעניינת מאוד.

  6. כמו שמומי אומר – מומי לא כותב למקום שמוכן לקבל אותו ככתב.
    וסיפור מן העבר, פעם הייתי בארה״ב של אמריקה, עשיתי חצילה שהייתה גם מעודדת של קבוצת קולגים, בשבילי זה היה פסגת הקרירה בכדורסל

  7. מסכים בהחלט שכל אוהד כל עוד היא לא משחקת נגד הקבוצה שלו אוהב אותם השאלה מה חסר לה בשביל להיות קונדיטורית אמיתית, ניסיון ובריאות של השחקנים בלבד או עוד משהו? בוא נשאל את זה ככה במידה וכולם בריאים שנה הבאה אתם חושבים שהיא תוכל לאיים על האליפות ברצינות?

  8. אני הלכתי בבראקט עם גולדן סטייט עד לגמר המערב. מקוה שלא יאכזבו אותי מספיק שבעתי אכזבות העונה.
    אני כמו כולם כנראה, פשוט חולה על סטף קארי, זה לא הקליעה וראיית המשחק זה בעיקר צורת המשחק שלו ומגוון התנועות שלו.
    הוא לא שחקן כדורסל הוא אמן כדורסל!

  9. איזה כבוד יא מנחם
    כל הח'ברה בתחנה שיגעו את מומי בקשר
    אמרו שמומי נהיה כוכב עולה בשמי הופס
    הכל בזכות יהודה שישיליק שקרא את הפוסט וסיפר לכולם
    וואלה יהודה שישיליק עם 11 שנות לימוד אבל פרש בכתה ט
    ( נשאר שנתיים כתה ד )
    מומי היה בטוח שיש דיבור חזק על סתלבט

    איזה ריספקט , כמו שעושים לאריס סאן באריאנה ביפו

    ריגשתם אותי כולכם , מה שמומי צריך עכשיו זה להבין איך פותחים כתובת אימייל ואז יפנק בפוסטים בסגנון אריטישוק ירושלמי

  10. כיף לקרוא ויופי של מאמר! גולדן סטייט באמת קבוצה שכיף לראות עם תמהיל שחקנים מעניין.
    אם היה להם איזה ג׳בל מגי אחד, הייתי רואה אותם כל לילה.
    מנחם תודה רבה, הפעם גם גלגלת אותי מצחוק כמה פעמים במהלך הקריאה…

  11. פוסט מצויין

    קארי שחקן מצויין , הוא פיור שוטר עם סגנון שטרם נראה .
    יכולת לעלות מהמקום תוך כדי כדרור היא פנומנלית
    במשחק הפציעה של קובי קארי דפק משחק מצויין עם 9 שלשות , מול הניקס הפציץ 11 שלשות
    לדעתי הוא הקלעי המוכשר ביותר בהשוואה למילר או ריי אלן שהיו קלעים של קואץ אן שוט ובנויים לעלות אחרי חסימות . קארי קולע באחוזים טובים יותר , זריקות קשות יותר , טוטו הקליעה שלו עצום והוא בן 25 בלבד.
    כל הכבוד למרק ג׳קסון שמוציא מים מן הסלע
    אני עדין חושב שמול הספרס ללא דוויד לי זה יגמר מהר , הלוואי ואתבדה כי פשוט תענוג לצפות בקארי

  12. Il est rapporté que deux hommes accusés d'avoir volé. Dont un homme de 23 ans a été également chargé de transporter de grandes quantités peut être vendu\ Equipé de la fusée Orbital Sciences Corporation de "Swan" vaisseau spatial est monté sur Virginia chinois Puy ?le zone de lancement vers la Station spatiale internationale chocolat.
    sac longchamp solde http://longchamps-pascher.seesaa.net/

  13. Die " R?umlichkeiten " sind nach ihm , gab die Reaktion Harlem Désir (was die Rückkehr der Mutter und Kinder ) in der im Fernsehen übertragenen Rede des Head of State am Samstag, dass die Schülerin , und nur eine Mitglieder seiner Familie durften , nach Frankreich zurückzukehren , um seine Studien fortzusetzen. Obwohl er seitdem Rückzieher hat der erste Sekret?r der PS spektakul?r in Frage lieferte die Pr?sidentschafts- Schiedsverfahren , sobald die Rede des Head of State abgeschlossen .
    pas cher http://doudounenpascherhomm.webnode.fr

כתיבת תגובה

סגירת תפריט