אירועי דיומא – 17.05.2018: האם מכבי חיפה תרד ליגה?

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 32

המחזור הלפני אחרון של הליגה ישוחק היום ברובו (חמישה משחקים מתוך שישה) וייתכן שסוגיית היורדת כמו גם סוגיות אחרות (העולות לפליאוף, זו שתסיים במקום הראשון) ייפתרו היום. מצד שני, ייתכן ובגלל שביתת השחקנים הישראלים הצפויה בשל אי היכולת להגיע להבנות עם מינהלת ליגת העל ובעלי הקבוצות לקראת העונה הבאה, המחזור כולו לא יתקיים. נחכה במתח…

19:05: גלבוע/גליל (מקום שביעי, 15-16) – מכבי חיפה (מקום 12, 22-9) (ספורט 5+ לייב. משולב). 10 שנים בדיוק אחרי שגברה על ברק נתניה ועלתה לליגת העל בכדורסל, עלולה מכבי חיפה להיפרד מהבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי הערב כשהיא יודעת שכל תוצאה אחרת מלבד ניצחון שלה והפסד של עירוני נהריה ישיב אותה אל הלאומית. חיפה שבחמש השנים האחרונות זכתה באליפות אחת וסיימה פעמים כסגנית האלופה, נקלעה לעונה חלשה מאוד מרובת חילופי זרים ושינויים בסגל וגם החילוף האחרון, בעמדת המאמן לא הצליח להושיע אותה. החיפאים הפסידו בשני המחזורים האחרונים וההפסד בשני האחרון להרצליה קבע שבשביל להישאר חיפה תצטרך לנצח פעמיים (את גלבוע הערב ואת חולון ברוממה בשבוע הבא) ולקוות שנהריה תפסיד פעמיים גם כן (באשדוד הערב ובשבוע הבא בבית מול הפועל ת"א). כפי שכבר ניתן להבין, מדובר בסיכויים נמוכים, לא רק כי נהריה תלויה בעצמה ולבטח תנצח אחד אלא עוד יותר כי קשה לראות את החיפאים החלשים מנצחים פעמיים.

לפחות היריבה שלהם הערב נראית נוחה יחסית. גלבוע הפסידה בשלושת המחזורים האחרונים וחסרה את הזר המצטיין שלה ג'ייקובן בראון כשאלייזה ג'ונסון שמחליף אותו זמנית נראה חלש ולא מחובר. גלבוע צפויה לפי הדירוג כרגע לפגוש את מכבי ת"א בסדרת רבע הגמר ולפי המאזן בין השתיים בשנתיים האחרונות (1-5 לגלבוע במסגרת הליגה) זה בהחלט לא נראה כמו רעיון רע בשבילה. אולי בשל כך המשחק הערב הוא לא הכי חשוב שיש לגלבוע שבכל מקרה לא תדרדר למקום השמיני. אך האם חיפה תנצל את זה ותנצח את גלבוע פעם שנייה העונה (כל קבוצה ניצחה בביתה)? זו כבר סוגיה אחרת… אני אומר שלא. גלבוע ושלום שלום חיפה.

19:10: מכבי אשדוד (מקום שלישי, 12-19) – עירוני נהריה (מקום 11, 20-11) (ספורט 5+ לייב. משולב). עירוני נהריה נתנה את המשחק הכי טוב שלה העונה בדיוק בזמן והצליחה לנצח את הפועל ירושלים ביום ראשון, מה שמעמיד אותה בעמדת זינוק טובה להישאר עוד עונה בליגה. ניצחון הערב באשדוד יבטיח לקבוצה של אריק אלפסי עונה נוספת בחברת האריות של הכדורסל הישראלי וייתכן שזה יקרה גם אם מכבי חיפה תפסיד. כך או כך, ניצחון באולם הקריה על ה'דולפינים' של בראד גרינברג זו לא משימה פשוטה בכלל. גם בגלל שנהריה ניצחה רק פעמיים בחוץ העונה (מתוך 15 הזדמנויות) וגם בגלל שאשדוד מחזיקה במאזן ביתי של 4-11 וניצחה בביתה את כל קבוצות הליגה מלבד הפועל חולון. אז אשדוד אמנם בכושר ירוד והפסידה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים אבל משחק ביתי מול נהריה שמתקשה מחוץ לאולם בעין שרה (וגם בו היא לא בדיוק בוסטון סלטיקס) הוא בהחלט הזדמנות לחזור לעצמה ולהתבצר במקום השלישי לקראת סיום העונה הממשמש ובא. אשדוד.

19:15: הפועל ירושלים (מקום רביעי, 12-19) – מכבי ראשון לציון (מקום 10, 20-11) (ספורט 5+ לייב. משולב). מכבי ראשון לציון הפסידה ביום שני בבית למכבי ת"א אבל ראתה איך הפסדה של מכבי חיפה בהרצליה קובע באופן סופי שהיא תישאר עונה נוספת בליגת העל (גם אם תסיים באותו מאזן כמו חיפה, במשחקים הפנימיים ביניהן יש לה יתרון 1-2). האמת? מדובר בנחמא פורתא בשביל הקבוצה מעיר היין שציפתה להרבה יותר מהעונה שלה וגם חילופי המאמנים ששמו את צביקה שרף על הקווים לא היה בכוחם לעזור. אז הכתומים אמנם מפנטזים על המקום השמיני אותו ישיגו אם ינצחו פעמיים, נס ציונה תפסיד פעמיים והרצליה תפסיד לפחות פעם אחת אבל כמו שהם נראים וכמו שהסטטיסטיקה מלמדת (אפס ניצחונות על ארבעת הראשונות העונה) הם לא צפויים לנצח פעמיים ובכך תיפתר הסוגיה… הפועל ירושלים מצידה עדיין רוצה מקום טוב יותר מהמקום הרביעי שכרגע מוביל למפגש לא נעים עם הפועל ת"א ומה גם שהפועל ת"א נושפת בעורפה ומהווה פוטנציאל להתדרדרות נוספת. ולכן, אחרי שלושה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים, ירושלים צפויה לנצח הערב את האורחים מגוש דן.

20:55: הפועל ת"א (מקום חמישי, 13-18) – הפועל אילת (מקום שישי 15-16) (ספורט 5. משולב). שישה ניצחונות בשבעת המחזורים האחרונים או אם תרצו, שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים, שמו את הפועל ת"א חזק במקום החמישי כשלצד הפסדים מרובים של ירושלים ואשדוד לאחרונה היא נמצאת נקודה בודדת מאחוריהן (עם יתרון פנימי על ירושלים וחיסרון מול אשדוד). אילת מצידה נמצאת לא רחוק מאחורי האדומים מתל אביב והיא מתקוטטת עם גלבוע על המקום השישי, שלפני צירופו של שרון דרוקר כמאמן הקבוצה הדרומית, היה נראה כמו פנטזיה. הערב, תוכל הפועל ת"א להבטיח את המקום החמישי לכל הפחות אם תנצח ובשביל זה המאזן הביתי הטוב שלה לאחרונה שמתבטא בשישה ניצחונות רצופים בדרייב אין מול מאזן החוץ החלש של אילת לאחרונה (חמישה הפסדים רצופים מחוץ לאולם בגין הביתי) אמור לעשות את העבודה. מצד שני, בליגה שלנו, החוקים הלא כתובים והמשונים אומרים שאם קבוצה מגיעה למשחק עם שישה ניצחונות רצופים והשנייה עם חמישה הפסדים רצופים, זה אומר שהשנייה (כלומר, אילת) תנצח. אני בכל זאת, אהמר נגד זה. הפועל ת"א.

21:05: מכבי ת"א (מקום שני, 10-21) – נס ציונה (מקום שמיני, 18-13) (ספורט 5. משולב). מי היה מאמין?! לראשונה זה חודשיים וחצי מכבי ת"א הצליחה לרשום שני ניצחונות רצופים בליגה! זה קרה במפגש מול ראשון לציון השבוע שאחרי הניצחון הביתי מול נהריה מחמישי שעבר היווה את רצף הניצחונות הארוך ביותר של מכבי מזה תקופה… הערב, תרצה הקבוצה של נבאן ספאחיה, שוב בלי פייר ג'קסון שסופסל בצמד הניצחונות להרחיב את הרצף ואולי אף לקרוא תיגר על הפועל חולון ולעלות זמנית, לפחות, למקום הראשון. לשם כך היא תצטרך לגבור על נס ציונה שתקבל בחזרה את דקוואן קוק שהיה פצוע לאחרונה, זו שנלחמת על המקום השמיני וניצחה את מכבי ת"א באותה זירת פשע 76:85 לפני חודשיים וחצי. וכן, זה היה אחרי הפעם הקודמת שמכבי ת"א רשמה רצף ניצחונות… הערב בכל מקרה, דעתי היא שמכבי ת"א תמשיך ברצף למרות הכתומים מנס ציונה.

 

טניס / מתן גילור

טורניר רומא (1000) – שמינית גמר

שידורים בספורט 1.

13:00 פיטר גוזוקזיק-פאביו פוניני. גוזוקזיק ניצח את סונגו. פוניני הפתיע בגדול את תיים.

13:00 אלז' בנדה-פאבלו קרנו בוסטה(10). בנדה נהנה מפרישה של אנדרסון. קרנו בוסטה התקשה מול ג'ונסון.

אחריו בנואי פייר-מארין צ'יליץ'(4). פייר ניצח את שוורצמן. צ'יליץ' ניצח את האריסון בשלוש מערכות ששתיים מהם הגיעו לשובר שוויון.

16:00 (משוער) חואן מרטין דל פוטרו(5)-דויד גופן(9). המשחק של שמינית הגמר. דלפו שם סוף לסינדרלה ציציפאס. גופן ניצח את קצינאטו המקומי.

אחריו קייל אדמונד-אלכסנדר זוורב(2).

17:00 (משוער) רפאל נדאל(1)-רובין האסה. נדאל התחיל מצוין את הטורניר כשאיבד משחקון בודד לדז'ומור. שפובלוב ממשיך לעשות חייל וניצח את האסה.

20:00 קאי נישיקורי-פיליפ קולשרייבר. נישיקורי הוכיח שוב שחימר זה פחות בשביל דימיטרוב. קולשרייבר הוכיח אותו הדבר לגבי סוק.

20:30 נובאק ג'וקוביץ(11)-אלברט ראמוס וינולאס. סוף-כל-סוף נולה מצליח לחבר שני ניצחונות רצופים כשניצח את בסילשווילי. ראמוס וינולאס ניצח את איזנר במשחק אופייני לאחרון שהגיע לשלושה שוברי שוויון.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 12

קטע 11 של אתמול היה קטע בסגנון קלאסיקות, כולל סיום משופע ומרופד בפאבה, שהיה לגמרי עוצר נשימה. סיימון ייטס הראה שבכל הקשור לשיפועים חיוביים אין לו מתחרים במירוץ הזה, כשפריצה שלו על הטיפוס הסופי כק"מ וחצי לסיום הותירה את שאר הרוכבים ללא מענה. היחיד שהצליח להישאר באיזור הגלגל של ייטס היה טום דומולאן, שהגיע שתי שניות אחרי הבריטי. דוידה פורמולו השלים את הפודיום. פינו ופוצוביבו הגיעו שמונה שניות אחרי המנצח, בעוד שכריס פרום המשיך לאבד זמן, ויצא מהעשירייה המובילה. ייטס בינתיים מצליח במשימתו לקושש עוד ועוד שניות יתרון על דומולאן לפני הנג"ש הארוך, והוא מוביל במירוץ כשאחריו דומולאן (47+), פינו (1:01+), פוצוביבו (1:18+), קראפאז (1:56+), בנט (2:09+), דניס (2:36+) בילבאו (2:54+), קונראד (2:55+) וארו (3:10+).

קטע 12 של היום מחזיר אותנו לקטעים השטוחים. אליה ויוויאני ינסה לכפר על האכזבה בקטע המיאוץ הראשון באיטליה, בעוד שסם בנט ינסה להכפיל את ההישג. טוויסטים מעניינים בקטע צפויים להתרחש בקטע הארוך לאורך החוף, בו קבוצות מיומנות ינסו לפצל את הפלוטון בחסות רוחות הצד, ובטיפוס בדרגה 4 הקרוב לסיום. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

הטור של קליפורניה – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה קטע הנג"ש של המירוץ. המהיר ביותר ב-35 הק"מ של הקטע היה טי ג'יי ואן גארדרן, שניצל את כישורי הנג"ש שלו על מנת לעלות לפסגה במירוץ זה. בן קבוצתו, פטריק בווין, הגיע 7 שניות אחריו (השניים היו היחידים לרדת מ-41 דקות), כשאת הפודיום השלים טאו גאוגגן הארט מסקיי. שאר רוכבי ה-GC לא הרשימו במיוחד בקטע – איגן ברנאל ואדם ייטס הגיעו כדקה וחצי אחר המנצח, בעוד שראפאל מייקה הגיע כשתי דקות אחריו. הקטע כצפוי הפך לגמרי את תמונת ההובלה, וכעת ואן גרדרן מוביל, כשאחריו ברנאל (23+), מרטינז (37+), הארט (52+), ייטס (1:07+) ומייקה (1:29+).

קטע 5 של היום הוא קטע שטוח לחלוטין, המיועד לנבחרת המאיצים שהגיעה למירוץ כגביריה, סאגאן, יואן, קיטל, קריסטוף וקבנדיש. שידור ביורוספורט החל מ-00:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. עוקב אחרי הטור בסרטונים הנהדרים של קבוצת מיצלטון . GO YETTZI!!

    שאפו ניצח את האסה וישחק נגד נאדאל היום. נאדאל במצב רוח של חייה רעה. ממליץ לכל בר דעת לא להכנס למגרש מולו.

  2. תודה רבה יאיר אפרופו מכבי ראשון כמה נתונים .
    מעבר לזה שאת הניצחונות שלהם הם השיגו (כמעט ) מול מקומות 8-12 הרי שהקבוצה נמצאת במאזן של 9-0 במשחקים שהסתיימו ב 5 הפרש ומטה .
    כמו"כ הקבוצה במאזן של 3-0 בהארכות (בהארכה אחת הפסידו בשש לכן אם תרצו ב 10-0 של משחקים צמודים שהגיעו להארכה או נגמרו עד 5 ).
    זה ההבדל בין פליאוף ואולי פיינל פור למאבק מורט עצבים נגד ירידה.

  3. ורק תיקון קטן ראשון ניצחה קבוצת טופ 4 אשדוד במחזור 3 …אפילו הביסה 68-94 (…אז אשדוד עוד לא הייתה כזו…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט