אבירים יושבים מחממים ספסל / קרע במיניסחוס

בדיקת הסיוע שמקבל המלך מאז שובו הביתה

שלום למכורים,

מקווה שכולם השלימו שעות שינה והקדישו זמן למשפחה בהפסקה, שלרגעים הרגישה/מרגישה כנצח, ושלשמחתנו עומדת להסתים תוך כמה שעות עם פתיחת גמר המזרח.

מכיוון שהסבירות לגמר רביעי ברציפות בין אותן שתיים הולכת וגדלה החלטתי להתמקד בספסל של קליבלנד ולבדוק עד כמה הוא השתנה מהשנים הקודמות.  ליתר דיוק, מה שרציתי לבדוק היה את כמות העזרה שקיבלה קליבלנד משחקני הספסל שלה בשלוש השנים האחרונות במהלך הפלייאוף ולהשוות זאת לריצה הנוכחית שלהם.  כל פלייאוף חילקתי לשתי תקופות: שלוש הסדרות הראשונות וסדרת הגמר.  לצורך הבדיקה הגדרתי ספסל כך – כל השחקנים ששיחקו במשחק נתון פרט לחמישה ששיחקו הכי הרבה זמן.  זאת אומרת שגם אם שחקן פתח את המשחק על הפארקט אבל בסך הכל באותו משחק שיחק פחות דקות מהחמישה ששיחקו הכי הרבה אז הוא מוגדר כמחמם ספסל לאותו משחק. זה ע"פ ההגיון של אביו של חברי חנן שלימד אותו מגיל צעיר: "זה לא איך שאתה מתחיל, זה איך שאתה מסיים".  עוד דבר שעלי לציין הוא שבחישוב הממוצעים התעלמתי ממשחקי BLOW OUTS כי המשחקים האלו מטעים שמסתכלים על תרומת הספסל מהסיבות הברורות.

שנהשלבמשחקיםדקות למשחקנקודות למשחקblowoutsשחקני מפתח
2015הדרך לגמר1456:4415.82TM MD
2015גמר652:1712.30TM
2016הדרך לגמר1458:3318.85MD CF
2016גמר751:1311.62RJ
2017הדרך לגמר1364:0221.34KK DW
2017גמר556:5611.02RJ KK
2018סיבובים ראשונים1173:2620.62GH JG

כל הנתונים לוקטו מהאתר – www.basketball-reference.com

ככה זה נראה.  המסקנות שלי כאן אשמח לשמוע את המחשבות שלכם לגבי נתונים אלו ובכלל.

2015

      שלוש הסדרות הראשונות                                                                      סדרת הגמר

      מאזן 12-2 (2 משחקי B.O.)                                                מאזן 2-4 (אין משחקי B.O.)

תרומת מחממי הספסל למשחק

      דקות – 56:44                                                                                   דקות – 52:17

      נקודות – 15.8                                                                                   נקודות – 12.3

מחממים מצטיינים

      דלבדובה ומוזגוב                                                                                            מוזגוב

ילדים, נסו למצוא את הפטמה של מוזגוב

האמת שקצת הופתעתי, ציפיתי כאן לירידה יותר דרסטית בכמות הדקות של הספסל בסדרת הגמר.  אחרי הכל, אהבה לא הגיע לסדרת הגמר ודוד דרו שיחק רק משחק אחד, מי עוד נשאר על הספסל? אז מי שהרוויח מהפציעות (זמן משחק לא טבעת) היו מוזגוב וג'ונס.  מוזגוב עמד בגבורה מול האתגר, לפרקים, והפך לתורם המשמעותי ביותר מבין מחממי הספסל (14 נק' ב-55%, 7.5 כ"ח ובלוק וחצי בקצת יותר מ-28 דק'), אבל חוץ ממנו חושך.  ג'ונס עם 3.3 נק' ב-32% בכמעט 19 דק' וזהו. אה כן, גם מייק מילר היה שם אבל לא באמת (שותף ל-28 דק' בחמישה משחקים).

עוד הפתעה היא שלמרות שקליבלנד משחקים בהרכב חסר הם שומרים על כבודם ולאורך כל הסדרה כל המשחקים הם צמודים.

 

2016

      שלוש הסדרות הראשונות                                                                      סדרת הגמר

מאזן 12-2 (5 משחקי B.O.)                                                  מאזן 4-2 (2 משחקי B.O.)

תרומת מחממי הספסל למשחק

דקות – 58:33                                                                                   דקות – 51:13

נקודות – 18.8                                                                                   נקודות – 11.6

מחממים מצטיינים

דלבדובה וצ'נניג פריי                                                                                     ג'פרסון

אז אמרתי לו -מה כמה?

אוקי, אז ניתן לראות בשנת הטבעת ירידה משמעותית בדקות הספסל בסדרת הגמר (7:20 פחות).  החמישייה הגיעה רעננה לגמר (חמישה משחקים מתוך 14 הסתיימו ב- BLOW OUT) ורצה אותו (תרומת דקות המשחק של הספסל בסדרה זו היא הנמוכה משלושת סדרות הגמר). מוזגוב וג'ונס הוכנסו עמוק לארון (25, 20 דקות סה"כ בסדרה בהתאמה) ושני מחממים אחרים עשו את רוב הנזק. שאמפרט נתן עבודה בהגנה ב-18.3 דק' שקיבל למשחק וג'פרסון היה המחמם המצטיין עם כמעט 6 נק', 5 כ"ח וחטיפה וחצי למשחק (24 דק' 52% מהשדה).  מיד לאחר הזכייה הוא הכריז על פרישה בפה מלא שמפניה אבל בסוף נמלך בדעתו.

2017

      שלוש הסדרות הראשונות                                                                      סדרת הגמר

מאזן 12-1  (4 משחקי B.O.)                                                 מאזן 1-4 (2 משחקי B.O.)

תרומת מחממי הספסל למשחק

דקות – 64:02                                                                                   דקות – 56:56

נקודות – 21.3                                                                                      נקודות – 11

מחממים מצטיינים

קורבר ודרון וויליאמס                                                                           ג'פרסון וקורבר

ללא מילים

אז מה השתבש?

הדרך הייתה חלקה אפילו יותר מהשנה הקודמת, כולם בריאים וקורבר ו-וויליאמס נותנים עבודה לאורך שלוש הסדרות הראשונות.  ובסדרת הגמר? הספסל קיבל יותר דקות מסדרות הגמר של השנים הקודמות ובתמורה הקבוצה קיבלה פחות תפוקה משתי הסדרות הקודמות.  עשר נקודות פחות בסדרת הגמר מאשר בשלוש הסדרות שהובילו אליה (איך אומר קואץ' ניק,CAN YOU HEAR ME SHAKING MY HEAD?).  קורבר ביותר מ-19 דק' קולע 4.4 נק' ב-37% מהשדה, ג'פרסון השבע בן ה-36 (חבל שלא פרש) ב-16 דקות וחצי קולע פחות מ-6 נק' (1 מ-9 מהשלוש בסדרה), שאמפרט זכה לראות את דקות המשחק שלו הולכות ונעלמות ביחס לסדרה של שנה שעברה ו-וויליאמס נעלם עם 12 הדק' למשחק שקיבל ולא נצפה שוב במחוזותינו.  אבל האמת שכולנו יודעים מי האשם.  קליבלנד הגיעו קבוצה די דומה לקבוצה של השנה שלפני בעוד שגולדן סטייט ביצעו שינויים דרסטיים.  מה שהשתנה היה הנוכחות של הקאפקייק.

2018

      שתי הסדרות הראשונות                                                                                   

מאזן 8-3  (2 משחקי B.O.)

תרומת מחממי הספסל למשחק

דקות – 73:26

נקודות – 20.6

מחממים מצטיינים

היל וגרין

קובי פרץ בחדירה מדהימה

אין ספק שמשהו חדש קורה בספסל של סגנית האלופה, פרצופים חדשים, חלקם צעירים (ננס, קלארקסון), חלקם ותיקים (היל, גרין, קלדרון) ואחד מוזר שמוותר על דקות משחק בפלייאוף כי לא נאה לו (הוד).  בינתים מחממי הספסל מקבלים הרבה יותר דקות ביחס למה שקיבלו בשלוש העונות הקודמות ובתמורה לא נותנים בחזרה יותר מבעבר אבל כן נותנים זמן מנוחה לחמישייה, ואני בטוח שהם שמחים לקבל אותו כי הם כבר לא ילדים שם.  כנראה שקואץ' לו עדיין נותן הרבה הזדמנויות גם כי הוא פשוט לא מכיר את תפקודם של שחקנים אלו במשחקים חשובים והוא עוד לומד להכיר אותם.  מאמין שהמסורת תימשך והרוטציה תיחתך בהמשך אבל מעניין לראות מי יגיע לסוף והאם מי שיגיע יצליח לנצל את ההזדמנות ויתרום בצורה משמעותית.

 

סיכום 

לברון זה כמו מחירי הדיור בארץ, כל שנה הוא בעלייה, ברור לכולם שהסוף לעלייה הוא בלתי נמנע וחייב להגיע פיצוץ שיעצור את זה אבל הוא פשוט לא מגיע ובינתים, כל מי שמהמר נגד נכווה.  איפה קיירי? מישהו זוכר אותו אחרי הסדרה שבה ג'יימס הרוויח את הכינוי לברונטו? תכל"ס, החמישייה שלהם נראית מעולה ועל הירידה בכמות הכשרון (בעקבות העזיבה של קיירי) מפצה הכימיה, הנסיון והבטחון של החמישייה אחד בשני (ובמנהיג שלהם שימצא אותם).  על הספסל יש ים אופציות ונראה שנגד בוסטון זה יכול להיות ההבדל.  השאלה היא מי מהספסל יגיע בכושר שיא לסדרה שאחרי ואם לו ידע למצוא אותו.

 

 

 

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. פוסט ראשון מעולה וחשוב לחבר צוות חדש, שבעונה הבאה יתחלק עם איתן מאז'ר בכיסוי משחקי האו\לופה החדשה, הקליבלנד קאבס (אם בוסטון לא תנצח אותה).
    הספסל החדש של קליבלנד עם היל וגרין זה כאילו עם שני שחקני חמישייה!

    ותודה גדולה לעידו גילרי שעזר בעריכת והכנסת המאמר!

  2. שימו לב לתמונה הראשונה, לברון יושב זקוף "מלך ביופיו תחזינה עיניך",
    אח"כ לאב בתור האולסטאר היחיד הנוסף, (ובתור נציג המיעוט הלבן)
    אייזיאה תומאס מנסה להיות הנסיך המתבלט,
    וקנדריק פרקינס שפוף כולו, יודע את מקומו (ושמח בחלקו)

  3. תודה, היה מעניין דווקא לבדוק נתונים כאלו אל מול אלופות אחרות ב10 שנים האחרונות נגיד. לי יש את הרושם שספסל איכותי משחק תפקיד יותר גדול בחבילה הכוללת של קונטנדריות, אבל יהיה מעניין לראות אם הנתונים תואמים את מבחן בעין.

  4. מזל טוב הקרע במיניסחוס התאחה אני רואה ואתה כשיר לעלות מהספסל הנבחרת הופס. אולי בסדרת הגמר אתה תתרום את התרומה הגדולה נגד הקאפקייק. ימים יגידו. מזל טוב על הנצטרפות לסגל נבחרת ארהב. אחלה פוסט. טרום הפלייאוף שמתי את הזיטונים שלי על קלרקסון שהחשבתיו ללוחם ללא חת שיהיה המתנקש הפרטי למשימות מיוחדות של המלך. אבל איך קווינט לימד את מנחם? ציפיות זה לכריות. מי שיכול עוד לפרוח בסידרה הזאת זה היל וגרין.

    1. תודה על הברכות אבל לצערי הקרע לא מתאחה וספק אם אוכל להתמודד על תפקיד גארד חמישי בשורות הקאבס וספק עוד יותר גדול שאוכל להתמודד מול הקאפקייק באחד על אחד או בכל מסגרת אחרת.

      באשר להיל וגרין, אני מאמין שאם הם יהיו יעילים הסדרה תסתיים מהר מהמצופה היות והחמישייה של קליבלנד נראים טוב מידי כרגע.

  5. זה לא רק הספסל
    קליבלנד מול אינדי הייתה לברון ועוד 12
    מול טורונטו הקבוצה קמה לתחייה עם 118 נקודות למשחק ו 6 שחקנים בספרות כפולות בסדרה
    לברון נשאר יציב עם 34 למשחק (בערך )
    קלארקסון יכול להיות הבדל אולי כאקס לייקרס יקבל פלאשים מול בוסטון

    1. מסכים לחלוטין, חלק משחקני החמישייה מעלים הילוך ככל שמתקדמים בפלייאוף כשהם רואים שלברון אירגן להם הזדמנות לטבעת נוספת.
      קלארקסון נותן בראש יהיה בהחלט מרענן.

        1. קלארקסון מאוד מאכזב. היחיד שיותר גרוע ממנו זה רודני הוד. דווקא בו תליתי תקוות כמישהו שיכנס לכמה דקות וייצר לעצמו נקודות בקלות.

  6. נהנתי מאוד! מעניין.
    על פניו יש בספסל הרבה כישרון, אבל מעט ניסיון בניגוד לספסלים קודמים של לברון. מעניין לראות איך ימשיך

  7. איכשהו כל פעם מתלוננים על חוסר הסיוע שלברון מקבל, למרות שהנתונים מראים שהוא מקבל לא מעט עזרה, בוודאי ביחס לכוכבים אחרים שהביאו טבעות- נוביצקי, דאנקן ב-2 הראשונות ועוד.
    כל זה בלי להזכיר את אלו שלברון עדיין רחוק מהם- קובי, מג'יק, בירד, עבדול ג'אבאר, צ'מברליין, וכמובן ג'ורדן.

    1. צ׳מע, הבן אדם הולך (בסבירות גבוהה) שנה רביעית ברציפות להיפגש בגמר בקבוצה היסטורית שהיא סיוט בהגנה ובהתקפה. כל עזרה במקרה כזה היא מבורכת וגם בו זמנית לא מספקת

  8. פוסט מצוין ומחכים. לי זכור שהספסל של הקאבס היה תמיד בינוני ובשנה שעברה ממש חלש. זה גם מה שהראית, פחות או יותר. אבל אז אמרת שזה בגלל הקאפקייק. לא ברור לי הקשר ואולי להיפך, נוכחותו של KD הצריכה הרבה יותר מאמץ מכולם ומתבקש ששחקני הספסל יעלו את רמתם.

    1. תודה על התגובה עגל, אתה צודק הנקודה לא ברורה מספיק. בגדול האבחנה היא שבשנה שעברה הלוחמים התחזקו בקאפקייק בעוד שהקאבס קפאו על השמרים ונתנו לספסל שלהם להזדקן בעוד שנה ולא חיזקו אותו כראוי. השנה הלוחמים קפאו על השמרים בעוד שהקאבס חיזקו את הספסל אז נקווה שתהיה סדרת גמר פחות חד צדדית.

      1. תודה. קשה להאמין שהיא תהיה פחות חד צדדית השנה, כי הקאבס נחלשו מאוד בחמישיה, בלי קיירי ובלי תחליף נורמלי. אני עוד קיוויתי שהקאבס יקבלו את IT בפורמה של מועמד ל MVP אבל כידוע זה לא קרה

      2. אגב שכחתי להגיד מברוק על הפוסט הראשון! יש למה לצפות.
        (ובגלל ה OECD שלי אולי התכוונת לפרשים במקום אבירים?)

  9. אחלה פוסט,
    ניתוח מעניין ורלבנטי, מעניין לראות מה יקרה הפעם.
    ובסוף בסוף כמו שאבא אמר, זה איך שאתה מסיים.
    לא רואה מצב שמישהו יצליח להדיח את מלכי השכונה מגשר הזהב.
    לסלטיקס אגב סיכוי לא רע להגיע לנסות מפאת שמול הקאבס:
    1) אין בהם פחד ואין אלוהים, אפילו לא המלך.
    2) בקלאץ' הם הוכיחו שהם חיות, הם לא ירעדו כמו כל האחרים.
    3) ביתיות, והאולם שלהם זה מבצר מבוצר עם היסטוריה של דם, יזע, דמעות ונצחונות.
    4) מאמן, וכל המוסיף גורע.
    שורה תחתונה, יש מה לראות.
    חנן.

    1. תודה חנן וד״ש לאבא. ארבעת הנקודות שלך מדוייקות ועוד אפשר להוסיף נקודה נוספת שהם מגיעים כאנדרדוג. בהחלט יש מה לראות.

  10. איזה בילדאפ של מתח להערב
    האם יוכתרו נביאים חדשים ?
    האם תיאוריות מבוססות יקרסו ?
    ומה תהיה תפוקת הספסלים ???
    טור מעולה הבאת פה 🙂

  11. אחלה פוסט, תודה.

    שווה אולי לבדוק גם את תרומת הספסל במדדים אחרים. הרבה פעמים הספסל לא נמדד דווקא בנקודות אלא בפעולות הגנתיות, ריב' וכו'. שווה לבדוק גם מדדי פלוס מינוס וכו', כמובן שכל זה ייקח קצת יותר זמן 😃

    מה שכן בהעדרו של קיירי השנה תפקידם של שאר השחקנים יותר חשוב כי כשלברון נח אין ברוקר ודאי על המגרש. נגד הפייסרס זה היה קשה אבל נגד הראפטורס הם הפתיעו לטובה.

    שילוב של פיק&פופ של היל ולאב עבד טוב וכמובן גם חסימות בין לאב וקורבר. לא כולם פה הספסל אבל אפשר לכנות אותם צוות מסייע בהחלט. מי שעוד הפתיע לטובה הם כמובן tt שחזר לחיים וגרין שהיה מעולה נגד הראפטורס.

    1. תודה על התגובה, הערות מעולות. האמת שעל מדד פלוס מינוס אני לא מת כי על פי רוב הספסל משחק נגד ספסל היריבה אז זה יכול להטעות. אולי אפשר היה אפשר לייצר מדד שמסתמך על פלוס מינוס אבל משקלל בתוכו את השלב במשחק ואת ההפרש בשביל לתת לפעולות קריטיות משקל גדול יותר. סתם מחשבה. הצוות המסייע בהחלט חזר לחיים מול הקנדים.

  12. יופי של פוסט ראשון! אהבתי את ההגדרה שלך למחממי ספסל, לא חשבתי על הקונספט של שחקני ספסל בצורה הזאת עד עכשיו.. בהצלחה בהמשך!

  13. סיקור נחמד.

    הבעיה של קליבלנד היא לא דווקא בהתקפה.
    לברון צריך שהחבר'ה הצעירים ירימו את הרמה בהגנה ויתנו לו אוויר.

  14. פוסט ביכורים מעולה! שאלת השאלות היא האם היכולת המצוינת של סמית וקורבר נגד טורונטו מעידה על הכלל. אני חושב שלא. אם הם ימשיכו ביכולת הזו כל קבוצה צריכה לחשוש מהם.

  15. מצויין. הסיפור מול טורונטו מדהים. הוא סתם לכל מביני העניין עלק (כמוני) לצרץאת בתרועות 'טורונטו השנה היא אחרת כל סגנון המשחק שלה השתנה והספסל שלה הכי טוב בליגה'. פתאום מולה כל מטאטא יורה וטורונטו כמו קבוצה במצב טראומה בחרה בfreeze ו flight במקום fight. הגיע הזמן לטיפול מתיחת פנים. השם 'ראפטורס' חייב להשתנות וכך גם כל הזהות של הקבוצה. אסור להשאיר כל זכר לשחיטה הלברונית שלעולם לא תרד מהם כל עוד הם אותה הקבוצה. הספסל ואננובי יכולים להישאר השאר לגריסה.

    לגבי הספסל של הקאבס ישנה אגדה שללברון פחות או יותר היה רק את מת'יו דלבדובה. כל השאר לפי אגדות espnיות לא שיחקו בכלל. אז תודה שהזכרת את מוזגוב (משחק ה28 נק ו14 ריב שלו נמחק כלא היה). ואת ג'ונס. דלי שיחק כמה טובים אך שאר הקאבס התאיידו כשצפו בלברון משליך ומשליך כאשר השאר רצים לריבאונד. אני כבר זמן רב מתעקש שלקליבלנד יש קבוצה טובה. אין תמיד ניצול כ"א טוב אך זה לא הופך אותם לעגלות. רודני הוד כמו לאב סובל מהתקפי חרדה. ביוטה נהוג היה להניח דלי ליד הספסל בכדי שהוד יוכל להקיא בזמני מתח. אבל עדיין מדובר על בחור סופר מוכשר שעוד הרבה כדורסל מלפניו.

    תודה על הפוסט ותמשיך לכתוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט