חם מהתנור: טורונטו פיטרה את דווין קייסי / רועי ויינברג

טורונטו (23-59) פיטרה את מאמן הקבוצה, דווין קייסי, לפי אדריאן ווז'נייבסקי מאי.אס.פי.אן. קייסי הוביל את הקבוצה לראשונה לראשות המזרח והודח בסיבוב השני בסוויפ על ידי קליבלנד.

קייסי, שנבחר למאמן השנה של איגוד המאמנים (לא הפרס הרשמי של הליגה), הוביל את טורונטו לראשות המזרח. הוא ניצח מעל 50 משחקים בכל אחת משלושת העונות האחרונות, בכולן הודח על ידי קליבלנד קאבלירס בפלייאוף, והגיע פעם אחת לגמר המזרח. הוא מחזיק במאזן של 238-320 עם טורונטו ומספר הניצחונות הרב ביותר במועדון בו אימן מ-2011. נותרה לו שנה אחת לחוזה והוא יקבל פיצויים בשווי אותה שנה, 6 מיליון דולר.

יתכן שקייסי יהיה מועמד לדטרויט, אורלנדו או מילווקי המחפשות מאמן. לא ידוע על מועמדים להחליפו, אבל בין המאמנים בשוק נמצאים מייק בודנהולזר, סטיב קליפורד, סטן ואן גנדי, מונטי וויליאמס ודיוויד בלאט. הוא הגיע ב-5 העונות האחרונות לפלייאוף, פעם אחת כאמור לגמר המזרח (2016) ופעמיים לסיבוב השני. בונדהולזר מועמד מוביל נכון לעכשיו.

*
גולדן סטייט (24-58) בשיחות עם קליי תומפסון על הארכת חוזה. תומפסון, שיהיה שחקן חופשי ב-2019, שחקן חמישייה בקבוצה שהגיעה ל-3 גמרים וזכתה ב-2 אליפויות, כולל האחרונה. העונה הוא קלע 20 נקודות במשחק (48.8% מהשדה, 44% מהשלוש, 84% מהעונשין) ונבחר לאול-סטאר ב-4 העונות האחרונות.

החוזה צפוי להיות יותר קטן מהחוזה המקסימלי שתומפסון יכול לקבל, אבל ישאיר אותו בקבוצה ל-4 העונות הבאות.

*

אטלנטה (58-24) צפויה למנות לויד פירס לתפקיד המאמן הראשי. פירס מאז 2013 עוזר המאמן בפילדלפיה ושימש בתפקיד גם בקליבלנד, בממפיס ובגולדן סטייט.

בנוסף, הקבוצה הודיעה שלא תנצל את האופציה בחוזה של טיילר קבנגה והוא יהפוך לשחקן חופשי. העונה קבנגה קלע 4.7 נקודות עם 3.3 ריבאונדים למשחק לאחר שהגיע מקבוצת ליגת ההתפתחות של המועדון.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. החלטה מצויינת,עכשיו הם צריכים להיפטר מדרוזן, כי אם הם עשו את זה רק כדי להפוך את קייסי לscapegoat אז כלום לא הולך להשתנות שם בקנדה.

    1. כל כך נכון.
      יכול להיות שקייסי יכל לעשות יותר התאמות, נאומי מוטיבציה, לא יודע מה… אבל אני לא בטוח שמאמן אחר היה מוציא יותר מהרוסטר הקיים.

      בסוף נתקלים בקיר שקוראים לו לברון, וכמו בניינטיז עם ג׳ורדן, כנראה שיש גבול למה שאפשר לעשות עם הכשרון והיכולות הקיימות.

  2. מצד אחד –
    צריך לתת קרדיט גדול לקייסי על הדרך שעשו טורונטו מאז שהגיע לקבוצה.
    מהצד השני, הפיטורים מתבקשים, בעיקר לאור כמה "נפילות" בביצוע מהלכים קריטיים במהלך הסדרה (בעיקר בהגנה).

  3. בפרק הבא של גיים אוף זונס:

    קייסי יושב בחדרו בלילה, מסתכל ביאוש על ציורים של פיידאוואי של לברון ומכתב המראה את JV שומר על לאב. לאורי פורץ לחדר. "לורד קומנדר, זה אחד הפראים שהבאת איתך. הוא אומר שהם יודעים איך לעצור את לברון. אומר שלסיאקאם יש תוכנית". הם יוצאים במהירות מהחדר, פוגשים בדרך את הרוזן דמאר. "ואן פליט אמר שבלילה אפל, הוא ראה איך אבירי התירס עצרו את לברון והם למדו את השיטה. הוא מחכה לך שם". קייסי מתקדם לעבר האור, עובר כמה אבירים בדרך לשם. הוא נעצר מול קבר ועליו כתוב "מאמן השנה". מופתע, הוא מסתובב אל האבירים. הרוזן דמאר דוקר אותו ישירות בבטן. "For The North". אחריו עולים JV, איבקה ומיילס ודוקרים גם הם את לורד קומנדר קייסי. קייסי נופל על ברכיו. מבין החמישייה יוצא לאורי ומתקדם אל קייסי. קייסי מסתכל עליו בתחינה, לאורי שולף את הסכין ובדמעות דוקר גם הוא. "For The North".

    1. ענק ואכזרי!
      בפרקים הבאים:
      דוריס ברק מקימה אותו לתחיה ואז הוא מוציא אותם להורג בסיבוב הראשון כשהוא מוביל את house pistons לסוויפ מהדהד

  4. ולעניין – שלוש שנים מאוחר מדי, ודווקא בשנה שבה הראה שאולי יש לו עוד סיכוי להשתנות. אם איזו קבוצה רוצה עוזר מאמן הגנתי מוצלח שרק צריך קצת להתעדכן בנעשה בליגה בשנים האחרונות, יש לה מועמד טוב.

  5. בעיניי פעולה נכונה. הוא הראה בפלייאוף שהוא לא יודע לעשות התאמות ממשחק למשחק. מאמן עונה רגילה טוב אבל בפלייאוף לא יודע לת. לקבוצה שלו את האקסטרה בשביל הנצחונות. בעיניי בודנהולצר מתאים להם מאוד. בלאט מתאים להם אבל לא נראה לי הוא יסתדר עם האגואים של דרוזאן ולאורי

  6. נראה לי שהתפקיד תפור על בודנהולצר.

    זו לא קבוצה בבנייה/פירוק/טנקינג/שאר ירקות, אלא קבוצה שהולכת על גמר נבא שצריכה מאמן מוכח ומוערך.וזה בדיוק בודנהולצר.

    גם מבחינתו זה בדיוק זה. מכל הקבוצות בשוק ואולי עוד כמה שיצטרפו בהמשך זו הקבוצה הכי ״יוקרתית״ מהסיבות שלמעלה.

  7. למרות שזה ביזנס והכל …
    הייתי משתמש במילה מגעיל לתאר את ההרגשה שלי
    אני חושב שהוא לא הבעיה של טורונטו
    הוא פוטר בגלל שבודנהולצר פנוי והם יסגרו איתו במהרה

    1. ממש מה שעלה לי – שבעצם הם כבר חשבו על מאמן אחר. אם לא היה להם מועמד על הכוונת יתכן שלא היו מפטרים את קייסי.

  8. למרות שקבוצתו פישלה, הוא עצמו הפתיע אותי לטובה בפלייאוף. הוא עשה כל מה שיכול היה אבל כוכביו פישלו כשהזמן להתעלות הגיע.

    הוא לא יישאר מחוסר עבודה לזמן רב

  9. לברון נתן 2 משחקים מהטובין שלו הפלייאוף הזה. כולל כמה מהלכים פשוט פסיכיים. אני אוהד טורונטו עם מעט חיבה ללברון, אבל לא יכולתי שלא להעריץ. בשני המשחקים האלה טורונטו הפסידו על חוזה של נקודה בזמן החוקי. כלומר המרחק בין נצחון להפסד היה קטן מאוד. לא נראה לי שיש הרבה מאמנים שהיו עושים כזה מהפך בצורת המשחק של קבוצה משנה לשנה.
    פשוט קורבן של לברון ושל החוזים הגדולים של לאורי, איבקה ודרוזן.

  10. חייב לציין…מהלך הגיוני…חוץ מזה, כנראה שאם לא קייסי, אוג'ירי היה מודח והוא מה-GM הטובים בליגה. קייסי? לא בטופ 5 של המאמנים. גם עם כל הערכה אליו.
    כן חשוב לציין שאם המאמן הבא גם לא יצליח, החיצים יוכוונו לשלקנים או ה-GM.

    כמו שצויין כאן כבר, בלאט אכן מתאים לטעמי. מועדון שמאמין בשחקנים אירופאים, שוק מחבק וגדול בכמות האהדה, אך "קטן" בכמות הסקירה והזכוכיות מגדלת עליו.

    1. אני חושב שיש מרחק גדול על שיוג'ירי יפוטר משם.
      הוא הראה שהוא מסוגל לבנות קבוצה ולעשות שינויים כדי לחזק אותם וללכת רחוק יותר.

      טורונטו זה קנדה ואני חושב שגם המסים גבוהים שם יחסית לשווקים אחרים ב-NBA (לא בדקתי), ככה שקשה לשכנע שחקנים להגיע לשם.

      דווקא בשנים האחרונות יש להם אחלה סגל ואפילו ספסל מתפקד (אולי היה הכי טוב בליגה השנה).

  11. מהלך מתבקש. טורונטו נראת טוב בעונה הרגילה ומאכזבת הפלייאוף כבר כמה שנים ברציפות. נתנו לו צ'אנס יותר ממה שרוב הקבוצות היו נותנות לו, אני לא חושב שאפשר לבוא לרפטורס בטענות.

    בסופו של דבר יש קבוצה טובה עם חלון הזדמנויות קטן (וקטן במהירות עם העלייה של בוסטון ופילי) שניסתה וניסתה ולא הצליחה וחייבת שינוי כי רואים שזה לאמספיק טוב כמו שזה. מקווה שבלאט או באד יגיעו.

  12. מהלך טוב גם לדעתי. צריך איזשהו שינוי מנטאלי כי שחקנים טבים יש. אם לא יסתדר עם בלאט הייתי מציע להביא את התפקיד לארז אדלשטיין…. הוא כבר ינער אותם. 🙂

  13. בעניין אטלנטה ופירס – פרוסס 2?!?
    ממש מקווה שלא יעשו את זה, או שאם יעשו יכשלו. טנקינג רב שנתי זה ממש גועל נפש לליגה.

  14. הבעיה לא היתה קייסי אלא דה רוזן שלא תיפקד בסידרה מול הקאבס כנראה גם בגלל הבעיות האישיות שהוא התוודה עליהן השנה. (ציפרלקס).
    במשך כל השנים האחרונות כשטורונטו יכלו להגיע באיזה שהוא שלב בעונה למקום הראשון במזרח הוא עשה הכל כדי שהם לא יהיו סם (היו מגיעים למקום הראשון ואז מושיב כוכבים על הספסל וכ').
    כנראה שהוא ידע מצוין למה. ההצלחה של טורונטו השנה העלתה את רף הציפיות מהם ולכן הוא פוטר

    1. אולי אבל להחליף כוכב זה הרבה יותר קשה מלהחליף מאמן. נדיר שמקבלים תמורה ראויה. האופציות הם די להחליף מאמן ולקוות שהחדש יצליח להתמודד עם הבעיות בסגל או לפוצץ ולהתחיל מחדש (יש מקרים שמתחילים בלי אבל זה היוצא מן הכלל לא בכלל)

    2. מסכים שדרוזן היה חלש, במיוחד מול הקאבס.
      אבל, הקאבס ממש התכוננו אליו ונתנו ללאורי "להשתולל". תכנית המשחק הייתה שלאורי ממילא לא יוכל לנצח אז יש לעצור את דרוזן.

      לגבי דרוזן, זה טיפול שמקבלים הכוכבים של הקבוצה היריבה ואם הוא שחקן טוב הוא היה אמור להסתדר עם זה (פחות או יותר) ולא להיראות כאילו חיסלו אותו

  15. הפיטורים של קייסי מוצדקים. ליוג'ירי אין יותר מדי אפשרויות לשנות את הסגל, אז' ייסע מפוטר בשביל אלמנט השינוי.
    טורונטו צריכים מאמן שיידע לקחת אותם את הצעד הנוסף,
    ולמרות שהם כנראה יקחו את בודינהולצר בפועל הם צריכים לקחת את בלאט, קבלן תארים עם הוכחות .

  16. טעות של הראפטורס.
    קייסי בנה קבוצה מעולה בתהליך ראוי להערכה – עם כבוד לכוכבי הבית (דרוזן ולאורי), הוספת חלקים לפאזל (איבקה), ספסל חזק עם ביטחון (מיילס) ושילוב של צעירים (ואן ליט). הקבוצה הייתה מחוייבת בהגנה, שחקה קבוצתי וניצלה היטב את היכולות הנהדרות של דרוזן בהתקפה (למרות הנטייה הטבעית והאנאכרוניסטית שלו למיד-ריינג') תוך פרגון הדדי בינו לבין החברים.
    התבוסה לקליבלנד נבעה מכל הדברים שצויינו בכל מקום והיו גלויים לעין – אבל גם לא מעט ממזל ביש – הובילו 17 במשחק הראשון, החטיאו 16-18 האחרונות באותו משחק בהיחנקות נדירה (יכול לקרות), החטיאו 4 זריקות מחצי מטר בשלוש שניות בסוף אותו המשחק והפסידו משחק נוסף על הבאזר, בקליעה קשה מאוד של לברון.
    נכון, הקבוצה כשלה בהגנה על לברון, ולא בפעם הראשונה – אז מה? מותר להפסיד ומותר להפסיד 3 פעמים לאותה הקבוצה. תמיד יש עוד עונה וטורונטו בהחלט בנויים לתת עוד עונה בצמרת המזרח. היחידי שם שנמצא מעבר לשיא זה לאורי – והחוזה המוגזם והמחשק שלו לא רשום על קייסי אלא על זה שפיטר אותו.
    באותה המידה היה אפשר לפטר את פופ ב-2013, אחרי שכשל בשנים לפני כן בקונפרנס שלו, וביצע טעות גורלית כשהושיב את דאנקן בסיומו של משחק 6 במיאמי. אף אחד לא חלם על זה אז – הספרס חזרו פחות או יותר עם אותו הצוות ולקחו אליפות.

  17. מה שמעניין אותי בפיטורים האלו, זה שיוג'ירי, GM אפריקאי יליד ניגריה, מפטר מאמן אפרו אמריקאי. לכאורה משהו שאמור להיות נו אישיו, ומקצועי בלבד, אבל באמריקה של היום… רק לדמיין את הפרצוף של SAS כשמגלה שמאמן שחור שהרגע זכה בתואר מאמן העונה על ידי הקולגות שלו, פוטר על ידי מנהל שחור שלא יכול להתמודד לנשיאות ארצות הברית, ומתכנן להחליפו בשם של טנק/רועה גרמני או קללה רוסית רחמנא..

    לגבי הטנק/רועה גרמני… אם קייסי פוטר כי הפסיד לקליבלנד בסוויפ אחרי שהוביל את טורונטו למאזן הטוב במזרח, והשני בליגה, אז אני רוצה להזכיר לכולם שבודנהולזר הוליך את אטלנטה למקום ראשון במזרח, ושני בליגה, וכמובן איך לא..כיאה למזרח הפסיד בסוויפ לקליבלנד של בלאט נטולת לאב (אוילניק).

    1. ממש. למה הם חושבים שדמות כמו בודנהולצר תהיה עדיפה על קייסי אין לי מושג. אולי רק עניין הספסול של דה רוזן ברביעי שגמר עליו. זה היה מהלך מסוכן. כמעט ועבד אבל יש מצב שעלה לו במשרה.

  18. האמת אני לא יודע עדיןן איך אני מרגיש לגבי זה. בשנים הקודמות הרגשתי שקייסי אחראי בגלל שיטת המשחק ההתקפית שלו. העונה הוא הלך על שינוי ונראה שהתגמש אז עכשיו לפטר?
    מצד שני קריסה כזו מול הקאבס זו באמת עילה לפיטורין.
    ניתן לזה לשקוע.
    לפחות טיילר קבנגה פנוי.

  19. דרך אגב במהלך שהיה תחת- "לא מצריך מחשבה בכלל". הסיקסרס מימשו את האופציה על מקונל לעונה הבאה (למרות שהם עדיין יוכלו לחתוך אותו בלי לספוג נזק).

  20. הבעיה של טורונטו שזו לא בדיוק בעיה היא שאומנם יש לה 2 אולסטארים אבל זה רק בגלל החלוקה למזרח ומערב. ואז נדמה לחלקנו שזו קבוצה שיכולה לעשות משהו כאשר בפועל היא די מוגבלת.
    במקרה הכי טוב דרוזן יכול להיות השחקן מס 2 בקבוצה שרוצה להתמודד על התואר.

    וכל השאר הרול פליירס אפילו לא יכולים לחבר ביחד תמורה הוגנת בטרייד.

  21. מסכים עם מי שכתב שבודנהולצר אינו הפיתרון , מכיוון שגם הוא חטף סוויפ משפיל מול הלברונים בעונה שבה קבוצתו סיימה עם המאזן הטוב במזרח .

  22. באמתלמה למנות את באד ולא את מי שנתן לו בראש? בלאט יודע להוציא מקבוצות מוגבלות את המקסימום במאני טיים. זה מה שהוא עושה שנים כולל בNBA.
    לא ברור לי למה לא נותנים לו עוד צ'אנס בליגה אחרי הפתיחה המדהימה שלו שם.

    1. מסכים שהוא יכול להיות האיש הנכון בטורונטו.
      האמריקאים סופרים רק את עצמם , ובלאט , שהעביר את כל קריירת המשחק והאימון שלו באירופה , הוא בעיניהם אאוטסיידר . אולי הקנדים יראו את זה קצת אחרת, אבל לא הייתי מהמר על זה. גם הם חלק ממערכת יחסי הציבור והממסד של ה-NBA .

      אגב, זה לא רק בספורט . כשרואים לאורך השנים אילו להקות ואמנים אמריקאים זוטרים בתולדות הרוק אנ'רול מייסדי ה-HOF בקליבלנד בחרו להכניס במהירות להיכל התהילה, וכמה זמן לקח ללהקות ואמנים בריטיים ענקיים להיבחר לשם , מבינים את הקרתנות וצרות המוחין שלהם .

    1. פרסטי הודיע שדונובן ממשיך. בלי קשר לשאלה האם זו החלטה נכונה או שגויה, לא ברור לי למה החליט ופרסם אותה כל כך מוקדם ובכך סגר לעצמו את האפשרות לבחון אופציות אחרות במהלך הקיץ.

        1. נראה לי שכולם בין כה יוצאים עכשיו לחופש. לא חושב שהיה מפסיד משהו מלחכות כמה שבועות.

  23. המשמעות של חתימה של הטוסטר על הארכת חוזה כבר הקיץ, שנה לפני תום החוזה הקיים , מצויינת ללוחמים ורעה לכל מי ששואפים לחזות בנפילתם .

    https://www.goldenstateofmind.com/2018/5/11/17345622/nba-2018-klay-thompson-reported-extension-warriors-kevin-durant-salary-cap

    נקווה שיתממש. ואז אוכל לשיר….

    https://www.youtube.com/watch?v=qJ8ahL8LsEQ

      1. את זה עוד נראה. קליי כבר התבטא בעבר שהוא רואה בג"ס את ביתו לכל הקריירה , ושהוא יהיה מוכן לתת הנחה בחוזה החדש כדי לשמר את השושלת . אז עם כל הכבוד לסוכן , קליי יהיה זה שיקבע.

  24. טורונטו קבוצה אפורה שהגיע לתקרה שלה לפני שנתיים , חוץ מאנאובי הייתי מעיף הכל , דרוזן יכול להיות שווה נכסים טובים גם איבקה אם חוזה סביר רק לשנתיים ,לאורי יהיה בעיה

  25. בולדנהוצר במידה ויבוא, יהיה שיפור, אבל הם סתם חיפשו שעיר לעזאזל, הבעיה ברורה והיא לאורי ודרוזן.
    אפשר להטריד אותם, אפשר להטריד רק את לאורי ולהפוך את דרוזן לסייד קיק, כל זה יעזור הרבה יותר, מקווה שההנהלה שלהם תתן עבודה בקיץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט