76ers- קיץ 2018

76ers- קיץ 2018

 

 

 

לפנות בוקר תמה העונה של פילי בהדחה ב-5 משחקים ועם האכזבה הרבה יש להתחיל כבר במחשבות לקיץ הקרוב שלאחריו פילי צריכה כבר (ולא עוד תהליך ארוך ומייגע) להיות מסוגלת להסתכל לגולדן סטייט בלבן של העיניים ולקחת אליפות.

לא עוד TRUST THE PROCESS אלא COMPLETE THE PROCESS.

מצב הפיירול של פילי הוא חלומו הרטוב של כל מנג'ר. לקראת עונת 2018-19 סה"כ המשכורות של הסיקסרס יעמוד על $70,593,287 (תחזית תקרת השכר לעונת 2018-19 מדברת על 101 מיליון דולרים עפ"י מזכר ששלחה הליגה לקבוצות כאשר הסכום הסופי יקבע ביולי 2018) ללא השכר של רדיק,בלינלי, איליאסובה וג'ונסון המסיימים חוזה. אחרי חריגה מתקרת השכר ניתן להחתים שחקנים נוספים על חוזים של כ-9 מיליון דולרים (Non-Taxpayer Mid-Level Salary Exception), כ-5 מליון דולרים (Taxpayer Mid-Level Salary Exception) ועוד נוספים שכרגע פחות רלוונטים אשר ניתן לראות אותם בפוסט הקודם על OKC:

http://www.hoops.co.il/?p=123654

רשימת השחקנים הנורמלים הפנויים בקיץ הקרוב כוללת את (השכר של לברון וג'ורג' הם אופציות שחקן לעונה הבאה):

LeBron James $35,607,968

Chris Paul $24,599,495

Paul George $20,703,384

DeMarcus Cousins $18,063,850

J.J. Redick $23,000,000

Marco Belinelli $776,217

Ersan Ilyasova $502,328

Shane Larkin $1,524,305

Fred VanVleet $1,312,611

Jeff Green $2,116,955

Aaron Gordon $5,504,420

Michael Beasley $2,116,955

Elfrid Payton $3,332,340

Mario Chalmers $2,106,407

Tyreke Evans $3,290,000

Kentavious Caldwell-Pope $17,745,894

Shabazz Napier $2,361,360

Will Barton $3,533,333

Avery Bradley $8,808,989

Zach LaVine $3,202,217

פילי אטרקטיבית היום כבר לכל שחקן כי הם יודעים שבעשור הקרוב הקבוצה תלחם על הטופ ואין הרבה שחקנים שיוותרו על התענוג. בלינלי בן ה-32 ($776,217), איליאסובה בן ה-30 ($502,328) אמיר ג'ונסון בן ה-31 ($11,000,000) ורדיק בן ה-33 ($23,000,000) מסיימים חוזה בסיום העונה.

אני חושב שרדיק נהנה מאד בפילי וירצה להישאר בהתאם לשכר. ללא ספק הוא יהיה שחקן מאד מבוקש בקיץ ע"י הרבה קבוצות ולעניות דעתי הוא יחפש חוזה ארוך טווח עד 3 שנים ובשכר מיטבי. תחת הנחה שבליגה אין הרבה רפי הבנה (הנחה שגויה אבל נזרום איתה) קשה לי לראות קבוצה המציעה לו שכר מעבר ל12 מיליון דולר לעונה בגילו המתקדם ואם בכל זאת תהיה הצעה  כזאת סביר להניח שזה יהיה חוזה לעונה אחת.

אם הייתי GM של פילי בהתאם למו"מ המקסימום שהייתי מוכן לתת לו זה חוזה 22 מיליון לשנתיים או 30 מיליון ל-3 שנים אם הוא ממש יתעקש ויהיו הצעות מקבוצות נוספות. הוא שחקן שתמיד עובד קשה ושומר על כושר, מקצוען, ווינר וסביר להניח שימשיך לתת תפוקה עד לסיום החוזה גם כשחקן ספסל בעתיד.

בלינלי בגילו המתקדם לא שווה מעבר לחוזה של $5,451,600 (Taxpayer Mid-Level Salary Exception) לעונה (הייתי מחתים אותו לשנתיים ומנסה לתת לו אפילו פחות מזה, תלוי מו"מ)- אם לא מוכן לקבל שילך למקום אחר.
אליאסובה בדיוק כמו בלינלי הייתי מחתים גם מקסימום לשנתיים על חוזה זהה.
אמיר ג'ונסון הייתי משאיר רק אם מוכן לחתום על חוזה מינימום של $1,662,176 לשנתיים (לחוזה כזה הוא נותן תפוקה יפה)-אם לא שילך למקום אחר.

לגבי טי ג'יי מקונל ($1,600,520) וריישון הולמס ($1,600,520) יש לקבוצה את האופציה להחליט לעונה הבאה ואני בטוח שהם יממשו את האופציה על שניהם בשכר שציינתי.

את פול ג'ורג' אני לא רואה מגיע לפילי ולא חושב שיש רצון כזה משום צד. כריס פול בגילו כבר סביר להניח שלא יקבל חוזה כ"כ גדול ואין בו צורך כלל אצל הסיקסרס. כנ"ל קאזינס.

פילי מחזיקה 6 בחירות דראפט (10, 26, 38, 39, 56 ו-60) בדראפט 2018 הקרוב שיכולים להיות נכסים לטריידים.

אז מה צופן לנו קיץ 2018?

אופציה 1- האופציה החלומית ושינוי מאזן הכוחות בליגה- לברון, קאווי או שניהם יחד מגיעים

לברון, סימונס, קאווי ואמביד ממלאים את האולם בטקס חגיגי ולברון מצהיר: NOT 1, NOT 2, NOT 3… (האשך וחברי הללל שורפים גופיות של כל הארבעה ובין רגע הופכים לאוהדי גולדן סטייט, הקאפקייק הופך ליקיר האוהדים ולשחקן האהוב בליגה).

אחד מבין לברון ג'יימס וקאווי לאונרד הם האופציות הריאליות (או שניהם יחד בתרחיש מסויים) להגיע ולהפוך את הסיקסרס לכאלו שיעמדו שווה בשווה מול הלוחמים. תחת הנחה ששניהם לא יעשו מקרה מיאמי ויוותרו על כסף רב על מנת לחתום יחד אז לברון ג'יימס יסגור את תקרת השכר עם חוזה של 30-35 מיליון דולר. אני מניח שאם הוא יגיע החוזה שלו יהיה כמו בקאבס, משנה לשנה עם אופציית שחקן.

על מנת להביא גם את קאווי פילי יצטרכו לבצע טרייד עם הספרס בהנחה שקאווי גם יתחייב לחוזה ארוך טווח של 5 שנים (כל זה תחת הנחה שזה בכלל עומד על הפרק). הטרייד שהייתי עושה על קאווי זה פולץ וביילס תמורתו (זה עובר http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=ya5dg2px) ואם הספרס מתעקשים נותן להם גם את בחירה 10 בדראפט הקרוב. למעט בוסטון הספרס לא יכולים להוציא חבילה טובה יותר משום קבוצה. כמובן שבמקום ביילס אפשר לתת להם את כל 6 בחירות הדראפט וכסף בשביל לאזן את זה אם ככה הם ירצו. פולץ לדעתי יפרח תחת פופוביץ'. למה הייתי עושה את זה? אין סרט שפולץ מתפתח לכוכב תחת לברון, אמביד וסימונס. כמו כן, אני כ-GM מחפש אליפות כאן ועכשיו.

קובינגטון גם יכול להיות נכס לטרייד אם הספרס מעוניינים, קובינגטון+פולץ תמורת קאווי ועוד כמה נספחים לאזן את הטרייד. הקושי בסיטואציה הזאת הוא שקאווי לא יוכל לקבל את חוזה הסופר מקסימום שהוא רוצה אלא יאלץ לוותר על כסף בסה"כ של כ-70 מיליון דולר במצטבר (הוא ולברון יסגרו את הדיל), כמו כן הוא לא יהיה מספר 1 בקבוצה כנראה בשום שלב (עם עלייתם של סימונס ואמביד) ולא בטוח שזה רצונו האמיתי.

כמו כן, מהלך כזה בודאי יחייב חריגה גדולה מתקרת השכר אולם הבעלים אחרי שנות טנקינג העליזות וההוראות שיקבל מהמלך לא יוכל לסרב ויחרוג. סימונס, קאווי, לברון, סאריץ, אמביד בחמישייה, מהספסל עולים מקונל, רדיק, בלינלי, איליאסובה, הולמס, במצב כזה באורקל ארינה ובגארדן יתחילו להריח את חומרי הניקוי שמקונל (יהפוך לשליח המלך) יתחיל לשפוך על הפרקט לקראת יוני 2019.

אופציה יותר ריאלית היא הגעת המלך לבדו.

אופציה מספר 2- לברון מבריז וקאווי לא הולך לשום מקום

כאן עדיין פילי ישארו ב-PROCESS  ולא מאמין שהם יחתימו מישהו אלא יחכו לקיץ 2019 ולסיום חוזה של  כוכבים אחרים כדוגמאת קליי תומפסון ולנסות לפתות אותו. סביר להניח שתמורת שחקנים בינונים הבעלים לא יפתח את הכיס או יחרוג מתקרת השכר. כאן ימשיכו לחכות לפריחתם של סימונס ואמביד ועם שיפור היכולות לעוד סידרה מרתקת מול בוסטון. מבחינה כלכלית שוב ישארו במצב מצויין מתחת לתקרת השכר.

מיתר השחקנים החופשיים אני לא רואה אף אחד שם ששווה לשים עליו כסף למעט אייברי ברדלי (עד 12 מיליון דולר לעונה במקסימום – רדיק עדיין עדיף) שנוטה לפציעות. מריו צאלמרס בשכר מינימום לעונה אחת יכול להיות נחמד אולי. גם עומרי כספי בשכר מינימום לעונה אחת יכול להיות החתמה לא רעה. ביתר השחקנים לא הייתי נוגע בכלל.

 

לסיכום, ניתן לומר שהסיקסרס במצב נהדר ועבור הקבוצה זה יהיה קיץ מאד מרתק שבסופו נדע האם יהיה אלטרנטיבה ללוחמים או שהם ישיגו אליפות שלישית ברציפות (או לסמוך על השובע ובוסטון שינצחו אותם).

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. קבוצה יכולה להשתמש רק ב-MLE אחד (רגיל או למשלמי מס).

    קשה להאמין שיש דרך להחתים את לברון, ולהשאיר את רדיק.
    על מנת שהקבוצה תוכל להחתים את לברון (אם זה על מקסימום) אז על מנת שיהיה להם מספיק מקום מתחת לתקרת השכר, לא מספיק החישוב של המשכורות, ישנו גם החישוב של הקאפ הולדס.
    (קאפ הולדס מייצגים את הזכויות שיש לקבוצה להחתמת שחקנים שסיימו את החוזה שלהם.)
    הקאפ הולד של רדיק הוא 27,600,000
    המשמעות היא שהדרך היחידה שלברון ורדיק ישחקו ביחד במדי הסיקסרס היא שלברון חותם על חוזה אחרי שרדיק חותם, כאשר הסכום שלברון יכול לקבל הוא היתרה שנשארה מתחת לתקרת השכר פחות סכום החוזה של רדיק, פחות הקאפ הולדס של איאסובה ובלינלי (רק 3 מיליון ביחד).
    אפשרי (אם גם לברון, וגם רדיק, נותנים לסיקסרס הנחה רצינית),
    אבל לא סביר.

    קוואי יכול לקבל חוזה מקסימום, אם יעבור בטרייד.
    אבל לא חוזה "סופר מקס".
    חוזה הסופר מקס (designated player exception) הוא החוזה הגדול ביותר שאפשר לחלק ב-NBA (גדול ב-70 מיליון ממקס רגיל) ניתן לתת אותו רק לשחקנים שעומדים בקריטריונים הישגיים, ורק בקבוצה שבחרה באותו שחקן בדראפט, או בקבוצה שקבלה אותו בטרייד, אם הטרייד היה במהלך חוזה הרוקי של השחקן.

    ניתוח יפה, תודה שמעון.

    1. גיא שאלה. אמרת שקאווי כן יכול לקבל מקבימום בטרייד אבל איך? נגיד לברון חותם תמורת 35 מחליון כבר עוברים את התקרה. עכשיו נניח יש טרייד פולץ ובביילס זה שווה ערך פחות או יותר לחוזה ה18 מיליון של קאווי. איך פתאום קאווי יכול לקבל גם 30 מיליון למשל?

      1. שחקן שעובר בטרייד שומר על זכויות הבירד שלו.
        לכן בתום החוזה של קאוויי, הוא עדיין יהיה זכאי לחוזה מקס,
        ופילדלפיה יוכלו לשלם לו בגלל שתקרת השכר היא תקרה גמישה –
        אי אפשר לחצות אותה בשביל שחקן חופשי, אפשר לחצות אותה בשביל חידוש חוזה של שחקן שסיים את החוזה שלו במדי הקבוצה.

  2. שמעון, משום מה כתבותיך עולות עשרות מונים על תגובותיך…

    פוסט חשוב, ואמרת דברים הגיוניים, אבל ההערות של גיא חשובות

    1. פה אני בפלייאוף. בתגובות אני בעונה הסדירה. אכן תיקונים חדובים תודה גיא. אמרתי לכם בפוסט של אוק שאני רפה הבנה בתחום. אז רדיק לא יכול לשחק בפילי תכלס איכול לחתום באוק רק תמורת כ9 מיליון דולר גג. באסה. אז גם גולדן ובוסטון לא טופציה בשבילו. יוסטון עם סיום החוזה של פול? יש לי הרגשה פול לא ימשיך שם. הוא כבר בן 33 ולא נשאר לו הרבה בקנה בטופ

  3. אני מהרהר איזו דרך יותר "נכונה"
    זו של בוסטון שהצליחה להעמיד קבוצה תחרותית משך שנים ולהיות רלוונטית לעתיד .
    או זו של פילי שהולכת כנראה להיות היריבה הגדולה שלה אבל נבנתה דרך הפסדים ,הפסדים והפסדים ?

    ואולי כל זה לא רלוונטי לעידן לברון ששינה את המשוואה בליגה לעמדה בה כח התכנון של מועדונים מוגבל לרצון השחקנים ?
    (אם כי רצון השחקנים תלוי הרבה ביכולת המועדונים להעמיד להם כלים).

    בגלל כל אלה אני אם בוסטון .

    ואם יורשה לי כאן שאלה ספקולטיבית שמעניינת אותי .
    אם קוואי לא רוצה להמשיך בס.א איפה הכי הגיוני שישחק בהתחשב ברצונו וברצון הקבוצה (חבילה נחמדה )..מי לדעתכם המועמדות הבכירות לקלוט אותו ?

    1. בוסטון פילי לייקרס. בסדר הזה הספרס יכולים להוציא הכי הרבה נכסים טובים. השאלה גם איפה קאווי ירצה ותלוי בהסכמתו. לי יש הרגשה שיהיה לייקרס

  4. אני הייתי מחתים את קוואי ואם לא את פול ג'ורג' ובראדלי(אם לא מצליח להחתים את קוואי ורדיק) לברון לא מתאים לקבוצה הזאת היא סתם יתקע את ההתפתחות של אמביד וסימונס לעומת זאת פול ג'ורג' וקוואי יכולים להוסיף עוד כוכב אבל עדיין להמשיך את ההתקדמות של אמביד וסימונס(פול ג'ורג' מעולה מהשלוש ולא ביטל את ווסטברוק ולא ירד גם הממוצעים של עצמו ויהפוך את ההגנה של פילי לאגדית אותו דבר על קוואי רק יותר) חמישייה של פולץ בראדלי/רדיק ג'ורג/ קוואי סימונס ואמביד פלוס ספסל אליאסובה מקונול קובינגטון בלינלי והשחקן שנבחרו בדראפט יכולים להתחרות עם גולדן

    1. בשביל שהם יתחרו בגולדן סימונס יצטרך להיות ברמה אחרת. את גורג אני רואה רק בלייקרס. אם יחתום במקום אחר אהיה מאד מופתע.

    2. לברון מתאים לכל קבוצה. פשוט הסגנון ישתנה והוא ישלוט בנעשה בדרך שלו. כל קבוצה דהוא מגיע קונטנדרית במידי. יש לו עוד שנתיים בטנק. לא אומרים לא ללברון כמו שבוסטון לא היו אומרים לא למייקל גורדן וגולדן סטייט לדוראנט. אליפות יותר חשובה מההתפתחות של סימונס.

    3. אין אף אחד שיוותר על לברון "כי זה יפגע בהתפתחות…".

      החתמה של לברון הופכת את הקבוצה למועמדת ישירה לאליפות שלא לדבר על האפקט הכלכלי לקבוצה ולעיר.

  5. אפשר לחוקק חוק* באתר שלאוהד של קבוצה אסור להציע טריידים בהם מעורבת קבוצתו האהודה?

    * במובן של הסכמה ג'נטלמנית

  6. רגע, שאני אבין – אמרת פולץ ובייליס על קוואי ?!?!?!?!?!?!

    ושזאת החבילה הטובה ביותר שהספרס יקבלו ?!!?!?!?!?!

    —————————————————————-

    (כעבור שעתיים שלח הסדרת נשימה, מדיטציה והירגעות)

    החלטתי לא להגיב על מה שאמרת לגבי קוואי.
    רק אציין בפעם המיליון ואחת שקוואי לא הולך לשומקום ושהשיקוץ הולך להחריב את פרויקט לייקרס.

    ביי

    1. פינקתי אותך גם בבחירת דראפט 10. לא קראת הכל. אתה יכול לקבל גם פולץ וקובינגטון . את ביילס אתה יכול להמיר ב6 בחירות דראפט. נו מה אתה חושב שתקבל יותר עליו? עוד שנה הוא בחינם על המדף. למה קוזמה ואינגרם יותר טוב? פולץ זה פוטנציאל אש בספרס. חוץ מבוסטון מי יתן לך יותר טוב? מה אתה חושב תקבל עליו סופרסטאר? קאווי בחינם עוד שנה הוא לא שווה הרבה.

      1. עוד שבוע אחרי הגרלת הלוטרי יהיה אפשר בקלות לראות מי יכול לתת להם משהו יותר טוב (ולא יהיה חסר)

        אבל לדעתי האשך בכל מקרה צודק והוא לא הולך לשום מקום.

      1. לא התרסקות שלו (למרות שאם תחכה שבוע תראה גם אותו מתרסק מול בוסטון), התרסקות של פילי.
        סימונס ואמביד יכולים אמנם ללמוד ממנו המון, אבל קשה לי לראות איך שלושתם מסתדרים על מגרש אחד, במיוחד סימונס ולברון.

        מה שפילי לדעתי צריכה זה המשכיות.
        הבסיס הצעיר טוב, צריך לחזק פה ושם בצורה נקודתית, בלי שינויים דראסטיים.

  7. תודה שמעון. כבר כתבתי בהזדמנות אחרת שלדעתי כל אוהב NBA צריך לקוות שהתהליך של הינקי יכשל ולא יהפוך למודל לחיקוי בליגה. כרגע המצב בפילי נראה די ורוד, להוציא הזריקה הלא-קיימת של סימונס. הסיבה העיקרית שאני מאמין שבסופו של דבר התהליך לא יוכתר כהצלחה זו הסבירות הדי גבוהה שאמביד יעביר קריירה רוויית פציעות ולא יצליח למצות את הפוטנציאל שלו.

      1. לא נראה לי שהמטרה של התהליך הזה הייתה להפוך לבדיחה של הליגה לכמה שנים כדי להגיע לחצי-גמר מזרח ולעוף ב-5 משחקים

        1. מסכים עם צביקה.
          התהליך הזה יוכתר בהצלחה רק, ואך ורק, אם יסתיים באליפות.
          שום דבר פחות כזה לא יגרום לאף אוהד לחשוב שזה היה שווה שנים של ביזיון על הפרקט.

  8. לא נכנס לחישובים אבל אם כספי ופי ג'יי טאקר יגיעו אני מעביר את שגרירות ארה"ב לפילי…..
    תודה על הסיכום והמבט קדימה

  9. שמעון – בתגובות את ה הלאנס סטיבנסון של האתר…
    בפוסטים – אתה מעלה דרגה לווסטברוק.

    כתיבה מעניינת (גם בתגובות) שאולי לא תמיד מסכימים ומייצרת מחלוקות אבל שינוי מרענן.

    פוסט נחמד

  10. כסף וכישרון זה לא הכל בפרנצ'יז! חסרה להם דוגמא למקצוענות מחוץ ובתוך המגרש עם כל הכבוד לרידיק המנוסה ולמאמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט