גאון או פחון-חידון הידע הכללי/שמעון טבדי

גאון או פחון-חידון הידע הכללי/שמעון טבדי

אחרי שאתמול הרוב התגלו כבינוני הבנה בליגה הטובה בעולם, זה הזמן לבדוק אם אתם בזבזים סתם שעות יקרות על הליגה הטובה בעולם (למעט מומי חציל וערן שניגבו את הפרקט ועומדים בפתח הכניסה ל-HOF) שמוציאה אתכם לאורי ודרוזן או שיש פוטנציאל להתעלות והכל היה אשמת המאמן (החידון), עכשיו שיניתי את סגנון המשחק לידע כללי כי אי אפשר לעשות רק מהלך אחד כל הזמן. נראה אם אותם השחקנים פורחים בסגנון משחק אחר.

יאללה עולים לגיים 2

לפוסט הזה יש 35 תגובות

      1. לקחתי פעם אליפות חולון בידע כללי איזוטרי ומיותר…
        היו פה כמה שאלות בנושאים חשובים (כמו הנשיא השלישי) אז זה קצת סיבך אותי.
        והשאלות עם התאריכים גם. יש לי 3 ילדים, אשה ואשה לשעבר, כולם מחליפים גיל בממוצע כל שנה. אני אפילו אחרי זה לא מצליח לעקוב. גם את הגיל שלי גיליתי שיותר קל לי לחשב מתמטית מאשר להשקיע בלזכור אותו 🙂
        תודה על החידון בכל מקרה

  1. 16, מסתבר שאני יותר חזק בידע כללי מאשר בNBA שאני משקיע בה בשנים האחרונות את מיטב שעות הלילה….(קיבלתי 11 רפה הבנה).

  2. אמי מציע להוריד את השאלה על האונס, אני בטוח שנחשפת לסיפור ממקור אמין ביותר, אבל אם זה נכון אני צנצנת

    1. ראיתי על זה סרט תיעודי בערוץ ההיסטוריה וגם אתה מוזמן לחפש באינטרנט. ככה אומרים המקורות. הנשים הספרטניות היו ככ חזקות שהיה צריך להכניע אותן

    2. +1
      גם אני לא מאמין לזה. בהרבה תרבויות פרימיטיביות, אם אישה נאנסת חובה על הגבר לשאת אותה לאישה, כסוג של פיצוי או עונש (כי הוא מחוייב לכלכל אותה לכל שארית חייו).
      זה כמובן משהו אחר ממה ששמעון כתב

    3. עד כמה שאני יודע, זה באמת לא מדויק.
      אולי המקור או הזיכרון שלי לא מדויק, אבל לפי מה שאני יודע – נישואים בספרטה היו בהחלט הזויים, מהצד של האישה (מצד שני, גם בשאר תרבויות יוון הנאורות נשים היו אזרחים סוג ב' ללא סוכנות לגבי חייהן). לאחר שהגבר היה מסכים על החתונה עם אבי הכלה, הנשים הספרטניות היו מגלחות את הראש, לובשות מדי צבא ספרטניים ומחכות בלילה בחושך בחדרן. הגבר היה מגיע, לוקח אותן אל מגוריו בצבא (ספרטנים היו מתגייסים לצבא בגיל צעיר וגרים במעונות הצבאיים עד גיל 30, אבל גיל החתונה הממוצע היה 25), "לוקח" אותה שוב שם, ואז הם היו חוזרים לבית הוריה. רומן יווני.
      יש השערות שונות לגבי הסיבות ל"טקס" הזה. בין שמדובר בזוגות אוהבים שמתגנבים בלילה בזמן שהאחראים מסתכלים לצד השני לבין דרך איטית להרגיל את הגברים הספרטנים להטרוסקסואליות שהרי את כל חייהם הם העבירו בחברת גברים ונשים היו נחשבות כל כך פחות מגברים שהם, מילולית, לא היו רוצים לגעת בהן עם מקל.
      אם כבר חטיפה ואונס לצורכי נישואים, היהדות סיפקה את זה – בני בנימין לאחר סיפור פילגש בגבעה, המקור של יום האהבה היהודי. פעם תרבויות ידעו מה זו רומנטיקה אמיתית.

      ולחידון – 18, רצתי הביתה לספר לאמא. היא אמרה שהיא מאוכזבת ממני, ואז סיפרתי לה על הציון והיא המשיכה להיות מאוכזבת.

  3. קיבלתי 13! אבל למיטב ידיעתי ראסל קרואו מעולם לא זכה באוסקר…הוא זכה פעם אחת הגלובוס הזהב.הוא רק היה מעומד פעמים לאוסקר פעם לנפלאות התבונה ועוד סרט שאני לא זוכר.אבל מעולם לא זכה!

    1. אני זכרתי 1, והייתי בטוח שזה באמת מנפלאות התבונה.
      בדקתי עכשיו בויקי, ומסתבר שהוא אכן זכה באוסקר, אמנם לא על נפלאות אלא על התפקיד שלו בגלדיאטור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט