הרוקטס ניצחו, הווריירס הביסו, סיקור משחקי יום א' / שנאן את דובי דואו

בוקר טוב, ושבוע טוב לכולם. עוד ליל סיבוב שני בסימן המערב עבר עלינו, כששתי הקבוצות הפייבוריטיות לעלייה לגמר האזורי עשו צעד משמעותי לעבר העלייה לשלב הבא לאחר ששתיהן עלו ליתרון 3:1 בסדרות שלהן.

בגזרת האלופה דוראנט וסטף לא השאירו לשקנאים הרבה סיכויים לקראת משחק מס' 5, ובגזרת הרוקטס הארדן ופול ניצלו את החיסרון המורגש של יוטה במנהל משחק אמיתי ועלו גם כן ל-3:1 אחרי משחק מפוזר מאוד של שתי הקבוצות.

כמו תמיד, נתחיל עם מעט מוזיקה.

ניו אורלינס פליקאנס (1) 92  – גולדן סטייט ווריירס (3) 118

מכירים שאתם עולים למכות נגד הבריון השכונתי והוא מוריד לכם שתיים לפתיחה וכולם אומרים וואי וואי הלך עליכם ואז אתם מתאוששים ומשחילים לו אחת לאוזן והוא המום לשנייה ואז קופץ עליכם חזרה ואחרי חמש דקות השטן הקטן קארי קולע שלשה ואתם קולטים שאתם בדפיציט 17:4? אז דוראנט עם שש, קארי עם שתי שלשות ותומפסון עם 5 הזהירו שהיום הווריירס הגיעו מוכנים. אולי החזרה של איגודאלה לחמישייה, אולי חיזוק של בורג פה והתאמה שם, אבל תחילת המשחק הייתה כולה בצבע שחור אורחים, כי גם בהמשך הדברים המשיכו ללכת לכיוונם של האורחים. ההגנה הייתה אגרסיבית, ההתקפה זורמת, הכדורים צללו פנימה, וגם כשהמחליפים עלו היתרון נשמר, כשלוני, ליווינגסטון קוק & co לא נותנים יותר מדי מקום לספקות מי הקבוצה שבאה להוכיח נקודה היום. 22:37 לטובת הלוחמים בסוף הרבע, והניצחון השלישי נראה ממש מעבר לפינה. ואז, הגיע הרבע השני.

45 שניות מתחילת הרבע רונדו מתגנב לריבאונד התקפה ושם שתיים קלות. קר, רותח מזעם לוקח פסק זמן מהיר כדי להוכיח לכל העולם, ואשתו אם העולם נשוי, שדברים כאלה לא יתקבלו! אין סיכוי! לא אצלנו…. היום הגענו להביס…!! בלה בלה בלה קשקושי פסיכולוגיה בגרוש.

אבל לקארמה חוקים משלה, והיא כלבה. והלוחמים הפסיקו לקלוע. והשופטים הפסיקו לשרוק לטובתם, והתחילו לשרוק על כל מגע חזק, וחצי מגע, ואז מהאינרציה שריקות מעוררות מחלוקת לכיוון השקנאים, וההמשך היה כדור מתגלגל. כי מסתבר שמירוטיץ' יודע לדחוף, ושרונדו יודע לקלוע משלוש, לפעמים, וגם שלפעמים השלשות של הלוחמים לא נכנסות. והתוצאה?

נזק מינימלי יחסית לרבע עם אפס (!) שלשות לזכות האורחים, שקיבלו זריקות עונשין ראשונות ברבע 58 שניות שניות לסיומו, מעבירה מפוקפקת של הולידיי על דוראנט. זה היה כמה שניות אחרי שדריימונד גרין, טאמטאטאטאמ, מגיב לניחוס של שי אבן צור וחוטף את טכנית הבתולין שלו בפלייאוף 2018, אחרי הדגמה לכיוון הזברה – "ככה דוחפים", הזברה בתגובה "היי דריי, זה משרוקית בפה שלי, ואני לא שמח לראות אותך. פיפ."

ריפיון קל בהגנת הפליקאנס אפשרה לדוראנט לשמור את ההפרש בגבולות הסביר מבחינתו, 54:61 במחצית, אחרי שכבר ירד לארבע. אם כבר אמרנו דוראנט, אז הלז הוכיח שוב ושוב שגובה אי אפשר ללמד, ופשוט הרים ידיים וקלע מעל הולידיי, שידו קצרה מלהגיע. בדומה למה שתומפסון עשה לרונדו. (ספויילר – ברבע השלישי דוראנט הקפיד לקלוע גם מעל דייויס ולסתום לי את הפה עם תירוצי אורך וכאלה. האיש גם ארוך וגם קולע. סוף הדיון. שימו עליו את מגדל אייפל, ועדיין יהיו לו עשרה סנטימטר אקסטרה בגפיים לקלוע לו על הפרצוף).

תוצאת תמונה עבור מגדל אייפל
ג'ורג' אייפל, 7 פיט שמונה. לא יצליח לשמור על דוראנט.

 

רבע שלישי בויז אנד גירל, ודוראנט בשלו, ואיגודאלה שם שלשה, ואז קארי, ולא הספקת להגיד שנייה זה המקום שלי תחזיק לי ת'בירה בכוס פלסטיק, רעיון מטומטם והמצאה אמריקאית שצריכה להיות אסורה בחוק הבינלאומי עם גזר דין מוות מהאג, והופ, שתי דקות בתוך הרבע זה כבר 15, 56:71. איך? אה, כי הלוחמים דרסו אותך.

הלאה, נריץ לשמונה דקות בתוך הרבע, והסמות'י קינג סנטר מתרגל דקה דומיה בהצלחה מרובה, כי דוראנט מגיע ל31, וההפרש ל21, 64:85. איך אומרים בניו אורליאנסית… סופר אקסטרה באסה. מסתבר שמספיק נשק אחד מכוון. כמה מהלכים מרושלים של הלוחמים נותנים הזדמנות למארחים לצמק קצת, אבל גם השקנאים לא מספיק מרוכזים, ואז שלשה של איגודאלה, ליי אפ של הולידיי, 19:33 לטובת האורחים ברבע, ויתרון 21 בטוח לקראת הרבע המכריע, 73:94. אם דברים לא ישתנו ב12 הדקות הקרובות, זה יהיה 1:3 סופני.

אפשר היה להגיד ש21 מ23 מהעונשין לפליקנס לעומת 13 מ14 ללוחמים מחזיק את המארחים בתמונת המשחק, אבל אתם יודעים… מביך. דייויס עם 24 והולידיי 17 עושים מאמץ בשלב זה. קארי חיוור עם 14 צנועות, עד לשלב זה.

רבע רביעי, מתחיל כרגיל עם המחליפים מחוזקים בתומפסון אצל הווריירס, מול דייויס מירוטיץ' ורונדו בצד השני שדווקא משחקים. אז קארי, שקיבל מנוחה ארוכה מהרגיל ברבע השלישי, עולה מוקדם יחסית. וקולע, ומחטיא, ובצד השני איבוד, והחטאה, והפליקנס מתחילים להתעייף. שלוש דקות וחצי בתוך הרבע ללא שינוי ניכר במזג האוויר, 75:96 עם מעט אירועים ליד השערים. קר מזהה נקודת הכרעה ולוקח טיימאאוט. מה יקרה? האם פינוקיו? האם מרקו? אולי חלוצי החלל? האם ראיתם סדרות מצוירות בשנות השמונים, או שאני מדברת כאן אל הקירות כיתה גימל שנייה?? בחנו את עצמכם, מה עושה לכם הקול הבא…:

ובכן, קומסי קומסה כזה. שבע דקות לסיום לא הרבה השתנה. מספר 30 בשחור עדיין חלוד, החברים האחרים משועממים, בצד השני עייפים מתים, כמו שכינה את זה יפה האדון קדם, וביתרון 21, 79:100, קר מכנס את החבר'ה להחליף רעיונות בנוגע להמשך.

יאללה חברים, יש עבודה מחר, תחליטו שנגמר, שחקו צד לצד, כמה דקות גארבג' ונסגור שידור.

זיג זג זיג זג, 4:11 לסיום, 85:107. דייויס יורד, רונדו יורד, דוראנט… תומפסון… גרין… חצוצרות, זמן הזבל הוכרז. וקארי שלשה. 87:111, ובעמדת השידור ון גנדי וג'קסון מעבירים דחקות בזמן שמייק ברין מחטט באף. זאת השמצה כמובן, גם אני מעביר את הזמן כדי לסגור תוצאה סופית ולפרוש לשינה. 00:53, לידיעתכם, זמן ערד, ובניו אורלינס מגי פצ'וליה ולוני יחד על המגרש הם סימן שמישהו בצד האורח הרים כסאות על הפרקט כדי לנקות מתחת לספסל.

נסגור קלעים בינתיים.

בצד המנצח דוראנט עם 38 ב15 מ27, עם 9 ריב' וחמישה אס', קארי הגיע בסופו של דבר ל23 עם 4-9 מחוץ לקשת, תומפסון 13 עם 6-1 משלוש וקוק תרם 12 מהספסל, רובן ברבע השני השחון.

אצל המפסידים דייויס עם 26 ו12 ריב' ניסה פה ושם, מור תמך עם 20 והולידיי הוסיף 19 נקודות שהורגשו בקושי.

עוברים לסן פרנציסקו, וכמו שזה נראה הפליקנס סיימו לשחק העונה בבית. רק אומר.

יוטה ג'אז (1) 87 – יוסטון רוקטס (3) 100

את המשחק הזה ניתן לסכם בשתי מילים: לא כוחות.

שתי הקבוצות לא הצליחו למצוא את הסל יותר מדיי במשחק הזה, כשיוטה סיימה עם 24.1% לשלוש ו-38.6% מהשדה, בעוד שיוסטון סיימה את המשחק עם 26.3% מהשלוש(!) ו-42% מהשדה.

כבר מהפתיחה יוסטון שלטה במשחק, כששלשה של טאקר 5.5 דק' מפתיחת הרבע קבעה 11:3 לטובת הרוקטס. יוטה לא אמרה נואש, ועם לחץ הגנתי אדיר על הרוקטס הצליחה לצמק את התוצאה ל-19:17 בלבד לאחר ליי-אפ מרהיב של מיטשל. מאותה הנק' ועד לסוף הרבע יוסטון לחצה על הגז, העבירה להילוך רביעי וקבעה את תוצאת הרבע. 30:23 לאורחים בסיום רבע ראשון של כדורסל.

את הרבע השני יוסטון פתחה בדיוק כפי שסיימה את הראשון, ו-2 דק' מפתיחת הרבע התוצאה כבר הייתה 38:23 לטובת הרוקטס. יוטה לא הצליחה להתמודד עם הרוקטס בחלק נרחב מהרבע, אבל ריצה בהובלת מיטשל  שהחלה 2:40 דק' לסיום הרבע ונגמרה דקה אחת לפני סיום הרבע הורידה את ההפרש לחמש בלבד לטובת הרוקטס. כמובן שיוסטון לא רצתה לרדת למחצית בהובלה חד-ספרתית לאחר שהיא הובילה לאורך כל הרבע ביתרון דו-ספרתי. אז היא רצה 5:0 בדקה האחרונה בדרך ל-58:48 לרוקטס במחצית.

את הרבע השלישי שתי הקבוצות פתחו באופן מעט מפוזר. כששתיהן קולעות 9 נק' בלבד ב-5.5 דק' בתוך הרבע. ואז, יוסטון (שוב) החלה לחנוק את יוטה בהגנה, ולרוץ בהתקפה. ליוטה לא היה מענה ליכולת המופלאה של שחקני יוסטון, ו-3 דק' לסיום הרבע התוצאה עמדה כבר על 76:57 לטובת הטילים. יוטה נשארה ללא תשובה לרוקטס (זמן טוב להזכיר את העובדה שרוביו עדיין חסר אצל הג'אז), והרוקטס ניצלו זאת בכדי לקבוע 79:65 בסיום הרבע השלישי.

קשה בלעדיו

ברבע האחרון ליוטה כבר לא נשאר כמעט כוח בקנה. ולמרות שהיא הצליחה להוריד את ההפרש ל-5 בלבד כשנותרו עוד 6 דק' על השעון, היה חסר להם את ההילוך הנוסף שיקח מהרוקטס את ההובלה. יוסטון ניצלה את העובדה שיוטה הורידה את הרגל מהגז, ועלתה ליתרון 94:82 שתי דק' לסיום, מה שפחות או יותר גמר את המשחק. סיום המשחק – 100:87 לרוקטס, שעולים ל-3:1 בסדרה.

דונובן מיטשל הצטיין אצל הג'אז עם 25 נק' (באחוזים רעים), 9 ריב' ו-4 חט'.

את הרוקטס הובילו כריס פול עם 27 נק', 12 ריב' ו-6 אס', ג'יימס הארדן עם 24 נק' (באחוזים רעים גם כן), 4 ריב' ו-4 חט', וקלינט קאפלה עם 12 נק', 15 ריב' ולא פחות מ-6 חס'!

כעת הג'אז יצטרכו לנצח את כל שלושת המשחקים הבאים על מנת לעבור סיבוב, משימה שנראית קשה עד בלתי אפשרית נכון לעכשיו.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. רק מעדכן שהעולם גרוש פעם שנייה 3+, גר בדירת שני חדרים ועסוק בלשלם מזונות מעל לראש. אז את אשתו זה מעניין רק עם הכסף לא זורם.

  2. תודה רבה דובי, על אחלה סיקור.

    רוחם של הספרס ריחפה מעל הפרקט בסוף המשחק – הגנה חזקה משולבת בהחמצה חזקה…

    קאפלה אדיר, וכמו שסטוקטון ג'וניור (לא דייויד) כתב למעלה – הוא נראה היתרון של יוסטון מול הלוחמים. מעניין איך יסתדר מול דריימונד כשהלוחמים ישחקו סמול בול.

    חבל שרוביו נפצע, יכול להיות שהסדרה הייתה נראית אחרת, אולי לא בתוצאה הסופית, אבל כן בדרך. דונובן באמת קיבל החלטות ראסליות לקראת הסוף, עם כניסות התאבדות וכאלה. אמנם כל השאר החמיצו בסיטונות, אבל יתכן שרוביו היה מצליח ליצר להם מצבים נוחים יותר.

    ניו אורלינס עשו את שלהם השנה. אין תלונות, רק מחמאות. מעניין איך הסדרה הייתה נראית עם קאזינס.

    אלא אם פספסתי, לא היו פציעות הערב ללוחמים וליוסטון. רק שימשיך ככה ונוכל לראות סדרה בלי כוכביות למיניהן.

  3. באסה של סיבוב פליאוף אחרי סיבוב ראשון נהדר .
    גם במבט להמשך קשה להיות מעודדים .
    בוסטון הפצועה לא תתן פייט ללברון שבעצמו יושפל עד עפר בגמר הכללי .
    נותרה בדיוק סדרה אחת גדולה וחבל שהיא לא סדרת הגמר הכללית אלא רק גמר המערב.
    אבל גם שםנכל יום פליאוף שעובר אני יותר ויותר בדעה שג.ס פשוט גדולה עליה .ועל כל הליגה ומה שהיה הוא שיהיה .

    1. דווקא לגבי המזרח לדעתי בוסטון לא תעשה חיים קלים. יש לה ערימות של שחקנים נחושים מאומנים ואתלטיים לזרוק על לברון וחבורתו, קל זה לא יהיה.
      במערב אני מסכים שהכל שהזמן עובר קשה לי לראות את יוסטון מנצחת בסדרה את ג"ס, וזה אחרי שבתחילת הפלייאוף דווקא חשבתי שהם מסוגלים. הארדן לא בשיאו עד עכשיו, ובלי שהוא יהיה מדהים זה לא יעבוד.

    1. מצטרף גם כן. עשית לי את היום עם היאמאטו

      (חברים, אי שם בגדרה בערמות זבל, מסתתרים שרידיו של אלבום קלפים מלא! אתם שומעים? מלא! תוצר של מאות שעות של איסוף\החלפה\משחקים\ של חלוצי החלל – סדרת הילדות המפוארת ביותר שיש).

      פליקנס – גס – עצוב לצפיה. כדורים שכמעט כמעט נכנסים אל מול השלמות הזריקתית שנקראת דוראנט (יימח שמו), תנועה ללא כדור בלתי פוסקת אל מול הגנה מחוררת. רונדו שיכול לעמוד ליד קו השלוש פתוח לגמרי מול שומר מרוחק מאוד שלא טורח אפילו להתקרב כי הוא יודע שהסיכוי שהבחור בכלל ישחרר זריקה כמעט אפסי.

      נראה שסיפורי סינדרלה לפלייאופ זה נגמרו, מכאן הדרך לבנאלי – סלולה. אוף.

  4. הפתיחה שלך מזכירה לי סיפור שאגיש בנוסח החציל:
    בקריית ים היה גמד אחד בשם מצליח שעבד עם אבא שלו בחנות לאנטנות שאחר כך עשתה גם אינטרקומים. היות שאף אחד לא מתעסק עם משפחת מצליח נזהרו כולם לא לקרוא לבחור "גמד" כדי לא להסתבך עם הבני דודים שלו מצור שלום וככה עברו החיים בשמחה בשנות השמונים.
    עד שיום אחד עשו התקנה במוצקין ושם היה דייר חדש שני מטר גובה שלא הכיר את הכללים ובטעות קרא למצליח "גמד". ישר כולם נהיו אדומים ומצליח אמר "או קיי, אני לא אחסל אותך עכשיו אלא ביום שישי בצומת הבורגראנץ שכולם יראו מה קורה למי שקורא לי גמד". ולקחו הכלים ולא סיימו את ההתקנה והלכו.
    השני מטר גובה דווקא לא נבהל והמשיך את היום שלו כרגיל. מצליח עלה על בגדי ספורט והתחיל לרוץ מהצ'קפוסט עד כורדני וחזרה כדי להיות בכושר. למחרת מצליח לא הלך לעבודה ותחת זאת השתלם אצל אדוארד קואיזוב בצור שלום בהלכות נונצ'קו. ככה עברו ימי השבוע והגיע שישי וכל הקריות ועוד מוזמנים משפרעם הגיעו לצומת הבורגראנץ' לחזות בפייט.
    נכנס מצליח כולו על בגדי טריקו קצרים ולמצחו סרט סופג זעה בסגנון לירוי מתהילה. לרגליו נעלי כדורגל אדידס פקקים ולפרצופו מבט של רצח בעיניים.
    נכנס הגבוה ממוצקין עומד מול מצליח, לובש טרינינג ארוך של פומה ולרגליו סנדלים עם גרביים לבנות בנוסח המתנחלים בשבת קודש. עשו שקט ונתנו לצפרירה בעלת הקיוסק להכריז על שריקת הפתיחה. איך שהיא שרקה התחילו המאורעות.
    הדייר ממוצקין קרע למצליח את הצורה בערך בדקה. אישפזו אותו ברמב"ם ועשו לו שיקום והוא חזר לעבוד בחנות אנטנות והתחילו גם לקרוא לו "גמד" ועוד כל מיני דברים קרו לו מאז שאינם עניין לציבור.

    1. נמצא היורש הראוי!
      עכשיו כשמומי יוצא לגמלאות, הקפטן (או כפי שחבריו מהקריות נוהגים לכנות אותו – "מומי צפון") יכול לתפוס את מקומו.

      1. אתה יודע כמה פעמים מומי חזר מכל מיני סוגים של גמלאות? ב-74 הוא נשבע שלא משלם יותר על סקס בחצר של מכולת שטרית. ב-81 אמר "נו מור גמבלינג". בקיצור אל תסמוך על זה.

  5. תודה על הסיקור המעולה!

    אחרי ניצחון מעט מהוסס במשחק 2, ותבוסה לא אופיינית במשחק 3, הווריורס חזרו לעצמם, באופן לא מפתיע, ויסגרו ככל הנראה את הבאסה של הפליקנס בעוד יומיים.
    כן קאזינס או לא קאזינס, בניו אורלינס יצטרכו לעשות עבודה בשביל להעמיק בקיץ את רוטציית שחקני הכנף, הם חייבים עוד איזה D&3 איכותי לסמול פורוורד, ועוד איזה שוטינג גארד גאנר שיכול להוביל ריצות מהספסל.

    יוטה ניסו להתאושש מההלם של המשחק הקודם ונתנו פייט מעולה, אבל שוב לא הצליחו ממש לפגוע. שילוב של יום קליעות לא פחות גרוע של הרוקטס הביא למשחק יחסית צמוד, אבל הדלק של הג׳אז נגמר עם ריצת ה-10:2 המעולה שהוביל מיטשל, ויוסטון לא נבהלו, פול עם משחק אחראי הביא קליעה חשובה ומסר אסיסט מעולה לשלשה של אריזה, קאפלה סגר את הצבע, והמשחק נגמר.

    יש דיבור על כך שרוביו יכול לחזור בקרוב. מעניין אם סניידר יחזיר אותו כבר במשחק 5, או שיחליט לא לסכן אותו, ורק במידה ויצליחו לגמוב ניציון נוסף ולהאריך את הסדרה, אז יחזיר את רוביו למשחק 6/7.
    עם או בלי רוביו, יוסטון צריכים לסגור את הסדרה במשחק 5 בבית.

  6. סיקור מושלם. חלוצי החלל עם הנעימה הבלתי נשכחת! אנחנו גם ידענו את המילים, משהו עם "איסקינדאר".
    נ"א הראו משחק מאוד נרפה, בעיקר במחצית השניה. ומה שהרג אותם היה איבודי כדור שטותיים בסיטונות, כשדווקא רונדו נותן את הטון.

    1. לג"ס נשאר עונה או שתיים להתמודד על התואר. החוזים נגמרים, המשכורות עולות, ובוסטון/פילי מחוזקות בלברון/דיוויס יטאטאו אותם

  7. סיקור פגז!
    עד עכשיו בפלייאוף הארדן לא פוגע מחוץ לקשת. אם הוא ממשיך ככה הלוחמים לוקחים בקלות. אם כבר בוחרים את הרעל מולו – עדיף לתת לו לזרוק מבחוץ ולמנוע חדירה שמסתיימת כמעט תמיד בפאול/סל/שניהם או האלי הופ לקאפלה או שלשה פנויה של אחד הקלעים. פול מדהים מחצי מרחק. כזה נמוך ומצליח לקבור זריקות בג'אמפ מהמקום.

    1. + 1
      הייתי נותן גם לפול את הקשת, זה אף פעם לא היה הטווח שלו.
      מונע חדירה של שניהם בכל מחיר.
      ותודה על הסיקור המעולה לערב די משעמם (למרות שתמיד כיף לראות את דורנטלה קולע 38 בדופק 65 מקס')

    2. הארדן קולע 36% מהשלוש בפלייאוף. זה בהחלט לא 'לא פוגע'. יחד עם כמעט 29.8 נק' למשחק ו8 אס'. יש לו פשוט משחקים שם יהיה 1 מ8 ואז משחקים שם הוא 7-12. סך הכל האסטרטגיה לתת לו לזרוק זה לא ממש עובד. פשוט צריך להקשות עליו את הזריקה. יוטה דווקא בחרו להקשות עליו את הזריקה כמה שאפשר ונתנו לו לחדור שם חיכה לו גובר. מעניין לראות מה גולדן סטייט יעשו שלהם אין את המגן טבעת המפחיד. אולי יוציאו את bad luck Zaza מהנפתלין.

      1. האמת שלא בדקתי לעומק את האחוזים אבל נראה שבסדרה הזו לפחות הוא מחטיא בלי סוף. מרגיש לי משהו כמו 2 מ-8 מחוץ לקשת בממוצע. העניין הוא שהנזק שהוא יוצר בחדירה לסל הוא עצום. יש לו מלא אופציות יעילות עם גובר או בלעדיו. חתיכת שחקן הזקן.

        1. טוב בדקתי…נגד יוטה הוא קלע 7 מ-12 מהשלוש במשחק הראשון. ב-3 הבאים הוא קלע 2 מ-10, 2 מ-8 ו-1 מ-7. לא נורא מבחינת יוטה.

    3. זה קצת מתעתע, כי לצד משחקים, כמו המשחק האחרון והקודם בהם באמת לא פגע מבחוץ, היו לו גם כמה משחקים בהם היה לוהט – כמו גיים 1 בסדרה הנוכחית וגם בסדרה מול הוולבס, שבכל אחד כיכב עם 7/12 מה-3.
      ביחד עם המשחרים הפחות טובים שהיו לו, זה מסתכם לכך שהוא דיי עומד על הממוצע שלו מהעונה הסדירה, ואתה ממש לא יכול להמר ולתת לו לזרוק חופשי מהשלוש – התוצאה בעצם תהיה שהוא שוב יתפוס יום טוב.

  8. איזה סיקור ענק יא אללה.
    באמת ערב של לא כוחות.
    כל הכבוד ליוטה שלא נשברו והמשיכו להילחם כל המשחק.
    קפלה היה פשוט ענק. חוץ מ6 החס' הוא שינה 20 זריקות בטבעת.
    בכלל יוסטון מנצחים בפלייאוף הזה עם ההגנה, ולא עם ההתקפה. זה סימן מאוד חיובי, כי יש המון מה להשתפר התקפית.
    פול היה במשחק הכי טוב של הסדרה והכי חשוב שהוא קלע את המידריינג' האלו שקבוצות נותנות חופשי. זה הדיפרנס מייקר.

  9. אמנם מעט באיחור, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. תודה רבה לדובי על ההתגייסות בהתראה כל כך קצרה ועל העזרה בהכנת הסיקור הבוקר.

  10. זה נכון, מאז המשחק הראשון שם נתנו לו הרבה חופש מהשלוש והוא הפציץ בשלושת המשחקים הבאים התרכזו בלקחת לו את השלשות והוא באמת קלע ממש גרוע (בסביבות 25%).
    אבל לתת לו לזרוק זו ממש לא אסטרטגיה.
    מה שיוטה עשו זה לקחת את השלוש בכל מחיר ולתעל את הארדן לתוך הצבע שם חיכה גובר. זה לא עצר אותו אבל בהחלט הפריע להתקפה של יוסטון. המזל הוא שקפלה היה פשוט מפלצת בשני צידי המגרש והעמיד את ההגנה המעולה של יוטה במצבים בלתי אפשריים, ושאין עוד גובר בסיבוב הבא.
    צריך לזכור שגובר פשוט העלים מפלצת כמו אדאמס בסיבוב הקודם.

    1. קאפלה אכן מפלצת. מתפתח לשחקן אדיר. הוא מאוד נייד יחסית לגובה שלו. הוא יכול לגמוע 3 מטרים בחצי שניה ולדפוק דאנק ואפילו הציג כמה כדרורים מרשימים.

      1. וזה בדיוק מה שאומר לעצמו איזה GM בליגה, שיחתים אותו על חוזה נאה רק כדי לגלות (בהפתעה כמובן) שמה שעובד במערכת של ד'אנטוני לצד ה-MVP ו-CP3, לא בהכרח עובד בפרנצ'ייז המקרטע שלו…

        1. מקווה מאוד שלא יעיפו עליו סכומי כסף מופרזים אבל יש לי הרגשה שקיובן הולך על תסריט פרסונס.
          סך הכל קפלה הוא סנטר מודרני מושלם ונותן קפיצות מטורפות משנה לשנה מבחינת ההבנה שלו את המשחק. אבל הוא חייב גארד מוסר ברמה עילית לצידו.
          אני חושב שגם הוא מבין שיוסטון זה המקום הכי טוב בשבילו

  11. השאלה המעניינת היחידה במערב כרגע, היא אם חמישיה של הולידיי, מיטשל, מירוטיצ', דיוויס וגובר, כשעל הספסל רונדו, רוביו, אינגלס וחברים, מנצחת את ג"ס, או יוסטון.

    1. זו השאלה המעניינת היחידה במערב כרגע?
      באמת?
      נראה לי שאפילו אתה, אם תתאמץ קצת תצליח לחשוב על שאלות נוספות ככה שהיא בוודאי לא היחידה.
      למעשה, השאלה הזאת לא נשמעת כמו שאלה מעניינת. לא במערב, לא כרגע ולא בכלל.
      אבל תודה שטרחת להעיר.

  12. " הרימו כסאות על הפרקט כדי לנקות מתחת לספסל " … גדול !!!

    וזה היה באמת רגע לפנתיאון , פקוליה מוריד את הפיג'מה ומצטרף למגי ובל. ג'אבל זורק אבטיח מהשלוש והגרוזיני משחק עם נעליים בלי גרביים . רון אדאמס באקסטזה על הספסל .

    והיה גם משחק אמיתי לפני. ואני עדיין מחכה למשחק שבו קרי, דוראנט ותומפסון יככבו באותו זמן . היום זה היה קילו דוראנט , חצי קילו קרי וקורט קליי.
    קוק היה נפלא ולוני הפלגמאט המשתפר של העונה היה בסדר, אבל כזה תענוג לראות את איגי הגנה והתקפה וזה ייאמר לזכותו של סטיב קר , לפתוח איתו בחמישייה .

  13. מהבלוג החי בלילה
    איתמר: "אמור מעכשיו קרובר וקליי אר"
    בהתייחסו להשתלטות של דוראנט על המשחק ולהפיכת קליי וקרי לעוזריו

  14. ממש תענוג לקרוא את הסקירה. ואני מעריץ ממש את העברית המושלמת וממש 0 שגיאות הקלדה (כפי שמוצאים אצלי לרוב). בנוסף לכיף שבקריאה השוטפת, שתי הסקירות היו גם מדוייקות מאד, ואני חזיתי בשני המשחקים בשלמותם.

    1. חייב לציין את ההתרשמות מהעברית הנהדרת של תומר, נער בן 17. מניסיון עם הסוג הזה של בני האנוש הצעירים, שפה כל כך עשירה ומדויקת היא מצרך נדיר אצלם.

  15. תודה רבה על הסיקור המושקע. לא מבין את כל הדיבורים על KD, כצופה "נייטרלי" חבל לי בעיקר שג"ס האדירה הזו כנראה לא תפגוש קבוצה בקנה מידה האמיתי שלה העונה. עם כל הכבוד לרוקטס, הארדן+פול+קאפלה < לברון+קיירי+לאב, ומהמזרח ברור שאין יריבה רצינית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט