אין חדש תחת השמש-סיקור משחקי ה-26.4/רועי ויינברג

3משחקי פלייאוף היו בליגה הטובה בעולם, ובמסגרתם הניקס ניצחו את הסלטיקס (עקב 31 נקודות של בוסטון במחצית הראשונה), הספרס ניצחו את הלייקרס והווריורס ניצחו את דנבר, לאחר 16 שינויים בהובלה.


בוסטון סלטיקס (7 במזרח) 76-ניו יורק ניקס (2 במזרח) 90

מצב הסדרה: 3-0 לניקס

אנטוני
כרמלו אנטוני (בכחול) בדרך לעוד סל, על ג'ייסון טרי.
צילום: נתנאל אס. באטלר, אתר הניקס.

הסדרה בין בוסטון וניו יורק הגיעה לבוסטון, אבל לא השתנה כלום והיד של הניקס הייתה על העליונה. לניקס יש הזדמנות לעשות סוויפ נדיר ביום ראשון, עם צמד ניצחונות בבוסטון (במידה והניקס ינצחו).

הניקס הובילו החל מ-10:09 לסיום הרבע הראשון, ושמרו את היתרון עד לסיום המשחק. הודות להגנה טובה שלהם, הם עצרו את בוסטון על 31 נקודות ב-35% מהשדה במחצית, לעומת 47 נקודות ב-45.2% מהשדה. ניו יורק שמרו על היתרון במחצית השנייה, למרות ניסיונות החזרה של הסלטיקס.

הניקס ניצחו הודות להגנה טובה. היו להם אחוזים יותר גבוהים מבוסטון בכל הטווחים (50% ל-2 לעומת 40%, 40.7% מהשלוש לעומת 31.6%), והם כפו על בוסטון 17 איבודים (14 חטיפות של ניו יורק;5 של פאבלו פריג'יוני), ו-4 חסימות לעומת בלוק אחד של הסלטיקס.

גם הספסל של ניו יורק עשה את ההבדל. למרות השינוי בחמישייה של ריברס (ג'ייסון טרי פותח לראשונה בפלייאוף כקלע, פול פירס כסמול פורוורד, גרין כפאוור פורוורד ובאס על הספסל), הספסל של בוסטון קלע 8 נקודות לעומת 30 של הספסל של ניו יורק.

כרגע הסלטיקס איבדו רעיונות. למרות השינוי בחמישיה, שעצר את אנטוני על 26 נקודות (ירידה מ-35 למשחק), בוסטון עדיין הפסידה. דוק ריברס, מאמן בוסטון, התבטא בנושא: "אני לא יודע. אנחנו (בפיגור של-ר.ו) 0-3. אולי אני אתחיל איתך (הכתב) במשחק הבא, אם אתה יכול לתת לי משהו".

בניו יורק, כרמלו אנטוני קלע 26 נקודות ב-12 מ-25 מהשדה. ריימונד פלטון קלע 15 נקודות עם 10 אסיסטים, סמית' קלע 15, וג'ייסון קיד לקח 6 ריבאונדים, נתן 2 חסימות ו-6 אסיסטים, אבל לא קלע.

בבוסטון, ג'ף גרין קלע 21 נקודות עם 9 ריבאונדים, פול פירס קלע 17 נקודות, ג'ייסון טרי קלע 14 וקווין גארנט קלע תריסר נקודות עם 14 ריבאונדים.


לוס אנג'לס לייקרס (7 במערב) 89-סן אנטוניו ספרס (2 במערב) 120


מצב הסדרה: 3-0 לספרס.

דאנקן
גם דוויט הווארד (בצהוב), לא הצליח לעצור את טים דאנקן.
צילום: אנדרו די. ברנשטיין, אתר הספרס

גם סן אנטוניו ניצחו בחוץ, בזכות 120 נקודות שהם המטירו על הלייקרס. הלייקרס (שנהנתה מטריפל דאבל של גאסול) חייבת לנצח במשחק הבא כדי לא להפסיד את הסדרה בבית.

סן אנטוניו פתחו את המשחק בצורה חזקה מאוד, ובסוף הרבע הראשון הובילו 30-18. 12 נקודות של אנדרו גאודולוק (מי שהחליף את סטיב בלייק הפצוע, שהחליף את סטיב נאש), הקטינו את ההפרש ל-55-44 במחצית. 10 נקודות של דאנקן במחצית נתנו לקבוצתו יתרון של 85-63, שהספסל של הספרס רק הגדיל ברבע האחרון.

הספרס ניצלו את ההגנה החלשה של הלייקרס בשביל הניצחון, וקלעו ב-61.2% מהשדה. גם העומק של סן אנטוניו בא לידי ביטוי, עם 46
נקודות מהספסל (כל 13 השחקנים ששותפו קלעו), לעומת 9 נקודות מהספסל של הלייקרס (5 שחקנים מתוך 9 ששותפו קלעו).

כדי להשיג ניצחון במשחק הבא, הלייקרס חייבים לשתף את הספסל. גאסול, הווארד, מוריס וגאודולוק נתנו משחקים מעולים, אבל מטה וורלד פיס שפתח לא הופיע (0 מ-6), לארל קלארק היה יום חלש (2 מ-9), ושאר הספסל בקושי היה מעורב. ד'אנטוני צריך לתת יותר זמן וזריקות לספסל, ולשתף כמה שיותר שחקנים (מתוך 11 שחקנים כשירים, רק 9 שותפו. קרוב לודאי שהרוטציה הקצרה, בה משותפים מעט שחקנים, גורמת ליותר פציעות עקב עייפות שלהם). הרוטציה הקצרה באה לידי ביטוי בצבע, כי למרות המשחק הטוב של גאסול והווארד, הספרס הביסו אותם 35-49 בריבאונד.

בסן אנטוניו, טים דאנקן קלע 26 נקודות עם 9 ריבאונדים ב-31 דקות. טוני פארקר ירה 20 פעמים (20 נק') והוסיף 7 אסיסטים, בלייר קלע 13 נקודות עם 7 ריבאונדים, לאונרד קלע 12 וגרין 11. ג'ינובלי קלע 6 נקודות והוסיף 3 חטיפות.

בלוס אנג'לס, פאו גאסול הפך לשחקן השביעי שעושה טריפל דאבל בפלייאוף אצל הלייקרס, עם 13 ריבאונדים, 11 נקודות ו-10 אסיסטים. דוויט הווארד קלע 25 נקודות עם 11 ריבאונדים, דריוס מוריס קלע 24 נקודות עם 6 אסיסטים, ואנדרו גאודולוק, ה-MVP של ליגת ההתפתחות העונה, קלע 20 נקודות.


גולדן סטייט ווריורס (6 במערב) 110-דנבר נאגטס (3 במערב) 108

מצב הסדרה: 1-2 לווריורס.

סטפן קארי
גם קנת' פאריד לא הצליח לעצור את סטפן קארי.
צילום: גרנט אלווד, אתר הווריורס.

לאחר משחק צמוד ביותר, שכלל 16 שינויים בהובלה, הווריורס ניצחו (עם סטפן קארי, שהיה בספק למשחק).
הרבע הראשון היה הפכפך, וכלל 11 שינויים בהובלה. בסיומו התוצאה הייתה 32-32. ברבע השני קורי ברואר קלע 12 נקודות, והעלה את דנבר ליתרון של 12 נקודות במחצית (66-54).

הסיפור גמור? תחשבו שוב. 27 נקודות של בארנס, ג'ק וקארי, החזירו את היתרון לגולדן סטייט (84-87, בסיום 3 רבעים). הרבע האחרון היה צמוד, ו-16.5 שניות לסיום הווריורס הובילו בנקודה, והכדור היה שלהם. מארק ג'קסון לקח טיים-אאוט, אבל כאשר הקבוצות חזרו למגרש, איבוד מיותר של גולדן סטייט (עיכוב של 5 שניות בהוצאת כדור החוץ), נתן לנאגטס את הכדור. פסק זמן של ג'ורג' קארל, והנאגטס חוזרים עם תוכנית לסל ניצחון. טיי לאוסון מאבד, וגולדן סטייט לוקחת עוד פסק זמן. הכדור אצל האריסון בארנס, שסוחט עבירה מקורי ברואר והולך לקו. הרוקי מחטיא את הזריקה הראשונה, אבל קולע את השנייה וגולדן סטייט מובילה, 108-110. בזמן שנותר איגואדלה זורק שלשה מהחצי ומקווה לנס, שלא קורה, וגולדן סטייט מנצחת את המשחק.

לאחר 131 הנקודות הפתאומיות שהרכב 3 הגארדים של ג"ס קלע, הנאגטס היו חייבים לעשות שינוי, ושינוי נעשה-קנת' פאריד פתח כסנטר, ו-וילסון צ'נדלר כפאוור פורוורד. עכשיו גם דנבר משחקת עם הרכב של 3 גארדים (איגודלה משחק כגארד-פורוורד), ו-2 פורוורדים. זאת הסדרה היחידה בה 2 הקבוצות משחקות סמול בול נכון לעכשיו, ועקב כך זוהי הסדרה היחידה בה נקלעות בממוצע 220 נקודות כל משחק.

בגולדן סטייט, סטפן קארי קלע 29 נקודות עם 11 אסיסטים, ג'ק קלע 23 נקודות עם 7 אסיסטים, בארנס (7 ריבאונדים) ולנדרי קלעו 19 כ"א.

בדנבר, טיי לאוסון קלע 35 נקודות עם 10 אסיסטים, ברואר קלע 16 נקודות (12 ברבע השני), פאריד קלע 15 (7 ריבאונדים), איגודלה 14 וצ'נדלר 11 (עם 9 כדורים חוזרים).


אסיסט מאחורי הגב של טיי לאוסון לקנת' פאריד

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. ווסטברוק, השחקן ששיחק 400 משחקים ברציפות, נפצע בברך רגל ימין ויעבור ניתוח. הסיפור שלו בפלייאוף גמור.

    הפציעה נגרמה במהלך שטותי לחלוטין של בראדלי במשחק האחרון, כשניסה לחטוף ממנו כדור כשהיה ברור שאוק סיטי עשתה OT

    הדבר המצחיק הוא, שלאחר אותה פציעה, הוא המשיך לשחק וקלע עוד 15 נקודות.

    אני חושב שזה ראוי לפוסט משלו

        1. מה חטיפה?? סימנו שם לטיים אאוט והיה ברור עוד לפני שעבר את החצי עם הכדור שהוא הולך הצידה כדי לסמן טיים אאוט.

          1. היה ברור שהולך לסמן לטיים-אאוט. עד שלא סימן, זה לגיטימי ללכת על חטיפה. כמו שזה לגיטימי להוציא כדור חוץ על גב של שחקן ולקלוע סל קל. או לקפוץ מהקו של ההאוט להצלת כדור להטיח אותו על הרגל של היריב (אחחח דורון שפר היה נהדר בזה) וכו' וכו'.
            זה לא היה אגרוף. זה לא היה נשיכה. זה לא היה בעיטה לאשכים.
            כולה הלך על חטיפה עם תוצאה מאד מצערת.
            זה לא עושה את זה בלתי ספורטיבי.

      1. רועי אתה גם לא זה שכתב מיד אחרי הפציעה של קובי שזה יכול להיות הדבר הכי טוב ללייקרס כי עכשיו גאסול והאוורד יקבלו יותר כדורים ויזרקו יותר?

        מה טוב בזה? OKC מאבדת את הפוינט גארד הטוב בליגה העונה ומי שהיה השחקן הטוב ביותר שלה בחודש וחצי האחרונים.

  2. משהו מדהים – ווסטברוק לא פספס אף משחק בקריירת התיכונים, לא בקריירת הקולג' וגם לא בNBA – ארבע שנים ברציפות כל משחק.

    אגב, מסתבר שזה לא כזה רציני, הדיווחים מדברים על משהו כמו חודש

    1. יש פוסט ספציפי, וגם חודש יכול להיות קריטי. למטה וורלד פיס זה לקח שבועיים, אבל היו שחקנים שזה לקח להם יותר זמן.

  3. אתם יכולים לשכוח את OKC. המערב, שהיה פתוח למדי עד עכשיו, הוא פתאום up for grabs – כל אחת יכולה לקחת.

    זה גם דופק לי (ובטח להרבה אחרים) את הבראקט.

  4. ללייקרס אין קו אחורי הערב , הקו האחורי מורכב משחקנים שתפקדו כשמעודדות מאז פגרת האול סטאר.
    יהיה משחק מעניין בגודלן סטייט , משחק שדנבר חייבת לקחת ולהראות בגרות כלשהיא ושינוי מן העבר
    לא הייתי מהמר נגד בוסטון הערב

  5. כרגע נראה רע עבור בוסטון – נראה אם יצליחו לאפס את הידית ממרחק, כיוון שאין להם סיכוי ללא איום מבחוץ..

  6. זהו נפל לי סוף סוף האסימון.
    נגמרה תקופה בבוסטון.
    הניקס יקחו את המשחק היום וינצחו או בסוויפ או בחמישה משחקים.
    רואים שבבוסטון אין מי שיעשה את העבודה ואני מבין את זה.
    כשמזדקנים (פירס וגארנט וטרי שאיבד אצלי כל צל של כבוד אחרי ההחטאות המטומטמות שלו מהקו ומהשלוש) שום דבר לא יעזור אלא אם אתה קובי. אני אחרי 3 ימי גלישה (שעתיים כל יום) כשהדרך היחידה להחזיק את עצמי ליום הבא זה מנוחה של לפחות חצי יום. הגוף צריך תקופת החלמה והרבה מנוחה. הביצועים שלי בגלישה הולכים ויורדים. ברור לי שזה הגיל שנותן אותותיו.

          1. הפרובוקציות לא מראות שאתה חכם.
            תהנה מהמשחק עצמו ולא מזה שאתה מחפש במי להתנגח מוקדם בבוקר.
            אתה יכול לכתוב עכשיו מה שבא לך לא תקבל יותר תגובות.

  7. JR עם שלשה, אולי תסבירו למטומטם הזה טרי שככה עושים את זה?
    תופשים ויורים, לא מחכים שניה ואז יורים. את זה סבתא שלי תעשה מהקבר.

  8. מה איכפת לך מה אומרים בדה באזר? אבל הבעל והעורך של הופס אומר שאתה לא רק הזוי וחי בסרט. אתה גם חולם, ואולי אפילו מסומם.

    1. אז אנחנו מסכימים שזה הגיל?
      העניין הוא שלמרות שכבר בתחילת הסדרה אמרתי שהסיכוי של הסלטיקס קטן, חשבתי שיתנו פייט כלשהו וברור שהסדרה הזו מראה מה המצב האמיתי של הסלטיקס. בלי רונדו אין לה מה למכור בפליאוף ויתכן שגם איתו היא לא היתה עוברת השנה את הניקס.

  9. הלייקרס זה בדיחה עצובה, בדיעבד חבל שעלו בכלל לפלייאוף, אפילו יוטה היו נראים יותר טוב. כל הפלייאוף הזה איבד מעוקצו, כל כך הרבה פציעות זה מרגיש כמו ללכת לפיטר לוגר ולהזמין סלט. איך זה שסן אנטוניו עם הכדורסל המגעיל שלהם תמיד נהנים מההפקר? ואיך אף אחד מהקליפרס עוד לא נפצע זה תעלומה גדולה יותר.
    יאלא אנשים איש הערפל מתאדה, נתראה בעונה הבאה בשאיפה עם מאמן חדש(כנראה שלא) וכמה טריידים מעניינים.

  10. מה שמפליא אותי בקשר לאוהדי הלייקרס באתר היא העובדה שבמקום להיות כאן, לעודד מעט, לנסות למצוא נקודות חיוביות במשבר הגדול, העדיפות שלהם היא להיעלם ולהתחבא זה המשחק השני, מלבד K-700, ואיזה מסר של שורה מדקסלר.

  11. נקודה למחשבה: הממוצע של קובי לחצי משחק העונה היה 8.9. גודלק קלע 14, והוא מוביל את כל הקלעים. הייתכן שגודלק יותר טוב ללייקרס מקובי? ייתכן מאד.

  12. עברת-5-שניות-על-הוצאת-חוץ 9 שניות לסוף גולדן מובילים בנקודה והכדור עובר לנאגטס. לא ייאמן. איזה משחק!

  13. על הלייקרס אין בכלל מה לדבר. עם רשימת הפצועים שלהם, אין להם שום סיכוי להגיע לאנשהו.
    עם זאת, יש בקליפורניה קבוצה אחרת שמספקת הפתעות ואקשן, הווריורס.
    משחק מצוין שממשיך סדרה מצוינת עד כה.

  14. לא לגמרי מפתיע מה שקורה ללייקרס למרות שציפיתי ליותר – בלי קובי זה לא אות דבר.
    בינתיים סטטיסטית מיאמי בלי לברון וכוכבים נוספים ניצחה יפה מאוד לעומת הלייקרס בלי קובי.
    זה רק מראה איזה עומק ושחקנים משלימים יש למיאמי, שלא לדבר על מאמן והנהלה מעולים.
    כל הדברים שחסרים ללייקרס בשנתיים האחרונות…

  15. מעבר לכך שד'אנטוני הוא מאמן גרוע. והוא גרוע בניהול משחק, גרוע בסגנון משחק וגרוע בניהול סגל שחקנים לאורך עונה, הוא משדר המון שליליות.
    כשזה קורה דברים רעים קורים.
    כמו למשל פציעות של- קובי, גאסול, בלייק, נאש, מטה וורלד, מיקס שכחתי מישהו?
    ממש במקרה כולם נפצעו באותה עונה מסריחה.

    כל מה שיש לי להגיד על הלייקרס ובראשם מחרב הד.נ.א הראשי – ג'ים באס והעוזר הנאמן שלו לענייני רשע- מייק ד'אטוני, כבר נאמר.

  16. לדעתי גם מיץ' קופצ'אק צריך ללכת. לא שהוא 'רע', אלא שהלייקרס צריכה להחליט להדחיל דף חדש לחלוטין מהטוב עד למטה. אילו אני בעל הלייקרס הייתי עושה אמנסטי על קובי, ומרכיב תכנית חומש חדשה לחלוטין. הליגה צריכה לייקרס חזקה. בלעדיה חסר משהו חשוב ביותר – אם חשוב בגלל אהב, שנאה, או קנאה. אבל כמו שבייסבול לא יכול ללא יאנקיס חזקה, ה-NBA לא יכול בלי לייקרס חזקה. אבל המבנה הקיים אבד ליחו. צריכים מבנה חדש.

    1. אמנסטי על קובי זה לדעתי יותר מדי, והוא עדיין יכול להיות שחקן מרכזי בקבוצה גדולה עד שיפרוש. אם כבר אז אמנסטי לנאש ואי החתמת הווארד על חוזה בקיץ (או סגין אנד טרייד בשביל בחירות לוטרי).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט