פושר מהתנור – איגור קוקושקוב מונה למאמן הסאנס / עידו גילרי

לאחר תהליך ארוך הפיניקס סאנס הודיעה שעוזר המאמן של יוטה ג'אז – איגור קוקושקוב ימונה למאמן הקבוצה מייד עם סיום הפלייאוף של הג'אז. קוקושקוב הפך למוכר בציבור לאחר הניצחון הסנסציוני של סלובניה של דראגיץ' ודונצ'יץ' ביורובאסקט האחרון.

קוקושקוב הסרבי הופך בכך למאמן הראשון בליגה שנולד וגדל באירופה. למרות שצמח בכדורסל האירופאי לקוקושקוב ניסיון ארוך שנים ב-NBA למרות גילו הצעיר (46). בעולם אחר אולי היינו מדברים עליו כעל עוד חוליה בשרשרת בין דיבאץ'  וקוקוץ' לפג'ה סטויאקוביץ' אבל רצה הגורל ותאונת דרכים קשה קטעה את קריירת המשחק שלו בגיל צעיר. האהבה למשחק לקחה את קוקושקוב לאימון כבר בגיל 21 כשמשנת 2000 הוא משמש כעוזר מאמן ב-NBA. הרזומה שלו כולל את הקליפרס, הפיסטונס (כולל האליפות ב-2004), הסאנס (בשנים האחרונות של נאש), הקאבלירס, המג'יק והג'אז.

קוקושקוב נחשב למוח התקפי מקורי בעל חשיבה מודרנית. הוא גם צבר מוניטין כאחד שיודע לפתח שחקנים צעירים מה שמאד חשוב לקבוצה כמו הסאנס שרבים משחקניה עוד לא בני 23. יהיה מעניין לראות האם לבחירה הנ"ל תהיה השפעה על ההחלטה של הסאנס בדראפט בו לוקה דונצ'יץ' צפוי להיות אחת משלוש הבחירות הראשונות.

***

בחדשות אימון נוספות :

סם פרסטי הודיע כי בילי דונובן ימשיך לאמן את הת'אנדר גם בעונה הבאה למרות האכזבה של העונה הנוכחית.

הניקס סיימו לראיין מועמדים וייתכן שיודיעו עוד השבוע על בחירת מאמן. הקבוצה ראיינה מספר גדול של מועמדים כאשר בין השמות הנחשבים למועמדים מובילים: דייב פיזדייל, מייק בודנהולצר, ודיוויד בלאט כשגם שמו של מארק ג'קסון צבר תאוצה בימים האחרונים.

 

 

לפוסט הזה יש 58 תגובות

      1. אתה יודע בדיוק למה זה.
        אני פשוט שפוט של השדרים של יורוספורט מה שהם אומרים כך נכתב. תלמד את קירבי להגיד ח….
        אבל בשבילך מה אני לא אעשה. דה חנט איט איז.

  1. טנקס מייט. לדעתי מינוי מעולה, הוא עוזר מאמן מאוד מוערך (מבחינת הפיתוח שחקנים) ומאמן ראשי מוצלח כמו שראינו ביורובאסקט. אחד המאמנים הכי טובים בשוק, פניקס תרוויח ממנו. עדיין עדיף להם לבחור את אייטון על דונצ'יץ' לדעתי כי יש להם את בוקר וג'קסון.

    1. 1. כדי שהוא יוכל ליישם איזושהיא תוכנית התקפית הסאנס חייבים עושה משחק(שכרגע אין בנמצא).
      2. לא בטוח בכלל שאייטון יהיה על הלוח כשהסאנס יבחרו.

        1. לא, אלפריד פייטון לא עושה משחק.
          אנחנו באמת צריכים גם סנטר אבל הבחירה תיפול בין אייטון לבאגלי עם זה יהיה ביגמן.

  2. בחירה ממש מעניינת שלדעתי תוביל לכך.שהקבוצה תהיה סוג של מגנט לאירופאים.
    לא שהשחקנים ב nba קובעים איפה הם ישחקו(אלא אם קוראים להם לברון דוראנט פול וכו')

    בעיקרון אם סגנון המשחק של פיניקס יישאר איך שהוא כרגע…הוא לא ישרוד שם.
    הם חייבים מהפכה כללית. גם בסגל וגם בסגנון.

    לגבי בלאט – שיילך להיות העוזר של פיזדייל בניקס.
    ממילא מפטרים שם מאמנים כל שנתיים.

      1. נייטיב אירופה. יותר טוב.

        קצת מתסכל שלכל הנייטיבז מהיבשות האחרות יש כאלה צבעים מעניינים ורק אנחנו נתקענו עם לבן משמים כי אנחנו מתעקשים להיות באירופה.

  3. כמו כן פרסטי הודיע שדונובן נשאר לעוד עונה.

    מה שלכאורה היה קוסם הופך לאט לאט לליצן.

    בדיעבד מסתבר שפרסטי קבר את אוקלהומה.
    קובל בדראפט 3 שחקנים שהפכו ל MVP, נשאר עם ה MVP הלא נכון.
    הקבוצה בדרך לשום מקום

  4. תודה רבה עידו.

    קוקושקוב – בהצלחה, וסוג של מיילסטון לליגה, כן ירבו מאמנים אירופאים.

    צריך עוד לעכל את ההחלטה של פרסטי, בוודאי כשהיא ניתנה מוקדם כל כך, אבל כמה מחשבות ראשוניות:
    בפוסטים בינואר חילקתי את ההחלטות לשלושה פרמטרים מרכזיים – דוראסל (להלן ראסל), שאר הרוסטר והמאמן. אם להישאר עם החלוקה הזו, אפשר לומר שהשארת דונובן מסמנת שהשנה פרסטי לא חושב שהבעיה הייתה במאמן, מה שמשאיר אותנו עם שני הפרמטרים האחרים.

    בעניין הרוסטר האחריות לכך נופלת על הטריידים של פרסטי בקיץ, אבל לנוכח התמונה ששמעון תיאר, קשה, לי לפחות, לראות איך מייצרים רוסטר טוב יותר בשנה הבאה. כך שלא משם תיוושע אוקלהומה.

    בעניין ראסל – נשמע לי שהשארת המאמן, וחוסר האפשרות לעשות קסמים בקיץ הקרוב, דווקא מעלות במשהו את האפשרות להטרדתו.

    כמה שורות תחתונות:

    כדורסל נטו – אם דונובן נשאר, ראסל נשאר והרוסטר שכנראה לא יהיה משמעותית טוב יותר, ואולי רע יותר, נראה שאוקלהומה הולכת לעונת טריפל נוספת ולא יותר מזה. חבל.

    פיננסית – די מסתדר עם השורה של הכדורסל נטו – אין לנו יכולת לעשות יותר מדי ולכן פשוט נמשיך את הקרנבל ונמלא את ההיכל. במצב כזה גם אין הרבה טעם להחליף מאמן.

    פוליטית – לדעתי האחריות לכשלון בעונה האחרונה היא על פרסטי לא פחות ואף יותר מאשר על דונובן, כך שדווקא בהשארת המאמן פרסטי מוותר על שעיר לעזאזל אפשרי.

    השאלה האם באמת וויתרו על לעשות שינוי משמעותי בקבוצה בעתיד הנראה לעין או ש….כנגד כל הסיכויים…. יטרידו את ראסל.

  5. תודה.

    אם כבר, אז "משלושת הבחירות הראשונות" צ"ל משלוש הבחירות הראשונות.

    לא מכיר את קוקושקוב ואין לי מושג אם הוא יעשה לכם טוב. מה שכן, אם יביא את לוקה זה עשוי לספק לו מערכת ללא ציפיות לגדול בה, מה שאולי יהווה פקטור משמעותי בהתפתחות שלו.

    לא רואה יותר מדי בעיות עם דונובן נשאר, אבל הוא חייב להתאפס על עצמו ולשלוט יותר בכוכבים שלו. השנה זה הרגיש יותר מדי כאילו הוא נגרר ולא גורר, או לפחות פאסיבי ולא מגיב כמצופה.

    אני רוצה להגיד שמעניין מאוד לדעת את מי הניקס יביאו, אבל אני בשלב שלא מאמין שהם יכולים לחזור לימים יפים באמת ולכן בתכלס זה לא משנה. הלוואי ואני טועה.

  6. תכלס, יליד אירופה אבל כבר 18 שנים בליגה כעוזר. שום חלק חשוב מקריירת האימון שלו לא היה באירופה. דווקא בלאט האמריקאי הרבה יותר "אירופאי" ממנו.

  7. חבל על דונובן, חבל על אוק'.
    אוק שיחקה כדורסל מזעזע העונה גם עם הספסל כשווסט לא על המגרש לא היה תרגיל אחד בהתקפה כשפלטון מרכז {בטוח שימצאו דרך להאשים גם בזה את ווסט} זה אחריות של מאמן.
    אולי זה הטפטופים של מאנו ואולי לא, אבל פתאום לא נראה לי מופקע שווסט יועבר בטרייד.

    לדעתי הסיבה שדונובן נשאר היא דווקא בגלל החולשה שלו כמאמן ווסטברוק רוצה אותו ולא איזה מאמן דומיננטי מידי, בהנחה שאני מאמץ את תיאוריית "ווסט המופרע לא רוצה להתקדם וחושב רק על טריפל"

  8. מינוי מעניין. כמו שאמרו, העובדה שהוא paid his dues ועבר את שלבי ההיררכיה בליגה תעזור לו מאוד, גם פיניקס נראה לי יתנו לו זמן לייצר שיטה, ואם דונצ'יץ' מגיע אז בכלל הרוויחו. מאמן שמכיר היטב ושדובר את השפה של הכוכב בן ה19, זה הכי נחיתה רכה שיכולה להיות לדונצ'יץ' בליגה.

  9. יש לי הרגשה שיהיה טרייד על ווסטברוק.

    לא ראיתי טביעת יד התקפית של מאמן באוקלהומה ההתקפה התבססה על הברקות של ווסטברוק מצד אחד ומשחק היסטרי ומפוזר מצד שני כשהוא לא היה על המגרש.

  10. ברכות לאוהדי הסאנס.
    ואתם חששתם שתצטרכו להסתפק בבודנהולזר או פיזדייל…

    טוב ברצינות, מגיע לכם פיצוי.
    לאחרונה התברר לי שהבחור הזה הוא ממש שופר של סארבר ויודע מה קורה בסאנס, אז תעקבו אחריו ואחרי מה שיש לו להגיד.

    אני לא בטוויטר ולא אוהד פניקס, אז תסלחו לי אם אני רק אמליץ ולא אצטרף…

    https://twitter.com/Gambo987

  11. אני כ"כ מיואש שזה כבר מתקרב לאופטימי כי יותר גרוע לא יכול להיות. את קונספט הפוינט-בנדר של ווטסון יהיה קשה לנצח.

  12. מינוי מעולה ואמיץ מאוד של פיניקס.
    סלובניה שלו נראו מעולה, מקצועית וחברתית.
    לא היה לי מושג שהוא בנ.ב.א כ"כ הרבה זמן!
    החשש שלי הוא שבפיניקס ישימו לו רגליים ואז ייכשלו והוא יצטרך לשלם את המחיר.

  13. רגע… פיניקס עשו מהלך שנשמע… טוב? משהו חיובי שיכול לעזור לטובת הקבוצה? מה הולך פה?
    אנחנו נצטרך להתחיל להתרגל לצבא אוהדים זחוח של פיניקס שישתלט על האתר והבלוגים החיים? לא הבטחתם לנו שלנצח קשרתם את גורלכם בזה של ניקס? כמעט גורם לי להאמין שבניו יורק לא יבחרו במארק ג'קסון.

    ולמילה שכנראה חובה להגיד לגבי דונצ'יץ' – לא יבטיח שהוא יגיע לפיניקס, או בכלל יהיה מועמד. יבטיח שאם כן יגיע, לא יעשו לו טייריק אוואנס ויתקעו אותו באגף. וזה כבר טוב.

  14. פיניקס הולכים אול אין על דונצ'יץ. אם אני בוחר לפניהם בדראפט אני מנסה לסחוט אותם to trade up. סלובניה נראו נהדר ביורובאסקט, קבוצה שמחה ומגובשת שמשחקת כדורסל חכם ומודרני. לדעתי זה מינוי מאוד מעניין.

    לגבי דונובון – אם מלו נשאר אוקלהומה הולכים לעונה פיננסית. מה שהייתי עושה עם מלו זה אומר לו כבר עכשיו שהוא עולה מהספסל ואם לא נאה לו שיעשה באייאאוט. קל עכשיו להשמיץ את פרסטי אבל כל אחד היה עושה טרייד של קאנטר ומקדרמוט תמורת מלו בקיץ, ואי אפשר היה לצפות שמלו יהיה כל כך רע. אגב, אם קאנטר ברוסטר הוא לא היה רואה יותר מדי דקות נגד יוטה בפלייאוף.

    1. אני גם חשבתי כמוך לגבי מלו וכי שווה לקחת את הסיכון אבל פרט קטן לא ידעתי. לא ידעתי שהחוזה שלו הוא לשנתיים!!!! חשבתי זה חוזה נגמר. בחיים לא הייתי עושה את הטרייד הזה אם הייתי יודע שמדובר בשנתיים. גם בזמן אמת הסיכויים היו 90 אחוז שהו4 יראה בדיוק ככה ו10 אחוז שיהיה איזה נס שהוא פתאום יתחיל לצלוף בפלייאוף. בחוזה לעונה אחת זה סיכון שהיה ניתן לקחת כי אין מה להפסיד זה לא שבלעדיו אוק היו זוכים באליפות אז הימרו על 10 אחוז שאין לך מה להפסיד. לשנתיים זה התאבדות. אותי מעניין מי בגיל 35 למלו גמור יציע את החוזה הבא. לא הייתי נותן לו אפילו שכר מינימום. נראה מי הטמבל דיביא לו חוזה 5 מיליון. לא מאמין שמישהו יציע יותר מזה.

  15. מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?
    מכל הלילות?
    שבכל הלילות סרבר מתקמצן, לשלם למאמנים, לשלם למאמנים.
    הלילה הזה, הלילה הזה, סרבר יצא נדיב,
    הלילה הזה, הלילה הזה, סרבר יצא נדיב . .

    כבר כמה שנים, שהסאנס משלמים את הסכומים הנמוכים בליגה למאמנים שלהם (ווטסון היה עוזר מאמן ששודרג למאמן ראשי).
    קוקושקוב הגיע לפגישה עם הסאנס כאשר הוא "סחורה חמה", ולפי הדיווחים, הסאנס עפו עליו, ומידית קבלו את ההחלטה שהם רוצים להחתים אותו.
    זה צעד חיובי מאוד מצד הסאנס, צעד שמראה לשחקנים הצעירים של הקבוצה, שההנהלה רוצה להתחיל לנצח.

    בשעה טובה.

    תודה, עידו.

  16. לפי מה שכתוב פה יש לו רזומה טוב. וגם אם הוא מאמן נבחרת סלובניה אז אם הסאנס לא בוחרים 1 דונציץ כנראה הולך אליהם. זה מה שרציתם לא?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט