אירועי דיומא – 03.05.2018: חצי גמר ליגה אירופאית, דרבי ת"א וירושלים אשדוד בכדורסל, חצי גמר אליפות העולם בסנוקר

כדורגל / מתן גילור

ליגת אירופה – חצי גמר (גומלין)

22:05 רד בול זלצבורג-אולימפיק מרסיי (2:0) (ספורט 2). נציגנו בגולה, מואנס דאבור, וקבוצתו ינסו להשלים מהפך לא פשוט בלשון המעטה ולהפעיל לגמר הליגה האירופאית. הקבוצות, רצה הגורל, שיחקו ביחד גם בשלב הבתים. אז ניצחה זלצבורג בביתה 0:1 והמשחק בצרפת הסתיים בתיקו 0:0. בתווך הפסיקה זלצבורג לסגור עניין בליגה האוסטרית, כשהיא מוליכה את הליגה ב-8 נקודות 4 משחקים לסיום העונה. למרסיי סיכוי ריאלי להעפיל לליגת האלופות דרך הליגה והכל מאד צפוף שם. מנטלית זה לא פשוט לחלק קשב בשתי חזיתות צמודות בשלב זה של העונה.

*המלצת צפייה* 22:05 אתלטיקו מדריד-ארסנל (1:1) (ספורט 1). משחק קלאסי לשמינית גמר ליגת אלופות. מדריד אכן הגיע משם אחרי שלב בתים מאכזב. ארסנל עשתה את הדרך במפעל הנוכחי. בליגה המקומית אתלטי הבטיחה את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה, מה שאפשר לה רוטציה. ארסנל תאלץ להסתפק שוב בליגה האירופאית גם בעונה הבאה.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 28

*המלצת צפייה* 19:00: הפועל ירושלים – מכבי אשדוד (ספורט 5). תשעה ניצחונות רצופים. זה הארסנל איתו מגיעה אחת הקבוצות למשחק הערב ולא, לא מדובר באלופה מירושלים המחזיקה בסגל נוצץ אלא בקבוצה הצנועה מאשדוד שלא רק ששברה שיא מועדון אלא גם נמצאת במאזן שווה לזה של מכבי ת"א בראש הטבלה ואלמלא פתיחת העונה המקרטעת (מאזן 7-3) הייתה כנראה מובילה את הליגה בבטחה (מאז אשדוד במאזן 2-15). וכל זה, עם שלושה זרים בחלק גדול מהתקופה ועם אדם אריאל ונמרוד לוי כישראלים המובילים. בקיצור, בפעם הבאה שאתם מזלזלים בכדורסל הישראלי ובכדורסל הישראלי תעיפו מבט בהפתעת העונה הנהדרת מעיר הנמל שבשפלה.

אשדוד תפגוש הערב את הפועל ירושלים שמדורגת במקום השלישי עם ניצחון אחד פחות מהאשדודים (מאזן 10-17) ועם הפסד לגלבוע/גליל שקטע רצף של שלושה ניצחונות. ירושלים תקווה לנצח ולשמור על סיכוי טוב למקום הראשון בתום העונה שיאפשר לה גם יריבה יותר קלה ברבע הגמר וגם את האפשרות לשחק את משחקי ההכרעה בביתה בארנה. אשדוד שכבר ניצחה את ירושלים פעמיים העונה, תשתדל לא לעצור את הרצף על תשעה ניצחונות. הפעם לדעתי זו תהיה ירושלים.

19:05: בני הרצליה – מכבי ראשון לציון (משולב ספורט 5). בפער של שלושה משחקים על פני מכבי חיפה שבמקום האחרון וכשלסיום העונה נשארו שלושה משחקים בלבד, עושה רושם שבהרצליה יכולים להתחיל לבנות על עוד עונה בליגת העל ועכשיו כל מה שנותר לה וליריבה שלה, שנמצאת באותו מצב בדיוק הוא לנסות להשיג את הכרטיס האחרון לפליאוף מהמקום השמיני בו מחזיקה נס ציונה שלה ניצחון אחד יותר מלשתיהן. המנצחת במשחק הערב, תעשה צעד משמעותי בדרך לכך כאשר הרצליה מגיעה אחרי הפסד במשחק צמוד לנהריה (השלישי שלה בארבעה משחקים) וראשון מגיעה עם שלושה הפסדים רצופים תחת המאמן החדש צביקה שרף שמתקשה לעורר מוטיבציה בשחקניו המנומנמים. ראשון ניצחה את הרצליה פעמיים העונה, אני מאמין שלא הפעם. הרצליה.

19:10: גלבוע/גליל – נס ציונה (משולב ספורט 5). שישה ניצחונות רצופים, בכל המשחקים בהם שותף הזר החדש ג'קורי וויליאמס (אבל לא ממש בזכותו), החזירו את הגלבועים לצמרת הטבלה והיא מרוחקת שני ניצחונות מירושלים וחולון שמדורגות במקום השלישי והרביעי. הגלבועים שרשמו ניצחונות בשבועות האחרונים על חולון, ירושלים ומכבי ת"א, ינסו להמשיך במומנטום מול קבוצה אותה הם לא ניצחו השנה, נס ציונה שמקווה להמשיך ולשמור על המקום השמיני בו היא אוחזת. הפעם זו תהיה גלבוע.

19:15: הפועל חולון – הפועל אילת (משולב ספורט 5). ללא גלן רייס ג'וניור, הפועל חולון לא מוצאת את ידיה ואת רגליה וגם ידו של הזר החדש והמוכשר ג'ורדן המילטון מתבררת כקצרה מלהושיע. חולון שהובילה את הטבלה במרבית העונה רושמת חמישה הפסדים רצופים (ארבעה מהם ללא רייס) והיא כבר במקום הרביעי כשהראש כלפי מטה. הפועל אילת ניצחה את חולון פעמיים העונה (פעם אחת עם רייס) ותקווה לעשות זאת שוב דבר שיעזור לה במאבקי המיקום לפליאוף (מדורגת שביעית עם מאזן 13:14, נקודה פחות מגלבוע והפועל ת"א שלפניה). אחרי התבוסה להפועל ת"א במחזור הקודם 89:65, חולון חייבת להתאושש ואני מאמין שהיא תעשה זאת הערב, גם אם בשיניים.

*המלצת צפייה* 21:05: מכבי ת"א – הפועל ת"א (ספורט 5).  גם המשחק החמישי הערב יפגיש שתי קבוצות שבשני המשחקים הקודמים ביניהן העונה, נרשם ניצחון רק לקבוצה אחת. ולא להאמין, מדובר דווקא באדומים. הפועל ת"א ניצחה בדרבי פעמיים העונה בליגה (הפסידה את דרבי הגביע) כשהניצחון הקודם על מכבי ת"א לפני שלושה וחצי שבועות פותח את התקופה הטובה ביותר בעונה של הקבוצה של דני פרנקו עד עתה עם חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים וצמצום הפער מחולון וירושלים לשני משחקים בלבד (כמשצפים לה במחזורים הקרובים משחקים מול כל חבורת הצמרת).

מכבי ת"א מצידה, שלושה מארבעת המשחקים האחרונים שלה (ושישה מתוך התשעה האחרונים) אבל איכשהו התקדמה בטבלה ומכהנת כרגע כמוליכת הטבלה הרשמית. הצהובים נזכרים היטב במה שקרה להם בעונה שעברה ובשל כך החתימו בקבוצה את ג'יימי פארגו שחוזר לקדנציה שלישית בקבוצה בתקווה לישועה. פארגו לא ישחק הערב וכמוהו גם נוריס קול ופרחובסקי שלא נרשמו, אבל הקבוצה של ספאחיה תקווה בכל זאת לנקום באדומים ולרשום ניצחון ליגה עליהם. לדעתי, זה לא הולך לקרות והמגמות של שתי הקבוצות יימשכו.

טניס / מתן גילור

טורניר מינכן (250) – שמינית גמר

אתמול התקיימו 4 משחקים והיום יתקיימו 4 הנותרים.

12:00 מרקו קצ'ינאטו-מרטון פוקסוביץ'.

14:00 מקסימיליאן מארטרר-דיאגו שוורצמן(3).

אחריו פיליפ קולשרייבר(6)-מישה זוורב.

18:00 קספר רוד-רוברטו באוטיסטה אגוט(2).

 

טורניר אשטוריל (250) – שמינית גמר

אתמול התקיימו 4 משחקים והיום יתקיימו 4 הנותרים.

15:00 רוברטו קרבאייס באנה-קמרון נורי.

אחריו קווין אנדרסון(1)-סטפנוס ציציפאס.

20:00 ניקולס קיקר-פאבלו קרנו בוסטה.

אחריו ניקולס ג'רי-ריקרדו אוג'דה לארה.

 

טורניר איסטנבול (250) – שמינית גמר

אתמול התקיימו 4 משחקים והיום יתקיימו 4 הנותרים.

12:30 ג'רמי צ'ארדי-דושאן לחוביץ'.

אחריו תומאס פביאנו-דאמיר דז'ומור(2).

17:00 מארין צ'יליץ'(1)-מאלאק ג'זירי.

19:00 טיאגו מונטריו-ז'ירי וסלי(7).

 

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – חצי הגמר

15:00: קיירן ווילסון-ג'ון היגינס

21:00: בארי הוקינס-מארק וויליאמס

שלב רבע הגמר הסתיים אתמול. בארי הוקינס נזקק רק לשני פריימים מול דינג, והוא השיג אותם די במהרה. כך עשה בדיוק גם קיירן ווילסון מול מארק אלן. מארק וויליאמס ואלי קארטר היו בשוויון רוב ההתמודדות, אך סיום מוצלח של וויליאמס שלח הבייתה את הקפטן האמיץ. את המשחק המרתק של הסיבוב קיבלנו בין ג'ון היגינס לג'אד טראמפ. טראמפ היה צעד לפני יריבו במשך רוב המשחק, אך היגינס הצליח להשוות לקראת הסוף. בפריים המכריע היה זה המכשף הסקוטי שסיים את ההתמודדות בקור רוח אופייני.

היום נפתח חצי הגמר בפורמט הטוב מ-33, ארבעה סשנים כל משחק. המשחק בין קיירן ווילסון לג'ון היגינס צפוי להיות מרתק. הוא מפגיש את היגינס, אלוף עולם ותיק שזכה כבר בכל מה שאפשר מול ווילסון, שהפוטנציאל שלו טרם הגיע למיצוי. עדיין, ווילסון הוא אחד השחקנים המרשימים באליפות הזו, והוא משחק בבגרות מרשימה מול שחקנים ותיקים וטובים, כך שלהצביע על היגינס כפייבוריט הברור יהיה מעשה נמהר. בחצי הגמר השני נקבל משחק בין בארי הוקינס למארק וויליאמס. וויליאמס בינתיים מפגין את הסנוקר הסולידי שהביא לו הצלחות רבות העונה, והוא אף השחקן המנוסה וקר הרוח מבין השניים. הוקינס מנגד הוא סוג של הפתעה. הוא אמנם הגיע לשלב הזה גם בשנה שעברה, אך העונה שלו הייתה די מזעזעת. עדיין, הוא הפגין סנוקר רב השראה מול שחקנים מצויינים, כמו מול דינג הפייבוריט, אותו חיסל בצורה מרשימה. אם יצליח לא להיחנק כפי שקורה לו לא מעט, הוא בהחלט עשוי למצוא את עצמו בגמר. שידורים ביורוספורט.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. לפי הפרסומים, חולון במגעים עם גלן רייס על חזרתו. הוא עדיין רשום אצלה. לא בושה להזכיר שג'ורדן עשה את אותו הדבר ולא נראה לי שמצטערים בשיקגו שהוא נשאר בקבוצה לאחר מכן.
    אני מקווה שהוא יחזור ונזכה לגמר בין חולון לאשדוד.

      1. אם הכוונה לעיין זכות הביטוי = הפסדתם=אני כאן=וגם מגיב כאן.

        אם הכוונה ללשון הרע = אני כאן = סבלנות.

        אם הכוונה ל20M$ = אני עדיין כאן .

        אם הכוונה לעניין אבוא חשבון עמכם = אני כאן = סבלנות.

        ועכשיו לעצם העניין :

        בהימורי כדורסל נבא = אין לכם "שמץ" של מושג = טרום חובה = הוכח כאן אצלכם.

        אם הכוונה לסכום הכסף "הגדול" = מה שהאכלתי אותכם פה = "כסף זה הכל בחיים לדעתי" = הטעייה מצידי סליחה,אני אדם פרטי,לא קג"ב.

        עכשיו אני מבין שגם ההבנה שלכם בעסקים ?

        החשבון שלי פשוט : אמרתם שאם מנחם לס יפסיד בתביעה אתם תשלמו לו = אז בקשה נא לשלם = הופס=מעל 4000 גולשים,תחלקו את הקנס ותראו לבד בשבילכם = גרושים פייר איש בודד.

        אז מהיא שאלתי בעצם? = האם גם בעסקים אתם כמו בהימורי נבא.

        אברהם קורן

        מצפה רמון

        1. כרגיל אני ממשיך אתכם בהוגנות = חוסך לכם זמן , מאמץ….

          יש 2 אנשים שיודעים עליי הכל :

          1 – חייה פיזית בעולם הזה = אישה זקנה = אמא שלי גיל 78

          2- יועצי ומדריכי = הרב הגדול ביותר שפגשתי בחיי = חי בעולם האמת.

          נ.ב :

          א. האמא = המלאך שלי.

          הרב = מדריכי ויועצי .(בחיי פגשתי המון רבנים מכל הקשתות.

          לדעתי בלבד ממה שפגשתי = מייקל גורד'ן = בתחום עיסוק שלו =

          הגדול ביותר ברבנים שאני פגשתי : מרן עובדיה יוסף.

          רק דעתי בלבד

          אברהם קורן

          מצפה רמון

          1. מה קורה אמתין לתשובה?כמה זמן?שיטת הרמזים=פאסה = מזמנן.

            אני בבית.

            אם הבוס ידפוק בדלת = סבבה.

            אם לא = ההצעה לא על השולחן.

            נ.ב = שלי יש בעיה אני = מניע ונוסע לאיפה שצריך = מה איתכם?

            או אולי לדעתכם אין בעייה???

            אברהם קורו

            מצפה רמון

  2. תודה רבה לכותבי הדיומא. זו פשוט פנינה שימושית.

    הסנוקר נראה לי, ללא בדיקה מעמיקה, כענף בלתי צפוי, כאשר הגדולים עפים פעם אחר פעם.

  3. תודה לכולם .
    עוד היום משחק מספר 1 בגמר הכדורעף בין מטה אשר למכבי תל אביב .
    מטה אשר הקבוצה הטובה ביותר בליגה אלפת העונה הסדירה ומחזיקת הגביע אבל לא האלופה לאחר שהודחה אשתקד באופן סנסציוני על ידי הוד השרון .
    אז השנה מטה אשר כבר לא מעדה וניצחה את אותה הוד השרון 0-3 חלק בסדרת רבע הגמר .

    הסדרה השנייה בין האלופה מכבי תל אביב לכפ"ס הייתה סדרה לפנתאון בסיומה מכבי ניצחה 2-3 ועלתה לגמר .
    כל משחק בסדרה הזו הגיע למערכה חמישית ומכרעת .
    מכבי הוליכה 0-2 בסדרה ו 0-2 במשחק שלישי אצלה בבית ושתי נקודות משחק אך כפ"ס יצאה גם מכך ל 2-2 ומשחק מכריע .
    שם מכבי הוליכה 1-2 ו 7-17 במערכה 4 כפ"ס יצאה גם מזה הגיעה למערכה חמישית שהלכה הכי צמוד שיש בסוף מכבי מצאה אעכשהו את הדרך לעלות .
    מכבי כזכור האלופה אך זו שנהנתה מההפקר בסנסציה הגדולה אשתקד שלא היא עשתה אותה (ניצחה את הוד השרון בגמר).
    השנה תיאלץ להתמודד חזיתית מול מטה אשר וכל תוצאה מלבד 3-0 בסדרת הגמר תהיה הפתעה .

    ולמה שכתבתם .

    ליגה אירופאית .
    כמובן שארסנל תצטרך להסתפק בליגה האירופאית זה נכון רק במידה והיא לא תזכה בליגה האירופאית .
    היום כמובן היא אנדרדוג מובהק .
    אך היא במרחק הפתעה אחת מהגמר בו בכל מקרה תהיה פייבוריטית .
    ( העולה מההתמודדות הזו פייבוריטית לגמר ).
    גמר אירופאי אחרון לאתלטיקו 2017 ובמפעל הזה 2012 .
    ארסנל 2006 ובמפעל הזה 2000.
    בצד השני מארסיי פייבוריטית מובכקת לחזור לגמר המפעל לראשונה מאז 2003 .
    אם זלצבורג תעשה מהפך היא תחזור לגמר לראשונה מאז 1994 אז נוא שוחק בפורמט של בית וחוץ .

    בליגה שלנו .
    הערה מקדימה נותרו 6 מחזורים לסוף ולא 3.
    מחר חיפה מארחת את נהריה אםהתנצח תוריד את הפער ל 2 משחקים מהרצליה ועדיין יהיה לה סיכוי מעשי קטן להישאר (בטח רם יתר התחתית תפסיד ) הפסד מחר וחיפה יורדת מעשית גם אם עוד לא תיאורטית.

    אשר להיום במשפט .
    ירושלים-אשדוד משחק מענין מאד אשדוד יציבה מאד אבל לדו ספרתי בניצחונות לא יגיעו .ירושלים בדו ספרתי .

    הרצליה -ראשון הצאנס האחרון של ראשון לפליאוף .ראשון תנצל זאת שרף ייגבר על שיבק בקרב המאמנים הוותקים והרצליה תקווה לבשורות טובות מחר ברוממה .

    גליל -נס ציונה .
    גליל עשויה להיות הקבוצה עם הרצף הפעיל הטוב בליגה מריח לי משום מה הפתעה נס ציונה .

    חולון -אילת .
    לסוגיית רייס והאם להחזיר או לא .
    דעתי היא שאנו לא יודעים את כל הפרטים ואם היה "סתם מכות" הוא לא היה עף כל כך מהר יכול להיות שהיו דברים מעבר .
    מכיוון שאיני יודע מה קרה איני יכול לחוות דעה חד משמעית.
    אך עקרונית אני בעד זה שכחברה נהיה מסוגלים לסלוח .
    כמובן שמדובר לא מהפה לחוץ.
    אבל אם בן אדם מבקש סליחה וניכר שהיא אמיתית אז לא הייתי ממהר להעניש לנצח (עקרונית זה כמובן תלוי מקרה והסוגייה מורכבת …מה שבא לומר הוא שאם במקרה חולון תחזיר את רייס היא תישחט בתקשורת גם אם עשתה זאת מישקולים נכונים ).
    היום חולון תנצח .

    הדרבי .
    למרות כל הצרות במכבי והתקופה היפה בהפועל נראה לי שמכבי תנצח כי להפסיד 3 דרבים בשנה לא קרה (כמעט 50 שנה).
    מכבי .

    תודה רבה על הסנוקר .

      1. מתי מתן ?
        (קשה לי להאמין שכן שנות ה 80 מכבי כמעט לא נוצחה בליגה והפליאוף היה הטוב מ 3 .ככה שגם אם היה הפסד פליאוף הוא היה בודד ושמכבי תעשה 0/2 מול קבוצה כלשהי נראה לי לא הגיוני מה עוד כשזה קרה בעונת הדובדבנים (93 בו הפסידה את האליפות ) מול אילת עשו מכך באז גדול כי זה משהו שלא קרה שנים .
        אולי אולי אם כוללים גם משחקי גביע (גם כאן קשה לי להאמין שכן את רוב הגביעים מכבי לקחו ורק ב 88 נראה לי שהפסידו להפועל).

        1. "
          === מאת: אורן דניאלי ===

          10 במאי 1992. הפועל ת"א משווה את סדרת הגמר מול מכבי ל-2:2 וזו העונה האחרונה (והשלישית סה"כ) בה הצליחה הפועל לנצח שלושה דרבים בעונה אחת. הערב יהיה לה צ'אנס לעשות זאת שוב.

          בלטו בהפועל במשחק: פרישמן 24 (5/6 לשלוש), ת'רדקיל 15 ו-10 רב', שטיינהאור 15.
          מכבי: ג'מצ'י 31 (11/12 מהקו)."

          1. כן זה אבל ….שנות ה 90 .
            את הסדרה הזו אני זוכר .
            בערב ההוא עם ההזדמנות היא הפסידה
            81-63 לאחד חוזה וארגס (התוצאה מהראש ).
            בסדרה הראשונה שנגררה לחמש משחקים בהשתתפות מכבי .
            אבל שוב זה משנות 90 .
            בשנות 80 הפליאןף היה הטוב מ 3.

  4. המוסד כל כך רוצה שאזמין קנאביס מאפליקציית טלגרם (המוצפנת והמאובטחת [בלי ציניות]), שהוא מספר לי שיש מוצר כל כך חזק שהוא קיבל את הכינוי LSD

    עופריקו, אם אתה כל-כך רוצה לראות את אנשינו בכחול קורעים לי את הצורה, למה אתה צריך שאשכרה אעבור על החוק? אתה יכול, עפעס, להמציא משהו…

    ובכנות, המוסד הישראלי הוא הערימה הכי גבוהה של חיריונים שראיתי בימי חיי… יא חבורה של חובבנים חסרי תועלת, אני מתבייש לשלם לכם מיסים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט