מהלך מנצח (12) – ניתוח משחקי הלילה בפלייאוף / נמרוד איתן

 

טורונטו- קליבלנד

אולי הסדרה המדוברת של השנה פרט לג"ס- יוסטון בגמר המערב. כולם חיכו לראות את טורונטו במבחן האמיתי אחרי עוד עונה סדירה מרשימה. הציפיות התגברו אחרי סדרה לא טובה של הקאבס נגד הפייסרס והתחושה שזאת קליבלנד עם לברון החלשה ביותר מאז חזר. אבל שוב קיבלנו את טורונטו שנחנקת במאני טיים.

נתחיל קצת מנתונים יבשים- הראפטורס הובילו לאורך כל המשחק ולא היו בפיגור אפילו פעם אחת לאורך הזמן החוקי ואיכשהו הצליחו להסתבך עם הארכה. גם בסיום הזמן החוקי שלשה פנויה לגמרי של ואנוליט פלוס כמה טיפים באופנסיב ריב' שהיו מנצחים את המשחק ושום דבר לא נכנס. דה רוזן עם מחצית שנייה של 1/6 מהשדה בדרך ל3 נק' בלבד.

נתחיל דווקא מהקאבס. סוף סוף הם קיבלו תצוגת שלשות איכותית עם 14/35 בדרך ל40%. אם מוציאים את השלשות של לברון אז המצב אפילו טוב יותר כשהם עומדים על 13/27, נושקים ל50% וזה בדיוק מה שלברון צריך לידו. עכשיו השאלה היא האם זה היוצא מהכלל או שאנחנו רואים פה משהו שמתחיל להתחבר אחרי סיבוב ראשון מקרטע.

עכשיו צריך להסתכל על איך השלשות האלה הגיעו. קודם כל 10 מתוכן שייכות לJR וקורבר. קורבר טוב כבר כמה משחקים, מסדרים לו תרגילים בחסימות, יש יותר תנועה בהתקפה של שחקנים וגם הכדור זז יותר. כל זה מוביל שגם נפתחים יותר חורים בהגנה והוא מקבל הרבה יותר מבטים.אצל JR   אנחנו מכירים את היכולת להתפוצץ ביום נתון וזזה קרה גם בסדרה מול אינדיאנה, השאלה האם הוא יוכל להיות יציב יותר ולספק 4-5 משחקים כאלה בסדרה.

הקאבס נראים הרבה יותר טוב עם תופמסון על המגרש. לא ברור למה ללו לקח כ"כ הרבה זמן להכניס אותו לעניינים אבל למזלו זה לא עלה לו בהפסד מול הפייסרס. TT מספק לקאבס נוכחות הרבה יותר משמעותית בריב' ומשיג עוד פוזשנים חשובים. אמנם הראפטורס ניצחו היום בנקודות בהזדמנות שנייה בזכות JV אבל תומפסון לקח 9 ריב' התקפה בעצמו וזה משמעותי. בנוסף הוא מספק להם נקודות חשובות מאוד בצבע, בטח בהיעדר היכולת של לאב לקלוע בצורה יציבה בסדרה. והוא גם מסיים טוב בצבע בחיתוכים/אחרי פיק&רול עם לברון כשיש 3 קלעים מסביב וקשה להביא מולו עזרה. מבחינה הגנתית הוא רים פרוטקטור הרבה יותר טוב מכל מה שיש לקאבס להציע, ואם גם ככה מגיעים לצבע של הקאבס בקלילות אז לפחות שיהיה מי שיגן על הזריקות האלה. הראפטורס זרקו 41 (!) זריקות בריסטריקטד היום אבל קלעו שם רק ב46%. הרבה מזה הודות לתומפסון שבזריקות שהוא שמר עליהם היום הראפטורס קלעו רק 1/10.

כמה דברים מעניינים מבחינת המאצ' אפ. קודם כל לו הוציא את לברון לנוח ברבעים 1 ו3 כבר שלוש וחצי דק' לסוף, כדי שיתחיל את הרבע הבא מול הספסל של הראפטורס ובכך לבטל את היתרון שלהם. קייסי הגיב לכך כבר בסוף הרבע השלישי עם הכנסה יותר מוקדמת של הספסל וריצה קטנה.

אחד המאצ' אפים המעניינים בסדרה הוא מה עושים עם JV. החל ממשחק 5 נגד הוויזארדס קייסי חזר להשתמש בו גם ברבעים השני והרביעי והוא מחזיר בענק. הסברה במהלך העונה הייתה שהוא לא יוכל לשחק כשממול עומדים לברון וארבעה קלעים אבל כל עוד לאב לא פוגע זה נצחון לראפטורס, בטח כשהוא נראה ככה בהתקפה ובריב'. מה שלו עשה במהלך הרבע השני זה לשחק סופר סמול ולהכניס את גרין לעמדת הסנטר. זה עבד מצויין מבחינה התקפית כשגרין מוציא את JV מהצבע בדרך ל4/4 מהשדה בדקות האלה. ברבע השלישי זה עבד פחות טוב כי ואלנצ'ונס היה בזון מטורף גם בהתקפה אבל זה בהחלט מאצ' אפ מעניין לקראת המשך הסדרה.

מבחינת הראפטורס אין ספק שהם חייבים להיות מאוד מאוכזבים מצד אחד אבל להרים את הראש מצד שני כי הם עדיין הקבוצה היותר טובה.

הם פספסו פה משחק לא מספיק טוב של לברון- גם לא מכריח פנימה לצבע וגם לא פוגע מבחוץ. בנוסף הם שלטו לאורך כל המשחק אבל היו כמה דברים שפגעו בהם.

נתחיל מהעובדה שכולם יודעים. לברון הוא האיש לנצח במזרח. כדי לנצח אותו בסדרה אתה צריך לא רק להיות יותר טוב אלא גם לשחק נכון בלי טעויות מיותרות שמשאירות אותו במשחק.

הראפטורס הציגו כדורסל טוב בחצי הראשון, הרבה שחקנים נוגעים בכדור ובאים לידי ביטוי וקלעו באחוזים מעולים. מה שהשאיר את הקאבס במשחק זה המון איבודי כדור , הרבה מהם שטותיים שהובילו ל15 נק' קלות של הקאבס.

בחצי השני הם הלכו מעולה ברבע השלישי אל JV פעם אחרי פעם והכניסו לו כדורים במצבים מצויינים,אבל ראינו פחות משחק קבוצתי. ראינו שוב את דה רוזן ולאורי מתקשים במאני טיים ודה רוזן כופה זריקות קשות. הזריקות האלה לא פוגעות רק בהתקפה אלא גם עוזרות לקאבס לצאת אחרי ריב' ולהשיג נקודות קלות.

בנוסף הראפטורס לא שמרו טוב הלילה. יותר מדי מבטים פנויים לשלשות, טיפול לא טוב בפיק&רול ועזרות כשלא צריך. הנה דוגמה איך JR תקוע מול ואלנצ'ונס. איבקה חולם בסטרונג סייד וקורבר מקבל שלשה חופשית. היו יותר מדי כאלה היום. אני הייתי שמח לראות את הראפטורס עושים טיפול יותר טוב ביציאות לקלעים ולהכריח אותם לכדרר. חוץ מלברון אף אחד הוא לא פליימקר גדול אצל הקאבס, ולהכריח את החבר'ה האלה לכדרר במקום להרים שלשות יכול לגרום ליותר טעויות ואיבודי כדור. בשביל זה הם צריכים להיות יותר מחוייבים בהגנה ובקלוזאאוטים ופחות לחלום כמובן.

דבר אחרון לגבי דה רוזן. גם מולו ברוב המשחק הקאבס יצאו בטראפ בפיק&רול. זה לא היה אגרסיבי ובכמויות שראינו מול אולדיפו אבל זה כן הספיק כדי למנוע ממנו לייצר ככה במחצית השנייה. יש לקייסי מספיק תנועות איך לתת את הכדור לדה רוזן במצבים יותר נוחים ולייצר בשבילו גם מהאנד אוף. הוא חייב להשתמש בזה יותר במשחקים הבאים כי הוא לא ינצח את הסדרה עם 3 נק' של דה רוזן במחצית השנייה.

הנה דוגמה של מהלך שכבר הראיתי אותו והוא עובד מעולה, משום מה הם כמעט ולא ניסו אותו בחצי השני וגם כשניסו לא ראינו חסימות מספיק טובות שיגרמו לזה לעבוד.

גולדן סטייט- ניו אורלינס

אז אחרי שבגולדן סטייט התלוננו על הקצב הגבוה של המשחק הראשון הפליקנס הגבירו עוד יותר את הקצב. אחרי שקואוץ' ניק אמר שכדי לנצח את ג"ס חייבים לשלוט מחוץ לקשת ואין לפליקנס את הכלים לעשות את זה- אז הם קלעו 13 שלשות כמו הלוחמים אבל באחוזים יותר טובים. הפליקנס שלטו בצורה מוחלטת בנקודות בצבע ותקפו שם את הלוחמים באגרסיביות מהדקה הראשונה, הם שלטו בנקודות מהזדמנות שנייה וקלעו יותר במתרפצת. קליי עם משחק חושך בדרך ל4/20 מהשדה, הוא ודוראנט ביחד עם 4/18 מחוץ לקשת.  אז איך לעזאזל הפליקנס הפסידו?

התשובה פשוטה- He is back

ג"ס פשוט קבוצה אחרת איתו על המגרש. למרות שזה לא היה מהמשחקים הגדולים שלהם. הם עשו טעויות, לא היו בשיאם הגנתית כמו שראינו במשחק הראשון, איבדו הרבה כדורים. אין לי ספק שזה קשור גם להתרגשות שלהם מהחזרה שלו. ברגע שהוא היה על המגרש הם שלטו בפליקנס בצורה מוחלטת. הלוחמים היו +26 בדקות של קרי על המגרש לעומת -21 כשהוא על הספסל.

הנוכחות שלו על המגרש גם הופכת את החיים של דוראנט לקלים יותר. הוא פחות צריך לדאוג לניהול המשחק וליצור בשביל אחרים. התנועה של סטף וניהול המשחק של גרין מספיקים לזה. הוא יכול להתרכז במה שהוא הכי טוב וזה לשים את הכדור בטבעת. לאורך כל המאני טיים הם הלכו על אותו מהלך פשוט של הכנסת כדור לדוראנט בפוסט מול הולידיי. הולידיי לא יכול לעצור אותו, בטח גם כשכמעט ואי אפשר להביא עזרה כי במקביל יש את החסימות המפורסמות בטופ אוף דה קי שסידרו לקרי את השלשה שסגרה את המשחק.

אני קצת מאוכזב מג'נטרי כאן כי הולידיי על דוראנט אמנם סידר לו כמה יתרונות במשך שלושה רבעים. אבל ברבע האחרון הכדור הלך לדוראנט שוב ושוב בפוסט והולידיי נשאר חסר אונים. בשביל מה יש לך את דיוויס אם לא בשביל רגעים כאלה? תן לו להתמודד עם דוראנט ותכריח אותו לתת לאחרים לקלוע. שים את הולידיי על סטף ותנצל את זה שרק חזר מפציעה ועדיין לא 100% ואת העובדה שקליי לא פוגע. הוא יכול היה לגנוב ככה את המשחק.

דבר נוסף לגבי הלוחמים- כשאיגי וגרין נראים ככה קשה מאוד לעצור אותם. הם שני השחקנים שכל הגנה תשאיר לבד כששלושת הכוכבים על המגרש. בינתיים בפלייאוף הם מנצלים את זה למהלכים נהדרים, חיתוכים לצבע, אסיסטים ואפילו קולעים לא רע מחוץ לקשת. ואסור לשכוח גם את הפיק&רול היעיל ביותר בליגה כבר כמה שנים.

הפיק&רול הזה בין קרי וגרין כמעט תמיד יוצר מצב של ארבעה מול שלושה שהווריורס כבר משחקים אותו בעיניים עצומות עד שמשיגים את הנקודות הקלות.

הפליקנס הוכיחו הלילה שהם שייכים למעמד, אבל הם עדיין לא ברמה של ג"ס. הקצב שלהם מסדר להם המון מצבים נוחים, הולידיי התמודד יפה מאוד מול דוראנט היום בהתקפה וניצל את העובדה שהוא יותר מהיר ממנו כדי להשיג נקודות (הייתי רוצה לראות את קליי שומר עליו יותר). אני עדיין צופה פה משחק של 35-40 נק' של דיוויס שיכול להשיג לפליקנס ניצחון בסדרה אבל אני לא רואה אותם משיגים יותר מזה.

Tags: 

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. מעולה נמרוד.
    נראה שהפליקנס פספסו כאן הזדמנות לגנוב משחק ולהפוך את הסדרה למעניינת. מכאן זה גומר את הסדרה. הם יכולים לנצח אחד בבית אבל קשה להאמין שינצחו 2 רצוף.
    טורונטו פשוט אין מילים. לברון יושב להם בתוך הראש.

  2. לו הלך בתחילת המשחק להרכב נמוך עם לאב בסנטר ולברון כפורוורד שלושה גארדים: סמית קורבר והיל. הראפטורס התעללו בהרכב הזה בצבע ומשום מה לו עלה איתו שוב בפתיחת השלישי (אותה תוצאה). עם תומפסון בפנים העניינים נראו אחרת לגמרי.
    הנקודה עם ולנצ'יונאס מאד נכונה – הוא כח בפנים (למרות המון החטאות מיותרות הלילה) אבל מתקשה לצאת לקלעים אם לאב פוגע הוא לא יוכל להיות על המגרש מול הרכבים כאלה. אולי זה מה שלו קיווה להשיג -להכניס את לאב לסדרה.
    בגזרת המאצ'אפ מול לברון אננובי עשה עבודה טובה אבל אין לו דרך לעצור את הפיידאווי של לברון. סיאקם לעומתו התקשה מול ג'יימס שחלף על פניו יותר מדי בקלות.

    1. למי יש דרך לעצור את הפיידאווי של לברון ? 😉

      ברצינות אבל זאת זריקה שהראפטורס ישמחו שהוא ייקח כל פעם, ויהיה משחק אחד לפחות שזה ייכנס באחוזים גבוהים אבל אין מה לעשות את זה, בלונג ראן זה כמובן עדיף מול החדירות שלו.

      אננובי מקבל אצלי נקודות זכות ממשחק למשחק. הוא עושה יופי של עבודה בהגנה וקורא נכון מצבים בהתקפה. כל משחק יש לו לפחות פעם אחת שחותך נהדר בלי כדור ללייאפ כשהשומר שלו חולם, הוא לא רע בכלל גם ברבי' התקפה וכשהוא חופשי ויש לו זמן הוא גם קולע את השלשות.
      אם בעתיד באמת ישתפר עוד בקליעה וישפר את האוף דריבל- טורונטו עשו פה יופי של גניבה בדראפט

  3. מעולה, תודה. תומפסון היה עצום עם הריבאונדים שלו בהתקפה והייתי שמח לראות אותו פותח בחמישייה לצד לאב כשלברון מתפקד כרכז. ההגנה של קליבלנד במחצית השנייה הייתה מעולה ומנעה מדרוזן ״להגיע למקומות שלו ״. כל עוד 3 וחצי שחקנים יעזרו ללברון בעקביות, לקאבס יש סיכוי טוב לעבור את הסדרה הזו ואולי גם את הבאה.

    1. כל עוד לאב לא פוגע וממשיך להפסיד לואלנצ'ונס בשני צידי המגרש אתה צודק בהחלט, לו צריך לחשוב על להכניס את TT מהספסל.

      ההגנה באמת הייתה טובה אבל לא סידרו לו גם מספיק מצבים. האמת שאני די משתגע מזה- לו כבר שנתיים שומר אותו דבר מבחינת טראפים על הכוכב של היריבה ואף אחד לא עושה עם זה יותר מדי. סה"כ זו הגנה די קלה לפיצוח.

      אם ניקח לצורך העניין פיק&רול מהאמצע מספיק שהרול מן מתגלגל באגרסיביות, שחקן בצד של הכדור פותח לקבל מסירה והגבוה השני מגיע להיי פוסט כשהשחקן האחרון נשאר בפינה הנגדית והופ זה 4 על 3 קלאסי עם אופציות מעולות (מישהו אמר גולדן סטייט?)

      1. זה מאמנים מקובעים, מפחדים לנסות דברים בשביל לא לקבל ביקורת אם יכשלו והולכים עם המוכר להם בין אם זה עובד להם או לא. אפס תעוזה, הכל אותו דבר וכל שינוי אם יש נוצר כתוצאה מכפייה ולא מיוזמה. עצוב אבל זה המצב אצל רוב המאמנים עם כל הצוותים של ה20 עוזרים מסביב.

        בלי קשר בדקות שאני ראיתי קייסי כן סידר מצבים טובים (או שהקאבס גרמו שהכדורים יגיעו למי שהם רוצים-איבאקה) לקבוצה שלו, איבאקה וון וליט החטיאו זריקות לבד לגמרי.

      2. טורנטו היום נפלה על חוסר מזל, היא שיחקה ועבדה נכון וגם קייסי שראה שלברון מנגר במאני טיים ונשאר איתו אחד על אחד (אם כי הזריקה שנתנו ללברון להגיע אליהבסיום הזמן החוקי הייתה חרפה והגנה שערורייתית של השחקן שהוא ברח לו).

        המאמן לא יכול לעשות כלום JV מנגר ממטר.

          1. מה היה לא משנה, הם ניצלו במזל גדול שלא קלע את זה, זה לא יקרה שוב ובכלל כדאי למאמנים למנוע מלברון לקבל כדורים לזריקות ניצחון מפוארות. שאחרים יזרקו, עדיף עשרות מונים.

          2. אי אפשר לכסות הכל, כדורסל הוא בסוף משחק של הימורים וסיכונים, עלות תועלת, סיכוי מול סיכון, ברור שישאר קלע חופשי, אתה צריך לתכנן מי הכי עדיף לך שישאר ולתכנן שהכדור דווקא יגיע אליו (לא תמיד זה עובד) אז צריך סדרי עדיפויות. וגם אם עשית משהו נכון אתה יכול לקבל סל ולהפסיד, אז מה? גם באחד על אחד עם לברון אתה יכול לקבל סל ולהפסיד. השאלה במה אתה יותר מאמן. לא זכורים לי יותר מידי משחקים שגי אר או לאב ניצחו משחק על הבאזר, אני תמיד אעדיף שאת זריקות הניצחון יקח שחקן משלים אם לא עונה לשם רוברט הורי. זו האסטרטגיה שלי וגם היא דינמית בהתאם לתחושות במשחק, צריך להרגיש את המשחק, זה לא רובוט שבא מהבית. נגד אינדיאנה היה לי ברור שלברון ינצח עם הזריקה ההיא סתם תחושת בטן לא מעבר, אני בחיים לא הייתי נותן לו לקבל כדור אחרון, מה גם שהאחרים היו ביום חושך. היום היה מצב שבאו 2 על לברון והוא נתן לקורבר שלשה ממש בשניות או דקה אחרונה כבר לא זוכר וקורבר החטיא. אי אפשר לסגור הכל.

          3. שמעון, תסתכל פה: https://stats.nba.com/events/?flag=1&GameID=0041700231&GameEventID=250&Season=2017-18&title=Holiday%20S.FOUL%20(P2.T3)%20(B.Kennedy)&sct=plot
            (ותודה לנמרוד שבזכותו גיליתי על האופציה הזו)
            עושים מה שאתה אומר ומשאירים את לוני חופשי. אז הוא זז למקום שאי אפשר להשאיר אותו חופשי. וזה משאיר את דריימונד חופשי לדרייב ופאול.

  4. הקצב של הפליקאנס מטורף והווריורס חייבים להפסיק לחפף. אתה לא יכול להרשות לעצמך לחטוף 39 נקודות במתפרצת (טוב אולי הם כן יכולים). הפליקנס ירו לעצמם ברגל עם החטאות של זריקות פנויות לחלוטין מחוץ לקשת בחצי הראשון (4מ-20) ואיבודי כדור מיותרים בחצי השני. הם שיפצו את הסטטיסטיקה עם 4 או חמש קליעות אחרי שהמשחק נגמר מעשית בסוף הריצה של של גולדן סטייט ברבע האחרון.
    מדהים לראות איך הנוכחות של סטף משנה את כל הזרימה של ההתקפה שלהם. לא רק דוראנט פתאום הרגיש חושי ומשוחרר גם דריימונד גרין מוצא נתיבים פנויים לחלוטין לסל.
    גם אני הרגשתי שהיה צריך להחליף את השמירה על דורנט ברבע האחרון. זה חיסל את הסיכויים של ניו אורלינס.

    1. הווריורס באמת נהנו מהרבה טעויות של הפליקאנס והחטאות שהיו יכולות לייצר הפרש רציני. אני מאמין שהחוסר משמעת בירידה להגנה נובע מירידה טבעית באינטנסיביות אחרי נצחון קליל במשחק ראשון בסדרה ובנוסף אין ספק שלחזרה של סטף הייתה השפעה רגשית על המשחק.

      מאמין שבחוץ הם יגיעו הרבה יותר דרוכים וממושמעים הגנתית וייקחו שם לפחות משחק אחד כדי לסיים את הסיפור ב5.

      ההתקפה שלהם עם סטף היא הדבר הכי יפה לצפייה בכדורסל לדעתי. זה מדהים איך כשיש שלושה קלעים כאלה על המגרש כ"כ הרבה פעמים שחקנים כמו גרין איגי לוני וכו' יכולים למצוא את עצמם בדאנק פנוי כי אין מי שיעזוב אותם ויבוא לעזרה.

      האמת שגם ההכסנת כדורים לדוראנט היום ברבע האחרון הרגישה פחות נורא מבד"כ גם בגלל החסימות בין גרין וקרי והוויקסייד אקשן, בניגוד לפעמים שפשוט מסתכלים עליו. וגם בגלל שהוא פשוט קלע בקלילות וג'נטרי לא הגיב הגנתית.

  5. נימרוד ניתוח יפה כל הכבוד! אבל אתה מפספס מהלכי מפתח.

    המהלך המנצח שלי מהערב:
    https://www.youtube.com/watch?v=ly9VBd8uS6o

    עוד מהלך קלאצ' מדהים של המלך והפעם בפידאוואי קלאסי כנגד התנועה.
    אם זה מה שלברון ג'יימס עושה במשחק שהוא עייף אז הקנדים יהיו בבעיה גדולה בהמשך.

    1. תראה ברור שזה מהלך משמעותי- בכל זאת שלח את המשחק להארכה, אבל תסכים איתי שאין יותר מדי מה לכתוב על זה. לברון בפוסט אחד על אחד מול הגנה טובה קולע פייד אוואי קשה. אנחנו רגילים לראות אותו קולע כאלה כבר.

      בכל מקרה ברוב הפעמים אני מתמקד בניתוח כל המשחק ומה הביא אותנו למצב שללברון בכלל הייתה ההזדמנות לשלוח את המשחק להארכה

      1. אין שום סיבה להתייחס טקטית למהלך הזה. איזו תובנה יש ממנו? לברון בערב קליעה נוראי וסמית או קורבר רותחים. ברור שהזריקה הזו היא ההימור הכי טוב שהיה לטורנטו במשחק הזה.
        אפרופו ההגנה על לברון – הצליחו לעצור לו את הקליעה והחדירה, אבל לא הפעילו עליו שום לחץ בניהול המשחק (כנראה מהחשש מהנקודות). לתת ללברון שקט בניהול ההתקפות זה בעייתי משהו.

          1. דאבל טים היום לא היה נדרש כי הוא היה בערב קליעה חלש ודי הגבילו אותו. עם זאת הקלות שבה הוא ברח לשומר לזריקה אחרונה מאד נוחה בסיום הזמן החוקי צריכה להדליק נורה אדומה לקייסי כלומר כדאי לו לתכנן מהלכים בו לברון לא יצליח לקבל כדור לזריקות נצחון.

          2. זה אם אתה רוצה לראות את קורבר וסמית' קולעים אפילו יותר…
            אני מציע שצעיר כמו אנונובי שלא משחק כמות דקות שאמורה להתיש אותו יצמד עליו בשלב הרבה יותר מוקדם. בעיקר כשהיל לא על המגרש. כל התקפה שמתחילה את סמית או גרין עדיפה להם.

          3. שמעון – מתי בדיוק אתה כמאמן מחליט שלברון ביום קליעה לא טוב ומשאיר אותו חופשי? כי נניח עד סוף הרבע השלישי הוא היה 9 מ-15 מהשדה אז עד אז גם לא היה צריך דאבל טים?

          4. מתן – אם שחקן נצמד ללברון המשמעות היא שהוא ייכנס לסל הרבה יותר בקלות. הדרך היחידה להוציא לא את הכדור מהידיים היא דאבל טים וכמו שאמרת זה מתכון לאסון.

          5. תלוי התפתחות ודינמיקה במשחק. זה לא משהו שבאים איתו מהבית. אינדיאנה הפסידה גיים 7 כי לא הביאה את זה בזמן שהוא המטיר והמטיר התקפה אחר התקפה על הראש של סאבוניס. דופק לי 2-3 סלים מתחיל להביא דאבל טים עד שמתקרר, כמובן מגיב גם איך שהאחרים פוגעים או לא. זה מאד דינמי. הדאבל טים גג צריך להיות דאבל טים חכם ולא סתם דאבל טים טיפש.

          6. אתה מבין שאתה לא אומר כלום? זה כמו לצעוק תעשו משהו תעצרו אותו. גם במשחק הזה הם הביאו פעמיים דאבל טים שאני זוכר לברון שבר אותו במסירה מהירה שהובילה לשתי שלשות.
            יש לך איזו הנחה סמויה שאם לברון ימסור את הכדור כמה התקפות הוא פתאום יתקרר.

          7. עידו הוא לא יתחיל לרוץ כל פעם מקצה המגרש. תן למישהו אחר להעביר את החצי וכבר התחלת טוב יותר. (שוב, לא כולל ג'ורג' היל שבלאו הכי מתחלק עם לברון בניהול ההתקפות כשהוא על המגרש.)

          8. מבין את הנקודה שלך מתן, אבל אז הוא יקבל את הכדור ברגע שעוברים את החצי והמגן שלו סתם בזבז אנרגיה מיותר בלי הרבה תועלת.

  6. ניתוח אדיר. מסכים שתומפסון היה תוספת חשובה ולדעתי נראה אותו פותח ליד לאב, זה יעשה רק טוב לקליבלנד. ואלניוצ'אס נחלש כשתומפסון שיחק עליו (מהמעט שראיתי) וזה משהו מעניין להמשך. עוש מהלך ששווה לראות זה פיק נ' פופ של היל ולאב. יכול לסבך את ההגנה, במיוחד כשלברון משחק בלי הכדור בפוזישן הזה. מקווה לראות אותו יותר.

    ההגנה של קליבלנד גם פעלה לא רע על דרוזן, כשהיא לוקחת דברים דומים מההגנה על אולאדיפו ושמה לב לזה שיש קבוצה יותר טובה סביבו. אם הוא יחזור לסגנון המשחק של השנים הקודמות עם הפול-אפס המיותרים זה יעשה טוב לקאבס. מעניין לראות איך הוא יראה במשחק הבא.

    מסכים איתך מבחינת המצ'-אפס של ניו אורלינס. דיוויס מחליף על דוראנט בפוסט זה חכם, גם רונדו על קליי יכול להיות הצבה נבונה לדעתי שתנצל את יכולת קריאת המסירות של RR.

    1. אולאדיפו וקוליסון היו יותר מידי מהירים לגארדים המזדקנים של הקאבס.
      הרבה יותר קל לסמית' וקורבר מול רוזן.

      ואפילו פתאום ג'ף גרין הופך לשחקן רלוונטי.

    2. פיק&פופ של היל ולאב ראינו בגיים 7 בתחילת הרבע האחרון כשלברון ירד רגע עם כיווצים. זה באמת עבד מעולה מהסיבה הפשוטה שלאב קלע 2 שלשות וכל עוד הוא קולע זה מהלך נהדר.
      הבעיה עם לאב באמת שהוא לא מצליח לייצב את הקליעה, קשה לו כנראה עם האגודל עדיין (זו הסברה הרווחת בקרב התקשורת האמריקאית שרואה אותו מקרוב). גם בפוסט הוא יכול פתאום לנצל את העובדה שמיילס עליו ולעשות סל קל ואז לזרוק 2 זריקות רעות בהתקפות הבאות.

  7. שורה תחתונה כשגרין 40% משלוש ווריורס לא יפסידו…

    בנוסף הרגשתי שהם שמו דגש מוגזם על הקצב ולא דגש מושכל, היו שם כמה וכמה זריקות בתחילת שעון שאין שום סיבה בעולם להרים אותן.

    אבחנה מצוינת לגבי החילוף שהיו צריכים לעשות על דוראנט, למרות הכל הם שמרו על עצמם במשחק וזה מה שהרג אותם בסוף…

    אותי אישית זה מבאס אבל הם חוזרים להראות מפחידים, מי יוכל לעצור אותם כשכולם יתנו משחק טוב??

      1. אין ספק שהסדרה הצפויה מול הרוקטס צפויה להיות מרתקת.

        הרוקטס מאוד מגוונים הגנתית השנה ויכולים לזרוק הרבה שומרים טובים על קליי סטף ודוראנט. בנוסף הם מחליפים כמעט על כל דבר וזה קצת מעקר את המשחק של ג"ס הרבה פעמים ויכול לגרום להם לתקוע קצת את ההתקפה בחיפוש אחר המיס מאץ'.

        בנוסף יהיה מעניין לראות איך ג"ס יתמודדו מול הארדן ב1X1 ואיך יגיבו לפיק&רול שלו ושל פול עם קפלה כשסוללת קלעים מסביב.
        זאת יכולה להיות סדרה נהדרת ששתי הקבוצות מתקשות לעצור את היריבה למרות הגנות מעולות וזה אולי אפילו יוכרע על מי יקלע יותר דווקא את הזריקות הפנויות ומי לא יעמוד בלחץ (האריסון בארנס עדיין אצל הפסיכולוג מאז אותו גמר).

        בכל מקרה יש לנו עוד איזה שבוע וחצי לפחות אני מניח עד שזה יתחיל.

        1. לגמרי הסדרה לחכות לה… בינתיים אני נהנה הכי הרבה מבוסטון פילי, ונקווה שטורונטו תוציא את העצם מהגרון…

        2. שכחתם לגמרי איזה הגנה יש לווריורס כשהם מפוקסים..
          אחד מיוסטון לא מדגדג את ההגנה שלהם חוץ מהארדן..לברון טוב מהארדן וגם הוא לא הצליח לקחת יותר ממשחק

          בצד השני אם יוסטון מתרכזים בקרי דוראנט רוצח אותם וההפף
          ועוד לא הזכרנו אץ קליי שביום טוב יכול לנצח משחק בעצמי (ראה מול אוקלהומה 2016)

          בקיצור זה נגמר בארבע או חמש משחקים

  8. בתוך שתי הדקות האחרונות לברון שם רגל מתחת לאיבקה בזריקה לשלוש. השופטים רואים ומגיבים בעבירה.
    במקום שהקנדים ירימו קול ויעשו מעשה לאורי מעביר דחקות עם לברון הזמן שאיבקה קולע מהעונשין.
    כל זמן שהשאיפה הכי גדולה של לאורי מהסדרה הזאת היא לקבל בסוף חיבוק וליטופים מלברון כמו שאולדיפו קיבל, אין לטורונטו צל של סיכוי.

    1. צודק מאה אחוז. אבל זה מה יש, תופעה ידועה. תקרא לזה שטוקהולם 2.0 או מה שאתה רוצה.

      זה כמו שכשאתה בצבא ולא משנה כמה אתה שונא את הדרגה שמולך, ככל שהיא יותר גבוהה כך תמצא את עצמך משווע לתקשורת ויותר חמור, צוחק מהבדיחות שלה. ככה אנחנו, רוצים להתאבק בעפר רגליהם של הגדולים, גם אם הם חארות ונמסיסים.

  9. מ538: ברבע האחרון הרפטורס קלעו 3 מ17 ברסטריקד של הקאבס. מאז ששומרים רקורד של הפליי ביי פליי אף קבוצה בפלייאוף באף רבע לא החטיאה כל כך הרבה מטווח כזה קצר.

  10. ניתוח מעולה, תודה רבה על כל המאמצים להשכיל אותי (רבים וטובים ניסו, לא הלך להם משהו, אבל אולי אצלך זה יעבוד)

  11. לפלקינס יש פשוט מיס מאץ קבוע מול דוראנט, תמיד שומר עליו שחקן נמוך בראש, הולידיי, מור…
    כמעט כל פעם שהוא קיבל כדור בפוסט מולם, הוא פשוט עולה לגאמפ קל מעליהם, באחוזים גבוהים

  12. לאורי ודהרוזן צ'וקרים ברמות הגבוהות ביותר. לאורי במיוחד.
    לגבי ניו אורלינס, אני מאשים את ג'נטרי (כמה שאפשר להאשים מאמן שהפסיד לגולדן סטייט בחוץ עם סטף): בנוסף לקטע שהזכרת על המיס מאץ של הולידיי על דוראנט שזעק לשים עליו מישהו גבוה (אפילו מירוטיץ'), אני פשוט לא מבין איך הכדור לא הולך יותר לדיוויס והולידיי.
    בכלל דיוויס חייב לשחק חכם יותר, ולהוציא עבירות וללכת לסל. יש לו קטע שהוא חייב להשלים מהר את המהלך, במקום לחפור ולנסות להוציא לפעמים עבירה. רונדו קלע אמנם טוב אבל איבד הרבה מאוד כדורים.

  13. לא יודע מה איתכם, אבל ההתקפה האחרונה של טורונטו הזכירה לי את הניקס עם צ'ארלס "ליי-אפ" סמית האימפוטנט נטל הבולס של אז.

    מה ההקבלה הזו אומרת על לברון – זה מה שיותר מדאיג…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט