פריוויו יום שלישי לוהט/ יונתן שגב

שלום לכולם, וברוכים הבאים לפריוויו יום שלישי נוסף. איזה כיף שהפלייאוף הגיע. החג של כל אוהדי הכדורסל בכלל ושלנו, אוהדי ה-NBA וקוראי הופס בפרט. אחרי שעברנו כבר סיבוב שלם של משחקים, אני יכול להגיד שאותי באופן אישי הוא ממש לא מאכזב. הסדרות המותחות, הקצב שעלה מהעונה הרגילה, הכוכבים שהגיעו או לא הגיעו. נהדר. עם כל עליית הקצב, נראה שגם אנחנו באתר העלנו קצב. וכמו שהדחיפות בצבע מופיעות בתדירות גבוהה יותר, כך אני מרגיש שהרוחות מתלהטות בתגובות והפוסטים לעתים תכופות יותר והתגובות חורגות מגבולות הנעים פעמים רבות.

לכן, אבקש, באופן אישי – בלי קשר בכלל לצוות כולו – לנסות ולהשתדל לזכור שאנחנו כאן בגלל הכדורסל ושזה הזמן הטוב ביותר בעבור אוהדי הכדורסל (אולי לעבודה והלימודים זה לא תורם) ולדעתי עדיף להעביר אותו עם מעט התנגחויות. כמה דברים שאני חושב שחשובים בכדי לשמור על אווירה נעימה יותר: התייחסות לגופו של עניין ולא לגופו של כותב – כמו שהרמב"ם כותב בהקדמתו למסכת אבות שזכיתי ללמוד ("שמונה פרקים") – "שמע את האמת מפי אמרה". שנית, להשאיר את הדיונים בתחום הכדורסל. הפלטפורמה הזו נועדה לכך, ואני מאמין שזה יתרום בהרבה אם נעסוק בכדורסל ולא בדברים אחרים. אפשר להחליף מיילים ולעשות דיון במייל. ובכלל, לזכור שיש אדם בצד השני מאחורי המקלדת. החוק הקבוע בקשר לדרך ארץ באינטרנט מבחינתי, הוא לא לכתוב משהו שלא היית מעיז להגיד פנים מול פנים.

אז כפי שאמרתי, מדובר על פלייאוף לוהט, ושני משחקים לוהטים מצפים לנו גם הערב, כשהבונוס הוא ששניהם משודרים בערוץ הספורט. המנה הראשונה מתחילה ב-3 בלילה עם קליבלנד נגד טורונטו, כשב-5:30 הווריורס מארחים את הפליקאנס בחזרתו הפוטנציאלית של סטף קארי אל הליינאפ.

 

כולה כדורסל.

 

בואו נתחיל:

3:00 טורונטו ראפטורס (1) – קליבלנד קאבלירס (4) – 0-0 בסדרה

כשהייתי ילד צעיר (יותר), מאוד אהבתי לשחק בחוץ. כל משחק שהיה משוחק בבית ספר – מתופסת פשוטה עד למשחקים ממוצאים של מורים לספורט, כשבתווך כמובן נמצאים כל משחקי הכדור האהובים עלי במיוחד –  הייתי מיד רץ להשתתף בו. כל דבר שכלול בו ריצה ותחרותיות – קאונט מי אין. הייתי נשאר גם לשחק אחרי שעות בית הספר עד שהמשחק היה מסתיים. אחד מהמשחקים הזכורים לי ביותר מהרשימה, היה המשחק שנקרא "הדוב הגדול". לא ארחיב לכם על המשחק – למרות שאני רוצה להאמין שרובכם מכירים אותו – אבל אסביר קטע מסוים במשחק. בתחילת כל "תור" של המשחק, מתנהל דיאלוג כזה בין התופסים לבורחים: "מי מפחד מהדוב הגדול?" "אף אחד" "ואם הוא יבוא?" "שיבוא" ואם הוא יטרוף? "שיטרוף". 

זה אחד מאותם המשחקים, שהתופסים תמיד מנצחים. עד שהם לא מסיימים לתפוס את כל הבורחים (או שהצלצול שקורא להיכנס לכיתה מושמע) המשחק לא נגמר. למה אני מספר לכם את כל זה? משהו באיך שהמשחק מתנהל ובדיאלוג הזה בפרט, הזכיר לי את היחסים של לברון עם המזרח. גם כשהקבוצות מצהירות שאינן מפחדות מלברון, שיבוא ושיטרוף, הוא בסופו של דבר, מנצח. משך 7 שנים רצופות, הוא מתעלל במזרח וגם כשנראה שקבוצה תוכל להדיחו, זה נגמר בהעפלה נוספת של "הדוב הגדול" לגמר הליגה.

למרות שלא הייתי בתקופתו של ג'ורדן, וגם את השיא של קובי – למשל – די פספסתי, אני מרשה לעצמי להגיד שכוח ההרתעה של ג'יימס – זה שלא נותן לי בכלל ספק על מי להמר במשחק 7, גם אם היו נותנים לאינדיאנה להתחיל ב-10 הפרש – משתווה רק לזה של מייקל. בהיסטורית הכדורסל. לדעתי, בכדי לעבור את הקבוצה של לברון יש שתי אפשרויות; או להיות קבוצה עדיפה על קבוצתו של ג'יימס באופן משמעותי ביותר, או להסתכל ללברון בלבן של העיניים. להאמין בכל פוזשן הגנתי כשהוא חודר לסל ובכל פוזשן התקפי שהשד לא נורא כל כך.

האם טורונטו מסוגלת לעשות את הדרך השנייה? הראפטורס, גם אם קבוצה שלמה יותר וחזקה יותר מהקאבס, הפער לא משתווה לפער של קליבלנד ממעצמות המערב למשל. הם לא יוכלו לנצח את קליבלנד אם שני כוכביהם לא יצליחו להופיע בכל משחק ומשחק, ויפיקו מעצמם מספיק בכדי להתעלות על לברון והקאבלירס. אם הם לא יצליחו להתגבר על "אפקט הדוב הגדול" הם ימצאו את העונה הטובה ביותר בהיסטוריית המועדון נזרקת לפח כמו העיתון של אתמול.

את הכלים לנצח את הסדרה הזו, אין ספק שיש להם. אם הרבה שחקנים שמסוגלים לנסות לשמור את לברון, שני גארדים מצוינים שיכולים לגרום לבעית מצ'אפ בצד השני, סנטר גבוה שיכול לחגוג על המחסור בסנטימטרים בצד השני ואפילו ספסל מהמשובחים בליגה, אין סיבה שהראפטורס לא יעשו זאת. בנוסף, הקאבלירס מגיעה אחרי סדרה אינטנסיבית מול אינדיאנה שנגמרה רק לפני יומיים. היא מגיעה חבולה ועייפה מסדרה אינטנבסיבית על גבול האלימה (כן, לאנס. מן הסתם אני מדבר עליך ואליך).

האם?

היום, לפחות, כן. הראפטורס ב-9. 

 

 

5:30 גולדן סטייט ווריורס (2) – ניו אורלינס פליקאנס (6) – גולדן סטייט מובילה 0-1.

שני דברים מאוד חזקים שמשפיעים על האדם, נפשו, וזיכרונו, הם זמן ושגרה. גם האירוע החמור ביותר ירשם בסוף בספרי ההיסטוריה בעיקר עם פרטיו היבשים, ואחרי 40 שנה יהיו מעטים שיצליחו לבכות על האהוב שמת כפי שבכו ביום הראשון ללכתו.

כיצד מצליחים להתגבר על הדברים הנוראים והטראומטיים שתוקפים אותנו? כיצד עוברים הלאה וממשיכים בחיים? בשלב מסוים – כשכמובן שככל שהאירוע עצוב יותר או קרוב יותר אליך באופן אישי לוקח לשלב הזה יותר זמן להגיע – נכנסים לשגרת החיים. "ממשיכים בחיים". החיים סוחפים אותנו איתם, ואנו מרפים מהאירועים העצובים, הקשים ואף מאלו השמחים וממשיכים בשגרה.

אני כותב את הדברים האלו משתי סיבות; ראשית, בכדי לנצל את הימים האחרונים שבהם השגרה עדיין לא סחפה אותנו לגמרי, בכדי להתעמק באירוע העצוב שאירע בנחל צפית. שנית, בכלל שהשגרה מאוד רלוונטית למה שקרה בסדרה הזו.

משהו במשחק הראשון, בניצחון השגרתי כמעט של גולדן סטייט, השכיח בהרבה מאיתנו את ההופעה המרשימה של הפליקאנס בסיבוב הראשון. משהו בקלות, בשגרתיות שאליה אנחנו רגילים כבר 3 שנים מהניצחונות של הווריורס – אפילו כשקארי לא נמצא – השכיח מאיתנו את היכולת המצוינת של הקבוצה של אלווין ג'נטרי בסיבוב הראשון.

הקישור השני הוא דווקא לצד של הווריורס. כל כך התרגלנו לווריורס ללא סטף קארי, שיכול להיות ששכחנו למה הקבוצה הזו, עם הרכז, מסוגלת לעשות. גם אם הזיכרון הרחוק יודע וזוכר למה הקבוצה מסוגלת, הרי שהזיכרון האינסטינקטיבי זוכר את הקבוצה ללא קארי, במיוחד לאלו שצופים בכל משחקיה של הווריורס. אז רק תזכורת, שהווריורס נמצאת במאזן של 10-41 עם קארי, לעומת 15-21 (כולל פלייאוף) בלעדיו. סיפור אחר לגמרי. היום הוא צפוי לחזור, ואם הוא יחזור בכושר שאנו רגילים לראות ממנו, הניצחון הקליל של הווריורס מהמשחק הקודם עלול להיראות כהמשך הרצוי לסדרה בעבור מולי.

מבחינת מצ'אפ, נראה לי שבקו האחורי של הפליקאנס אפילו לא תמונה הבעיה. בעוד שרונדו והולידיי יתקשו עם קארי ות'ומפסון, אין לי מושג איך הפליקאנס יתמודדו עם קווין דוראנט. במשחק הראשון "דוראנטולה" שמר על רוגע יחסית עם 26 נק' ו-13 כדורים חוזרים, אך אני צופה התפוצצות שלו הלילה.

דווקא בחזרה של קארי – שיהיה כנראה תחת הגבלת דקות רצינית – אני צופה התפוצצות של דוראנט, שתספיק רק בקושי לניצחון. ווריורס בחד ספרתי. 

 

כשהיו צעירים… היום נראה מפגש נוסף.

לפוסט הזה יש 462 תגובות

  1. פריוויו מושקע מאוד יונתן, תודה.

    הולך איתך בהימורים, רק משנה את התוצאה בג"ס-נ"א להתפוצצות של ג"ס וניצחון ב-15 הפרש לפחות.

  2. פריוויו מעולה יונתן, תודה!
    ההימורים שלי ללילה : הקאבס גונבים את המשחק הראשון בקנדה, ומנצחים ב-10 עם עוד הצגה של לברון.
    הלוחמים משייטים לעוג ניצחון קליל ב-15 הפרש.

  3. תודה רבה

    לא רואה את הרכיכות מקנדה עומדות מול לה פלופ
    לא מסתכלות לו בעיניים
    לא מאמינות שהשד לא כל כך נורא

    אם יגנבו משחק זה יהיה ממש נחמד

  4. אחלה פריוויו, תודה
    יש מצב שהקאבס יבואו עם אנרגיות מהניצחון על אינדיאנה, ושטורונטו יהיו רדומים, לא אהיה מופתע אם תרחיש כזה יתגשם. מאידך, גם ההפוך הגיוני…

    1. הנקודה המרכזית שלא הייתי ער לה היא שהמחלוקת הרפואית, ככל שהבנתי את ההסבר שלהם, אינה רק בנוגע לכשיר או לא כשיר אלא גם בזיהוי של הבעיה עצמה, כלומר הרופאים בניו יורק מצוטטים האומרים שזה לא קוואד טנדינופטי בכלל אלא איזו בעיה אחרת בשריר. אם אכן כך זה יכול להסביר את הנתק הרפואי וגם כעס מסוים של קוואי על דיאגנוזה מוטעית. בנוסף, זה מעלה מחדש את השאלה בעניין כשירותו העתידית של קוואי – אולי זו בעיה חמורה יותר מטנדינופטי? ואז מה תקופת ההחלמה? לפי המתואר כאן הוא בעצם סובל מזה מאז 2016… האם השריר בכלל חוזר לתפקוד מלא?

      The plot thickens

        1. נכון, אבל:
          א. אני מניח שהפוליטיקות האלה קיימות אצל כל הסוכנים בליגה. לפחות על לברון והאנשים שלו היו המון סיפורים כאלה.
          ב. אני מתקשה להאמין שבסוף השיקולים של הסוכנים באמת משפיעים על ההחלטות של הסופרסטארים איפה לשחק. זה אולי יוסיף עוד איזה סעיף בחוזה של קוואי, אבל בסוף הוא יחליט איפה הוא רוצה לשחק והסוכנים יתיישרו עם ההחלטה. מבחינת ביזנס נטו אני לא בטוח שהיה כדאי ללברון לחזור לקליבלנד, לדעתי זה באמת מה שהוא רצה ואחרי שהחליט היה אגרסיבי במו"מ איתם על החוזה.

  5. תודה יונתן – אני לא יודע בן כמה אתה ואני מניח שאתה צעיר ממני בכמה שנים – אבל הבגרות שלך היא מרשימה הלוואי עלי
    ברמת המיקרו פיספסתי המון משחקים בהימורים השנה למרות שרמת הסדרות אני די סבבה ככה שאני צריך להיות צנוע בהימורים שלי אבל..
    סטטיסטיקות טיבן להתיישר – ואם סדרה שלימה הקאבס היו בסביבות ה30% לשלוש והרפטורס בסביבות ה43% אחוז לשלוש אזי יש סיכוי טוב שההתיישרות תתחיל הלילה וזה יכול להיות כואב. לדעתי אם ג'ורג' היל כשיר היום הקאבס יתפוצצו הלילה וקווין לאב יחזור להיות אולסטאר.
    השנה כאשר קרי חזר ממספר פציעות הוא היה בכושר מצוין – אני לא רואה סיבה שהלילה זה לא יקרה – אני מאמין שהטראומה של עונת 2016 צרובה כל כך חזק בזיכרון שהם לא שהלוחמים לא יעיזו להחזיר אותו אם הוא לא כשיר ב110% – יש מצב להתפוצצות פעם שניה על נ"א

  6. לפני קצת יותר מחודש, ולפני קצת פחות מחודש,
    אז שוחקו 2 המשחקים האחרונים בין הקאבס לטורונטו (2 המשחקים שוחקו בקליבלנד).
    ב-2 המשחקים ההגנות של 2 הקבוצות היו בינוניות מינוס,
    2 המשחקים היו צמודים,
    וב-2 המשחקים הקאבס ניצח.
    הם ניצחו בזכות המון שלשות,
    הם ניצחו בזכות משחקים מצוינים של לאב,
    הם ניצחו בזכות תרומה מכריעה בעמדת הפוינט גארד,
    והם ניצחו בזכות העובדה שכל פעם שהראפטורס ניסו לצופף את הצבע, לברון העניש במסירה החוצה שהסתיימה בשלשה.

    איך כל זה יתורגם הלילה?
    אני חושב ששוב נראה משחק צמוד,
    אני חושב שיתרון הביתיות + יתרון המנוחה המצטברת,
    יספיקו לטורונטו לעלות ליתרון 1 – 0.
    הדרך?
    ניצול העומק, ניצול היתרון בעמדות שחקני הפנים.

    תודה, יונתן.

  7. הביתיות פה לא חשובה.
    לברון הוא היחיד שעובר את ה-20 נק' וככה איאפשר לגמור משחקים, הוא גם שחקן שזה לא באמת משפיע עליו אם זה בקנדה או באקרון.

    השאלה אם לברון יצליח להתאושש פיזית אחרי כל המאמץ שהשקיע מול אינדיאנה.

  8. אני לגמרי מסכים איתך בקטע הפתיחה. "החוק הקבוע בקשר לדרך ארץ באינטרנט מבחינתי, הוא לא לכתוב משהו שלא היית מעיז להגיד פנים מול פנים" – מממ, מעכשיו רק מלמולים סרקסטיים מתחת לשפם.

    מעניין אם גם היום גולדן סטייט ישימו את דריימונד על רונדו וככה ינצלו את הגנת העזרה של גרין כשהכדור אצל דייוויס.

    טוב, מעכשיו.

  9. מסכים עם כל מילה בכתבה חוץ מהתוצאה הסופית:

    הלילה הקאבס לוקחים כי לברון יבוא במוד של לגנוב את הביתיות ולאיים כבר על ההתחלה. (זה לא אומר כלום על ההמשך כי לברון יהיה כבר עייף ותשוש, אבל הלילה יהיה הלילה שלו).

    והווריורס ימשיכו לשייט. הפרש של 15-20 בקל.

      1. ב-2010 הוא הגיע עם המאזן הכי טוב בליגה ועוד שני אולסטארים לצידו, מו וויליאמס ושאק, ושם הפאשלה נגד בוסטון הייתה שלו, כששאק ואנתוני פארקר (ההוא ממכבי) היו 2 השחקנים הטובים של קליבלנד בחצי השני של הסדרה.

        1. 2015 גמר המזרח מול אטלנטה שהייתה עם מאזן המעולה , בלי ביתיות, בלי קווין לאב ,חצי קיירי אירווינג ,בלי ספסל היה בהחלט אנדרדוג

  10. תודה יונתן. אני איתך לגבי כללי הדיבור במרשתת.
    ג״ס יקחו שוב בלי קושי רב. טורונטו קאבס תעלומה בשבילי. היה סיכוי לקאבס להפתיע אבל הם עייפים מהמשחק הקודם אז זה יהיה קשה

  11. כתבת יפה ונכון יונתן.

    טורונטו – קאבס : הראפטורס טובים יותר . נקודות מפתח,
    להחזיר את קרדשיאן לתהום הנשייה , להתיש את השיקוץ מתיאטרון הבימה ,להיזהר שלא לפגוע בציפורן החודרנית של קווין לאב ולזרוק על ג'יי.אר סמית קעריות מרק .

    ווריורס – פליקאנס : שואו טיים 2

  12. לא כדאי לזלזל בהכנה הקנדית ובכלים הרבים שיש להם.
    הם מחכים לקליוו בפלייאוף כבר מראשית השנה, וינצלו את המנוחה הארוכה שהיתה להם כדי לשחק מהר ולקרוע את לברון מבחינה פיזית בשני הרבעים הראשונים כדי שישאר באפיסת כוחות בחצי השני.
    כיוון שלברון לא יסכים לרדת מהמגרש , קליוו ישחקו עם ארבעה שחקנים בינוניים וחצי לברון.
    זה לא יספיק.
    טורונטו ב 10 ומעלה.

  13. פיו פיו בום בום
    הבובות מוכנות,האשך משויף
    אחלה פריוויו יונתן,מת שטורונטו ידרדסו את הלבן של העיניים של השיקוץ
    אשמח ואהיה מופתע,(אשחק אותה כאילו לא מופתע) האמת וואחד בלוק רוכב על הקנדים,לא מקנא בהם,גווווווו קנדה

  14. טוב אף פעם לא היו 3 גמרים ברצף עד שבאו הקאבס וג.ס .
    השנה זה ייגמר מישהי מהם תיפול .
    לפני הפליאוף חשבתי ששתייהם ייפלו .
    אבל ג.ס תיקח .
    ותגיע לגמר הכללי מול פילי ….למרות ההפסד בבוסטון .
    לפני הפליאוף חשבתי שלברון יצליח להגיע לגמר המזרח וינגף מול השליטים החדשים (אלו שלפי הפרסומים לברון רוצה להצטרף …).

    וברצינות המצב במזרח שקול גם בוסטון בטח בבית מוכיחה שהיא מעומדת כמו ה 3 האחרות לקחת את המזרח .
    אם אלופת המזרח מי שזו לא תהיה תגיע למשחק 5 בגמר הכללי זה הישג למשחק 6 זה על סף הסנסציה.
    וברצינות אני חושב שכל אחת מ 4 המערביות שנותרו הייתה לוקחת את המזרח .
    בעונה הסדירה דיברנו על צמצום פערים .
    אבל בנקודת הזמן הזו התחושה שלי שמעולם הפער לא היה גדול יותר

  15. הנה כמה נתונים שאני אוהב לקחת כל פליאוף .
    לא מספיק בשביל פוסט אבל כן בשביל תגובה .
    השאלה שאני תמיד שואל עצמי איזה יתרון גדול ומשמעותי יותר יתרון הביתיות או יתרון האיכות (בדירוג ).
    או במילים אחרות האם קבוצה מדורגת גבוה יותר מנצחת (בדרך כללל) בגלל שהיא איכותית יותר או ביתית יותר .
    לכן אני מעלה מספר נתונים מסיבוב ראשון פליאוף 2018 .

    ( ייתכן שפעם נעשה זאת על כל הפליאןפים וכל השלבים ).

    1. 6/8 המדורגות גבוה יותר עלו לשלב הבא
    4/4 במזרח ו 2/4 במערב .

    2. 19-26 זה המאזן לטובת המדורגוח גבוה יותר (כ 58 אחוז ).

    9-16 במזרח ( 64 אחוז ).
    10 -10 במערב (50 ).

    3. 11-34 זה המאזן לטובת הביתיות ( כ 76 אחוז ).
    בחלוקה מאוזנת בין האזורים .
    6-19 במזרח (76 אחוז).
    5-15 במערב (75 ).

    מסקנה לכאורה יתרון הביתיות חשוב מיתרון האיכות הטבלאית .

    4. בדקתי עוד מאזן ביתי של הקבוצות המדורגות גבוה בסדרה

    המאזן הכללי (5-20 80 אחוז ).

    מזרח 2-12 (86 )
    מערב 3-8 ( 73 ).
    4/8 המדורגות גבוה יותר לא שמטו משחק בית .
    3/4 הנותרות שמטו משחק בית בודד .
    1 יחידה שמטה 2 משחקי בית .

    5. מאזן הבית של הלא מדורגות .
    מאזן כללי (6-14 בדיוק 70 אחוז ).

    מזרח 4-7 ( 64 ).

    מערב 2-7 (78 ).

    6. תובנות סופיות .
    * ישנו פער איכותי גם בניטרול הביתיות אך הוא נמוך יחסית בפליאוף הנוכחי .
    * יתרון הביתיות הקלאסי של משחק 7 בא לידי ביטוי ב 2/8 הסדרות
    סדרה בודדת הוכרעה ללא שום ניצחון חוץ (בוסטון -מילווקי ).
    עקרונית זה דבר נדיר …אבל לבוסטון זה יותר תדיר וזה קרה להם גם בעונת האליפות האחרונה בחצי הגמר מול אטלנטה

  16. טורונטו וגולדן. לפילקנס אין מספיק ספסל בשביל להתמודד עם גולדן בטח אחרי שקרי חוזר.
    הם צריכים יום מטורף לחלוטין של לפחות שלושה מהרביעיה המרכזית שלהם. דייויס, רונדו, הולידיי ומירוטיץ. אני חושב שהם כן יכולים לתפוס את גולדן לא מוכנים במקסימום שני משחקים אבל זה המקרה הטוב.
    בגדול רוב הסיכויים שיקבלו סוויפ.

  17. אני חושב שקיבלנד לוקחת ב6 .
    גולדן ב13 .

    אני חושב שטורנטו זה לא הדבר האמיתי והנה הגיע הזמן שלהם להוכיח שהם לא מקבלים פחד במה מול לברון גיימס .

  18. בוקר אור.
    האמת שלא תכננתי לראות את המשחק בשידור ישיר, אבל לילד היו תכניות אחרות.
    גם אני עם החבר'ה שהולכים היום על טורונטו, אבל יאללה, בואו נראה.

    1. מיניסוטה הייתה לפני הרבה שנים, חוץ מזה זה לא שהוא הוביל אותם לאנשהו. זה שונה להיות שחקן גדול בקבוצה קטנה

      1. כן ברור.סוג המשחק שלו השתנה בקליבלנד ככינור שלישי ועכשיו שני אבל הוא איבד לגמרי את האגרסיביות מתחת לסל שהייתה לו

    1. הראשון שואל את עצמו מי תיקח אותו אחרי שיפוטר בקיץ והשני חושב על האליפות שיקח עם פילי שנה הבאה 🙂

      1. בכלל לא בטוח שלו עוזב.
        הכל תלוי עם לברון נשאר. אם הוא עוזב, לדעתי לו נשאר, ואם הוא נשאר אז לברון יחליט…

        1. לו כנראה ישאר בגלל החוזה הגדול שלו.זו גם הסיבה שהוא לא פוטר השנה.דן גילברט לא ישלם יותר לכמה מאמנים במקביל.

        2. לו יפוטר ישר, אתה תראה, אהיה בהלם אם ישאר, הם עשו מהלך של בנייה לקיץ שאחרי לברון ומה שלברון יעשה עם זה שיעשה בבקשה אבל זה היה משיקול ברור שהוא לא נשאר.

  19. ההגנה של טורונטו מדהימה. מדהים שהם בטופ 5 ביעילות הגנתית והתקפית.
    הדרך היחידה של קליבלנד לדגדג אותם זה רק אם לברון ישחק 48 דקות בכל משחק..

  20. מדהים איך אף אחד מהשחקנים שהגיעו בדד ליין לא משתלב. אני לא מסכים שהם לא מספיק טובים, לו לא בטוח בהם וזה ניכר בדקות וביכולת שלהם.

    1. נאנס וקלרקסון היו מעולים בלייקרס. פשוט לא מתאימים לסגנון המשמים של קליבלנד. הם מתאמים למשחק ריצה ובקליבלנד משחקים ברברס כדי שלברון לא יתעייף

  21. כמו שאמרתי,מג'יק גאון גם קיבל בחירת דראפט גם ניקה מקום לשנה הבאה מבחינת חוזים,ויותר מהכל הוא הצליח להלביש לקליבלנד את קלארקסון ונאנס שנראים כמו השיער של לברון.

  22. אתם לגמרי מפספסים את העניין עם לאב,הוא לא טיפש,הוא יודע שלברון לא ישאר בשנה הבאה,אז הוא דואג לעצמו ומשמיד את טרייד value שלו.

  23. שמתי לב שכל פעם שJR מקבל כדור לפינה, ומתמקם לשלשה הוא עושה 183 צעדים,זה קורע לראות את זה,יותר מצחיק זה שמעולם לא ראיתי ששורקים על זה לצעדים.

    1. באמת בושה, לראות מאמן שרץ להתלונן אצל השופט!!!
      למה הוא לא לוקח דוגמה ממאמנים גדולים כמו פופוביץ'. . .

        1. אני צופה במשחקי NBA כבר כמה עשורים.
          וחוץ מהמקרים בהם הורנאסק נמנם בזמן המשחק,
          או שקר נתן את מושכות האימון לשחקני הקבוצה –
          אני לא זוכר משחק בו מאמן לא קפץ ועשה את אותו הדבר בדיוק.

  24. רק 6 הדרך היחידה לעצור את לברון זה בשדה התעופה ברגע שהוא דורך על הפארקט הוא בלתי עציר, אני במקום השומר שלו מזייף פציעה ובולך לצפות בו מהיציע עדיין מדובר בשחקן הטוב בעולם

  25. למה לתת לוולנאצ'ונס לטחון את קליבלנד בצבע שבמקום זה אפשר לתת ללאורי לשגר לבנים מהחצי,זה ההבדל בין אינדיאנה לטורונטו,אינדיאנה ידעה מה החולשה של קליבלנד וניצלה את זה.

    1. לאב היה שחקן המפתח ב-2 הניצחונות העונה על הראפטורס.
      גם את משחק 7 הוא פתח לא טוב, אבל במאני טיים הוא היה שם בשביל לעזור לקבוצה לנצח.

      1. איך יכול להיות שאתה קולע 11 נקודות ב33 אחוז מהשדה בפליאוף?(ועוד אחרי שקיירי עזב) קוין לאב גורם לי להתאכזב ולהתעצבן כי ציפיתי ממנו להרבה יותר…

  26. קייסי זה מאמן נעל,כל שנה אותו סיפור עם לברון,תגיד לשחקן שלו לעבור מתחת לחסימה,תן לו לנצח אותך מה3 או מה2 תסגור את כל שאר השחקנים,כל פעם השחקן ששומר עליו נצמד ושבא הscreen כל ההגנה מתכווצת וקל לו למצוא את השחקן החופשי ל3.

    1. 100+ אף לא הבנתי את הקטע הזה. חוץ מזה ככל שהוא יצטרך לחדור יותר ככה הוא יותר יתעייף אז גם אם הצליח לחדור אין בשביל מה להביא עזרה בטח לא משחקנים שעומדים על קו השלוש ובטח שלא מקורבר.

    2. תספרו את זה לאטלנטה שעשתה את זה, אין דרך לעצור את לברון הוא כל כך חכם, כל כך חזק, זה ממש לא קייסי אין הגנה בליגה שיכולה לעצור אותו

        1. אליפות לוקחים קבוצות לא שחקנים, אתה יודע מה הייתה הסטטיסטיקה עונה שעברה נגד אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה?

          1. זאת בדיוק המטרה,הם נתנו לו לנצח אותם לבד,וככה טורונטו צריכה,שיקלע מצידם 50 כל לילה,כל עוד JR לאב קורבר לא נותנים תפוקה זה לא יעזור ללברון.

          2. אם לברון יקלע 50 נקודות באחוזים שלו כנראה הוא ינצח, תבדוק את ההבדלים בין המשחקים שהוא ניצח לאלו שלא.

    1. נוראי, הוא כל העונה מגן באחוזים מחרידים כשישחק כסנטר בצבע, לא מבין למה תומפסון לא מקבל דקות במקומו

    1. אבל לאב מנהיג מורלי,הוא זה שנותן את הדחיפה,ג'ף גרין אנמי וחסר אישיות,אתה רוצה לוחמים על המגרש ואין יותר מתאים לתיאור הזה מלאב.

      1. אתה רוצה שחקנים שמתאימים למאצאפ, לא את השטויות של הלוחמים ולחימה כולם נלחמים כולם מתאבדים, שוחטים אותם בצבע ובריבאונד

        1. אני ציני,לאב עשוי ממרשמלו,לפחות שהוא היה שמן במיניסוטה הייתה לו נוכחות בצבע,היום עומד על ה3 ומחטיא בצרורות.

  27. וולנצ'ונאס זה האולודיפו הבא,שחקן שמחכה לפרוץ,תן אותו לספרס ופופוביץ' הופך אותו לאולסטאר בשנה הראשונה.

  28. חחחחחחח סוף כל סוף שורקים ללברון על השטות שהוא עושה בזריקות עונשין שלו,זה לא חוקי והוא עושה את זה כל פעם.

  29. למרות התלונות כאן, מבחינה קבוצתית קליבלנד משחקים יותר טוב מאשר נגד אינדיאנה, השחקנים נעים בהתקפה וכו'.

  30. הגעתי רק בסוף הרבע השלישי – יש סיבה למה קווין לאב רק עם 2 נקודות (הגנה צמודה בחירת זריקות לא טובה וכו') או שהוא עוד הפעם פשוט לא הופיע?

    1. JV יעשה הרבה יותר עם ישימו לו את פרקינס. מעבר לזה ההחתמה הזאת אחד הדברים הכי לא ברורים. הוחתם ומאז הוא תמיד בחליפה, אף פעם לא במשחק. מה בדיוק הקטע?

  31. למרות שהספסל של טורונטו מצויין,קייסי מודע לזה שהעונה הסדירה נגמרה? מותר לו לשחק עם לאורי/דרוזן יותר מ35 דקות.

  32. בסטנדרטים שלו לברון במשחק לא טוב 1/6 גם מהשלוש וגם מהעונשין. גם לאב במשחק לא מדהים בלשון המעטה לא ברור לי מה עוד טורנטו צריכים בשביל לנצח ואיך הם לא ב15 הפרש כרגע

  33. כמה שמבחינת אופי TT נראה לי כאדם דוחה כולל הסרטון שהופץ עליו, הבנאדם מגיע למאני טיים אין מה להגיד, מזכיר את ההוא ששחט את הלוחמים ב2016. חייב לפתוח במשחק הבא.

  34. זה רק משחק מספר 1 אבל זה מרגיש משחק על סדרה.ניצחון היום של טורונטו והם לוקחים את הסדרה.הפסד שלהם וכל השדים חוזרים בדרך לעוד הפסד ללברון

  35. גארד מהיר עם חדירה,יהרוג את ההגנה הזאת של קליבלנד,אולודיפו היה כזה,לאורי ודרוזן לא,רק לדמיין מה ווסטברוק היה עושה מול קליבלנד.

  36. וואו טורנטו עוד הפעם במשחק בידודים שלא קונה להם סלים. באסה לראות אותם חוזרים ליסודות שלהם

  37. טעות של לברון,תחדור מקסימום תסחט עבירה,הייתה לו הזדמנות לעלות ליתרון ולהלחיץ את טורונטו והוא מחליט להעיף שלשה מאוהיו.

  38. אצל טורונטו זה בעיה מנטלית קשה.ברגע שמגיעים לרבע האחרון מול לברון כדורים קלים לא נכנסים מרוב שהידיים רועדות

  39. יודעים מה? לא היה אף משחק עד עכשיו בפלייאוף שללברון הייתה עזרה סבירה מכמה שחקנים בקבוצה שלו. היום יש יופי של משחק מרבים מהם. קליבלנד ינצחו

  40. קייסי זה מאמן פח,כל שנה הם נותנים עונה רגילה מצוינת אבל שמגיע הפלייאוף הם חוזרים להראות קקי,הרבה מזה עליו,לא עושה שום התאמות,כל פעם קליבלנד טוחנים אותם מה3.

    1. מה קייסי המסכן יכול לעשות שולנציונס לא קולע ממילימטר ואיבאקה לא מסוגל לשים סל מול אוויר וון וליט לא קלע זריקת אימון שהייתה מנצחת את המשחק? אני לא ממעריציו אבל לדעתי הוא אימן מעולה בדקות שראיתי, עשה חילופים טובים בהגנה נתן לדרוזן לקחת את המשחק עליו, שיחרר לזריקות טובות, למעט להחליף שחקנים מה יכל לעשות המסכן?

  41. קייסי פשוט סמרטוט,ודרוזן זה אולסטאר מזויף אין לו שום אופי,הוא ולאורי צריכים לקחת כל אחד 20+ זריקות למשחק,עונה הבאה הם ינצחו 82 משחקים ועדיין יעופו סיבוב שני מקסימום.

  42. וכרגיל – למרות שלאב שיחק רע הוא נתן את הנשמה, 13 ריבאונדים ופעם אחרי פעם הוא יצא עם הכדור מתוך ערמה של שחקני טורונטו.

  43. חחח טורנטו. יודעים מה הכי מצחיק? בדיוק שנגמר המזרח הבן שלי קם ואומר לי אבא עשיתי קקי קקי חיתול חדש 🙂 אחד השלשולים פה טורנטו עשו. ולנציונאס נראה אחד משחקני הקלאץ הכי גרועים בפלייאוף בהיסטוריה אף פעם לא קולע לייאפ שחשוב מאז שאני זוכר נחנק סדרתי במיוחד מול קאבס. לברון היום הוריד את אחוזי הקלאץ לריצפה 1 מ11 בקלאץ הכדורים בקושי פגעו בטבעת. גי אר הגיע במשחק ה1 מתוך 10 שלו. אמרתי לכם תשתחוו לקינג קונג כל הללל

  44. לא אהבתי לראות את לאורי מנסה להתבדח עם לברון לקראת סוף הזמן החוקי כשאיבקה על הקו.
    איזו שביקה של טורונטו, לקראת תחילת ההארכה הראו שהם החמיצו 15 מתוך 16 הזריקות האחרונות שלהם.

    1. הוא אחד מהפאן בויז של לברון יחד עם דרוזן פול גורג ועוד כמה.הם מחכים כל המשחק לסוף כדי שלברון יחבק אותם ויגיד להם מילה טובה

  45. לא ייאמן עד כמה רע הרבע האחרון הראה עבור הראפטורס. זה ללא ספק נראה כבר כמו מחסום פסיכולוגי…

    הם מתחילים להרוויח ביושר את הכינוי טורונטו בארני'ס. והאמת? אם הסדרה הזאת תלך בסוף לקאבס, הם יצטרכו ייעוץ בנושא.

    1. היו פה תקוות על פרד ון וליט, גם לקייסי היו נתן לו את 2 הזריקות של המשחק ושניהם הלכו בחוץ שהראון היה ממש זריקת אימון בלי שמירה.

      איבאקה כמה זריקות לבד הוא החטיא אלוהים. דווקא היום דרוזן היה מעולה לדעתי גם בהגנה (ראיתי רק רבע אחרון+הארכה)

  46. ניו אורלינס צריכה לתקוף את קארי, לראות מה מצב הפציעה שלו. כמו שריילי הורה למיאמי לשחק על גרנט היל שהגיע עם קרסול בעייתי בדטרויט לפני מלא שנים

      1. לא. לא יודע איך הבנת את זה.
        קארי סוחב פציעה. אני מתכוון לכך שיגרמו לו לעבוד בהגנה.
        לשחק על השחקן שהוא שומר עליו, אם זה בידודים או תנועה ללא כדור או חסימות וכד'.

  47. שה רק המשחק הראשון, אבל לפחות על פניו של אותו משחק זה מדהים לחשוב שנייה שלאינדיאנה היה מול הקאבס יותר אופי.
    לקאבס פשוט יש את המספר של הראפטורס Plain & simple…

    אם וייצא מצב ואכן הסדרה תלך לטןבת הקאבס, אני אישית חושב שיהיה נכון לשקול ברצינות שידוד מערכות ב-Big North.

    1. לא יודע אם השחקן הכי טוב(הוא אפילו לא השחקן הכי טוב בג"ס) , אבל אני חושב שקרי השחקן שהכי משפיע על המשחק.

  48. השקנאים חושבים הם יאכלו הבוקר אבל הם לא יודעים שהם הארוחה שתוגש להייט אשברי שכבר עם סינר מזלג וצלחת יושב. שקנאים מטוגנים ברוטב ברביקיו וצלויים היטב ע"י קרי וקליי

      1. חחח.

        אפשר לנצח את ג"ס , אבל בשביל זה צריך יום מצויין בקליעות , ולקוות ליום רע באמת של קלעי הווריורס. בחצי הראשון זה קרה פחות או יותר, ולכן השקנאים צמודים . קליי ו-KD ביום בינוני ומטה בינתיים .
        אני צופה שהגנת הווריורס, ביחד עם התעייפות של האקס-חד-גבה שנתן מחצית מצויינת , יכריעו את המשחק במחצית השניה.

  49. שתי עבירות של דיוויס של נשרקו
    עלק מראים שידור חוזר של הגג של דיוויס על איגי וכריס וובר קולט את הפאול הברור ומנסה לא להגיד כלום
    ובהתקפה הבאה דיוויס קופץ על קארי בשלשה ולא שורקים

  50. כבר כתבתי על הליצנים מהצפון אם לא נמאס לספר את אותה בדיחה שוב ושוב,? מסתבר שלא. לייאפ סמית' נראה נהדר לעומת הליטאי הגבוה .

  51. עכשיו השלמתי את קאבס-טורונטו. הארכה זה הדבר האחרון שקליבלנד היתה צריכה אבל מה זה משנה, נצחון זה נצחון

  52. המשחק הזה לא מריח לי טוב.אין את האינטנסיביות בהגנה שהייתה לווריירס במשחק הראשון.ויש מלא איבודים בהתקפה.יש מצב להפתעה היום

  53. הייתי רוצה לראות את הפיקנרול הקטלני בהיסטוריה – סטף קרי עם אנתוני דיוויס.
    חבל שהם יכולים לשחק רק בנבחרת.
    גם AD עם לברון יכול להיות מדהים

  54. דוראנט בטח יעלה מחר בטוייטר בפרופיל מזויף -"איך האוהדים של ג"ס צועקים MVP לקרי שבקושי שיחק העונה ואת דוראנט בכלל לא מזכירים? לדעתי דוראנט השחקן הכי טוב שלהם.."

  55. העבירה החזקה על איגי היתה קצת תגובה על הליכלוך של גרין עם AD דקה קודם.
    המשחק מתחמם

  56. אני מחזיק אצבעות לניו אורלינס. יש לי סימפטיה בלי סוף אליהם גם בגלל רונדו ודייויס אבל גם בגלל שהם דוד מול גוליית…

      1. אני חושב שRW דיויס ואדמס נותנים בראש לגולדן.

        ad לדעתי היה פורח ליד ראס כמו שלא פרח בחיים. לראות את הצמד הזה אח אם רק היה אפשר. גרו 7 נק רונדו 6 אין גארדים ונק בנ"א

        גרו חזדר לגודלו הטבעי אחרי שאמרו פה שהוא שווה 26 מיליון לעונה

        1. 20 נק 7 ריבאונדים 6 אסיסטים 0 איבודים. כמה אתה רוצה לשלם לו? ועודה עבודה יפה בעבודה על קליי. עוד לא הסתיים דרך אגב.

          1. או על kd כמו עכשיו. מה עוד צריך משחקן? דרך אגב הוא בסיבוב השני בפליאוף יש כאלה שמדברים עליהם בלי סוף והם כבר לא.

    1. נראה שהגעת מראש מוכן להגיד את זה. הולידיי במשחק טוב וגם מירוטיץ במשחק לא רע ורונדו מרכז את הנשחק יפה מאוד. גם דייויס במשחק סביר פלוס ולא יותר

  57. מצטרף עכשיו אחרי קונקשיין בקולרדו יש לי עוד טיסה עד למנהטן, משלים את הסוף של טורנטו ורואה את הלוחמים. כמו שחשבתי לטורנטו רועדות הידיים כאשר הם פוגשים את לברון יש להם בעיה מנטלית קשה נגדו

      1. שמע… נתנו להם פור שהוא נח… אין הסבר אחר.

        אני חושב שלברון ודוראנט טובים ממנו, כשחקנים, אבל הוא פשוט שחקן מסוג אחר עם הריווח והקליעה שלו. מראה כמה הוא חשוב לג"ס ואיך המשחק אחרת כשהוא על המגרש.

      1. איך אפשר להשוות בין הולידיי למלו? אתה רואה את המשחק? הוא אולי לא שווה 26 מיליון אבל הוא משחק טוב מאוד

        1. הנזק שהם גורמים לאפשרות לחיזוק הקבוצה זהה. ברור שהוא 10 רמות מעל מלו, מלו זה משמיד סדרתי, לברון בחיים לא יקח את מלו לקבוצה שלו, הוא סתם יגיד למצלמות דברים טובים כי מלו חבר שלו אבל לברון לא מפגר.

      2. הפליקנס לא הייתה ברירה אלא לתת להולידיי חוזה גדול כדי שישאר, אחרת הוא היה הולך ולא הייתה להם חלופה טובה יותר.

        זה כמו קונלי וממפיס. שהיו חייבים לתת חוזה גדול מאוד כדי להשאיר אותו.

        1. לפעמים לא לעשות כלום כדאי. זה שיש שחקן בינוני שאחרים מוכנים לשלם לו הון תועפות שישלמו. אם היה להם מקום ליד דיוויס היה אפשר למשוך שחקנים טובים.

          ברירה תמיד יש, לוקחים שיקול האם זה שווה או לא, אם שווה להם? לא חושב אולי ב-4 עונות קרובות הוא יכניס הכנסות, לא יודע אבל לתת לאיוון טרנר 17 מיליון זה יותר גרוע.

          1. איזה חלופה הייתה להם במקומו? מי היו מביאים?

            הולידיי היה אול-סטאר (בפילי) או שחקן טוב שהיה פצוע ואשתו החלימה מסרטן. אפשר לומרשעד העונה המזל לא היה אתו.
            והנה הוא נתן עונה מצויינת ופלייאוף אדיר. מישהו באמת מצפהמהפליקנס להדיח את הווריורס?!?!

            אני גם לא ממש מחזיק ממנו, אבל העונה הוא הוכיח שהחוזה שלא לא כזה נוראי ואם הוא ישחק ככה אז יש קבוצה תחרותית סביב דיוויס.
            ושוב? בהתחשב האופציות האחרות לא הייתה לפליקנס ברירה אלא להשאיר אותו. סה"כ הוא שחקן טוב בשני צדי המגרש

          2. זה שהוא נבחר לאולסטאר לא אומר שהוא אולסטאר, יודע כמה נגרים נבחרו לאולסטאר? הוא שחקן נחמד, שומר טוב ולא מעבר. לא שווה יותר מ10 מיליון לעונה, 12 בלחץ בנדיבות.

            היו משחקים עם מי שיש, מיי אמר שחייב להחתים מישהו? ועוד חוזה ל5 שנים החתימו אותו שזה המון ולא לשנתיים שהסיכון עוד מצוצמם, תהיה טוב ושווה 26 מיליון? נאריך לך בעוד שנתיים אבל לתת 5 שנים חוזה כזה זו התאבדות. יש חוזים אבל הרבה הרבה יותר גרועים משלו בליגה, הוא אפילו לא טופ 10.

  58. נגרים מחורבנים תנו את הכדור כבר לדיוויס.

    מישהו אמר שגארו שווה את החוזה שלו? אמרתי לכם הנס מול פורטלנד פג תוקף, זה מה שהוא שווה וציינתי אין לדיוויס מה לחפש בנ"א זו התקרה שלהם והיא לא תשנה, הוא חייב לדרוש טרייד אגרסיבי.

    1. ממש לא בושה מדובר בקבוצה הטובה בליגה ולדעתי הטובה בהיסטוריה, אני לא אוהב אותם אבל מעריך מאוד את הכדורסל היפה שלהם, אין שום בושה להפסיד לקבוצה שמחזיקה ב3 הקלעים הטובים בעולם ובשני עילויים התקפיים, והגנה מצויינת

  59. המשחק הזה גמור, והלוחמים נראים עכשיו נפלאים כשקרי חזר, אבל תכלס זה 2-0 בבית של הלוחמים, מה שצפוי, השקנאים צריכים עכשיו להילחם על הבית

  60. זהו
    מה נשאר?
    ניו אורלינס יפסידו גם אחד בבית. אני מהמר שייגמר 4:1 לטובת הסטייקס. יהיה להם עוד משחק אחד בבית ואחרי הניצחון בו יעלו לגמר מול יוסטון. יהיה גמר מזרח מרתק בתנאי שהארדן לא ישפוך לאגר.

        1. כן.לטילים יש כוח אש הגנה מצוינת ועומק יותר גדול משל הוורירס.לוורירס יש את הביג פור אבל המחליפים נחותים משמעותית מהמחליפים של הוורירס.אגב למרות ההשמצות על אוקלהומה גם היום אני בטוח שהיא הקבוצה השנייה שיכלה לנצח את הוורירס או את יוסטון[לא סיכוי גדול אבל עדיין עם סיכוי].אם אוקלהומה היו עולים הייתה סדרה יותר צמודה נגד יוסטון מאשר יהיה בין יוטה ליוסטון

    1. היה משחק צמוד.שגם ניו אורלינס הובילה בו לא מעט רק לקראת סוף הרבע הרביעי הוורירס ברחו לדו ספרתי והפליקנס החזירו לחד ספרתי בדקה האחרונה

        1. שמעון לא הייתי אומר שהדיבור שלך מלוכלך ונגוע אבל יש לך נטיה לזלזל בשחקנים וגם בתגובות של אנשים אחרים. נטיה שהיא די יוצאת דופן פה באתר שמה שמאפיין אותו בניגוד כמעט לכל האתרים באינטרנט זה כבוד הדדי בין האנשים פה. לא מזלזלים פה באף אחד כולל בך. לגבי התחזיות שלך כל פעם שכתבת תרשמו אני רשמתי. אתה לא יוצא שם מי יודע מה טוב אבל נניח לזה. חס וחלילה אני לא מזלזל בך כי אני מכבד דיעה של כל אחד אחר וכל אחד יכול לטעות .. יהיה נחמד אם תשתדל שזה יהיה הדדי.

          1. בדעה של מי זלזתי יש דוגמאות? אני זורם ומידי פעם מריץ צחוקים, חלילה מזלזל, יש פה תותחים אחד אחד של חוזי מקסימום. אם מישהו נפגע קבלו התנצלותי הכנה.

            לרדת על שחקנים חלק מההנאה של האוהד שבי, אל תיקח את זה ברצינות.

      1. לא בטוח . הוא נתן משחק מצויין , בפרט בהתחשב שלא שיחק זמן רב .
        אבל אם מראש הווריורס היו יודעים שהוא לא משחק גם היום , קשה לדעת איך המשחק היה מתפתח . היה יכול להיות דומה למשחק הראשון כשאתה יודע שהכוכב שלך חוזר אתה מרפה קצת מהדריכות . בפרט קליי , שמשחק וקולע אחרת כשהוא יודע שהאחריות עליו .

  61. "what not kill you makes you stronger"
    קליבלנד לקחו את המשחק בתצוגת ניסיון מדהימה. הנצחון במשחק השביעי נתן להם פוש אדיר. מדהים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט