סיקור הסיבוב הראשון של דראפט ה-NFL / עידו יצחקי

 

כבר הרבה שנים לא זוכרים בNFL כזה הייפ ובאזז סביב הדראפט.
בכל זאת, השמועה סיפרה שהולכים להיבחר 4 פרנצ'ייז קווטרבק כבר בסיבוב הראשון. הטירוף סביבו התחיל מיד בסיום הסופרבול, כשכל פרשן בארה"ב מפרסם את המוק דראפט שלו ומקווה לצאת הגאון. אך כפי שכבר למדנו, אין שום מוק דראפט שיכול לחזות מה יהיה בערב הזה. בכל מוק ומוק היה ניתן לראות שינוים קיצוניים. חלק שמים שחקן בבחירה מס' 1, וחלק בכלל חושבים שהוא ייפול עד אזור הבחירה ה15. פערים מטורפים ביחס לאלו שהיינו רגילים אליהם. מה גם שלבראונס יש את הבחירה מס' 1, ובחירה מס' 4, שבעצם כבר מבטיח לנו שני באסטים בטופ 5…

בעיניים רצוצות, קמתי בליל חמישי בשעה 3 לפנות בוקר לצפות בטירוף. על המסך השני, משחק 6 בין הסלטיקס לבאקס. הבטיחו לנו שתהיה דרמה, וכמו שכבר אמרתי, ההייפ סביב הדראפט היה גבוה ומוגזם לטעמי. אז כמובן שבחרתי לצפות בבלגן בשידור ישיר. בשעה 03:06 שעון ישראל עלה רוג'ר גודל – הקומישינר המושמץ של הNFL לקול בוז צורם באצטדיון הAT&T בדאלאס טקסנס, ואז הבלגן התחיל.
:With the first pick in the NFL 2018 Draft' the Cleveland Browns select

 

בחירה מס' 1, קליבלנד בראונס – בייקר מייפלד QB, אוקלהומה. המון שמועות רצו בנוגע לבחירה מספר 1 בדראפט. לכולם היה ברור שקליבלנד תיקח קווטרבק, ונראה שהדעה הרווחת הייתה שקליבלנד תיקח את סאם דארנולד, אך ג'ון דורסי, ה GM של הבראונס בחר דווקא בביקר מייפלד מאוקלהומה. מדובר בקווטרבק עם אופי בעייתי, שנכנס להמון תקריות וטראש טוק במשחקי המכללות בעונה האחרונה. ההשוואות מדברות על שחקן שמזכיר קצת את ראסל ווילסון באופי המשחק. יכולת האלתור שלו גבוהה מאוד, ומשחק הריצה שלו מצוין ביחס לקווטרבקים אחרים ברחבי הליגה. לדעתי, מייפלד הוא קיו בי הרבה פחות שלם ומוכן מאשר כמה פרוספקטים אחרים בדראפט הזה, אך יש לו המון מקום להתפתח. אם יידעו לרסן אותו, ואנחנו נשמע עליו בעיקר בגלל הפוטבול שלו (ולא כל מיני תקריות כאלו ואחרות מחוץ למגרש), קליבלנד ירוויחו פרנצ'ייז קווטרבק מצוין לעשור וחצי. ועל אף שאולי מדובר בפוטנציאל הגדול ביותר בדראפט, בעיניי הבראונס עשו טעות. הם לקחו הימור גדול על מייפילד, ואין להם את הפריבילגיה לעשות כזה דבר. אחרי עונת 0-16, הם היו חייבים לקחת מישהו שיהיה אס בטוח. אני מניח שאת העונה הנוכחית מייפילד ייפתח על הספסל (שכן, טיירוד טיילור הגיע לפני כחודש בטרייד), ורק הזמן יגיד אם זו הייתה בחירה טובה או לא. האם מייפילד יהפוך לראסל ווילסון? או אולי בכלל לג'וני מנזל? נמשיך לעקוב. יהיה מרתק.

בחירה מס' 2, ניו יורק ג'איינטס – סייקוואן בארקלי RB, פן סטייט. אחרי עונה מזעזעת הג'איינטס עשו ניקוי אורוות, והחליטו להחתים את דייב גטלמן כGM החדש שלהם. כולם ציפו לראות מה יעשה גטלמן בדראפט הראשון שלו בתפקיד החדש. ההתלבטות בהחלטה הייתה גבוהה, האם לבחור קווטרבק שישמש העונה כמחליף לאיליי ההולך ונחלש, או לבחור בסייקוואן בארקלי, הראנינג בק האדיר מפן סטייט. לבסוף הבחירה הייתה בבארקלי. אחד מהראנינג בק הטובים שנרשם לדראפט אי פעם. אחרי עונת מכללות אדירה בה הוכיח יכולות נפלאות של ריצה, זריזות, מהירות ועצמה רבה. אך למרות שמדובר בשחקן שלא רואים כל יום, אני עדיין סבור שהג'איינטס עשו טעות משמעותית בכך שלא בחרו בקווטרבק. במצבם הנוכחי נראה שיהיה חסר להם קווטרבק אחרי שאיליי יפרוש (גג שנתיים הוא פורש). ולכן, על אף היכולות האדירות של בארקלי, הוא עדיין ראנינג, ובפוטבול הדבר החשוב ביותר לקבוצה הוא הקווטרבק. אין ספק שמדובר בפונטנציאל לROY ושמשחק הריצה של הג'ייאנטס השתפר פלאים, אך עדיין לטעמי היו חייבים לבחור קווטרבק.

בחירה מס' 3, ניו יורק ג'טס – סאם דארנולד QB, USC. לא לכך הג'טס ציפו. סאם דארנולד, שהיה המועמד המוביל להיבחר ראשון, התגלגל עד לבחירה השלישית, והג'טס כמובן לא התבלבלו. אחרי שנים של חיפושים אחר פרנצ'ייז קיו בי, נראה סוף כל סוף הג'טס מצאו אחד כזה. אני מניח שדארנולד נבחר שלישי בעיקר בגלל עונה חלשה מהצפוי במכללות, אך קשה להאשים אותו כששיחק עם רסיברים וקו התקפה שהקשה עליו מאוד. הוא בעל זרוע חזקה, גדול פיזית יחסית, ועדיין מצליח לזוז לא רע בפוקט, על אף שעבודת הרגליים שלו באיזור זה דרוש שיפור. 12 פאמבלים ב13 משחקים הם נתון גרוע מאוד במכללות, וכמובן שבNFL יהיה לו אפילו עוד יותר קשה לשמור על הכדור. אך אם ישפר את שני הדברים האלו, וכמובן ימשיך להתקדם בשאר האספקטים, מדובר בפונטנציאל לHOF. ברכות לג'טס על בחירה מצוינת, ועל עתיד חדש אולי למועדון המדשדש הזה.

בחירה מס' 4, קליבלנד בראונס – דנזל וורד CB, אוהיו סטייט. הפתעה נוספת מבית היוצר של קליבלנד. אחרי שהביאו בטרייד את הקורנר בק של גרין ביי, דמריוס רנדל , הבראונס בוחרים להשלים צמד קורנרים מצוין, שיכול להגן נפלא על משחק המסירה של היריבות. וורד נבחר מוקדם מן הצפוי, ורוב הפרשנים ניבאו שייבחר ב6-10. מדובר בקורנר נמוך יחסית והוא טוב מאוד בהגנה של אחד על אחד מול הרסיבר. הוא יודע לעזור גם שצריך במשחק הריצה, וזה מקנה לו וורסטיליות נדירה לקורנר. אין ספק שהגנת הסקנדרי של הבראונס השתפרה מאוד כעת, ואם וורד יציג יכולת טובה, הוא בהחלט יכול לעזור לבראונס במטרות שלהם העונה – להגיע לפלייאוף.

בחירה מס' 5 דנבר ברונקוס – בראדלי צ'אב DE, NC סטייט. נראה שאין עוררין על כך שצ'אב הוא שחקן ההגנה הטוב בדאפט הזה. הוא ארוך וחזק, וסיפק נתונים נפלאים בקומביין. בעונה שעברה נבחר בבחירה הראשונה מיילס גארט, שגם הוא מגן קצה, כך שאף אחד לא מרים גבה שצ'אב נבחר כל כך גבוה. שילוב הפעולה שלו עם וון מילר עשוי לחזק משמעותית עוד יותר את ההגנה האדירה של הברונקוס. אין ספק שכל קווי ההתקפה בליגה הולכים לסבול העונה מול דנבר, שרוצה לחזור לפלייאוף. בשביל לעשות זאת, הם יצטרכו לבחור בסיבוב הבא שחקני התקפה טובים. סך הכל, בחירה טובה של דנבר, על אף שלטעמי היה כדאי להם לבחור קווטרבק.

בחירה מס' 6 אינדיאנפוליס קולטס – קווינטון נלסון G, נוטרדאם. שחקן קו ההתקפה הטוב בדראפט הזה ביי פאר, נבחר כצפוי גבוה מאוד בדראפט. מדובר בשחקן בעל ממדים עצומים (1.98 מטר, על כמעט 150 קילוגרמים), עם מספר אדיר של סאק אחד בלבד שהוא הרשה מתוך כמעט 900 סנאפים בהם היה על המגרש. בחירה טובה של הקולטס שמקבלים חיזור משמעותי מאוד לקו ההתקפה שלהם.

בחירה מס' 7  בפאלו בילס – ג'וש אלן QB, וויומינג. הטרייד הראשון של הלילה הזה הגיע כצפוי מכיוונה של בפאלו. מאז שביצעו את הטרייד על טיירוד טיילור, התחילו בפאלו לעלות ולעלות בסדר הבחירות, וכשראו שג'וש אלן עדיין לא נבחר, החליטו ללכת על זה בכל הכוח, והחליפו את הבחירה ה12 שלהם בבחירה השביעית עם הבאקנירס. ואז הגיעה הבחירה בג'וש אלן. הדעות בנוגע אליו חלוקות מאוד. מדובר בשחקן עם נתונים פיזיים מרשימים מאוד, בעל זרוע מפלצתית ויכולת מסירה תוך כדי ריצה מרשימה. הוא מצטיין דווקא במסירות לטווחים ארוכים , ויודע לברוח מסאקים בצורה טובה. אבל למרות כל הנתונים האלו, אחוז הדיוק שלו במסירות נמוך, וקריאת המהלכים שלו חלשה ביחס לשאר הליגה. היה סביבו הייפ עצום כבר בשנה שעברה, שלאחרונה הלך ופחת, ובכל זאת בפאלו בוחרת לשים עליו את הצ'יפים. אחרי 17 שנה של בצורת ללא פלייאוף שנשבר בעונה שעברה, הבילס מקווים שאלן ייקח אותם 17 שנה רצוף לפלייאוף. הפוטנציאל להתפתח לשחקן מעולה – קיים. האם יממש אותו? ימים יגידו…

בחירה מס' 8 שיקגו ברס – רקוואן סמית' LB, ג'ורג'יה. בחירה מאוד פושרת של שיקגו. הליין-ברייקר מג'ורג'יה נחשב לאחד שמפעיל לחץ נפלא על הקווטרבקים, עם עונה מרשימה של 8 סאקים ב2017, אך התאקלים בNFL שונים מאוד מאלו של המכללות, והוא יהיה חייב לשפר את הטכניקה שלו ועבודת הרגליים בשביל להיות פקטור משמעותי במשחק הלחץ על הקווטרבקים ובבליצים ההגנתיים. שיקגו בדרך לעונה נוספת של כלום ושום דבר, ואיזה מסכנים האוהדים…

בחירה מס' 9  סן פרנסיסקו 49 – מייק מגלינק, OT, נוטרדאם. חברו של קווינטון נלסון לקו ההתקפה של נוטרדאם בעונה החולפת מצטרף לקבוצה המבטיחה של העונה מקליפורניה, וייגן על קווטרבק העתיד של הליגה – ג'ימי גארופולו. בחירה מאוד מפתיעה למען האמת, שכן הוא היה צפוי להיבחר במקום נמוך יותר. לדעתי הניינרס היו צריכים לעשות טרייד דאון על הבחירה הזו. עם זאת, קו ההתקפה של הניינרס קיבל כעת חיזוק לא רע בכלל, וייתכן כי העונה כבר נזכה לראות את סן פרנסיסקו רצים לפלייאוף אחרי כמה שנים טובות בחוץ.

בחירה מס' 10, אריזונה קארדינלס – ג'וש רוזן, QB, UCLA. מזל טוב! יהודי חדש מגיע לליגה, ואנחנו הישראלים הולכים להתאהב בו! אחרי יותר מעשור בו אריזונה נהנתה משירותיו של קארסון פאלמר, כעת היא נאלצת להסתדר בלעדיו לאחר שהודיע על פרישה. אז הקארדס החליטו להחתים את סאם בראדפוד כשחקן חופשי, ולעשות טרייד אפ בשביל לקחת את רוזן. באופן אישי, מאוד הפתיע אותי שדווקא רוזן נבחר אחרון מבין ארבעת הפרוספקטים (QB). בהרבה מאוד מוקים ראיתי שהם חוזים שדווקא רוזן ייבחר ראשון, אך כפי שהזכרתי למעלה, אף אחד לא יכול לחזות מה יקרה בלילה הזה. בכל מקרה, אריזונה עשו טרייד מצוין ויוצאים לדעתי המנצחים הגדולים של הלילה הראשון של הדראפט. רוזן הוא קווטרבק מאוד שלם, ויכול להיות המחליף האידאלי עבורם לקארסון פאלמר. רוזן ניחן במשחק מסירה מצוין לטווחים הקצרים-בינוניים, בעל אחוז דיוק גבוה באזורים האלו. בחירה נפלאה של אריזונה.

בחירה מס' 11, מיאמי דולפינס – מינקה פיטצפאטריק, S, אלאבמה. חיזוק מצוין להגנה של מיאמי בדמות פיטצפאטריק. המהירות והזריזות שלו הינם היתרונות הגדולים של הסייפטי מאלאבאמה שנראה כמו שחקן שהולך להשתלב נפלא בליגה. הוא מאוד וורסטילי ויכול לשחק בקלות שני עמדות הסייפטי ולעתים אף לשמש כקורנקר חיצוני. חשבתי שייבחר במיקום גבוה יותר למען האמת, אך עם טירוף הקווטרבקים, שאר הקבוצות שלא בוחרות קווטרבקים – מרוויחות. מיאמי היא דוגמא מצוינת לקבוצה שמרוויחה מן ההפקר ולוקחת בבחירה ה11 שחקן שבקלות היה יכול להיות טופ 5 בכל דראפט אחר.

בחירה מס' 12, טמפה ביי באקנירס – ויטה ויה, DT, וושינגטון. טמפה עשו את הטרייד דאון וממילא הרוויחו את השחקן שרצו – ויטה וייה. הדפסניב תאקל הטוב במחזור הנוכחי, בעל כוח מתפרץ מצוין, שומר נפלא במשחק הגנת הריצה. הרבה כישרון יש בטמפה והוא אף פעם לא מצליח להתפתח לקבוצה שרצה לפלייאוף. אולי אם שאר הבחירות בדראפט יהיו טובות, ועלייה ביכולת של ג'יימיס ווינסטון יביאו אותם שלם. סך הכל טמפה בוחרת את השחקן הטוב בעמדה שלו, ומשיגה בנוסף גם בחירות דראפט נוספות כחלק מהחבילה עם בפאלו. עבודה יפה.

בחירה מס' 13, וושינגטון רדסקינס – דארון פיין, DT, אלאבמה. עוד שחקן הגנה מצוין מתוצרת אלאבאמה. הוא גדול מאוד פיזית ביחס לשחקנים בעמדה שלו, והטכניקה שלו מצוינת. היה חלק מקבוצה נפלאה במכללות שכמובן העלו את הערך שלו עד לכדי בחירה 13 בדראפט הנוכחי. לטעמי וושינגטון יכלו להשיג אותו גם אם היו עושים טרייד דאון לאיזור ה20-25, ולכן קשה לי להגיד שעשו בחירה טובה. עם זאת, הגנת הריצה של הרדסקינס תשתפר כנראה. בסופו של יום, וושינגטון כנראה ייאלצו להיות עונה נוספת מחוץ לפלייאוף.

בחירה מס' 14, ניו אורלינס סיינטס – מרכוס דבנפורט, DE, USTA. אחרי שהוכיחו בעונה שעברה שצוות הסקאוטינג שלהם מצוין עם בחירות שהתגלו כמצוינות (אלווין קמארה ומארשון לאטימור), הסיינטס מהמרים על דבנפורט. הוא הוכיח בעונה שעברה שהוא נפלא בעיקר בהגנת הריצה – תחום בו הסיינטס בהחלט היו צריכים להשתפר, ולכן לטעמי הבחירה בו היא בהחלט טובה. אם ישפר את משחק הלחץ על קווטרבק, וישמש כפאס-ראשר טוב יותר ,הוא בהחלט עשוי להתגלות כבחירה טובה עבור הקדושים, ולעזור להם לנסות ולהגיע העונה לסופרבול.

בחירה מס' 15, אוקלנד ריידרס – קולטון מילר, OT, UCLA. התאקל העצום מUCLA מגיע לאוקלנד ויוכל לעזור רבות כשמדובר בתאקל שיודע לפנות שטחים בצורה טובה לשחקנים מהבק-פילד. אוקלנד בוחרת בשחקן קו ההתקפה על מנת לחזק את ההגנה הבינונית שראינו העונה על דרק קאר, בתקווה לשחזר את עונת 2016.

בחירה מס' 16, בפאלו בילס – טרמיין אדמונס, LB, וירג'יניה טק. יש הטוענים שאדמונס הוא הLB הטוב במחזור הנוכחי ובהחלט מפתיע שהוא נפל עד הבחירה ה16, מצד אחד הוא מאוד גדול וחזק, ומצד שני אתלט ומהיר בצורה נדירה עם קומביין מצוין. את כל אלו הוא עושה עוד לפני גיל 20! לטעמי מוטב היה אילו אדמונס היה נשאר שנה- שנתיים נוספות במכללות בשביל להתפתח בצורה טובה יותר, אך כבר בגילו הצעיר, הוא לטעמי הליינברייקר הפנימי הטוב בדראפט הזה.

בחירה מס' 17, לוס אנג'לס צ'ארג'רס – דארווין ג'יימס, S, FSU. אם יש משהו שחסר להמון קבוצות הוא סייפטי שמסוגל לשמור בצורה טובה גם על הטייט-אנדים. עמדת הטייט-אנד הייתה בפריחה משמעותית בעונה החולפת בNFL ולטעמי זה בגלל מחסור במגנים טובים ששמים דגש על שמירה על טייט-אנדים. דרווין ג'יימס הוא שחקן שעושה זאת מצוין, ומצליח לשלב המון בין הגנת ריצה, לבין הגנה של הטייט-אנד, ולעתים אף שומר על הרסיברים של היריבה. הצ'ארג'רס הרוויחו שחקן מעולה שייכנס להרכב שלהם מהר מאוד וישפר בהחלט את הגנת המסירה למרחקים ארוכים בצורה משמעותית. אחת מהגנבות הגדולות של הדראפט.

בחירה מס' 18, גרין ביי פאקרס – ג'ייר אלקסנדר, CB, לואיוויל. אז אחרי שהביאו את את רנדל לבראונס, הפאקרס בוחרים בסיבוב הראשון את הקורנר הפציע מולאיוויל. בזמן שהוא היה על המגרש האימפקט ההגנתי שלו קבוצתו במכללות היה גבוה מאוד נגד משחק המסירה של היריבה. אם יציג יכולת דומה בגרין ביי, ויחזיק עונה שלמה בלי להיפצע, הפאקרס יכולים ליהנות משחקן טוב מאוד להגנת הסקנדרי.

בחירה מס' 19, דאלאס קאוביוס – לייטון ואנדר-אש, LB, בוייס סטייט. כאוהד פאטריטוס, מאוד קיוויתי שואנדר-אש ייפול עד לבחירה ה23. אך הקאובויז הרימו את הכפפה, וביצעו בחירה לא רעה בכלל שתוסיף הרבה לדי-ליין שלהם. מצד אחד, הוא מוכן מאוד והציג יכולת גבוהה במכללות, ומאידך, נשמעו הרבה קולות הטוענים כי הפונטנציאל שלו נמוך, ואין לו הרבה לאן להתפתח.

בחירה מס' 20, דטרויט ליונס – פרנק ראגנו, C, ארקנסס. אחת מההפתעות הגדולות בדראפט. רגאנו, שחקן לא כ"כ מוכר מקולג' שהוא לא בטופ 10, הצליח להשתחל לבחירה ה20 של הליונס, שרוצים שמירה טובה יותר על מת'יו סטאפורד. לא הוא יהיה השחקן שיציל אותם ויביא להם פלייאוף. דטרויט בדרך לעונה בינונית נוספת.

בחירה מס' 21, סינסנטי בנגלס – בילי פרייס, C, אוהיו סטייט. הסנטר מאוהיו סטייט החליף כמה וכמה עמדות בשנים האחרונות, עד שבעונה האחרונה התייצב בתפקיד הסנטר. הוא חוסם טוב מאוד ובעל מבנה גוף גדול כמובן, אך מאוד אטי, ולא יהיה לו קל מול התותחים הכבדים של הליגה.

בחירה מס' 22, טנסי טייטנס – ראשן אוונס, LB, אלאבמה. כאשר מדובר בשחקן מהקבוצה הטובה ביותר במכללות, אז כמובן שמאוד מפתה לבחור בו. לטעמי זהו המקרה של אוונס, שבעונה החולפת הציג יכולת בינונית – לבטח לא כזו שמצדיקה את הבחירה ה22 של טנסי טייטנס. הטייטנס התחזקו מאוד בהגנת הסקנדרי עם מלקולם באטלר מהפאטס, וכעת הם מוסיפים חיזוק לקו ההגנה, בתקווה להגיע לווילד קארד גם העונה.

בחירה מס' 23, ניו אינגלנד פטריוטס – אייזאה ויין, OT, ג'ורג'יה. קו ההתקפה המתפרק של הפטריוטס מקבל חיזוק חשוב בדמות אייזאה ווין. התאקל מג'ורג'יה נחשב למשמעותי מאוד בעיקר במשחק הגנת הריצה על אף גובהו הנמוך יחסית לשחקן קו התקפה (1.86).

בחירה מס' 24, קרוליינה פנתרס – די ג'יי מור, WR, מרילנד. הפנתרס שהיו נואשים למצוא רסיבר איכותי, בחרו בדי ג'יי מור על פני המועמד לריסבר מספר1, קלווין רידלי, והפתיעו רבים בכך שהעדיפו את מור על פניו. בכל מקרה, הם השיגו את מה שרצו – רסיבר מהיר ואתלט שיודע להתמודד ב1 על 1 עם הקורנרים לא רע, ויהיה אופציה טובה עבור קאם ניוטון שמשתוקק למסור לשחקנים איכותיים את כדור הפוטבול. בנוסף הזריזות שלו מספקת לו משחק נפלא גם לאחר התפיסה, שם הוא יוכל להשיג יארדים רבים עבור קרוליינה.

בחירה מס' 25, בולטימור רייבנס –  היידן הורסט, TE, דרום קרוליינה. טייט-אנד אחד בלבד נבחר בסיבוב הראשון – היידן הורסט. בחירה מוזרה מעט, שכן הרסט לא נחשב לטייט-אנד הכי איכותי במחזור הנוכחי. מה שכן, הוא מהיר מאוד ביחס לשחקנים אחרים בעמדה שלו – שעשוי להקנות לו יתרון בולט נגד הגנות אטיות.

בחירה מס' 26, אטלנטה פלקונס –  קלווין רידלי WR, אלאבמה. מי שמיועד היה להיות הרסיבר הטוב בקלאס נפל עד הבחירה ה26. הפלקונס קפצו על ההזדמנות ומשלימים שורה של רסיברים איכותיים בדמות ג'ונס-סאנו-רידלי.רידלי, גם הוא יוצא אלאבמה, הוא רסיבר מהיר מאוד, ובעיקר הראה לאורך כל העונה שהוא בשל כבר לליגה של הבוגרים. עם חוליה כזאת של רסיברים, אטלנטה ייהנו ממשחק מסירה מצוין לאורך העונה, בשאיפה לחזור לסופרבול כפי שעשו לפני שנתיים.

בחירה מס' 27, סיאטל סיהוקס – ראשד פני, RB, SOSY. קבוצת הריצה הגרועה בליגה בשנה האחרונה בוחרת רץ בסיבוב הראשון. סיאטל המתפרקת בוחרת בשחקן שהשיג הכי הרבה יארדים על הקרע בעונה שעברה במכללות. עם זאת, על אף שמדובר בהחלט ברץ השני בטיבו בקלאס, הוא מגיע לקבוצה ללא קו התקפה בכלל. ויהיה לו מאוד קשה ככה. במקום לחזק את קו ההתקפה, ולשמור על ווילסון, הסיהוקס מחליטים להוריד ממנו עומס עם ראנינג בק טוב.בחירה לא חכמה במיוחד, הסיהוקס בדרך לעונה של 4 ניצחונות.

בחירה מס' 28, פיטסבורג סטילרס – טרל אדמונס, S, וירג'יניה טק. אח של טרמיין הLB שנבחר בבחירה מס' 16, היה קורנר בעברו, ולפני שנתיים החליטו מאמניו שיעבור לשחק כסייפטי. לפיטסבורג היה חסר שומר נוסף לסקנדרי, בטח לאחר שראיין שאזייר, הליינברייקר הפנימי נפצע בצורה מזעזעת בעונה שעברה.

בחירה מס' 29, ג'אקסונוויל יאגוארס – טייבן בראיין, DT, פלורידה. חיזוק להגנת הקו של ג'אקסונוויל שהתקשורת כבר נתנה לה את הכינו בעונה שעברה "סאקסונוויל". ובכן, טייבן בראון הוא פאס-ראשר מצויין ביחס לשאר הדיפנסיב-תאקל, אך הוא נחשב לנמוך וחלש בקרב שחקנים בעמדתו, ולא מן הנמנע שנראה אותו משחק לפעמים בקצוות ההגנה ולא במרכזה. בחירה חלשה של הג'אגס.

בחירה מס' 30, מינסוטה וייקינגס – מייק יוז, CB, UCF. הפתעה גדולה לדעתי שיוז נפל עד הבחירה ה30. שחקן מצוין שהיה מאוד משמעותי להגנה שלו במהלך עונת המכללות. המספרים שלו מצוינים בהגנת המסירה, אך הוא לוקה מאוד בהגנת הריצה, וקבוצות עשויות לנצל זאת. הוייקינגס מקבלים שחקן נפלא, שיכול לחזק מאוד את ההגנה שלהם. בחירה מצוינת עבורם.

בחירה מס' 31,  ניו אינגלנד פטריוטס – סוני מישל RB, ג'ורג'יה. עוד בחירה מפתיעה מאוד מבית היוצר של בליצ'ק. אחרי העזיבה של הרץ הבכיר דיון לואיס, הפאטס בוחרים בראנינג בק מג'ורג'יה, ששילב פעולה בבקפילד בעונה האחרונה עם צ'אב. יחד הם יצרו משחק ריצה קטלני למכללה שלהם, ובליצק זיהה את מישל והחליט לבחור בו. בחירה מפתיעה ומעניינת, בשחקן שנחשב למצוין במשחק התפיסה. זהו היתרון הברור שלו על פני שאר הרצים ושילוב פעולה עם בריידי יכול להיות נפלא בשבילו.

בחירה מס' 32, בולטימור רייבנס – למאר ג'קסון QB, לואיוויל. עוד הפתעה עצומה בעיני בדראפט הזה, שלמאר ג'קסון התדרדר עד הבחירה ה32. אחרי שכבר הבנתם שמדובר במחזור קווטרבקים נדיר, נראה שג'קסון קצת נשכח בצלם של ארבעת המובילים. בכל קלאס אחר ייתכן וג'קסון היה נבחר בטופ 5, אך בקלאס כזה אין ספק שמעמדו ירד. הוא קווטרבק אתלטי מאוד, עם נתונים פיזיים טובים מאוד ויכול להיות הפתעה מאוד נעימה עבור הרייבנס, שהחליטו לעשות טרייד-אפ בשביל לקחת אותו והחליפו בחירות עם פילדפיה איגלס. בחירה טובה מאוד של הרייבנס, שנועלת את הסיבוב הראשון של אחד הדראפטים המדוברים של השנים האחרונות.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה, עידו.
    סחתיין על הבקיאות, סחתיין על ההשקעה האדירה.

    כאוהד ברונקוס, אני יכול לומר שאני מרוצה מאוד מהבחירה בבראדלי צ'אב.
    אחרי שהחתמנו QB בשוק השחקנים החופשיים, לבחור ב-QB נוסף, לטעמי, זו טעות.
    ג'ון אלוויי שקל לבחור QB, והוא בחן לעומק את ה-QB של המחזור.
    אם היה ביניהם את אנדרו לאק 2.0 ,
    אני משוכנע שהוא היה בוחר בו אם זה היה אפשרי.
    אבל המסקנה של אלוויי הייתה שאין כזה במחזור (הוא לא ניסה לטפס בדראפט בעזרת טרייד).
    לתחושתי, בראדלי צ'אב יוכיח את עצמו כשחקן הטוב ביותר שנבחר השנה בדראפט,
    גם בגלל הכישורים שלו, וגם בגלל הסיטואציה –
    זה נדיר שכישרון כזה גדול מגיע ישר מהדראפט לקבוצה עם הגנה כל כך חזקה.
    הברונקוס, נחלשו בעקבות הפרישה של וור הנהדר –
    מי שהכי סבל מחסרונו של וור היה מילר, שזכה לשמירות כפולות בכל סנאפ שלו בעונה שעברה.
    עכשיו שוב יש לברונקוס 2 מכונות הגנה, עכשיו שוב יהיה קשה להציב על מילר שמירה כפולה.

  2. תודה על ההשקעה אבל בתור אוהד קרדינלס אני חייב לשאול שני דברים:
    1. אריזונה נהנתה משירותיו של קארסון פאלמר? אולי באופן יחסי למה שהיה לנו קודם. בכל מקרה הנאה גדולה זה לא.
    2. עשור?? בקושי חצי וגם בו רק שתי עונות מלאות.

    בפעם האחרונה שלקחנו ק"ב בבחירה ה-10 זה היה מאט ליינארט. לטובתו שזה לא ייגמר באותו אופן. לפחות הוא מגיע מהיריבה העירונית. רגע מי הגיע הדראפט הזה מ-USC?

    1. פאלמר היה פרנצ'ייז קווטרבק והביא שקט יחסי לעמדה החשוב בפוטבול. לא הוא היה הבעיה של אריזונה בשנים האחרונות. קבוצות מחפשות שנים על גבי שנים קווטרבק פותח. פאללמר היה אחד כזה, ולכן כתבתי שהיא נהנתה משירותיו.

  3. תודה פשוט נהדר ומלמד.
    לגבי ג'וש אלן שהבילס בחרו ממש ערב הדראפט החלו לצוץ טוויטים מגיל 15 שם אמר כמה הערות גזעניות והיה חשש ממשי שזה יוריד אותו בדראפט. בסוף דווקא רוזן ירד מתחת לציפיות.
    שוב רואים שהכל מה שקשור לNFL- תרביץ לנשים, תקרא if it's not white it's not right, תטריד מינית, בגדול תהיה חרא של אדם ומודל לחיקוי, תמיד יש לך מקום בספורט הפופולרי באמריקה.
    יש הייפ רציני סביב למאר ג'קסון שמשום מה ירד עד לבחירה האחרונה בסיבוב הראשון. מעניין אםיקבל את המושכות כבר בשנה הראשונה.
    בחירה טובה מאוד של דגלאס לפי מה שאומרים, אין ספק שהם צריכים לחזק את ההגנה.

    1. דווקא הבחירה הזאת קצת מוזרה בהתחשב בזה שהליינבקרים הפנימיים שלהם זה הנקודת חוזק שלהם בהגנה (עם שון לי הבלתי נגמר וג'יילון סמית). למרות זאת, נראה שהוא בחירה טובה והולך להיות אחלה שחקן.

  4. סיכום מעולה ומרחיב אופקים.אני חייב לשאול שאלת תם-למה הבראונס לא לקחו את בארקלי ואז בבחירה 4 פשוט לקחו את הקווטרבק שנשאר?לדעתי היו פרשנים שאמרו את זה.

    1. כשיש לך קווקווטרבק כשאתה רוצה, אתה לוקח אותו ולא מחכה. כנראה דורסי מאוד אוהב את מייפילד ולכן לקח אותו. אני בספק אם הוא היה נשאר ב4, ואי אפשר לקחת כזה סיכון

    2. א. אם הבראונס באמת מאמינים שמייפילד יכול לצמוח להיות קווטרבאק עילית, אז ההחלטה נכונה.
      אורך החיים הקצר של הראנינג באקס + העובדה שאפשר למצוא אחלה ראנינג באקס בבחירות נמוכות יותר, הופך את הבחירה בראנינג באק בבחירה גבוהה, ל(בדרך כלל) בחירה לא משתלמת.
      לי יש את התחושה שהג'איינטס הולכים להצטער על כך שלא בחרו בנלסון או בצ'אב.

      ב. אלו הבראונס…

          1. לא לאהוב אף אחד בדראפט הזה זה לא נשמע הגיוני. כנראה הם סומכים יותר מדי על מאנינג . גם אם בארקלי יהיה 10 פעמים בפרו בול זה עדיין בחירה שגויה שלהם.

      1. כשיש רץ איכותי אז הqb משתפר פלאים…
        ראה ערך פרסקוט
        כנראה שהענקים חושבים שיש לעילי קצת יותר משנתיים בליגה

        1. אתה מתכוון קו איכותי. כמה שזיק טוב, הוא לא היה עושה כלום בלי הקו המטורף שיש לדאלאס (ששנה שעברה התגלו בו כמה חורים במיוחד כשטיירון סמית היה פצוע)

  5. ג'אש רוזן עשירי? הווה אומר שנעשו 9 שגיאות לפניו…

    תודה על השקעה רצינית, וידע הראוי להערצה מצעיר בן 16.5!!!

  6. מעניין מאד, תודה רבה.
    עד כמה שידוע לי, עדיף שחקני קו התקפה נמוכים, שלא יהיה קשה לזרוק מעליהם. לא ידוע לי איך גובה מהווה יתרון לשחקן קו התקפה.

  7. יש לי הרגשה שהדולפינס בחרו בפיצפטריק רק כדי להגן על גרונקאוסקי…
    זה מה שקורא שיש TE איכותי.
    כבר היו הרבה דיונים לגבי יהדותו של רוזן בפוסט של מנחם לפני זמן מה וסוכם שהוא לא אבל נגיד שכמעט נחשב כדי שנשמח.
    למאמר ג'קסוו נפל כל-כך נמוך בגלל שהסקאוטים חושבים שהוא יותר מתאים כתופס מאשר כזורק…

    ולסיום אי אפשר בלי קצת ממחוז של הג'טס: הג'טס וויתרו על שלוש בחירות סיבוב שני כדי להגיע לפרנצ'ייז פלייר כשהיו מקבלים גם מהמקום השני… להשוואה הקארדנלס וויתרו על אחד כדי לקחת את הפרנצ'ז שלהם

  8. קצת באיחור ובכל זאת. 2 שאלות:
    1.איך פתאום מאז דאלאס ויחזקאל נהיה כל כך פופולארי לקחת ראנינג באק בסיבוב ראשון? הרי כשדאלאס עשו זאת זה היה נחשב חריג?
    2. ברור שאי אפשר לרדת לנבכי נפשו של בליצ'ק ובכל זאת: יש השערות למה בניגוד לציפיות הם לא לקחו ק"ב ? סיבוב שביעי לא נחשב מבחינתי…

    1. 1. הראמס אלה ש"החזירו" את הטרנד, כשבחרו ב2015 את גרלי בבחירה ה10 בסיבוב הראשון (מיד אחריו נבחרו בסיבוב הראשון עוד שני RB בבחירות 15 ו21 – מלווין גורדון לצ'ארג'רס ואבדולה לליונס). נראה לי שקבוצות פשוט פחות מתעניינות בpositional value (לפיהם העמדות הכי חשובות זה QB,DE וLT) ולוקחות best player available.

      2. מרגיש שלבליצ'ק נמאס מהקבוצה הקיימת והוא מתחיל לבנות יסודות. הוא הרגיש שבחירות 23 ו31 הן לא בחירות שבאמצעותן הוא ישיג קב מהבכירים של הדראפט ומעדיף לבחור שחקנים שישפרו את הבסיס של הקבוצה לימים של אחרי טום בריידי.

  9. אחלה סיכום.
    רק כמה הערות:
    1. חשוב לציין שבשביל לבחור את מרכוס דאבנפורט בבחירה ה14 (שהייתה שייכת לגרין ביי), ניו אורלינס שילמו בחירת סיבוב ראשון בשנה הבאה (כמובן בנוסף לבחירה ה27 השנה), ובחירת סיבוב חמישי השנה (147). זה המון בשביל שחקן שבא מקונפרנס יחסית חלש, ומוגדר כפרויקט לטווח ארוך יותר מאשר שחקן שיתרום והרבה בזמן הקרוב. לזכותם של הסיינטס אפשר להגיד שאחרי ששנה שעברה הם הפציצו עם מחזור הדראפט ההיסטורי שלהם, הם לא רחוקים הרבה מלהיות קבוצה מפחידה.
    2. הבחירה של סיאטל בראשד פני הייתה אחת הבחירות המוזרות/מפגרות שראיתי. RB זה עמדה לא יותר מדי קריטי לקבוצה עם אינסוף חורים כמו סיאטל. במקום להשתמש בבחירה שלהם על שחקן קו התקפה או הגנה, הם בזבזו אותה על RB שאפילו לא נחשב בטופ 5 של המחזור בעמדה שלרוב אפשר להשיג בה אחלה value בסיבובים מתקדמים.
    3. הבחירה של שיקאגו ברוקוואן סמית הייתה בחירה מצויינת בעמדה עם צורך מבחינתם. הוא נחשב הILB הטוב ביותר של המחזור, ובניגוד לאדמונדס שנבחר אחריו, הוא נשחב שחקן הרבה יותר מוכן ושלם לNFL. ביחד עם צוות האימון החדש, אני צופה להם אולי עונה בינונית מבחינת נצחונות אבל עונה שתיתן לאוהדים שלהם הרבה תקווה לעתיד עם התפתחות של טרובינסקי עם חולית הרסיברים המעניינת שהביאו לו , ויחד עם הגנה שכבר בעונה שעברה הייתה מעניינת ודינאמית (ואפילו דורגה די טוב)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט