טור ההופס של לס ליום ה'

***מי היא החמישייה הזאת?***

פוינט גארד: ג'ייסון קיד

שוטינג גארד: קובי בריאנט

סמול פורוורד: לברון ג'יימס

פאוור פורוורד: קווין דוראנט

סנטר: קווין גארנט

חמישייה שהיא לא כל כך רחוקה מחמישיית ה-NBA של העונה. ובכן, אלא חמשת השחקנים שיו.אס.איי.טודיי בחר כשחקני השנה בתיכונים כשהם היו עדיין בני 16 ו-17.

ב-1992 USA TODAY בחר בג'ייסון קיד מהתיכון סיינט ג'וזף מאלמנדה, קליפורניה, כ-"שחקן השנה בתיכונים". הוא היום מחזיק ביותר טריפל דאבלס מכל שחקן אקטיבי ב-NBA, היה 10 פעמים אול סטאר, ובעל טבעת. ב-1995 העתון בחר כשחקן השנה בתיכונים את קווין גארנט מפראגאוט היי בשיקגו. הוא היה 15 פעמים אול סטאר, עונד טבעת, והיה הראשון מאז 1975 ללכת ל-NBA ישר מהתיכון. ב-1996 הניבחר היה קובי בריאנט  מלואר מריון היי מארדמור, פנסילבניה כשחקן התיכונים של השנה. הוא היה בחמישיית האול סטאר 15 פעמים רצופות – שיא NBA, והוא עונד 5 טבעות. הוא גם השחקן הצעיר בהסטוריה להגיע ל-30,000 נק'.  ב-2002 הבחירה היתה לברון ג'יימס  למרות שהיה רק ג'וניור, כיתה י"א (והוא ניבחר גם ב-2003) מסיינט מרי היי באקרון, אוהיו. אול סטאר 9 פעמים, 3 פעמים MVP, ועונד טבעת אחת (בינתיים!). ב-2006 הבחירה ממונטרוז כריסטיאן היי מרוקוויל, מרילנד. עשה את האול סטאר בארבעת העונות האחרונות והיה קלעי העונה שלוש פעמים.

לפי "ASK.COM" ישנם בארה"ב 26,704 תיכונים ציבוריים. ו-7,888 תיכונים פרטיים.  נניח 33,000 תיכונים. אני לא מכיר תיכון ללא קבוצת כדורסל, אבל בואו נוריד 10% ככה סתם ונישאר עם 30,000. בכל קבוצה 15 שחקנים. זה 450,0000 שחקנים. לבחור מביניהם שחקן לחמישייה הזאת בממוצע כל 4 או 5 שנים הוא דבר בלתי יאומן ממש.

 

********************************

***הבעייה של הלייקרס***

עזבו כל דבר אחר. הבעייה של הלייקרס היא דווייט האוארד. הוא  זרק אמש 12 זריקות לסל. מאז שהגיע ללייקרס לא היה לו משחק אחד בו הוא זרק יותר מ-20 זריקות למשחק. זה דבר שלי לא מובן לחלוטין: יש לך מפלצת תחת הסל ואתה נותן לו 12 כדורים לזרוק? סטיב נאש פצוע? אפילו על רגל אחת הוא יכול לתת כדור להאוארד לפחות פעם אחת משתיים. אותו דבר סטיב בלייק או כל שחקן אחר. אם אני מאמן של הלייקרס אני מצווה:

"אלא אם כן אתה פתוח לחלוטין, כל כדור אפשרי הולך לדווייט".

מה? הם לא זוכרים את שאק כששיחק שם עם קובי? אפילו כשהיה קובי, כל 2 מ-3 כדורים עברו דרך שאק שזרק בעצמו או הוציא כדור החוצה. אז מה אם דווייט האוארד הוא מפלצת גופנית והסנטר הטוב ביותר ב-NBA? אם הוא לא מקבל כדורים, נירה נאמן, הסנטרית של הפועל שער העמקים בנות, היא טובה כמוהו.

 

גם הוא היה זורק 12 כדורים למשחק?

******************************

***אני אוהב את כריס פול וצ'ונסי בילאפס ביחד***

בניגוד למה שכתב אסי, החיבור בין כריס פול וצ'אונסי מתחיל להניב פרות ("להניב"? כבר 60 שנה שלא השתמשתי במילה הזאת!). לצ'אונסי יש משהו שעכשיו גם פול רוצה: טבעת אליפות. צ'אונסי בן ה-36 היה "MISTER BIG SHOT" כשלקח אליפות עם הדטרויט פיסטונס ב-2004, ואיתו את תואר ה-MVP. פול מאד מקנא בו, אבל קנאה טובה. עכשיו פול בן ה-27 הוא ה-"מיסטר ביג שוט" של הקליפרס, האחרון הסל שניזרק OFF BALANCE לפני הבאזר שניצח את הגריזליז ביום שלישי. המשחק השלישי הוא הערב בממפיס.

ביחד, השניים מאמינים שיש להם את היכולת, השכל, הנסיון, הממזריות, והיד, להוביל את הקליפרס עד הסוף. אני מאמין שיש להם סכוי סביר לכך כי בינתיים לא ראיתי קבוצה מערבית טובה ממנה: אמש הספארס נראו כחבורה משוטטת שאיבדה כיוון ביער, ואילולא טוני פרקר היא היתה מפסידה ללייקרס הפצועה, שרוב המשחק היתה לפחות שווה לה. הת'אנדר נראו ממש מסכנים בנצחון על יוסטון אמש: קבוצה מפוזרת ללא שיטה, ללא כיוון – סתם שני כוכבים אינדיבידואליסטים הקולעים קרוב ל-30 כ"א באחוזי קליעה גרועים. נגד יוסטון זה הספיק. הקליפרס בינתיים משחקת את המשחק המאורגן מכל קבוצות המערב, ונראה כאילו כל חלקי הפאזל שלה – כולל המחליפים – נמצאים במקום הנכון. הכימיה בין פול ובילאפס מושלמת ממש: הם חושבים אותו דבר כאילו יש להם ראש אחד, והכימייה הזאת תיראה לכם יותר ויותר ככל שהפלייאוף יילכו לעומק. אבל כמובן שההבדל עצום: כריס פול בעצמו עשה טרנספורמציה של הקליפרס בשנתיים האחרונות מקבוצת דלעת לקונטנדרית, ולקבוצה הטובה ביותר בקליפורניה, אם לא במערב כולן, בעוד בילאפס ישב עם גבס על הספסל, כשהוא משחק רק 42 משחקים בשנתיים בגלל קרע בגיד האכילס בעונה שעברה, וכל מיני תחלואות ופציעות העונה.

אבל היום הוא בריא לחלוטין, וויני דל-נגרו – שהוא אחד משלושת מאמני ה-NBA הטובים ביותר (הראשון הוא אריק ספואלטרה) – ואם אתם רוצים שאגיד זאת שוב, אני יכול בקלות – לא היסס לשנייה להכניסו מיד לחמישייה כי שחקן עם ממוצע של 17.9 בפלייאוף עם 5.8 אסיסטים ב-142 משחקי פלייאוף בקריירה לא מוצאים סתם ככה בשוק בצלאל.

צ'אונסי הוא שטר בטוח בבנק: הוא מחזיק כדור בבטחון שלדעתי עולה אפילו על זה של פול. הוא עדיין קלע רצחני כשהוא פתוח. הוא רואה את הפארקט כפי שאתה רואה את כף ידך כשאתה בוחן את קווי החיים שבה. הוא קלעי קו מעולה ביותר. מה שהוא עושה לכל הקבוצה – ויותר מכולם לפול – זה שהוא מרגיע את כולם. יש על הפאקט שחקן מנוסה אפילו יותר מפול שיודע בדיוק מה צריך לעשות, וכיצד לרומם עוד יותר את השחקן שהוא יודע שהוא הטוב בקבוצה – פול. הוא מחזיק בכדור ולוקח את כל הפרשר מפול. אף שחקן ספסל אחר לא מסוגל לעשות זאת, כי צקאונסי הוא פול מבוגר, לא פחות ולא יותר.

פול ממש כיחה לצ'אונסי בריא כמעט שתי עונות שלמות. הוא יודע שהוא השחקן המשלים הטוב ביותר בכל הליגה עבורו. כשהשחקן הטוב ביותר בקבוצה – והפוינט גארד הטוב ביותר בליגה – יודע שלצידו משחק שחקן שהיה טוב כמוהו, והוא אפילו יותר מנוסה ממנו, זהו יתרון עצום שאין לאף כוכב אחד בליגה, מלבד, אולי, לברון עם דוויין ווייד. רק תתארו לעצמכם את קובי המשחק עם שחקן שהיה טוב כמוהו, מנוסה יותר ממנו, ועדיין יש לו את זה! לא יכולה להיות קומבינציה טובה יותר. עם צ'אונסי, פול קלע בשני המשחקים 23.5 נק' עם 8.0 אס', בעוד צ'אונסי קלע 14 בראשון, ו-5 בשני. "צ'אונסי לא צריך לקלוע אפילו נקודה אחת עבורינו", אמר הבוקר בלייק גריפין לספורטסנטר. "עצם הימצאו על הפארקט נותנת לנו בטחון שיש לנו מנהיג מנוסה. לא משנה אם פול הוא הפוינט גארד או צ'אונסי. הם מתחלפים כל הזמן בתפקידיהם. זה לוקסוס שרק לנו יש!".

צ'אונסי אומר שהוא מרגיש תענוג לשחק עם פול כפי שלא הרגיש עם אף אחד אחר: "אצל שנינו המשחק הוא CEREBRAL. הכל מנטלי. אני יודע למפרע מה הוא עומד לעשות והוא יודע למפרע מה אני עומד לעשות. אנחנו חושבים על אותו גל", הוא אמר למראיין של ספורטסנטר. וכשהמראיין שאל אותו כיצד הוא נהנה מרצף 9 הנצחונות של הקליפרס בסיום היטונה, הוא הגיב: "רצף? איזה רצף? זה הכל היה PRE-SEASON עבורי. עבורי הרצף הוא שני נצחונות על הגריזליז!".

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. מנחם,
    כמי שמכיר את הכדורסל האמריקאי שנים רבות, האם לדעתך נכונה הדעה שחלק מהבעיות באן.בי.אי, כמו ירידה בחוכמת המשחק ומחסור בגבוהים טובים, נובעות מעליית חשיבות כדורסל התיכונים שבעקבותיה לשחקנים המתפתחים לאט יותר (גבוהים) סיכוי הרבה יותר נמוך להגיע למכללות ומקצוענים?

  2. לא סכוי נמוך להגיע למכללות, אלא סכוי נמוך להגיע ל-NBA אחרי שנה אחת במכללות. ישנם רבים שחושבים שזאת אחת הסיבות.

    1. הטענה היא שכאשר הדגש הוא על הישגים במקום לימוד המשחק, שחקנים רבים לא יתפתחו מלכתחילה כדי להגיע למכללה.

  3. אולי אחלה פוסט אבל לפי מספר התגובות, אולי המאמץ לא שווה את התוצרת. אני כותב עוד משהו על הלייקרס, חשוב לדעתי, אבל כל אוהדי הלייקרס ברחו מהאתר כאילו זאת אשמתי שהם 2-0. שיהיה להם לבריאות. אני לא העלבתי, לא קטרתי, רק הצעתי הצעות נבונות, אבל הם עופות מוזרים מאד.

    1. המאמץ שווה את התוצרת, כי על כל מגיב אחד יש כמה עשרות (אפילו מאה) קוראים. יש פוסטים עם הרבה תגובות וכאלה עם מעט, תלוי העניין. כאשר לי יש פוסט עם מעט תגובות אני מקווה לפחות שיש הרבה קוראים.

    2. תדע לך שהפוסט רשום טוב אז לא בטוח שיהיה הרבה תגובות בגלל שאנשים קוראים נהנים ולא רוצים לרשום תגובה סתמית של "אחלה כתבה".
      כנראה שנגמר העידן של הלייקרס בסגנון הזה וכדאי להתחיל לחשוב על שינוי(קובי יכול להישאר) הבעיה של דאנטוני זה שרוב העונה הוא שיחק יותר מידי מהר לעומת מה שהיה לו וזה יצר פציעות לזקנים.
      כנראה ששמירה זה לא הצד החזק שלו כולל לשמור על הבריאות של השחקנים…

    3. מנחם אני מסכים עם רועי לא תמיד יש על מה להגיב אבל זה לא אומר שלא קוראים ונהנים, לגבי הלייקרס אז אני מקווה שהווארד באמת לא בשיא כושרו כי כל השנה הוא נראה על הפנים, מה שכן מעניין אותי זה הבחירה של העיתון מתבצעת כל שנה?

      1. מצטרף לדברים. קורא כמעט את כל הכתבות, אבל לא תמיד יש מה להגיב.
        לענייננו, קובי מתחיל להתקרב לשלב בו הוא צריך להיות הוטרן עם הנסיון ולא שיהיה לו אחד כזה.
        הקטע על הקליפרס מעולה. אחת מנקודות החוזקה הכי גדולים של הקליפרס הוא הספסל (בלי לבדוק, הספסל שלהם ניצח את ספסל היריבה ברוב המוחלט של המשחקים העונה).
        השאלה מה יקרה עכשיו בפלייאוף כשדקות הספסל מצטצמצות? האם לחמישייה יש מספיק כח לתת?
        כבר מול ממפיס במשחק 2 היו קרובים להפסיד, אולי בגלל זה.
        בכל אופן, אחלה כתבה, וקליפרס גם ככה מעניינים יותר מהלייקרס P= (אותי כמובן, לפני העליהום המתפרץ…).

        אגב, מה עם התוכנה של הבראקט?

  4. הבעיה של הלייקרס היא רוסטר של 6 וחצי שחקנים אחרי ששיחקו לכל היותר 7 שחקנים כל לילה מפגרת האולסטאר בערך.

    זה נשמע תירוץ עלוב אבל תסתכלו שנייה, נאש עדיין לא כשיר רואים את זה עליו(וכן לא משנה כמה יגיד בראיונות בכבר שנים לא הרגיש בריא כמו שהוא מרגיש עכשיו), אתמול בלייק נפצע, משחק ראשון מיקס נפצע, ג'ורדן היל אחרי פציעה קשה ביותר החליט להקדים את החזרה שלו ושיחק אתמול רק הוא לא קולט שאין פה ניסים, אחרי ACL לפני פחות מחצי שנה אתה לא חוזר על אוטומט לשחק כדורסל עם כל הכבוד.

    הלאה, אלה השחקני רוסטר הלגטימים. כשאתה כל כך פצוע אתה נאלץ לשחק עם שחקנים כמו דאריוס מוריס וגאלדלוק שהוחתם במהרה מהדי ליג, אלא שני שחקנים שכל דקה שהם על המגרש זה אוטומטית דקות שאתה סופג נקודות ובכמויות(והפלאח ידע לנצל את זה יופי עם מאנו).
    אלה שני שחקנים שהם לא רק לא מתאימים ליורוליג הם גם לא מתאימים להפועל ירושלים ואני לא צוחק.

    את סאקרה אני בכלל לא מזכיר בינתיים אני מעודד שלפחות אותו אנחנו לא מקבלים.

    בקשר להאוורד, הוא לא כשיר רוב העונה, לא קל לשחק עם גב שלא החלים, זה פוגע בעיקר בתנועה שלו בפוסט ובגמישות שפשוט לא כמו שהייתה בעבר.
    בנוסף הוא סופג בכל משחק עבירות מאוד מאוד מהירות, רובן באשמתו אבל רובן עבירות תוקף על אוטומט שהוא סופג כל משחק (עבירה מס' 2 תמיד תוקף ברבע השני דקה 9), כשהסנטר שלך יוצא מהר בעבירות אז מן הסתם קשה להחזיר אותו אחר כך למשחק.

    מעל לכל הבעיה הקשה ביותר שפתאום כולם מפנימים כמה היא גדולה זו ההעדרות של קובי.
    אין מה להשוות את הקבוצה ללא קובי(שהיא בוודאות לא נכנסת לפלייאוף) לזו עם קובי. קובי מרווח לך את כל המשחק, קובי הפך את נאש למה שהוא צריך להיות בגיל הזה ובקבוצה הזאת- קלעי, קובי גם היה זה שהפעיל בלי סוף את האוורד. בלי קובי הכל נראה קשה יותר ופחות טוב.

    קל להגיד שצריך להכניס כדורים בלי סוף להאוורד, המציאות מספרת שהאוורד הוא לא שחקן התקפה כל כך טוב כמו שרבים חושבים, עדיף שיקבל את הכדור בתנועה ואם אפשר שממסירה של גאסול מאשר להאט את המשחק ולתת לו לעשות ניסים בפוסט(קולע באחוזים נמוכים מאוד במצבים האלה).

    הקבוצה הזאת לא יכולה לעשות משהו בפלייאוף לא במצב הנוכחי של 6 וחצי שחקנים כשירים, בלי קובי, נאש פצוע שפתאום צריך לשחק PG משחק שלם תפקיד שכמעט ולא נזקק לעשות העונה וכשעמדת הSG מתחלקת בדקות בין מוריס, בלייק לגאדלוק.

    בקיצור עם קובי ובסיטואציה קצת יותר בריאה אני מאמין שיכולנו לעבור אותם, במצב הנוכחי אנחנו נגרד משחק לא יותר.

  5. שכחתי לשאול אותך, נאש עולה לשחק אחרי שבבוקר המשחק הוא חוטף אפידורל. אפידורל גם מייבש את הגוף (לזה אפשר לדאוג בקלות) וגם משתק אותו במובן המלא של המילה. איך אתה מסביר את זה שבערב הוא עולה למשחק אנ בי אי? ודרך אגב, כל מי שמבקר אותו כמוך, הייתי רוצה לראות אותו משחק על אפידורל

    1. אף פעם לא בקרתי את האומץ והגאטס של סטיב ובכלל לא בקרתי אותו. הוא אחד הגבורים שלי. רק הצעתי שישחן שוטינג גארד לא פוינט גארד.

  6. נאש לא היה צריך לשחק אין פה ספק בכלל, אני מלכתחילה לא ציפיתי לפלאים בחזרה שלו, לא כשקובי לא באופק וכולם פתאום מצפים מנאש לחזור ו"להציל את המולדת".

    הוא פצוע, כמוהו גם היל וגם מאטה וורלד פיס שחזר אחרי 12 ימים מניתוח ממש לא כשיר ל-40 דקות של פללייאוף, אבל מה אפשר לעשות??

  7. צונסי בילאפס וכריס פול זה קוו אחורי עם רשיון לרצוח
    חבל שצונסי מעבר לשיא.
    אם הווארד סופרמן אז יש לא מעט קריפטונייט בליגה , פתאטי
    מנחם יש לי סוגיה
    נראה לי שדוראנט לא זכה מעולם בתואר , גרג אודן זכה פעמיים , לפניו זכה דוויט הווארד ואחריו קווין לאב .
    אתה יכול לבדוק את העניין ?
    אגב מאז קווין לאב שום שחקן שזכה בתואר של USA today לא הגיע לגדולה , יש כמה פלופים ענקיים שזכו בתואר
    דה חואן ווגנר ( שהוזכר באתגר הפשלות בדראפט ), סמארדו סמואל , דירק פאברוס , הבן של דוק ריברס .

  8. מת על צ'ונסי.

    האווארד נקבה, אוחצ'ה מגעילה. איכס אחד גדול.

    נראה לי נדפקתי. שמתי על ממפיס בבראקט.

  9. טור מצוין. רק באמת אין לי מה להגיב יותר מידי ובכול זאת:
    לייקרס ממש אומללים ולצערי אני לא מאמין שדאנטוני, שאשם במידה רבה לדעתי לשחיקה שקרתה להם יכול עכשיו לעשות משהו עם מה שנשאר מהרוסטר.
    קליפרס הם עמוקים מאוד, ובהחלט צ'ונסי ופול זה משהו מסוכן ורצחני. מצד שני מה שאני ראיתי מפול ברבע האחרון, למרות סל הנצחון המצויין – זאת הצגת יחד בסגנון ווסטברוק, עם פחות וירטואוזיות, וחוסר שימוש בגריפין שנתן משחק אדיר או קרואפורד שהיה על המגרש והיה קטלני ומדוייק (60% מהשדה). אז נכון – אם הוא שם סל נצחון על השומר הכי טוב בליגה אז מה אני מתלונן – ובכל זאת אני מתלונן כי זה היה מסוכן! באותה מידה הוא היה יכול להחמיץ כי טוני אלן לא מאפשר זריקה קלה ואז היו הולכים להארכה. וזה לא היה בטוח נגמר טוב. הגריזליס ניצחו בחצי השני בהפרש של 4, והנצחון במשחק הושג מהיתרון של 6 שבנו המחליפים ברבע השני.

    1. זו הגדולה של שחקן גדול, שהוא יודע לקחת את המשחק עליו שהעסק נהיה מסובך, אפילו אם עומד מולו השומר הכי טוב בליגה.

  10. אלעד – יש מצב שאני מגיע לניו-יורק ביום ראשון 05.05. בעקרון אמור להיות משחק שביעי בMSG – אני בכלל לא מאמין שהסדרה תגיע עד שם, אבל אם כן, תוכל לעזור לי להשיג כרטיס במחיר סביר?
    כולם – לא הצלחתי להבין מהאתרים באינטרנט – אין כבר תאריכים ידועים למשחקים במחזור הבא? אפילו אם לא יודעים עדיין מי משחק – הימים לא מתוכננים כבר?
    ז"א אני בשבוע שמתחיל ב05.05 בארה"ב – יש מצב שאני תופס משחק של ניקס-אינידיאנה או לצורך העניין כל משחק מחצאי הגמר האזוריים?

    1. הלוז המדויק יקבע רק אחרי ששתי הסדרות יגמרו. תגדיר מחיר סביר?
      תכנס ל stubhub.com ותחפש שם, ככה קונים כרטיסים פה, כל מקום אחר כגון craigslist יש סיכוי גבוה שיעקצו אותך.
      תקל בחשבון שכרטיס הכי זול יעלה סביב 200 דולר, וולקם טו ניו יורק. דרך אגב לברוקלין זה עולה רבע מחיר בדיוק, ואתה בסאבווי בעשרים דקות שם, יש שם אולם מדהים

  11. הווארד שחקן שאמור לקלוע 30 נק' למשחק בפלייאוף ובעונה הסדירה לפחות 24
    לפעמים אני לא מבין למה פשוט לא נותנים לו את הכדור מחצי המגרש בעלייה מהגנה להתקפה כדי שפשוט ידרוס כל מי שעומד בדרך וישים אותו על פוסטר.

  12. כתבה טובה. הווארד אינו הסנטר הטוב בליגה כי הוא לא יציב. זה מקשה על שאר השחקנים שאיתו. אמרו כבר לפני, הוא לא "מראה את עצמו" מספיק בהתקפה, לא נועל מספיק את השומר על הגב, אין לו מוב שנכנס באחוזים גבוהים מאוד, וגם אין כל כך קלעים להוציא להם בלייקרס. או שיש והוא לא גורם לכיווץ ההגנה כי מסתדרים איתו באחד על אחד. אין לו אופי, ובליגה כל כך קשוחה הוא די נבלע בבינוניותו. לא שווה חוזה מקסימום לדעתי למרות שאם יחזור לכושר ויש לידו כוכב על הוא נשק קטלני בהגנה. בכל זאת שחקנים נחותים ממנו משפיעים הרבה יותר על מועדוניהם כי הם מנהיגים רוח של קבוצה (נואה, גארנט). לגבי צ'ונסי, נראה אם יוכל לייצר יציבות כלשהי בפלייאוף, ללא ספק אחד השחקנים השלמים ביותר שיש והיו. דווקא מה שכתבת מנחם גורם לי לחשוב שאולי הם תלויים בו מידי מבחינה פסיכולוגית וזה יכול לעבוד לרעתם. אני עדיין חושב שזה סימן רע מאוד לקליפרס שצריכים להסתמך עליו כדי שיאלתר "אופן" לסל מנצח, הוא לא דוראנט או לברון או קובי מהבחינה הזאת והוא בהחלט עציר באחד על אחד.
    הרבה מזל שלא נשרק פאול לכאן או לכאן במהלך המנצח שלו ואין מניעה שבפעם הבאה זה ייגמר בגג מהדהד. חראם על ממפיס, מגיע להם גמר מערב, זה לא יקרה, חסר להם רוע. ואיזה גארד טוב.

  13. תודה מנחם. כיף לקרוא. אני מגיב לעתים רחוקות אבל תמיד קורא! האתר שלך הוא המועדף עלי ביותר מכל מה שכותבים אצלנו בספורט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט