אירועי דיומא – 29.04.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 32 (בית עליון) / מתן גילור

21:00 הפועל חיפה-מכבי תל אביב (ספורט 1). אפשר לקרוא למשחק הזה מאבק ישיר על המקום השלישי, אבל אין לכך הרבה משמעות. המשמעות היותר גדולה של המשחק היא להתרחק ממכבי נתניה במקום החמישי, כדי להבטיח את המקום באירופה בעונה הבאה. הפועל מגיעה אחרי הפסד לירושלים והיא במקום הרביעי עם 57 נקודות. ת"א ניצחה את בני יהודה 0:2 והיא במקום השלישי עם 58 נקודות. נתניה, כדי לסבר את העין, במקום החמישי עם 52 נקודות, כך שסביר להניח שהשתיים יהיו בסופו של דבר באירופה בלי קשר לתוצאת המשחק היום. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 2:1 אחרי שפיגרה וכולל שער ניצחון בתוספת הזמן.

ליגת העל – מחזור 31 (בית תחתון) / מתן גילור

*המלצת צפייה*19:30 מועדון ספורט עירוני אשדוד-הפועל אשקלון (ספורט 4). על פניו זו נראית המלצת צפייה מאד מוזרה למשחק שעשוי לגרום לצופיו הרבה יותר מורת רוח מאשר קורת, אבל מדובר על המשחק החשוב ביותר המחזור ואחד החשובים העונה. מדובר למעשה על מאבק ישיר על המקום בליגת העל בעונה הבאה. שתי הקבוצות בכושר גבוע ובכלל מדובר על קבוצות חלשות. במחזור הקודם אשדוד הפסידה לרעננה 0:1 מה שהוביל לפיטורי המאמן עמיר תורג'מן. גם אשקלון הפסידה 2:0 לעכו בביתה. בכלל, מאז חילופי המאמנים ומינויו של מאסי דגו תחת יובל נעים הקבוצה רק התדרדרה. ההפסד לעכו החלשה משמעו שהפער בין הקבוצות נותר 4 נקודות, כשלאשדוד 25 נקודות ולאשקלון 21 נקודות, מה שאומר שאפילו ניצחון לא בטוח שיספיק לאשקלון כדי להישאר בליגה, אבל כמובן שיגדיל משמעותית את הסיכוי. ניצחון של אשדוד ישאיר אותה סופית, אבל אין כל ספק שהם יהיו מאד מרוצים מתיקו שישאיר את הפער על 4 נקודות שני מחזורים לסיום העונה. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות בתיקו 1:1 באשדוד. באשקלון ניצחה אשדוד 2:1.

סרייה A – מחזור 35 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: בולוניה-מילאן (ספורט 2). אוי ואבוי מילאן. אם את מפסידה בבית לנמושה של הליגה בנבנטו, אז כנראה שלא מגיע לך לעלות לליגה האירופית. זה היה שפל חדש של האדומים שחורים בתקופה האחרונה, כזה שהוריד אותם למקום השביעי. למזלם הם במרחק נקודה מאטאלנטה שבמקום השישי המוליך לליגה האירופית, ושהיום הם מול קבוצה שגמרה מזמן את העונה, כך שהעונה שלהם יכולה להינצל.

19:00: פיורנטינה-נאפולי (ספורט 2). הניצחון של נאפולי על יובה, משער הנגיחה של קוליבאלי בדקה ה-90, הכניס פלפל בישבן של הסרייה, ומבטיח לנו אקשן בארבעת המחזורים האחרונים. משחק היום לא צפוי להיות קל כלל וכלל לקבוצה הדרומית. פיורנטינה הייתה מצוייה ברצף נצחונות אדיר עד להפסד המפתיע לססואולו בשבוע שעבר, והיא חייבת ניצחון כדי להותיר לעצמה סיכוי במאבק על הליגה האירופית בעונה הבאה. הניצחון הדרמטי של יובה על אינטר אתמול יחייב אף את נאפולי לנצח. בקיצור יהיה חם.

21:45: טורינו-לאציו (משולב בספורט 5 לייב). מבין שלוש הקבוצות המתמודדות על ליגת האלופות בשנה הבאה, לאציו נראית בינתיים הכי טוב. בעיקר מדובר על ההתקפה של הקבוצה, בראשות מלך השערים, צ'ירו אימובילה, שכבשה רביעיות בשני הנצחונות האחרונים. היום, מול קבוצה בלתי יציבה ללא שאיפות מיוחדות, היא צפוייה להמשיך ולאחוז במקום השלישי.

בונדסליגה – מחזור 32 / דוד "פאקו" סעדה

19:00: ורדר ברמן-בורוסיה דורטמונד (משולב בספורט 3). דווקא לאחר ההשפלה מידי באיירן ולאחר הפציעה מסיימת העונה של מישי בטשואי, דורטמונד הביסה 4:0 את לברקוזן בקרב ישיר על העלייה לליגת האלופות. ניצחון שלה היום על היריבה החלשה ונטולת היומרת יבטיח לה מקום באלופות בעונה הבאה, מה שישאיר לה טעם מתוק בפה בסיומה של עונה חמוצה למדי.

ליגה צרפתית – מחזור 35 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: פ.ס.ז'-גנגאן (משולב בספורט 5 לייב). משחק כמעט חסר חשיבות. פ.ס.ז' ממשיכה במשחקי הראווה לאחר הבטחת האליפות, כמו ניצחון החוץ על בורדו. לגנגאן סיכוי קטן להגיע לליגה האירופית, והיא שמרה עליו בחיים, עם ניצחון חוץ מרשים על האלופה היוצאת מונאקו.

 

כדורסל / מתן גילור

ליגת העל – מחזור 27

18:55 הפועל אילת(13:13)-מכבי חיפה(19:7) (ספורט 5 לייב משולב). אילת ככל הנראה הבטיחה מעשית את מקומה בפלייאוף ותנסה לשפר מקומות בטווח של 5-7. מכבי לא מפסיקה להפסיד, כולל סף שבירה נמוך ולא מעט בעיטות בדלי. היא בדרך הבטוחה לליגה השניה וכל משחק קריטי לה בשלב הזה. במשחקים בין השתיים העונה ניצחה כל קבוצה באולם החוץ.

19:00 הפועל תל אביב(12:14)-הפועל חולון(9:17) (ספורט 5 לייב משולב). כמו אילת, גם הפועל ת"א תהיה בפלייאוף וזו שאלה של היכן בטווח של 5-7. חולון איבדה גובה מאז התקרית בין רייס לפניני והשחרור של הראשון מהקבוצה. היא תנסה לגרד כמה ניצחונות עד לסיום העונה כדי להבטיח ביתיות. במשחקים בין הקבוצות העונה ניצחה כל קבוצה במגרשה הביתי.

*המלצת צפייה*21:05 מכבי אשדוד/באר טוביה(9:17)-מכבי תל אביב(8:18) (ספורט 5). ספק אם מישהו היה מנחש שבמחזור ה-27 אשדוד תהיה מעורבת במשחק בין מקומות 1 ו-2. ערב המחזור הקדובה במקום השניונמצאת בכושר הטוב בליגה עם 8 ניצחונות רצופים. מכבי ת"א ניצלה את הצרות בחולון כדי לכבוש מחדש את המקום הראשון שפעם היה הדבר הכי טלוויאלי בעולם מבחינתה. למרות הכושר של אשדוד, ת"א הפיבוריטית, כשהיא נראית מעט טוב יותר מאז ההדחה מהיורוליג. כמו כן, היא ניצחה את שני המפגשים בין הקבוצות העונה.

 

טניס / מתן גילור

טורניר ברצלונה (500) – גמר

*המלצת צפייה* 17:00 סטפנוס ציציפאס-רפאל נדאל(1) (ספורט 5+). ציציפאס ממשיך להיות הסנסציה של הטורניר כשמנצח גם את קרנו בוסטה בשתי מערכות. אבל היום זה יעצר. את נדאל, על חימר, בברצונה, הוא לא ינצח. רפא ממשיך בשלו בשבתו כמוכר בייגלה ואחרי 4:6 בראשונה נתן אחד עם זעתר לגופן. זהו המשחק הראשון בין השניים.

 

טורניר בודפשט (250) – גמר

16:00 מרקו קאצ'ינאטו-אלז' בנדה(5)/ג'ון מילמן. קאצ'ינאטו המפתיע ממשיך להתקדם והדיח את ספי בשלוש מערכות בדרבי האיטלקי. הוא יפגוש בגמר את המנצח בחצי הגמר שיחודש בשעה 13:30 בין בנדה למילמן כשהתוצאה היא 1:1 במערכות. טרם החלה המערכה השלישית.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גרנד פרי אזרבייג'אן

המירוץ הקודם בסין היה סוער למדי. המוביל סבסטיאן פטל הגיע רק למקום השמיני, בין השאר עקב התנגשות של ההולנדי הפרוע, מקס ורסטאפן, בו בתחילת המירוץ. במירוץ עצמו זכה חברו של ורסטאפן לקבוצת רד בול, דניאל ריקיארדו. הבריטי לואיס המילטון איכזב כשהגיע רק למקום הרביעי, והחמיץ הזדמנות להדביק את פטל. בכל זאת היתרון של פטל על המילטון הצטמק כעת ל-9 נקודות. היום נראה את פטל מזנק מהפול פוזישן בפעם השלישית ברצף, כשאחריו יזנקו המילטון, בוטאס וריקיארדו. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – שמינית הגמר

12:00: ריקי וולדן-ג'אד טראמפ

12:00: דינג ז'ונווי-אנתוני מקגיל

15:30: ג'ון היגינס-ג'ק ליסובסקי (8:0 להיגינס)

15:30: מארק וויליאמס-רוברט מילקינס (5:3 לוויליאמס)

21:00: ריקי וולדן-ג'אד טראמפ

21:00: דינג ז'ונווי-אנתוני מקגיל

חתיכת יום קיבלנו אתמול בשמינית הגמר. המשחק בין אלי קארטר לרוני אוסליבן הסתיים בהפתעה, כשהקפטן הדיח את רוקט רוני, אחד הפייבוריטים לזכייה באליפות. הקפטן נראה מצויין, ושיחק בקור רוח לעומת אוסליבן, שהחטיא לא מעט כדורים פשוטים למדי. עוד אחד שנראה מצויין אתמול היה קיירן ווילסון, שהביס ללא תנאי את ג'יימי ג'ונס. משחק שני בו הפוטנציאל הבריטי נראה מצויין, ונראה עד כמה גבוה הוא יוכל להגיע באליפות זו. שני משחקים שנפתחו אתמול היו שונים לחלוטין. בראשון בין ג'ון היגינס לג'ק ליסובסקי, סגן אלוף העולם היה גדול בכמה מידות על ליסובסקי, והוא מוביל 8:0 בתום הסשן הראשון. הפריים השני יתקיים היום, כשבסיכוי גבוה המכשף הסקוטי לא יזדקק לפריים שלישי. המשחק בין מארק וויליאמס לרוברט מילקינס היה לעומת זאת צמוד הרבה יותר, ורק חוסר זהירות של מילקינס בפריים האחרון העלה את וויליאמס ליתרון שני פריימים. היום גם ייפתחו שני המשחקים האחרונים של הסיבוב. המשחק בין ג'אד טראמפ לריקי וולדן מפגיש שני שחקנים עם תכונות דומות. בשני המקרים מדובר על שחקנים מהירים למדי, עם מידה מסויימת של חוסר זהירות במשחקם. היה ניתן לומר שטראמפ הוא הפייבוריט הברור תודות לכישרון העודף שלו, אך כפי שהאליפויות האחרונות וגם הסיבוב הראשון מעידים, יש לבחור נטייה להיחנקות על הבמה הגדולה מכולן. המשחק השני יפגיש את דינג ז'ונווי מול אנתוני מקגיל. לשני השחקנים הייתה עונה בינונית למדי. עדיין, דינג נחשב לאחד מבכירי השחקנים בענף, ועל הנייר הוא אמור להיות עדיף על הסקוטי הג'ינג'י. שידורים ביורוספורט.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של רומנדי – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה קטע המלך של המירוץ, עם עליות לרוב וירידה ארוכה לסיום. בשלב מסויים של הקטע התפתח דו קרב מרתק בין המוביל במירוץ, פרימוז רוגליץ', לדולק אחריו, איגן ברנאל. אלא שהשניים לא נותרו לבד זמן רב, ואליהם הצטרפו ריצ'י פורט, רוי קושטה ויאקוב פוגלסאנג. לקראת הסוף היה זה פוגלסאנג שתקף בירידה, וברח לחבריו על מנת לזכות בקטע. ברביעייה שהגיעה אחריו היה זה רוגליץ' שהצליח להקדים את ברנאל על הקו, על מנת לגנוב לו את המקום השני ואת שתי שניות הבונוס. רוגליץ' ממשיך להוביל את המירוץ, כשאחריו ברנאל (8+), פורט (35+), פוגלסאנג (1:16+) וקושטה (1:23+).

קטע 5 הוא הקטע הנועל את המירוץ. זהו קטע רולינג הילס עם כמה פסגות בינוניות בתחילתו, וסיום במישור. נראה כמו קטע לקבוצת בריחה, או למאיצים מסוגם של מתיוס, גביריה, ויוויאני או קולברלי. בכל מקרה לא אמורה להיות לו השפעה על המיקומים הסופיים, ורוגליץ' צפוי לחגוג ניצחון נוסף במירוץ קטעים, מה שימשיך תקופה מצויינת לסלובני הנפלא. שידור ביורוספורט 2 ב-17:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה יש עוד כמה משחקים אירופאיים ששווה לתת עליהם את הדעת .
    ב 21.45 ברצלונה תשחק אם משחק האליפות שלה אם תמשיך לא להפסיד בליגה (0 הפסדים העונה בב33 משחקים המעניין שביתר המסגרות היא הפסידה בסופא קאפ הספרדי פעמיים לריאל .בגביע לאספניול שנמחק בגומלין ובאלופות בהפסד הכואב לברצלונה ).
    ברצלונה תוכל לחגוג אליפות עוד טרם המשחק אם אתלטיקו לא תנצח באלבס (17.15 ) המשחקים בערוץ ואן .
    באנגליה מפגש אחרון בין מוריניו לוונגר לפחות של האחרון כמאמן ארסנל .
    אולי בין מחזיקת הגביע הנכנסת (יונייטד ) ליוצאת (ארסנל ).

    (18.30 ).
    קודם לכן (16.15 ) הסיטי האלופה תרצה להמשיך בשבירת שיאיה השונים בווסטהאם .

    בצרפת מארסיי תשחק אצל אנזה במפגש חשוב למאבקי 2-3
    ניצחון והיא שנייה .

    בפורטוגל פורטו תנסה לא למעוד אצל מארוטימו על מנת להישאר בראש .(כשיוותרו 2 מחזורים לסיום *.
    בסקוטלנד עוד דרבי הפעם בליגה סלטיק -גלזגאו (לא מכבר בחצי הגמר בגביע סלטיק הביסה 0-4 ).
    גם המחזור הלפני האחרון בהולנד ישוחק היום וכן ביוון .

    אך המשחק המרכזי של הליגות הקטנות היום ואולי בכלל זה הדרבי של אינסטנבול .
    בין גלא לבשיקטש .
    גלא המובילה בשיקטש בדבוקה אחריה (פנר רביעית מרחק 3 נקודות מגלא ) .
    3 מחזורים לסיום גם ב.ב. אינסטנבול בסיפור .
    בקיצור 4 קבוצות מאותה עיר במאבק אליפות חסר פשרות .
    יהיה אש

  2. בחיי שאני מתרגש לקראת גמר ברסלונה.

    נאדאל משחק מושלם ועוד יש לו מהלך לעלות עליו. הוא שם על גופן בייגלה, וכופן שיחק מעולה. אבל על חיימר כל המשחק והיתרונות של ראפא צפים. דיוק, עבודת רגליים, טופ ספין.

    לעומתו צציפס (ציפציפ?) גורם לי לעור ברווז. הוא בן 19. בקהנד רפליקה של גסקוט ופורהנד רפליקה של נובאק. אבל מוח טניס ברמה הגבוה ביותר.

    את טיאם הוא קרע. ואת קורנטו בוסטה הוא ניצח דיי בקלות.

    אני אוהב את הקומבינציה של WIDE WIDER WIDEST שכורמת ליריבים שלו לטעות ברגל.

    בטניס תמיד הגיע כוכב צעיר שקרע את השושלת שמעליו.

    האם צציפס הוא הכוכב הבא של הטניס?

    נצחון על נאדאל בחיימר יגרום לי לקחת חופש מהפנסיה ולתת טור טניס.

    1. אני לא יודע אם תראה את התגובה הזו, אבל זה פשוט מדהים איך נדאל ופדרר עדיין שולטים ביד רמה בסבב, אחרי כל כך הרבה שנים

  3. בלינג פרש עוד לפני הטיים-טריאל.
    ברנאל עם הטיפוס שלו חתך את וויאני ,גאבייה, וסאבטיני. קולברלי עדיין שם.

  4. אפילו עם רוכב וחצי קוויק סטפ כמעט עשו זאת שוב אבל מורקוב סיים רק שני. פסקל אקרמן מבורה זוכה בקטע. אין שינוי בדירוג הכללי.

  5. איך שגלגל מסתובב …לא רק באופניים .
    שבוע שעבר איטליה קולובלי הבלם כובש דקה 90 ונאפולי מנצחת בטורינו את יובה ומצמקת ממנה פער לנקודה בודדת.
    אתמול יובה פיגרה דקה 87 וניצחה והיום אותו קולובלי מורחק דקה שמינית ונאפולי כרגע דקה 78 פיגור של 2-0 שיסגור מעשית את סיפור האליפות.
    והשאלה המעניינת ביותר מבחינתי בכדורגל האירופאי תישאר ללא תשובה והיא מי תזכה יותר מהר באליפות נאפולי או ליברפול ?
    שניהם זכו ב 1990 הראשונה בהובלת אחד דייגו ארמנדו מארדונה והשנייה בהובלת אחד רוני רוזנטל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט