חם מהתנור: המאמן הזמני של ממפיס ימשיך בתפקידו ובונדהולזר מתקרב לניקס / רועי ויינברג

ממפיס (60-22) בשיחות מתקדמות מאוד עם ג'יי בי בייקרסטאף, המאמן הזמני של הקבוצה השנה, על הפיכתו למאמן הקבוע. שני הצדדים מעוניינים במהלך.

בייקרסטאף אימן במשך 63 משחקים העונה את ממפיס וניצח 15 מתוכם. הוא שימש כמאמן הזמני של יוסטון ב-2015/16 והוביל את הקבוצה לפלייאוף. זאת העונה הראשונה מאז 2009 בה הגריזליס ניצחו מתחת ל-40 משחקים.

*

אטלנטה (58-24) הודיעה כי מאמן הקבוצה, מייק בודנהולזר, לא ימשיך לעונה נוספת. ההוקס לא רצו להמשיך לשלם את יתרת חוזהו (13 מיליון דולר לשנתיים) ואפשרו למאמן לאחרונה להתראיין לפניקס ולניו יורק, כאשר יתכן והוא יהיה המאמן הבא של הניקס. מקורב למאמן אמר שהוא רוצה בתפקיד ונקבע לו ראיון עם הנהלת הקבוצה.

ב-5 עונות עם אטלנטה הוא ניצח 210 משחקים (52% הצלחה), הגיע 4 פעמים לפלייאוף ובעונה אחת הגיע ל-60 ניצחונות, גמר המזרח וזכה בתואר מאמן העונה (2015). לא ידוע על מועמדים למשרה נכון לעת כתיבת שורות אלה.

סיומה של תקופה, בודנהולזר

*

הליגה ואיגוד השחקנים עובדים על ביטול החוק שמחייב שחקנים לשחק שנה אחת במכללות (או בליגה מקצוענית) לפני כניסתם לדראפט, מה שיאפשר להם להבחר לליגה ישר מהתיכון בדומה לשחקנים כמו קובי בראיינט, לברון ג'יימס וקווין גארנט. החוק החדש אמור להכנס לתוקף לפני דראפט 2020.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

    1. גם, וגם ביקרסטאף מאמן צעיר אבל עם המון נסיון בליגה, כשגם אבא שלו היה מאמן בליגה והוא הסתובב מילדות בחדרי ההלבשה בnba. יש לו עתיד מבטיח אם ממפיס יחליטו ללכת על בנייה מחדש הוא לא בחירה כזו גרועה.

  1. מהלך מזעזע. לא מבין מה הגריזליס מרוויחים פה, ממז לא מאמן טוב. ווגל יכל להתאים יותר, גם הרבה שמות אחרים. השחקנים כזה אהבו אותו? קונלי, דילון ברוקס, פורטר ומאמן טוב יכלו להפוך למשהו מעניין.

    ההימורים שלי על המשרות הבאות:

    ניקס – מייק בודנהולזר. די צפוי. הוא רוצה לגור בניו יורק ועשה עבודה נפלאה באטלנטה, מעניין לראות איך יבנה התקפה (והגנה) סביב פורזינגיס. ניטליקינה יכול להצליח אצלו, גם טים הארדוואי שהיה טוב מאוד אצלו לפני החוזה הזה.

    מילווקי – פיזדייל. מאמן שיוציא הרבה מקבוצה אנדר אצ'יברית. פשוט מתאים שם.

    אורלנדו – סטקהאוס. יודע לפתח שחקנים ובאורלנדו אין שום לחץ. הימור, אבל אין למג'יק ברירה.

    אטלנטה – סטיב קליפורד. היה מאוד חביב בשרלוט והתחבר עם השחקנים, מאמין שההוקס ילכו עליו. מאמן טוב בקבוצה עם הנהלה רעה מגיע לעוד הנהלה רעה, אבל עם רכז שמזכיר את קמבה ושחקנים יותר טובים מסביבו.

    שרלוט – אטורה מסינה. מאוד לא ברור מה ההורנטס עושים אבל הוא המועמד המוביל.

    פניקס – אני רוצה לראות את איגור קוקסוב על הקווים שם. יכול לקרות. גם קליפורד אפשרי וגם ג'יי רייט אם ירצה אנ.בי.איי.

    1. בס"ד
      לא מבין לה ממפיס צריכים בנייה חדש.
      גאסול+קונלי+בחירת דראפט סופר גבוהה(טופ 5 בוודאות ומסתבר טופ 3)
      לידם יש להם את ג'מייקל גרין אוונס שפורח כשחקן שישי פרסונס שלפחות מהספסל/לדקות מסויימות יכול לתת(כמובן שהחוזה הזוי) דילון ברוקס ועוד כמה שחקנים מעניינים.
      הם היו שנים קבוצת פלייאוף ועם אייטון לדוגמא הם אמורים להיות יותר טובים.
      קונלי רכז טופ בליגה וזה שלא שיחק ולא היה רכז נורמאלי גרם להם פשוט להבין מוקדם שהעונה לא שווה ואם טנקינג אז עכשיו.
      כי שנה הבאה כבר יהיה יותר מסובך לטנקק.
      בלי קשר נראה לי שהבחירה לא שלהם שנה הבאה או זו שאחריה אלא שייכת לבוסטון/פילי.

      חוץ מזה, תחילת העונה עם קונלי היו מצויינים.
      לא אתפלא אם יתנו עוד שנתיים שלוש עונות פלייאוף אולי אפילו סיבוב שני.

      מצד שני לקונלי יש שווי בליגה. לגאסול אולי פחות.

    2. איתן מצד אחד נכון מנגד מאוד תלויים בבריאות של קונלי וגאסול שלא ממש נהיים צעירים והספרדי גם החל בדעיכה השנה, מקווה שלא מייצג את הצפוי ממנו בהמשך… אבל זו באמת דילמה מבחינת ממפיס בטח בהתחשב בכך שלהביא שחקנים לשוק הקטן הזה זו לא משימה פשוטה…

    3. רועי איך אתה יכול לקבוע שביקרסטאף מאמן גרוע?
      פעמיים קיבל קבוצות מפורקות באמצע העונה, דווקא שנים שומעים עליו רק דברים טובים בתור עוזר מאמן. זו תהיה, אם תהיה, בעצם ההזדמנות הראשונה שלו לבנות מערכת מתחילת העונה.
      הוא פשוט קצת חסר מזל להיתקע בסיטואציות מאוד לא נוחות. ממפיס במצב מאוד בעייתי גם עם הבעלים וגם עם הסגל, כשאף אחד לא ברור לאן הקבוצה מכוונת. אחרי שנה שנתיים מלאות יהיה אפשר לראות אם הוא מאמן ראשי מוצלח או לא, בטח לא על סמך חצי העונה הזו או עונת הבייביסיטר ביוסטון.
      לגבי מסינה, מעניין שלא מזכירים את האפשרות שפופ יפרוש ומסינה יקח את הספרס.

      1. מסכים. בכלל, הצלחה של מאמן זה אחד הדברים הכי תלויי סיטואציה.
        כמעט בלתי אפשרי לדעת אם מאמן זה או אחר יהיה טוב לקבוצה נתונה.

      2. אתה צודק לגמרי, אין שום דרך לקבוע שהוא לא מאמן טוב.
        מצד שני גם קשה לקבוע שהוא יכול להיות מאמן טוב. אין לנו ידע לגבי היכולת שלו לבנות קבוצה, לעמוד פנים אל פנים מול מארק גאסול, והקבוצה בשנה שעברה לא נראתה יותר טוב איתו מאשר עם פיזדייל.
        כנראה שהשנים שלו בתור עוזר מאמן הצדיקו מתן הזדמנות כזו. אבל ממפיס לא הראו שהם בכלל מנסים לחפש מישהו להשוות את ביקרסטאף אליו. לא שאלו בכלל איזה מאמן יכול להתאים בדיוק למה שהם רוצים. פיניקס פונה לכל מי שעובר בליגה, בודנהולצר בדיוק התפנה, קליפורד, סטאקהאוס, בלאט, מסינה, מאמני קולג'ים, וממפיס נותנת את תפקיד המאמן למי שפשוט נמצא כבר בסביבה? אם הם הגיעו למסקנה, אחרי חצי השנה איתו, שהוא המאמן המתאים – הם היו יכולים בצורה קצת יותר רצינית להגיד – הוא הבחור שלנו, איתו אנחנו רצים. אבל זה יותר מרגיש שמישהו מציק להם לגבי המאמן, והם מנסים לנפנף אותו אז הם מצביעים על האיש הראשון שהם רואים. קצת תמוה, לא חושב?
        היחס שממפיס נתנו למאמנים, מצליחים יחסית, בשנים האחרונות הוא באופן כללי תמוה. ייגר ופיזדייל עזבו/הועזבו למרות שלא היה ספק שהם מצליחים. הם המועדון שנתן לקונלי את החוזה הגדול בליגה אבל לא היה מוכן לשלם יותר לייגר כדי להשאיר אותו. נראה שהם לא חושבים שתפקיד המאמן עד כדי כך חשוב.

        1. קודם כל אני לא חושב שאפילו בממפיס יודעים מה הם רוצים וזו הבעיה העיקרית.
          לגבי ביקרסטאף עצמו, הוא כולה בן 38 ורקורד של 14 שנה כעוזר מאמן בליגה. פעמיים קבוצה בחרה אותו כמאמן המחליף לזה שפוטר.
          הוא בן של מאמן וכל החיים שלו הוכשר להיות מאמן. יש לו הרבה כבוד אצל השחקנים ואצל ההנהלות בליגה.
          אני אישית עוד לא ראיתי את פילוסופיית האימון שלו מתבצעת, כי לא ממש היתה לו הזדמנות. אני לא יודע אם הוא מתאים להוביל קבוצת דד אנד במידה ובוחרים להשאיר את הסגל הקיים, אבל במצב של בנייה מחדש, ובתקווה שיתנו לו כמה שנים של דף חלק, אני דווקא מאמין בו.
          ממפיס לא אוהבת לשלם הרבה כסף למאמנים גם ככה, אז כל המאמנים הבכירים הם לא אופציה. האופציות הקיימות של מאמנים לא מוכחים וצעירים, דווקא מישהו כמו ביקרסטאף יכול להיות הימור מצוין.
          ולגבי ייגר, לא ראיתי ממנו בסקרמנטו שום דבר שהצדיק שכר מופרז. עשה אחלה עבודת טנקינג אבל.

          1. נכון, ובדיוק את זה אני שופט.
            פריווילגיות זה נחמד, אבל איפה הוא ייפול על הסקאלה שבין לארי מיקאן – גלן רייס ג'וניור – אוסטין ריברס – סטפ קרי, תלוי באם הוא והפילוסופיה שלו תתאים לסיטואציה. ולא נראה לי שמישהו בממפיס טרח בכלל לשאול אותו לגבי הפילוסופיה שלו.
            לגבי ייגר, הוא המשיך לעשות את מה שעבד לו בממפיס. לתת את המפתחות למבוגרים ולא לשים לב לשועל ולכלבלב שעל הספסל.

    4. אני מהמר שפופוביץ יהפוך רשמית לנשיא לענייני כדורסל בס"א ואטורה יאמן את הקבוצה. דן שמיר ימונה לעוזר מאמן.

  2. הסיפור בהמשכים של דובי על אטלנטה והחמור והקש נגמר כשהם אפילו לא מחכים לסוף הסיפור ומורידים לחמור ישר את הראש.

  3. בייקרסטאף השיג את המטרה שהקבוצה קבעה לו העונה (מקום בשלישיה המובילה מהסוף) – מטרה שבהחלט לא היתה פשוטה להשגה השנה לאור מירוץ הטנקינג הצמוד שהתנהל אבל ממפיס באמת באמת הסריחה את הפראקט השנה (כדברי זעפרני – הטנקינג שלה היה המצחין ביותר כולל ההפסד ביותר מ 60 הפרש לשארלוט).
    זו המטרה שפיזדייל סרב להשיג (לדעתי) ולכן פוטר.
    יפה שממפיס יודעת לתגמל מאמן שמבין את המטרות שעליהן נלחמים ומשיג אותן.
    מבט קדימה ?
    – עוד עונה של טנקינג עם או בלי החזרה של הפצועים ועם או בלי איטון באגלי וכ.. (יסופסלו בסגנון פולץ).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט