כרעם ביום בהיר/ שמעון טבדי

 

 

 

כל העונה דיברתי על הנקודות שאפרט עליהם בהמשך, אולם לא תיארתי לעצמי ש-OKC תגיע בסיבוב הראשון מול קבוצה נחותה בכישרון למצב שאצטרך לעלות פוסט זה כ"כ מהר. אני אמנם לא מקבל מיליונים לעונה וגאון כמאמן הרעם אבל אם בילי דונובן יקרא קצת בהופס ייתכן שזה יוכל לעזור לו (טוב,לא באמת זה יעזור לו ביומיים שיש לו לשנות הרגלים).

הגנה

על RW והגנתו כבר העליתי פוסט נפרד בעבר לכן לא אתעכב כאן יותר מידי על זה. למי שמעוניין לעיין:

www.hoops.co.il/?p=122570

מה כבר לא נאמר על ההגנה המביכה של OKC, הגנה שכל העונה אפשרה לייאפים ודאנקים קלילים ופריצות בקו ההגנה הראשוני כנראה לא יכולה לשנות את עורה דווקא בפלייאוף ולהתגבר על הרגליהם. אתם בודאי שואלים את עצמכם על איזה הרגלים אני מדבר? כל העונה סטיבן אדמס, שחקן הגנה טופ 10 העונה לטעמי, התרגל לחפות על הפריצות של קו ההגנה הראשוני ולרדוף אחרי גארדים לכל מקום ולנסות לכסות שטחים כמו מטורף, מה קורה בפלייאוף? מרוב הרגל הוא תמיד בא לעזור שכלל לא צריך ועל גארדים שבקושי מהווים איום ומפקיר את כל הצבע של OKC במקום לעמוד שם כמו עמוד (או כמו גובר).

אדמס בא לעזור בלי סיבה ומפקיר את הסל

אדמס לא סומך על ראס ולא קורא את המהלך מוקדם שלא יהיה פיק אנד רול ולוחץ את רוביו שלא לצורך במקום לחזור לעמדתו והופ סל קליל

אדמס לא קורא בזמן שכבר לא יהיה פיק אנד רול ונשאר גבוה סתם על גובר והסל פרוץ

אדמס עולה סתם גבוה ומפקיר את הסל לגובר

מדוע מלו שומר על גובר? אם גובר יהיה עליו בפוסט גם ככה מלו לא יוכל לעשות כלום ויקבל לייאפ קליל אבל אדמס בא לעזור אוטומטית ושומר על פייבורס כאילו הוא יקלע מכזה מרחק תמיד, אז ב- P&R אדמס נשאר על רוביו שזה מיס מאצ' וברואר שלידו לא סומך עליו וגם בא לעזור על רוביו והופ מיטשל חופשי ישר לסל שכלום לא מחכה מתחת לסל. מה עושים נותנים לפייבורס עם מלו את החילוף ומשאירים אותו לזריקה מרחוק, אדמס צריך להישאר מתחת לסל.

תראו איך אדמס עומד רחוק מהסל בלי סיבה, הרי מה גובר יעשה משם? ושוב מחפה על ג'ורג' שאינגלס מנער אותו כמו כלום והופ גובר לסל קל, למלו אין IQ להיכנס למתחת לסל לפני המהלך

שוב אדמס בחוץ לעצור את מיטשל בחילוף, ואין איש מתחת לסל, בחדירה של מיטשל תראו איך מלו עומד כמו בול עץ במקום להיכנס לאמצע ולחסום את מיטשל ולגרום לו להוציא כדור לשלשה לפייבורס בפינה, לייאפ קליל.

אדמס לא רץ לסל מהר, מה גובר יעשה שם אחרי שאדמס ראה שמיצ'ל מתחיל לרוץ לצד השני, יקלע שלשה?

אדמס שוב לא נמצא מתחת לסל

אדמס שוב נמצא גבוה ולא קורא מהר שלא יהיה פיק אנד רול כי ראס עצר את זה ושוב הסל מופקר, שומר יותר מידי גבוה סתם, רוביו זה לא קרי או קליי

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=4m55s

 

ומה קורה שאדמס מתחת לסל? סלים קשים ליוטה לרוב או הוצאה החוצה

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=3m58s

ככה אמורה להיראות הגנה טובה, אדמס תקוע מתחת לסל (למרות הסל על מלו)

שוב שהוא מתחת לסל לא כ"כ קל

הבנו את הפואנטה, אני לא עלאה אתכם בסרטונים על ההגנה של ג'ורג', ברואר, מלו ופלטון אבל כל זה קורה בגללם. למעט גורג מדובר בשחקני הגנה מהחלשים בליגה כאשר ברואר הוא החוליה החלשה מכולם כי דונובן מיצל קולע עליו בכל התקפה, חודר עליו בקלילות, וזה מפרק את כל ההגנה ואין מי שיחפה. פתרון לזה זה לעלות עם אחד מהנגרים יוסטיס או פרגסון כי יותר גרוע מברואר באחד על אחד מול מיצ'ל לא יכול להיות. המחיר בהתקפה הוא ריווח אבל זה לא שברואר מבריק ואת הסידרה הזאת דווקא ההגנה תנצח. מלו הוא חור הגנתי ברמה עולמית, כל שחקן שלו חוגג בריב, הוא משאיר חורים גדולים בפיק אנד רול ואין לו כלל IQ הגנתי. פול ג'ורג' זה רק רצון. פלטון אין מה להרחיב עליו מהגארדים הגרועים בליגה. אברינס כל הסידרה לא קיים לא בהגנה ולא בהתקפה.

מן הסרטונים עולה גם שיוטה מאומנת ברמה הגבוהה ביותר, תמיד מי שעושה את הפיק אנד רול הוא שחקן של אדמס. אם אדמס על פייבורס הוא עושה אותו ואם זה גובר אז הוא. הדבר הכי חשוב ליוטה זה להוציא את אדמס מחוץ לצבע והם עושים את זה ביותר מידי קלות, אדמס גם היה בבעיית עבירות במשחק 3 שמאד הקל על יוטה. עצם זה שהחיפוי עליו אמור להיות מלו מאד מקל את החיים כי סניידר גורם למצב שרוביו או מיצל ישארו באחד על אחד מול מלו/ברואר. כל מה שיוטה רוצים OKC נופלים למלכודת שלהם. מה הפתרון? כפי שדה שוט ציין פה פטרסון חייב לעלות בחמישייה, הוא יותר נייד ממלו, שומר טוב יותר, מתמודד עם פיק אנד רול טוב יותר. אין עליו למעשה ויתור בהתקפה כי כל הסידרה הוא לא פוגע בכלום ואם אין ממנו התקפה אין בו שום תועלת.

מלכתחילה ציינתי שהסידרה הזאת אמורה להיות הגנתית ושם המפתח ודונובן לא זיהה את זה מהמשחק הראשון והולך ראש בקיר, אין לברואר ומלו מקום בחמישייה, עדיף חמישייה הגנתית עם יוסטיס ופטרסון. תאשימו את ראסל כמה שאתם רוצים אבל כשלון המאמן כאן הוא מהדהד.

התקפה

החלק הזה נופל ברובו על ראסל, שחקן כמוהו לא משנה מה חייב לתת 30 נק כל ערב בשביל לנצח, 4 משחקים הוא לא מתפקד ובטח לא בשיאו ועם כל הכבוד לגובר RW צריך לתת יותר, קבוצות לא מנצחות סדרות שהסופרסטאר שלהם מספק תצוגות נפל אחת אחרי השנייה בלי יותר מידי דברים מדהימים שיוטה עושה. ראסל כל הסידרה לא מתקיף את הסל ומקל על החיים של יוטה, כנראה מדובר ב"היחנקות" מנטלית ואין מה לעשות, ייתכן שהוא לא יכול להוביל קבוצה לארץ המובטחת.

לגבי שיטת המשחק של OKC אחדש לכם משהו, ראסל יכול להחזיק גם 90% בכדור אבל הוא בטוח לא אומר לשחקנים תעמדו במקום ואל תזוזו, הם פשוט עומדים ואלו תרגילי ההתקפה היחידים שלהם. אין תנועה, התקפות צפויות שבכל רגע נתון הצופה והיריב יודע מה יהיה, מלו קיבל כדור בפינה? כולם יתכוננו לריבאונד הגנה כי יודעים שלא יהיה משהו מפתיע אחר ומלו יזרוק. את זה לצערם של רבים קובע המאמן ולא ראסל. התקפות כאלו כ"כ קל לבלום שיוטה קופצים משמחה, אף אחד לא מנסה לאתגר את ההגנה של יוטה. OKC לדעתי כל הסידרה לא הולכים מספיק לסל ואוהבים את החיים הקלים של הזריקה מבחוץ, גובר לא כזה נורא, יחדרו מספיק יעשו עליו מספיק סלים וידביקו לו מספיק עבירות. מדובר בקבוצה שהיא SOFT, מהשחקן הראשון עד האחרון שכולם נמנעים ממגע ונשברים מהר, אין לחימה, והאמת זה יפתיע אתכם אבל אין להם הרבה יכולת להשיג עצירות. כל ההגנה תלויה בווסטברוק וג'ורג' והם חייבים להיות בשיאם והשופטים לא ימציאו להם עבירות ויתנו לשמור.

התקפה גרועה

4 עומדים ומסתכלים

4 עומדים ומסתכלים

4 עומדים ומסתכלים

4 עומדים ומסתכלים

4 עומדים ומחכים

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=4m17s

התנועה היחידה שראס אומר לאברינס זוז

מתחיל עם תנועה טובה אבל פלטון לא רואה את פטרסון אז הופך ל-4 צופים

דוגמא להתקפה טובה נדירה עם תנועה ומיקום נכון

היום במשחק אדמס עשה סלים קלילים מאד על גובר שאחד על אחד שלו בהגנה לא ברמה של אמביד או דיוויס (לכן לדעתי לא מגיע לו שחקן ההגנה של העונה) והיה עם 2 מ-2 עליו אבל נחשו מה? 2 פוסט אפים במשחק זה המקסימום המוקצב לאדמס כל העונה. אין כמעט משחק שאני ראיתי שהוא עשה יותר מ-2 כאלו במשחק. אותו קיבעון, נשגב מבינתי למה לא לנסות את זה כמה פעמים? יחטיא פעמיים שלוש אז חוזרים לנורמה, מה יהיה איזה נזק? יותר מהנזק הרגיל?

אדמס באחד על אחד מול גובר

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=1m28s

אדמס חוגג פעם שנייה על גובר

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=4m9s

לסיכום אומר ש-RW בהחלט אשם במצב כי בסוף הכל זה על הכוכב, לטוב ולרע אבל בילי דונובן אשם הרבה יותר ואל תבואו אלי עם השטויות שראסל מכתיב לו, ראסל יכול להכתיב לו לגבי עצמו בלבד ולא עם מי לשחק ואת מי לשתף ואיך לנהל את המשחק בשוטף (בכל זאת הוא לא לברון). התמונה שעולה היא שדונובן אחד ממנהלי המשחק הכי גרועים בליגה, לא מגיב למתרחש במגרש, בא עם תוכנית קבועה מהבית, לא יוזם, אין יצירתיות, אין ניסיונות חדשים ומסתבר שכל העונה הוא אפילו לא הכין שפנים בשרוול לפלייאוף אלא חשב שמה שהיה זה מה שיקח אותו רחוק וכמו אחרון האוהדים חשב שהם רק יעלו הילוך ויהיה בסדר.

המשחק האחרון יהיה אותו סיפור תאמינו לי, דונובן לא ישנה כלום, מלו וברואר יעלו בחמישייה והכל יחזור על עצמו, הוא כמו אחרון האוהדים יאמין שיבוא יום ומלו לא יאכזב.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
53 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
סימור סקגנטי
סימור סקגנטי
24/04/2018 21:17:31

סיכמת יפה. באמת מדהים לראות את הסדרה, מצד אחד יוטה קבוצה מאומנת ומהנה לצפייה כשכל שחקן יודע את היכולות שלו ואת התפקיד שלו. מצד שני, השלישיה של OKC שפעם אחרי פעם הולכת בסתמיות עם הראש בקיר ולא מבינים למה הקיר לא נשבר

Berch
Berch
24/04/2018 21:21:39

דונובן מאעפן. אין מילים.
חבל
תודה על הניתוח, אבל נראה שהחולה בדרך הביתה 🙂

שמעון
שמעון
24/04/2018 21:56:24
הגב ל  Berch

החולה בדרך לחדר מתים רק מחכה למכה הסופית של האשך 🙂

בוני
בוני
24/04/2018 21:28:12

יפה שמעון.
רשמתי את זה עוד לפני המשחק האחרון,ראסל פשוט גומר אותם.

אולי זה כבר מאוחר מדי אבל דונובן חייב להבין שספסול של הכוכב שלו הוא הכרחי.
.

בוני
בוני
24/04/2018 21:33:40

הסידרה הזאת עושה עוול לשתים מהסקוררים הכי טובים בליגה כרמלו וגו'רג'.

איאפשר לעשות קסמים במשחק אחד אבל דונובן חייב לנסות לפחות.
חמישיה של פלטון-ברואר-ג'ורג'-אנת'וני-אדאמס יכולה לנצח כל קבוצה בליגה.

Benjo
Benjo
24/04/2018 21:42:29
הגב ל  בוני

לא יקרה. מאמן שמושיב את הסופר מקס שלו על הספסל אומר למעשה ל GM שלו שהוא טעה. למחרת הוא מוצא בלוקר שלו מכתב .

שמעון
שמעון
24/04/2018 21:54:14
הגב ל  בוני

אין בעיה פלטון יעלה במקום ראס שאוסמן יעלה במקום לברון בסדר?

ברוך רובין
ברוך רובין
24/04/2018 22:28:58
הגב ל  שמעון

מסכים חלקית , לגבי התקפה דונבון הוא אחד ממאמני ההתקפה הגדולים בליגה מעטים פה ראו את הכדורסל המהפנט המלהיב והמחשמל בפלורידה , איזו הנעת כדור מופלאה הייתה להם, ופה קבור הכלב דונבון לא מצליח להשתלט על הכוכבים זוהי חבורה של שחקניים אנוכיים שחושבים רק על סטטיסטיקה אישית , ומאמן שהולך על ביצים כדי לרצות את הכוכב לא נועד לאמן בNBA ולא משנה כמה הוא מבין בX וY. לגבי החלק ההגנתי, דונבון היה חייב להטמיע שינויים מאז הפציעה של רוברטסון, שחיסה על ההימורים שראסל וגורג לקחו, לגבי אתמול מעניין למה ראס או גורג לא שומרים על מיצל שניהם יכולים לעצור אותו, למיצל יש ייתרון ברור באתלטיות על ברואר וקולע עליו התקפה אחר התקפה, כשמיצל עובר אותו בקלות גורג נאלץ לחפות מהפינה ומשאיר את אחד הצלפים הטובים בליגה פנוי לחלוטין (לא קלע בהתחלה אבל אמרתי שזה יתנקם בהם בהמשך המשחק ,שהם משאירים את איגלס ככה פתוח).
לכרמלו לא מגיע דקות הוא היה איום אתמול התקפית והגנתית.

חדש פה
חדש פה
24/04/2018 22:55:17
הגב ל  שמעון

עזוב את לברון בצד
ביום רגיל הוא משחק 1 נגד 5
ביום רגיל+ הוא משחק 2 נגד 5
ביום רגיל++הוא משחק 3 נגד 5

צביקה
צביקה
24/04/2018 22:09:16

המאמן הזה עובד עם ההרכב הזה כל השנה ולא הצליח לעשות כלום כל הזמן הזה, לא צפוי שום משהו חדש עכשיו. הם עפים והכל כשלון של דונובן.

סער ברעם
סער ברעם
24/04/2018 22:10:56

שמעון, כבר תכננתי להעלות כתבה מעמיקה על בילי דונובן. בכל מאמר כזה אתה רק הופך את הכתבה למיותרת 😉

דריבלון
דריבלון
25/04/2018 0:25:43
הגב ל  סער ברעם

Saar in the raam:-)

שמעון טבדי
25/04/2018 9:16:41
הגב ל  סער ברעם

סורי אבל תעלה את הפוסט שלך אני בטוח שתוכל להחכים אותנו גם

ברוך רובין
ברוך רובין
24/04/2018 22:29:23

מסכים חלקית , לגבי התקפה דונבון הוא אחד ממאמני ההתקפה הגדולים בליגה מעטים פה ראו את הכדורסל המהפנט המלהיב והמחשמל בפלורידה , איזו הנעת כדור מופלאה הייתה להם, ופה קבור הכלב דונבון לא מצליח להשתלט על הכוכבים זוהי חבורה של שחקניים אנוכיים שחושבים רק על סטטיסטיקה אישית , ומאמן שהולך על ביצים כדי לרצות את הכוכב לא נועד לאמן בNBA ולא משנה כמה הוא מבין בX וY. לגבי החלק ההגנתי, דונבון היה חייב להטמיע שינויים מאז הפציעה של רוברטסון, שחיסה על ההימורים שראסל וגורג לקחו, לגבי אתמול מעניין למה ראס או גורג לא שומרים על מיצל שניהם יכולים לעצור אותו, למיצל יש ייתרון ברור באתלטיות על ברואר וקולע עליו התקפה אחר התקפה, כשמיצל עובר אותו בקלות גורג נאלץ לחפות מהפינה ומשאיר את אחד הצלפים הטובים בליגה פנוי לחלוטין (לא קלע בהתחלה אבל אמרתי שזה יתנקם בהם בהמשך המשחק ,שהם משאירים את איגלס ככה פתוח).
לכרמלו לא מגיע דקות הוא היה איום אתמול התקפית והגנתית.

קלמנטה
קלמנטה
24/04/2018 22:31:09

אם באמת ראסל יורחק הם ינצחו בעיני. כ
Mvp עלק. סתם גנבת דעת.

ישראל
ישראל
24/04/2018 22:33:39

איזו השקעה אדירה!! פשוט תענוג ללמוד ממך.. תודה! 🙂

צביקה
צביקה
24/04/2018 22:36:20

לא קונה מה שאתם מספרים על תכונות האימון של דונובן. כי מי שמאפשר לטענתכם חכוכבים לנהל אותו ולחרב את מה שהוא רוצה לעשות עם הקבוצה, זהנאומר שאינו מאמן. נקודה.

איתן מאג'ר
איתן מאג'ר
24/04/2018 22:48:28

מחלוקת אחת יש לי איתך, עד הפציעה של רוברטסון הם היו מקבוצות ההגנה הטובות בליגה.

שמעון טבדי
25/04/2018 9:06:48

זה אגדה על רוברסון הוא היה טוב אבל הבעיות שם היו גם איתו, אין לי כוח לחפש קטעים וסטטסיטקיות של הפסדים ואת הסקורינג איתו כחציון ולא ממוצע אבל אני זוכר. גם אז ציינתי פה שההגנה שלהם פח ואנשים הביאו לי מדדי שקר כלשהו שההגנה שלהם בין הטובות בליגה. היו פח איתו ובלעדיו עוד יותר פח. אין שם תיאום, אין IQ הגנתי בכלל, אין רצון ונראה ששום שחקן לא סומך על השני שיעצור מישהו באחד על אחד, יש יותר מידי עזרה לא נחוצה שמשאירה חורים לשווא.

קלמנטה
קלמנטה
24/04/2018 22:51:58

טריפל דאבל עונתי אבל במשחק הכי חשוב 3 אסיסטים.
אה-אה.

אור
אור
24/04/2018 23:03:10
הגב ל  קלמנטה

גם בשלושת המשחקים הראשונים בסדרה היה לו טריפל דאבל, רק מראה ש-MVP הוא לא. זה בנוסף לדונובן שנכשל בהנחה שיוטה עוברים, וזה לא משנה אם זה רק באשמתו או גם בגלל שהשחקנים לא מיישמים את ההוראות (וקשה לי להאמין בכך).

אור
אור
24/04/2018 23:03:33
הגב ל  קלמנטה

*ממוצע טריפל דאבל.

דה שוט
דה שוט
25/04/2018 0:36:01

שמעון – ניתוח יפה ופרטני, סחטיין על העבודה.
ב-2016 אוק' סיטי של אותו דונובן השתלטה על ג"ס של ה-73:9 והביסה אותה פעמיים ללא עוררין בבית, בדרך ליתרון 3:1
הסדרה אז נראתה גמורה ויותר מכך, לא נראה ש-ג"ס מסוגלת לעשות משהו מול הפיזיות של ההגנה של אוק' סיטי (נכון, אז היו שם רוברסון, איבקה ואחד דוראנט). כולנו יודעים איך זה נגמר.
המצב היום די דומה – יוטה שולטת באוק' סיטי ונראה שאין לאוק' שום תשובה משני צידי המגרש. במשחק 5, עם ראסל או בלעדיו, אוק' משחקת בבית ויוטה, עם כ הכבוד, איננה קבוצה מושלמת ובלתי עבירה כמו ג"ס של אז. ניצחון של אוק' סיטי בבית איננו בלתי אפשרי. מציע לחכות עוד יום וחצי עם הסיכומים.
לגבי דונובן – הוא מאוד לא מרשים השנה, בלשון המעטה (דווקא ב-2016 בתור מאמן רוקי נתן KO לפופ ולקר); ובכל זאת, בואו ניתן לו עוד צ'אנס אחד לפחות לפני שנחרוץ את גורלו.

אור
אור
25/04/2018 0:50:16
הגב ל  דה שוט

המצב די דומה חוץ מאיזה דוראנט אחד שכבר לא בקבוצה.

אני גם חושב שזה אפשרי אבל בוא נודה על האמת, הקבוצה הזו נראית רע מאוד.

דה שוט
דה שוט
25/04/2018 1:00:24
הגב ל  אור

+ 100
אין ספק – הקבוצה הזאת נראית רע מאוד. כמו כולם, גם אני רואה את הפערים בין הקבוצות ולא נותן סיכוי גבוה לתרחיש אופטימי, אבל ספורטאים וגם אוהדים צריכים תמיד להאמין שאפשר לנצח את המשחק הבא. ויש לפחות עוד משחק אחד.

הקרייתי
הקרייתי
25/04/2018 0:57:48
הגב ל  דה שוט

הסיפור גמור, במיוחד שיוטה כבר באקסטזה אחרי כל משחק. צריך להגיד את זה כבר עכשיו, הניסוי נכשל, ג'ורג' יגמור בla ו-ווסטברוק יהיה בעצם אלו אייברסון 2

דה שוט
דה שוט
25/04/2018 11:07:55
הגב ל  הקרייתי

יש מצב, לצערי

אפלטון
אפלטון
25/04/2018 0:58:25

תודה שמעון.
חייב להגיד שאני די בשוק ממה שקורה בסדרה הזאת. אני מאוד מאמין בווסטברוק, מחזיק מאוד מג'ורג' ומאדאמס ואפילו קיוויתי שכרמלו יעלה את הרמה בפלייאוף.
יותר מהכל נראה שיש שם בעיה מנטלית. אפילו ווסטברוק נראה שמתחיל לפקפק בעצמו, פול ג'ורג' משחק כאילו עושה טובה וכרמלו נראה פשוט מתוסכל מכל המצב.
אם פרסטי למד משהו מהעונה הזאת, הוא שאי אפשר לנצח בליגה של היום בלי עומק, ובלי קליעה. פטריק פטרסון לדעתי המאכזב העיקרי של העונה ושל הפלייאוף, ולו רק כי היה אמור להיות התשובה לשתי הבעיות האלו.

Ido
Ido
25/04/2018 1:11:31

שמעון. אני אהיה בנזונה דוגרי . ווסטברוק הוא אדיוט מושלם שלא ניתן לאימון. דשא לא צומח ליידו.

אם אתה קצת יותר מאוהב כורסא ויצא לך לעשות ספורט תחרותי בטח יצא לך לפגוש את הטיפוס המוכשר בטירוף אבל גם. מלא בעצמו שלא מסוגל לקבל כלום חוץ מדעתו.

אף ארגון לא מחזיק שחקנים כאלו. אוקלהומה על.

שמעון טבדי
25/04/2018 9:15:28
הגב ל  Ido

צריך להביא את לארי בראון, היחיד שיכול אולי להציל לראס את הקריירה ואצלו לא יהיה חרא כזה בהגנה של הקבוצה.

פינקי
פינקי
25/04/2018 1:51:12

אני אצטרף לעדו מעליי.
ברור שדונובן לא עושה עבודה טובה במיוחד, אבל בסופו של דבר העידן הנוכחי הוא עידן של שחקנים, וOKC תגיע לאן שווסטברוק יקח אותה, וכרגע נראה שהתקרה שלו כשחקן מוביל היא סיבוב שני.
ווסטברוק השחקן הכי מוכשר בליגה לדעתי, שילוב של אתלטיות פריקית וכישרון נדיר, אבל כל עוד המנטליות היא מנטליות של בריון ושל ראש בקיר הוא יישאר תקוע, וOKC תיתקע יחד איתו.

דינגו
25/04/2018 3:05:50
הגב ל  פינקי

סליחה, על איזה כשרון מדובר?
קליעה אין לו, ולא שיפר אותה כהוא זה בתשע שנים בליגה (כך לפי מאמר שהיה פה באתר אתמול).
הגנה עילאית? זה יותר השקעה מכישרון, והוא לא מהמובילים בליגה בתחום הזה.

אשך טמיר המקורי
25/04/2018 9:25:37
הגב ל  דינגו

יש לו שני כשרונות עיקריים – קפיצה ודבקות במטרה (להשגת הסטטיסטיקה הרצויה בשביל ההייפ)

שלהבת
25/04/2018 2:27:30

תודה רבה על פוסט מעניין מאוד. מה הטעויות העיקריות של ג'ורג (ואם יש סרטונים על ההגנה של ג'ורג' אשמח לראות, לא כל כך עוקב אחרי OKC)?

שמעון טבדי
25/04/2018 9:00:54
הגב ל  שלהבת

תהנה

https://youtu.be/XMiKncybs6o?t=2m59s

https://youtu.be/XMiKncybs6o?t=5m4s

https://youtu.be/XMiKncybs6o?t=5m47s

https://youtu.be/XMiKncybs6o?t=8m5s

https://youtu.be/XMiKncybs6o?t=8m33s

https://youtu.be/XMiKncybs6o?t=8m39s

אציין שמשחק 1 היה משחק אדיר שלו בהגנה למרות הקטעים פה, הוא עזר וכיסה שטחים נהדר (לא הבאתי את זה כאן)

משחק 2

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=30s

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=2m19s

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=2m27s

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=3m36s

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=5m42s

https://youtu.be/NGr2qBaxAsc?t=7m41s

משחק 3

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=54s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=1m15s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=1m23s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=3m25s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=3m37s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=4m47s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=4m58s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=6m16s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=7m11s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=8m22s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=8m29s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=9m1s

https://youtu.be/1dH6ucaPSD0?t=9m19s

משחק 4

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=24s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=38s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=1m51s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=2m14s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=2m57s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=3m49s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=4m4s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=4m16s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=4m39s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=4m46s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=6m

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=6m5s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=6m19s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=7m26s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=7m47s

https://youtu.be/v66DKhpA4f8?t=9m15s

אציין שההגנה שלו הדרדרה ממשחק למשחק בסידרה הזאת וכמובן יש קטעים נוספים שזכורים לי מהראש שפשוט נגמרו מהחטאות של יוטה אז לא מופיעים פה. הכל אצלו זה כוח רצון. יש קטעי הגנה מדהימים שלו בסידרה הזאת שרק מראה ומוכיח לי שהכל זה רצון. מדובר בשחקן עם IQ הגנתי סופר גבוה ואדיר בעזרה קבוצתית שקורא מהלכים נפלא (לא הבאתי את הקטעים האלו פה) ועם כל הסרטונים האלו הוא שחקן ההגנה הכי טוב של אוק בסידרה הזאת וזה אומר הכל.
הזריקת זין שלו ושל ראסל בהרבה מהלכים היא אחת הסיבות.
לאחר בחינה ברואר הוא אחד השומרים הכי גרועים שראיתי אי פעם, הבן אדם כ"כ אוויר שאתם בכלל לא מתארים, לא רק על מיצל, אלא בכלל, הוא משאיר לא חורים אלא בולענים, הוא מפרק לאוק את כל ההגנה אני לא יודע איך בילי בכלל נתן לו לשחק בסידרה הזאת אחרי שהוא רואה וידאו, אין לו שום תועלת וגם אם היה קולע שלשות זה לא שווה את הנזק העצום שהוא עושה בהגנה, זה פשוט הוצאה להורג של ההגנה של אוק, כאילו משחקים עם 4 שחקנים (לא שמתי לב שזה ברמה הזאת תוך כדי משחק), מלו נראה כמו שחקן ההגנה של העונה לידו.

אדמס חייב להישאר בצבע לא משנה מה, כמו גובר, זה שמוציאים אותו בכ"כ קלות הופך את החיים של יוטה לקלים ממש.

על מלו אין לי כוח להרחיב למעט שהוא המגן שכל שחקן חולם שיהיה מולו באחד על אחד ואין ריב ועוד הרבה נזקים שלא ארחיב עליהם ו-IQ הגנתי פשוט -1 (אפילו לא 0)

שלהבת
25/04/2018 12:17:01

וואו, המון תודה, איזה השקעה, למדתי המון.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25/04/2018 8:37:37

תודה רבה שמעון, אחלה פוסט.

כמה תוספות:

הגנה – לזכותם יאמר שאיבדו את רוברסון וזה בעצם אומר שאין להם הגנה על גארדים.

פרסטי – אשם לא פחות מדונובן ואולי יותר. לייצר למאמן שלך סיטואציה כזו של כוכבים אוהבי כדור ואז לבוא אליו בטענות שלא הצליח ליצר סופרטים תוך שנה זה לא לעניין. הבאת מלו הייתה טעות, ואני לא בטוח שהבאת ג'ורג' השתלמה. תוריד את מלו וג'ורג' ותחזיר את אולדיפו סאבוניס והטורקי וקיבלת יותר ממה שיש היום. לא יודע אם פרסטי צריך ללכת, אבל פרחים הוא לא מקבל.

וגם אחרי שגורג, דונובן ואולי פרסטי ילכו הביתה, הבעיה תישאר בעינה.

שמעון טבדי
25/04/2018 9:05:34

זה אגדה על רוברסון הוא היה טוב אבל הבעיות שם היו גם איתו, אין לי כוח לחפש קטעים וסטטסיטקיות של הפסדים ואת הסקורינג איתו כחציון ולא ממוצע אבל אני זוכר. גם אז ציינתי פה שההגנה שלהם פח ואנשים הביאו לי מדדי שקר כלשהו שההגנה שלהם בין הטובות בליגה. היו פח איתו ובלעדיו עוד יותר פח. אין שם תיאום, אין IQ הגנתי בכלל, אין רצון ונראה ששום שחקן לא סומך על השני שיעצור מישהו באחד על אחד, יש יותר מידי עזרה לא נחוצה שמשאירה חורים לשווא.

שמעון טבדי
25/04/2018 9:12:02

פול גורג שחקן מעולה ואני מחשיב אותו לטופ 12 בליגה, בכל יום אני לוקח אותו על אולדיפו, הוא הרבה יותר טוב גם בהגנה וגם בהתקפה. ההבאה שלו הייתה מצויינת והוא מעמיד סטט כמו שהיה באינדי בתור כוכב. הוא וראסל זה הכי פחות הבעיה באוק. הבעיה שמסביבם אין כלום כי בילי לא נותן לגרנט לפרוח ולא הולך יותר לאדמס. אין שם טירוף ורצון הגנתי וזה למה הם מפסידים בעיקר, עם הגנה רצינית גם בלי התקפה הם ינצחו את יוטה שמאד מוגבלת. גובר הוא שחקן התקפה מאד טיפש (קלטתי מהסרטונים).

מה שתוקע את אוק זה הרבה כרמלו, איטי וחסר יכולת. אברינס היה כבר מזמן צריך להתפתח לרדיק אבל הוא איטי ולא נע מספיק וגם חור הגנתי, זה בעיה שלו הוא אישית קיבל את כל ההזדמנויות העונה שפטרסון וגרנט היו מתים לקבל חצי מזה.

הנזק הכי גדול זה ברואר בהגנה, הכל קורס שהוא במגרש, אסור לו בכלל לשחק בסידרה הזאת.

אשך טמיר המקורי
25/04/2018 9:22:40

זה היה make it or break it והוא קיבל break it.
אי אפשר להאשים אותו שעשה מה שיכל אחרי עונת "אין לי עם מי לשחק" שם ראסל.
אשם מס' 1 – ראסל (אחריות של שנים)
אשם מס' 2 – דונובן (נכנע לכוכבים)
אשם מס' 3 – פרסטי (על הטרייד על כרמלו)

אלי
אלי
25/04/2018 12:32:47

תכלס מקונול במקום ראסל ואני לא רואה שום קבוצה שעוצרת אותם

שמעון
שמעון
25/04/2018 12:41:52

ברואר כוכב? רק על זה שברואר משחק בסידרה הזאת ומה שהוא עושה להגנה בילי צריך ללכת הביתה. בלי קשר ליתר הדברים. או שראסל קובע שברואר יפתח בחמישייה? אחרי 2 משחקים המאמן היה צריך להבין מה ברואר תורם. גם 10 שלשות שלו במשחק לא שווים את הנזק ההגנתי, כולם מחפים בעיקר עליו. יוסטיס הנגר לא יכול להיות גרוע יותר.

יום אחד
יום אחד
25/04/2018 14:03:56

שמעון אני זוכר אותך כותב בסוף המשחק הראשון
"ברואר הופך את מיצ'ל לחייזר" {אין לי כעת את התגובה}
אז מה? מה קרה?
חכמה בדיעבד?

שמעון
שמעון
25/04/2018 15:48:21
הגב ל  יום אחד

?? בחיים ומעולם לא כתבתי כזה דבר. אם תמצא כזה דבר תעדכן אותי. ואןם אכן יש זה בוודאי לא אני 🙂

יום אחד
יום אחד
25/04/2018 18:34:00
הגב ל  שמעון

כתבת את זה בשטף של הבלוג החי
לא משנה, לא בא לתפוס אותך זה בסדר
אחלה פוסט והשקעה מדהימה
מה שכן חולק עליך בענין של ברואר כשהוא הגיע הוא שיפר את ההגנה והלחץ על הכדור.
בכל מקרה העונה גמורה ופנינו להרכבה מחדש של אוק..

שמעון
שמעון
25/04/2018 18:39:37
הגב ל  יום אחד

לא כתבתי דבר כזה בחיים ולא הייתי כותב כזה דבר גם חסר הכרה. זה גם לא השפה שלי אני לא משתמש במילה חייזר תאמין לי. אתה מתבלבל עם מישהו אחר או שמישהו התחזה.

סילפן
סילפן
25/04/2018 15:14:25

תראה, פוסט מושקע והכל..אבל אני חושב שאתה יכול למצוא פאשלות כאלה, באותה רמה, באותה כמות, אם תתעמק בהגנות של כל אחת מהקבוצות.. העניין עם ניתוחים כאלה שזה המון עניין של חכמה בדיעבד (ר' להלן). אתה יודע איך המהלך נגמר בגלל כל אפקטי הפרפר המעורבים בו, אבל בזמן נתון אני בטוח שכל שחקן בפאקינג NBA עושה את ההחלטות הנכונות ביותר, או לפחות הקרובות ביותר להיות נכונות בכל מהלך נתון עם המידע הזמין להם באותו הרגע.

שמעון
שמעון
25/04/2018 15:50:36
הגב ל  סילפן

למה אתה מתכוון? שמאמן רואה את זה אחרי כל משחק אתה לא חושב שעליו להסיק מסקנות? או שעל השחקנים להסיק מסקנות? או שהם אמורים להמשיך עם מה שבא להם?

סילפן
סילפן
25/04/2018 18:16:07
הגב ל  שמעון

להסיק אילו מסקנות? על מה? איך? אם אתה חושב שהבעיה טמונה בכל מיני פאשלות כאלה שאדאמס יוצא החוצה, ראס עוזב לרגע קלעי – אין לך מושג בכדורסל. זה כדורסל, זה עניין של לקיחת סיכונים. מדובר בשחקנים עם ניסיון של שנים על גבי שנים והסיבה שהם מפסידים זה בטח לא איזה חוסר ריכוז מקרי.

9שמעון
9שמעון
25/04/2018 18:41:57
הגב ל  סילפן

איזה סיכונים להפקיר את הטבעת או שגובר יקלע שלשה? ככה אחי מתאמנים בקבוצה סדירה. רואים וידאו ועוברים על טעויות לא לחזור עליהם וככה מגבירים תיאום. אם כל אחד יעשה מה בא לו טיקחמאיזה סיכונים שבא לונאתה יודע איך זה יראה? אה כן יראה כמו אוק

סילפן
סילפן
26/04/2018 11:48:19
הגב ל  9שמעון

העניין הוא שאני בספק שהבעיה טמונה באיזה חוסר תיאום שצריך לעבוד עליו, אחרי הכל, שוב, מדובר בשחקנים עם ניסיון של יותר מעשור, ולעיתים יותר משני עשורים במשחק כדורסל קבוצתי – אני חושב שהם מכירים את כל העניינים, כל המהלכים. הפשלות האלה טמונות אך ורק בחוסר ריכוז רגעי, באג אנושי שאי אפשר באמת לשפר או לאתחל.

הלכתי לאתר של ה-NBA לראות את כל דירוגי ההגנות. אוקלהומה נמצאת במקום ה-10, לא רע בליגה של 30 קבוצות. אם אני לא טועה עם רוברסון הם היו לפחות טופ 3, אם לא מספר 1.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/04/2018 21:44:12
הגב ל  שמעון

אני מסכים עם סילפן שחלק גדול מהפאשלות האלה אתה תמצא אצל כל קבוצה, גם אצל ג״ס או אצל דטרויט של צ׳ונסי. השאלה היא אם ישנה סכמה הגנתית כלשהי, אם ישנם הרגלים נכונים, ואם ישנם חילופים מתאימים.
אבל ללא ספק ההגנה של אוקלהומה גרועה לפחות כמו ההתקפה שלה. במונחים אבסולוטיים היא לגרועה כמו ששמעון עושה ממנה אבל הבעיה היא שהם מתמודדים עם קבוצה מאומנת היטב שיודעת לקחת מה שנותנים לה.

כל הכבוד שמעון על פוסט מצוין ומושקע

סר צ'אק
סר צ'אק
04/04/2026 20:16:55

שמעון טבדי מאשים אותי – ישראלי ויהודי – ששמחתי בשבעה באוקטובר
הוא אפילו לא מכחיש