אסיסט אולימפי 1: תנו לבלאט לנצח!/מאת אסי שלם


בס"ד

אסיסט אולימפי 1: תנו לבלאט לנצח

ונתחיל בסקופ: אני לא יודע כמה מכם יודעים ואם זה היה לפרסום אבל דיויד בלאט קיבל הצעה לשמש כעוזר בבוסטון סלטיקס אחרי שזכה באליפות אירופה עם רוסיה (נגד ספרד). הג'נטלמן סירב. הוא מתכוון להיות קפטן הספינה בלבד. להיות העוזר של פיני הספיק לו. הרזומה והתארים שלו מדברים בזכות עצמם.

מי שקרא את אותו פיני כותב השבוע ב-ONE על סקריולו, בזלזול אופייני, חייב להסכים שיש משהו ביכולת של המאמן האיטלקי להחריב את הקבוצה הבאמת מעולה של ספרד. איבאקה מחליף לגבוהים?! איבאקה… מחליף… אקסיומה שלא נכתבה אפילו ב-NBA. איזה רוסטר נפלא. וכמה נפלא ככה משחקים עלוב. מול צרפת זה היה ממש בושה וכמעט עלה בהדחה מביכה.
עם כל הכבוד לקבוצה הטובה של רוסיה היא לא יותר מוכשרת מצרפת, ספרד, ארגנטינה וכמובן ארה"ב. גם ברזיל לא נחותה משמעותית מהכישרון הרוסי אבל בלאט מצליח להביא אותם ל-4 האחרונות. זה היה משכנע ונראה אפילו "קל מדי" בצורה מסוימת.

דיויד בלאט הוא אחד משלושת המאמנים הטובים באירופה. אחרי שקראתי את השטויות השבוע בהופס החדש (ח-ז-ר-נ-ו) שדוק ריברס, בין מאמני ה-NBA הטובים שיש, אמר על קרלוס דלפינו: "רכז? אחד משלושת הרכזים הטובים". תגיד דוק', אתה אמיתי?
המסקנה ברורה. דיויד בלאט יהיה מ-3 המאמנים הטובים גם באמריקה. יהיה? לא יהיה! כי הם לא יתנו לו צ'אנס בחיים. תראו את מסינה, גאון כדורסל אמיתי שהגיע לייעץ לבראון. בראון, מהמאמנים חסרי המושג ב-NBA, שהצליח להגיע לגמר אחד עם לברון ולהפסיד בצורה מבישה בכל יתר הפעמים בפלייאוף, הוא מאמן שנחשב "הגנתי". כששאלו אותו בזמן השביתה איזה שינוי יעשה בלייקרס כשתתחיל העונה הוא דיבר הגנה הגנה ושוב הגנה. על התקפה הוא לא אמר כלום. לא ראינו שום ניסיון יצירתי להשתמש באינטליגנציה של גאסול. אותם בידודים משעממים בקליבלנד הגיעו ל-LA כשהתורנים הפעם לזרוק ללא מצפון הם קובי וביינום. בשביל הגנה בראון לא צריך את מסינה. האיטלקי הרגיש מיותר.
הלייקרס לא עשו שום טרייד משמעותי. הם נשארו קבוצה איטית ועייפה שלא הצליחה לעצור את OKC האתלטית והמהירה. הטרייד שהביא את נאש נותן גושפנקה סופית שלא צריך מאמן כשיש לך את נאש וקובי.
המעורבות של מסינה הייתה כל כך כך קטנה והוא מיהר לחזור לאירופה. צ'אנס אמיתי הוא לא קיבל שם. אחרת הוא לא היה חוזר.

הנה שש סיבות למה דיוויד מתאים לאמן ב-NBA:

1. יודע להוציא מהבינוניות מקסימום: מכבי עם תקציב 6-7 באירופה מצליחה כמעט בקביעות להגיע לפיינל פור האירופי והאכזרי. מיותר לציין שדיוויד לא הפסיד תואר ישראלי אחד. אל תגחכו! שחקנים במשחק נוקאאוט קליל ככל האפשר עדיין קצת מתרגשים. אלא אם קוראים לך קובי בראיינט. לא אצל בלאט. מה קרה לסופו אצל דיוויד, המפלצת שדיויד בלו הפך אליה, פארגו, פרקינס, להמשיך?

2. ג'נטלמן – מי שקרא אותי באתר הישן, כתבתי טור שלם על דיוויד. השחקנים בכל מקום אוהבים אותו ומוכנים להשקיע ולהתאמץ בשבילו. לא דבר של מה בכך כשמאמן מרוויח 20% מכוכבי הקבוצה המפונקים שלו. ראיתם שחקן בנבחרת רוסיה מעז לקרוא למאמן שלו "בלאט"?

3. טקטי – אני לא יודע כמה מכם מזהים את סגנון המשחק של מכבי שהגיע מפרינסטון. התקפת פרינסטון משוחקת במבנה של 2 מובילי כדור, שני שחקני כנף ושחקן פנים יחידי. ההתקפה דורשת תנועה מקסימלית של שחקנים ואינטליגנציה גבוהה. אצל דיויד לא תראו את הבידודים המשעממים שמשוחקים אצל רוב קבוצות הליגה. כל השחקנים עובדים קשה מצד אחד אבל חולקים בכדור בצורה כמעט שווה מהצד השני. זה יכול לעבוד נהדר גם מעבר לים.

4. שפה – בניגוד לשפה הקצת עילגת של מסינה, האנגלית של דיוויד היא שפת אם. הוא מבין ויודע את כל הבדיחות שלהם. עליו לא יסתלבטו במהלך האימון. בראיונות באנגלית הוא הכי מקצועי שיש.

5. מורה – יש מאמנים שמשמשים יותר מסתם סדרני עבודה. הם נותנים נקודת מבט שונה על המשחק. השחקנים, כולל הכוכבים, מקבלים מהמאמן משהו נוסף. שחקנים מעריכים מישהו חכם מהם שמלמד אותם משהו חדש. תשמעו את ארז אדלשטיין מפרגן לאטורה מסינה. הג'ינג'י מפרגן לעיתים רחוקות אבל כשהוא מפרגן זה באמת ובתמים. הייתי בהרצאה של מסינה בהיכל נוקיה לפני שנה. הוא מלמד כדורסל ולא מכריח אותך לעשות מה שהוא רוצה. הוא משכנע אותך בעזרת ידע עצום שכדאי לך לעשות את הדבר הנכון. דיויד הוא מאמן מהסוג הזה בדיוק. עשיתי אצלו קורס מאמנים והאמינו לי – הוא ים של ידע.

6. דורש את המקסימום מהשחקנים שלו – מאוד מזכיר לי את לארי בראון רק בלי החלק הסכיזופרני. דיויד לא קם והולך כשלא הולך אלא נשאר לתקן. תוך שתי עונות תראו ממנו שיטה, סדר ותכנון פרטני לעונות הבאות. מישהו אמר פופוביץ'.

7. כבוד. מי שקורא כתבות של ESPN יכול למצוא שם לא פעם פרגונים שונים למאמן הישראלי. זו לא תהיה תדהמה אם הוא ייבחר למאמן שם. לפחות לא אצל העיתונאים.

ועוד קטע קטן על כבוד:

ואחרי הכל אם דיויד קיבל הצעה לשמש כעוזר בבוסטון אחרי שזכה במדליה באליפות עולם, איזו הצעה יקבל אחרי שיזכה במדליה באולימפיאדה?

אני אזכה לראות רק מחצית מחצי הגמר הערב אבל אתפלל שדיויד ינצח. אחרי הכל, היחיד שמסוגל לתת פייט אמיתי בקרב מוחות מול קואוץ' K הוא הנציג הישראלי מספר אחד באולימפיאדה – דיויד בלאט.

ואם אתם עדיין לא מאוהבים באיש, תצפו בכתבה הבאה ותשתכנעו:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. הוא אכן מאמן ענק ואהבתי נתונה לו אבל למרות גדולתו ההישג היחידי שלו כמאמן ראשי הוא אליפות אירופה עם רוסיה. גביעי אירופה עם פיני הם בעיקר של בלאט כמובן אבל בפועל הם נרשמים על פיני. כמאמן ראשי הוא יודע להפיק מקסימום משחקניו אבל כנראה שזה לא תמיד מספיק וראה המשחק אתמול וההתפרקות של רוסיה בחצי השני מול ספרד. להוביל ב 11 בתחילת המשחק ולהפסיד בצורה כל כך כואבת זה שובר את הלב. לא ברור אם רוסיה תצא מזה ותצליח לצמצם נזקים מול ארגנטינה.
    אני מצטער שבלאט לא הסכים להיות עוזר מאמן לבוסטון כי כבר 10 שנים אני אומר שמקומו באן בי איי. ואני אמביוולטי מאד כי מכבי זה הבית ומצד שני או בי איי זה הטופ.
    ועקיצה קטנה למל:) אמרת שטים יו אס איי תגמור עם 18, 22 הפרש בממוצע על כל שאר העולם? נראה לי יותר כמו 30 ומעלה בדומה לדרים טים! טוב שלא הימרת על כסף באחד מאתרי ההימורים הבריטיים:)

  2. אסי תענוג לקרוא אותך שוב הפעם באתר משודרג.
    בלאט הוא מאנטש אמיתי, ואחד האנשים הנעימים בענף. כל זה לא מונע ממנו להיות מאמן תובעני ורציני שאינו סובל חפפנות ישראלית טיפוסית. היסודיות שלו, העבודה הקשה וטביעת העין המצויינתהופכים אותו למאמן מצליח. לדעתי החולשה היחסית שלו היא בניהול המשחק שם הוא עדיין לא ברמה של מאמנים כמסינה, אוברדוביץ', או גרשון, וזה מונע ממנו להפוך לטוב באירופה

  3. אלעד תודה.
    כל הסיפור של "ניהול המשחק" הכושל של בלאט הוא שטות שנופחה מעבר לכל פרופורציה אחרי שפיני עזב.כמובן שפיני היה מנהל משחק אגדי,אולי הטוב מכולם אבל להגיד שבלאט גרוע בניהול משחק זו שטות מוחלטת שהדביקה הרבה אוהדי כדורסל שאיו להם מושג.

  4. ללא ספק המאמן שהכי אהבתי במכבי. אני מעריך אותו מאוד. יש לו ידע עצום והוא משדרג את עצמו במשך השנים. כיף לראות את הקבוצות שלו רצות ומתגבשות במהלך העונה.
    אני מאוד אשמח לראות אותו מאמן ב- NBA ולדעתי יהיה חכם הבעלים שיחליט לתת לו את ההזדמנות הזו לטווח הרחוק.

  5. אסי לא אמרתי שבלאט גרוע בניהול משחק, אמרתי שביחס למסינה אוברדוביץ או גרשון, זה לא החלק החזק שלו. בסדרה מול פנאתינייקוס בלאט הפתיע והביך בהכנה המוציינת שלו למשחקים לא פעם את אוברדוביץ, אבל היו רגעים בסדרה שהתחושה שלי כצופה הייתה שהוא מאחר להגיב, עושה חילופים לא מתאימים ושם התחושה הייתה שהוא פחות חד. זו התחושה שלי וכמובן שאפשר להתווכח על כך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט