חם מהתנור: פול ג'ורג' הוא השחקן המשתפר של העונה/סמית' השחקן השישי/רועי ויינברג

פול ג'ורג' נבחר לשחקן המשתפר של העונה

לאחר עונה בה השתפר בכל הנתונים הסטיסטיים, ונבחר לראשונה לאול-סטאר, פול ג'ורג' זכה בתואר השחקן המשתפר של העונה

ג'ורג'
ג'ורג'. אול-סטאר, והשחקן המשתפר של העונה.

במהלך העונה ג'ורג' שיחק ב-81 משחקים, בהם קלע 17.4 נקודות עם 7.6 ריבאונדים ו-4.7 אסיסטים, בנוסף ל-1.8 חטיפות. ג'ורג' השחקן היחיד בליגה שנתן יותר מ-140 חטיפות (143) ו-50 חסימות (51) במהלך העונה הסדירה. לג'ורג' יש מד אפקטיביות של 5.9+. זאת הזכייה הראשונה, כמובן, של ג'ורג' בתואר, והוא השחקן הרביעי של אינדיאנה שזכה (דני גריינג'ר, ג'רמיין אוניל וג'יילן רוז הם שחקני אינדיאנה הקודמים שזכו בפרס). הוא הפייסר הרביעי שזכה ב-13 השנים האחרונות.

סמית' קיבל 311 קולות מתוך 1,080 (28.7%), ו-52 קולות מתוך 120 למקום הראשון (43.3%). למקום השני הגיע גריוויס ואסקז מהפליקינס, עם 146 קולות, מתוכם 13 למקום הראשון. לארי סאנדרס מהבאקס הגיע למקום השלישי עם 10 בחירות למקום הראשון, ו-141 נקודות. גם ג'יימס הארדן, סטפן קארי, קווין דוראנט וכרמלו אנטוני קיבלו קולות.


ג'יי אר סמית'-השחקן השישי

עם תחילת הפלייאוף, מתחילים לחלק את פרסי העונה. הפרס הראשון שחולק הוא השחקן השישי של העונה, שזה ג'יי אר סמית' מניו יורק ניקס

סמית'
ג'יי אר סמית'. השחקן השישי של העונה.

במהלך העונה סמית' שיחק 80 משחקים, כולם מהספסל, וקלע 18.1 נקודות עם 5.3 ריבאונדים, 2.7 אסיסטים ו-1.3 חטיפות, ב-33.5 דקות מהמשחק. יחד עם כרמלו אנטוני וטייסון צ'נדלר, ג'יי אר סמית' הוא אחד השחקנים המרכזיים בעונה המוצלחת של הניקס. לסמית', שקלע 13.2 נקודות בקריירה (618 משחקים, 130 בחמישייה), זאת הזכייה הראשונה בתואר, והזכייה הראשונה בתואר כשחקן מקצועני. השחקן השישי של השנה האחרון של הניקס הוא ג'ון סטארקס, שזכה בפרס ב-1997, והשלישי אי פעם מהמועדון (הראשון-אנטוני מייסון ב-1995). סמית' הוא השחקן השישי הראשון שקלע למעלה מ-30 נקודות 3 פעמים ברציפות, מאז ריקי פירס, בנובמבר 1990.

סמית' קיבל 484 קולות מ-1,084 (44.6%), ו-72 מתוך 121 קולות למקום הראשון (71.2%). עוד נבחרו, על ידי פאנל של 121 אנליסטים, ג'מאל קרופורד מהקליפרס למקום השני (352 קולות;31 למקום הראשון), ג'ארט ג'ק מהווריורס (170 קולות;14 למקום הראשון). במקום הרביעי היה קווין מרטין מהת'אנדר (31 קולות;2 למקום הראשון), ראיין אנדרסון מהניו אורלינס פלייסינס (הם שינו רשמית את השם-11 נקודות, 1 למקום הראשון), במקום החמישי, ועוד קיבלו קולות אנדרה מילר (7 קולות), מאנו ג'ינובלי (4 קולות), נייט רובינסון (4 קולות), שין באטייה (2 קולות), ו-וינס קרטר (קול אחד).

בנאום הפרס, סמית' הודה לחבריו לקבוצה ולמאמנו, מייק וודסון: "אני ידעתי לעשות כל כך הרבה טעויות, שאני לא עושה לאחרונה. רק שומר את הראש שלי מנטלית, על ומחוץ למגרש". לניקס יש את זכויות החוזה של סמית' לעונה הבאה, והם מחליטים האם להשאירו או לא. עקב העונה המוצלחת של ניו יורק, קרוב לודאי שיתנו לסמית' חוזה.


קליבלנד מתקדמת בחיפוש המאמן. הקבוצה שהייתה מעוניינת בפיל ג'קסון נפגשה עם מייק בראון, והוא הפייבוריט לחזור ולאמן אותה, לאחר מס' שנים שאימן את הקאבס בעבר, בתקופת לברון ג'יימס.

סרטון שהנבא עשו לכבוד בחירתו של סמית' לשחקן השישי
 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. לדעתי זה לא חוכמה. הוא איש שישי שמשחק יותר דקות משחקני חמישייה בממוצע לעונה. זה כמו שתיקח את לברון ג'יימס, תשים אותו על הספסל, ותכניס אותו אחרי 3 דקות. יש לך את האיש ה-6 והMVP באותה חבילה. לדעתי צריך להפוך את התואר הזה ביחס למספר הדקות ששחקן נמצא על המגרש. לא יכול להיות ששחקן שמשחק 33.5 דקות למשחק, הוא שחקן שישי.

    1. זה נכון, אבל גם ג'ינובלי זכה בתואר עם 31 דקות למשחק, וגם הארדן. יש הרבה שחקנים שישיים כאלה. אני מסכים איתך, אולי סילבר ישנה.

  2. אני הייתי בוחר בג'מאל קרופורד. לא נורא, לא כל כך חשוב.
    והשם הוא ניו אורלינס פליקנס, שזה שקנאים, עוף די נָפוֹץ באזור ניו אורלינס.

  3. סמית. הוא…. עדיף את קרופורד.
    מעניין אם בראון יחזור אני מהתחלה חשבתי עליו.
    יאללה שקנאים. מעניין מה יקרה עם השם של ההורנט הבנתי שיש קבוצה שרוצה אותו(מי שיכול להגיד איזו יבורך).

  4. שחקן שישי זה די תעלומה (אודום לקח לפני שנתיים למרות שפתח בערך ב-40 משחקים) אבל סמית' היה הכי ראוי לתואר (מעבר למספרים, המשקל הסגולי שלו בניקס הרבה יותר גדול מזה של קרופורד וג'ארט ג'ק), ומגיע לו הכרה על הרדמפשיין שהוא עשה לקריירה שלו.

  5. 'שחקן ששי' הוא התפקיד שיצר ג'ון הבליצ'ק אבל היום הוא השתנה לחלוטין מלבד מקרים בודדים: שחקן ששי הוא למעשה שחקן שיכול לשחק בכל תפקיד שמראה חולשה, מ-1 עד 4. הבליצ'ק היה כזה. גם טוני קוקוץ' תקופה מסויימת. בובי ג'ונס היה כזה. ג'ינובלי היה קצת כזה כשהוכנס כ-1, 2, או 3.
    שחקן ששי מקורי הוא כזה שיכול להחליף חולייה חלשה.
    משך השנים תפקידו השתנה במקצת והיום הוא השחקן שתפקידו להביא אנגריה מחודשת לחמישייה, ולהישאר על הפארקט לתת לחמישייה השנייה התחלה טובה. ג'יי אר משתייך לשחשן הששי שתפקידו להביא תנופה חדשה, ולהישאר עם המחליפים. לפי הגדרה זאת, בחירתו מוצדקת.

    1. כן, אבל זה שחקן שקם מהספסל ועושה שינוי. זה שחקן שאתה מעדיף אותו על הספסל כי הוא לכאורה פחות טוב מהחמישייה. בחמישייה של הניקס אין גארד אחד יותר טוב מג'יי אר סמית'. למעשה, רק כרמלו יותר טוב ממנו. מנחם, לדעתך, האם במידה ולברון ג'יימס יתחיל על הספסל, וכעבור דקה ייכנס למגרש (לכל אורך העונה), וישנה את כל המשחק, האם הוא שחקן שישי? כי לפי ההגדרה שלך – כן. לדעתי, ממש לא.

  6. שחקן שישי זה שחקן שישי. אין זה משנה אם הוא משחק 10, 15 או אפילו 40 דקות במשחק.
    אם הוא לא שחקן חמישיה, אלא שחקן ספסל וזה שלרוב עולה מהספסל ראשון, אז מועמד ראוי לתואר הזה.
    ואגב, הוא יכול גם לשחק סנטר ולא רק בעמדות 1-4. ראו למשל את קווין מקהייל.
    יש לא מעט שסבורים שתפקיד השחקן השישי הוא לא פחות חשוב מחלק משחקני החמישיה הראשונה.
    שנאמר, פחות חשוב מי נמצא על הפארקט בשריקת הפתיחה, יותר חשוב מי נמצא על הפארקט במאני טיים.

    1. אם כך, אז סגרנו את הפינה. מיאמי צריכה לפתוח בלי לברון. אחרי 20 שניות לעשות פאול, להכניס אותו למגרש, ולא להוריד אותו עד הסוף. ככה לברון יהיה השחקן ה-6 שמשחק 47 דקות למשחק, וגם הMVP.

  7. ומארק גאול הוא שחקן ההגנה של העונה.

    לא מסכים לגבי ג'ורג', אבל כמו שכתבתי מזמן – נוטים להעניק את הפרס הזה למי שעשה את הצעד הנוסף לכוכבות – ולא למי שבהכרח עשה את הצעד הכי גדול…

  8. חם מהתנור:
    הבובקאטס הודיעו על סיום עבודתו של המאמן שלהם, מייק דאנלופ.
    הותיר אחריו מאזן של 21 ניצחונות ו-61 הפסדים.

  9. מייק בראון קרוב מאד לחתימה עם קליבלנד.

    יכולות להיות משמעויות מאד רציניות לגבי הלייקרס – יש אפשרות שהכסף שבראון ירוויח שם יקוזז עם מה שהלייקרס חייבים לו – כפי שנעשה במקרה של שחקן שקבוצה חותכת והוא מצטרף לקבוצה אחרת.

    תיאורטית, יש סיכוי סביר מאד שהלייקרס אפילו יפטרו מכל התשלום לבראון.

    מעניין לראות איך זה יתגלגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט