מהלך מנצח (4) – ניתוח משחקי הלילה בפלייאוף / נמרוד איתן


בוסטון – מילווקי

אני אתחיל דווקא ממילווקי. הרושם הראשוני הוא שהם צריכים עזרה בהתקפה, יאניס ומידלטון כבר עם 2 משחקים גדולים, ברוגדון עם תרומה יפה מהספסל אבל בלדסו חלש מאוד. סנל כמעט ולא קיים וגם הנסון כמעט ולא מורגש ברוב שלבי המשחק. מהספסל פרונטי שילב כמעט את כולם ורק מוחמד היה חיובי (בנוסף לברוגדון).

אבל זאת ממש לא הבעיה של הבאקס. לבאקס יש 2 בעיות עיקריות- הגנה ופוזשן.

נתחיל מהפוזשן – הבאקס מאבדים המון המון כדורים: 20 במשחק הראשון, 15 הלילה (לעומת 15 ו7 של בוסטון בהתאמה). בנוסף הם נותנים לבוסטון לשלוט בריב' ההתקפה ובנק' מהזדמנות שנייה. בוסטון הלילה לקחו 13 זריקות מהשדה יותר מהבאקס. מילווקי קלעו הלילה מעולה מכל הטווחים, אבל קשה לנצח כשנותנים לבוסטון יתרון גם בכמות זריקות וגם בנקודות קלות (21-10 לבוסטון בנק' מאיבודים, 20-9 בנק' מהזדמנות שנייה). אפשר גם לראות את הירידה להגנה השערורייתית במהלך הבא.

מבחינה הגנתית הבאקס מאפשרים לבוסטון המון זריקות חופשיות (יותר מחצי מהזריקות של הסלטיקס היו open  או wide open). צריך לתת קרדיט להתקפה של סטיבנס מלאת התנועה והחסימות שמשחררת את השחקנים שלו לזריקות במקומות שהם אוהבים.  אם הבאקס רוצים לנצח איזה משחק בסדרה הזאת הם חייביים להעלות את רמת האגרסיביות והריכוז בהגנה. פרונטי יכול להסתכל על המשחק השני של מיאמי מול פילדלפיה ולראות איזה הבדל זה יכול לעשות.

בכל זאת כמה הערות על ההתקפה של הבאקס. מידלטון צריך להיות יותר מעורב, הוא זרק זריקה ראשונה מהשדה רק 6 דק' בתוך הרבע השני. הייתי שמח לראות יותר מהלכים שמשלבים אותו עם הכדור ואת יאניס כחוסם כמו בתרגיל הבא שעובד טוב לאורך כל העונה אבל לא ראיתי ממנו מספיק ב2 המשחקים האחרונים.

בנוסף הבאקס חייבים לנצל את האתלטיות שלהם ליותר נק' קלות, המשחק התנהל בקצב מאוד איטי הלילה וזה טוב לבוסטון. אם הבאקס ירימו את האינטנסיביות ההגנתית ויכריחו את בוסטון לזריקות רעות הם יוכלו לנצל את הריב' לנק' קלות במעבר. הנה דוגמא מהלילה לאחר שלשה בסוף שעון מהפינה על השמירה של טייטום (שלשה מהפינה ידועה כזריקה בעיתיית כי קל לצאת מהחטאה למתפרצת).

אם אני ג'ו פרונטי אני חושב לנסות לשלב את ברוגדון בחמישיה על חשבונו של סנל שבכלל לא מורגש. אפשר גם לתת יותר דק' לדלדבדובה, בראון ומוחמד מהספסל- שחקנים שרוצים להוכיח ויילחמו על המגרש.

מבחינת הסלטיקס אין מה להגיד. מספיק להסתכל על חלוקת הזריקות שלהם כדי לראות איך ההתקפה רצה ואיך היא עבדה הרבה יותר טוב בהשוואה למשחק הקודם. זרקו 5 שלשות יותר במשחק הזה, 15 זריקות יותר בצבע (10 מתוכן בריסטריקטד) ו11 פחות מהמיד-ריינג'.

סטיבנס ממשיך להראות איך הוא מצליח להוציא מהשחקנים שלו את המיטב כשהיום למרות יום חלש של טייטום לכל אחד היו את הרגעים שלו בהם הוא משתלט על המשחק עם כמה שלשות/סלים גדולים. פעם זה רוזייר, פעם הורפורד, מוריס, אפילו שיין פאקינג לארקין. הלילה מעל כולם היה בראון עם תצוגה ענקית של שלשות, מיד-ריינג' על הפנים של יאניס (!) וחדירות גדולות לצבע.

מדהים לראות איזו התקדמות הילד הזה עשה בשנתיים ואם הוא ימשיך ככה אולי עוד נראה את הסלטיקס בגמר המזרח.

פורטלנד – ניו אורלינס

למשחק הקודם בסדרה לא הספקתי להתייחס, אבל כן כתבתי בתגובות על ההגנה המדהימה של הפליקנס. והלילה קיבלנו תצוגה נוספת שלה.

ג'נטרי החליט שלילארד לא ינצח אותו, גם במחיר של קצת אופנסיב ריב' וזריקות פנויות של כל החבר'ה האחרים (עדיף לא מקולום). כל פיק&רול של לילארד מטופל כשהשומר של החוסם תוקף את לילארד ונשאר איתו עד שהשומר שלו חוזר ואז השומר של הגבוה נכנס לרוטציה ומשלים לשחקן הפנוי. הפליקנס מטפלים בזה נהדר כשברוב המקרים הרוטציה מגיעה בזמן כדי למנוע מהגבוה נק' קלות בצבע. הם כן מקריבים שלשות חופשיות של שחקני הרוטציה- מה שעבד בשני המשחקים האחרונים.

במשחק הזה סטוטס התחיל הרבה מההתקפות עם טרנר כמוביל כדור וניסה לערב את לילארד במהלך לאחר חסימות ומסירות כדי לנסות לתפוס את ההגנה לא מוכנה. גם זה לא עבד מספיק טוב ובנוסף גם ב1X1 רוב הזמן הולידיי הוא זה ששמר על לילארד ועשה עבודה מדהימה (לילארד קלע מולו ב1/7).

סטוטס צריך להביא פתרון יותר יצירתי למשחק הבא (לאן נעלם שבאז נפייר?)או לקוות שהחבר'ה שלו יקלעו יותר טוב (לא כדאי לסמוך על זה בהתחשב בעובדה שעכשיו זה יהיה בחוץ). פורטלנד רצה טוב ונכנסה למשחק כשאמינו פתאום קלע 3 שלשות רצופות, הנה אחת מהן. במהלך הזה אנחנו רואים חסימה אוף דה בול של נורקיץ' ללילארד. בגלל שמור נתקע בחסימה רונדו מגיע מיד לעזור מה שמוביל לחדירה של טרנר, רוטציה בהגנה ושלשה חופשית של אמינו.

מי שמאכזב אצל הבלייזרס הוא נורקיץ' שלא מנצל את הכדורים שהוא מקבל אחר פיק&רול עם לילארד כשהוא פנוי/ מול שחקן נמוך שהגיע ברוטציה. אם נורקיץ' היה מעניש את הפליקנס על המהלכים האלה הם היו צריכים לחשוב על שינוי אבל כרגע זה לא קורה. הוא יכול לקחת דוגמה מואלנצ'ונאס שעושה את זה מעולה (הייתי חייב להכניס משהו על המשחק הנהדר של הראפטורס הלילה 🙂 ).

מבחינת הפליקנס מצבם לא יכול להיות יותר טוב. הפעם דיוויס היה טוב אבל ממש לא משחק מפלצתי שלו. לעומת זאת ג'רו הולידיי ופלייאוף רונדו נראים כמו הבק-קורט הטוב בסדרה ופשוט מתעלים על לילארד-מקולום בכל פרמטר. רונדו ממשיך לנהל את המשחק ולחלק אסיסטים לחברים, הלילה הוא אפילו קלע 2 שלשות. הולידיי פשוט נראה נהדר – הוא מגיע לטבעת מתי שהוא רוצה בעזרת הכוח והאורך שלו, קולע טוב מכל הטווחים וגם הוסיף 9 אסיסטים, על ההגנה שלו כבר דיברנו והנה לכם שחקן של חוזה מקסימום.

מי שראוי לציון הוא מירוטיץ' עם 2 משחקים נהדרים בצד ההגנתי ומבחינת ההאסל. הוא שומר על נורקיץ' ולא עושה לו חיים קלים בכלל, הוא כבר עם 6 חסימות בשני משחקים, תורם משמעותי בריב' ועובד נהדר בהגנת הפיק&רול מול לילארד את מקולום וברוטציות ההגנתיות. את כל זה הוא עושה לצד תרומה יפה מאוד בצד ההתקפי באחוזים טובים.

כל עוד הרביעייה של רונדו-הולידיי-דיוויס-מירוטיץ' ממשיכה לתרום ככה, ובנוסף אחד מבין מור-קלארק- מילר תופס יום ופוגע מבחוץ הפליקנס נראים נהדר, בטח עם ההגנה שהם משחקים. הם נמצאים בעמדת יתרון משמעותית לקראת סדרה מול הלוחמים ועכשיו נשאר לראות איך יתפקדו כשהלחץ עליהם.

 

 

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מעולה. קודם אתימחס למשחק שלא כתבת עליו, בין הוויזארדס לראפטורס. ואלניוצ'אס היה עצום ועם 27+, השפיע מאוד על המשחק. מעניין מה הוויזארדס יעשו בהמשך כדי להגביל הזה – סמול בול יכול לסבך אותו בהגנה ויהיה מעניין. בנוסף, הקנדים לא יקלעו ככה בורייזון סנטר.

    מבחינת המשחקים האחרים – אני חושב שברוגדון וסנל יכולים לשחק ביחד בחמישייה ליד בלדסו, מידלטון ויאניס. חמישייה שיכולה להחליף על כמעט כל שחקן (אולי חוץ מהורפורד) ולמנוע זריקות פתוחות. חילוף על כל חסימה יכול לעבוד. התקפית? אין להם יותר מדי נשקים. ג'בארי פארקר פשוט מזעזע בסדרה עד עכשיו ולא צריך לראות פרקט, אז יאניס+קלעים זה המפתח הכי טוב שלהם. הייתי משחק יותר על מידלטון ברבע הראשון כי כשהוא מחובר הקבוצה טובה, כמו שאמרת.

    משהו מעניין בקשר לניו אורלינס – פורטלנד העונה הייתה משמעותית טובה יותר בבית מאשר בחוץ. לפליקנס יש אותו מאזן במשחקי הבית והחוץ (למרות שלא בדקתי איך זה אחרי הפציעה של קאזינס וזה הנתון היותר חשוב). מסכים איתך שנאפייר צריך לשחק – כשהוא על המגרש ליד לילארד ומקולום ההתקפה של פורטלנד לפעמים נראית יותר טוב והם צריכים את הניצוץ הזה. למרות זאת, הם לא ינצחו פעמיים בניו אורלינס לדעתי.

    1. מסכים איתך בקשר לJV, כיף גם לראות שהולכים אליו סוף סוף. אבל הוא עדיין לא משחק ברבע האחרון ומעניין אם נקבל משחקים צמודים האם קייסי ינסה להשתמש בו גם במאני טיים.
      מי שמציע אותי מאוד לטובה הוא אננובי, בעונה הסדירה איכשהו תמיד שראיתי משחקים שלהם הוא היה סביר במקרה הטוב. בשני המשחקים הראשונים הוא היה מעולה, בטח בפתיחה . קלע מבחוץ, נע נהדר בלי הכדור ותרם ממש באופנסיב ריבאונד.

      החמישיה שהצעת לבאקס מעניינת פשוט סנל ובלדסו ממש לא קיימים סוגים אז אולי הנדון/דלי/ אפילו שבאז במקום אחד מהם גם שווה נסיון.
      מבחינה התקפית הם דווקא מסתדרים וקולעים טוב מכל הטווחים, הבעיה היא בעיקר האיגודים ובהגנה.

      1. מסכים בקשר לאנונבי. בא לפלייאוף ועושה אחלה עבודה על פורטר. מסכים שהאיבודים של הבאקס בעיה, אבל זה בגלל שהם קבוצה מאוד לא מאומנת וזה לא משהו שישתנה באמצע סדרה. אולי ההגנת חילופים כן תעזור.

  2. אני במקום מילווקי הייתי מתחיל בללמד את שחקניה נימוסים לפני שהם משחקים במגרש. התגובה של בלדסו כשהוא נשאל על רוזייר הייתה אחת התגובות המגעילות והמזלזלות ביותר שראיתי, וזה לא שלבלדסו יש במה לגבות את אימרותיו, כי רוזייר משחק הרבה יותר טוב ממנו. קבוצה ששחקן שלה מזלזל במי שפירק את ההגנה שלה פעם אחר פעם ראויה לסוויפ מהיר וכואב.

    תודה, נמרוד,נהדר כרגיל

  3. אפשר לסכם את המשחק של הסלטיקס נגד מילווקי במשפט אחד פשוט:
    איך שאני שמח שבלדסאו כבר לא בסאנס!

    תודה על אחלה פוסט.

    1. אכן. שילך לצייץ שהוא לא רוצה להיות שם. הרכז החמישי של בוסטון עושה לו ביה"ס ובלדסו כבר לא משחק בקבוצה שאיש לא צופה בה – כולם רואים עכשיו עד כמה ההגנה שלו בינונית.

  4. כל מילה בסלע. ממש מה שאני חושב על הבאקס הפחים. טוני סנל הוא נגר על גדול וטיפש בלי קליעה. אין תרגילים למידלטון כמעט והם רכים כמו חמאה וטיפשים בלי הפסקה בהגנה ואין להם זין לשמור על התקפה מורכבת. אימון פח ושחקנים חסרי משמעת שלא מחוברים.

  5. תודה נמרוד,לגבי סטוטס היה נראה שהפתרונות שהוא חיפש היו קשורים רק להגנה על דיוויס. אולי בגזרה הזאת הוא הצליח אבל נכשל בשאר.
    ברבע האחרון הוא נתן הרבה דקות לקולינס ששיחק סטרצ 4 ,והחטיא את כל הזריקות שלו.אני אוהב את קולינס אבל אולי זה היה גדול עליו.

    1. דיוויס היה באמת פחות טוב אבל הפעם הולידי התעלה ככה שזה התאזן.
      מסכים בקשר לקולינס שדווקא היה טוב עד הרבע האחרון והוא באמת נראה שיהיה גבוה משמעותי בעתיד אבל אין מה לעשות הוא עוד רוקי.

      סטטוס חייב פתרונות התקפיים, הקבוצה הזאת בנויה על לילארד ומקולום ואם הם לא טובים בהתקפה אין להם מה למכור באף סדרה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט