ג'רו הולידיי , במשחק ענק בשני צידי המגרש מעלה את הפליקנס ליתרון 2-0 מול הבלייזרס/ ראובן בראל

ליל יום הזכרון ואני במשחק NBA במקום בטקס, או עסוק בהתלבטות הקבועה לאיזו אזכרה ללכת מחר. אנחנו משתדלים לחגוג את כל החגים באירועים של הקהילה היהודית או בקרב המשפחה , אבל יום הזכרון מרגיש שייך מידי לישראל כדי לציין אותו בטקס או אירוע מחוצה לה. האמת היא שבשנים האחרונות ההתלבטות שהזכרתי קודם היא רק תיאורטית ואני תמיד מגיע לאזכרה של יניב. אולי זה בגלל שהתמונה שלו על המקרר שלנו ואני נזכר בו כמעט כל יום ,או אולי בגלל הקרבה למשפחה שלו אותה אני מאוד אוהב. כמעט ולא הכרתי את יניב ,פגשתי אותו ב 2004 יחד עם כל החברים של אשתי מהמושב בפעם הראשונה, ואז הוא טס לדרום אמריקה לטיול של שנה.שני ארועים שאני זוכר אותו בהם קשורים לספורט ,הראשון – חצי גמר פיינל פור היורוליג של 2006 שציפנו בו יחד במועדון במושב . השני משחק הכדורגל השנתי של יום העצמאות באותה שנה בו שיחקנו יחד. כבן לאבא מברזיל ואמא מארגנטינה האהבה שלו לכדורגל וספורט היתה כנראה מלידה. המשפחה והחברים אוהבים לזכור אותו מידי שנה בשני אירועים ספורטיביים. קבוצת ריצה שנקראת רצים עם יניב, טווח הגילאים בה רחב מאוד ,מטף ועד זקן, וכולם משתתפים במרתון תל אביב ,כל אחד לפי יכולתו וכושרו.ביום הזכרון הם חולקים איתו את המדליות שאותם קיבלו בסיומו. אירוע נוסף הוא טורניר כדורגל ,המונדיאליטו, שמתקיים כל שנה בשבוע האחרון של אוגוסט בבריכה והוא אחד האירועים הכי כייפים ומושכי קהל בחיי המושב.

יניב שיינברום נפל בקרב בכפר עייתה א-שעב בלבנון ,במהלך מלחמת לבנון השנייה כשהוא בן 24 ,יהי זכרו וזכר כל חללי צה"ל ברוך.
______________________________________________________________________

תחילת משחק 2 בסדרה הוא הזמן של המאמנים ,הם צריכים לעשות את ההתאמות הנחוצות ,לתקן את מה שלא עבד וגם לנסות להפתיע את הצד השני.שינוי אחד טרי סטוטס קיבל מן המוכן , מו הארקלס כשיר ויכול לשחק הערב .בראיון לפני המשחק הוא סירב לחשוף האם יפתח או יקבל דקות . ורק אמר שהוא זמין.
ג'נטרי היה יותר פתוח ודיבר על השיפורים שהם צריכים לעשות , וציין בעיקר את האיבודים והריבאונדים בהגנה כנקודות לשיפור. לגבי החזרה של פורטלנד מפיגור גדול הוא אמר שהם עשו טעויות בהתקפה והיו פזיזים מדי.

הערב בשונה מהמשחק הקודם הכוכבים עלו לחימום כשעתיים לפני המשחק ,הגארדים של הבלייזרס ,בעיקר לילארד, אכזבו במשחק הראשון כשלא הצליחו למצוא את הסל ,ניתוח של אחוזי הקליעה שלהם מראה שבזריקות ל 3 הם היו טובים (8-19 יחד) עיקר הקושי שלהם היה בחדירות לסל.לילארד לא הצליח להגיע לטבעתבזכות ההגנה של ניו אורלינס, וכשהוציא מסירות החברים החטיאו. CJ החטיא בתחילת המשחק ולא זרק הרבה עד לרבע האחרון.

לילארד – כדי לנצח יצטרך להופיע הערב מתחילת המשחק
מקולום -ימשיך את יכולת הקליעה מהרבע האחרון במשחק 1 ?

בניו אורילנס דיוויס והולידיי ינסו לשחזר את משחק 1 המצויון שלהם ,בעיקר בהגנה ולא לתת לבלייזרס לנצל נפילות מתח או דקות פחות טובות בהתקפה כדי לפתוח פער.

אנטוני דיוויס – אמר שהוא רוצה לחזור לניו אורלינס עם נצחון נוסף, זה לא יהיה פשוט

נורקיץ אמר אחרי המשחק הראשון שהוא צריך להיות הרבה יותר אגרסיבי,בתחילת המשחק הוא אכן מנסה וגם מגיע למצבים אבל לא מצליח לסיים.בהגנה הוא מופקד על דיוויס למרות שלא הסתדר איתו במשחק הראשון ,דיוויס מנצל את זה ל 4 נקודות מהירות מחצי מרחק.שלשה של מור מעלה את הפליקנס ל 2-9 וסטוטס מזעיק פסק זמן. הבלייזרס חוזרים ממנו עם הגנה אגרסיבית ומשחק פנים שנותן להם ריצת 8-2.הפליקנס מחזירים בריצה משלהם כולל הדאנק הזה של הולידיי.

סטוטס בתגובה שולח את הארקלס למגרש. נראה כאילו החזרה של הארקלס מכניסה אנרגיה לקבוצה ולקהל , הבלייזרס עולים ליתרון ראשון אחרי 3 סלים רצופים של מקולום ודאנק במתפרצת של הארקלס.

הולידיי סוגר את הרבע עם 2 נקודות ויתרון 2 לפליקנס. 25-23.

הרבע השני התחיל עם ריצה של המחליפים של הבלייזרס.זאק קולינס קלע 7 נקודות ואד דיוויס הצליח להתמודד עם אנטוני.משם היתרון עבר מצד לצד עוד 6 פעמים.אמינו שאיבד קצת את הקליעה מ 3 בחודש האחרון מצא אותה שוב ועם 4 קליעות מחוץ לקשת העלה את הבלייזרס ליתרון 5.
במהלך הרבע הבלייזרס הצליחו להתמודד עם המסירות של רונדו לדיוויס על ידי תזמון טוב ועזרה שהובילו ליירוט חלק גדול מהם.

הם ניצלו את האיבודים האלה יחד עם יתרון 17-7 בריבאונד ברבע השני כדי לעלות ליתרון 8. ג'נטרי לא יאהב את זה. רונדו עם שלשה צמצם ל 5 במחצית. 55-59 לבלייזרס.

אם במחצית הראשונה נראה היה שהבלייזרס הצליחו להגביל את דיוויס, ברבע השלישי הוא הוכיח שהם יצטרכו להתאמץ יותר. ג'רו הולידיי פתח בסערה את המחצית השנייה וקלע 7 נקודות רצופות הוא הוסיף שני אסיסטים לדאנקים של דיוויס שהעלו את הפליקנס ליתרון 5.

דיוויס הראה שהוא יכול גם לקלוע מרחוק , לילארד לעומתו לא מצליח לקלוע והפליקנס מנצלים את זה כדי לעלות ליתרון 9.התעוררות של לילארד ועוד שלשה של קולינס והבלייזרס רק בפיגור 3.מילר וקלארק החזירו עם שלשות משלהם והפליקנס מחזירים את היתרון ל 9 בסיום הרבע הרביעי.
הבלייזרס יצטרכו רבע אחרון מושלם כדי לא לאבד את הסדרה.

בפתיחת הרבע הרביעי הפליקנס מירוטיץ והולידיי יישמו את הלקחים מהמשחק הקודם ולא נתנו לבלייזרס לצמצם.מקולום עם שלשה ולילארד עם שלשה ועבירה שהשוותה את המשחק ניסו להציל את הסדרה. רונדו עם 2 חדירות שהשנייה נראתה כמו ריפליי של הראשונה שמר על היתרון של הפליקנס.הארקלס שנתן משחק טוב אחרי הפציעה העלה את הבלייזרס ליתרון אחרון במשחק עם שלשה.מירוטיץ החזיר מיד את היתרון עם אחת משלו.משם הולידיי ורונדו דאגו להבטיח את הניצחון עם שלשות וריבאונדים בהתקפה. 111-102 בסיום.

הפליקנס חוזרים לניו אורלינס ביתרון 2-0 מוצדק וינסו לסיים את הסדרה שם.הבלייזרס צריכים למצוא פתרונות לאתגרים שהפליקנס מציבים בפניהם כדי לא להפסיד את סדרת הסיבוב הראשון בסוויפ שנה שנייה ברציפות.

אחרי המשחק ג'רו הולידיי היה הנושא החם , ג'נטרי אמר :כשקוואי בחוץ ג'רו הוא השחקן הגנה והתקפה הכי טוב בליגה.

סטוסט מקולום ולילארד דיברו על כך שהם חייבים להשיג שני נצחונות בניו אורלינס אבל שפת הגוף שלהם לא נראתה משכנעת.

אחריהם עלה הכוכב הגדול של הערב ונשאל על הרגשות שהוא ממעט להפגין והערב יצאו החוצה.על שיחות שהיו לו עם אוהדים תוך כדי המשחק.וגם על ההצהרה של ג'נטרי לגביו.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

    1. איתך בבלוג החי איזה כיף לראות את הלחימה, מבחינת יכולת זה משחק לא ברמה הכי גבוהה, לא מזכיר את הלוחמים מאתמול כלל אבל הלחימה מדהימה

  1. יופי של פיקאנד רולל
    דייוויס השחקן המושלם לזה, אולי גם יאניס. שניהם קצת יותר טובים בזה מדונאטס בגולדן סטייקס.

  2. ניו אורלינס זה מאצ' אפ רע לפורטלנד , אין שם אפילו שחקן שיכול לעצור קצת את דיוויס והגארדים שלהם נשרפים על ידי שחקן בינוני כמו הולידיי

    1. אף אחד בליגה לא יכול לעצור את AD, הוא חוגג על כולם. אולי רק אמביד יכול קצת להאט אותו, אולי. תראה את הסטט שלו מול גרין, אדמס ונורקיץ, התעללות.

  3. פורטלנד עושים קולות חזרה אבל רונדו דייויס ושות מסדרים את העניינים.
    האם הפליקן ינצחו גם היום ויצליחו לעשות סוויפ על ליילארד?
    זה יהיה מדהים אבל לא מפתיע, את תשכחו שדייוויס ושות נצחו את בוסטון פעמיים.

  4. זהו המשחק גמור. רונדו עם כל הניסיון שלו גמר אותו.
    סתם קטע מטורף, גמר בין ניו אורלינס למיאמי?
    בעעעעעעע

  5. משחק נהדר,
    סיקור נהדר,
    תודה.

    תודה גם על מילות הפתיחה היפות.

    דווקא כאשר אתה מרוחק (נכון לפחות לגבי),
    התחושות של יום הזיכרון מורגשות יותר. אולי זה בגלל שכאשר אני בארץ, העצם הביקורתית שלי פועלת במלוא עוזה, וכאשר אני בחו"ל, היא שקטה יותר, ומפשרת לבלוטת הפטריוטיזם סוף סוף לבוא לידי ביטוי.
    לא יודע.

  6. ניו אורלינס מפתיעים לטובה. דיוויס סופרסטאר לכל דבר, הולידיי מספר 2 לגיטימי בקונטנדרית, רונדו חיית פלייאוף ומירוטיץ' מסבך את ההגנה של הבלייזרס. לדעתי יעלו (ב-4 או 6 משחקים), מפתיעים לטובה אחרי שכל העונה קטלתי אותם. שמח לאכול את הכובע.

    רונדו עצום. השיפור שלו בפלייאוף והיכולת לזהות את החולשות של היריבה מדהימה. יהיה מאמן טוב ביום מן הימים. הולידיי פורח לידו והם ה-1-2 פאנץ' הטוב בפלייאוף עד עכשיו

    1. מסכים איתך ,מהצד השני קשה שלא להתאכזב מלילארד.הוא הגיע לפלייאוף כמועמד לחמישיה ראשונה או שנייה , והוא פשוט לא הופיע לשני המשחקים.
      לא בדקתי את זה אבל לדעתי מכל הכוכבים והאולסטארס שהגיעו לפלייאוף הוא נותן את התפוקה הכי נמוכה.

      1. מסכים. סוגרים אותו טוב מאוד והוא חייב לחשוב מחוץ לקופסה. אני חושב שההרכב של פורטלנד עם שבאז נאפייר ליד לילארד ומקולום יכול לעשות להם טוב, כי מור יהיה מיס מאץ' מול לילארד או מקולום ושחקן הגנה פחות טוב מהולידיי או רונדו. לא השתמשו בנאפייר בכלל היום, טעות לדעתי. השימוש של סטוטס בספסל עד כה לא מרשים בלשון המעטה.

        1. הוא אמר אחרי המשחק , שההחלטה להושיב את נורקיץ ברבע האחרון לא היתה קשורה לפציעה שלו.הוא בחר ללכת עם קולינס שנתן חצי ראשון טוב, והחטיא הרבה זריקות פנויות בשני.
          היה גם נסיון להרכב נמוך מאוד עם אמינו כסנטר במהלך המשחק אולי זה מה שעלה להם באיבוד הריבאונדים בסוף המשחק.

          1. הבעיה היא שאין להם אף דיוויס סטופר. אולי דיוויס אחר, אד, יכול להאט אותו קצת, אבל לא באמת לעצור אותו. כשיש לך שחקן כזה ושומרים חלשים יחסית בקו האחורי קשה להגיע רחוק.

          2. בשביל מה צריך דיוויס סטופר? נתן משחק פושר לחלוטין, בלי שום תרומה יוצאת דופן בהתקפה. הוא ולילארד בעיני לא סופרסטארים עדיין, הם לא יודעים לכפות את רצונם על המשחק.
            דיוויס לא מקבל דאבל טים אוטומטי, כאשר הוא אתלטי ונייד יותר מכל מה שיש לפורטלנד להציע. לא נגע בכדור ב 5 הדקות האחרונות והקריטיות של המשחק, ואפילו לא ממש היה דומיננטי במפגן ריבאונד ההתקפה של הפליקנס באותן דקות. היה לו משחק סביר לגמרי, לא יותר.

          3. דיוויס שחקן שיכול לקחת קבוצה על הגב ולנצח משחק. כל התוכנית משחק של הפליקנס ומיעוט הדקות של נורקיץ' (ששיבשו את ההגנה) הושפעו ממנו. שחקן מאוד חשוב, אפילו יותר מההוא שבתמונה שלך

      2. נכון אבל מגיע קרדיט לנ"א, שאתה מביא דאבל טים על שחקן אין לו יותר מידי ברירות אלא לשחרר את הכדור ואם אחרים לא פוגעים אתה בצרות. גם תיבודו הטיפש רואה את הארדןם רוצח אותו התקפה אחרי התקפה ולא מביא דאבל טים, קיבעון של מאמנים שלא מנסים משהו אחר, מה היה קורה? גורדון היה קולע שלשות? סבבה גם הארדן קולע, תנסה משהו חדש, קצת לצאת מהקופסא אבל לא, ממשיך בשלו כאילו זה עובד לו.

        1. עדיפה זריקה תחת שמירה מזריקה פתוחה, במיוחד של צלף כמו גורדון. לכן לא משתמשים נגד יוסטון בדאבל טים. הבעיה מולם מבחינת מינסוטה היא שאין על מי להחביא את וויגינס לדעתי (וגיבסון לא מתאים לרדיפה אחרי שחקני חוץ 40 דקות)

          1. לא אמרתי להשתמש בדאבל טים קבוע מול יוסטון, זה רעיון גרוע מולם. אבל ביום שהארדן רותח ואחרים פחות זה כדאי לקחת את הסיכון.

    2. ניו אורלינס עדיין לא קונטנדרית. הם הגיעו מול קבוצה שיש להם מאצ' אפ טוב מולם (בנוסף לזה שפורטלנד עושה קצת במכנסיים).

      דיוויס שחקן ענק זה ברור, אבל לא בטוח שהולידיי הוא מספר 2 לגיטימי (אחלה שחקן שהתעורר סוף סוף אחרי שנים שהיה בחזקת נעלם).
      אני חושב שניו אורלינס פשוט באו מוכנים (במיוחד רונדו בפלייאוף) מול איזה חוסר אונים לא מוסבר של פורטלנד שלא ממש פוגעים.

      אני חושב שפורטלנד צריכה לחזור כדורסל שהיא שחקה בעונה. טרנר צריך לחזור לספסל ולעלות חמישייה עם ליליארד, מקולום, הארקלס, אמינו ונורוקיץ'.
      בנוסף נורוקיץ צריך להיות מרוכז (אני אומר זאת כל העונה) ולא לעשות פאולים טפשיים.

    3. המרחק בין הולדיי למס 2 בקונטנדרית גדול
      מס 2 בקונדיטוריות זה שחקנים ברמה של קובי ( 00-02 ) פיפן ב 6 האליפויות של הבולס ,קליי ומאוחר יותר קרי ( או דורנט ),קיירי ,דווין וייד
      איפה זה ואיפה הולדיי ??

  7. ראובן, סיקור גדול. מבסוט בשביל ניו אורלינס. מתבאס בשבילך שאולי זה היה המשחק האחרון של פורטלנד במודה סנטר.

    1. תודה , גם אם זה היה האחרון לעונה – לא נורא.יהיו עוד בשנה הבאה.
      קצת התאכזבתי מהתגובה של הקהל בסיום , הרבה עזבו לפני הזמן ואחרים שרקו בוז.לא מגיע לקבוצה שנתנה לקהל בפורטלנד הרבה מאוד רגעים מהנים השנה.

  8. תענטג של סיקור, כיף של משחק. פלייאוף אמיתי, עם כוכבים שעושים במכנסיים וותיקים שפתאום מופיעים מחדש, וכוכב שזורח, ושחקן מושמץ שפורח… פשוט תענוג.

  9. תודה על הסיקור המפורט!
    ניו אורלינס ממש מפתיעים לטובה, והקו האחורי של רונדו את הולידיי נראה פתאום מפחיד.
    אם הם לא יעשו במכנסיים במשחק 3 בבית, הסדרה שלהם.

  10. נהדר. דייויס לא היה מיוחד היום. הסיפור הגדול של הפלס זה הולידיי בעונת קריירה (רכז טופ 10 בליגה עם קייס לטופ 5, בטח כשמשקללים גם הגנה) ורונדו שמתעורר שוב לחיים

      1. שזה מעניין. כי רבים תקפו בתחילת העונה את ההחלטה ללכת על רונדו בגלל שהולידיי לא יוכל לתפקד כ2 (לא שוטר וכאלה). כרגע הוא עושה את זה בצורה מושלמת. אולי שווה גם מקום בall nba למרות שאין לו הרבה td

  11. שמח שרונדו הולדי משתיקים הרבה פיות אחרי שבתחילת העונה כולם קטלו את ההחתמה של שתיהם , מההתחלה שמחתי על הציוות .
    רונדו רכז על שפשוט היה צריך מאמן שיאמין בו ויתן לו חופש פעולה
    עכשיו אפשר לראות מה ההבדל בין שחקן שמשחק פצוע במשך 4 עונות לזה שהוא בריא .
    בגדול מה שחסר לפליקנס זה 3 שהוא d&3 ואנחנו מסודרים.

  12. ליליארד נחשב אצל רבים ל'שחקן קלאץ' אדיר. אחרי העונה הטובה בקריירה הוא מפסיד פעמיים בבית לניו אורלינס בפלייאוף ביכולת חלשה. בבקשה תפסיקו להשתמש בטיעון 'אבל x שחקן קלאץ'. ובמלים אחרות- קלאץ' דה בולשיט

  13. תודה רבה ראובן. אני חייב להודות שלא חשבתי שהפליקנס מסוגלים לשמור ככה, ובכלל שני נצחונות מפתיעים מאוד למרות שאני לא חושב שפורטלנד אמרו את המילה האחרונה בסדרה הזאת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט