מעורב הופס ליום חמישי: אשתו של פופ, ארין, נפטרה / מנחם לס

1. אשתו של גרג פופוביץ' נפטרה

אשתו של פופ, ארין, נפטרה אחרי מחלה ארוכה.

הם היו נשואים למעלה מ-40 שנה ויש להם שני ילדים ושני נכדים.

היא לא התלוותה אליו למשחקי כדורסל והעדיפה להישאר מחוץ לתמונה, אך אלה שהכירו אותה טוענים שהייתה אשה מיוחדת מאד. פופ טוען שרק בגללה הוא הפך ליותר 'אנושי' בראיונות עם עיתונאים.

הנה קטע על ארין ופופ אחרי משחק:

"It entertains everybody but my wife," Popovich said on Dan Le Batard's radio show (via USA Today). "When I get home and she says, 'Geez, why are you so mean? You're a jerk, people hate you.' I go, 'I'm sorry, honey, I have to do better next time.'"

"And there's no exaggeration. 'Did you see that guy, honey? Did you see him? All you have to do is see him and you know why I answered the way I did.' [She says], 'That's no excuse, you're a grown man. Show some maturity.' I said, 'I can't, I can't do it.'"

 

2. היכן ווייטסייד? תתפלאו. אמביד יגלה אותו.

 

עם מוטות זרועות כאלה, קובה היא הגבול!

 

מי לא שאל בבוקר אחרי המשחק השני של מיאמי נגד הסיקסרס את השאלה? איירה וינדרמן מהפורט לאודרדייל סנטניאל, דייויס הייז ממיאמיהיט.קום. ג'ון גונזלס מדה רינגר, ג'ו סינדרדייל מ-CBS SPORT- רק להזכיר כמה – כולם רוצים לדעת מדוע חסן ווייטסייד לא משחק. מדוע הוא מוחבא אי שם בסוף הספסל.

אני יודע את התשובה ואני מתפלא שהם לא שאלו אותי.

לשאלה ישנן שלוש תשובות:

1) במשחק הראשון ווייטסייד שהוא 2.15 מ' השוקל 120 ק"ג נאלץ לשמור על ארסן איליסובה או על דריו סאריץ' לסירוגין ולחילופין, וזה מיס-מאץ'.  ווייטסייד הוא שחקן שחי בצבע, אוכל בצבע וישן בצבע. כשהוא נאלץ לצאת משם הוא מסוגל לעשות זאת כי הוא קל רגליים, אבל לא יכול לחכות לחזור משם. מה שקרה עם שני הוונילים האירופאים היה שהם שיחקו יותר כסמול פורוורדים מאשר פרונטליינרים ווייטסייד לא מצא את ידיו ורגליו. הוא היה מבולבל.  הקהל – שעוד לפני שהמשחק החל – התחיל עם ה-"WHITESIDE SUCKS" היה עתה בשיאו. הם מצאו קורבן להתעללות, ואחרי כל כך הרבה שנים שכל ההתעללות היתה נגד הסיקסרס, הקהל מצא קורבן לריבנג'.

השמירה על הנמוכים בילבלה אותו. ספו הוציא אותו אחרי כמה דקות. כשהכניסו חזרה, הוא מיד קיבל כדור, איליסובה דחף אותו לכיוון הבייסליין, ושם גם איבד את הכדור וגם ביצע צעדים.  מקהלה של 20,000 צועקת ב-UNISOM "ווייטסייד סאקס" וספואלסטרה נאלץ להוציאו.

2) במשחק השני ספואלסטרה אפילו לא היה צריך להוציא אותו. משחקו הגרוע הוציא אותו מהמשחק בעצמו. הוא ביצע שלושה פאולים בחצי הראשון כל אחד טפשי יותר מהשני.  בפאול השלישי כשלכמה רגעים האיש שלו היה בן סימונס, הוא החליט לשמור עליו לא כשהגיע אל תחת הסל, אלא  ע-ל   כ-ל   ה-מ-ג-ר-ש...כשהזיברה שרקה לפאול הוא אפילו לא חיכה שספו יוציא אותו. הוא הוציא את עצמו. הוא סיים את 8 הדקות שלו במשחק עם 5 ריבאונדים, ואותו מספר נקודות (4) כמו פאולים.

3) ווייטסייד לא משחק כי ג'ואל אמביד לא משחק.

והנה משפט המחץ שלי: כשאמביד יחזור למשחק הבא – הלילה? – ווייטסייד יחזור עמו, ואפילו שאמביד שחקן טוב יותר מווייטסייד, התוספת שלו לסיקסרס בזמן שווייטסייד משחק עם מיאמי, תטה את המשקולת עוד יותר לכיוון מיאמי.

האם אני אומר שהסיקסרס טובה יותר ללא אמביד?

לא. לא אמרתי זאת.

אבל אני אומר שהסיקסרס עם אמביד היא פחות טובה נגד מיאמי, כי  מיאמי משחקת עם ווייטסייד.

עוד מעט אסביר את עצמי.

מה שקרה לנגד עינינו עד עתה בין פילדלפיה ומיאמי היו שני קרבות נהדרים במשקל כבד – ONLY THE BEST BABY – עם חסרון אחד: קרב נפלא הנראה כאילו קרב במשקל כבד אבל המתאגרפים בינוניים וקלים. שני 'הכבדים' לא הופיעו לקרב. ג'ואל אמביד כותב טוויטרים בהם הוא מתלונן שהחלונות הגבוהים BABYING HIM ומתנהגים אליו בכפפות של משי כאילו היה קריסטל יקר וכל מה שהוא רוצה זה לשחק. "אני מוכן לשחק. אני לא מבין מה עוצר בעדם". יש לו מגן פנים על פציעת חלל העין ולכן הוא לא משחק.

ובגלל זה ווייטסייד לא משחק כי אריק ספואלסטרה מעדיף אחרים עליו כשאמביד לא משחק. 

ווייטסייד לא נשמע מודאג הבוקר כשאמר לוינדרמן: "ספו (ספואלסטרה) אמר לי לא לדאוג. למרות מה שכתוב במדיה הוא אמר לי שבמחברתו כתוב ששיחקתי מצויין בתקופה עד הפלייאוף ובדקות ששיחקתי במשחק הראשון. הוא הסביר לי שללא אמביד עדיף למיאמי היט לשחק בלעדי והוא הסביר לי למה. הוא לא עבד עלי ואני מאמין לו. הזמן שלי עוד יגיע ויגיע בקרוב. כמה קרוב? במשחק השלישי".

בגלל שווייטסייד שיחק טוב מאד במשחק הראשון כשספו היה זקוק לו (כדברי וינדרמן), פילי החליטה לעלות עם אמיר ג'ונסון למשחק השני, שהיה מין VALIDATION למה שספו אמר לחסאן.

ספו: "חסן נתן לנו 15 דקות מצויינות שחיסלו לפילי כל מחשבה על משחק 'BIG'. כשהוא ספג פאול רביעי החלטתי להושיב אותו עד שהסיקסרס ייצאו לריצתם האחרונה. אבל ברבע רביעי הם עלו עם אפילו קבוצה 'קצרה' יותר ולא הייתי זקוק לו. הסברתי לו זאת והוא קיבל את ההסבר".

אחרי ההפסד בשבת הוא אמר:

"I was tough on myself. I didn't really sleep that much. I was tough on myself. I really wanted to come out and make a bigger impact like I did last playoffs [in 2016]. But it didn't happen. At the end of the day, as long as we got the win, I can sleep well."

אחרי המשחק השני דוויין ווייד ניגש אליו ואמר, "בפלייאוף לא חשוב מי יותר טוב ומי פחות טוב. אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה ואני רוצה שתלך עם ראש מורם כי במשחק השלישי זה יכול להיות אתה שתהיה גבור המשחק".

, 'It's not going to be everybody's night. It's going to be a different person every night,' " Whiteside said. "We were just playing through D-Wade. And Game 3, who knows"

ומה בקשר לשמירה על דריו סאריץ' וארסן איליסובה?

"Those guys were running me through all kinds of screens, getting me moving," Whiteside said, with his belief that his agility should have allowed him to play through Game 1. "They wanted to keep me out of the paint as much as possible. And I understand that, when you've got such a big-time shot blocker."

"The guys played great and Coach just left them guys out there. Like I said, it's a long series. It’s going to be a different guy each game. Maybe it’s me next game, maybe it’s not. I don’t really care about all that. I just want to get the win.

אבל ישנן גם מחשבות אחרות.

חסן ווייטסייד הוא שחקן הפרנצ'ייז של הקבוצה. משלמים לו כמו לשחקן פרנצ'ייז. האם הוא משחק כשחקן פרנצ'ייז? האם הוא מחזיר למיאמי את הכסף שמשלמים לו? כיצד הוא יגיב כשג'ואל אמביד ישחק – אולי כבר במשחק הבא?

ישנו הבדל עקרוני אחד בין הסיקסרס וההיט: הסיקסרס הם הקבוצה הרביעית במהירותה בליגה, והסיקסרס היא מס' 26. בעוד שהאחת עפה, השנייה זוחלת. ספו אמר לקבוצתו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "אנחנו לא רצים איתם. זה לא הסגנון שלנו. המטרה שלנו היא להאיט אותם, ואת זה נעשה כשהכדור אצלנו ונחזיק בו 20 שניות. זה ייאט אותם. אתה לא יכול לעוף כשהצד השני זוחל".

אז זה מה שאני צופה שיקרה:

אמביד חוזר למשחק הבא. הוא טיפוס מסיבי ביותר והיחיד שיכול לשמור עליו הוא ווייטסייד. ברט בראון לא יעיז להעלות את איליסובה וסאריץ' איתו כי אז ישנם רק רדיק וסימונס להשלמת החמישייה. החמישייה פתאום לא תהיה מהירה ולא תהיה איטית. היא תהיה כתרנגולת ללא ראש. הוא יצטרך לעלות עם סימונס, רדיק, קובינגטון, איליאסובה (או סאריץ') ואמביד. ההיט תעלה עם החמישייה הרגילה שלה גורן דראג'יק, ג'אש ריצ'רדסון, טיילר (או ג'יימס) ג'ונסון, וחסן ווייטסייד. החמישי? תלוי עם ספו ירצה להיות "היוצר" ו"הגורם" או "המגיב" וה"העונה". אם הוא ירצה להיות הגורם, הוא עלול לעלות עם אוליניק. אם הוא יחליט להיות "העונה" יש לו כמה אפשרויות עם ווינסלו או וויין אלינגטון.

מה שאני אומר הוא שמה שהסיקסרס תפסיד בסמול בול ובמהירות בזה שהיא משחקת עם אמביד במקום ווניל אירופאי נוסף (ולעתים אפילו שלושה עם בלינלי), היא לא תצליח להרוויח עם התוספת של אמביד, טוב ככל שיהיה. שני דברים יקרו: (א) הסיקסרס מאבדת מהירות, ו-(ב) היא מכריחה את ספו להכניס את ווייטסייד! אתם תגלו מחר ווייטסייד מצויין שלא ייפול מאמביד, ויחד עם האחרים ינצחו את הסיקסרס בקלות מפתיעה!

 

*
*
בצורה שאנדרה איגודלה זוכר זאת, שעון הזריקה עמד להגיע ל-24 כשמאנו ג'ינובלי קיבל את הכדור. איגודלה שמר על ג'ינובלי ואע"פ דשהיתה לא קצת עזרה, מאנו היה האיש שלו. מאנו עמד לקבור שלשה כשאיגודלה התקיף אותו עם זרועות מושטות.  ה-CHARGE היה מסיבי מספיק ובעל מומנטום מספיק גדול שכךל מה שמאנו היה צריך לעשות זה 'פאמפ' קטן ובקלות עבר את איגודלה.
איגודלה אפילו לא טרח לנסות לרדוף אחרו. ג'ינובלי הוא קל מספיק וחתולי מספיק להשתחל ואיגודלה היה סתם עושה עליו פאול טפשי מאחורנית.

"משך כל הפוזשיון של ג'ינובלי אפילו לא ראיתי את דריימונד. הייתי מרוכז רק במה שעלי היה לעשות, והיה ברור לי שהייתי מובס. אבל בחושי ידעתי שדריימונד יהיה שם, ומאחר וידעתי היכן בערך הוא נמצא, עזבתי את ג'ינובלי וישר רצתי TO COVER HIS MAN. SURE ENOUGH דריימונד עמד בדרכו של ג'ינובלי שלא יכול היה לקלוע והוכרח למסור לדייויד ברטנס, שהחמיץ את הניסיון לשלשה".

היה זה PLAY לא מסוכן במיוחד. כזה שלא יוצר סטטיסטיקה. מעט מאד מה-30 וכמה מיליונים שחזו בו אפילו שמו לב שקרה משהו מיוחד. אבל זה אחד מהמרכיבים שעושים מהגולדן סטייט מה שהיא. זה אחד הדברים הקטנים כאילו שעושים ממנה קבוצה מיוחדת. זאת היתה דוגמא גם לאינסטינקט וגם ל-IQ. היתה זו דוגמא ואילוסטרציה של הכימיה בין שני השחקנים שהיא חשובה לא פחות מיכולת הקליעה של 'שלושת הגדולים'.

כימיה כזאת בין שחקנים היא לא דבר שניתן ללמד או ליצור. זה מין ESP. חוש שישנו בין שחקנים מסוימים שאין לנבאו למפרע. סטיב קר אמר על שניהם:

 

They are the code that makes the defense excel. They are safety valves and playmakers on offense. They are the providers of timely back-breaking offense. And they do all the little, critical things the average fan doesn't see but means everything to the Warriors' machine.

הלוקרים שלהם אחד ליד השני. הם מתבדחים אחד על חשבון השני בקשר לבחירת הביגוד שלהם, והם המוקיונים הראשיים בחדר ההלבשה. אבל הם מרבים גם לדבר כדורסל. לא על הביג פלייז אלא על הדברים הקטנים שאנשים לא שמים לה אליהם. הם 'מרגישים' אחד את השני, דבר שקרה תמיד בין צמדי שחקנים, לפעמים המוזרים ביותר.

שניהם גם שיחקו מתחת לרמתם הרגילה משך העונה, ובינתיים בפלייאוף הם בין הטובים ביותר. "האינטיליגנציה שלהם והעוז שבמשחקם הם INDISPENSABLE", אומר סטיב קר. "הם לא נחשבים בין כוכבי הקבוצה, אבל השחקנים יודעים כמה הם חשובים וכיצד מאומה לא יצליח בלעדיהם".

תומפסון, כותב המאמר, טוען שזאת שגיאה להעריך את תרומתם אינדיבידואלית כי הם באים כצמד:

 

. Individually they are hard to value because their contributions are as vital as they are underappreciated, and as irreplaceable as they are often invisible. Together, they are quite the show, a special tandem that melds intelligence and skill and experience.

When they are on the court together, and on their game, they are nearly as overwhelming.

גרין אומר: "אנחנו לא צריכים אפילו לדבר. אני יודע מה הוא חושב והוא יודע מה אני חושב. IT IS UNCANNY. זה מין קונקשיון שאין לא הסבר כי אנחנו באים משני חלקי ארץ שונים ומבקראונד שונים.

“ Green said. “We don't even have to communicate with each other sometimes. I know he understands the game and sees the game in a way that most players don't. So to have someone like that on the court with you, it makes a big difference.”

סטיב קר אומר: "הם שניים משחקני ההגנה הפקחים ביותר שראיתי אי פעם. הם שניהם רואים את המגרש כלוח שחמט טוב יותר מכל אחד אחר, ושניהם עושים 'סוויצ'ים' בזמן הנכון ובמקום הנכון כדי ליצור מיס-מצ'ים בצד החלש והכל מבלי לדבר. הקואורדינציה ביניהם היא דבר מיוחד לראות לכאלה שמבינים את המשחק!"

 

טופ  5 BUZZER BEATERS בהסטוריה של ה-NBA

1. Michael Jordan, Chicago Bulls, 1989

2. Gar Heard, Phoenix Suns, 1976

 

 

3. Derek Fisher, Los Angeles Lakers, 2004

4. John Stockton, Utah Jazz, 1997

5. Robert Horry, Los Angeles Lakers, 2002

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
53 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trusttheprocess
trusttheprocess
19/04/2018 6:00:48

משעשע
החמישייה של סימונס, רדיק, קובינגטון סאריץ' ואמביד היא החמישייה עם הנט רייטינג הכי טוב בליגה.

אין חמישייה שמשחקת יותר טוב מהחמש האלה.
מנחם כנראה מתעלם שאמביד יש לו קליעה מצוינת חצי מרחק ויכול גם לקלוע שלשות.
ומה שאמביד יעשה בכלל לא קשור להתקפה , התרומה הכי גדולה של אמביד תהיה בהגנה , נגמרו הלייאפס , כל מי שיכנס לסל יקבל גג .
וכמו שראינו במשך השנה שחקנים מעדיפים לא להיכנס לסל נגד אמביד אלא לזרוק מבחוץ

גיא הרשע
גיא הרשע
19/04/2018 6:09:24

צודק, רק צריך לחדד –
החמישייה הפותחת של הסיקסרס, היא החמישייה הפותחת עם הנט רייטינג הטוב בליגה.

trusttheprocess
trusttheprocess
19/04/2018 6:12:32

בוודאי שהחמישייה הפותחת , בגלל זה הזכרתי את השמות

גיא הרשע
גיא הרשע
19/04/2018 6:19:48

לא היה לי ספק, שזה ברור לך.
החידוד ניתן לקורא הלא בקיא.
זה נתון מאוד מרשים
(היות ובדרך כלל החמישייה של הקבוצה שמובילה את הליגה בנט רייטינג, היא החמישייה הפותחת עם הנט רייטינג הגבוה ביותר),
כזה שצריך לתת לאוהדי פילי המון סיבות לאופטימיות –
בשנה הבאה, סימונס יהיה אפילו טוב יותר, הכימיה בינו לבין אמביד תהיה טובה יותר,
ולקבוצה יש מספיק מקום מתחת לתקרת השכר בשביל להמשיך ולהתחזק.

ברוך רובין
ברוך רובין
19/04/2018 6:33:11

מסכים שבהגנה התרומה שלו תהיה משמעותית הרבה יותר, אבל גם במשחק העומד שהשלושות לא נכנסו כמו במשחק השני שחקן נוסף יותר מהצבע שמסוגל לקלוע היה מפרק את ההגנה של מיאמי

john
john
19/04/2018 8:34:13

אני לא בא לסתור את מה שאתה אומר. הסיקסרס טובים יותר עם אמביד נקודה. אבל תקשיב למה שמנחם אומר. זה עניין של מצ' אפ ספציפי. לפלייאוף חוקים משלהם ולנט רייטינג אין שום חשיבות בפלייאוף מול קבוצה אחת ספציפית. הסיקסרס הפסידו פעמיים ברצף להיט כשאמביד שיחק. הוא היה מצויין במשחק 1 ובינוני בשני. וויטסייד הקשה עליו בצבע. והכי חשוב ברגע שמיאמי עולה עם אוליניק, אמביד בסוג של מיס מצ' בצד השני. המשחק יוכרע על הרבה גורמים ואגב אמביד עוד לא קיבל אישור לשחק כך שיש מצב שנראה אותו רק במשחק מספר 4.

הסיקסרס טובים ממיאמי ואמורים לקחת לפחות משחק 1 בחוץ עם לא שניהם. אבל קל זה לא יהיה. אני נתתי לסדרה 7 משחקים כי מיאמי מסוגלת לחזור מכל סיטואציה.

Trusttheprocess
Trusttheprocess
19/04/2018 8:54:41
Reply to  john

אמביד משחק . יש סיבה שאני אומר את זה .
מה שמנחם אומר הוא רלוונטי לעונה הרגילה.
מה זה קשור לכושר הנוכחי וחוסר האיכפתיות העכשווית של וויטסייד ?
אז וויטסייד שיחק בחצי הילוך בפלייאוף כי לא בא לו לשחק ופתאום שאמביד עולה על המגרש הוא נהיה פופאי עם 5 קילו תרד?
לא קונה את זה.
בנוסף וויטסייד הוא שחקן בינוני לא יותר מזה
אמביד הוא סופרסטאר טופ 10 בליגה , שחקנים מהסוג הזה מעלים את היכולת שלהם בפלייאוף , אמביד יאכל את וויטסייד

Ish
Ish
19/04/2018 12:41:47

לפעמים מפתיע מה נותן לאנשים מוטיבציה

ולפעמים לא

דובי
דובי
19/04/2018 12:57:27
Reply to  Ish

הכי נפוץ זה לקבל מוטיבציה מהערכה.
לא היו פרסומים במהלך העונה שספולסטרה לא מחזיק מוייטסייד?

john
john
19/04/2018 15:40:20

איפה קראת שאמביד משחק. כתוב שהוא בספק. אנחנו פחות מ10 שעות למשחק..

מנחם לס
מנחם לס
19/04/2018 16:38:03

ווייטסייד הה פשוט דאון. הוא יחזור אחר לחלוטין הערב עם אמביד או לא

השרת
השרת
19/04/2018 23:38:58
Reply to  מנחם לס

משהו בשפת הגוף של ווייטסייד משדר שהוא דאון לתמיד במיאמי, אני לא רואה אותו מתעורר לכבוד אמביד, ואם כן, כנראה שהוא יחטוף זפטה לפנים ויחזור לישון..

מסכים לחלוטין עם כל אמירותיו של ״טרסט דה פרוסס״

לג׳ון – להגיד שאוליניק הוא סוג של מיסמאטצ לאמביד זה הבדיחה הכי טובה שקראתי באתר הזה.

bobby
bobby
19/04/2018 6:06:21

תודה על המעורב מנחם. הקריאה מעבירה לי מעולה את הזמן במחצית 🙂
עצוב מאוד על אשתו של פופ. אם אומרים שהיא עזרה לו לרכך את הגישה שלו לעיתונאים, לא רוצה לדעת מה היה בלעדיה..

לגבי איגי וגרין – חוץ מכימיה, מדובר על 2 שחקני הגנה עילאיים, שכבר משחקים פלייאוף רביעי ביחד, וזה בהחלט נכס לכל קבוצה.

זיו פנמה
זיו פנמה
19/04/2018 8:11:02
Reply to  bobby

מסכים איתך

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
19/04/2018 10:41:14
Reply to  bobby

1+

גיא הרשע
גיא הרשע
19/04/2018 6:10:15

תודה, מנחם.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
19/04/2018 6:50:50

קוואי הרג אותה…

חג עצמאות שמח !

עידו גילרי
עידו גילרי
19/04/2018 7:16:41

לפעמים אתה פשוט רשע.

דינגו
19/04/2018 8:58:15

Way too fucking soon
מחליא

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
19/04/2018 6:59:20

תודה מנחם.
איגי וגרין – the doobi brothers הם הביאו את האליפות הראשונה ללוחמים בזמן שהמשפריצים נרדמו על האף.

רק שאלה
רק שאלה
19/04/2018 7:32:39

כשאמביד חוזר לשחק הסדרה גמורה – פילי בקלות

זיו פנמה
זיו פנמה
19/04/2018 8:10:39

אוי.. זה היה תענוג! איזה סדרות, איזה שחקנים, איזו אווירה.. תודה רבה.

נ.ב. – נקודה מעניינת מאוד לגבי איגוואדאלה וגרין. הדברים הקטנים..

MBK
MBK
19/04/2018 8:13:47

מעורב מעולה
לגביי הצמד גרין ואיגי יש דוגמאות ללא מעט שחקנים שהפכו לצמד על המגרש עם הבנה עיוורת זו תולדה של משחק משותף וחיבור גם מעבר לכדורסל.
כשהיינו משחקים 3 על 3 היו לי 2 חברים לקבוצה שהייתה ביננו הבנה עיוורת,אחרי שנים של משחק אין צורך לדבר המהלכים היו זורמים מעצמם
נראה שכל אחד חשב כמו החברים לקבוצה.

מנחם לס
מנחם לס
19/04/2018 16:40:50
Reply to  MBK

הייתי שונא לשחק נגדך ובן הזוג שלך, ועוד עם הבנה עיוורת?

MVP
MVP
19/04/2018 8:19:24

לברון 5-12-46, עם 77% מהשדה, קליבלנד מגרדת נצחון ב-3
הארדן 2 מ-18 מהשדה, 1 מ-11 לשלוש, יוסטון קורעת ב-20

מסקנה: הארדן צריך לקחת MVP כי מאזן הנצחונות של יוסטון הרבה יותר מרשים.

הגיוני

MVP
MVP
19/04/2018 8:35:50
Reply to  MVP

נתוני עונה סדירה:

PPG without FTs: LeBron
RPG: LeBron
APG: LeBron
SPG: Harden
BPG: LeBron
FG%: LeBron
3P%: LeBron
TS% LeBron
EFG%: LeBron

מסקנה: הארדן צריך לקחת MVP כי מאזן הנצחונות של יוסטון הרבה יותר מרשים.

הגיוני

גיא הרשע
גיא הרשע
19/04/2018 9:03:57
Reply to  MVP

יש את זה בסינון יותר מתעדף?
פעם ראשונה שאני פוגש את הנתון הנהדר "PPG without FTs"…

PER: הארדן (דייויס שני, לברון שלישי)
WS: הארדן (לברון שני)
BPM: הארדן (לברון שני)
VORP: לברון (הארדן שני)

ואז יש את הקטע הזה שצריך גם לנצח…

מסקנה: הארדן צריך לקחת MVP כי מאזן הניצחונות של יוסטון הרבה יותר מרשים. והסטטיסטיקות שלו, אם בוחרים להתבונן בהן ללא דעה קדומה, גם הן טובות יותר.

אכן הגיוני.

MVP
MVP
19/04/2018 13:23:21

אבל לברון ראשון במדד ה- GREPS, ראשון במדד ה- ZABABIR ושני במדד HARTABUNA…

לא באמת – כל הנתונים שלו טובים יותר, אבל אתה מתעדף פה מדדים עם שמות מההפטרה.

אתה באמת אומר שהארדן יותר valuable, דגש על VALUE? כי על זה הפרס. לא מתנה לקבוצת יוסטון רוקטס על הישגיה הקבוצתיים. זה יש לה – אליפות המערב, אולי תהיה גם אלופה של כל הליגה.

הפרס הוא על most valuable player. ופה אין שאלה. רק קבעון הארדן שהתחיל באמצע העונה וקשה להשתחרר ממנו עכשיו. אבל תסתכל על זה שוב: המספרים של לברון הרבה יותר טובים, וגם מבחינת value – קליבלנד בלי לברון תהיה במצב הרבה-הרבה-הרבה יותר גרוע מיוסטון בלי הארדן. אין על זה בכלל ויכוח. ואתה מקבל על זה הוכחות ברורות כמעט כל ערב. כמו הערב.

גיא הרשע
גיא הרשע
19/04/2018 14:11:27
Reply to  MVP

לא, המספרים של לברון לא טובים יותר. זה קרוב, אפילו מאוד, אבל עדיין פחות טובים.
אתה יכול לזלזל במדדים השונים,
אבל זו דרך אובייקטיבית להתבונן על שורה של נתונים, ולכמת אותם לכדי מספר השוואתי בודד.
בכוונה הבאתי כמה מדדים שונים, אף אחד מהם לא "נתפר" עבור שחקן כזה או אחר,
ומה לעשות, נתוניו של טובים יותר.

לגבי ה-value:
איזו קבוצה עושה מה כאשר שחקן כזה או אחר ישחק, או לא ישחק, זו לא יותר מספקולציה.
אני מסכים שהרכב השחקנים שסביב לברון היה משיג פחות,
אבל לטעמי, זה פשוט לא רלוונטי.
זה לא רלוונטי בגלל שאם תפרו קבוצה סביב שחקן, בשביל למקסם את יכולותיו, אז ברור שכאשר הוא ייעדר, מצבה יהיה לא טוב.
כריס פול לצדו של הארדן?
לפני העונה, מי ניחש שזה יצליח עד כדי כך?
עצם העובדה שהם הצליחו, רק מחזקת, לטעמי, את הישגו של הארדן.
בנוסף, ה-MVP ניתן לשחקן שנתן את העונה הטובה ביותר, לא לשחקן הטוב ביותר בליגה.

אז השורה התחתונה –
נתונים טובים יותר + הישגים טובים יותר = MVP.

(לא שאני חושב שלברון לא נתן עונה גדולה. לטעמי הוא במקום השני, מעט לפני אנתוני דייויס)

בוני
בוני
19/04/2018 9:28:09
Reply to  MVP

אל תתווכח עם העדר פה זה ביזבוז זמן.
יש כאלה לא יבינו כמה גדול לברון היה עד שיחליט לפרוש.

גיא הרשע
גיא הרשע
19/04/2018 10:28:08
Reply to  בוני

משעשע, דו השיח בין הגרופיס, אודות העדר…

Dumpa
Dumpa
19/04/2018 10:35:05

חחח

john
john
19/04/2018 15:35:12

+100

יש לי הר של דברים לומר. אך זה יעיל כמו להסביר לעיוור את ההבדלים בין צבעים. כל שלילה הופכת לטוב וכל טוב הופך לאגדי. אני מעריך את לברון (מקום שני ברל הזמנים מבחינתי) אך לעולם לא אוכל לאהוב את משחקו או את התנהלותו הקבוצתית.

רפיקי
רפיקי
19/04/2018 8:43:07
Reply to  MVP

הגיוני כי mvp זה לעונה ולא למשחק ספציפי

וחוץ מזה אף אחד לא רוצה שלברון יזכה..זה פחות סקסי מזאזא פאצ'וליה בבגד ים

john
john
19/04/2018 15:36:10
Reply to  רפיקי

כשזה משחק טוב לשחקן שלך אף פעם לא צריך יותר מדוגמא אחת. כשזה נתונים של היריב גם הר של נתונים לא יספיקו

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
19/04/2018 8:43:39

תודה דוק.
עצוב על פופ.

Berch
Berch
19/04/2018 9:00:46

מעורב משובח
מעניין לראות את המשחק השלישי של פילי ומיאמי, במיוחד עם כל ההייפ שאתה בונה 🙂

דינגו
19/04/2018 9:02:54

תודה רבה.
מעניין מאוד איך יהיה אמביד מול וויטסייד.

אמא שלי איבדה את בן זוגה לפני כמה חודשים.
לחזור לחיות לבד בבית ריק אחרי חמישים שנה של גידול ילדים וזוגיות זה משהו שאני לא מאחל לשונאיי.

trusttheprocess
trusttheprocess
19/04/2018 9:21:24

ראיתי עכשיו ראיונות עם דוראנט ולברון שבעצם התקשורת מבשרת להם שאשתו של פופ נפטרה
איזה מין דבר מטומטם לעשות כזה דבר , כמובן ששניהם בשוק ושניהם מקללים לברון אפילו בשידור חי
קצת כבוד לבן אדם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
19/04/2018 18:27:11

1+
חוסר רגישות קיצוני

בוני
בוני
19/04/2018 9:39:19

LeBron James erupts for 46 PTS, 12 REB, 5 AST

לברון שוב פעם מוכיח שהוא השחקן הכי גדול ששיחק בפלייאוף עם אחת מהקבוצות הכי חלשות שהיו לו.

יניב
יניב
19/04/2018 9:41:28

אז אם היה ספק לסוויפ אני מניח שכבר אין.. 🙁

בוני
בוני
19/04/2018 9:45:05
Reply to  יניב

יש דברים שלא צריך לקשר לכדורסל כי הם יותר חשובים ואישיים.

הסדרה הזאת צעקה סוויפ עוד לפני החדשות.

נתי
נתי
19/04/2018 10:24:25
Reply to  בוני

דווקא עכשיו סיכוי גבוה שהשחקנים ירקו דם כדי להקדיש אחד למאמן

רועי ויינברג
רועי ויינברג
19/04/2018 11:26:06

חבל מאוד על פופוביץ'. נקווה שיהיה חזק. וויטסייד לא היה שייך בכלל ואפילו כשאמביד יחזור אני לא יודע כמה הוא יתרום (מעדיף את אדביו עליו). תוקע את המשחק כבר כמה חודשים. תודה על המעורב

דובי
דובי
19/04/2018 11:32:20

עצוב מאוד בשביל פופוביץ.
מעניין מה יבחר לעשות, אם להישאר או לעזוב.

עידן עופר
עידן עופר
19/04/2018 12:31:30

עצוב מאוד בשביל פופ. תודה על המעורב מנחם.

דור
דור
19/04/2018 12:59:17

לא מסכים עם הניתוח שלך לגבי וויטסייד בכל הקשור לחזרה של אמביד. מבחינת כישרון אין על מה לדבר ואמביד יאכל אותו בקלות. עם אמביד יש לפילי עוד אופציית הרכב נהדרת בלי השטיק של אליאסובה בחמש. לא רואה את וויטסייד עולה מדרגה, מקסימום יקשה על אמביד

מנחם לס
מנחם לס
19/04/2018 16:46:22
Reply to  דור

עוד כמה שעות נדע על בטוח (אם אמבד ישחק)

k_700
k_700
19/04/2018 20:12:37

אם אמביד משחק הסיכויים של מיאמי לעבור יורדים מ40 אחוז ל25 אחוז וזה רק כי קמתי לבוקר של שמש ואני עם ראש פתוח.

וואייטסייד הוא פרסונה נון גראטה במיאמי כבר כמה חודשים, זה ממש לא ייבוש שנובע מהמאץ' אפ.
מנסים להעריך את הערך שלו בשוק(שמתברר שהוא לא כזה וואוו כמו הכוכב "האנדרייטד" שניסו לצייר לנו פה שנה וחצי) וברגע שיהיה אפשר יטיסו אותו משם.

כך או כך, לא מאמין שבמיאמי עד כדי כך אהבלים כדי לשים את וואייטסייד 35 דקות לערב מול אמביד.
אמביד יאנוס אותו בשני הצדדים.

דינגו
19/04/2018 21:41:31
Reply to  k_700

מה יהיה, גם אתה התחלת לכתוב עם המילה אונס באוצר המילים?
מיותר לחלוטין

k_700
k_700
20/04/2018 7:54:45
Reply to  דינגו

מה זה גם אתה התחלת?
אני מתחיל וכולם מצטרפים, תשאל את מנחם.

אני הדן בן אמוץ של האתר הזה.
רק אחרי שאעלם מן העולם הזה אתה תחשף לשאר הסיפורים שאתה עדיין לא יודע.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/04/2018 1:32:58
Reply to  k_700

מסכים לחלוטין k700 , לאן נעלמת ?אתה אחד האנשים שהכי חסר לאתר