אירועי דיומא – 17.04.2018: רבע גמר היורוליג יוצא לדרך

כדורגל / שגיא נאור

פרמייר ליג – מחזור 34

21:45 ברייטון – טוטנהאם (ספורט1). התרנגולים לא הצליחו להקשות על האלופה הנכנסת כשנוצחו 3-1 בבית וראו את צ'לסי מצמקת את הפער ביניהן ל-7 נקודות כשנותרו 15 בקופה. גם לעולה החדשה יש יתרון 7 נקודות מהמקום בו לא תרצה לסיים – המקום שמוביל לליגת המשנה. תומר חמד ממעט לקבל דקות אבל בירם כיאל כן מקבל קרדיט ואמור לפתוח בהרכב.

לה ליגה – מחזור 33

22:00 סלטה ויגו – ברצלונה (ערוץ one)

בשנים האחרונות סלטה הפכה לסוג של כבשה שחורה של בארסה. העונה היא הוציאה תיקו בקאמפ נואו ובשנתיים האחרונות הקטלונים חזרו הביתה ללא נקודות מהבלאידוס. המשחק של המוליכה מול ולנסיה בשבת היה מיקרוקוסמוס לרוב העונה שלה – משחק די בינוני עם לא מעט מצבים ליריבה שנגמר בניצחון ו-3 נקודות. סלטה הלא יציבה מגיעה אחרי הפסד מאכזב ללגאנס דווקא אחרי 4-0 מרשים על סביליה עם שלושער של ירדן אספאס הנהדר.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – רבע הגמר

רבע גמר היורוליג יוצא לדרך עם 8 הקבוצות הטובות באירופה ב-4 סדרות שיכולות בהחלט לייצר עניין. ובכל זאת, שימו לב לנתון מעניין: מתוך 36 סדרות ששוחקו ביורוליג עד היום וכללו חמישה משחקים, 28 הסתיימו בניצחון הקבוצה שיש לה ביתיות. או במילים אחרות: תצפו לעניין, אל תבנו יותר מדי על הפתעות.

20:00 צסק"א מוסקבה  (1) – חימקי מוסקבה (8) – הסדרה אולי הכי פחות מעניינת תפגיש ל'לנינגרדקה דרבי' את שתי הקבוצות של מוסקבה שמגיעות משתי הקצוות של רשימת העולות. לדרבי של מוסקבה חוקים משלו והחוקים האלה לא מיטיבים עם חימקי שמחזיקה ברצף של 16 הפסדים רצופים לאחות הגדולה (ארבעה מהם העונה) וניצחה אותה לאחרונה במשחק רשמי בדצמבר 2015. תוסיפו לזה את העובדה שצסק"א לא נוהגת להפסיד בפליאוף בבית ועשתה זאת לאחרונה לפני 7 שנים ושמאזנה בבית העונה ביורוליג עומד על 1-14 ותבינו שזו לא הולכת להיות הסדרה הצמודה ביותר. ובכל זאת, עם שחקנים כמו קורי היגינס, ננדו דה קולו וסרחיו רודריגז מצד אחד ואלכס שבד, תומאס רובינסון, טיילר הוניקאט ואנתוני גיל מהצד השני בהחלט יכול להיות קצת אקשן.

21:15: פנאתינייקוס (4) – ריאל מדריד (5) – המחזור האחרון ביורוליג סיפק דרמה במסגרתה ניצחה פנא בקושי את מילאנו בחוץ ואילו ריאל מדריד ניצחה את באמברג אבל בשל העובדה שאולימפיאקוס הפסידה לקובנה בבית, הפכו הקבוצות את המיקום ביניהן והקבוצה של צ'אבי פסקוואל זכתה בביתיות. ומעבר לנתון על הביתיות שהובא למעלה, חשוב לציין שפאו היא קבוצה שונה לגמרי בבית העונה עם מאזן 2-13 נהדר ששונה מהותית מהמאזן השלילי (9-6) שיש לה במשחקי החוץ העונה ביורליג. את הביתיות הזו תקווה פאו לנצל מול יריבה שגילתה עונה מאוד לא יציבה, הרבה בגלל פציעות, אבל מתקרבת לסגל יותר מלא לקראת השלבים המכריעים של העונה. עם זאת, פקונדו קמפצ'ו לא ישחק בריאל שממשיכה להתקשות לייצר סגל כשיר לחלוטין. הסדרה הזו היא הסדרה היותר מעניינת בשלב הזה ולמרות המגרש הביתי של פנאתינייקוס הכל בהחלט פתוח. מעניין לציין שלמרות שהשתיים נטלו חלק ב-20 סדרות מאז 2005 (יחד) הן מעולם לא פגשו האחת את השנייה לסדרה. תמיד יש פעם ראשונה ונקווה שהיא תהיה מרתקת.

טניס / מתן גילור

טורניר מונטה קרלו (1000) – סיבוב ראשון ושני

היום יתקיימו 10 המשחקים האחרונים בסיבוב הראשון.

12:00 ג'יל סימון-אדיריאן מאנארינו(16). המנצח בדרבי הצפרתי יפגוש בסיבוב השני את קארן חצ'אנוב.

אחריו פאביו פוניני(13)-איליה איבשקה.

אחריו ג'רמי צ'ארדי-רישאר גאסקה.

12:00 דאמיר דז'ומור-מרקו קצינאטו.

אחריו בנואי פייר-פליסיאנו לופז.

אחריו גוידו פייה-דיאגו שוורצמן(10).

13:00 פרננדו ורדסקו-פאבלו קואבס.

אחריו קייל אדמונד-אנדראס ספי. אדמונד בכושר טוב ומגיע אחרי הפסד בגמר טורניר מראקש.

אחריו טנניס סנדגרן-פיליפ קולשרייבר. המנצח יפגוש בסיבוב השני את אלברט ראמוס וינולאס. סנדגרן בכושר טוב ומגיע אחרי הפסד בגמר יוסטון.

15:00 (משוער) יואיצ" סוגיטה-יאן לאונרד סטורף.

 

ו-5 המשחקים הראשונים מתוך 16 של הסיבוב השני.

12:00 אנדרי רובלב-דומיניק ט'יים(5).

אחריו לוקאס פויי(7)-מישה זוורב.

אחריו גריגור דימיטרוב(4)-פייר הוג' הרברט.

אחריו ג'ילס מולר-אלכסנדר זוורב(3).

18:00 (משוער) סטפנוס ציציפאס-דויד גופן(6).

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור האלפים – קטע 2

טור האלפים, או בשם העבר שלו ג'ירו דל טרנטינו, הוא טור בן חמישה ימים על אדמת איטליה ובסוף גם באוסטריה, כשכל חמשת הקטעים שלו הם קטעי טיפוס. התזמון והמיקום של הטור הופכים אותו בדרך כלל להכנה מושלמת לג'ירו, ואכן נראה כאן לא מעט מהמשתתפים בגראנד טור הנ"ל. השם הראשון העולה כאן הוא כמובן כריס פרום, הפייבוריט לג'ירו, ואולי גם לטור הנוכחי. מולו נראה הרכב חזק מאד של אסטנה הכולל את המוביל מיגל אנחל לופז, ואת פז'ו בילבאו ולואיס לאון סאנצ'ז. עוד שמות גדולים שנראה כאן הם פאביו ארו, תיבו פינו, דומניקו פוצוביבו וג'ורג' בנט. קבוצת סייקלינג אקדמי תגיע עם המוביל בן הרמאנס והישראלים גיא שגיב וגיא ניב. הטור החל למעשה אתמול, כשפז'ו בילבאו זכה בקטע הראשון, ואחריו חברו לאסטנה לואיס לאון סאנצ'ז. תמונת ההובלה כעת היא בילבאו, סאנצ'ז (10+), קוארבו (20+), פינו, פרום, פוצוביבו, בנט, צ'יקון, הרמאנס (20+) וארו (24+).

קטע 2 של היום כולל את הטיפוס הקשה ביותר במירוץ. מלבד הפסגה הראשונה בדרגה 1, הסיום כולל טיפוס של כתשעה ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.3%. היום כבר כנראה נוכל לראות מי מבין המתמודדים באמת הגיע למירוץ. שידור ביורוספורט ב-15:00.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה הערב כזכור מתחיל יום הזיכרון ככה שהמשחק של ברצלונה בויגו כמו אחרים לא ישודרו .
    עוד היום חי גמר גביע גרמני מינכן -לברקוזן.
    מינכן האלופה הטרייה בשישית ברציפות הגיעה גם לחצי גמר האלופות והיא היחידה ביבשת שיכולה לזכות בטריפל (הקלאסי לא המקומי של גם פריז יכולה ).
    בספרד סביליה תתארח בלה קרוניה לאחר שירדה למקום 7 מחוץ לליגה האירופאית (דרך הליגה ).
    בסדרות רבע הגמר .
    דה קולו/שבד אחד המצ אפים החזקים שיש .
    דה קולו קולע באחוזים מטורפים למרות ששבד מלך הסלים .
    20.2 מדד חדה קולו לעומת 20 לשבד.

    פאו -ריאל .
    חתיכת סדרה ביוון קשה לנצח אבל ריאל טובה יותר …אך גם פצועה יותר .
    אגב הקבוצות סיימו עם אותו מאזן 11-19 וריאל במאזן פנימי טוב יותר ….אבל דווקא יריבתה העירונית של פאו באה לעזרתה עם הפסד ביתי צמוד לקובנה שאמנם לא פגע באוליצפיקוס שנשארה שלישית אך עזר ליריבתה השנואה.
    נראה שאולימפיקוס הפסידה על מנת לקבל את קובנה ולא בכל באסקוניה שהפסדיה באופן שרירותי לאפס האחרונה בבית ותקבל במקום את פנרבחצה .

  2. טוב שיש אותך מתן, בכלל לא ידעתי שהיורוליג מתחיל היום 🙂

    צסקא תשחט לדעתי ופנא פנר יהיה מלחמת חורמה עם נצחון בשיניים לדעתי לפנא

  3. תודה לכותבים .
    אחרי שמדלגים על השיעמום שהאתר בלאו הכי מלא בו ,כלומר כדורגל כדורסל ויתר הספורטים לחובבי ספורט הכורסא ,אלו שמביאים הביתה פיצוחים ,בשר על האש מדליקים הטלויזיה ומתחילים לירוק על הריצפה ….,מגיעים לפנינות האמיתיות באתר הטניס והאופניים .
    תודה על הפינות האלו ואולי כדאי לארגן כפתור מיוחד שיעלים את השיעמומים מהפינה הנהדרת הזו …?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט