פריוויו פלייאוף – פילדלפיה (3) – מיאמי (6) / רפי יצחק ורועי ויינברג

פילדלפיה 76' / רפי יצחק

מאזן: 30-52

סיפור העונה:

50 +נצחונות ? המאזן החמישי בטיבו בליגה (לא מהסוף…..) ? מקום שלישי במזרח ? הגנה טופ 3 בליגה? נט רייטינג רביעי בליגה ? אל תעירו אותי מהחלום שאני נמצא בו.

ידענו שהעתיד של הסיקסרס ורוד הודות לפרוסס שהחל הינקי בקבוצה לפני 4 עונות  אבל כמעט אף אחד מאוהדי פילי לא חלם שהקבוצה הזו תתגלגל כך העונה ולמעשה היא כבר כאן ועכשיו- 52 נצחונות כשהיא רוכבת על רצף נצחונות רצופים שנסגר על 16 ( שיא מועדון לעונה בודדת ושיא ליגה לרצף נצחונות בסיום עונה).
פילי מגיעה לפלייאוף בכושר שיא.

הההתחלה של העונה לא היתה בדיוק ככה, והסיקסרס מגיעים למשחק ערב הכריסמס (25.12.17) לאחר פתיחה עם לו"ז רצחני במאזן 18-14, אבל מאז הקבוצה מתחברת ומתחזקת בספסל , מה שנגמר בריצת  12-38 שמעמידה את פילי במקום השלישי במזרח עם מאזן 30-52.

שלוש סיבות מפתח הביאו את פילי להישג המרשים בעונה הרגילה:

הבריאות של אמביד
למי שהיה עוד ספק, הקבוצה הזו היא הקבוצה של ג'ואל אמביד וכשהוא מגיע בריא , ומשחק 63 משחקים לעונה ללא הגבלת דקות, פילי היא בקלות קבוצה של שליש עליון בליגה.

אמביד נתן עונה גדולה בשני צידי המגרש , עם ממוצע של קרוב ל-24 נקודות ו-11 כ"ח למשחק ומשחק הגנה עילאי , הוא העוגן של ההגנה המצויינת של פילי ולמרות שבכל נקודת זמן יש על המגרש בהרכב פילי  1 או 2 ארופאים חיוורים (כדברי הדוקטור) שהגנה זה החסרון הגדול שלהם,  הצבע מכוסה לחלוטין ע"י אמביד (שיודע גם מצוין להגן בפיק אנרול) וקובינגטון את סימונס דואגים עם הידיים הזריזות והארוכות לכסות  את שחקני הכנף והפוינט.

אמביד פספס 8 משחקים עד הכריסמס עקב מגבלת משחקים של בק טו בק ומתיחה קלה בגב , המאזן של פילי בלעדיו? 7-1 , ללא ספק זו הקבוצה של אמביד!!!

בחצי השני של עונה אמביד מפספס 11 משחקים ו……הסיקסרס מסיימים במאזן 1-10 בלעדיו . איך קורה שהסיקסרס מצליחים להתגבר על חסרונו של הכוכב הגדול שלהם? בואו נעבור לשני הסעיפים הבאים-

מי חשב שבן סימונס כזה טוב ?
כאשר הפוינט הרוקי (גיל 21) שלך משחק כמו שחקן שנה חמישית בליגה עם בגרות וכשרון כמעט אינסופי, מהווה איום לטריפל דאבל כל משחק, עם יחס איבודים לאסיסטים מגוכך ומוזכר בהשוואות לעונות הרוקי של מג'יק וביג או, אתה יודע שמשהו מיוחד קורה פה!
בן סימונס הוא כוכב מהרגע הראשון שעלה על המגרש עם ראיית משחק מדהימה, יכולת אול אראונד ויכולת הגנתית המאפשרת לו לשמור על כל 5 העמדות (ההפתעה הכי גדולה אצל סימונס היא ברמת ההגנה שנחשבה לחולשה שלו ). אז נכון – הוא לא לוקח ג'אמפים והקליעה מהעונשין לא משהו,  אבל כשאתה אתלט אדיר עם אינטילגנציית משחק גבוהה ומאמן שבונה שיטה ורוטציה המתאימה ליכולות שלך הרבה דברים טובים מתרחשים על המגרש לסיקסרס ולסימונס. סימונס אט אט הופך למנהיג של פילי.

" לפעמים זה מרגיש שהוא יושב בחדר בקרה עצום ומסתכל על המגרש מעמדת הפיקוד עם מראה פאנורמית אדירה ורואה דברים שאף אחד לא רואה" – רדיק על סימונס.

חיזוק הספסל הרעוע של הקבוצה-
כבר כתבתי באחד היומנים שהחמישיה של הסיקסרס הכוללת את אמביד, סאריץ רדיק, קובינגטון וסימונס מובילה את הליגה בנט רייטינג והחולשה הגדולה של פילי בחצי הראשון של העונה היה הספסל שהרג את הקבוצה.
מספסל שכלל פרט לטי ג'יי מקונל, אמיר ג'ונסון והולמס, את ג'אליל אוקאפור, ניק סטאוסקס , TLC וג'ראד בייליס כשחקן שישי של הקבוצה (אלוהים ישמור!!) הספסל כיום כולל את בלינלי, איליוסובה , ג'סטין אנדרסון ומרקל פולץ שחזרו מפציעות.
כיום לברט בראון יש את הכלים לנהל רוטציה חזקה ורחבה ולא פעם הספסל אפילו מתעלה על ההרכב הראשון במיוחד בריצה של הקבוצה בסוף העונה כשאמביד נפצע.

מחושך לאור
בתום עונת  2015-16 מסיימת פילדלפיה את עונת הפרוסס השלישית עם 10 נצחונות, סם הינקי רואה את הדלת החוצה בעידודו של אדם סילבר, ג'ואל אמביד מפספס עונה שנייה ברציפות עקב פציעה ומקבל השוואות לגרג אודן בכל מקום , ג'אליל אוקאפור מסיים עונת רוקי (בחירה 3 בדראפט 2015) שעיקרה תקריות מחוץ למגרש –ייאוש מוחלט עם ניצוץ של תקווה שאת הגרוע מכל עברנו.

 

שנתיים אחרי הסיקסרס, סביב הכוכבים הצעירים של הקבוצה וברט בראון המושמץ ששורד עונה חמישית בקבוצה, מציגים שיפור של 42 נצחונות ונכנסים לפלייאוף ראשון מזה 5 שנים בכושר שיא. כשהחלה העונה הסיקסרס הציבו לעצמם מטרה להגיע למקום בפלייאוף ולצבור נסיון פלייאוף – ההפתעה הגדולה מהקבוצה העונה  מעלה את רף הצפיות.

היסטוריה :

זו העונה ה- 69 של הסיקסרס בליגה, וכמו שכתבתי למעלה, העונה זו אחת העונות המוצלחות  של הסיקסרס ב-30 עונות האחרונות שבהן הקבוצה לא ראתה הצלחה גדולה פרט לביקור בודד בגמר הליגה בשנת 2001 ( זו גם העונה היחידה ב-30 שנה האחרונות שהיא עברה את רף ה- 50 נצחונות) .

פילי חוזרת לפלייאוף לאחר 5 שנות בצורת והמפגש היחיד של הסיקסרס עם מיאמי בפלייאוף היה בעונת 2010-11 בסיבוב הראשון בו ניצח הטריו של מיאמי את פילי 4-1 בדרך להפסד בגמר הליגה לדאלאס של נוביצקי.   במיאמי של אז כיכבו לברון , ווייד ובוש שהיו באזור גיל 26 ובשיאם, פילי התבססה על קבוצה אפורה שהכוכב הבולט שלה הוא אנדרה איגאודלה.

למה פילדלפיה מנצחת את הסדרה :
בארגון של הסיקסרס רוחשים הערכה רבה למיאמי ופט ריילי במיוחד ליציבות ולתרבות הארגונית שם . מיאמי יחד עם בוסטון היא הפרנצ'ייז המצליח במזרח לאחר ימי מייקל ג'ורדון והם למעשה אחד המודלים של הסיקסרס לבניית התשתית לקבוצת הכדורסל בפילדלפיה.
תוסיפו לזה את העובדה שמיאמי היא אחת הקבוצות המנוסות והמאומנות במזרח – קיוויתי שנפגוש את הבאקס בסיבוב הראשון וזה לא המצ'אפ שרציתי.

נקודה נוספת להתייחסות היא ברט בראון אשר מסיים עונה מצויינת. לפילי יש כמות  משחקים במיוחד בתחילת העונה בהם איבדו יתרונות גדולים והפסידו בדקות הסיום ובהם היתה ביקורת רבה על בראון והיכולת שלו להגיב ולבצע התאמות תוך כדי משחק – זו תכונה חיונית להצלחה בסדרת פלייאוף במיוחד מול ספולטרה המנוסה.

אבל…
מיאמי תיהיה הזדמנות מצויינת לפילי הצעירה להתבגר, לבחון את עצמה ושיטת המשחק של בראון על מנת  להכנס כמו שצריך לפלייאוף, הרוטציה של בראון לקראת סוף העונה ארוכה, איכותית ועמוקה ואני מאמין שהכושר האדיר שהקבוצה נמצאת בו יתן בטחון לבראון ולשחקניו הצעירים בסדרת הפלייאוף הראשונה שלהם.

המפתח לסדרה יהיה בן סימונס –  גוראן דראגיץ וטיילר ג'ונסון הם הגארדים של מיאמי ולא מסוגלים להתמודד מול סימונס הענק, הפתרון של סופלטרה במשחקים בין הקבוצות היה להתשמש בג'יימס ג'ונסון ( המצויין) כשומר סימונס וזה הצליח לו בחלק מהמשחקים.  המץ'אפ סימונס מול ג'ונסון יקבע את הטון בסדרה ואני בטוח שסימונס יגיע מוכן לסדרה.

vהסדרה מול ההיט – מבחן בגרות לסימונס

עוד מפתח הוא יכולת הקליעה של קובינגטון ו סאריץ במשחקים מול ההיט – שניהם מאופסים על 40% מהשלוש כפי שהיו כל העונה יגרמו להיט להענש על הצפיפות סביב אמביד וסימונס . דאריו סאריץ היה עוד אחת ההפתעות של הסיקסרס העונה עם כושר קליעה נפלא מבחוץ אך לקראת סוף העונה הוא פספס 4 משחקים עקב פציעה במרפק, וחזר בכושר קליעה ירוד , במשחק מול הבאקס, סאריץ חזר מאופס וזה יתרון אדיר לפילי אם ימשיך כך לתוך הפלייאוף.

בשורה התחתונה הקבוצות מכירות היטב אחת את השנייה ולמרות שמיאמי מנוסה ומאומנת אין לה עוד הרבה שפנים בכובע לשלוף מול פילי הכשרונית.
למיאמי יש חוסר בכשרון מול פילי והיתה צריכה נס של התעלות של דווין וייד (שממש נראה כמו השחקן מלפני 4 שנים) בשני הנצחונות שלה על פילי. תוסיפו לזה את יתרון הביתיות של פילדלפיה והעובדה שב- 2018 הפסידה רק פעם אחת בבית נותן לפילי יתרון .
הסיקסרס מובילים את הליגה בריבאונדים ובהגנה על הצבע, מידת כשירותו של ג'ואל אמביד לסדרה תקבע את אורכה. אמביד לא בכושר ייתן לוויטסייד את בם אבדיו הזדמנות להיות דומיננטים והסדרה תגיע ל-7 משחקים . אמביד בכושר משחק והסדרה נגמרת על 5 משחקים לפילי.

 

מיאמי היט / רועי ויינברג

מאזן: 38-44 והמקום השישי במזרח.

סיפור העונה: זאת הייתה עונה לא קלה למיאמי. הם דשדשו בתחילת העונה וספגו הרבה הפסדים מיותרים. לאחר מכן ההגנה שלהם התחזקה והם ניצחו 10 מ-13 משחקים, כשבשלב מסויים הם היו במקום השלישי בקונפרנס. לאחר מכן חוסר היציבות הכתה שוב, ההגנה התרופפה וחוסר היעילות של איש בהתקפה הורידה אותם ממאזן של 19-26 למאזן של 28-30 לפני פגרת האול-סטאר. היו לא מעט נקודות אור, בעיקר המשחק של שחקני המשנה – ווין אלינגטון, ג'וש ריצ'רדסון וטיילר ג'ונסון.

נראה שהמועדון הולך לזרוק עוד שנה לפח ואז במפתיע הגיע בדד-ליין הטריידים אחד, דווין וויד. גדול שחקני מיאמי בכל הזמנים (סליחה לברון) הביא רוח חדשה לקבוצה ובמשחקים מסויימים התעלה מהספסל. יחד איתו ועם השיפור ההתקפי שקורה כל שנה בקבוצות של אריק ספולסטרה אחרי הפגרה מיאמי התחילה לקלוע בצרורות כאשר ג'יימס ג'ונסון נראה כמו השחקן שהיה בשנה שעברה, קלי אוליניק נכנס לכושר הטוב בחייו וגוראן דראגיץ' הזכיר את השחקן המצטיין של היורובאסקט האחרון. הם ניצחו 13 מ-20 משחקים כדי להתבסס במקום השישי ולהשאר בתמונת הפלייאוף עם סגל מוגבל. סך הכל עונה מלאת עליות ונפילות וחוסר יציבות, אבל הקבוצה נכנסת לפוסט סיזן בכושר טוב.

היסטוריה:

מעבר לסל הקסום הזה יש עוד 2 אליפויות (2006, 2012), 2 הופעות בגמר (2011, 2014) ואת כל הסדרה של 2013 שזה אחד מרגעי השיא שלה. סן אנטוניו מובילה במשחק 6 במיאמי, 95-88, 29 שניות לסיום. לברון ג'יימס ודווין וויד לא מוותרים. 2 שלשות גדולות, 95-95 והארכה שכולה אדום-שחור-לבן. אחרי זה מיאמי לוקחת גם את משחק 7 ומשלימה קאמבק עצום בדרך לאליפות המתוקה מכולן. מאז הייתה עוד הגעה לפלייאוף שנגמרה בהדחה בסיבוב השני מול טורונטו, ולפני היו כמה גמרים אזוריים ושנים יפות של אלונזו מורנינג, רוני סייקלי ועוד שמות שאתם לא בטוח מכירים.

למה ניקח את הסדרה: בפלייאוף מדבר הניסיון. לפילדלפיה אין ניסיון. בן סימונס רוקי. ג'ואל אמביד בשנה השנייה בליגה וכך גם דריו סאריץ'. כשמוסיפים את רוברט קובינגטון, אנחנו מגיעים ל-0 גדול ועגול של משחקי פלייאוף משותפים ל-80% מהחמישייה שלהם. לג'יי ג'יי רדיק יש טיפה ניסיון, אבל גם הקליפרס שלו לא היו אימת הליגה, בלשון המעטה. 19 משחקים של ההיט העונה נגמרו במרחק של פוזישן אחד. במשחקים כל כך צמודים הניסיון מאוד משפיע, בעיקר במאני טיים.

למיאמי יש את הניסיון הזה. יש מאמן עם 2 טבעות אליפות כמאמן ראשי ולא אחד שלא אימן במשחק פלייאוף בחייו. יש להם MVP גמר, משהו שרק עוד 4 קבוצות יכולות להגיד (סן אנטוניו עם פארקר וקוואי, ג"ס עם איגודלה ודוראנט, קליבלנד עם לברון וגם דאלאס עם נוביצקי אבל הם לא בפלייאוף), MVP אליפות אירופה וסגל שחלק מרשים ממנו היה בריצה ב-2015. הם מכירים את המעמד.

בנוסף, מיאמי ניצחה ב-2 המשחקים האחרונים בין הקבוצות והפסידה את הקודם בנקודה. הם הראו שהם מסוגלים להתמודד עם ה-76' בצורה מרשימה יחסית. פילדלפיה באה בכושר טוב, אבל מלוח משחקים מאוד קל. מתוך 16 המשחקים האחרונים שניצחה, רק 3 היו מול קבוצות שעכשיו בפלייאוף. מאז האול-סטאר הם עם מאזן של 5-4 מול קבוצות פוסט-סיזן, כולל שני הפסדים וניצחון מול ההיט, מה שמראה שהכושר המפחיד שלהם הוא טיפה בלוף.

המצ'-אפ הזה אכן משחק לטובת מיאמי. במשחקים ביניהן אמביד הרבה פחות יעיל (41% מהשדה, 4 איבודים ו-5 עבירות בממוצע) כשבאחד הניצחונות של פילדלפיה הוא כלל לא שותף. אם ככה זה היה כשהוא היה יחסית בריא, איך זה יראה כאשר הוא יחזור מפציעה? קובינגטון ורדיק גם לא השפיעו במשחקים האלה, כשהם עם 35.6% ו-20.9% מהשדה בהתאמה מול מיאמי.

כשהמצב ככה מול ההיט, זה אומר שפילדלפיה תצטרך לאלתר. יכול להיות שנראה יותר בידודים של בן סימונס, מה שיכול לשחק דווקא לטובת מיאמי. ברצף הניצחונות של פילדלפיה הוא מוסר יותר והמשחק הקבוצתי יותר בולט. יהיה לו קשה ללכת ראש בקיר בפלייאוף כשהמשחק גם ככה נופל עליו – אין שחקן שנגע יותר ממנו בכדור העונה. ג'יימס ג'ונסון מצ'-אפ מצויין הגנתית מול אותו סימונס והוא ימנע ממנו את הנתיבים האלה לצבע. אם הוא כבר יגיע לצבע, יחכה שם אחד, חסן וויטסייד.

ההגנה של מיאמי פשוט תחנוק את פילדלפיה. בצד ההתקפי יהיה מעניין לראות איך הקבוצה תסתדר. במשחקים נגדם פחות בלטו אלינגטון, ריצ'רדסון, טיילר ג'ונסון, אוליניק ושאר קלעי מיאמי. הם הלכו על משחק פשוט יותר. פחות מסירות ויותר כדורים שנכנסים פנימה לוויטסייד, לצד בידודים של וויד. וויטסייד אחד משחקני המפתח בפלייאוף. בריצה הטובה האחרונה של ההיט הוא לא קיבל יותר מדי דקות, אבל בפלייאוף הם יצטרכו אותו. לא סביר שנראה את מיאמי מנסה לרוץ מול פילדלפיה שמצטיינת בזה ועוברת להרכבים נמוכים עם אוליניק היעיל או ג'ונסון כסנטרים.

מיאמי תכתיב את הקצב. במשחק העומד הזה וויטסייד עדיף כמי שיכול לקלוע בצבע וגם וויד כאחד שיכול לקחת את הכדור ולשים בסל. בדקות של הריצה מיאמי תוכל לנסות לרוץ, אבל השליטה בקצב המשחק מאוד חשובה פה. הקשיחות של מיאמי הפכה למשהו שמאפיין את המועדון בעידן פוסט-לברון ותבלוט גם כאן. הפיזיות הזאת תהיה יותר מדי לפילדלפיה הצעירה מול יריבות איכותיות. כשמוסיפים לזה התקפה עמוקה, עם 5 שחקנים שקלעו כמות תלת ספרתית של שלשות העונה, יש פה אגוז קשה לפיצוח. ה-76' חסרי הניסיון לא יהיו אלה שיפצחו אותו. לכן מיאמי תנצח את הסדרה הזאת ב-6 משחקים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. תודה רבה לכותבים, אחלה פריוויו.

    זה בידיים של פילי, וסביר להניח שלמרות חוסר הניסיון הם לא יפספסו את ההזדמנות.

    מיאמי ראויה לכל השבחים אבל צריכה לגייס אולסטאר כדי להתקדם בפלייאוף בשנים הקרובות.

  2. נהדר חברים!
    פילי בכושר מטורף, יש לי הרגשה של סוויפ כאן.
    לא רואה את ספולסטרה מצליח לעשות קסמים עם הסגל המוגבל שלו

  3. פריוויו מעולה חברים ! רפי, אתה צריך לכתוב יותר!! סדרה שאמורה להיות מעניינת, גם אם אמביד חוזר. היכולת של וויטסייד יכול מאוד להיות שתכריע את הסדרה, אם יגיע אליה, גם כשאמביד ישחק, יש למיאמי סיכוי, אם לא, פילי תיקח את זה בקלות.

  4. נתחיל בכך שאין ספק שפילדלפיה פייבוריטים בסדרה.
    אבל הפערים בין הקבוצות קטנים משניתן לשער.

    זו קבוצה שמסוגלת לנצח כל קבוצה בליגה, כפי שניתן היה לראות בשורה של ניצחונות מרשימים במהלך העונה (התבוסה שהנחילו לקליבלנד המחודשת, 2 הניצחונות על בוסטון עם קיירי בהרכב),
    ולהפסיד לכל קבוצה בליגה (ההפסדים המביכים לניקס ולנטס בשבועיים האחרונים של העונה).

    על מנת שזו תהיה הגרסה המפתיעה של ההיט, זו שמסוגלת לעבור את הסיקסרס בסדרה,
    שחקן המפתח הוא ווייטסייד. כאשר הוא אקטיבי ברב', ומיאמי מנצחת את הקרב על הרב', מיאמי מנצחים.
    באותם משחקים בהם הוא פסיבי, מיאמי מפסידים.
    קל זה לא יהיה, בגלל שהסיקסרס, זו אחת מקבוצות הריבאונד החזקות בליגה. קשה מאוד לקחת מולם רב' התקפה, גם כאשר אמביד לא משחק.
    יצליחו ההיט לשלוט במאבק על הפוזשנים (ישיגו יותר פוזשנים דרך הגנה ורב' התקפה, ימנעו מלאבד פוזשנים ברב' ההגנה ובאיבודי כדור),
    יהיה להם סיכוי טוב לנצח את הסדרה.

    אבל כאמור –
    מול הסיקסרס שמתמחים בלנצח את המאבק על הפוזשנים, זה יהיה קשה מאוד.

    תודה חברים, פריוויו מצוין.

    1. מסכים. לכן יכול להיות שנראה דקות של אוליניק ליד וויטסייד, למרות שבתחילת העונה השילוב הזה היה לא כל כך טוב

  5. הולך עם התחזית של טוראי (רק בצבא) ויינברג. הנסיון יעשה את שלו.
    פילי תצבור נסיון ועונה הבאה עם אמביד בריא גם בפלייאוף בתקווה תהיה מוענדת חזקה מאוד.

  6. תודה רבה!

    סימונס יתחיל להיחנק בסיבוב הזה.
    מיאמי תקשה ולא תוותר בקלות.
    אבל פילי עמוסה מדי בכישרון (במיוחד אחרי הטריידים שהביאו את בלינלי ואליאסובה), והיא תנצח בסוף, כדי לעוף בסיבוב הבא נגד בוסטון (שם סימונס ייחנק סופית וישבוק).
    4-2 פילי

    1. בלינלי ואיליוסובה הם החתמות ללא טרייד לאחר שנחתכו מאטלנטה.
      כאמביד בחוץ מיאמי יתרכזו בסימונס שיקבל מהם טיפול מיוחד
      דרך אגב גם ווינסלו מסוגל לעשות לו צרות
      כמו שכתבתי זה מבחן בגרות לאוסטרלי

  7. תודה לכם, רועי ורפי!

    רועי, אני מבין שבניגוד למה שכתבת על הניתוח של יוטה-רעמים, כאן אתה חושב שחוסר הניסיון של פילי יהיה לה לרועץ, למרות הכשרון? 😏

    אם הביתיות הייתה של מיאמי הייתי מסכים, אבל חשוב לזכור שלפילי יש אחלה קהל, והוא יעזור להם לעבור את הסדרה, אם כי בקושי.
    לדעתי 4-3 לפילי הוא הימור הוגן.

    1. חשבתי שמישהו ישאל על ההבדל פה לבין יוטה. לג'אז יש יותר ניסיון מפילדלפיה (סיבוב שני שנה שעברה לכל הצוות המסייע של מיצ'ל ורוביו) ומאמן שעבר כמה סדרות פלייאוף. לפילדלפיה אין והיה להם לוח קל מאוד בזמן האחרון, לך תדע איך יתמודדו עם העלייה ברמה

  8. פצתה של פרוויו. איכשהו הצלחתי לקרוא אותו, למרות שאני במצוקי דרגות ואין קליטה.
    היקום רצה שאקרא את זה. 🙂

  9. לדעתי הפקטור הקריטי בסדרה הזאת הוא הצמד שכמעט לא הוזכר בכתבה של רפי : בלינלי – אליסובה. הם משפרים את פילי ב 20% לטעמי. עם 35-40 דקות של שניהם על המגרש הם נותנים לפחות 25 נקודות חשובות.
    עם זאת , משחק מס' 1 בו אמביד לא משחק הוא הזדמנות גניבה למיאמי, ואם הם יצליחו לנטרל את ההתלהבות והחגיגה שתהיה בפילדלפיה במשחק פלייאוף ראשון משנת 1926, יש להם סיכוי לנצח את נמשחק הזה ולשים את פילי בפיגור וקצת פאניקה, שעלולה לחוסר הנסיון שלהם לבלוט ולהביא לסנסציה כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף. (מנחשי הופס נותנים 79-21 אחוזי הצלחה לפילי.)

  10. הסיקסרס לוקחים עם אמביס סימונס סאריץ ובעיקר עם הספסל היעיל והמרשים
    וההיט יתנו פייט.. אבל הסיקסרס יקחו

  11. סיקרס ב5 קל , סימונס הוא התיקון של לברון , שלברון נכנס לליגה הוא התחיל כשוטינג גארד ואז עבר לסמול , הוא היה צריך לשחק כרכז ,אולי אם היו משבצים אותו כרכז מההתחלה היום הוא כבר היה גדול מכולם , הוא היה רכז יותר כשרוני מסימונס .
    סימונס עם ראיית משחק מצויינת וגם משחק הגנה יחד עם אמביד בריא מרכיבים צמד מצויין .
    השאלה הבעיה הבניה מסביב , קובינגטון מצויין לגבי עמדות 2ו4 הייתי עושה חשיבה כדי להביא שחקנים מתאימים ,רדייק וסאריץ הם סגנון השחקנים שצריך רק צריך לכוון לרמה יותר גבוהה , הטרייד של פולץ היה מיותר , דווקא הבחירה שהייתה תפורה לסיקרס היה מיטשל עוד לפני שנהפך לכוכב בליגה , הפוטנציאל שלו לd&3 ברמה גבוה היה בדיוק מה שהיו צריכים בסיקרס , אולי לנסות עכשיו איזה טרייד להנחית את האריס מדנבר או החתמה של אברי ברדלי .

  12. האמת, אני אהיה מופתע אם ההיט לא ינצחו את זה או לפחות יגיעו למשחק 7. מילא חוסר הנסיון המוחלט של אמביד וסימונס (לא השתתפו אפילו בטורניר NCAA), אבל יש להם גם מאמן שיצטרך להבין מה זה סדרת פלייאוף תוך כדי תנועה. תכנית משחק של ספולסטרה שתבוצע היטב יכולה לנטרל את כל עודף הכשרון של פילי

  13. ברט בראון היה עוזר בספרס 12 עונות והיה שותף ל5 אליפויות
    אמנם הוא לא היה מאמן ראשי אבל הוא לא ממש חסר מושג

    1. נכון, אבל מאמן ראשי ועוזר זה שונה לגמרי. במיוחד שמולו יש אחד שהגיע ל-4 גמרים וזכה ב-2 אליפויות כמאמן (ועוד אחת כעוזר)

    2. לרגע לא מזלזל בבראון, להיפך, אבל לא אתה, לא פופ וגם לא הוא עצמו יודעים איך הוא ינהל סדרת פלייאוף, פשוט כי הוא עוד לא ניהל אחת. מנגד, ספולסטרה אצלי הוא המאמן מס' 2 בליגה וזה אמור לשחק תפקיד.

      1. לא יודע עם מספר 2 אבל בטוח טופ 5, הוכיח כבר מזמן שהוא לא רק הבובה על חוט שייחסו לו בתחילת הדרך עם לברון בהיט

  14. לא חושב שהדגשתי מספיק כמה ג'ונסון הקשה על סימונס בהגנה במשחק האחרון בין הקבוצות. הוא שומר אותו מצויין ויעשה לו חיים מאוד קשים כל הסדרה

    1. נכון נאוד לסימונס צפויים חיים קשים ומיאמי היא אחת הקבוצות היחידות שבנויה לטפל ביתרונות שסימונס מביא –

      אבל….. כשג'ונסון או ווינסלו שומרים את סימונס יש מיסמץ' חבוי בד"כ יש שחקן נמוך על סאריץ או קובינגטון.
      בשלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות זה היה המאבק בין ספולטרה לבראון איך לנצל/להגן על המיסמץ'- לסאריץ היו הרבה פוסטאפים קלים מול ריצדסון או דראגיץ ויש לו קרוב ל-20 נקודות בממוצע מול ההיט.
      קובינגטון לעומתו היה 0-10 מהשדב במשחק האחרון מול ההיט והיה אחת הסיבות העיקריות להפסד.
      בגלל זה כתבתי במפתחות של פילי לסדרה שהרבה יהיה תלוי ביכולת של קובינגטון וסאריץ לפצח את ההגנה של ההיט.

  15. נהדר תודה רבה .
    סדרה מסקרנת כי הכישרון של פילי אך הניסיון של מיאמי .
    אם פילי עוברת איני רואה סיבה למה לא יקחו את המזרח .

  16. זה מה שכתבתי בפריווי על הסדרה הזאת:
    אחלה פריוויו. סדרה הכי שיוויונית במערב. אין ממש יתרון לאף קבוצה לא בחמישיה לא בספסל וגם הדפנסיב רייטינג די קרוב. סדרה שהולכת ל 6-7 משחקים יש מצב שתוכרע על הביתיות ועל זה שלילארד הוא האלפא דוג הכי גדול בסדרה הזאת.( גם עניין של יותר נסיון מול דייויס). דרך אגב בלי מירוטיץ בחמישיה הייתי הולך בבירור על פורטלנד אבל הוא פקטור משמעותי.
    הלכתי בברקט על הבלייזרס ב 7.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט