גולדן סטייט (2) – סן אנטוניו ספרס (7) – איתן מאג'ר – MBK

גולדן סטייט וורירס ( 24-58 מקום 2, האלופה )

גולדן סטייט אלופה הלא כל כך כך גאה העבירה עונה רגילה בהילוך נמוך (מאוד) וסיימה ברוורס.

היא סיימה את העונה במאזן שלילי של 10-7 ולא נראה שהיא הולכת לשחק עד יוני

ה-אבל הגדול האם זו שיטת סטיב קר להרדמת הליגה והיריב ?

האם תיאוריית הקונספירצייה נכונה והפצועים + קארי יקצרו את הרגילת ויתייצבו בזמן בדרך לטבעת נוספת ?

עם כל הטארררם על עונה רגילה גרועה גולדן סטייט עדיין מובילה את הליגה בנקודות למשחק בלא פחות מ 6 (!) קטגוריות – נקודות למשחק,אסיסטים,בלוקים,אחוזים מהשדה,מדאון טאון ומהקו.

נראה שהלוחמים זורקים קצת בהגהנה ( אולי כדאי לשלוח את רפי גינת לאורקל ארינה,אני בטוח שקריאת הקרב המפורסמת שלו די-!!!!-פנס !!! ,יכולה להעיר את הקבוצה )

יש הרבה סימני שאלה סביב גולדן סטייט אבל הפלוס הגדול שלה הוא הצד שלה בפלייאוף במקום לקבל את OKC או יוטה היא תתקל בפורטלנד או ניו אורלינס הנוחות הרבה יותר.

הגולדן בויז כבר לא המאמי הלאומיים אחרי הארמברקס שנתנו לכספי ( ושלא בצדק לדעתי ), סטיב קר שוב הצליח להערים עליו ולשחק אותה נפגע ועצוב עומרי שלנו אכל את זה כמו טינאייג'רית ששומעת לראשונה את המשפט – זה לא את זה אני,כואב אבל פחות.

האם קווין קוק רכז ד-ליג יכול לספק את הסחורה ? האם הספסל של גולדן סטייט יחזור להיות אימתני בפלייאוף ? והאם הנשק הסודי – זאזא- למי קראת גרוזיני עם ראש טלוויזיה – פאצוליה יציל את הקבוצה ברגע האמת ?

1-16 אלופים ,עכשיו נראה אותנו עושים בק טו בק

משהו בגולדן בויז איבד מהקסם, אבל היי אני הכוסית של הכיתה וממש לא אכפת לי מה פשוטי העם והשרת חושבים עליי !!!

גולדן סטייט היא ה – טים טו ביט ! עד שפול,ד'אנטוני והארדן לא יוכיחו אחרת (ויסלח לי אלפטון אבל מדובר פה בצ'וקרים וג'וקרים סדרתיים),אופס כמעט שכחתי צריך לדבר על שאריות הספרס. בלי קוואי בלי 50 ניצחונות בעונה ובלי שהם נראים טוב ,אני מבקש לעזוב.

ראינו כבר שהספרס נטולת קוואי היא כמו האאודי Q5 של השכן שלי אחרי שנגמר לה המצבר ,עם כל הפאר וההדר היא לא זזה רוורס בלי כבלים.

במשפט אחד – סווים וגמרנו

עדיין קווין דוראנט הוא השחקן הטוב בליגה ויחד עם קליי וקצת גרין מול הספרס זה יספיק לטיול ב 5 משחקים.

מאזן עונתי (3-1 לוחמים )

Golden State Warriors @ San Antonio Spurs L 75 – 89
Golden State Warriors vs. San Antonio Spurs W 110 – 107
Golden State Warriors vs. San Antonio Spurs W 122 – 105
Golden State Warriors @ San Antonio Spurs W 112 – 92

במשחק שהספרס ניצחו גולדן סטייט הופיעה ללא שחקניה המובלים

שיעור בהיסטוריה

שחזור גמר המערב של העונה שעברה,איך זה נגמר בסוף כולם זוכרים -סוויפ שך גולדן סטייט ופציעה של קוואי

זו הפעם ה 4 שהקבוצות נפגשות המאזן עומד על 1-2 לטובת גולדן סטייט

ב 2013 הספרס ניצחו 2-4 בחצי גמא במערב

תחזית

הספרס פותחת את המשחק הראשון ב-אטרף היא מובילה ב 25 הפרש עמוק בתוך הרבע ה -3. פופביץ כבר חושב על הפרק הבא בספרו – געגועי לברוס בואן. ואז או אז זאזאה פאצוליה עולה לריבאונד ובמקום לתפוס את הכדור הוא מפוצץ ללמרקוס אונדריג' את הפרצוף.

גולדן סטיט חוזרת בקאמבק הירואי בעיקר בגלל שהספרס נראים כמו נפגעי חרדה.

הלוחמים ממשיכים לסוויפ קליל לתפארת הייט אשברי והבן הנעלם של סטוקטון.

סן אנטוניו ספרס (35-47 ,מקום 7 )

פיל ג'קסון בספרו 11 כותב שבשנים המאוחרות של הלייקרס של שאק-קובי כולם היו בטוחים שיש להם כפתור פליאוף. שהם מדשדשים ואז כשמגיע הפליאוף הם פתאום יתחילו לשחק טוב. הוא כותב שלא היה להם כפתור כזה, שאין כפתור כזה. וזו הדילמה שלי בתחזית לספרס-לוחמים. אין לי מושג נגד מי אנחנו משחקים נגד הקבוצה ההיסטורית שרמסה את הליגה בשלוש שנים האחרונות או נגד הקבוצה חסרת האמביציה וכבוד של החודש האחרון.

הפעם האחרונה שהתראנו
הספרס עדין מלקקים את הפצעים של המפגש האחרון מול הלוחמים. זה היה רק לפני שנה כשהובלנו בבטחה ב 20 הפרש ואז הגיע ההוא שאין לומר את שמו מגיאורגיה. רק לפני שנה הספרס היו מצויידים בשחק טופ 3 בליגה ואז הגיע ההוא שאין לומר את שמו. בסיום אותו גמר מערב, הספרס קיבלו סוויפ והלוחמים המשיכו לאליפות.

למה הספרס הולכים לקחת את הסדרה הזו בחמישה משחקים?
מיס מאץ, סדרת פליאוף זה לפני הכל עניין של מצ'אפים. לספרס אין שחקן שיכול לעצור את דוראנט או אפילו להאט אותו. ללוחמים אין שחקן שיכול להתמודד עם אולדריג. גרין הוא הגבוה היחידי שיכול, אבל הוא נמוך מידי. מצד שני ההוא שאין לומר את שמו תמיד יכול לחרב את הספורטיביות לחלוטין.

בגזרה ההו כו חשובה הזו, אפשר היה לחשוב שהלוחמים לוקחים כי קפקייק שחקן טוב יותר מאולדריג. אבל כאשר נותנים לקפקייק את הקבוצה הם נראים זוועה. סטיב קר אמר באחת מהראיונות שזה חשוב שכולם יהיו מעורבים בתקפה כדי שיתאמצו בהגנה. אם אתה עולה להתקפה כצופה, אתה מגן פחות טוב, פחות מתאמץ. הלוחמים בנויים על זה. כאשר דוראנט לוקח את המשחק על עצמו, זה פוגע בזרימה של ההתקפה, לא כולם נוגעים בכדור ואז ההגנה חורקת. אז כאן יש יתרון חשוב לספרס.

הגנה: לקבוצה הגנה טובה יש לפני הכל רצון. לפני התיאום, לפני האורך או האתלטיות מגיע הרצון להגן. הרצון הזה להשאיר את הכל על המגרש. לעשות הכל כדי לקבל את הכדור בחזרה. העונה הספרס חיים את זה. הם כל כך אוהבים להגן שלפעמים זה נראה שלהתקיף הפך להיות מטלה לא נעימה בשבילהם. ללוחמים לעומת זאת יש בעיה גדולה בבלוטות החשק. לרוב כאשר אין חשק ההגנה נפגעת הרבה לפני ההתקפה. בחודש האחרון הם הדרדרו למקום ה 11 בדירוג ההגנתי. וזה, חברים, שחקן ההגנה של הליגה בעונה שעברה ומי שאמור לעצור את הספרס:
https://www.youtube.com/watch?v=E0pbEcY7F4A

פציעות: שני הקבוצות מגיעו ללא השחקן הכי טוב שלהם לסדרה. הספרס התרגלו לשחק בלי קוואי כל העונה ופיתחו התקפה סביב אולדריג. הלוחמים לא רגילים לשחק בלי סטף. לא רגילים לשחק בלי התנועה הבלתי פוסקת שלו והאיום התמידי שלו מכל מקום במגרש.

מה יכול להשתבש? הלוחמים יבינו סוף סוף שהשחקן הכי טוב והכי חשוב שלהם הוא לא הקפקייק או גרין, אלא תומפסון. אם הם יתחילו לשחק עליו ולמכסם את היכולות שלו על חשבון דוראנט, הספרס בצרות. אני לא רואה את זה קורה, כי הם רוצים את דורטנט מרוצה וחותם לעונה נוספת. ממליץ על הכתבה המצויינת של סער בדיוק בנושא הזה: http://www.hoops.co.il/?p=121825

כמה נקודות למחשבה: לסלו-מו, קייל אנדרסון, יש את דירוג ההגנה השני בטיבו מבין כל הסמול פוורדים בליגה. והגארד עם הדירוג ההגנתי הכי טוב בליגה הוא דג'ונטה מארי. אם קבוצה שיכולה לאמלל את הלוחמים בהגנה זה הפלח ולהקתו. התקפת הלוחמים בנויה על זרימה ותנועה. יהיה קשה מאוד ללוחמים לפתח את משחק התנועה שלהם מול ההגנה הספרסית, במיוחד כאשר דוראנט ינסה להציל את המולדת בכל מיני משבר באמצע רבע.

הספרס גרועים בהתקפה? לא בטוח בכלל. עם אולדריג על המגרש הם מדורגים במקום העשירי ביעילות התקפית בליגה. וכאשר החמישיה שהכי משחקת ביחד, מילס, דג'ונטה מארי, אולדריג, סלו-מו וגרין, על המגרש הם מנצחים יריבים ביותר מ 15 נקודות. זה נכון שהיו משחקים שהיה ממש קשה לצפות בהם כאשר הספרס היו בהתקפה, אבל אני חושב שזו היתה בחירה מודעת להאט את המשחקים כמה שיותר. את היכולת לרוץ יש לספרס.

המפתח הסודי לניצחון ספרסי: לספר לקוק ולכולם, שקוק טוב כמו סטף.

שלא יהיו טעויות, הלוחמים לא שמחים לקבל את הספרס בסיבוב הראשון בלי סטף. ובצדק.

תחזית: הספרס ב 5 משחקים (אם זה יגיע למשחק 6 סטף חוזר ואז אפשר להזמין חופשת דייג)

לוח המשחקים המלא

 

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. תודה מידן, ותודה איתן על האופטימיות.

    הספרס הפסידו את הסדרה הזו במשחק בניו אורלינס ברביעי בלילה…. בלי קוואי הדרך היחידה שלהם לנצח את הלוחמים בסדרה, גם בלי קרי, היא לא להגיע אליה בכלל, וזה, למרבה הצער, לא קרה.

    מקווה שזה לא יגמר בסוויפ, מעריך שכן.

  2. A golden summer

    https://www.youtube.com/watch?v=7_FJUSBFbJM

    האם גם הקיץ הקרוב יהיה כזה ? מחר נתחיל לקבל תשובות ראשונות. .
    אני מקווה שמהמרי וגאס צודקים , ולא עגל , עידן גילרי ואחרים .

    כדי שהסדר העולמי ישוב לקדמותו צריך שסטיב יבהיר ל-KD שהלוחמים אינם קבוצת ISO , והם צריכים לשחק עם הנעת כדור וחילופי מקומות בלתי פוסקים . את הבידודים נשאיר לאבו-זקן העאלק MVP – זה לא המשחק שלנו.
    KD צריך לשחק על המשבצת של האריסון בארנס . כמובן הוא טוב ממנו ב-2 דרגות , אבל זה מה שהוא צריך לעשות . קווין קוק ירכז ויתרום מכסת נקודות סבירה עד שיחזור המרווח הגדול מכולם . הטוסטר צריך להיזכר שכשאחיו איננו הוא צריך לקחת יותר אחריות . דונקי צריך להיזכר שכשהוא רוצה הוא שחקן ההגנה המגוון והיעיל בליגה . ואיגי ושון צריכים לשתות ממעיין הנעורים .

    1. אין סיכוי בעולם שדורנט יסכים לשחק כמו בארנס, אני גם לא חושב שקר יבקש ממנו את זה. אם השמועות נכונות והוא יצא מהחוזה שלו, הם חייבים אותו מרוצה. יהיה הרבה ISO עד שקרי יחזור

    2. קבלתם הזדמנות טובה להתעורר מתרדמת.העונה הסדירה מול יריבה יחסית נוחה . מאמין שזה ייגמר ב-6 ללוחמים אבל לא בקלות רבה.

  3. תודה על הניתוח!

    לדעתי הספרס יצליחו לשחזר את סדרת הסיבוב הראשון שלהם משנה שעברה מול ממפיס, רק שהפעם הם יהיו בתפקיד ממפיס –
    הם ייתנו פייט טוב, יילחמו כמה שניתן כדיי לקחת את משחקים 3-4 בבית ולהשוות את הסדרה, אבל במשחקים 5 ו-6 הלוחמים יסגרו את העסק וישלחו את פופ וחבורתו לחופשת הקיץ.

  4. ג"ס כנראה ינצחו די בקלות,אבל אני אשמח אם הספרס יתנו להם קצת מכות ויעייפו אותם. הדבר הראשון שחייבים לעשות זה לשים מישהו על האוזן של דריימונד ולהוציא אותו מאיזון. 5 טכניות ואז מתחילות ההשעיות.גו ספרס.

  5. מאנו (מיקי) אני עונה לך בקשר לדיון על קליי גם כאן כי לא ידעתי אם תראה בטור של סער שעומד להיעלם:

    א. איך עוד לא למדת שהאישה תמיד צודקת?

    ב. הפלייאוף האחרון של קליי היה מאד חלש והוא נבלע בתוך הקלילות שבה הווריורס זכו באליפות. אז כן מהבחינה הזו האחוזום,הזריקות והנגיעות ירדו משמעותית. אבל לדעתי זה יותר נובע מהכושר הירוד שבו הוא היה ולא מהנוכחות של דוראנט. בוא נגיד שהפלייאוף הנוכחי יהיה מבחן טוב לתיאוריה הזו.

    ג. היה לי את הויכוח הזה עם ניב בתחילת השנה וכשבדקתי את זה לא זיהיתי נפילות אצל תומפסון. להיפך השונות בקליעה שלו יחסית נמוכה. הפלייאוף האחרון באמת היה תקופת שפל מבחינתו באופן כללי.

    ד. אם ראית את הווריורס בשנתיים האחרונות אז אתה תדע שתומפסון נמצא על המגרש עם דוראנט יותר מאשר עם קרי.

    1. הזכרון שלי גורס שהשוותי את המספרי נקודות שלו למשחק עם של הארדן או ווסטברוק בשלוש שנים האחרונות והשונות הייתה בערך אותו דבר.

  6. תודה על הניתוח.
    הלוחמים ייקחו את הסדרה יש להם יתרונות עצומים על המגרש,
    לפרסם יש יתרון אחד על הספסל וזה פופוביץ' הגאון.
    וזו הסיבה היחידה שהספרס יקחו 2 משחקים בסדרה.

  7. פריוויו מקיף ומעניין מאוד. לדעתי גולדן תעבור ב-5 משחקים כי הם פשוט קבוצה טובה בהרבה, למרות שהספרס מאומנים היטב ויתנו פייט. אני לא חושב שהווריורס יגיעו לגמר, אבל הכל תלוי בכושר שלהם עד אז ובאיך קרי חוזר. מבחינת יכולת הם שם לגמרי

  8. תודה חברים, ממש מקווה שנראה כאן סדרה טובה מהצפוי.
    ההימור שלי הוא 4:2 לצהובים, אבל בתקווה שהספרס יוכלו לתת מאמץ נוסף למרות המחסור העצום בכישרון.
    אולדריג' יצטרך לתת הופעת פלייאוף מושלמת וההגנה הספרסית תצטרך להתעלות לגבהים חדשים

  9. אני באמת מופתע מזה שאתם אוכלים את החרטה הזו שקרי פצוע.
    הוא אמנם באמת לא הולך לשחק בסדרה הזו, אבל הוא לא יחזור פצוע כמו ב2016 והאמת היא שלא ככ צריך אותו נכון לכרגע.

    3 גמרים ברציפות, להיות הפייבוריט המוחלט במשך כל עונה – זה פשוט שוחק. אם אתה לא מייצר משברים אתה נקלע אחר כך לשאננות וזה בדיוק מה שבגולדן סטייט עשו עכשיו.
    גם השחרור של כספי היה מצוין להם, מן מראית עין של "נאלצנו לנקוט בצעדים ככה וככה בגלל שהרכז הפותח שלנו פצוע".

    עם לנארד בריא וקרי פצוע, אין לווריורס סיכוי נגד הספארס.
    עם שניהם פצועים, הכישרון של הווריורס עולה בהרבה והוא זה שינצח.
    אני לא בטוח שיש קבוצה בפליאוף שהספארס מנצחת ללא יתרון ביתיות, אנחנו פשוט קבוצת חוץ מזעזת לאורך כל העונה.

  10. אין לי מושג מה יקרה
    אבל החריקות בגולדן לא יכולות.להיות מקריות.
    שמה שעברה הם חזרו לעצמם רק מפני שק ד נפצע והמערכת התיצבה מסביב למע הישנה ארבעת האסים קליי סטף דריימונד איגי.
    השנה הדבר לא קרה דוראנט דורש את הקב לעצמו וזו נקרעת.
    לא רואה איך קב קרועה עוברת סיבוב
    הקשר לפאצוליה לא לדאוג לו ,אני מעריך שהוא יפצע במשחק הראשון ….

  11. עוד משהו:
    זו יכולה היתה להיות הזדמנות מצוינת להחזיר את לנארד למשחק ולקחת את הסדרה הזו.
    אבל כנראה שהוא לא רוצה לשחק במועדון.

    יש משהו בנ.ב.א שהוא ככ שונה מכדורגל:
    בכדורגל, אם יש משחק חשוב, לפעמים אפילו כמה ושחקן לא כשיר ב100 אחוז – הוא יקבל זריקה או יעשה "מאמץ".

    אני כל הזמן שומע איך גורדון הייוורד בוודאות לא ישותף העונה (נו, הוא כבר רץ וסדרת הגמר מתחילה בתחילת-אמצע יוני), אין שום סיכוי בעולם שהוא יוכל לשחק 10-15-20 דקות אפילו באינטנסיביות פחותה?

    קרי? משחק 7 בסדרה מול הספארס, קווין קוק משחק על הפנים ועושה בושות, לווריורס אין מענה בעמדת הרכז – קרי לא ישחק 10-15 דקות ויקלע איזה 15 שלשות שיתנו מרווח נשימה ויצא החוצה בחזרה?

    יש הזדמנויות שלא חוזרות.
    לא יכול להיות שלנארד כשיר לשחק סה"כ 9 משחקים מתוך 86 משחקים (82 רגילה ו4 לפחות פליאוף).

    יש פה הזדמנות לספארס להעיף את הווריורס, שגם פצועים וגם במומנטום גרוע.
    לספארס בכלל יש את המספר של יוסטון ואת זה ראינו בעונה שעברה ללא פארקר ולנארד (חלק מהזמן).
    קליבלנד משחקים גרוע וכל שאר הקבוצות במזרח פשוט לא טובות או לא מוכנות.

    ועדיין, לאף אחד אין מושג מה מצבו של לנארד, אבל בו זמנית כולנו בטוחים ב200 אחוז שהוא לא חוזר לשחק העונה, גם אם נגיע לגמר.
    זה פשוט מעצבן אותי.

    אני רוצה לראות את כריסטיאנו רונאלדו או מסי לא משחקים בשלבי הנוק אאוט בצ'מפיונס ליג. ימות העולם והם ישחקו ויסחבו עד שהם לא יוכלו לזוז.

    1. לא חושב שקוואי לא רוצה לשחק במועדון, אבל מסכים עם כל השאר – איכשהו בכדורסל תהליך ההחלמה יותר נוקשה (וקוואי עוד יותר נוקשה…). לא יודע למה זה ככה. יש אורטופד ספורט באתר? 😉 נשמח לשמוע את דעתו.

  12. החלום שלי הוא הפסד של ג"ס ובכך סופסוף להבין מי הוא השחקן החשוב ביותר בקבוצה הזו (במקרה שאותו השחקן לא יצוץ פתאום לסדרה).

    אמרתי ואומר שוב,קרי הוא השחקן החשוב ביותר בקבוצה הזו לפני עידן הקאפ-קייק ולאחריו.
    ג"ס נראת קבוצה רגילה ככל הקבוצות ללא קרי
    הקאפ-קייק ללא קרי הוא אותו שחקן מצוין אך הקבוצה נראת שיכפול של התאנדר ולא יותר

    ללא קרי ,הסדרה הזו יכולה ללכת ל6-7 משחקים ולא אתפלא אם הפופוביצ'ים יקחו אותה

  13. לא שומרים על דריימונד. אנדרסון מעצבן את דוראנט ומישהו הספרס תופס ארחו שילינג יד דהיינו ברטנס פורבס או מילס או גרין משו כמו 6/8 לשלוש. הגנתית גרין נותן עונה שהיא מאסטר פיס שזה מצטרף לעונות הטובות של מוריי אנדרסון למרכוס בהגנה. אני חושב שיש סיכוי ממשי לעצבן ולתסכל את גס, זה יצטרך קצב נמוך ושדוראנט ירכז הכל דרכו, משו כמו שכריס פול עשה לו לפני כמה שנים שדוראנט ניסה לעשות עליו פוסט אפ.
    סביר? פחות, יקרה? בהההה
    מאמין? ברור!!!

    1. צר לי אבל רשימת הניסים שלך קצרה מדי למשימה. מבקש להוסיף:
      פאו גאסול עם דאבל דאבל מוביל את כל שחקני הפלייאוף באחוזים מהשלוש.
      טוני פארקר עם עשרה אסיסטים בעשרים דקות למשחק.
      ברנדון פול עושה ג'ונתן סימונס של שנה שעברה.
      לוברן עם שתי חסימות על דוראנט מתוך ארבע בממוצע למשחק סך הכל.

      זהו. הפרודקט סיים את תפקידו, עכשיו רק נשאר לR&D לדלבר.

  14. תודה!

    תהיה סדרה צמודה ובסוף ג"ס ינצחו (חושב שנתתי להם ב-7 בבראקט).
    וזה רק בגלל שהספרס מאוד מוגבלים השנה – כשרונית ומנטלית.
    הם מפשלים סדרתיים השנה.
    אבל יש להם הגנה, ויתרונות בצבע שמתאימים נגד ג"ס, ואת פופ.
    וג"ס בלי קרי, עם הספסל החלש של השנה וביכולתה הנוכחית היא הכי פגיעה שיש.
    עדיין – ג"ס ב-7 בסדרה מהנה.

  15. הקטע המרגיז זה שתמיד לברון זוכה במזרח אז זה 'מזפח' בעוד שגולדן תמיד נהנית מדרך לא פחות נוחה ואף יותר לגמר. השנה הם מול הספרס נטולי קאווי, פורטלנד או השקנאים ורק אז תהיה להם יריבה קשה. לברון מול אינדי, פילדלפיה וטורנטו. דרך לא פחות קלה מזו של הגולדן שאוורס. כך היה גם בעונה שעברה (יוטה פורטלנד והספרס בחי קאווי) וכך גם ב2015 (ממפיס בלי קונלי, יוסטון כשעוד הייתה נגריה והשקנאים)

    1. להיות בדעה שהדרך של הוורייירס לגמר הייתה קלה זה בסדר, אבל לפחות תדייק ואל תספר שקרים, ממפיס לא היו בלי קונלי בסדרה. הוא החמיץ בדיוק משחק אחד(הראשון) והיה כשיר בכל שאר הסדרה.

  16. וואוו כמה שהפלייאוף הזה נהיה מעניין, וספציפית מה קורה עם הלוחמים. השאלות המרכזיות בהקשר זה הן עד כמה הם פגיעים ועד כמה דוראנט יכול לספק את הסחורה:
    – רב הפרשנויות מדברות, כמו בכתבה ובתגובות, על כך שבלי קרי הלוחמים במצוקה, ושבלתי אפשרי ללחוץ על כפתור פלייאוף.
    – כאן כמה אנשים, לדעתי, לקחו את העניין קדימה והכניסו את דוראנט למשבצת הריסון בארנס… מאוד מזכיר לי את הדיבורים של שנה שעברה על דוראנט כשחקן שישי, שאם היו קורים לא היינו זוכים לאחת מתצוגות הגמר הגדולות ביותר בהיסטוריה של המשחק.
    – קשה לי מאוד להמר, כי גם אני נדהמתי מהחולשה של הלוחמים מול אינדיאנה (שנראה היה שהם מנסים דווקא) ומהבזיון מול יוטה, עדיין נראה לי שברגע האמת לא יהיה אפשר לעצור את דוראנט וזה יעשה הבדל גדול.
    – וכדי לחסוך את הויכוח של שנה הבאה עד כמה דוראנט מצטרף לעגלה של הלוחמים (דעה של רבים מהאתר), או שהוא בעצם הציל את העגלה מטביעה אחרי שתי עונות חלומיות ותואר אחד (דעתי שלי ושל עוד כמה, שמבינים יותר ממני) – בואו כולנו ניקח את השנה כמקרה מבחן.
    – מבטיח שפלייאוף חלש של הלוחמים ובעיות הובלה של דוראנט ירגיעו את ההתלהבות שלי ממנו. מקווה שאם הוא ייתן בראש ויוכיח את עצמו (שוב) אז נבין כולנו עד כמה הוא היסטורי.

  17. אגב קוואי ולמה הוא לא חוזר כבר, למי שלא עוקב אחרי הטוויטר של הספרס אז אני ממליץ בחום. לפני כל משחק (אבל כל משחק) מפרסמים את ההודעה הלקונית הזאת:
    INJURY REPORT: Kawhi Leonard (return from injury management) is out for tomorrow’s Spurs-Warriors game.

    כל ציוץ כזה זוכה למאות גיפים מתוסכלים מאוהדים. די משעשע. מתסכל, אבל משעשע.

  18. תודה על הטור.
    אין לי הרבה להוסיף אלא רק לקטר בקול ששוב ג"ס קיבלה את הדרך הכי קלה להגיע לגמר המערב

    1. ושאני כן חושב שניתן לעשות סוויץ' בפלייאוף. זה מאוד תלוי מי הוא הרכב השחקנים ואם יש להם כבוד עצמי (ראו את האליפות השניה של יוסטון). לג"ס יש כבוד עצמי ולכן הם יעשו סוויץ'.
      וקרי כבר יגיע רק בשלב שני-שלישי כשבאמת יהיה בו צורך

    2. הווריירס תמיד מקבלים את הדרך הקלה לגמר. זה עניין של הגדרה. אם הווריירס מקבלים את xyz לא משנה מי אלו ומי קבוצות אחרות מקבלות אז זה הדרך הקלה.

  19. תודה על הטור קודם כל.

    הופתעתי לקרוא את שם הכינוי שלי במהלך הכתבה, נראה לי זה פעם ראשונה שאני מאוזכר פה בהופס ע״י אחד מן הכותבים המצוניינים של האתר.

    אל חשש מידן, אני חושב עליך רק דברים טובים ומסכים איתך לחלוטין שהקבוצה איבדה את הקסם. זה לא מפתיע כי כל הקסם מרוכז במספר 30 אחד פצוע, אבל גם בהתחשב בפציעה משהו במשחק שלהם שונה וגורם לי לרצות לקפוץ מהעגלה. לעצור בתחנה ולעלות על רכבת חדשה, אולי הסיקרס 🙂 אני חייב לציין שבסטרץ ניצחונות שלהם ובמיוחד אחרי הפציעה של אמביד (כן אני יודע שחוץ מקליבלנד כל הרצף היה מול קבוצות תחתית) משהו במשחק שלהם, עם התנועה והמסירות, וגיי גיי + בלינלי בתפקיד הספלאש-סיקסרס היה מאוד מאוד קסום.

  20. אלון עידן בהארץ על קר וכספי

    בעיני המתבונן – הוא לא כבד, הוא פצוע

    אלון עידן
    12:54

    את כל מה שמכוער בספורט האמריקאי אפשר לתמצת בעשר מלים: "זו לא היתה החלטה כל כך קשה כי הוא פצוע". את המלים האלו אמר סטיב קר, המאמן של עומרי כספי בגולדן סטייט, ששיחררה אותו השבוע (באמריקה לא "מפטרים", באמריקה "משחררים". כמו שמשחררים פנדה בחזרה לטבע כדי לא להחזיק אותה בכלוב. גם את כספי שחררו לטבע, עשו לו טובה בעצם).

    דווקא בחור נחמד קר. חייכן, אינטליגנט, רהוט. אבל חשוב להדגיש: זאת לא היתה החלטה קשה עבורו, בכלל לא. זאת היתה החלטה קלה, פשוטה. כמו שעבור דייויד פדרמן השחרור של ארז אדלשטיין מאימון מכבי תל אביב אחרי שני משחקי יורוליג היתה "החלטה פשוטה". מה שהיה קשה לקר זה בסה"כ "לעשות את זה". כלומר, להודיע לכספי. בכל זאת, "הוא היה איתנו כל העונה ואנו אוהבים את עומרי ואת מה שנתן לקבוצה".

    הקלישאה אומרת ש"אצל האמריקאים זה הכל ביזנס". אבל כמו כל קלישאה, תפקידה האמיתי הוא להפוך את החומרים הנזילים שמהם היא עשויה לחומרים מוצקים, כך שאפשר יהיה לצעוד על הביצה מבלי לטבוע. אבל בואו נמיס לרגע את החומרים האלו, בואו נטבע בתוכם: למה מתכוון קר כשהוא אומר שההחלטה לא היתה קשה "כי הוא פצוע"? הוא מתכוון לזה שבספורט האמריקאי — ובניגוד לכל האתוסים ההרואיים — משאירים פצועים בשטח. משאירים ומחליפים במישהו חדש, לא פצוע.

    במלים אחרות, הספורט האמריקאי גורס שאין ערך לעובדה ששחקן היה חלק מקבוצה במהלך כל העונה. גם אין ערך לעובדה שהוא נפצע במסגרת הקבוצה, כחלק מהניסיון שלו לתרום לה. לקבוצה אין שום אחריות על החלקים שמרכיבים אותה במקרה שהם מתקלקלים. הקבוצה היא מכונית: אין לה שום סנטימנט לקרבורטור, לרדיאטור, או לראש מנוע. ברגע שהקרבורטור מזייף, מחליפים. וכספי אפילו לא התקרב להיות קרבורטור. או רדיאטור. בטח לא ראש מנוע. אולי וינקר. אז הלך הווינקר. לא נורא, נחליף.

    דווקא בחור נחמד סטיב קר (בתמונה). חייכן, אינטליגנט, רהוט. אבל חשוב להדגיש: זאת לא היתה החלטה קשה עבורו, בכלל לא
    דווקא בחור נחמד סטיב קר (בתמונה). חייכן, אינטליגנט, רהוט. אבל חשוב להדגיש: זאת לא היתה החלטה קשה עבורו, בכלל לא.

    הכיעור הזה הוא הכיוון שאליו הולך הספורט העולמי: מסתם "ספורט" הוא הופך ל"ספורט מקצועני". הוא חושק מאוד בתוספת "מקצועני", כי היא מאפשרת לו להיפטר מכל מיני ניג'וסים שתמיד האטו והגבילו אותו. כי "מקצועני" זה אומר תכליתי, ענייני, ממוקד מטרה. "מקצועני" זה אומר שלא צריך להתעסק עם רגש, עם סנטימנט, עם זהות, עם מוסר, עם ערכים (מלבד ערך הניצחון) — כל הדברים האלה שאולי מתאימים לחוגי פילוסופיה, אבל לא ל"ספורט ברמות הגבוהות ביותר".

    על טענת הפרובינציאליות שהושמעה השבוע כנגד חובבי ספורט שהתקוממו על "השחרור", יש לומר כך: זה לא פרובינציאלי להתקומם כנגד הקור המקפיא שבו שוכן דבר יפה כל כך כמו ספורט. זה נכון שההתקוממות תמיד מופיעה כשהעוול קשור למישהו שאתה מכיר, אבל זה עדיין עדיף על קבלה מוחלטת של העוולות בשם איזושהי תפישה אוניברסלית מתקדמת, שאינה אלא התרפסות חסרת מודעות לתרבות המכוערת השלטת.

    אין שום דבר מתקדם או נאור באופן שבו הספורט האמריקאי מתנהל. ההפך: הספורט האמריקאי הוא הספורט הכי לא ספורטיבי שיש. המקצוענות האמריקאית היא חתירה מתמשכת נגד כל מה שאמור לסמל הספורט. בעיקר חתירה נגד מושגים כמו הגינות, אחווה ושוויון. ראינו את זה במקרה של דייויד בלאט, שנזרק ממועדון בגלל שהוא לא בא טוב בעין של הוד רוממותו לברון ג'יימס; ראינו את זה במעבר הלא ספורטיבי של קווין דוראנט לווריירס; ראינו את זה בטרייד חסר הרגש שבמסגרתו אייזיה תומאס הועף ברגע האחרון מהסלטיקס למרות עונה גדולה שנתן, ובהמשך באופן שנזרק מקליבלנד כי מישהו הרגיש שהבורג קצת חורק; וראינו את זה במקרה של כספי שנחתך בגלל פציעה שאירעה כחלק מהמאמץ שהשקיע עבור גולדן סטייט. אנחנו גם רואים את זה בסכומי העתק שמורעפים על השחקנים, שמצדם נעלבים בגלל שהציעו להם רק 20 מיליון דולר לעונה.

    כך שלמרות שהפרובינציאליות אכן קשורה לכך שהאינסטינקט המתקומם פורץ רק במקרים מסוימים — "הם משלנו" — צריך לטפח את האינסטינקט הזה ולא לבטלו בהתנשאות. צריך לטפח אותו כדי שתתאפשר התנגדות ממשית לכיוון הכללי המכוער שמשתלט על כל חלקה טובה, כולל בישראל. רק השבוע קיבלנו דוגמה מהדהדת לכך, כשמכבי ת"א הודיעה שהליגה המקומית לא מספיק מעניינת אותה ולכן היא תישלח קבוצת עודפים שתעביר שם את הזמן. את הקבוצה החשובה יותר, היקרה יותר, הזרה יותר — היא כבר תעביר לליגה החשובה באמת, היורוליג.

    הנה הספורט בתצורתו הקרה והמכוערת: המרדף אחרי ההצלחות ה"אוניברסליות" — גביע אירופה! — גורם למי שהוגדרה פעם כ"קבוצה של המדינה" לזלזל בצורה מחפירה בליגה של המדינה. לפעמים צריך פשוט לקחת כמה צעדים אחורה ולהתבונן באבסורד: מועדון הספורט הכי גדול בישראל מבקש להיפטר מהצביון הישראלי שלו; מבקש להיפטר מהליגה הישראלית; מבקש להיפטר מהישראלים עצמם — והכל בשם מה? בשם הרצון שלו להיות קבוצת הייצוג מספר אחת בישראל.

    1. כמה דמגוגי – מה שקר מתכוון אליו הוא ששחקן פצוע לא יכול לשחק. כספי שומר על כל הזכויות שלו ואם הווריורס יזכו באליפות הוא יחשב כחלק ממנה ויקבל טבעת. הווריורס חייבים מישהו שיחליף את קרי ולכן חייבים לחתוך מישהו.

      1. עידו לא על זה אלון עידן מדבר אלא על זה ש״ספורט״ ו״מקצועני״ הם שני דברים שמתנגשים זה עם זה

        1. הבנתי את זה יפה מאד. יש חלק מהדברים שאני מסכים איתם והרבה שהם פשוט לא קשורים למציאות אבל סה הוא העלה את המקרה של כספי באופן דמגוגי. המקרה של תומאס דוגמא טובה, אבל כאן מדובר בשחקן שלא יכול לשחק. מה יצא מזה שהוא ישב על הספסל? גם בקבוצת ספורט חובבנית אם מישהו פצוע יחליפו אותו בהרכב.

        2. עגל, הבעיה בפוסט היא שהוא לא מסביר מה כן עונה להגדרה של ספורט.
          למה המעבר של דוראנט לא ספורטיבי?
          למה הטריידים על תומאס לא ספורטיביים?
          למה כל הנ"ל פוגמים בהגינות, אחווה, ושוויון?

          כספי ירוויח כל סנט מהחוזה שלו במדי גולדן סטייט. כנ"ל בלאט.
          תומאס?
          כל הזכויות שלו נשמרו. כאשר יגמר החוזה שלו, יהיו לו את מלוא זכויות הבירד שלו.

          לטעמי, בהשוואה לספורט האירופאי, היכן שלא פעם זכויות השחקנים נרמסות (ע"ע מכבי ת"א וסיפור הסמים),
          היכן שלא פעם מוסר תשלומים הוא המלצה בלבד,
          המקום בו מונופולים ספורטיביים שולטים,
          היא בעייתית בלשון ההמעטה.

        3. נכון, הוא לא מסביר בדיוק מה זה ״ספורט״. הוא רוצה שיקראו לזה ״כדורסל מקצועני״ ולא ״ספורט מקצועני״ כדי שלאוהדים יהיה ברור שזה לא ספורט. ניחא

          1. לי זה מרגיש כמו מישהו שקצת לקח ללב שזרקו את בלאט, ועכשיו גם את כספי, רחמנא ליצלן.
            לא ספורט?
            היכן משוחקת ליגה יותר ספורטיבית?
            כזו שהשוויוניות מעוגנת בכללים של הליגה,
            כזו שלשחקנים יש חלק קבוע ברווחים, ואי אפשר לבלטל להם חוזה, או להעיף אותם לעזאזל?

    2. מסכים עם שניכם – המשפט של קר מוצא מהקשרו, אבל לטובת דיון מעניין במהו ספורט מקצועני.

    3. מפליא עד כמה עיתונאי מקצועי מרגיש חופשי לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר רק בשם הפרובנציליות.

      במצב שנוצר עקב הפציעה של קרי ההצלחה של קוק במילוי מקומו והכשלון היחסי של שאר האלטרנטיבות להנהלה של ג"ס – קר יכול ליעץ אבל הוא לא קובע – היתה רק אפשרות אחת. לותר על אחד השחקנים שחתום על חוזה כיון שלג"ס היו 15 שחקנים תחת חוזה כדי לפנות מקום לקוק.

      לא לנקוט בצעד הזה גובל בחוסר אחריות ניהולית. עכשו נשאר רק לבחור את מי לחתוך. כאן נכנסים למערכת שלמה של שיקולים חלקם לטווח הקצר וחלקם לטווח הארוך. לחלק מהאופציות יש משמעות כספית כבדה לחלקם פחות.

      אומר זאת כך, לו כספי היה בריא בשבוע האחרון של העונה הוא לא היה זה שהולך הביתה. אבל הוא היה פצוע וגרוע מכך, לא ברור מתי יוכל לשחק שנית. יתר על כן. כספי נוטה להפצע והמחצית השניה של העונה שלו לא היתה טובה.

      במצב הזה הוא הבחירה הנכונה. כל אחר מהשחקנים האחרים למעט קרי ומקאו בריאים ויכולים לתרום. מקאו נפצע בצורה קשה אבל הוא בן 22 ולמרות שלא היתה לו עונה טובה יש לו עתיד.

      בקיצור עידן, כתוב על נושאים שאתה מבין בהם ולא על נושאים שמתאימים לאידיאולוגיה שלך.

      1. כל מה שאתה כותב נכון, ולכן המשפט של קר הוצא מהקשרו. כמו שעגל כתב הוא פשוט משתמש במקרה הזה כדי לדבר על ספורט מקצועני.

  21. אחלה טור, תודה. ג"ס בקלות לצערי הרב. פערי הכשרון גדולים מידי, ולמרכוס הוא צ'וקר גדול. מעריך שגרין ינטרל אותו ויתסכל אותו . ובלעדיו אין לס"א ספק נקודות נורמלי. בכל אופן אני הולך לראות כל דקה מהסדרה ה(כנראה)אחרונה של מאנו האליל. יאללה ספרס!

  22. כל כך רציתי שאוקלהומה תפשל בסוף ותגיע למקום שביעי…
    במקום זה ג”ס קיבלו את הספרס נטולי קוואי.

    כמה מזל יכולה לקבל קבוצה שהיא גם ככה אחת הקבוצות הטובות בליגה?
    לצערי ג״ס לוקחת בקלות.עם על הכבוד הענק שיש לפופ, למרקוס ומאנו, הם לא עד כדי כך טובים. לא אתפלא אפילו אם יהיה פה סוויפ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט