סיכום נבחרי העונה/ שמעון טבדי

 

 

 

אז בשעה טובה העונה הסדירה הגיעה לסיומה לאחר מלחמות עקובות מדם על מיקום, ביתיות וכניסה לפלייאוף ויש לנו 16 מאושרות שיתחילו את הדבר האמיתי כבר הערב.

זה הזמן לתת כבוד למי שעשה לנו את העונה, נתן מעבר, נתן פחות, אכזב, הפתיע ובקיצור נבחרי העונה.

שחקן העונה-MVP:

  1. ג'יימס הארדן (יוסטון)- מש': 72, דק': 35.4, נק': 30.4, ריב':5.4, אס': 8.8, % אפקטיבי: 54.1.

(I shook up the world"- (Muhammad Ali"

מה עוד אפשר לומר על ג'יימס "סטפ בק" הארדן? מלך הסלים של הליגה, שלישי באסיסטים בליגה, בעל מספר השלשות הרב ביותר העונה, חודר נפלא, ג'אמפ שוטר נפלא, מוסר נפלא, סוחט עבירות, מקום 1 עם קבוצתו בליגה ו-Ankle breaker אחד בלתי נשכח על ווסלי ג'ונסון. מכונת התקפה אימתנית שמנווטת את התקפת הטילים על כל ערי הליגה, הארדן הראה השנה קפיצה לשיא הקריירה שלו  וכי הוא כאן להישאר.

2.  ראסל ווסטברוק (אוקלהומה)- מש': 80, דק': 36.4, נק': 25.6, ריב':10, אס': 10.3, % אפקטיבי: 47.9.

I will show them something they've never seen before- (Maximus Decimus Meridius)

זה מה שכתבתי בתחזית תחילת עונה ל-MVP : " אלך עם ראסל שיעשה עונה שנושקת לממוצע טריפל דאבל (ירד בריבאונדים מ-10 לדעתי) ומסיים כמלך האסיסטים של הליגה".

מר טריפל דאבל סיים עונה שנייה ברציפות עם ממוצעי טריפל דאבל, משהו שהעולם טרם ראה והאמין שאפשרי כאשר תוך כדי הוא מטפס למקום הרביעי בכל הזמנים במספר הטריפלים דאבלים בהיסטוריה. הוא מהיר כמו צ'יטה, חודר, מתקיף הגנות בלי שהוא נותן להן לנשום, קולע מחצי מרחק ומפנק את החברים שלו באסיסטים וכתגמול מסיים כמלך האסיסטים של הליגה. מה מנע ממנו את פרס ה-MVP? רק המאזן של קבוצתו לעומת 2 הגדולות ועצם זה ששיחק הגנה טובה רק רבע עונה.

3. אנתוני דיויס (ניו אורלינס)- מש': 74, דק': 36.4, נק': 28.2, ריב':11, אס': 2.3, % אפקטיבי: 55.4.

(If opportunity doesn't knock, build a door- (Milton Berle

הועלו תהיות באשר ליכולתו של AD להיות סופרסטאר ואם לכמה אנשים לא הספיקו הנתונים המפלצתיים משנים עברו העונה הוא הוכיח שהוא בלתי עציר ובהחלט בטופ של הליגה וסופרסטאר לכל דבר. פציעה של קאזינס? לא נורא, עם חבורת נגרים ה"גבה" לקח את השקנאים לפלייאוף על גבתו במסע זעם מטורף ברבעון האחרון של העונה כאשר דרס כל דבר שנקרא בדרכו והראה את כמות הפוטנציאל הטמונה בו להיות HOF. למה הוא דורג כ"כ גבוה? כי הוא גם נותן את ההגנה הכי טובה מכל תותחי ההתקפה שמתמודדים איתו, הוא משחק במערב החזק ויש לו את הסגל והמאמן הכי חלשים מכל קבוצות המערב.

4. סטף קרי (גולדן סטייט)- מש': 51, דק': 32, נק': 26.4, ריב':5.1, אס': 6.1, % אפקטיבי: 61.8.

(Float Like A Butterfly, Sting Like a Bee- (Muhammad Ali

עם תחילת העונה ניכר היה כי קרי הולך לקראת MVP שלישי בקריירה. מכונת הקליעה הקטלנית היה פצוע/במנוחה בלא מעט משחקים העונה ובלעדיו זו לא הייתה אותה קבוצה אימתנית העושה שמות בליגה, אולם כאשר שיחק הווריירס היו קטלניים והוא כמובן צלף מכל עבר עם חיוכו, ריקד והרקיד את שומריו, מסר, חדר והוביל את הלוחמים למקום השני בליגה רבע עונה לסיומה. ב-51 משחקים ששיחק הלוחמים עם 41 נצחונות. כאשר לא שיחק, נו טוב, תעשו את החשבון לבד. אילולא הפציעות וההיעדרויות היה מקבל את הסגנות ואולי יותר.

5. קווין דוראנט (גולדן סטייט)- מש': 68, דק': 34.2, נק': 26.4, ריב':6.8, אס': 5.4, % אפקטיבי: 58.6.

(The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting- (Sun Tzu

דוראנט היה העונה בכל מקום עבור הלוחמים, ניצח משחקים, קלע, ניווט ונתן את עונתו הטובה ביותר בהגנה הן האישית והן הקבוצתית תוך כדי שהוא מוביל את הלוחמים למקום השני בליגה ומאפשר לעצמו ולחלק מחבריו לנוח בחלק נכבד מהמשחקים. הוא הוכיח שכאשר ניצחון על הפרק הוא יהיה שם ויהיה בלתי עציר. רבעון אחרון של העונה דרדר אותו בדירוג לעומת חצי העונה הראשון.

6. לברון ג'יימס (קליבלנד)- מש': 82, דק': 37.2, נק': 27.7, ריב':8.7, אס': 9.2, % אפקטיבי: 59.

(Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail-( Ralph Waldo Emerson

עם צניעותו האופיינית ה"מלך" העיד על עצמו שכמו יין הוא משתבח עם הזמן ושהוא בכושר הטוב בקריירה. מספריו נמצאים בהחלט בחלק העליון של עונות הקריירה שלו והוא הראה שגם בגילו המופלג הוא עדיין כמעט בלתי ניתן לעצירה בליגה הזאת. הוא ניפק את מספר ה-TD הרב ביותר שלו בעונה אחת עם 18 כאלו, הספיק לשבור עוד מספר שיאים שנתנו את החותמת להיותו בהר ראשמור של הליגה לדורותיה. אולם במישור הקבוצתי לברון התרסק לחלוטין כמו שלא התרסק מאז גמר 2011. זה התחיל עוד בקיץ עם בקשת הטרייד של קיירי והסכסוך עם דן גילברט שצף מהעבר כאשר בשום אופן לברון לא הודיע שיתחייב לקאבס אך דרש מהלכים מאחורי הקלעים, הבעלים הפגוע שחיפש נקמה הבין עוד מהקיץ את הכיוון שלברון הולך אליו (דיונים על כך היו בהרחבה בזמנו ואני מאמין שנשמע על זה הרבה בעתיד) וסירב לבצע מהלכים שלא יתאימו לו או לקבוצה בעתיד. הקאבס הלכו מדכי אל דכי עם רצף הפסדים תוך כדי תבוסות מכל הבא ליד וכתוצאה מזה הגיע באמצע העונה טרייד על חצי קבוצה שזרקה את כל אנשי המלך והביאה שחקנים צעירים ורעבים כאשר גם הטרייד לא עזר לה (למרות שהייתה התחלה מבטיחה) יותר מידי והקאבס הידרדרו עד המקום הרביעי במזרח, סיטואציה שלברון כבר לא זוכר. בד בבד הוא הפסיק לשחק הגנה כמעט לחלוטין כאשר רוב העונה הוא שימש כסדרן תנועה בהגנה עבור יתר חבריו והסביר להם איך לסגור את החורים ההגנתיים שהוא יצר והחליט להתרכז רק בהתקפה (בהחלט מובן ונדרש עקב גילו), דבר שהוריד את רמת ההגנה הגבוהה שהיו לקבוצות של לברון בעבר (אולי נשאר לו טיפה במיכל לסיבובי הפלייאוף המתקדמים). הכישלון הקבוצתי חוסר ההגנה ועצם העובדה שהוא משחק במזרח החלש ונהנה מפציעות של שחקני מפתח בקבוצות אחרות במזרח מוריד אותו למיקום נמוך גם במירוץ זה.

7. דמיאן ליליארד (פורטלנד)- מש': 72, דק': 36.6, נק': 26.8, ריב':4.5, אס': 6.5, % אפקטיבי: 51.8.

Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall-( Confucius)

כבר שנים שליליארד לא זוכה לתהילת עולם וחוסה בצילם של ענקים ואף הוא עצמו התלונן על כך לא בעבר. אז נכון הוא לא פופולארי כמו קרי או לברון אבל מדובר באחד השחקנים הכי קטלנים בליגה ובווינר האולטימטיבי כאשר הכדור האחרון אצלו ביד מוטב שתכין ארון קבורה כי ה"קברן" יקבור אותך (המצאתי לו כינוי בזה הרגע) . נראה כי הוא לא מסוגל לפספס במאני טיים, לוקח אחריות, מנהיגות, התחיל להפעיל גם את יתר חבריו, נתן שליש עונה אחרון חלומי מאז האולסטאר ויחד עם חברו לקו האחורי יש להם שאיפות גדולות לפלייאוף-האם ליליארד טיים יגיע בפוסט סיזן?

8. ג'ואל אמביד (פילדלפיה)- מש': 63, דק': 30.3, נק': 22.9, ריב':11, אס': 3.2, % אפקטיבי: 51.4.

Each person holds so much power within themselves that needs to be let out. Sometimes they just need a little nudge, a little direction, a little support, a little coaching, and the greatest things can happen-( Pete Carroll)

אמביד בשנתו השנייה בליגה הפך כבר לביג מן השני הטוב בליגה ולשחקן ההגנה הטוב בליגה. הוא העלה את הגנת הסיקסרס לגבהים חדשים כאשר הוא עושה מכל הבא ליד, אוטם את הטבעת, משנה זריקות, נותן חסימות, מחסל באחד על אחד, עוזר בהגנה קבוצתית והופך לשר ההגנה. כמו כן גם בצד ההתקפי מדובר בשחקן קטלני עם רפרטואר של זריקות ותנועות, חצי מרחק, שלשות, פוסט, ריווח משחק לקלעים ועוגן התקפי בהתקפת הקבוצה. תוסיפו לזה הובלה למקום השלישי במזרח שאיש לא ציפה בתחילת העונה ותקבלו את אחד ממצטייני העונה.

9. דמאר דרוזן (טורנטו)- מש': 79, דק': 33.8, נק': 23.1, ריב':3.9, אס': 5.2, % אפקטיבי: 49.

(I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work- (Thomas A. Edison

דרוזן הוביל את טורנטו למקום הראשון במזרח שאיש לא צפה ואף היו לא מעטים (עבדכם הנאמן ביניהם) שסברו שהראפטורס עוד ירדו ביחס לעונה הקודמת. ניתן להניח שהשיפור בטורנטו לא בא רק מדרוזן כי מספריו האישיים לא עלו אלא אף ירדו בניגוד לעונה הקודמת אבל עצם ההסכמה בתור הכוכב הבלתי מעורר לקחת פחות זריקות ולשתף יותר את החברים היא השדרוג הגדול בראפטורס. דרוזן כבר שנתיים מספק מספרים מדהימים שאילולא תופעות טבע כמו השחקנים המדורגים לפניו היה זוכה להיות במקום גבוה הרבה יותר.

10. ויקטור אולדיפו (אינדיאנה)- מש': 75, דק': 34, נק': 23.1, ריב':5.2, אס': 4.3, % אפקטיבי: 53.7.

(Do what you can, with what you have, where you are – (Theodore Roosevelt

התלבטתי רבות בין קיירי ליאניס ואולדיפו, שקלתי לתת אפילו לשלושתם יחד אבל אני שונא שיוויון, שונא תיקו בכדורגל, שונא תארים משותפים לרוקי העונה, שונא להיות פוליטיקאי, אז יאניס וקיירי אתם בחוץ, צר לי, יש יותר מידי כוכבים וכישרון בליגה הזאת. קיירי דורג הרבה יותר גבוה אצלי בחצי הראשון של העונה ועד פרסום פוסט זה בעשירייה הראשונה. אולם לאחר מחשבה ארוכה, כמות משחקים שהוא הפסיד ועצם העובדה שבוסטון הסתדרה נהדר בלעדיו החלטתי ברגע האחרון ועל קו הסיום לתת את המקום לאולדיפו. אולדיפו הוביל חבורה של שחקנים בינונים ומטה העונים לשמות דארן קוליסון, בויאן בוגדנוביץ, תאד יאנג וטרנר ומחליפים אנונימים למקום ה-5 במזרח ולפלייאוף שאיש בכלל לא העלה זאת על דעתו. הוא נתן תצוגות ענק העונה כולל נצחונות מרשימים על כמה מאריות הליגה. הוא השתדרג בכל המספרים והמדדים, העלה את הרמה בהגנה, סיים כמלך החטיפות של הליגה והראה שאינו קוטל קנים בתחום זה וחולל סנסציה עונתית וזכה גם בתואר השחקן המשתפר של העונה בדירוג על הדרך.

חמישיות העונה:

אני לא אשם שחוקי הליגה בנוגע לחמישיות הם עקומים ומחייבים לדחוף סמול פורוורדים שלא מגיע להם להיות בחמישיות העונה במקום שוטינג גארדים למרות שההבדל ביניהם כמעט לא קיים כבר והעונה יש לא מעט קבוצות המשחקות עם 2 שוטינג גארדים כמו יוסטון עם הארדן וגורדון יחד או המגיק עם סימונס ופורנייה ולכן אני מסרב לציית לחוקי הליגה ובוחר במי שבאמת מגיע לו להיות.

חמישיית העונה הראשונה: ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, לברון ג'יימס, אנתוני דיוויס.

חמישיית העונה השנייה: סטף קרי, דמיאן ליליארד, דמאר דרוזן, למרקוס אולדריג', ג'ואל אמביד.

חמישיית העונה השלישית: קיירי ארווינג, ויקטור אולדיפו, יאניס אנדטקומפו, קרל אנתוני טאונס, ניקולה יוקיץ'.

שחקן ההגנה של העונה (DPOY):

  1. ג'ואל אמביד (פילדלפיה)- ראה בהרחבה בדירוג ה-MVP. מה שאוסיף על אמביד שבזכותו פילי ממוקמת במקום הראשון בליגה בספיגת הכי מעט נקודות בצבע (41.0 נק'), מקום ראשון בריבאונד הגנה (36.3) ושלישית בליגה ב- Defensive rating, סיים חמישי בריבאונדים יחד עם דיוויס ושישי בחסימות בפן האישי.
  2. רודי גובר (יוטה)- מדובר באחד משחקני ההגנה הקטלניים בליגה כבר שנים, שומר עילאי ונוקשה מאד, נע טוב מאד, חזק, משנה זריקות לשחקנים, אולי הגבוה הטוב בליגה בהגנת פיק אנד רול, אוטם את הצבע של הג'אז כמעט לבדו. הוא האחראי הבלעדי שיוטה דורגה במקום הראשון בליגה בספיגת הכי מעט נקודות עם 99.8, מקום שלישי בספיגת הכי מעט נקודות בצבע (41.6 נק'), מקום שני בקבוצה שמאפשרת הכי פחות נקודות הזדמנות שנייה (10.7) ושנייה בליגה ב- Defensive rating. כמה השפעתו של גובר קריטית? הוא החמיץ העונה 26 משחקים שמאזנם של הג'אז במשחקים אלו עומד על 15 הפסדים (42.3% הצלחה) ובמשחקים איתו הג'אז עומדים על אחוזי הצלחה נהדרים. כמו כן סיים שלישי בחסימות בליגה.
  3. אל הורפורד (בוסטון)- הגנת הסלטיקס סיימה במקום השלישי בליגה בספיגת הכי מעט נקודות עם 100.4 נק למשחק, במקום התשיעי בספיגת הכי מעט נקודות בצבע (43.3 נק'), רביעית בריב' הגנה וראשונה ב-Defensive rating. מי שאחראי יותר מכל להישגים אלו הוא הורפורד שנתן 100% בהגנה בכל משחק, שומר את הפיק אנד רול מהטובים ביותר בליגה בקרב הגבוהים, מחליף נהדר שמירה על שחקנים שונים, יכול לצאת לשמור גם מחוץ לצבע ועוזר לצופף את הצבע ולמנוע חדירות קלילות לסל.
  4. אנתוני דיוויס (ניו אורלינס)- ראה בהרחבה בדירוג ה-MVP. דיוויס הוא שחקן הגנה אדיר כאשר חוסם נהדר, משנה זריקות, פנטסטי באחד על אחד, ריבאונדר מעולה והוא עוד יכול להשתפר בתחום זה ולהפוך לשחקן הגנה בלתי רגיל כפי שהוא בהתקפה. כמו כן הוא ממצב את הפליקנס במקום השני בליגה בריבאונד הגנה (35.4) ומקום שלישי בחסימות (5.8), סיים גם כמלך החסימות של הליגה וחמישי בריבאונדים יחד עם אמביד.
  5. קליי תומפסון (גולדן סטייט)-  לא תראו אצלו הייליטים של חטיפות, חסימות וריבאונדים מטורפים אבל זה האיש עם העבודה ההגנתית הקשה בליגה כל ערב ועם זאת מדובר במחסל הגנתי. שומר אחד על אחד אדיר כאשר מידי יום הוא צריך לשמור על כל כוכבי הליגה במשחק שלם, קורא מהלכי הגנה נפלא, עבודת רגליים יוצאת מן הכלל, IQ הגנתי מאד גבוה, מתמודד בצורה אדירה מול פיק אנד רול, יודע להרוס התקפות מתפרצות של היריב. הרבעון האחרון של העונה פגע בו מאד, ניכרה אצלו ירידה במוטיבציה כמו כל הקבוצה שלו מה שמנע ממנו להיות גבוה יותר ברשימה.
  6. בן סימונס (פילדלפיה)- אם תקראו את דוחות הסקאוטינג על סימונס לאחר בחירתו בדראפט תגלו שכל המומחים הביעו חשש ממשחק ההגנה שלו יותר מאשר הקליעה שלו! הייתה תמימות דעים שבמקרה הטוב הוא יהיה שומר בינוני ומטה ב-NBA. סימונס קרא את זה, צחק ואחרי שנה שהיה בחוץ עקב פציעה הראה מה הוא חושב על הדוח הזה. בעונת הרוקי הוא הפך לשומר עלית, לפוינט גארד ההגנתי הטוב בליגה ולאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. הוא מחסל בהגנת הפרימטר, הוא אתלטי, בנוי חזק פיזית ומסוגל לשמור על כל עמדה למעט סנטר, אינטילגנציית המשחק שלו מאפשרת לו לקרוא מהלכים בהגנה ולהרוס התקפות של היריב, סוגר היטב בפיק אנד רול, מדורג שביעי בליגה בחטיפות למשחק ויש לו רגעים שהוא פשוט מחסל את שחקני היריב ברמה שאתה נפעם (יכולת התמדה כזאת תביא לו את שחקן ההגנה של העונה בעתיד).
  7. יאניס אנדטקומפו (מילווקי)- הגריק פריק הוא שחקן ההגנה נהדר ומשתבח מעונה לעונה, האורך המטורף שלו מאפשר לו לשמור נהדר באחד על אחד, הוא חוטף, חוסם, רץ על שחקנים, כמעט כל הזמן פעיל, מכסה שטחים עבור הבאקס כאשר החוזק הכי גדול שלו זה העזרה בהגנה קבוצתית, הוא אוהב להגיע מאחור ולתת חסימות ולשנות זריקות ולא מעט מהגנת הבאקס מסתמכת על העזרה שלו לאחרים (ג'ייסון קיד ציין זאת בזמנו וג'ון הנסון יסביר לכם כמה הוא עוזר לו אם תשאלו אותו).
  8. ג'ימי באטלר (מיניסוטה)- הברומטר ההגנתי של מיניסוטה הוא שחקן שאוהב להידבק אליך כמו ה"כפפה" בימיו הטובים, חוזק, אתלטיות ועוצמה בהגנה זה המוטו שלו. הוא נע כל המשחק, אקטיבי תמיד בהגנה, שומר אחד על אחד מעולה וממרר את החיים לכל יריב.
  9. ג'יילן בראון (בוסטון)- כבר בעונתו השנייה בראון השאיר חותם הגנתי. הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר של הסלטיקס בעמדות הגארד/SF ומציג אתלטיות, אינטילגציה הגנתית, עבודת רגליים נהדרת וחוזק. הגנת הפרימטר שלו היא אחד הגורמים להגנה הנהדרת של הסלטיקס כאשר כל שחקן יריב יודע שבראון מולו הוא יצטרך לעבוד קשה מאד.
  10. סטיבן אדמס (אוקלהומה)- איש הברזל של התאנדר היה נקודות האור היחידה בהגנה העלובה של התאנדר העונה. שומר נהדר אחד על אחד, חזק, שולט בריב ההגנה ואין שחקן בליגה שאחרי משחק מולו לא צריך אמבטיית קרח טובה ועיסוי לגוף.

חמישיות ההגנה:

חמישיית ההגנה הראשונה: בן סימונס, קליי תומפסון, אנתוני דיוויס, אל הורפורד, ג'ואל אמביד.

חמישיית ההגנה השנייה: ג'ימי באטלר, ג'יילן בראון, רוברט קובינגטון, יאניס אנטדנקומפו, רודי גובר.

חמישיית ההגנה השלישית: מרקוס סמארט, דג'ונטה מורי, קווין דוראנט, ג'וש ריצרדסון, סטיבן אדמס.

 

מאמן העונה:

  1. מייק דאנטוני (יוסטון)-מישהו ציפה שיוסטון תסיים את העונה לפני הלוחמים? שתסיים את העונה במקום הראשון? שהשילוב בין פול להארדן יהיה חלומי? מייק דאנטוני ציפה. דאנטוני תמיד היה מאמן התקפה נפלא ומאמן עונה סדירה נהדר כאשר בפלייאוף חובת ההוכחה עוד עליו. יותר מן המקום הראשון לדעתי הפרס מגיע לו בגין השילוב הקטלני והאידיאלי שהצליח לייצר בין פול להארדן. מעטים האמינו שזה יצליח כאשר גילינו שפול חתם ביוסטון. תוך כדי כל זה יוסטון מנפקת את אחת מעונות ההתקפה הטובות בהיסטוריה, הארדן מנפק את עונתו הטובה בקריירה האדירה שלו וגם השחקנים המשלימים שנראו בקבוצות אחרות כמעמסה פורחים תחת דאנטוני ולא מפסיקים לקלוע.
  2. בראד סטיבנס (בוסטון)- הוא לא היה ממוקם פה עד פרסום הפוסט אך הדיונים שהתפתחו פה באתר גרמו לי לשקול ולחשוב ואף שכנעו אותי שסטיבנס ראוי להיות כאן. סטיבנס הוביל את בוסטון למקום השני במזרח כאשר לפי הנסיבות שהתפתחו בסלטיקס העונה מדובר בהישג בהחלט מכובד. אחד הכוכבים גורדון היוורד גמר את העונה כבר במשחקו הראשון, אח"כ באה ריצה נהדרת של הסלטיקס כאשר לאחר מכן הגיעו רצפי הפסדים, פציעות של מספר לא מבוטל של שחקנים כגון קיירי, סמארט, בראון, הורפורד מידי פעם. ההתמודדות של סטיסנס עם הגיל הצעיר בקבוצתו ועם מכת הפציעות הייתה נהדרת והוא הצליח להביא נצחונות ולהקשות על יריבים גם בהפסדים עם חמישייה שנייה ושלישית ורביעית שכל מיני שחקנים עלומי שם עולים לפרקט וטורפים את היריבות.
  3. קווין סניידר (יוטה)- הג'אז התחילו את העונה רע (ניתן לייחס הרבה מזה ללוח משחקים קשה מאד) אולם לאחר פגרת ועם חזרתו של גובר הגאז המריאו לגבהים חדשים ונכנסו לפלייאוף מהמקום החמישי במערב הקשה כאשר לא הרבה אנשים נתנו להם סיכוי. חמישייה של רוביו, מיצ'ל, אינגלס, פייבורס וגובר לא נראית נוצצת על הנייר אך מוציאה הרבה יותר מסך חלקיה. סניידר גיבש אותם ליחידה לוחמת שנותנת 100% כל משחק בהגנה וככזאת הוא הפך את יוטה לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, העמיד רוטציה טובה וכעת יש לראות האם הגאז יכולים לחולל איזושהי סנסציה בפלייאוף.
  4. דווין קייסי (טורנטו)- מישהו ציפה שהראפטורס יסיימו את העונה לפני הסלטיקס והפרשים? שתסיים את העונה במקום הראשון במזרח? שהמחליפים של הראפטורס הכוללים שמות אנונימים יתפוצצו? כאשר את כל החבורה מוביל דאמר דרוזן? קייסי מושמץ כבר שנים (כולל על ידי) וניכר היה כי הקריירה שלו תמשיך באותו מסלול של שנים עברו וכי מתישהו גם תגיע הירידה בטורנטו אולם העונה הוא הפך את טורנטו על פניה, שינה סגנון משחק לפחות בידודים של 2 הכוכבים ויותר הנעת כדור ונתן הבעת אמון מוחלטת במחליפים. בכל עונה אחרת כמעט קייסי היה זוכה בתואר אבל השנה יש כאלו שעשו עבודה גדולה ממנו. מה שהוריד אותו בדירוג הוא אמונתי כי לא יצליח לעשות יותר מידי בפלייאוף.
  5. טרי סטוטס (פורטלנד)- מישהו ציפה שהבלייזרס יסיימו את העונה במקום השלישי במערב הפרוע? לפני OKC, ספרס, מיניסוטה? רובנו צפינו להם מקומות 6-8 כמו כל שנה והדחה בסיבוב הראשון בפלייאוף. דמיאן ליליארד וסי ג'יי מקולום ציפו לזה ואחרי האולסטאר שניהם יצאו כאילו נורו מלוע של תותח כאשר הם טובחים בכל מה שזז. ה"קברן" טמן כל גופה ששמרה עליו במאני טיים עמוק באדמה, שותפו לקו האחורי שידרג את ההגנה שלו, שאר השחקנים נותנים פיזיות והרבה עבודה שחורה ובימים שהם גם פוגעים קשה מאד לעצור את הבלייזרס.
  6. נייט מקמילן (אינדיאנה)- מישהו ציפה מהפייסרס להגיע לפלייאוף (אולי מקום 8)? רובנו ציפינו למקומות 9-11 ביום טוב. נייט מקמילן גיבש חבורה לוחמת, עקשנית ואתלטית עם רגשיי נחיתות של שחקנים שנזרקו מקבוצות והפך אותה לאחת ההפתעות הנעימות של העונה. הכוכב שלו אולדיפו שידרג את עצמו העונה לאולסטאר, מיילס טרנר הפך לסנטר לגיטימי בליגה, כולם עוזרים ותורמים להצלחה.
  7. גרג פופוביץ' (סן אנטוניו)- קייל אנדרסון, דיוויס בארטנס, מאט קוסטלו, בראיין פורבס, דארון הילארד, גופרי לוברן, דאג'ונטה מורי, ברנדון פול ודריק וויט. הייתם חושבים שמדובר במחליפים באורלנדו או פינקס אבל אלו שחקני הסגל של הספרס. לא התרשמתם מספיק? לאמרקוס אולדריג (בן 32), פאו גאסול (בן 37), טוני פרקר (בן 35), מאנו ג'ינובילי (בן 40), רודי גיי (בן 31) הם חלק מבסיס של הספרס כאשר חלקם פצועים בחלקים נכבדים של העונה, תוסיפו לזה היעדרות של הכוכב הכי גדול של הקבוצה לאורך כל העונה ותגידו לי איזה מאמן היה נכנס איתם לפלייאוף (אפילו במזרח)? רק אחד, גרג פופוביץ. מה שמדהים שעם השחקנים המוגבלים האלו הוא הצליח גם לפוך את הספרס לקבוצת ההגנה הטובה בליגה.
  8. ברט בראון (פילדלפיה)- נכון יש לו הרבה מגרעות אבל אנו פה כדי להחמיא כי גם יש לו יתרונות. בשנה הראשונה לפרוסס המלא הוא כבר הוביל את פילי למקום השלישי במזרח בלי שאיש דמיין זאת לפני פתיחת העונה, הוא הפך את פילי לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה ובהחלט אחראי להתקדמות וההשתלבות הנפלאה של סימונס ואמביד בקבוצה ובליגה ובכל מה שסביבם בעיקר ההשתלבות של בלינלי ואיליאסובה מיידית בקבוצה.
  9. אריק ספולסטרה (מיאמי)- תחת לברון וויד ובוש כולם אמרו שספולסטרה הוא לא יותר מבובה על חוט והוא לא זכה אפילו במעט קרדיט. עם עזיבת לברון את ההיט ספולסטרה החל לקבל הכרה כמאמן נהדר שמבין את המשחק ויודע להוציא הרבה יותר מסך החלקים שיש לו בקבוצה וכל עונה הראה התקדמות. לא תמצאו אצלו כוכבי על בקבוצה אבל כן תמצאו יחידה לוחמת, אגרסיבית והגנתית בהנהגתם של חסן וויטסייד וג'וש ריצ'רדסון בצד ההגנתי ודראגיץ' בצד ההתקפי.
  10. סטיב קר (גלדן סטייט)- גולדן סטייט נאלצה להתמודד העונה עם קושי שטרם הכירה-השובע. אחרי כל כך הרבה משחקים בכל עונה, שבירת שיאים, 2 אליפויות ושלושה גמרים הלוחמים נראו עייפים מנטלית, חלק מהשחקנים החשובים הזדקנו בעוד שנה, חלק מהצעירים לא מצאו את מקומם והטריו שלהם היה הדבר היחיד שתפקד בקבוצה. עם כל זה הוריירס סיימו את העונה במקום השני כאשר הם נותנים לכל אחד מכוכביהם לנוח מספר לא מבוטל של משחקים במהלך העונה על מנת להגיע בקו הבריאות לישורת האחרונה. הוא ניהל נהדר את חלוקת העומסים והעייפות המנטלית. אני גם מאמין שכבר במשחק הפלייאוף הקרוב תראו שהוא גם החזיר את הרעב.

 

רוקי העונה:

  1. בן סימונס (בחירה 1)- מש': 80, דק': 33.9, נק': 15.9, ריב':8.2, אס': 8.2, % אפקטיבי: 54.7.
  2. להרחבה ראו בשחקני ההגנה. נכון, אין לו קליעה, הוא לא זורק מחוץ לקשת, נדיר למצוא אצלו גם זריקות מחצי מרחק ועם כל זה הוא מגיע לכמעט 16 נק למשחק. תוציאו את החלק של הקליעה ותקבלו שחקן מושלם, אינטילגנציית משחק מדהימה ומהטובות בליגה, יכולת מסירה עילאית, יכולת ניווט וניהול משחק ברמה הגבוהה ביותר, משחק הגנה מהטובים בליגה, כוח רצון, עובד קשה ותקבלו את אחד משלושת הכוכבים שהולכים לשלוט בליגה הזאת בדור הבא (השניים האחרים שאמורים להצטרף הם הגריק פריק ואנתוני דיוויס). ניתן להוסיף לו גם 12 טריפל דאבלים לרזומה. על הדרך הוא הוביל את הסיקסרס יחד עם אמביד למקום השלישי במזרח, הישג שלא זכור בעיר האחווה מאז ימי "התשובה" העליזים. אדגיש שכל העונה הוא היה אצלי ממוקם ראשון אבל אם הג'אז היו מנצחים את פורטלנד ומסיימים 3 מיצ'ל היה גונב לו את המקום הראשון (מקום 3 במערב מול 3 במזרח) אז הוא שרד ממש בפוטו פיניש בעיקר בזכות ההגנה המדהימה שלו.

2. דונובן מיטשל (בחירה 13)- מש': 78, דק': 33.4, נק': 20.5, ריב':3.7, אס': 3.7, % אפקטיבי: 50.9.

יש הרבה עונות שהוא היה זוכה בתואר וגם העונה זה לגיטימי לחלוטין לתת לו את התואר. מה הפיל אותו מול סימונס? בעיקר ההגנה של שניהם וההפס האחרון לפורטלנד. הבחירה ה-13 בדראפט הגיע ליוטה ואיש לא דמיין שהרוקי בן ה-19 ישתלט על הקבוצה מהרגע הראשון וככל שנקף הזמן הוא הלך והשתבח, יכולת אחד על אחד וקליעה אדירה, חוסר פחד, תפקוד במאני טיים והובלת הגאז' למקום החמישי במערב הפרוע. מיצ'ל הוא מהזן הקשוח שבא מלמטה וכאן כדי להישאר ולהיות אחד מכוכבי העתיד של הליגה בשנים הבאות.

3. ג'ייסון טייטום (בחירה 3)- מש': 80, דק': 30.5, נק': 13.9, ריב':5, אס': 1.6, % אפקטיבי: 53.8.

השחקן שבוסטון חשקה בו יותר מכל היה נבחר כנראה בבחירה הראשונה אם פילי לא הייתה מסכימה להחליף את בחירת הדראפט עם בוסטון אך היא הסכימה וטייטום נבחר שלישי. כבר מהרגע הראשון בליגת הקיץ ובליגה הוא הראה את הפוטנציאל האדיר שלו עם גוף אתלטי, אחד על אחד, קליעה, הגנה, תפקוד במאני טיים כאשר עם הפציעה של היוורד קיבל מיידית את המקום בחמישייה. הוא הפך לחלק אינטגרלי בסלטיקס שטסו כל הדרך למקום השני במזרח והינו הרוקי השלישי שיככב בפלייאוף.

קייל קוזמה (בחירה 28)- מש': 77, דק': 31.2, נק': 16.1, ריב':6.3, אס': 1.8, % אפקטיבי: 52.7.

בחירה 28 בדראפט בא להוכיח שהוא לא הולך להיות קוטל קנים ולא הולך להיות בצילו של לונזו בול שמשך אליו את כל תשומת הלב. קוזמה הטריף את הלייקרס כבר בליגת הקיץ ואם למישהו היו ספקות אז הוא טרף את הפרקט מהשנייה הראשונה של העונה עם תצוגות נהדרות גם בליגה הטובה בעולם. הוא מביא אנרגיות, לחימה, רצון להוכיח, ידיים טובות וכישרון נהדר שעוד צריך להתפתח ויוכל להפוך לשחק מיוחד. חציו השני של העונה חלה ירידה בכושרו הן בגלל "קיר הרוקיז" והן בגלל השינויים שעברו על הלייקרס עם הטרייד עם הקאבס והיעדר רכז אמיתי למשך תקופת זמן. הוא מראה ללייקרס שיש על מה לבנות.

5. דניס סמית ג'וניור (בחירה 9)- מש': 69, דק': 29.7, נק': 15.2, ריב':3.8, אס': 5.2, % אפקטיבי: 44.7.

ראסל ווסטברוק לייט היה חייב להיבחר גבוה יותר בדראפט, מי שהבין עניין זעק מיד תיקחו אותו תיקחו אותו אבל מג'יק ופיל ג'קסון לא שמעו, קיובן שמע ולמרות שהוא לא מחובבי RW , החליט ללכת עליו וזכה. אני אמשיך להתמיד בטענתי מערב הדראפט שהשחקן הכי טוב מהדראפט הזה יהיה דניס סמית (סימונס לא מהדראפט הזה אלא שנה קודם לכן) ויעשה קריירה גדולה יותר משל מיצ'ל (כן הסיכון עלי). הוא מהיר, חודר טוב, חזק וקליעה לא רעה אך טעונה שיפור מכל הטווחים, צריך להתחזק בגוף ולהשתפר בהגנה ובקבלת החלטות אבל הפוטנציאל הנפיץ שם, הוא מסוג השחקנים שיכולים בקלות להפוך לבלתי עציר וסקורר נהדר. אין ספק שחוסר השאיפות של המאבס ונטילת המושכות מהרגע הראשון עזרו לסמית בפן האישי כאשר בפן הקבוצתי משימתו הייתה להוביל לבחירה 1 בדראפט הקרוב.

6. לאורי מרקנן (בחירה 6)- מש': 67, דק': 29.8, נק': 15.1, ריב':7.5, אס': 1.2, % אפקטיבי: 51.6.

ילד טוב פינלנד עורר חששות אצל הסקאוטים כמו כל שחקן לבן שנראה כמוהו ונע בין גבול ברניאני – נוביצקי. עפ"י עונת הרוקי הוא יותר קרוב לאחרון מאשר לראשון עם פתיחת עונה נפלאה שמיקמה אותו אצלי הרבה יותר גבוה (מקום 3) כאשר הוא נותן קליעה, שלשות, נע נהדר, משקיע מאמץ וב-2 משחקי הבולס שראיתי העונה גם עשה הגנה לא רע בכלל. חלקו השני של העונה הייתה בסימן התנגשות ב"קיר הרוקיז" המוכר וגם מטרות הטנקינג של קבוצתו לא הוסיפו יותר מידי.

7. ג'וש ג'קסון (בחירה 4)- מש': 77, דק': 25.4, נק': 13.1, ריב':4.6, אס': 1.5, % אפקטיבי: 44.8.

את האמת, כמות הפעמים שראיתי את פיניקס ב-5 השנים האחרונות מסתכם ב-0 (אז אם יש משהו לא תקין גיא מוזמן לתקן אותי). מדובר בשחקן שרוב מאמני הליגה לפני פתיחת העונה הימרו שבעוד 5 שנים (נשארו עוד 4) יהיה השחקן הטוב ביותר מהדראפט הזה. אם יש סיכוי לזה? תשאלו את גיא אבל תחושת הבטן שלי אומרת Wrong answer!. הסטטיסטיקה שלו מרשימה יותר מאלו שאחריו, שלא נראים מציאה גדולה, הוא צעיר ואתלטי ומשחק בקבוצה כ"כ חלשה שהאוהדים שלהם מעדיפים לגדל קקטוסים מאשר לצפות בהם שועטים לעבר דיאנדרה אייטון בטנקינג עמוק, כך שיש לו את כל הבמה שבעולם לחלוק עם דווין בוקר ולהשתדרג בקריירה.

8. בוגדן בוגדנוביץ' (בחירה 27)- מש': 77, דק': 27.9, נק': 11.8, ריב':2.8, אס': 3.3, % אפקטיבי: 53.

הוא רוקי רק בהגדרה, שחקן עם ותק וניסיון ברמות הגבוהות של אירופה. היה צריך לתת יותר בקבוצה כ"כ חלשה שכל מטרתה היא להפסיד משחקים עד הבחירה הנכספת בדראפט הקרוב. מצד שני הקבוצה שלו עמוסה בגארדים בינונים כמוהו עם פוקס והילד. הוא קולע טוב, קשוח, עושה הגנה ואולי ישתפר בעתיד.

9. לונזו בול (בחירה 2)- מש': 52, דק': 34.2, נק': 10.2, ריב':6.9, אס': 7.2, % אפקטיבי: 44.

פעם ראשונה שהוא נכנס אצלי לעשירייה כי האחרים פשוט הלכו והידרדרו מרגע לדודלי והוא קצת השתדרג. אז נכון הוא קולע באחוזים של קוטג' דל שומן ויש לו זריקה מוזרה אבל חוץ מזה אחלה. מוסר נהדר, עושה פיק אנד רול טוב, אופי לא בעייתי, מראה רצינות, לוקח ריבאונדים, משקיע בהגנה ומשחק בקבוצה סבירה וצעירה.

10. ד'ארון פוקס (בחירה 5)- מש': 72, דק': 27.8, נק': 11.6, ריב':2.7, אס': 4.4, % אפקטיבי: 44.

הוא כאן גם בחסד (דילון ברוקס וג'ון קולינס ירדו ומשחקים בקבוצות יותר מביכות), מראה פה ושם ניצוצות ויכולת אישית, לא רואה אותו מתפתח לשחקן גדול.

 

השחקן המשתפר של העונה:

  1. ויקטור אולדיפו- שנת אימונים במחנה הקומנדו של ראסל ווסטברוק באוקלהומה לימד אותו את כל מה שצריך לעשות בשביל להפוך לשחקן גדול ועם תחילת העונה בפייסרס אולדיפו פשוט התפוצץ, הוא הפך לאחד הגארדים הטובים בליגה בעוד הוא משפר כל אספקט סטטיסטי שלו גם העלה רמה בהגנה ויותר מכל הוביל קבוצה שהייתה צפויה להילחם במעמקי הלוטרי לפלייאוף.
  2. סטיבן אדמס- שנה זו הייתה שנת המעבר של אדמס שהפך רשמית מנגר לשחקן כאשר הוא שיפר את כל האספקטים במשחקו מהגנה ועד התקפה והפך לצלע השלישית ולשחקן מאד חשוב במערך של הרעמים. שיפר את כל האספקטים במשחקו ופרח בהגנה.
  3. גמאל מורי- אם יש שחקן שיכול להפוך לקטלני בשנים הבאות זה הוא. העתיד נראה מאד ורוד עבורו כאשר הוא מציג יכולת קליעה נפלאה מכל הטווחים, ג'אמפ שוט נהדר, מהירות, חוסר פחד ו-ווינריות במאני טיים. הוא אמור להוביל את דנבר רחוק בעונות הבאות כאשר העונה חלה ירידה ברבעון האחרון של העונה אצלו וכנראה זו הסיבה שהנאגטס לא הצליחו להעפיל לפלייאוף.
  4. טוביאס האריס- אין לו סקס אפיל אבל הבחור הפציץ מתחילת העונה כאשר במדי דטרויט הוא היה בלתי עציר ומוביל את הפיסטונס. אמצע העונה הוא הועבר בטרייד לקליפרס וגם שם תפס מיידית את מקומו כסקורר נהדר.

השחקן השישי של העונה:

  1. אריק גורדון- מיקרו וויב גרסת 2018. הבחור סקורר בחסד כאשר איך שעולה מהספסל מתחמם כמו מיקרו ומסוגל בקלות להוריד 25 נקודות על הראש של היריב, קלעי שלשות נהדר וכמובן שבמאני טיים הוא בחמישייה של הטילים. הרבה יהיה תלוי בו בהצלחה בסידרה מול הלוחמים, אם הוא יהיה בשיאו השמים הם הגבול עבור יוסטון.  אני לא מחשיב את לואיס וויליאמס כשחקן שישי אלא כשחקן חמישייה.

אכזבות העונה:

אכזבת העונה שחקן: אנדרו וויגינס

אכזבת העונה מאמן: תום תיבודו

אכזבת העונה קבוצה: מיניסוטה

 

לא הסכמתם עם הבחירות? הצביעו והשפיעו בסקר הופס הגדול לפני פרסום התוצאות הסופיות שכולנו מחכים להם.

Subscribe
Notify of
82 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סומסום
סומסום
14/04/2018 8:55:02

הגזמת עם לברון מקום 6. הוא אפילו לא בעשיריה.
כולה מה עשה, הקבוצה איבדה את קיירי ארווינג עבור פיתה וחצי, ונפלה רק במשחק אחד. הוא גם מציג את המספרים הכי טובים בליגה, בעונה ה-15 שלו, הרבה יותר טובים מראסל (59 מול 48 אחוז אפקטיב – זה ליגות שונות), יותר טוב מהארדן (או שההגנה של הארדן נותנת לו יתרון. ההגנה-של-הארדן). וסוחב קבוצת זי-ליג לפליאוף.
למה מקום 6. מקום 10, לא יותר.

שמעון טבדי
14/04/2018 9:12:18
Reply to  סומסום

גם מזרח ומערב ליגות שונות. איזייה תומאס נבחר 5 במירוץ לMVP זה פיתה זה? פשוט ליד לברון הוא הפך לפיתה. הוא והארדן הכי גרועים הגנתית והוא היה יותר גרוע מהארדן.

אם לברון היה עם 10 הפסדים פחות היה מקום 2. הוא הופך אותם לקבוצת זי ליג, וויד מאז שבמיאמי פורח אחרי שהיה מת בקאבס. קראודר תורם ביוטה ותראה מה אמר על לברון. זה לברון הפך אותם לכאלו, הקאבס אמורים להיות הכי טובים במזרח בהליכה.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 9:30:05

שמעון. הגיע הזמן שתתחיל לגבות את ההצהרות שלך בנתונים.

"גם מזרח ומערב ליגות שונות".
52% – 48% , היחס במפגשים הישירים בין המערב למזרח. תנרמל את אחוזי הניצחונות של כל קבוצה לפי האחוז הנ"ל (כך שקבוצות מערביות יקבלו בונוס יחסי על הניצחונות על קבוצות מערביות), וההפרש הוא ניצחון או 2. זהו.

"הוא והארדן הכי גרועים הגנתית והוא היה יותר גרוע מהארדן."
איך?
תגבה את מה שאתה כותב בנתונים. תראה לי מי עוד מוריד את אחוז הקליעה של יריביו, שנה אחרי שנה, והוא נחשב ל-"שחקן הגנה גרוע".
במילים אחרות – שלוף מהשרוול.

"וויד מאז שבמיאמי פורח אחרי שהיה מת בקאבס"
רבאק, את זה זה אפילו לא מסובך לבדוק.
ווייד בקליבלנד: 11.2 נק', 48.2% אפקטיבי, 3.9 רב', 3.5 אס', 23.2 דקות, PER 15.9
ווייד במיאמי: 12 נק', 42.7% אפקטיבי, 3.4 רב', 3.1 אס', 22.2 דקות, PER 13.1

שמעון טבדי
14/04/2018 9:36:13

מראה עיניים גיא מראה עיניים ואמרתי לך שנתתי לךדרות מי מנצח לדעתך ולא שיתפת פעולה כי ידעת מה תהיה התשובה שלך.

אחזור שוב

גולדן- קאבס
יוסטון- טורנטו
אוק- פילי
פורטלנד בוסטון
יוטה אינדיאנה
ספרס- מיאמי
מיני- מילווקי
נ"א- אינדי

תגיד לי עלי היית שם את הכסף שלך בסדרות.

אחרי שתעשה את זה תבין איזה קבוצה משחקות יותר משחקים מול הקבוצות שבחרת. תשתתף במשחק יהיה כיף.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 10:34:34

איך בחרת את השיבוץ?
בו גם אני אבחר שיבוץ
(אחד הגיוני, לפי טבלת הליגה. 1 נגד 16, וכן הלאה) –
הפעם נרשום את מפגשי מזרח/מערב שטבלה כזו מסדרת:

יוסטון – באקס
בוסטון – מינסוטה
סיקסרס – ספרס
קאבס – פליקנס
בלייזרס – פייסרס

להערתי, כל הביתיות מנצחות. זה 3 מזרחיות, ו-2 מערביות.

תשתתף במשחק, יהיה כיף.

שמעון
שמעון
14/04/2018 13:34:19

גיא תדרג לפי דעתך האובייקטיבית בבקשה את 8 הקבוצות הכי טובות במערב ובמזרח לדעתך מהכי חזקה להכי חלשה (הכוונה על מי היית שם את כספך), אחרי שתעשה את זה תליב סדרות של הכי חזקות לפי הסדר כלומר 1 נגד 1, 2 נגד 2, תגיד לי מה יצא לך המנצחות.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 14:28:39

יוסטון – טורונטו
גולדן – בוסטון
פורטלנד – פילדלפיה
קאבס- ת'אנדר
ג'אז – פייסרס
היט – פליקנס
ספרס – באקס
וויזרדס – טימברוולבס.

לדעתי, יוסטון וגולדן סטייט מעל הליגה.
כל השאר?
6 סדרות, מאוד צמודות.
הספקולציה שלי היא שהקאבס, הסיקסרס, והוויזרדס, מנצחות את הסדרות שלהן,
הספרס, והג'אז, מנצחות את הסדרות שלהן.
לא רחוק משוויון.

שמעון טבדי
14/04/2018 9:37:01

וויד קלע נקודות בגארבג בקאבס בניגוד לזה שניצח משחקים להיט. הסטטיסטיקות האלו לא יעזרו גיא.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 10:36:33

הקלאצ' חשוב?
אני שמח שאתה חושב ככה.
לא ממומלץ לבדוק את נתוני הקלאצ' של ווסטברוק בהשוואה ללברון, קרי, או הארדן. זה יגרום לקונספציה לקרוס.
(על אחת כמה וכמה אם אתה משווה את נתוני ההגנה)

שמעון
שמעון
14/04/2018 13:32:27

מי דיבר על קלאץ גיא? וויד תרם יותר בהיט לנצחונות הקבוצה מאשר בקאבס שהיה שם שחקן מת וצל של עצמו. הנקודות שלו שם היו במשחקים גמורים לכל כיוון.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 14:22:04

קלאצ' זה לא ההפך מהגארבג'?
מילים שלך:
"ויד קלע נקודות בגארבג בקאבס בניגוד לזה שניצח משחקים להיט."

Shaq
Shaq
15/04/2018 1:48:24

וויד ירד? היה מועמד לסיקסמן העונה ששיחק בקאבס אם כבר שכחת…

MBK
MBK
14/04/2018 9:57:39
Reply to  סומסום

🙂

Smiley
Smiley
14/04/2018 8:59:38

1. לדעתי התעלמת קצת מלברון ששמת אותו במקום השישי… נראה עמו מהלך לייצר פרובוקציה :).
לברון צריך להיות בטופ 3 העונה כי הוא נתן עונה נהדרת. שוב, הבעיה עם לברון שהוא פשוט קבע רף גבוה מדי לצפות ממנו. אין שחקן בליגה שאפשר להקיף בחבורת נגרים והיא תהיה מועמדת לאליפות מלבד לברון.
2. לדעתי השחקן השישי הוא לו ויליאמס (אם הואעומד בתנאים ולדעתי כן). ויליאמס נתן עונה אדירה בקליפרס והיה האיש המרכזי למרות שעלה מהספסל. אם כל חיבתי לגורדון שחווה רנסנס ביוסטון מגיע לויליאמס את הבחירה.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
14/04/2018 9:11:57
Reply to  Smiley

+100

שמעון טבדי
14/04/2018 9:18:33
Reply to  Smiley

בכל עונה אחרת לברון היה טופ 3. העונה היה יותר מידי שחקנים מדהימים. אי אפשר להתעלם מקרי ודוראנט, נכון שהם נחו 30 משחקים על המגרש או מחוצהו אבלה כי כבר אחרי 50 משחקים הם הבטיחו טופ 1-2 בליגה!!! אי אפשר להתעלם מהם, קרי עד הפציעה היה אצלי ראשון לפני הארדן, היה בעונה פסיכית. דוראנט שומר הרבה יותר מלברון ולמעשה אחרי דיויס הוא שחקן ההגנה הכי טוב מבין 6 המתמודדים הרציניים. תראה הימורים של תחילת עונה אין אחד שלא שם את לברון טופ 2 במזרח ושיקח את המזרח והוא סיים 4 עם 32 הפסדים. החמישייה לפניו משחקים במערב! בליגה יותר קשה גם. כל בחירה בין 2-6 הגיונית מבחינתי למעט לברון.
אם מישהו ישים את דיויס או קרי או דוראנט 2-3-4 גם לגיטימי הגיוני בהחלט. אנתוני דיויס במערב הובילגל הרבה יותר חלש מלברון.

מתן גילור
מתן גילור
14/04/2018 11:31:47

אם הם הבטיחו 1-2 בליגה!!! איך זה שהם סיימו 3?

עידו גילרי
עידו גילרי
14/04/2018 11:37:12

ממתי הבטחות זה משהו שצריך לקיים?

שמעון
שמעון
14/04/2018 13:31:15

סיימו שני בליגה שלהם, איפה שחשוב. הרי ידוע מהיכן תגיע האלופה כן?

חסוי
חסוי
14/04/2018 18:33:01

בטח שאפשר להתעלם מקרי, כי הוא הפסיד המון משחקים העונה, שחקן לא יכול לניות מועמד בכיר ל- mvp עם כל כך מעט משחקים.
ללברון לא מגיע לזכות ב-mvp כי הארדן לוקח בפער אבל מגיע לו לפחות טופ 3 כי הוא הביא עונה אדירה, בטח כשאייזיאה היה פצוע חצי עונה וכם כשהוא חזר מהפצייה הוא לא חזר באותה רמה ותוסיף לזה את לאב שהפסיד כמות גדולה של משחקים.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 9:19:45

צריך לשנות את הכותרת, בדחיפות. מישהו עלול לחשוב בטעות שזה סיכום נבחרי עונה אובייקטיבי…

אם זה היה "נבחרי העונה של שמעון", אז לא היה לי וויכוח.

ווסטברוק במקום השני? באיזה עולם?
אחת הקבוצות הבריאות מבין קבוצות הצמרת, והם השיגו פחות ניצחונות מהקאבס…
שלוב של אחוז אפקטיבי מסריח, הגנה בינונית, ומאזן ליגה בינוני ביחס לציפיות, מציבים את ראסל מחוץ לדיון.
אין ספק שברמת היכולת הוא שחקן טופ 10 בליגה, יש מי שיטענו טופ 5 (ויהיה קשה להתווכח אתם).
אבל בשביל לסיים שני ברשימת ה-MVP, או אפילו להיכנס לחמישיית העונה, צריך יותר מיכולת.
צריך להיות דומיננטי, וצריך לשפר את הקבוצה.
ווסטברוק, לא עשה את זה העונה.

קרי מחוץ לחמישיית העונה? באמת?
הוא שיחק רק 51 משחקים העונה, אבל יש לו 41 ניצחונות במשחקים בהם שיחק.
זה 80% ניצחונות מול 58% של ווסטברוק,
זה 61.8% אפקטיבי מהשדה מול 47.9% של ווסטברוק.
אין בכלל מקום להשוואה.

אחרון – שחקן ההגנה של העונה.
זה כבר לא "עקום" כמו הבחירה בווסטברוק במקום השני ברשימת ה-MVP, אבל עדיין –
קבוצת ההגנה הכי טובה העונה הייתה יוטה.
השוואה ישירה בין מה שגובר נותן לבין מה שאמביד נותן,
מניבה את התוצאה הבאה:

https://fansided.com/2018/04/09/nylon-calculus-nba-defensive-player-of-the-year/

השורה התחתונה, למי שלא מעוניין לקרוא את מלוא הפוסט המצוין –

when the team defensive ratings, the advanced stats, AND the matchup data are all in agreement with each other — there’s no need to equivocate — it’s gotta be Gobert.

שמעון טבדי
14/04/2018 9:32:03

שוב גיא סטטיסטיקות מתקדמות לא גוברות על מראה עיניים (קראתי את הטור הזה של ניילון). אמביד לדעתי הרבה מעל גובר. אמביד היה חולני השנה. לא להביא לו את תואר ההגנה וברור לי שלא יביאו לו כי הוא צעיר זה לשדוד אותו.

והנה מה חושב ון גנדי על סטט מתקדמות- בדיוק מה שאני חושב

https://www.youtube.com/watch?v=ruFIbeG5Yrg

שמעון טבדי
14/04/2018 9:33:05

הכי אובייקטיבי תאמין לי. עונת TD נותן אמויפי בכל עונה. הבעיה שהארדן היה אדיר ואוק סיימה עם הרבה הפסדים אחרת היה מקבל גם אמויפי

עידו גילרי
עידו גילרי
14/04/2018 9:41:29

זה פשוט מצחיק איך אתה טוען לאוביקטיביות ו"מראה עיניים" ואז מצדיק את המיקום של ווסטברוק בנתון הסטטיסטי הכי מיותר בעולם.
הקשר בינך לבין אוביקטיביות הוא ההגדרה של אקראיות.

MBK
MBK
14/04/2018 10:01:36

משעשע

הקיפודה המצויה
הקיפודה המצויה
14/04/2018 9:45:37

שמעון לא נעים להגיד כי אתה משקיע המון מאמץ ובאמת אכפת לך מהאתר אבל אתה סוג של אוהד שהתאהב בטראש טוק ורואה דברים בזווית שלו ושל הקבוצה שלו. אתה לא יכול לכתוב כתבה בלי שתוזכר בה המילה נגר באיזה אלף וריאציות, אתה משתמש בדימויים בזויים כמו 'אונס' ו'זי ליג' ואתה מזלזל בכל מה שחושב אחרת, כולל מספרים ועובדות.
מקומך בעיניי ביציע העיתונות לצד רון קופמן. אני באופן אישי פחות
מתחברת לסוג הזה של השיח

המשגיח
המשגיח
14/04/2018 9:49:32

אגב, אם כבר פתחת את זה, לדעתי ווסטברוק לא הגיע MVP בעונה שעברה, אלא לקוואי (בפוטו פיניש על הארדן).

ולא, אני לא "הייטר" של ראס. נהפוך הוא, מת עליו.

עידו גילרי
עידו גילרי
14/04/2018 9:52:52
Reply to  המשגיח

אצלי זה היה הפוך בין הארדן לקאווי.

MBK
MBK
14/04/2018 10:00:47

עונת טריפל דאבל לא נותן MVP מלבד העונה הקודמת
בעונת הטריפל דאבל של אוסקר ה MVP היה ביל ראסל
בשנה שעברה עשו כבוד גדול מידי לווסטברוק כ MVP מקבוצה שסיימה 6 בקונפרנס

רב דוויד
רב דוויד
15/04/2018 9:59:00

אם ראס זכה שנה שעברה בגלל עונת הטירפל דאבל , אז למה

כינור
כינור
14/04/2018 9:35:43

המיקום של לברון מול ווסטברוק משקף את הסובייקטיביות שלך בסיכום האובייקטיבי כביכול, לדעתי לפחות.
חוץ מזה נהניתי לקרוא , תודה רבה.

המשגיח
המשגיח
14/04/2018 9:48:04

תודה שמעון.

חוץ מהבחירות ברוקי (סימונס) והמשתפר (אולדיפו, הבחירה הקלה ביותר), אני לא מסכים עם הבחירות שלך.

לגבי ה-MVP – לברון לא יכול להיות במקום ה-6. אין סרט כזה.
מקום שני או מינימום שלישי.

ווסטברוק גם כן לא יכול להיות שני.
למעשה, לדעתי הוא לא צריך להיות בחמישיית העונה הראשונה עם כל הכבוד לטריפל דאבלס שלו.

דרוזאן הוביל את טורונטו למקום השני בליגה (לפני גולדן סטייט כן?), כשלאורי בדעיכה (קולע איזה 6 נק' פחות).

גם אם לא יהיה שם, הייתי מעדיף שם את לילארד לפני ווסטברוק, כי אמנם יש לו את מקלום ונורקיץ, אבל ג'ורג'-אדאמס והשאריות שלו מלו היו אמורים להספיק למקום השלישי במערב (כס"א ללא לנארד).

Carmel
Carmel
14/04/2018 10:24:03

לא מובן איך השחקן שהיה השנה פשוט מעל הליגה, השחקן שהכי ראוי למונח MVP (בעוד 30 שנה יקראו לפרס על שמו) מדורג ששי.
אם יש סיבה אחת שלברון לא יזכה השנה בתואר MVP כי זה פשוט משעמם ויותר מידי טבעי לבחור בו.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 10:40:39
Reply to  Carmel

ישנה גם העובדה שיוסטון ניצחו 15 יותר מהקאבס.
אני מאוהדיו של לברון, ואני לא יכול למצוא הסבר משכנע למה מגיע לו ה-MVP לפני שמגיע להארדן.

חסוי
חסוי
14/04/2018 18:41:56
Reply to  Carmel

אני מאוד אוהב את לברון, ועדיין אני לא חושב שמגיע לו לזכות ב-mvp, השנה מגיע להארדן שנתן עונה אדירה והוביל את יוסטון למאזן הכי טוב בליגה, ללברון הייתה עונה מצוינת ומגיע לו טופ 3 אבל לא זכייה.

יוסי
יוסי
14/04/2018 10:39:59

תודה על הדירוג אבל לא משקף בכלל את המציאות , רוב הבחירות נראות לא הגיוניות בכלל , שחקן ההגנה צריך ללכת בין גובר לדיוויס , ווסטברוק ממש לא טופ 3 בmvp וגם לא החמישית העונה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/04/2018 10:42:33

תודה שמעון על ההשקעה.

הייתי משנה את הכותרת ל"סיכום נבחרי העונה שלי", כדי להבדיל מהסיכום הכללי בסקר הקבוע של הופס ע"י המשגיח.

מסכים עם חלק מהבחירות שלך (שחקן ההגנה, המאכזבת, ועוד…), ועם חלק לא (רוקי העונה, ווסטברוק מס' 2 ב-MVP, ועוד…).
מה שבטוח מקמילן מאינדיאנה חייב להיות מדורג טופ 3 במאמן העונה.

חזיר יבלות
חזיר יבלות
14/04/2018 10:42:42

וואו. טור הייטרי למהדרין שלא מציג אפילט טענה אחת ראוינ לבחירות שלו. האשך יותר אובייקטיבי ממך. למה צריך בתוך כל האתר הנהדר להתקל גם בחרא הזה

חזיר יבלות
חזיר יבלות
14/04/2018 10:45:04

ואגב אם ראסל באמת היה שחקן מס' 2 בליגה אז אוקייסי היתה צריכה להיות אכזבת העונה. אבל ראסל באף עונה בקריירה שלו לא היה טופ 5 בליגה ולכן אוקלהומה אמנם שווה 5 ניצחונות יותר(ובמקביל לעבור סיבוב בפלייאוף) אבל לא מעבר

אפלטון
אפלטון
14/04/2018 11:52:31

תודה שמעון.
לדעתי לגיטימי שווסטברוק יקבל מקום שני בדירוג הMVP. ולא אתפלא אם יקבל לפחות בחירה אחת כזו, אבל זה שהקבוצה שלו אכזבה ביחס לציפיות, ולא בפעם הראשונה, מורידה אותו למקום השלישי.
ההישג של טריפל דאבל שני ברציפות הוא הישג ענקי.
לברון מקום שני?גם לגיטימי, אבל נגוע בזיוף.
יש כאן recent bias כי תכלס לברון נתן חודש וחצי דומיננטי, בשאר העונה הוא חיפף לחלוטין ורק דאג למספרים שלו בצורה מובהקת. די מדהים כמה אנשים שוכחים מהר את כל מה שקרה לפני האולסטאר. לא סתם המאזן של קליבלנד כל כך גרוע ביחס לציפיות. הרבה מזה על לברון.
בכל מקרה, תודה על בחירות מנומקות, הייתי שמח אם תשנה את הכותרת ל'בחירות שלי לעונה', כי יש טור שנתי של הופס שיוצא באופן קבוע בנוגע לבחירות.

מתן גילור
מתן גילור
14/04/2018 12:06:42
Reply to  אפלטון

espn נתנו לקאבס 49.2 ניצחונות בתחילת העונה.
לכמה ציפית מקבוצה שעשתה 51 והשחקן השני הכי טוב שלה עזב?

אפלטון
אפלטון
14/04/2018 12:08:52
Reply to  אפלטון

אצלי סדר הבחירות לmvp:
1) הארדן. אחד מהmvp's הכי ברורים וקלים של השנים האחרונות.
2) לברון (כי למרות שאני מבין את הטיעון למה לא מגיע לו, נסיבות העונה והעובדה שלמרות סגל מאוד בינוני הוא עדיין פייבוריט במזרח ונותן את אחת העונות הסטטיסטיות הטובות הקריירה מפוארת, קשה לי שלא לבחור בו, וכן, גם recent bias.)
3) דייויס – כי עשה מה שלברון עושה ובמו ידיו לקח קבוצה בינונית לפלייאוף, עם מספרים אדירים.
4) ווסטברוק. כי טריפל דאבל לא הולך ברגל, אבל הקבוצה שלו עדיין אכזבה בגדול, בלי נסיבות מקלות של פציעות לכוכבים.
5) קרי- כי נתן את אחת מעונות הקליעה הפסיכית שלו. אם היה משחק עוד 15 משחקים, היה מקום שני בהליכה, אבל החמיץ יותר מדי משחקים.
6) דוראנט- גם כאן יש recent bias אבל לשלילה. כי נתן שלושת רבעי עונה אדירים מבחינת התקפה והגנה. רבע העונה האחרונה, גם בגלל פציעות שלו ושל כולם, הורידו אותו בדירוג.
די מסכים איתך בדירוגים 7-10. אולי מחליף בין דרוזן לאמביד

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 12:10:23
Reply to  אפלטון

אתה לא מדייק בעובדות.

תסתכל על הפילוח לפי חודשים.
בדמצבר – ינואר הייתה צניחה של הנתונים,
בשאר החודשים הוא נתן מספרים, שרק הארדן יכל להתחרות אתם העונה.

https://stats.nba.com/player/2544/traditional/

תסתכל על נובמבר, לדוגמה. 15 משחקים, 29.6 נק' למשחק, 8.7 רב', 8.5 אס', 63.9% מהשדה. זה "חיפף לחלוטין" ?

לגבי שאלת הציפיות –
צפיות הן לא רק ביחס לקדם העונה, אלא גם ביחס למה שמתרחש במהלכה.
בעמדת הרכז, הפותחים העונה היו:
קלדרון, 32 פעמים.
היל, 24 פעמים.
תומאס, 14 פעמים.

בשנה שעברה, קיירי פתח ב-72 משחקים.

אז כאשר משווים את ה-50 ניצחונות שהקאבס השיגו העונה, ל-51 הניצחונות שהם השיגו בעונה שעברה, פתאום הציפיות מקבלות צורה שונה.

ואחרון –
אני אשמח לדוגמה איך לברון דאג למספרים שלו בצורה מובהקת.

אפלטון
אפלטון
14/04/2018 12:34:19

אוקיי נכון, היה את הרצף בתחילת העונה וחודש ראשון מצויין. אז לברון לקח חודשיים חופש במהלך העונה.
לגבי הסטטיסטיקות, פשוט היה צריך לראות את המשחקים, את שפת הגוף, את ההגנה הלא קיימת (לברון היה מדורג כשחקן ההגנה הגרוע בליגה במשך חודש שלם).
לגבי הדירוג בקונפרנס והאכזבה מהקבוצה? סבבה, ביחס לנסיבות (פציעה משמעותית ללאב וההתאיידות של איזאה), קליבלנד עשתה מה שצריך לעשות. לא יותר לא פחות. אין כאן איזה הישג מופלא של לברון כמו שמנסים לתאר כאן, ובמקומות אחרים בתקשורת האמריקאית.

שמעון
שמעון
14/04/2018 12:36:10
Reply to  אפלטון

בדיוק, רוב העונות של לברון בקריירה טובות מהעונה הזאת. גם היו פציעות במזרח לקבוצות אחרות.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 12:55:08
Reply to  אפלטון

את מי מעניינת התקשורת האמריקאית?
ואם כבר מתעסקים בתקשורת האמריקאית,
לחא עדיף שפוסט שמתעסק בנבחרי העונה, טוב יהיה אם ינסה לשאוף לרמה מסוימת של אובייקטיביות?

הנרטיב של "ניפח סטטיסטיקות", או "לקח חופש חודשיים", לטעמי,
הוא לא שונה בכלום מהנרטיב הדומה שנכתב על ההגנה של הארדן, או על ה-"רמייה" שבמשחקו.

אני צפיתי השנה בהמון ממשחקי הקאבס (לצורך העניין, בכולם), הרוקטס, ובלא מעט ממשחקי הת'אנדר.
לברון "לקח חופש" במשחקים מתים. כאשר הקאבס איבדו את המשחק, הוא הפסיק ללחוץ על הגז.
(כאשר לוקחים בחשבון את הקילומטראז' שהוא צבר לאורך הקריירה, ואת העובדה שהשנה לא היה שחקן ב-NBA ששיחק יותר ממנו, אז אפשר להבין את ההיגיון בבחירה)
אבל במשחקים צמודים, הוא לא "נח" או "זרק" (כרמז המשפט "שפת גוף"), אלא דווקא שם גז, ובלא מעט מקרים זה הוא ששמר על כוכב היריבה בדקות הסיום.
כאשר בודקים את הנתונים, מגלים שהם תומכים במה שהעין ראתה –
בקלאצ' לברון העלה הילוך בהגנה.

בכנות –
אני באמת מאמין שלהציג את היכולת שלברון הציג השנה, בהרכבים ששיחקו לצדו השנה, זה אכן הישג אדיר.
וכאשר לוקחים בחשבון שזו עונתו ה-15 בליגה (לא שזה נתון שצריך להשפיע על הבחירה ב-MVP)?
זה הופך את העונה שלו להיסטורית.

עדיין חסר לי ההסבר על איך לברון "רק דאג למספרים שלו בצורה מובהקת."

אפלטון
אפלטון
14/04/2018 13:08:04

שמע, אני חושב שראיתי את כל משחקי קליבלנד עד האולסטאר, אז נשברתי והתחלתי לעבור לצפייה בקבוצות אחרות, אבל עדיין אני חושב שראיתי מספיק מקליבלנד גם בחלק השני של העונה. בכלל בשנים האחרונות ראיתי את רוב משחקי קליבלנד. בחודשים שבהם קליבלנד נראתה מפורקת לגמרי, אבל לגמרי, לא יכול למחוק אותם מהעונה. זוכר גם אז כתבים בזמן אמת כמו זאק לואו שאמרו שאי אפשר לשכוח את הזמן הזה מתוך העונה, ואז כולם שוכחים. הם מכתימים את כל העונה של לברון, שאין לי דרך לתאר לך את המילה 'זרק' ו'דאג למספרים בצורה מובהקת' מבלי לשלוח אותך לצפות שוב במשחקים מהחודשיים האלו.
הוא פשוט זרק את חבריו לקבוצה מתחת לגלגלי האוטובוס, בחיפוף ברוטלי בהגנה, ובהתקפה ששם נראה היה שלא אכפת לו מתוצאת הקבוצה או איך מנצחים, אלא רק למספרים שלו. שוב, אין לי איך להראות לך את זה סטטיסטית, בבקשה רק תצפה במשחקי חודש ינואר. לא מדובר על משחק אחד, או שבוע חלש, אלא על נתח זמן רציני מתוך העונה.
אני מאוהדי לברון הגדולים, אבל בהחלט לא שם את העונה הזו בתור אחת מהעונות הטובות בקריירה האדירה שלו. זה ציור מעוות של המציאות.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 13:27:27

גם אני לוקח בחשבון את המשחקים "שנזרקו".
בפוסט הנוכחי, הגבתי ל-Carmel, כאשר כתב שלדעתו לברון ה-MVP,
בתגובה:
"ישנה גם העובדה שיוסטון ניצחו 15 יותר מהקאבס.
אני מאוהדיו של לברון, ואני לא יכול למצוא הסבר משכנע למה מגיע לו ה-MVP לפני שמגיע להארדן."

וזו הפואנטה שלי –
50 הניצחונות שהקאבס השיגו, הם למרות החלק "שנזרק". הממוצעים שלו, הם למרות החלק "שנזרק".
כך גם בחשבון, שההחלטה לשחק העונה 82 משחקים, הגיעה בשלב מאוחר בעונה. בחלקים המוקדמים של העונה, גם בתקופת ההפסדים בינואר, הוא עלה לשחק כל לילה.

מה שלי הפריע זה שבחרת להשים דגש על החלק הלא טוב של העונה של לברון, ולא התייחסת למכלול מה שעשה העונה.
ומה שהוא עשה העונה זה ממש לא רק חודש וחצי דומיננטיים.

אפלטון
אפלטון
14/04/2018 13:52:37

לא בחרתי לשים דגש רק על החלק הזה של העונה, וכמו שכתבתי גם אצלי בספר לברון מספר 2 בבחירות לmvp. בחרתי לשים זרקור על החלק המוחשך מהעונה של לברון, כי אף אחד אחר לא מזכיר זאת משום מה. ואני לא מדבר רק על האתר הזה אלא על תקשורת הספורט האמריקאית שמעצבת את הנרטיב.

חזיר יבלות
חזיר יבלות
14/04/2018 12:59:29
Reply to  אפלטון

הבנתי. לברון מנפח מספרים, ראסל? מה פתאום יש לו טריפל דאבללל באחוזים של גבינה צהובה.
לברון לא שומר, ראסל? פשוט מדהים. אחד השומרים הגרועים בליגה.
וקליבלנד, עם סגל פחות מוכשר ויותר פצוע השיגה יותר נצחונות מאוקייסי, אבל רק ללברון זה ייחשב אכזבה. לראסל יזכרו רק את הטריפל דאבלללל

אפלטון
אפלטון
14/04/2018 13:17:28

לברון בדרך כלל לא מנפח מספרים. בכלל לא אוהב את המינוח הזה. ווסטברוק מקבל מספיק ביקורת עד שלטעמי הפכה אותו מאוברייטד (השנה שעברה) לאנדרייטד (השנה). אני לא מגן על ווסטברוק שצורת המשחק שלו לא עוזרת לקבוצה להתעלות מעל סך הכישרון שלה, אבל חושב שקצת מגזימים ומזלזלים במה שעושה בכל משחק.
לברון שחקן ענק, וכל עונה העלה את הקבוצה מעל לסך הכישרון שלה. השנה אני חושב שהיה לו חלק גדול בהתפרקות המנטלית במהלך העונה שהביאה להחלפת כל הסגל. אני קצת מאוכזב שמעלימים את החלק הזה בעונה ומשתמשים בעובדה שזו העונה ה15 שלו בליגה. זה נתון מדהים ומטורף, אבל אין כאן משמעות בהסתכלות נקודתית על העונה.
שוב, אני עדיין חושב שלברון בסך הכל נתן עונה יותר טובה קבוצתית מווסטברוק, בטח בהסתכלות על נסיבות העונה, אבל לא חושב שההפרש ביניהם כזה גדול כמו שמנסים לצייר כאן.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
14/04/2018 11:56:56

טור בהחלט משעשע. תודה על הכתיבה אם כי אני שותף לכל הביקורת שנשמעה מעל (לא אחזור).
רק אוסיף GM העונה – ללא ספק דאריל מורי. לא ויתר, הוסיף את השחקנים החסרים, ובנה קבוצה שתתמודד על האליפות.

גיא הרשע
גיא הרשע
14/04/2018 12:12:30

+ גדול לגבי דאריל מורי. חייבים לתת לו קרדיט ענק על ההתנהלות שלו בקיץ האחרון.
בזמן שכולם בכו על גולדן סטייט, הוא בנה קבוצה מנצחת.

Ish
Ish
14/04/2018 17:35:53

עם קצת עזרה מפול

שמעון
שמעון
14/04/2018 12:34:32

חברים יקרים התכנון לא היה להפוך פה שוב לויכוחי לברון או ראסל וההיטרים של שניהם. כל השישייה הראשונה הם לגיטימים וציינתי את זה. משם זה סובייקטיבי. חברים שלי אמרו לי שלברון היה צריך להיות 4 ודיוויס שני שראס ביניהם, הכל לגיטימי. מי שמתייחס לראס בזלזול ולא סופר TD סבבה לכם, שימו אותו גם 10, זו דעתכם.

אני לא מאוהדי לברון אבל ממש לא הייטר שלו ומאד אובייקטיבי לגביו. אני חושב שדרק רוז שדד אותו בעונת אמויפיו ושהיו לו 2 עונות בשנות השיא שלו בהם לפחות היה צריך להיות סגן שחקן ההגנה של העונה.

העונה הזאת כבר ציינתי לגביו את כל הטיעונים ולזה תוסיפו עונות שיא של כל אלו שלפניו, החיים קשים. אין לו שום יתרון על החמישייה לפניו.

אם סטף קרי היה בריא ומשחק 70 משחקים היה מקבל אמןיפי גם.

עם 51 משחקים כאשר החמיץ 31 משחקים לא יכול לדרג אותו 2, סורי.

דארל מורי בהחלט מנגר העונה.

הייתי רוצה לשמוע את דעתכם לגבי השאר ואת הדירוגים שלכם.

בוני
בוני
15/04/2018 0:56:33
Reply to  שמעון

מזל שלא שמת גם את לאונרד מעל לברון.

למעט גולדן המערב חלש ביותר.
הטענה הזאת שמזרחי פחות טוב ממערבי לא רלוונטית.

ולדי קוגן
14/04/2018 13:15:15

שמעון נתת פה השקעה מטורפת, עם חלק אני מסכים ועם חלק לא. הייתי מייעץ לך לפצל לכמה פוסטים,יש פה המון חומר לפוסט אחד. יכולת לתת פה 3 פוסטים יותר פשוטים לעיכול.אני הייתי שם את גובר שחקן הגנה וסטיבנס מאמן, אבל גם הבחירות שלך הגיוניות לחלוטין.

השרת
השרת
14/04/2018 13:40:14

שמעון, מצטרף לידידי המבקרים.

אתה עושה עבודה רבה ומשקיע באופן ניכר, אבל קצת ענווה וצניעות תוסיף רבות לכתיבה שלך. זה ברור שכל אחד והאני מאמין שלו בטוח שהוא אובייקטיבי לחלוטין, אבל משפט סייג קטנטנן שמבהיר שזהו הדירוג האישי שלך שמבוסס על דעתך בלבד היה כנראה מעורר פחות אנטגוניזם..

גם אני חולק על חלק מבחירותיך אבל הכל כבר נכתב לפניי ואין לי מה להוסיף.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/04/2018 14:27:58
Reply to  השרת

שמעון זה כמו ראסל (והוא מעיד על כך) – לא מעניין אותו מה אומרים לו הוא בשלו בלבד… בגלל זה הוא אוהב אותו כ"כ

שמעון
שמעון
14/04/2018 14:51:02

חחח

שמעון
שמעון
14/04/2018 14:27:16

מוקדש לאשך באהבה

https://sports.walla.co.il/item/3150088

יש לו את כל התכונות שהאשך הכי אוהב

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/04/2018 14:33:32
Reply to  שמעון

כתבה מדויקת מאוד.

איך האיסלנדי שלנו אמר? "נרקסיזם כמו-אוטיסטי".

אני צופה לו קריירה בינונית, מעבר בין עמדות ועימותים רבים עם מאמניו.

שמעון
שמעון
14/04/2018 14:51:45

אני חושב שהוא הולך לשלוט בליגה 🙂

רבין
רבין
14/04/2018 14:56:07

מה עם ללל נעלמו לנ מהחיים שלושת המסכנים הלללו וטוב שקח.
עלובים

Ido
Ido
14/04/2018 15:26:16

שמעון – איך בן סימונס לא בעשירייה הפותחת?

יש לי בקשה. MVP זה השחקן המשפיע ביותר. למי מהשחקנים יש את ההפרש הגדול בנט רייטינג כאשר הם עמשחקים לעומת בנט רייטינג של הקבוצה כשהם לא מדחקים

שמעון
שמעון
14/04/2018 16:44:40
Reply to  Ido

אני לא מסכים איתך שזו ההגדרה וחוץ מזה טענתי שהמושג אמויפי הוא מפגר לא ברור ולא מוגדר. זה צריך להיקראplayer of the year כלומר השחקן המצטיין בכל עונה. עכשיו אם תוציא את ראסל מאוק הם מנצחים אולי 15 משחקים בעונה. כנל אגב עם לברון בקאבס. ו10 משחקים ינצחו נא בלי דיוויס. אני אומר בהגזמה כן . אגב אוזי תן את דירוג הטופ 10 שלך מעניין אותי

IDO
IDO
15/04/2018 1:23:50
Reply to  שמעון

אז בחרת את השחקן המצטיין. לא את השחקן שהכי עזר לקבוצה שלו.

אם ככה:
1. סטפן קארי. 62% רפקטיבי ו 90:50:40 שם אותו ראשון. מה עוד שאתו הם לא הפסידו
2. לברון 59% רפקטיבי ולקח קבוצה של ילדים לחלק העליון של הפלייאוף
3. הארדן – הכי הרבה נצחונות
4. סימונס – שחקן עם המחשבה הכי מהירה ששיחק את המשחק. גם בלי אמביד מביא נציונות והרבה
5. לילארד – נצונות בייבי.

באמת הייתי סקרן לדעת את ה MVP האמיתי על פי מדד הנט רייטינג (אתו ובלעדיו) אבל יש משחקים טובים היום ואין לי זמן לבזבז על נתונים סטטיסטיים

חגי - התותח הקטמוני
חגי - התותח הקטמוני
14/04/2018 16:19:46

שמעון דבר ראשון תודה אני מת על המרץ שלך ועל הקצב שאתה מעלה פוסטים לי אני באמת לא יודע איך אתה מצליח לעמוד בקצב.
מצד שני אני זוכר שבנערותי התאהבתי בדנילסון – מונדיאל 98 היה זידאן מול רונלדו אבל הוא עם הפדלדות שלו נראה כדבר הגדול הבא לצערה של ריאל בטיס כמדומני גם הם חשבו כמו מתבגר וקנו אותו אז בנראה לי 30 מליון שהיה סכום שיא של העברות – אחרי זה התברר מה הוא שווה ואני בטוח שמי שמתחת גיל 30 חסר מושג בכלל על מי אני מדבר. אסתטיקה זה אחלה וממוצע טריפל דאבל זה נראה דבר מאוד יפה אך מה לעשות שראס בצורת המשחק אותה הוא מציג כיום הוא אחד השחקנים הפחות יעילים בליגה וגורם לחברים סביבו להיות פחות טובים.
עוד משהו עשית לא מזמן יופי של פוסטים על קלאץ'. דיימו יצא שם די נמוך לא? אני לא מבין למה לזרוק את מה שכתבת לפח ולהגיד עליו פתאום שהוא שחקן קלאץ נפלא?

שמעון
שמעון
14/04/2018 16:39:33

הפוסט כפלטפורמה נכתב לפני הפרסום של מחקר הקלאץ ונעשו בו שינויים לפני הפרסום ודירוגים סופיים שהשתנו כמובן. המשפט על ליליארד היה נכתב עוד אז ולא הורדתי אותו. חוץ מזה גם קשה לי להיפטר מהתחושת בטן שלי לגביו. לגבי ראסל הוא לא דנילסון ואני גם אהבתי את דנילסון בבטיס. דנילסון לא זכה בשחקן השנה בעולם ולא היה שחקן טופ 5 בחיים.

בוני
בוני
15/04/2018 0:45:47
Reply to  שמעון

להשים את לברון במקום ה-6 זה יותר הזוי מלבחור את ארדן ווסטברוק מעליו.

מנחם לס
מנחם לס
14/04/2018 17:53:19

השקעה מטורפת. בחירות טובות מאד ברובן. מאמן השנה שלי הוא מקמילן, אפילו שהוא עם מוניטין של מאמן בינוני

השי אבן צור
השי אבן צור
14/04/2018 20:23:38

עבודה נהדרת שמעון! כל הכבוד על ההשקעה!
יש רק קטגוריה אחת שאני ממש חושב אחרת: השחקן השישי חייב להיות לו ויליאמס

בוני
בוני
15/04/2018 0:39:24

מבלי לפגוע ברגשות הכותב.

אפשר לזרוק גם את זה לפח.
בחירות ודירוג מביך של שחקן ה-MVP.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
15/04/2018 1:42:42
Reply to  בוני

גם אם הדירוג לוקה בחסר מביך הוא לא.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
15/04/2018 0:46:10

יישר כוח על המאמר.

בשחקנים המצטיינים בחטיפות או חסימות או שניהם יש להוסיף נתונים אלו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
15/04/2018 1:44:36

לוויליאמס שמעון מתייחס כשחקן חמישייה ובאטלר לא נמצא כי יש גארדים לא פחות טובים לפניו.

איתי
איתי
15/04/2018 1:05:33

לו ויליאמס לא השחקן השישי???? לברון מקום 6 ניקולה יוקיץ החמישיה ובאטלר לא?? ווסטברוק חמישייה ראשונה ולילארד לא?

צביקה
צביקה
15/04/2018 1:10:26

מה עם תוצאות הסקר של החברים פה?

המשגיח
המשגיח
15/04/2018 6:13:29
Reply to  צביקה

יום שני

Shaq
Shaq
15/04/2018 2:28:42

שמעון אני מכבד מאוד את הדעות שלך, אתה כותב יפה ומעניין עם המון סיבות שרובם נכונות אבל יש לך פה כמה דברים שפשוט… שקוף כמה שזה סובייקטיבי.
ווסטברוק שני לMVP? זה כבר מוגזם.
הקבוצה שלו עם שחקן טופ 15 ואפילו 10 בעונה שעברה, עם סקורר מעולה שקלע העונה 17 נק ממוצע, עם סנטר טופ 10 בליגה עוד כמה משלימים נחמדים מהספסל וחצי עונה היה לו את אחד משחקני ההגנה הכי טובים בליגה בפרימטר, סיים את העונה 4 וזה בלי קוואי, בלי קאזינס ושמינסוטה התדרדרה בלי באטלר ועדיין, עם מאזן שווה למקום השישי, מביך.
האחוזים שלו העונה – 44 מהשדה, 29 לשלוש, 47 אפקטיבי, לרוקיז יש אחוזים יותר טובים… וזה כולל ירידה ענקית בנקודות.
ממוצע טריפל דאבל? זין. אחרי 2 המשחקים האחרונים איבדתי את כל ההערכה שהייתה לי אליו.
אדאמס 3 ריב נו זה נשמע אמין? הבנאדם חולה סטטיסטיקות, הבול הוג הגדול אי פעם, אם לא היכולות בקלאץ' הוא לא טופ 10 בליגה בכלל…
אז סבבה שאתה אוהב אותו, מקום שני זה הגזמה.

לברון 6? אז אל תשים אותו 2, גם לא 3, אבל גם השונא הכי גדול יכניס אותו לטופ 5.
הבנאדם עם סטטיסטיקות טובות פה מכולם בפער, יעילות מפחידה… אם כבר תשווה לווסטברוק אז תראה 27 9 8 מול 25 10 10… מסכים שהוא לא שמר, ועדיין הוא עם בלוק למשחק ו1.4 חטיפות… 69 אפקטיבי ו54 מהשדה זה אחוזים של פאקינג שאק…
מסכים שקבוצתית הוא לא מספיק, אבל עם סגל שהשתנה באמצע העונה אינסוף פציעות ואייזאה המאכזב הוא הצליח להגיע למקום 4 עם 50 נצחונות(ראס? היה לו 48…), למעשה בלי החודש המזעזע שעבר הוא כבר היה מקום 2…
לגבי סטף אני גם ךא מסכים קודם כל שיחק חצי עונה בערך… דבר שני היה פחות טוב מדוראנט, זה נכון שדוראנט הפסיד יותר אבל קארי שיחק בלי דוראנט העונה?
קיידי נתן מספרים יותר טובים שההגנה שלו טובה בפער והוא יכנס לחמישית ההגנה… היציב היחיד בווריורס.
ואחרון דרוזן, הבנאדם מקום ראשון באיסט ושני בליגה אפילו שאתה הימרת נגדם…
דירוג שלי –
1 הארדן
2 דוראנט\לברון
3 דוראנט\לברון
4 לילארד
5 דרוזן
6 דייויס
7 אמביד
8 ראסל
9 אולדיפו
10 קיירי
3 שיכלו להכנס – יאניס כי הוא פשוט לא עשה כלום עם הקבוצה וגם הסטטיסטיקה שלו ירדה, באטלר מגיע לו טופ 6 אבל לא שיחק מספיק וסטף גם כי לא שיחק מספיק וגם כי זה אחד מכל קבוצה.

שחקן ההגנה שלי – גובר בגלל ההשפעה, אמביד חיה, אבל גם אם הוא ברמה של גובר, קבוצתית אין למה להשוות…
חמישית הגנה ראשונה – סמארט, באטלר, דייויס, הורפורד, גובר
שניה – סימונס, פול, אנטטקומפו, דוראנט ואמביד
לגבי הדירוג – כתבת שאדאמס נקודת אור בהגנה, אתה בטוח? כבר שכחת את ג'ורג'?
לדראמונד מגיע טופ 10 שחקני הגנה בעיניי.

שחקן השישי – מצחיק לא לרשום את וויליאמס.
משתפר – אין פה שאלה שאולדיפו.
רוקי – סימונס.

עכשיו מאמן – קייסי ללא ספק, כתבת כבר שההצלחה של טורונטו היא לא רק בגלל דרוזן, הנה הסיבה. הבנאדם עשה עבודה מדהימה וזה מגיע לו.
פיינליסטים – סניידר וסטיבנס, דאנטוני מקום רביעי כי בתכלס, הוא עשה את מה שציפו ממנו…

Shaq
Shaq
15/04/2018 2:39:05
Reply to  Shaq

תיקון – 59 אפקטיבי.

Ghost Rider
Ghost Rider
15/04/2018 10:26:53

מאמר נחמד שהעביר לי את הקפה של הבוקר בכיף. לא מסכים עם חלק מהבחירות, אבל זה לא ביג דיל.