פריוויו ליום השלישי האחרון של העונה הסדירה / יונתן שגב

עוד יומיים נגמרת העונה הסדירה ומתחיל הפלייאוף. איזה כיף! הרבה פעמים, הרבה פעמים מיקומי הקבוצות החשובים כבר די ברורים בשלב הזה, כשהרבה פעמים מאבקי הכניסה לפלייאוף כבר הסתיימו. אם לא אז שתי הקבוצות שנלחמות על כרטיס הפלייאוף, משחקות נגד קבוצות שונות. השנה, כאילו באופן מתוכנן, יהיה משחק אדיר שיקבע באופן ישיר מי תהיה העולה לפלייאוף. עליה וקוץ בה: המשחק הזה יהיה מחר.

היום, יש בסך הכל 3 קבוצות שעדיין משחקות בשביל לשנות/לשמר את מיקומן בסוף העונה, ובכלל לא בטוח שחלקן בכלל רוצה לנצח… גם קבוצות הפלייאוף.

כך או אחרת, מאזן ההימורים, שהיום עומד להיסגר רשמית, ספג פגיעה לקראת סוף העונה ועומד על 57-72 (55.8% הצלחה), כשהתוצאה המקסימלית אליה אשאף היא 57-78 (57.7% הצלחה), מה שמראה בחישוב מהיר שיש הלילה שישה משחקים. אז בואו נצא לדרך.

 

2:00 אינדיאנה פייסרס (33-48) – שארלוט הורנטס (46-35)

אידיאנה נדפקה. הטילה את הקוביות וקיבלה 2-1, אם המשחק היה שש בש. למה? היא הצליחה לסיים במקום ה-5, ואף הבדילה את עצמה ברמתה משלושת הקבוצות במקום ה-6-8. היריבה שככל הנראה היא תקבל תמורת המאמץ והיכולת העדיפה היא קליבלנד, הפייבוריטית של רובנו לצאת מהמזרח כמנצחת. בזמן שויקטור אולדיפו יזיע על לברון ג'יימס, מילווקי תקבל את פילדלפיה חסרת הניסיון, מיאמי את בוסטון הפצועה ואפילו עם וושינגטון, שתשחק מול הראפטורס, אני מאמין שהפייסרס היו מסכימים להתחלף. זכרו; יתרון ביתיות הוא רק משחק אחד יותר בבית, מתוך שבעה. הדבר החשוב הוא זהות הקבוצה אותה פוגשים, ואין ספק שאלוהים לא ממש אהב את הפייסרס.

אם כבר הזכרנו את אלוהים, הקבוצה של ג'ורדן סוגרת עוד עונה מאכזבת. מקום 10, שבמערב אומנם לא רחוק מקו הפלייאוף, אבל במזרח מדובר על מרחק עצום. דוויט הווארד וקמבה ווקר הספיקו להציג כמה משחקים סופר מרשימים, אבל זה קרה – בצורה מאוד לא ג'ורדנית – בגארבג' טיים. אין ספק שיהיה צורך בשינויים בקיץ, אך אתן למומחי שארלוט באתר, אם יש כאלה, לעשות את העבודה הזו.

אין מאבקי פלייאוף, אין סיבה אמיתית לאף אחת מהקבוצות להביא הביתה את הניצחון. רק אציין, שזה שידור חוזר של משחק שהיה רק שלשום, שהתרחש בשרלוט, ונגמר ב-6 הפרש לטובת האורחים. בבית, אני מאמין שהפייסרס יכפילו את ההפרש. 

 

 

2:30 אטלנטה הוקס (57-24) – פילדלפיה 76' (30-50)

יש לי חידה עבורכם: שתי קבוצות כדורסל נפגשות, אחת מהן רוצה להפסיד, והשנייה רוצה לנצח. מה תהיה תוצאת המשחק? זו לא עוד חידת מתמטיקה סינית , אלא המציאות של המשחק הזה.

במהלך די אידיוטי לטווח הארוך, יכול להיות שההוקס דירדרו את בחירת הדראפט שלהם כמה מקומות טובים עם שני ניצחונות רצופים על קבוצות פלייאוף מזרחיות. אבל היי, גם להפסיד את המקום בטאנקינג זה סוג של הפסד נכון? אני כבר מבולבל.

אבל זה לא הסיפור במשחק הזה. איני יודע מה איתכם, אבל רצף הניצחונות המדהים של פילדלפיה עבר מתחת לרדר עבורי. ידעתי שהקבוצה של ברט בראון נמצאת בכושר טוב, אבל 13 ניצחונות רצופים? לזה לא שמתי לב. אולי זו אשמתי. בכל מקרה, הם מגיעים לכושר בדיוק בזמן, לקראת הפלייאוף. הפלייאוף הראשון של #trust the process. בהצלחה. אך לפני זה, הם ישמחו להבטיח לעצמם את המקום השלישי במזרח. בשביל זה הם יצטרכו לנצח גם היום וגם מחר, משימה לחלוטין אפשרית. להפסיד הם הרי לא יודעים כל כך…

הפתעה פה נראית אפשרית לחלוטין, באופן מפתיע. משהו גם אומר לי שזה מה שיקרה, אך אולי בגלל משאלת הלב שלי ואולי בגלל שזה מה שכל בנאדם שפוי ועם טיפה שכל היה מהמר, אני אלך על פילי. 

 

 

3:00 וושינגטון וויזארדס (38-42) – בוסטון סלטיקס (28-54)

זו עדיין יכולה להיות סדרת פלייאוף. אך אני מעדיף לקרוא לזה מפגש "ניצולות אטלנטה" – אלו שתי קבוצות הפלייאוף שהפסידו מאטלנטה ובקושי הצליחו להתאושש מהבושה. בעוד שבצד הסלטיקי יש את התירוצים של "העונה כבר נגמרה בעבורנו" וכמובן את הפציעות, וושינגטון לא אמורה לספור ארבעה הפסדים ברצף. ארבעה הפסדים שדירדרו אותם עד לתחתית הפלייאוף המזרחי.

ג'ון וול חזר לשורות הוויזארדס, ולא נראה שזה עושה להם טוב כל כך. קצת מזכיר לי – אנחנו עדיין קרובים מספיק לפסח כך שאני יכול להשתמש בדוגמא הזו – קרוב משפחה מעצבן שנמצא בסדר פסח, אם יש לכם כזה. מצד אחד, אין ספק שהוא מוריד את איכות הסדר ואת השמחה וההרגשה הנעימה. מהצד השני, הוא חלק מהמשפחה, לכן אי אפשר להגיד לו לא לבוא, או כל דבר שמעליב אפילו פחות מכך. גם כאן. אי אפשר להושיב את ג'ון וול על הספסל באמת. זה פשוט בלתי אפשרי. מהצד השני, זה יכול לעלות את האיכות המשחק של הוויזארדס.

עכשיו אשים את סימני השאלה על הפסקה הקודמת; יכול להיות שזה לא נכון. שוול לא באמת פוגע; המספרים לא חד משמעיים, ואיני זוכר את וול כשחקן שפוגע, אלא פשוט שחקן שאוהב להחזיק בכדור. יש הרבה כאלה. בפלייאוף נדע הרבה יותר.

בצד השני, בוסטון פשוט מחכים לפלייאוף. כפי שזכור לנו משנים קודמות, גם בלי סופרסטאר החבורה של בראד סטיבנס – הסופרסטאר האמיתי – היא חבורה איימתנית בפני עצמה, במיוחד בצד ההגנתי של המגרש. עדיין מוקדם להגיד עד לאן הם יגיעו, אך לי אין ספק שזה יכול להיות רחוק יותר משהרבה אנשים צופים.

בוסטון. בכ-10 נק'. זה כנראה ימנע סדרה בין השתיים. חבל. 

 

3:30 דאלאס מאבריקס (57-24) – פיניקס סאנס (61-20)

לקבל את קיומו של הטאנקינג זה דבר אחד. אך לבדוק את מאזני הקבוצות ותרחישים אפשריים, משל המאבק על בחירות הדראפט היה סדרת מתח נטפליקסית, זה יותר מידי כבוד לעניין הזה.

זהו המשחק האחרון של הקבוצות, כשהם ישחקו שוב באופן מקצועני רק עוד כחצי שנה מהיום, אז מי שיתגעגע, יכול לצפות בהן בפעם האחרונה. אני יודע שאני לא.

את ההימורים צריך להמשיך. נלך על דאלאס. 

 

4:00 יוטה ג'אז (33-47) – גולדן סטייט ווריורס (23-58)

זוכרים את הקוביות האומללות שאינדיאנה קיבלו? אז ליגת ה-NBA הוציאו שש-שש. לא רק שהם באמת פגעו בול במיניסוטה-דנבר (מה הסיכויים??), הם גם הוסיפו פגיעה מדויקת בפורטלנד-יוטה. זה, כמובן, בתנאי שהג'אז תנצח הערב.

מאז חודש פברואר, הג'אז הפסידו ב-12 נק' במצטבר. 3 משחקים, 12 נק'. את שאר המשחקים הם ניצחו, ובד"כ בהפרש. הקבוצה נראית אימתנית לקראת הפלייאוף, ואני מרשה לעצמי להגיד שגם אם זה היה משחק בפלייאוף, הג'אז היו מסתכלים לווריורס בלבן של העיניים. הקבוצה הזו פשוט כל כך עמוקה ומגוונת. ריקי רוביו שינה לחלוטין את משחקו, על דונובן מיטשל נגמרו הסופרלטיבים, ג'ו אינגלס הפך מפסולת הספסל של מכבי לאחד השחקנים היעלים בליגה של הגדולים ורודי גובר הוא עדיין דומה לשחקן שנבחר לחמישיית ההגנה של העונה בשנה החולפת. באמת, נגמרו המילים על הג'אז.

בצד השני, הווריורס מתחילה להתאושש. מהשחרור של כספי כמובן. אבדה קשה, אין ספק. וברצינות, הקבוצה של קר עדיין לא מצליחה לחבר כמה ניצחונות לרצף אמיתי, ונראה שהעיניים שלה נשואות בעיקר לפלייאוף. נחכה ונראה, זה מה שאני מציע – גם כאן.

יוטה בהפרש קטן. 

 

 

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (46-34) – יוסטון רוקטס (16-64)

שתי קבוצות שאין להם על מה לשחק, גם כאן. יותר מזה, אלו שתי קבוצות שמשחקות גם מחר, לכן זה גם לא המשחק האחרון לעונה – במקרה של הלייקרס כמובן. בגלל שזה באק טו באק, אני צופה מנוחה רבתית, וגם אם השחקנים כן ישחקו, זה יהיה לדקות מוגבלות. למה להסתכן כשאפשר להיזהר?

למרות שג'יימס הארדן לא נוהג לנוח יותר מידי, אני מאמין שהוא יוכל לעשות את זה היום. הוא עדיין יזכה בפרס ה-MVP. לפחות לדעתי. וכל מי שאין לו אובססיה לטריפל דאבלים.

אין לי הרבה מה לומר. יוסטון ב-20. 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. בוסטון וושינגטון משחק שיכול לסגור את פליאוף המזרח. אם בוסטון מנצחת.
    נצחון של בוסטון לא ימנע כנראה מפגש עם וושינגטון. אלא ימנע בוודאות.
    וושינגטון תסיים 8 ותפגוש את טורונטו.
    מיאמי תהיה סגורה במקום 7 הנחשק ומפגש עם בוסטון. היא רק צריכה להפסיד לטורונטו במחזור האחרון. לא וושינגטון ולא מילווקי יכולות לעשות משהו בקשר לזה.
    מה שיישאר למילווקי הוא לבחור: להפסיד בפילדלפיה במשחק האחרון, כדי להיפגש איתה בסדרה. או להפתיע ולנצח בפילדלפיה – רק כדי לקבל את לברון. נחשו מה היא תעשה.

    כל זה כאמור אם בוסטון תנח הערב בוושינגטון, ותחושתי שהסלטיקס לא יתאמצו במיוחד. כי אופציית המפגש עם מיאמי מרתיעה, יותר מוושינגטון ומילווקי.

  2. יוטה – גולדן סטייט משחק מפתח נוסף שמשליך על שני צדדי הליגה. לגולדן סטייט דווקא יש על מה לשחק. אלא אם כן באמת לא חשוב לה כלום עד הפליאוף, בהנחה שעם סטף הכל קטן עליהם (וזה לא בלתי הגיוני).

    גולדן סטייט עדיין בקרב על יתרון ביתיות בסדרת גמר אפשרית עם טורונטו. זה לא מעט. טורונטו (בניגוד להנחה הרווחת) היא המועמדת לצאת מהמזרח. היא גם הקבוצה הכי ביתית בכל הליגה. יתרון ביתיות שווה את המאמץ. הפסד של ג"ס וזה יאבד.

    סיבה שניה: נצחון של ג"ס פותח את האפשרות הכי טובה לה בפליאוף: מפגש אוקלהומה-סן אנטוניו סיבוב ראשון, כשהשורדת פוגשת את יוסטון. ממש להיפטר מכל המאיימות בצד אחד של הבראקט.
    התנאים הם: נצחון ג"ס הערב. נצחונות של אוקלהומה על ממפיס, וסן אנטוניו בבית על הפליקנס, שהם די צפויים. ונצחון מחר של פורטלנד בבית על יוטה, שתגיע בטיסה בק-2-בק. תרחיש מאוד סביר.

    בימים כתיקונם גולדן סטייט עדיפה בפור גדול על יוטה, אחת מ-2 הקבוצות החלשות בפליאוף המערב. אם היא רוצה, זה משחק שלה.

  3. ריקי רוביו פורח העונה ….יכול להיות שהוא למד לקלוע ??
    אולי זה הזקן ????
    סופסופ נגמרת העונה הרגילה המשעממת ביותר בשנים האחרונות ….המזרח גרוע כולו ואין שם קבוצה אחת טובה או מעניינת להוציא פילי.
    נחכה לגמר האמיתי יוסטון-גולדן סטייט..

  4. תודה!
    ג'ון וול וליל הסדר קולע!
    מצד שני עצוב כמה שהזכרון מתעתע וכמה טרגיים חיין של שחקן NBA,
    ג'ון הוא שחקן נהדר ונראה סופר מנהיג ובעיקר היה קשה עד לפני חצי שנה לדמיין וושינגטון בלעדיו, ואז חצי שנה טובה בלעדיו והכל נעלם ולפתע הוא נהפך לנטל שלא נעים לא להזמין לפלייאוף…

  5. אני לא זוכר עונה כזו .
    יש מצב להגיע ללילה האחרון כאשר שום סדרת פליאוף לא ידועה.
    האם היה לכך תקדים ?
    אשמח לתשובות ..

  6. מצטער, אבל זה מגוחך בעיני להציג את ג'ון וול כחוליה החלשה בוויזרדס. הוא הפרנצ'ייז פלייר שלהם, ובצדק, בוודאי רמה מעל כל אחד אחר בסגל. אם כבר הבעיה שברדלי ביל מסרב להכיר בעובדה שהוא שחקן די מוגבל ויוכל להתעלות ב-NBA רק כמס' 2. ביל חייב לוול את החוזה שלו, אותו חוזה שגורם לו לחשוב שהוא שווה אותו.

    1. אחלה פריוויו…
      שתי הערות קטנות…
      אינדיאנה ללא 3 שחקני מפתח,לדעתך 12, לדעתי מעל 25.
      יוסטון לדעתי מעל 40 פער

      דרך אגב מנחם, מה הסיפור שלך עם צלעות ברוטב אפרסק? בגיל שלך זה לא כל כך בריא…
      אנחנו מעדיפים קוויאר רוסי משובח.

  7. פריוויו מצויין ! מקווה שהמשחקים הלילה כן יהיו טובים למרות שרוב הקבוצות הלילה איבדו עניין כל אחת מסיבתה שלה

  8. מצוין כרגיל, תודה על העונה לך ולשאר המסקרים וכותבי הפריוויואים, היום שלי לא מתחיל בלי סיקור של הופס עם הקפה.

  9. מצוין וכיף לקרוא, תודה יונתן. שתי הערות קטנות:

    – לא כל כך מסכים שיתרון ביתיות זה רק משחק יותר בסדרה של שבעה. יש עוד כמה יתרונות יחסיים שנוספים על כך. עכשיו, ברור שכל סדרה יכולה להתפתח לכל מיני כיוונים אבל בכל זאת לא הייתי מצמצם את זה ככה.

    – תיקון לשוני קטן – הביטוי הוא אליה (ולא עליה) וקוץ בה. אחד הביטויים היפים ושמח שהשתמשת בו!

  10. תודה יונתן על עוד פריווו משובח.
    אני מקווה שלפחות המשחק יוטה-ג״ס יתעלה לרמה גבוהה.
    החידה הסינית שהפנית אליה – סיפור משעשע.

  11. הכי רחוק ממדוייק.

    אמנם יודעים את זהות כל הקבוצות בפלייאוף – חוץ מאחת במערב,
    אבל יומיים לפני סוף העונה ואין אפילו סדרה אחת ידועה (!)
    זה פשוט פסיכי.

    הכי מעניין זה איך קבוצות הפלייאוף הנמוכות במזרח ינסו לתמרן את עצמן למקום 7, גם אם הן יכולות להגיע יותר גבוה.

  12. תודה על הפריוויו.
    לדעתי אי הוודאות לגבי סדרות הסיבוב הראשון נובעת (או מבטאת) מההתחזקות של הליגה.
    במזרח עלו כוחות כגון טורונטו, בוסטון ופילי וערבבו את כל הקלפים. במקביל – ארבע הנמוכות לא קוטלות קנים ומאמינות באמת ובתמים שיוכלו לנצח בסיבוב הראשון (למעט זו שתקבל את קליבלנד).
    במערב נוצרה בטן שוויונית וחזקה מאוד – מעבר לשתי הגדולות. דווקא כאן אפשר לזהות קבוצות יחסית חלשות – פליקנס, דנבר, ומיני – אבל הפציעה של קרי וההיעדרות של קאוואי פותחות גם בקונפרנס הזה את הסיבוב הראשון. הפוטנציאל במערב גדול ויש הרבה מאוד כישרון בכל קבוצה.
    תארו לכם איך המצב היה נראה עם הייוורד, קיירי, קרי, קאוואי, בוגי, רוברסון ובאטלר (בזמן)…

    1. עזוב שטויות מה רומא עשו אתמול למסי? מה זה הדבר הזה אפילו לא ראיתי שום משחק כי הנחתי שהכל סגור. איזה בושות פאקן רומא

  13. משובח כרגיל, תודה.
    תודה גם על עונה שלמה של עבודה קשה. מה שאתה, ושאר המסקרים, עושים פה, ראוי לכל הערכה ושבח

  14. תודה רבה! לדעתי דווקא פיניקס ינצחו. הם כבר הבטיחו את המקום האחרון אז לא אכפת להם לנצח, ולדאלס יש עוד למה להפסיד

  15. תודה רבה יונתן
    לא רק על השנה
    אתה מוציא פרווים מקוריים ומסוגננים כהלכה
    אהבתי את החידה הסינית ,הרחתי משהו מסריח שם 😉

  16. על מרכוס מוריס עוברת תקופה מאד לא טובה. אחרי שלקראת סוץ השנה הוא היה מעולה ונתן תקוות לפליאוף, במשחקים האחרונים הוא מסריח את הפרקט וגורם יותר נזק בהתקפה מאשר תועלת. עכשיו החמצה של שלשה פנוייה לגמרי. זה ממש לא מתאים למה שראינו ממנו בשיאו.

    1. והנה עוד שלשה פנוייה לגמרי שהחטיא. הוא פשוט רע בשני הצדדים. שחקן לא יציב. איך הסלטיקס יעברו שלב בפליאוף בלי שהוא בשיאו?

  17. צדק מי שכתב שמוזר שצופים הפסד לגולדן ב8

    הרי אנחנו ברבע ראשון והפער הרבה יותר גדול..
    אלא אם כן יתחילו לשחק כדורסל ולא הצגות
    אינגלס לא שומר טוב יותר משחקני מכבי

  18. הגעתי לחופשה בפאלם דזרט, לאחר שלא הייתי פה שלוש שנים, מומלץ לכל המבוגרים פה שאוהבים בטן גב וגולף להגיע לפה

    1. זיו, אני שואל אותך, בשביל מה להתאמץ? המקום השני במערב והשלישי בסך הכל הוא עובדה. אף אחד לא רוצה להיפצע עכשיו.

  19. הסלטיקס משחקים זוועה. ליילן בראון שהיה עם 21 נקודות ב 10 דקות הכניס רק אחת ב 12 דקות… רוזייר מסריח את הפרקט כמו שהיהכשהיה עולה כמחליף שלישי לקיירי. הורפורד עושה טעויות של טירון בהגנה. הסיבה שאין 20 הפרש לטובת ווש היא שהם לא תמיד מצליחים לתפור שלשות פנויות לגמרי שמגיעות מחסימה.

  20. 62-33 ליוטה במחצית

    אם הייתי שחקן של הווריירס במחצית הייתי צורח על כולם.. אין טיפת כבוד – לחברים לקבוצה, למשחק, למקצוע.

    פשוט בושה. וגם אין קסמים בספורט – ככה הם ייראו בפלייאוף.

    1. אחי צא מהסרט הם נחים עד הפלייאוף מה לא מבינים פה אנשים? העונה נגמרה כבר בשבילם בםלייאוף ההפרשים יהיו הפוכים. חכה ליום שבת. ואז תגיד על מי לצעוק

      1. קליי שיחק 18 דקות, דוראנט 20. וזו רק מחצית אחת.
        אתה באמת חושב שהם "מבלים" כל כך הרבה דקות על הפרקט, רק בשביל לחטוף תבוסה על הראש?

          1. הם עדיין חגגו רואה עכשיו את ההקלטה איליאסובה רותח ורדיק 2 צאקות אחרי הטכנית אבל כן צמוד שידוע בסוף מי ינצח. מחר ננצח גם את הבאקס אל תדאג ונסדר לכם בחירה 16

  21. אמרתי לכם תרשמו אוק יוטה הנצחון הלילה סוגר את זה. האלה היחידה זה האם יוטה ממקום 3 עם ביתיות על אוק או יוטה ממקום 5 בלי ביתיות מול אוק. זו הסידרה בין השניים בכל מצב למעט הפסד של אוק לממפיס.

  22. סחתיין לאטלנטה. הם הוציאו לסיקסרס את המיץ, הלילה.
    במקום שזה יהיה משחק קליל, בו אפשר לנוח, הסיקסרס נאלצו לעבוד בשביל הניצחון,
    ועכשיו יש להם את מילווקי, בחלק הלא נעים של באק-טו-באק.

    אם זו הייתה כל קבוצה אחרת שפוגשת את הסיקסרס, קבוצה שיודעת שניצחון על הסיקסרס משמעותו סיבוב ראשון מול הקאבס, והפסד נותן סיכוי לפגוש את הקבוצה החבולה של בוסטון,
    אז הייתי אומר שזה ניצחון קל לסיקסרס.
    אבל מילווקי, הם צריכים את הניצחון בשביל לשמור על בחירת הדראפט שלהם –
    הבחירה שלהם עוברת לסאנס, אבל היא מוגנת 17 – 30. כרגע, הם 17. הפסד יכול להוריד אותם למקום 16, ואז הם מאבדים את הבחירה.

    השורה התחתונה –
    גם בחזית המזרחית, יהיה מעניין מחר בלילה.

    1. כמו שציין שלהבת הבאקס לא מאבדים את הבחירה אוטומטית עם הפסד. מכיוון שיהיה שוויון מאזנים תהיה הגרלה על המיקום בין הקבוצות שתקבע את גורל הבחירה.

  23. המשחק בין הסאנס לדאלאס הוא כמו משחק G ליג.

    אני משוכנע ש-99% מאדוקי הופס לא שמעו על רוב מכריע של מי ששיחקו היום במשחק.
    על הקלע המוביל במשחק, מי ש-5 דקות לסיום, יש לו כבר 36 נק', 8 שלשות, ו-75% מהשדה, אני בכלל משוכנע שאף אחד לא שמע.
    זה אלק פיטרס, בחירת סיבוב שני של הסאנס, שאולי שיחק השנה ב-20 משחקים, אולי. וגם אז, דקות בודדות בכל משחק.
    יש דברים שרואים רק במשחקים של הסאנס . . .

      1. ממש ההיפך. ככל שאתה מעלה את יוטה את דוחק את אוקלהומה (והאחרות) למטה.
        עכשיו יש מצב שאוקלהומה תסיים 7. במצב מסוים, וזה בידיים שלה –
        נצחון בית של סן אנטוניו על ניו אורלינס + נצחון בית של מינסוטה על דנבר.

        אוקלהומה משחקת במקביל. ואם המשחקים האלה סגורים – היא צריכה להפסיד לממפיס, והנה היא מקבלת את גולדן בלי סטף סיבוב ראשון.

    1. יש סיכויים מאד קלושים שזה לא יקרה. זה סגור בודאות אלא אם כן אוק תפסיד לממפיס. יוטה צריכה לנצח את פורטלנד ואז יהיה לה ביתיות מול אוק. אם היא מפסידה הבתיות של אוק (מובילים 2-1 במפגשים ביניהן העונה)

  24. עכשיו פליאוף המערב קל להבנה.

    ההנחה היא שאוקלהומה מנצחת את ממפיס בבית. וזה סוגר כמעט הכל:

    אוקלהומה תפגוש את יוטה, בכל מצב
    פורטלנד תפגוש את המנצחת בין סן אנטוניו לניו אורלינס

    אם סן אנטוניו מפסידה בבית לניו אורלינס:
    היא תקבל את גולדן סטייט ומינסוטה את יוסטון, או
    היא תקבל את יוסטון, ודנבר את גולדן סטייט

    אם סן אנטוניו מנצחת בבית את ניו אורלינס:
    מינסוטה תקבל את גולדן סטייט, ניו אורלינס את יוסטון, או
    ניו אורלינס תקבל את גולדן סטייט, דנבר את יוסטון

    הכל בהנחה שאוקלהומה מנצחת את ממפיס.

    הפסד של אוקלהומה:
    מוביל אותה למפגש סיבוב ראשון עם גולדן סטייט, בתנאי שס"א ומינסוטה מנצחות.
    בכל יתר המקרים אוקלהומה תקבל את יוסטון

  25. בפליאוף המזרח יש דווקא משחק מעניין בין מיאמי, מילווקי וושינגטון. שמשחקות בו זמנית.
    ההנחה היא שכולן רוצות מקום 7, ומפגש עם בוסטון הפצועה. ולא 8 מול טורונטו, או 6 מול פילדלפיה (או קליבלנד במקרה מסוים).

    כדי להיחלץ ממקום 8 וטורונטו, וושינגטון חייבת לנצח באורלנדו. חייבת. ההנחה שהיא תעשה את זה בוודאות. אורלנדו צריכה להיות מתאבדת כדי לדרדר את עצמה בדראפט, כרגע היא חולקת עם דאלאס ואטלנטה.

    וושינגטון מנצחת ודאי, היא על 44 נצחונות.
    עכשיו מיאמי חייבת לנצח בבית את טורונטו. אחרת היא מסיימת אחרונה ומקבלת את אותה טורונטו. מה יעשו הרפטורס? הם הבטיחו יתרון ביתיות מול ג"ס, אין להם למה להתאמץ. האם הם דווקא רוצים את מיאמי בסדרה ראשונה, לכן יתאמצו לנצח אותה? לא נראה ככה.

    מיאמי מנצחת. היא על 44 נצחונות, מקדימה את וושינגטון בשובר שוויון.

    מילווקי במצב הכי קשה. היא משחקת בפילדלפיה, שרוצה מקום 3 וחייבת נצחון (הקאבס במקביל בבית עם הניקס). נצחון חוץ של מילווקי והיא מקבלת את לברון סיבוב ראשון. הפסד של מילווקי… משאיר אותה על 44 נצחונות…
    ומדרדר אותה עד למקום האחרון בגלל שוברי שוויון.
    שרשרת ההנחות הזו מובילה למסקנה שמיאמי תפגוש את פילי, וושינגטון את בוסטון, מילווקי את טורונטו.

    ובקטנה, אם הקאבס יראו שהנצחון של פילי מובטח – יש יסוד סביר להניח שהם יפסידו "במפתיע" לניקס, כדי להגביה ברגע האחרון את בחירת הדראפט שלהם מברוקלין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט