תולדות ההטבעה/שמעון טבדי

 

 

 

כולנו יודעים היום שה-DUNK הינו חלק אינטגרלי מהמשחק ולדעת רבים מהלך הכדורסל המלהיב ביותר אולם בעבר לא כך היה הדבר.

משחק הכדורסל הומצא בשנת 1891 ע"י ד"ר ג'יימס נייסמית הקנדי על מנת ששחקני הפוטבול והבייסבול של מכללת YMCA (Young Men's Christian Association) בספרינגפילד, מסצ'וסטס יוכלו לשמור על כושר גופני, בזמן הפגרה שבין סיום ליגת הפוטבול לפתיחת ליגת הבייסבול התבקש נייסמית למצוא משחק ספורטיבי שלא מסובך, לא דרש מקום גדול ויהיה באולם סגור על מנת להימנע מהגשמים בעונת החורף. נייסמית חשב על משחק שיהיה דומה בחוקיו למשחק הקנדי duck on a rock וביום ה-21 בדצמבר, 1891 באולם הספורט של המכללה הוא הרכיב 2 סלי אפרסקים על הקירות, הרכיב 2 קבוצות בעלות 9 שחקנים כ"א כאשר מטרת כל קבוצה להכניס את הכדור לסל היריב (לא היה עמוד או לוח שהחזיק את הסל). הכדור איתו שוחק המשחק היה כדורגל ובהמשך על מנת להבדיל את הכדורים יוצר כדורגל בצבע חום. האירוע הפך למשחק הכדורסל הראשון בהיסטוריה. ב-15 בינואר 1982 נייסמית פרסם את החוקה הרשמית של המשחק שהמציא כאשר לא היה קיים דבר הנקרא "כדרור" ושחקנים יכלו להעביר כדור רק עם מסירות ביניהם. משחק הכדורסל הפך לפופלרי מאד בארה"ב ובקנדה ומיד והתפשט גם במקומות אחרים. בשנת 1898 נייסמית קיבל את התואר פרופסור מאוניברסיטת קנזס והפך להיות מאמן הכדורסל הראשון בעולם ופיתח את המשחק באוניברסיטה. עד שנת 1906 שיחקו עם כדורגל ללא כדרור כאשר הכדרור היה פעולה לא טבעית שיכלה להיגרם עם הכדור אבל לא היה חלק מחוקי המשחק. בשנת 1906 לראשונה הוסיפו לוח המחזיק את הסל וחישוק ממתכת. עם הזמן התפתחה גם הטכנולוגיה של ייצור הכדורים כאשר רק בשנות ה-50 יוצרו הכדורים שאנו מכירים היום והכדרור הפך לחלק מחוקי המשחק הרבה שנים לאחר המצאתו של המשחק.

ההטבעה הראשונה בהיסטוריה

סלים בתקופה זו היו משני סוגים: סל עם לוח שמודבק לקיר וסל שהיה תלוי על עמוד (ללא לוח), לא היה "חוץ" במגרש לעיתים, והמגרש היה מכוסה כולו ע"י רשת או כלוב (כמו האוקטגון ב-UFC עם תקרה). מגרש הכלוב היה המגרש הראשון אשר ג'ק אינגליס, כוכב בליגות של ניו יורק ופנסלבניה ביצע את ההטבעה הראשונה בהיסטוריה בשנת 1910. איך הוא היה מטביע אתם שואלים? הוא היה מתמקם ליד הסל, קופץ ונתלה על הכלוב עם יד אחת וחברי קבוצתו היו מוסרים לו את הכדור, הוא היה תופס ומטביע.

המטביע הראשון בהיסטוריה- Jack Inglis

ההטבעה הראשונה במסגרת משחק רשמי הייתה באולימפיאדה ב-1936 בה גם שוחק הכדורסל לראשונה. ג'ו פורטנברי שהתנשא לגובה של 2.07 מ' ושיחק במדי נבחרת ארה"ב לא הפסיק להטביע באימונים. עיתונאי הניו יורק טיימס שנכח באימונים תיאר זאת כך:

"reached up and pitched the ball downward into the hoop, much like a cafeteria customer dunking a roll in coffee.”

פורטנברי הוביל את נבחרת ארה"ב למדליית הזהב עם 8 נק' שקלע בנצחון 19-8 במשחק הגמר על קנדה (ככה זה שבקושי מכדררים ואין שעון 24 שניות). משחק הגמר שוחק בחוץ תחת גשם במגרש מלוכלך כי היטלר שהיה חסיד של כדורסל רחוב סבר שיש לשחק את המשחק בחוץ כי הוא מיועד להיות משוחק בחוץ. עקב נצחונות ארה"ב בקלילות בטורניר והדאנקים של פורטנברי במשחקים, נבחרות יריבות התלוננו ועשו לובי מול ועדת הכדורסל הבינלאומית על מנת להוציא הגבלה שמהתחרויות הבאות רק שחקנים עד גובה של 1.90 יוכלו לשחק כדורסל ולהשתתף בתחרויות, עד כדי כך ההשפלה הייתה ומאותו הרגע: "the dunk as A Statement was born".

שלט בשנות ה-30 בטבעות ביד חזקה וזרוע נטויה- Joe Fortenberry

ההטבעה סבלה מאויבים גם מבית. מאמן הכדורסל של מכללת קנזס פוג אלן סלד מהטבעות ובספרו מ-1937 תיאר את ההטבעה כך: “Dunking does not display basketball skill—only height advantage.”

שנים הוא נלחם לעלות את הסל לגובה של 3.65 (12 feet) וטען ששום דבר לא מפחיד בסל בגובה של 3 מטר (ten feet). אמנם ה-NCAA לא הרימו את הסל לגובה שרצה אך הצטרפו לדעתו בנוגע להטבעה.

ביטול ההטבעה

טרם תחילת עונת 1967-68 הודיעה ה-NCAA על ביטול ההטבעה ואיסור להשתמש בהטבעה בתחרויות הכדורסל שלה (הייתם מאמינים לזה?) ובמילים אלו הם הצדיקו זאת:

In their words, it "was not a skillful shot," ובטענה מוזרה שהם מעוניינים לצמצם פציעות של שחקנים.

רבים ברחבי ארה"ב האמינו שהסיבה האמיתית לביטול ההטבעה הייתה אחד בשם לו אלסינדור (לימים קארים עבדול ג'אבר) שהיה מטביע על כל מה שזז (who dunked all over his opponents with ease). החוק כונה בפי רבים "חוק לו אלסינדור" שאסר על זריקה מעל הצילינדר. זה לא עזר לעצור את קארים שהוביל את הברואינז ל-2 אליפויות לאחר עונה זו. החוק החזיק מעמד עד עונת 1976-77.

בשנים האלו שחקנים כבר התפתחו אתלטית מאד וחלקם היו כ"כ אתלטים שהיו ממש צריכים להתאמץ לא להטביע ולעצור שהייה באוויר. אחד המטביעים הגדולים דאז דיויד תומפסון ממכללת צפון קרוליינה סטייט שנאלץ לשחק כל הקריירה במכללות ללא הטבעה הסביר את תחושותיו דאז:

"It was tough not to be able to dunk the ball when you are way over the rim. It would have been way easier to catch it and dunk it in one motion," Thompson said in an interview

אבל תומפסון לא יכל להתאפק ובמשחק הבית האחרון שלו בעונתו האחרונה בקולג' באמצע מתפרצת הוא נתן דאנק מהדהד שכמובן נפסל והוא קיבל על זה טכנית והורחק אבל כל הקהל הריע.

בייבי גורילה והדוקטור באים

עונה אח"כ ה-NCAA ביטל את החוק והדאנקים חזרו לאופנה אולם הסלים של אז לא היו בטוחים והיו נשברים בקלות, חוואי בשם ארתור ארהט המציא ב-1976 את הפטנט שמחזיק את הסלים חזק כאשר אחיינו, מאמן מכללת סיינט לואיס, התלונן על בטיחות הסלים. ב-1978 ה-NCAA אימץ את הפטנט שלו והשתמש בטבעות שלו בפיינל פור באותה שנה. לאחר שדריל דואקינס פירק סלים ב-NBA ללא היכר גם הם התחילו להשתמש בטבעות של ארהט אשר בסיסן מחזיקות מעמד עד ימנו אנו (עם כמה תוספות של הטכנולוגיה המודרנית).

שנות ה-70 במקצוענים הביא לנו את אחד מגדולי המטביעים והאבא המייסד של הדאנקים המפלצתיים הלוא הוא הד"ר ג'וליוס ארווינג. ד"ר ג'יי ריחף וריחף והטביע ללא היכר בדאנקים נהדרים והיה זה שהפך את ההטבעה למיינסטרים. לפניו היו דאנקרים גדולים כמו קוני הוקינס, ג'וני גרין, אלג'ין ביילור וג'ים פולארד אבל הדוקטור הביא את זה לרמה הבאה. הדוקטור הגיע ב-1976 ל-NBA לפילדלפיה וב-27 בינואר 1976 במחצית משחק האולסטאר התקיימה תחרות ההטבעות הראשונה בהיסטוריה בו הוא זכה עם דאנק מקו העונשין לראשונה בהיסטוריה שהיה סנסציה בזמנו וניצח את דיויד תומפסון.

עוד אחד שעשה שמות מסביב לטבעות הוא דאריל "בייבי גורילה" דואקינס שהגיע לליגה ב-1975 ותחביבו היה לנפץ טבעות ולהטביע על אנשים, הוא היה כ"כ חזק שאי אפשר היה לעצור אותו ובתחילה הודבק לו הכינוי "Chocolate Thunder".

אחרי האבא המייסד הגיעו בשנות ה-80 הילדים כדור אתלטי שהעולם טרם ראה, מהקטן נמוך הקומה שהתנשא ל-1.69 מ' ספאד ווב שזכה בתחרות ההטבעות ב-1986, לארי נאנס המקורי- אלוף ההטבעות בדימוס, קני ווקר, קלייד דרקסלר, דומיניק ווילקינס ואחד "אייר ג'ורדן" שהגיע לליגה ב-1984 עם אתלטיות מעולם אחר ואלוף תחרות ההטבעות, כאשר כל הרשימה לעיל מביאים את ההטבעות לרמה מטורפת של יופי ואסתטיקה ומבססים את הדאנק כחלק בלתי נפרד מהמשחק ומההנאה.

 

טיסת "אייר קנדה" ממריאה

שנות ה-90 הביאו לנו את שון קמפ, קובי בריאנט ולקראת סיום העשור ב-1998 את גדול המטביעים בכל הזמנים וינס "אייר קנדה" קרטר.

דוויט, גארנט ויאו מינג נופלים קורבן:

קמפ באחד ההטבעות הגדולות בהיסטוריה לטעמי:

טוב נהנו קצת, הגיע הזמן לדבר על half man half amazing, וינס קרטר הביא את הדאנק לאולימפוס ולמעמד שטרם היה לו, כבר בשנות ה-90 בתיכונים ובמכללות הוא עשה סיבובים, 180 מעלות, תחנות רוח, בין הרגליים, מעל שחקנים ומכל טוב, אלוף ההטבעות של mcdonald's all american 1995. קרטר הגיע ממכללת צפון קרוליינה ונבחר בבחירה החמישית בדראפט 1998 ע"י גולדן סטייט והועבר לטורנטו תמורת הבחירה הרביעית אנטואן ג'יימסון שהועבר לווריירס. מן הרגע הראשון הוא הפך לוינסניטי עם ריחופים בכל רחבי הליגה תוך שהוא משאיר את הקהל בכל אולם עם פה פעור ומטביע על שחקנים ושלל דאנקים אימתניים שיכנסו לדברי הימים של ההטבעות בהיסטוריה.

וינס בגילאי 15-18 (חולני)

אולם שום דבר מכל הדברים המדהימים שעשה לא הכין אותנו למה שקרה ב-25 בספטמבר, 2000 באולימפיאדת סידני.

dunk de la mort– דאנק המוות

זה היה משחק בשלב הבתים בין ארה"ב לצרפת וישבתי עם אחי כאשר ראינו אותו בלייב שארה"ב מעמידה חמישייה של גארי פייטון, ריי אלן, סטיב סמית', שאריף עבדור ראחים ו-וין בייקר כאשר קרטר וגארנט על הספסל. הצרפתים עלו עם חמישיה של אנטואן ריגודו האגדי, סטפן ריזשה, יאן בונטו, ג'ים בילבה ופרדריק וויס בעמדת הסנטר (מאוחר יותר בטורניר 2 הנבחרות יפגשו גם בגמר). במחצית השנייה כאשר נותרו 16 דקות לסיום המשחק ביתרון 69-54 לאמריקאים צרפת מנסה לצאת למתפרצת, קרטר חוטף על קו החצי את הכדור ומציג לעולם את ההטבעה הגדולה ביותר בהיסטוריה שספק אם מישהו יצליח להעמיד הטבעה מחשמלת יותר ובדרגת קושי גבוהה יותר אי פעם:

פרדריק וייס הקורבן אומר היום:

"Carter deserves to make history", Sadly I was on the video, too. I learned people can fly"

העולם היה בהלם, זה היה טרום עידן היוטיוב, הפייסבוק והטוויטר אז הבאז היה מופחת יותר. כל מי שנכח שם וראה את זה ידע שהוא עד להיסטוריה, פרדריק וויס היה 2.18 מ' ווינס קרטר פשוט עבר מעליו, לא הטביע עליו אלא עבר מעליו, עף מעליו.

מכירים את כל אלו ששואפים להיות מטביעים גדולים ומביאים מכוניות ושטויות לקפוץ מעליהם (כן בלייק אני מדבר עליך)? או כאלו שמביאים גמדים 1.80 ועוד מכופפים אותם וכאילו קופצים מעליהם? נראה מי מרים את הכפפה ומביא 2.18 וקופץ מעליו (אני לא מדבר על קושי של תוך כדי משחק אלא רק בתחרות הטבעות), אף אחד לא יכול.

אחרי וינס העולם כבר לא היה אותו דבר, כן היו כל מיני דזמונד מייסון וג'ייסון ריצ'רדסון שנתנו דאנקים מהדהדים וב-2016 הגיעו זאק לוין ואהרון גורדון שנתו דאנקים לא מהעולם הזה בתחרות ההטבעות השנייה הכי טובה בהיסטוריה אחרי שוב, אייר קנדה. נסיים עם השחקן האהוב עלי ראסל ווסטברוק שביסס את עצמו כפוינט גארד המטביען הטוב בהיסטוריה עם תחביב שהוא בעיקר להטביע על שחקנים. ששאלו אותו למה הוא לא משתתף בתחרות ההטבעות הוא ענה שזה שטויות ולא כיף, שהוא אוהב להטביע על שחקנים וזה ההנאה שלו (אז ראסל אולי תביא את וויס לעלות זכרונות בתחרות ההטבעות הקרובה?).

ראסל ווסטברוק עובד בזמנו הפנוי בבית דפוס לפוסטרים:

https://youtu.be/MhQebwcCcds?t=38s

 

Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דריבלון
דריבלון
03/04/2018 19:38:56

שאפו שמעון.
תודה רבה. כל יום פוסט והרמה רק עולה…

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
03/04/2018 20:04:28

תודה שמעון על אחלה פוסט.
לאחרונה נפטר בגיל 85 זכריה ״זק״ עופר. למיטב ידיעתי השחקן הישראלי הראשון שהטביע ואחלה בן אדם באופן כללי.
#פרט_טריוויה

שמעון
שמעון
04/04/2018 9:34:27

טוב לדעת

Shohat
Shohat
03/04/2018 20:20:35

אחלה אחךה פוסט שמעון.
למנה אחרונה Taurian Fontenette
Aka "Air up there"

https://youtu.be/RJkHQcznHP4

שמעון
שמעון
04/04/2018 9:33:37
Reply to  Shohat

חזק ביותר. אבל הפוסט התמקד בשחקני NBA ולא במטביעים רגילים, יש גם איזה לבן חולני שברח לי השם קפץ מעל 4 אנשים.

אגב אני בטוח שוינס קרטר באימונים היה עושה את כל מה שהם עושים.

תודה על הלינק

תומר שנאן
04/04/2018 9:44:43
Reply to  שמעון

אתה בטח מדבר על ג'ורדן קילגנון, אחד המטביעים היותר טובים שראיתי

Shohat
Shohat
04/04/2018 16:10:46
Reply to  שמעון

האבחנה בין שחקני אן.בי.איי למטביענים שלא התפתחו כשחקנים מעבר לכך מוצדקת. בעיקר מכיוון שלשחקן אן.בי.איי אין את האפשרות להשקיע חודשים באימוני הטבעות ושכלולם.
אם וינס קרטר היה מסוגל לבצע 720 כמו האתלט המדהים הזה (גובה 6"2) אני בטוח שהוא היה דואג להראות זאת לעולם.

no funny shtuff
no funny shtuff
03/04/2018 20:31:37

שמעון, ממש הווארד רוארק!
יישר כוח.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
04/04/2018 9:16:56

1+

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 20:31:53

שמעון סחטיין על היוזמה והאנרגיה אבל זה לא לעניין כל פעם להביא חלקים שלמים מעבודה של מישהו אחר מבלי לצטט. כל החלק הראשון הוא ממאמר של ניק גרין:
http://mentalfloss.com/article/62428/brief-history-slam-dunk
בבקשה תשתדל להקפיד על זה בעתיד.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
03/04/2018 21:17:25

100+

MBK
MBK
03/04/2018 21:44:49

😂
עדו אני לא מבין איך אתה תמיד עושה את זה
למזלי מומי לא קורא אנגלית 😉

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 22:06:09
Reply to  MBK

האמת שזה נושא די רציני בעיני.
הליגה מתייחסת אלינו כאל אתר עיתונאי. כדאי שגם אנחנו נתייחס לעצמנו בהתאם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
03/04/2018 22:12:10

האמת שלי זה מרגיש סתם כרמאות ומרחיק אותי מפוסטים כאלה

MBK
MBK
03/04/2018 22:12:18

לשמחתי אני מוציא אך ורק חומרים מקוריים ( למרות שיתכן ויש השפעה לפוסטים שאני קורא בחול אבל לא פוסט שמבוסס על מאמר )
אני חושב שיש משהו בנקודה שלך אבל אני בספק אם מישהו טורח לתרגם את הפוסטים של אתר ישראלי לא מסחרי
אם הייתי סטודנט שלך לא הייתי מנסה להעתיק או לתחמן אותך

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 22:14:23
Reply to  MBK

זו לא הנקודה. זה אינטגריטי בסיסי שחשוב שנקפיד עליו בלי קשר לאם בודקים אותנו או לא.

MBK
MBK
03/04/2018 22:21:44
Reply to  MBK

אני מבין את הנקודה שלך לחלוטין.
זה עניין של דוגמא אישית ,יש בכך פסול מצד אחד אבל מצד שני זו עבירה שאפשר לחיות איתה.
אני מקווה שיותר יותר כותבים יתנו קרדיט למקור או לסירוגין ישמרו על מקוריות

שמעון
03/04/2018 22:22:21

אתה לא מתייאש אה? יפה על ההתמדה אתה המגדלור ששומר על האתיקה העיתונאית. יאללה נו אשתדל פעם הבאה להיענות לבקשתך. האמת ששכחתי לציין את המקור.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 22:23:15
Reply to  שמעון

תודה.

שמעון
03/04/2018 22:26:27

ראית גם לראסל ניתן להכניס משהו לראש 🙂

gogo
gogo
03/04/2018 20:32:53

שמעון
אנחנו לא עומדים בקצב שלך
דומיניק ויילקינס היה לדעתי גדול המטביעים.
תודה על הפוסט

ירון
ירון
03/04/2018 21:05:10

תודה, היה כיף לקרוא

Berch
Berch
03/04/2018 21:16:22

שמעון אתה מפציץ בפוסטים משובחים אחד אחד….
זה נקרא דאנק בדיוק בגלל הביטוי שהבאת
a customer dunking a roll in coffee
תענוג
בלי קשר המילה דייט הגיעה מ set a date עם בחורה. כך שדייט בעברית זה תאריך.
ככה סתם 🙂

ולדי קוגן
03/04/2018 22:04:15

חסר לי קצת דומיניק בפוסט.חוץ מזה פוסט אדיר.שון קמפ אחד הדאנקרים האנדרייטד לטעמי

רב קלוצמך
רב קלוצמך
03/04/2018 22:13:04

תודה. יש לך אולי מקורות לסיפור על "היטלר והמגרש המלוכלך"?

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 22:18:58

תסתכל בלינק שהבאתי ב-5 הוא מפנה למאמר בניו יורק טיימס:
https://www.nytimes.com/1993/06/05/obituaries/joe-fortenberry-olympic-captain-82.html

SA
SA
03/04/2018 22:27:08

שמעון, תודה רבה על (עוד) אחלה פוסט, ולחבורת MBK, אשך, גילרי ושות' שנכנסים לכל טור רק כדי להתלונן (כן, גילרי גם אתה והסגנון הפקידותי שלך), אולי תפתחו איזו קבוצת ווטסאפ בשם "כותבי הופס עילאיים ומתנשאים" או "הופס, הנחשול" ותפטרו אותנו מהטרחנות הקבועה

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 22:32:38
Reply to  SA

סבבה יקירי פרקת?
עכשיו בוא תסביר לי מה בדיוק מתנשא בזה (ותשתדל בארבעה עותקים חתומים)?

SA
SA
03/04/2018 22:49:01

עזוב, אתה לא מתנשא, סבבה? אבל אם אתה בצוות האתר ושמעון בצוות האתר, למה לא תשלח לו הערות כמו בתגובה 5 שלך באופן פרטי יותר ולא תתחיל כל פעם שרשור צדקני בתגובות בינך ובין עוד כמה קבועים. נראה לי שגם זה, לא פחות מחוסר בקרדיט, לא מוסיף כבוד להופס…

עידו גילרי
עידו גילרי
03/04/2018 22:50:11
Reply to  SA

תכלס, צודק.

SA
SA
03/04/2018 22:52:56

זו כנראה אחת מהפעמיים שלי להיום…

השרת
השרת
04/04/2018 1:21:18
Reply to  SA

אני רק קורא ומגיב באתר ואני מברך על השקיפות של חברי הצוות, במיוחד שהם מבקרים אחד את השני בגלוי.

לדעתי, תרגום מבלי לציין את המקור משול להעתקה, ומוריד מהסטנדרט הגבוה של האתר (אלא אם נעשה בשיכחה כמובן).

שמעון אני חייב לציין שתוך כדי קריאה הרגשתי שזה לא סגנון הכתיבה שלך.

שמעון
03/04/2018 23:00:23
Reply to  SA

תודה ספרס אבל הכל בסדר אל דאגה אני לא אדם שמתרגש מדברים. כל אחד יכול להעיר לי מה שבא לו אני לא לוקח דברים אישית או ללב אני עם מנטליות של ראסל 🙂

מנחם לס
מנחם לס
03/04/2018 23:42:58
Reply to  שמעון

שמעון, מוטב שתיקח דברים שעידו גילרי מעיר לך ללב. גם אני לפעמים שוכח להכניס מקור, בעיקר במעורבים כי אני לוקח מכל כך הרבה מקומות, ואפילו אני לוקח ללב דברים שעידו מעיר לי. אז אני מציע לך מעתה והלאה לתת מקור שממנו לקחת חומר ותרגמת אותו.

MBK
MBK
03/04/2018 23:35:59
Reply to  SA

קשקשן ,אני ניהלתי דיון מול עידו
איפה הייתה התנשאות במה שכתבתי ?
תגובות רדודות ולא הוגנות כמו שלך מגעילות אותי אין מילה אחרת
לפני שאתה מאשים אותי ואת החבורה שלי תבדוק טוב טוב איך MBK בלי חבורתו מקפיד לפרגן ל 99 אחוז מהפוסטים ,לא כתבתי מילה אחת בגנות הפוסט הזה.
אתה התגלמות הגועל נפש ומוג לב

SA
SA
04/04/2018 1:45:58
Reply to  MBK

אתה באמת עיוור או רק משחק את עצמך? זה די ברור שמשהו בגישה של שמעון לא בא לך בטוב, ואתה טורח בדרכך הלרוב פסיבית-אגרסיבית לציין את זה כמעט כל פעם שהוא מעלה משהו להופס. אפילו בתגובה שכתבת לי טרחת לציין "לא כתבתי מילה אחת בגנות הפוסט הזה", אם זה לא פולנית ל-"אין לי שום דבר טוב לומר" אז מה כן???

אבל עזוב, לא רוצה להיות גועל נפש, ובטח לא ההתגלמות שלו, כמו שכתבתי לגילרי – נצא מנקודת הנחה שבאמת אכפת לך מהאתר ואין כאן שום דבר ברמה האישית, אז בטח שלא תרצה לעודד מגיבים אחרים (וטרולים ששורצים באתר) לשרשר תגובות שמאירות פגמים טכניים בכתבות של "קולגה" ותעדיף לסגור את זה בקבוצת ווטסאפ. אגב, אתם לא באמת חייבים לקרוא לקבוצה "הופס, הנחשול", תוכל לבחור איזה שם שתרצה…

הקיפודה המצויה
הקיפודה המצויה
04/04/2018 12:25:32
Reply to  SA

בתור אחד שהכינוי שלו שימש בעבר פלוגות סער של הנאצים, לא הייתי ממליץ לך לכתוב על נחשולים…

נתנאל
נתנאל
06/04/2018 17:01:26
Reply to  SA

+1

את האמת שגם לי משהו בא לא טוב בשמעון אז אני מבין אותם קצת 🙂

אבל כבר אפשר להסיק מסקנות:

1. לשמעון לא באמת אכפת.
2. אבל שמעון בכל זאת מקשיב ומשתפר…

אין ספק שאפשר לפתור בפרטי.

תודה על ההתמדה שמעון!

אוהד
אוהד
03/04/2018 23:45:33

תחתרות הטבעות ב2011 בין דרק רוז לווסטברוק היה יכול להיות נפלא

Shaq
Shaq
04/04/2018 0:19:39

פוסט מעולה!
חסר לי איזכור קטן על ג'ארלד גרין שנתן תחרות מעולה, ודומיניק ווילקינס שהיה מגדולי המטביעים(רביעי לדעתי).
ווסטברוק לדעתי המטביע הגדול כיום, אחריו לברון ויאניס ואני מדבר על זמן משחק כמובן.

סלים ווארזה
סלים ווארזה
04/04/2018 4:16:08

תענוג לקרוא. תודה.

שמייקל
שמייקל
04/04/2018 14:21:17

מעניין לחשוב על המשחק עם סל בגובה 3.65, אולי צריך לחשוב לשנות חוקים. הטבעות לטעמי זה החלק הפחות מעניין במשחק. אני הייתי רוצה משחק שלא מתעדף מוטאנטים כמו שקיימים בליגה, אולי בכלל כדאי להגביה את הסל ואולי לאסור כניסה של שחקני הגנה לצבע בכלל ומסירה מעליהם לתוך הצבע. אני בעד לשנות את המשחק ולעשות ניסויים ולא להיות סטטיים בצורה שהוא משוחק.

תומש
תומש
04/04/2018 23:46:19

נהדר. משתף

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/04/2018 9:34:01

למרות שההטבעה של קארטר בסידני הייתה על הענק הצרפתי, היא לא הייתה ממש מרשימה אלא רגילה בשביל קארטר.
בתחרויות ההטבעות הוא הביא הטבעות יותר מרשימות גם בלי להטביע על מישהו.
אני לא בטוח שקארטר היהמרחף ומטביע גדול יותר מד"ר ג'יי ומייקל ג'ורדן שיש גם להם לא מעט הטבעות מפלצתיות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/04/2018 11:32:18

וגם לוילקינס.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/04/2018 11:38:18

לא משנה מי הגדול ביותר נראה לי שרבים יסכימו שארבעת הגדולים הם הד"ר, הוד אוויריותו, וילקינס וקארטר.
לגבי ביילור, מנחם במאמרו עליו בפרוייקט האגדות כתב שהוא היההמרחף הראשון ו"אבי ההאנג טיים".
לא הוזכר גאס ג'ונסון שאאל"ט גם הוא היה מרחף ומטביע גדול.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/04/2018 11:59:23

דווייט האווארד שהוזכר כקןרבן להטבעה של קארטר, בעצמו היה מאחף ומטביע גדול וזוכה תחרות ההטבעות.

john
john
05/04/2018 15:53:26

פוסט מעולה שמעון. בעיני וינס השילוב הטוב ביותר בין גובה לכוח. ג'רלד גרין בעיני המטביע המרחף הכי מדהים. גם פול ג'ורג' לפני הפציעת רגל וטי מאק. כל הכבוד על היוזמות. רק תמשיך

ChaiCo
ChaiCo
06/04/2018 2:26:51

מצוין. תודה שמעון 🙂