פינת הגולש הצעיר: שלשה מי יודע? שלושה, אני יודע! (אבל רק אחד ניבחר) / עידו יצחקי (16.5)

 

שלושה, מי יודע? / עידו יצחקי

 

 

אחרי כמה שנים בהן הבחירה למאמן העונה הייתה צפוייה למדי, נדמה שהשנה ישנם שלושה מאמנים ראויים לחלוטין לזכות בפרס. האם זה יהיה מייק ד'אנטוני שומביל את יוסטון לעונה היסטורית? דוויין קייסי שמוליך את טורונטו לפסגת המזרח? או אולי בראד סטיבנס שממשיך לעשות קסמים בבוסטון?

 

עונת 18\2017 בNBA הייתה אחת מהעונות המפתיעות ביותר בשנים האחרונות. לאחר אוף סיזן שכלל מעבר של עשרות סופרסטארים מקבוצה לקבוצה, ניתן היה לנחש בבירור שהסטטוס קוו בצמרות הקונפרס יישמר. המרקם של גולדן סטייט לא נפגע ושמר על צורתו, בעוד בצד המזרחי, קליבלנד שהחליפה את קיירי באייזאה ובקראודר יכולה היתה להמשיך גם היא לצעוד בקלילות אל עבר פסגת המזרח כשהיא מתחמשת בדווין וויד ודירק רוז, אבל הם עזבו בינתיים את הקבוצה. כוכבי המזרח נדדו למערב (כרמלו, פול ג'ורג', באטלר) כשמנגד, גורדון היוורד היה הסופרסטאר היחיד ש"חצה את הכביש" למזרח.  וכך, ערב פתיחת העונה, נראה היה שדבר לא הולך להשתנות.התחושה הייתה ששוב נקבל סדרת גמר מרתקת אך צפוייה בין סטף ללברון, וששום מעבר של כוכב לא יכול באמת לערער את ההגמוניה ששררה בליגה.

 

"מאמן הוא התפקיד האכזר ביותר בעולם הספורט" אומרת הקלישאה. זה נכון אולי לענפי הספורט אחרים, ונשמע בעיקר כתירוץ למאמני כדורגל ישראלים מפוטרים. אני חושב שמאמן טוב הוא הכלי החשוב ביותר בעולם הכדורסל, ובNBA בפרט. לדעתי עמדת המאמן בענף הכדורסל היא החשובה ביותר ביחס לשאר ענפי הספורט הקבוצתיים (אולי מלבד פוטבול). מאמן אחראי לשיטת משחק, תרגילים התקפיים והגנתיים, גיבוש של חדר ההלבשה, חלוקת דקות בצורה הוגנת וכו'. "להיות מאמן זה כמו להיות טייס קרב" אמר דיוויד בלאט בזמן תקופתו בקליבלנד. על אף שהרשת הסתלבטה עליו באותה תקופה, יש בכך הרבה היגיון. להיות מאמן זה באמת תפקיד לא פשוט בכלל, ולכן מי שמצליח בו צריך לזכות להרבה יותר הכרה.

 

תואר מאמן העונה מחולק לרוב לאחד משני קרים:  הראשון שבהם הוא מאמן שמוביל קבוצה לעונה היסטורית וגדולה, שטביעת האצבע שלו בה הייתה גדולה, ולרוב זה די ברור מאליו שהוא יזכה בתואר. השני הוא מאמן שמוביל קבוצה מהמקום של האנדרדוג לקדמת הבמה, ומציג שיפור ניכר מהעונה שעברה, לאו דווקא מדובר בקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר, או זו שמשחקת כדורסל הכי מרשים אלא קבוצה שבה המאמן מצליח לעלות מעל ומעבר לציפיות.

העונה לדעתי יש שלושה מאמנים הראויים לפרס הנחשק: מייק ד'אונטני, דווין קייסי ובראד סטיבנס

 

 

מייק ד'אנטוני: מאמן העונה של 2017 זכה בקיץ לחיזוק משמעותי בדמות כריס פול. נדמה היה שכל תוצאה שהיא ירידה מהמאזן של העונה שעברה תיחשב לכישלון מוחץ. לאחר שבעונה שעברה הרוקטס חוו עונה סדירה פנטסטית, שכללה גם סגנון משחק ייחודי ומהיר ושימוש יעיל ונכון של ד'אנטוני בהארדן, יוסטון איכזבה כשהפסידה 4-2 לספרס בחצי גמר המערב. העונה הזו זה כבר סיפור אחר, יוסטון הפכה להיות מפלצת התקפית, והיא כמעט ובלתי ניתנת לעצירה. כבר שנים מדברים על כך שסטיב קר וסטף קרי הפכו את הליגה, ושהשלשות הם כיום הנשק הקטלני ביותר. יוסטון וקואוץ' ד'אנטוני לקחו את זה לסיפור אחר. השליטה של יוסטון מחוץ לקשת ביחס לשאר קבוצות הליגה הוא פשוט מדהים: 41% מסך כל הנקודות העונה של הרוקטס הגיעו משלשות, כשהם קולעים 15.5 כאלו בממוצע למשחק. ניתן היה לצפות שזה מגיע באחוזי קליעה טובים מבחוץ, אך לא כך הדבר. 15.5 השלשות הללו מגיעות כתוצאה מיותר מ42 שלשות שהקבוצה הזו זורקת למשחק מדובר בנתון הגבוה ביותר בהיסטוריה של המשחק! אף קבוצה מעולם לא זרקה כ"כ הרבה שלשות בעונה אחת. ועוד לחשוב שעד לפני 30 שנה קבוצות היו זורקות רק שלשה אחת במשחק… זה כבר הוכח במחקרים רבים שזריקת שלשה הופכת להיות יעליה הרבה יותר מזריקה ל2 מחוץ לצבע, וד'אנטוני מנצל זאת היטב. אף על פי שיוסטון מדורגת רק במקום ה12 באחוזים ל3, הוא ממשיך לדחוף את השחקנים שלו לזרוק עוד ועוד. אספקט נוסף בו יוסטון לדעתי השתפרה מאוד העונה ביחס לעונה שעברה הוא בשימוש המושכל בגבוהים ובקלינט קאפלה בפרט. מסנטר ממוצע בליגה, הפך העונה קאפלה לנשק התקפי מצויין ולריבאונדר בחסד. משחק הפיק אנד רול הנפלא שלו יחד עם הארדן\פול נראה נפלא, וההגנות פשוט לא מצליחות לעצור את זה.

מה שהוביל את יוסטון למאזן הטוב בתולדות הפרנצ'ייז, ולהפיכתה למועמדת העיקרית בעיניי לזכייה באליפות הוא כדורסל יעיל, המתכתב עם הכדורסל המודרני, והניתוק מהכדורסל הישן.

אנחנו כמעט ולא רואים זריקות "לא טובות" אצל יוסטון. או שלשות, או חדירות. וכשיש בקבוצה כאלו קלעים מחוץ לקשת, שחקנים בעלי יכולת אישית נפלאה, וגבוהים שמחשקים את הפיק אנד רול הכ"כ משמעותי התקפת יוסטון בצורה נהדרת, אנחנו מקבלים כדורסל חדשני, שלטעמי גם הולך להכתיב את הקצב לשנים הבאות. יותר חדירות,, יותר בידודים ואחד על אחד, יותר שלשות, יותר פיק אנד רול. פחות פוסט, זריקות מחצי מרחק, פחות מסירות והנעת כדור רוחבית.

 

דווין קייסי: כבר כמה שנים שאנחנו מחכים לקפיצת המדרגה של הראפטורס. הכוכבים כבר שם, העומק בסגל קיים, ג'נרל מנג'ר שרק זוכה לשבחים, ומאמן קבוע כבר 7 שנים. ועדיין, בשנים האחרונות אנחנו רואים את טורונטו מגיעה לפלייאוף מהמקום ה3-4 במזרח ונכשלת בפלייאוף בסיבוב הראשון או השני.

העונה זה כבר לא המצב. החמישייה הפותחת של הקבוצה הקנדית נשארה בשלה, כששלות עמודי התווך המרכזיים של השנים האחרונות נשארו בקבוצה – קייל לאורי, דמאר דרוזן, ויונאס ולנצ'יונס הליטאי, כשהשניים הנותרים הם סרג' איבקה שהגיע באמצע העונה שעברה, ואו ג'יי אנובי, הרוקי שהגיע בסיבוב הראשון בדראפט האחרון ונכנס לנעליים של דמארה קארול שאכזב רבים במדים של טורונטו. מאז ומתמיד חשבתי לעצמי שהחמישייה של טורנטו סבירה, ממוצעת. כזו שבהחלט מצדיקה את מיקומה של טורנטו – 3\4 במזרח ובאיזור המיקום ה10 הכולל בליגה. השנה, מה שהכי השתנה בקבוצה משנים עברו הוא קפיצת המדרגה המטורפת של שחקני הספסל.

זה נראה שכאשר במהלך המשחק, שתי החמישיות הפותחות יורדות לספסל והמחליפים נכנסים, לא מורגש הבדל ברמה של טורנטו. לראיה, החמישייה הכי יעילה בליגה מבין כל החמישיות ששיחקו העונה יחד יותר מ100 דקות משחק, היא חמישיית הספסל של טורנטו הכוללת את פרד ואנווליט, פסקל סיאקם, יקוב פלטל, דלון רייט, וסי ג'יי מיילס. עצם העובדה שהשמות הללו לא אומרים שום דבר כנראה לאוהד הישראלי הממוצע, רק מוכיחה עד כמה העונה הזו של טורנטו גדולה, ועל כמה שלדוויין קייסי יש עליה השפעה.

עם כל הכבוד לדרוזן, לא מדובר בסופרסטאר טיפוסי. גם הראיון שנתן לפני כחודש בו דיבר על הדיכאון שחווה, רק מעיד על כך. מדובר בשחקן כדורסל טוב מאוד, אולי אפילו מצויין, אך הוא לא שחקן שאפשר לבנות עליו קבוצה. גם קייל לאורי לא אחד כזה. זה מה שמיוחד בטורנטו, האיזון הזה של קבוצה בלי סופרסטארים כבדים, אך עם המון שחקנים טובים מאוד, וספסל נפלא, שכשהוא עולה למגרש, אפשר להיות רגועים. לא מעט פעמים העונה אותו ספסל עשה את ההבדל במשחק או פתח פער. אני בספק גדול האם זה יחזיק לפלייאוף, אך לעונה הסדירה, הכדורסל המאוזן, היעיל, והפשוט אותו טורנטו משחקים בהחלט שווה מקום ראשון במזרח. טורנטו לא מובילה כמעט בשום נתון יבש סטטיסטי, ואף על פי כן היא במקום הראשון. קייסי מציג בטורנטו את הכדורסל הבאמת פשוט, ושיפר את הקבוצה באופן משמעותי ביותר מהעונה שעברה.

*

בראד סטיבנס: כבר כמה שנים שמדברים על בוסטון כתהליך שנבנה ומדברים על העתיד. החל מהטרייד המפורסם עם ברוקלין ומינויו של בראד סטיבנס ממכללת באטלר לאימון, בוסטון השתפרה מעונה לעונה. זה החל עם מאזן שלילי מזעזע, המשיך עם הופעות בפלייאוף שהולכות ומשתפרות, עד הגעה מרשימה למקום הראשון וגמר המזרח בעונה שעברה על יכולות האימון של סטיבנס כבר לא הוטל ספק, ועל אף היותו  מאמן צעיר, ניכר היה שהוא משפיע בצורה מדהימה על הקבוצה, ובהחלט אחראי להישגיה בשנים האחרונות. באוף סיזן כבר לכולם היה נראה שבוסטון הולכת לעשות את הצעד המתבקש קדימה. הטרייד על קיירי והחתמתו של היוורד היו אמורים לבשר טובות לבוסטון. ההמשך כבר ידוע, היוורד נפצע, ובוסטון יצא למסע מופלא של 17 ניצחונות רצופים.

כנראה שהסלטיקס יסיימו את העונה במקום השני במזרח. קצת מוזר להעניק את תואר "מאמן העונה" דווקא למאמן שמקום לקחת את הקבוצה קדימה מהעונה שעברה לקח אותה אחורה (בהתחשב בעובדה שבקיץ הקבוצה רק התחזקה). אך הסיפור של בוסטון העונה שונה בהרבה. מסגל נוצץ, הפכה בוסטון לסגל אפור למדי, פצוע ועייף. הכוכבים פספסו אין ספור משחקים, קיירי כבר מזמן גמר את העונה הסדירה – כמוהו גם ת'ייס וסמארט. הורפורד ומוריס גם כן הפסידו לא מעט משחקים העונה. ג'יילן בראון חווה זעזוע מוח שהשבית אותו לכשלושה שבועות. אבל סטיבנס עם הרכב טלאים הצליח לנצח משחקים. הוא הופך שחקנים מבינוניים לטובים. האימפאקט שלו על הקבוצה הוא פשוט מטורף. קחו למשל את מרכוס מוריס – שחקן בינוני בדטרויט, מגיע לבוסטון והופך לאקס פאקטור מהספסל, ולכוח ההתקפי כשהשאר פצועים. טרי רוזייר הביא קפיצה מדימה ביכולת. גרג מונרו שנחתך ונראה היה שאיבדו תקווה בקשר אליו, נראה טוב בהרבה במדים הירוקים. היכולת של סטיבנס להפוך שחקנים בינוניים לשחקנים טובים היא אדירה. מדובר בקוסם. לא פחות מכך.

ואם מדברים על שיטת אימון תכלס, סטיבנס קיבל קבוצה חדשה לגמרי בתחילת העונה, והפך אותה לקבוצת ההגנה הטובה בליגה. התיאום ההגנתי בין חברי הקבוצה נראה פנטסטי, וההרכבים הגנתיים איתם הוא עולה מאפשרים לכל שחקן לשמור כל שחקן מהקבוצה היריבה. סטיבנס ממשיך בקו שכבר נהיה די אופנתי בליגה, ולטעמי גם היעיל ביותר – העלמת תפקיד הסנטר הקלאסי. ארון ביינס מקבל דקות מועטות ביחס לפורוורדים, ומשחק הסמול בול שהפך לפופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות מקבל הערכה גדולה גם מסטיבנס. בוסטון אולי לא תסיים במיקום גבוה יורת בסיום העונה, אך המאזן בהחלט השתפר, רמת הכדורסל השתפרה, וביחס למה שהיא עברה העונה – סטיבנס העביר עונה מדהימה.

 

ולהלן הדירוג שלי:

 

  1. בראד סטיבנס
  2.  דווין קייסי
  3. מייק ד'אנטוני

 

מאמנם של הסלטיקס הוא הcoach of the year שלי. אינני יודע במדויק מהן ההגדרות לזכייה בגביע ע"ש רד אורבך, אך לדעתי האישית התואר צריך להיות מחולק למאמן שהצליח להביא את קבוצתו לתוצאה מקסימלית בהתחשב בסגל השחקנים, ולהביא את השחקנים עד קצה גבול היכולת. סטיבנס עומד בגבורה בקריטריון הזה העונה. הוא קיבל קבוצה חדשה (רק ארבעה שחקנים נשארו), שעברה טרגדיה (במונחים ספורטיביים) בתחילת העונה. זה המשיך עם גל פציעות מטורף, ועדיין להמשיך להוות פאקטור במשחקים מול קבוצות צמרת, שברוטציה משחקים חמישה רוקי'ז (טאטום, אוג'יליי, יאבוסלה, נאדר,ת'ייס). ללמד את קיירי לשמור זה לא דבר של מה בכך בהתחשב בהיסטוריה שלו בקליבלנד לאורך השנים, ועוד להפוך את הקבוצה בהובלת קיירי לקבוצת ההגנה הטובה בליגה, זה הישג מטורף. סטיבנס לדעתי עולה על קייסי וד'אנטוני בהשפעתו על הקבוצה. טורנטו רצה כבר שנים עם אותו השלד, ביוסטון משחקים שחקנים נפלאים, בעלי יכולת אישית גבוהה מאוד. אני לא רוצה להפחית מהישגם של קייסי וד'אנטוני ( שאני מעריך מאוד את פועלם העונה), אבל לי נראה ששום מאמן לא היה מצליח כמו שסטיבנס הצליח עם בוסטון הנוכחית.

 

ראוי לציון: טרי סטוטס.

מאמנה של פורטלנד הוביל אותה לעונה יוצאת מן הכלל בדרך למקום השלישי במערב, כשבדרך הוא חולף על פניח יריבות שהיו נראות פייבוריטיות כגון: סן אנטוניו, אוקלהומה, מינסוטה וניו אורלינס.

בחרתי שלא להכניס אותו לרשימה כי בעיניי שלושת המאמנים שהזכרתי למעלה ראויים ממנו. אך אין ספק שסטוטס ראוי לציון, ובעונה אחרת הוא כמובן היה נכנס בקלות לרשימה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שלהבת
Editor
6 years ago

כתבה מעניינת מאוד, תודה. מיהם שלושת המאמנים המאכזבים של השנה?

עידו יצחקי
עידו יצחקי
6 years ago
Reply to  שלהבת

1. בילי דנובן
2. טיירון לו
3. תום ת'יבודו

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

אחלה פוסט, תודה.

לטעמי, חסר שם אחד ברשימה –
פופוביץ'.

מה שהספרס עשו השנה ללא קאוויי, זה פשוט יוצא דופן. חייבים לתת קרדיט לאיש שבראש הפירמידה.

YEP
YEP
6 years ago

+1
לטעמי – כל עוד פופביץ' מאמן הוא ראוי להיות מאמן העונה

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

יפה עידו.
לדעתי לא ניתן להתעלם בדיון גם מעוד שלושה:
פופוביץ' – כי לא ניתן להתעלם מהפציעות שהספרס עברוואיך שתמודדו עם FA לא הכי מוצלח בקיץ.
מקמילן – כי מי חשב שאינדיאנה יהיו עם מאזן חיובי בשלב זה של העונה.
סניידר – כי יוטה איבדו המון כח התקפי בקיץ והתחילו את העונה רע. הוא נתן את המפתחות לרוקי ומצליח שוב לעשות קסמים עם סגל די מוגבל.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

גם בעיני סטיבנס הוא מאמן העונה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago

מסכים עם שתי התגובות של גילרי – זו עונה שבה הרבה מאמנים הפיקו יותר מהצפוי מהסגל שלהם והם ראויים לציון, גם אם בסוף הייתי נותן לסטיבנס.

נהיה חכמים יותר אחרי הפלייאוף – קריסה של יוסטון לטורונטו תאיר את הישגי המאמנים שלהן באור אחר, כמו גם אליפות מפתיעה לספרס או לאינדי ;-)…

אסף
אסף
6 years ago

+1 גיא. יכול להיות שאנשים כבר כל כך רגילים לספרס בצמרת שפשוט מתעלמים מההישג שלו??? לי חסר גם מקמילן מהפייסרס שהוציא מהקבוצה שלו הרבה יותר ממה שיש בה… כמה פה היו מהמרים שאינדיאנה תסיים מקומות 3-5?

צביקה
צביקה
6 years ago

אכן השלושה הללו פלוס מי שהזכירו בתגובות כאן כמו פופופ סטוקס סניידר ומקמילן הם בהחלט הבוליטים השנה. בכלל שנה מרשימה ומעניינת ופשוט מעולה בכללי.
אבל עדיין הזוכה בעיני זה ד'אנטוני. לחבר ככה סופר סטאר נוסף ולהעלות מדרגה ממקום טוב למקום מעולה ולתת עונה כזאת עם המאזן הטוב בליגה זאת אמנות של אימון.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago

אחלה פוסט, תודה רבה איתי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago

…. תודה רבה עידו, כמובן

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
6 years ago

יופי של פוסט
איפה סטיב קר ? המאמן המהולל שנותן לשחקנים לאמן ועושה פיפי במכנס בכל משחק צמוד ?

הדירוג של מומי
פלחוביץ
קייסי
ד'אנטוני
סטיבנס
סניידר
מקמילין
ספלוסטרה
קני אטקינסון

אכזבות העונה על הקווים
בילי דונובן
טיבאדו
סטן ואן גנדי
פרנק ווגל
הורנאסק
טיירון לו
קליפורד
סטיב קר

יאיר
יאיר
6 years ago

מענייו מאוד, תודה

אני באופן אישי הייתי נותן את התואר לקווין סניידר או מקמילן. את דאנתוני מיצינו, את פופוביץ גם, סטיבנס יקכל שנה הבאה, קייסי הוא בכלל זה שמקכל את הקרדיט במקום יוג'ירי וסטוטס ממילא מקופח נצחי

שמעון
שמעון
6 years ago

מאמן העונה: דאנטוני קייסי סטוטס סטיבנס פופ סניידר מקמילן בראון ספולסטרה וקר לפי הסדר כשלונות העונה הם תיבודו דונובן לברון ריברס הורנסק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

עם הייוורד ובלי כ"כ הרבה פציעות, הסלטיקס היו מגיעים ל-+60 ניצחונות.
וכן הספרס ללא כ"כ הרבה פציעות ועם קוואי בריא היו בצמרת הגבוהה של הליגה בכלל והמערב בפרט.

ולדי קוגן
6 years ago

סטיבנס חייב לדעתי לקבל את הפרס,מה שהוא עושה לאחרונה עם חבורה של רוקיס וחלקי חילוף זה מדהים.צריך גם לתת מילה טובה למקמילן וסניידר, מובילים קבוצות שאף אחד לא ציפה מהן לכלום לפלייאוף.על פופ אין כבר מה להגיד באמת, צריכים לקרוא לפרס על שמו.

Berch
Berch
6 years ago

ד'אנטוני לקח שנה שעברה, הוא לא עשה כזו קפיצה שמגיע לו ריפיט.
קייסי אמנם שינה לטובה את סגנון המשחק של טורונטו ליותר קבוצתי אבל זו קבוצה שרצה זמן רב באותה מתכונת.
סטיבנס מאד הפתיע.
גם הפופ ומקמילן מועמדים בעייני.
אולי הפרס יגיע דוןקא לאחד הוותיקים, קייסי, פופ או מקמילן מתוך מחשבה שלסטיבנס יש עוד זמן בליגה (אם הוא כזה טוב).
זה מה שקורה שהבחירה ניתנת בידי בודדים, ואני ממליץ בנושא הזה על הסרט I Tonia המבוסס על סיפור אמיתי ומוכיח את הנקודה 🙂

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  Berch

הנקודה שאם יש מישהו יותר טוב ממך אז קח מוט ברזל ושבור לו את הרגליים?
חוץ מזה בגלל שדאנתוני כבר קיבל כמו שאמרת, אז נראה לי שסטיבנס הוא המועמד המוביל.
קייסי, פופ, סניידר, מקמילן בהחלט שם.
לגבי סטוטס, הוא מאמן מצוין ותמיד היה אבל לא עשה עושה עונה יוצאת דופן מבחינת אימון. בעיקר הקבוצה שלו לא מתפקדת מתחת לרמת הכישרון שלה, שזה גם חיובי.

Berch
Berch
6 years ago
Reply to  אפלטון

הנקודה שהשופטים קובעים לא רק לפי הביצוע הטכני אלא מסתכלים גם על גורמים אחרים שלא קשורים לנושא.
לשבור למישהו ברך זה אקט של ידידות בקרב הרדניקים. גרתי אתם 🙂

שגיא נאור
Editor
6 years ago

אחלה פוסט, תודה רבה.
בעיניי מאמן העונה צריך להיות זה שלקח את הקבוצה שלו הכי רחוק ביחס לציפיות בתחילת העונה ואיפה היה אפשר לצפות שתסיים אם היינו לוקחים בחשבון את הנסיבות שהתרחשו במהלך העונה. לצורך העניין, אם היו אומרים לי שהיוורד יחמיץ את כל העונה וקיירי רבע עונה הייתי מהמר שהסלטיקס יסיימו עם 43-45 נצחונות. לסיים עם 12-14 נצחונות מעל הצפי זה הישג מדהים.
אני חשבתי שהראפטורס לא ינצחו מעל 47 משחקים העונה, הם בקצב של 60.
בקיץ היו המון סימני שאלה איך הרוקטס ישלבו את פול ליד הארדן. לא חושב שמישהו נתן להם יותר מ-55 נצחונות בתסריט ריאלי. 60 נצחונות היו תסריט אופטימי. הם יסיימו עם 67/68 כנראה.
ההפתעה הכי גדולה בעיניי וההישג הכי מרשים ביחס לציפיות היא של מקמילן ואינדיאנה. לא חושב שהיה מישהו שהימר שהם יהיו בפלייאוף או יסיימו עם מאזן חיובי. הצפי לגביהם היה לנצח 25-30 משחקים. הם יגרדו כנראה 50 נצחונות ויתחרו עד הסוף על יתרון ביתיות. זה פשוט הפתעה אדירה ולכן מקמילן מקבל את הפרס אצלי.
פורטלנד למשל, יסיימו מקום שלישי אבל המאזן שלהם פחות או יותר כמו שציפינו מהם. המיקום הגבוה נובע בעיקר מהפציעות של קאווי, באטלר וקאזינס כשגם הפציעה של רוברסון הרבה יותר משמעותית ממה שנדמה בגלל שהוא כזה נגר בהתקפה. הם נהנו מכשירות די מלאה לאורך העונה.

רועי ויינברג
Admin

טור מצויין ומקיף מאוד, אהבתי. תמשיך לכתוב לנו. מסכים שסטיבנס צריך לקחת, הוא עושה עבודה נהדרת עם סגל מוגבל ופצוע. אף אחד לא חשב שיראו ככה בלי היווארד ובלי קיירי להרבה משחקים. מוציא 120% מכל שחקן

עידן עופר
עידן עופר
6 years ago

טור מעולה, תודה !

דדי
דדי
6 years ago

סטיבנס צריך לזכות.
השמות האחרים ברשימה הם פופ, סניידר, ודאנטוני.

ולא מסכים שהבחירה השנה היא יותר קשה משנים קודמות – היא תמיד היתה קשה.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago

מסכים ביותר עם בחירת סטיבנס ומקווה שגם בליגה יראו לנכון לבחור בו.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago

אחלה טור, ובתור אוהד בוסטון אני מקווה שאתה צודק במסקנה שלך. אם כי, כמו שציינת, יש השנה תחרות צמודה, ואם מישהו אחר יקח (מקמילן ראוי להערכה בעיניי) לא אהיה מופתע

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
6 years ago

המאמנים הרעים שלי השנה:

1. תיבודו – סוס מת. חבל להכביר מילים.
2. דונובן – התוצאות הכי מאכזבות יחסית לסגל, אם כי במקרה שלו יש הנחה קטנה כי הכוכבים שלו (בניגוד לאלה של תיבודו) הרבה יותר קשים
לשכנוע.
3. דוק ריברס – שום דבר מיוחד שהוא עשה השנה, אבל לדעתי הוא מאמן חלש מאוד והוא הטעות הכי גדולה של הקליפרס בעשור הזה. לא סתם הוא היחיד שחזרו מול קבוצות שלו פעמיים מ 3-1 אם אני לא טועה (טוב, זה קרה רק 9 פעמים בכל ההיסטוריה של הנ.ב.א. או משהו כזה).

אוברייטד:

1. קר – נכון, מאמן זה לא רק לשרטט תרגילים, אלא גם בשביל כל המסביב. ועובדה שמארק ג'קסון לא היה אפילו קרוב למה שקר הוציא. בכל זאת, שרואים מה פופ מוציא מס"א, סטיבנס מבוסטון ומקמילן באינדיאנה, די מתקבל הרושם שקר לא נמצא בשורה הראשונה של המאמנים בליגה, למרות שהוא נותן לשחקנים לבחור את השירים באימון.
2. ספולטרה – אנשים שוכחים, אבל הריצה המטורפת של ה 30-11 בשנה שעברה הייתה אחרי מאזן בדיוק הפוך בחצי הראשון. בסה"כ מוציא מסגל
בינוני מאזנים בינוניים במזרח, אבל איכשהו הוא נוטה להופיע בכל מיני רשימות .
3. ג'ייסון קיד – כלומר, היה אוברייטד, עד שהעיפו אותו וכלום לא השתנה.

הייט אשברי
הייט אשברי
6 years ago

אף אחד מהשלושה. מאמן העונה הוא פופ הבלתי נגמר, שמוציא מים מסלע בקבוצת יורוליג עם קשישים גריאטרים .

קרייזי ג'ו דבולה
קרייזי ג'ו דבולה
6 years ago

רוקי השנה של האתר הוא עידו יצחקי.