יומן שיקגו בלוז – לקראת סיום

יומן שיקגו בלוז – לקראת סיום

  • זהו, הגענו לישורת האחרונה של העונה. אני חייב להיות כנה ולהגיד שהחודש האחרון היה מייגע מאד. הבולס בעיקר הפסידו, פה ושם ניצחו כמה נמושות ורב הזמן לא היו מעניינים לצפיה. רב השיחות בעיר התרכזו בשיקגו בלקהוקס (הוקי) שאחרי שלוש אליפויות בשמונה שנים נכשלו העונה לעלות לפלייאוף, ורחובות העיר שלפני כמה שנים היו מלאים בפרסומות עם הפרצופים של באטלר או רוז התחלפו בכרזות לסטודנטים. בלי פרצוף של שום שחקן ורק עם הלוגו של הקבוצה. מן עונה שכזו.
לא מראים שום שחקן וכרטיסים נמכרים בפחות משלושים דולר.
  • עם עוד שישה משחקים לסיום, עשרים וארבעה ניצחונות, המון הפסדים, ותחושת נמנום קשה יש רק עוד שאלה אחת שאני רוצה לשאול לפני שסוגרים את האורות ביונייטד סנטר: האם הבולס יותר טובים משאר קבוצות הלכאורה ״טנקיג״ או שהם פשוט לא כל כך טובים בלהיות גרועים?
  • תנו לי להסביר – דבר ראשון תלחצו על הלינק הבא http://www.tankathon.com/ ונסו לפתח תחושה לגבי סיכויי הבולס לבחירת לוטרי גבוהה

  • עכשיו, כמו מנחם, גם אני מתקשה עם הרעיון של טנקינג. אתם באמת מאמינים שמאה משחקני הכדורסל הטובים בעולם, שהקדישו כמעט כל יום בחייהם למשחק, יעלו למגרש במטרה להפסיד? וכל זה עבור איזה סיכוי לבחירת לוטרי? זה רעיון מגוחך. ולא תצליחו לשכנע אותי אחרת. מצד שני הנהלות ומאמנים זה סיפור אחר. הפרוייקט הנהדר של מידן  הראה לנו שלמעלה מ60% מבחירות 1-5 בשנות התשעים סיימו כאול סטאר או הול אוף פיים ומן הסתם אופן קבלת ההחלטות רק משתפר עם הזמן. יתכן בהחלט שהנהלת הבולס עשתה ניתוח probability ו cost benefit ומצאה שטנקוק כאסטרטגיה שווה את המאמץ. לי באופן אישי אין ספק שכשההנהלה מחליטה, בלי שום הסבר טוב להושיב את את רובין לופז והולידיי על הספסל זה לא כי הם מתים לנצח את המשחק הבא.
  • בין לבין יש גם כמה קבוצות שהם, באמונה שלמה וללא כוונה רעה, פשוט גרועות ושום דבר לא יעזור להם. היי ממפיס.
  • וככה נשארנו, שישה משחקים לסיום העונה עם שתי ליגות NBA – NBA עילית:עשרים ואחת קבוצות שמנסות לנצח. NBA פחתית: תשע שיתכן שלא.
  • אז אם הנהלת הבולס באמת תכננה לטנקק, המבחן האמיתי שלה, שלפיו כנראה צריך לבחון את (אי) הצלחת הקבוצה היה במשחקים בינה לבין שאר נמושות הליגה (ההבדלים ביחס הנצחונות/הפסדים מול הקבוצות החזקות הם מינורים) ובבחינה של המאזן הפנימי בין הבולס לנמושות הליגה ( הניקס, הנטס, הסאנס, ממפיס, המגי׳ק, אטלנטה, המאבס, הקינגס), אנחנו מגלים שהבולס מחזיקים במאזן הטוב ביותר – 14:6. מאזן פנימי טוב יותר משמעותית משמונה הקבוצות האחרות. האם הבולס פשוט יותר טובים משאר הקבוצות בתחתית או שהם פשוט לא מצליחים להיות גרועים מספיק? 
  • אז הנה אנקדוטה שתעזור להמחיש את הסיטואציה – בדקת הסיום של המשחק האחרון מול הגריזליס, שאני בטוח שכמעט כולכם הפסדתם בצער רב, הבולס התחרו עם הגריזליס על הובלה בנקודה. הויברג הבין שעליו לעשות מעשה, ולכן לקח כל החלטה גרועה שתעזור לו להפסיד – ההרכב בדקות האחרונות (במשחק צמוד כן?) כלל את הB ליסט האולטימטיבי: קמרון פיין, אנטוניו בלייקני, פול זיפסר, נוח וונלה, וכריסטניו פליסיו. היויברג גם ויתר על פסק זמן שהיה עוזר לו לארגן את הקבוצה, הקבוצה בחרה לבודד דווקא  את שחקן ליגת הפיתוח של ממפיס, וכמובן שנתנה לשעון לרוץ למרות שהייתה בפיגור.צעדים מבריקים שנועדו להבטיח הפסד. עדיין הבולס הצליחו איכשהו לנצח. מי שעוקב אחרי פורמים של אוהדי הבולס או חשבונות טוויטר של כתבים נהנה מערב מצחיק במיוחד.

  • אז מה אני מנסה להגיד כאן? שבחודש האחרון נוצר מצב בו הנהלת הבולס עושים כל מה שאפשר להפסיד, השחקנים עושים כל מה שהם יכולים כדי לנצח, והקבוצה איכשהו מצליחה להיות גרועה אבל לא גרועה מספיק וזה יוצר מן מתח מוזר בין הקבוצה לשחקנים.
צוללים קדימה!
  • אז מה נשאר לאוהדי הבולס לעשות עד סוף העונה העגמומית? שני דברים:
  1. שחקו ב http://www.tankathon.com/. ודמיינו את מי תבחרו בכל סצנריו. זה ממכר.
  2. עם לאבין פצוע עד סוף העונה, ולורי מראקנן מושבת בתרוץ זה או אחר יש לבולס סיכוי לא רע להפסיד את כל שאר העונה. למג׳יק ולקינגס יש סדרת משחקים מול הקבוצות הכי חלשות בליגה. אם הבולס יפסידו עד סיום העונה, והקינגס ואורלדו ינצחו משחק או שניים, לבולס יש סיכוי ממשי להכנס לחמישה הפותחת בלוטרי הווה אומר 30% סיכוי לבחירת טופ שלוש. מעבר לזה, באמת שאין הרבה מה לצפות עד לסיום העונה העגמומית.

 

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. הדבר הכי טוב שיכול לקרות לבולס העונה זה שהעונה תיגמר כבר.
    הם חייבים לבחור כמו שצריך בדראפט ואולי אפילו להצליח להביא שחקן טוב כשחקן חופשי.
    עם מרקנן, לאבין, דאן ופורטיס יש שם בסיס סביר אבל חייבים עוד איזה 2-3 שחקנים טובים.
    לא בטוח גם שדאן ולאבין זה הקו האחורי שיביא את הישועה לבולס.

      1. לאבין איכשהו לא מצליח להביא את הפוטנציאל שלו לידי ביטוי.
        מדובר באתלט על (גם לאחר הפציעה) אבל הרבה פעמים יש לו קבלת החלטות נוראית ונראה שאין יעילות במחשקו (לא מנצל אתהיכולות שלו ללכת לסל אלא מעדיף לזרוק מבחוץ).

        דאן דווקא הוכיח אחרי הייבוש שקיבל במינסוטה שאיכשהו יש לו עוד לאן להתקדם.

  2. תיאור מבריק של הדיכוטומיה הטנקיסטית.
    רק טעות אחת בידך –
    30% לבחירה 2 או 3.
    בחירה מס' 1 משוריינת לקאבס…

    1. לצערי הוא לא מלא כל משחק. כל הכרטיסים קנויים כל משחק. לקחתי את הבן שלי לפני כמה שבועות ובהעדר הגדרה אחרת היה פשוט מנומנם רב המשחק. מה שכן, בגלל המחירים הנמוכים והמבצעים רואים הרבה קהלים (משפחות עם הרבה ילדים וכו…)שבד״כ לא רואים וזה דווקא כיף

  3. יומן מצויין. שיקגו הרוויחו מהעונה הזאת את מרקנן וחבל שלא הצליחו לפתח עוד שחקנים .זאק לאבין לא הפתיע לטובה למרות שהייתה הזדמנות וגם קריס דאן נחמד, אבל לא הייתה שם איזה התקדמות מדהימה. גם דנזל ולנטיין ודיוויד נואבה שחקנים נחמדים, אבל אין איזה שלד שמנסה לשחק ממשחק למשחק, נראה שהויברג מאלתר חצי מהזמן.

    1. דאן דווקא התקדם מאד ולדעתי שנה הבאה הוא באמת יפרוץ. נואבה, בשביל הפרוטות שהוא עולה, הוא שחקן שישי-שביעי נהדר. השאר באמת לא משהו.

  4. ענק, הרגת אותי מצחוק עם:

    בדקת הסיום של המשחק האחרון מול הגריזליס, שאני בטוח שכמעט כולכם הפסדתם בצער רב, הבולס התחרו עם הגריזליס על הובלה בנקודה. הויברג הבין שעליו לעשות מעשה, ולכן לקח כל החלטה גרועה שתעזור לו להפסיד – ההרכב בדקות האחרונות (במשחק צמוד כן?) כלל את הB ליסט האולטימטיבי: קמרון פיין, אנטוניו בלייקני, פול זיפסר, נוח וונלה, וכריסטניו פליסיו. היויברג גם ויתר על פסק זמן שהיה עוזר לו לארגן את הקבוצה, הקבוצה בחרה לבודד דווקא את שחקן ליגת הפיתוח של ממפיס, וכמובן שנתנה לשעון לרוץ למרות שהייתה בפיגור.צעדים מבריקים שנועדו להבטיח הפסד. עדיין הבולס הצליחו איכשהו לנצח

    ואתה צןדק שחקנים לא עושים טנקינג אלא הנהלות ומאמנים (למאמנים כמובן יש הוראה מפורשת או הלך רוח מהקודקוד לגבי המטרות

  5. גיא,אני אוהב מאד את צורת כתיבתך.
    יומן מצויין שנראה לי גם מדוייק מאד.לפני כמעט כולן אותה בעייה: הסכויים לא מבטיחים עתה בחירה גבוהה מאד או נמוכה יחסית, ואחרי 3-4 הראשונים ישנה מערבולת בקשר ל-10 הבאים 'מי טוב ממי'.

  6. גגיא,אני אוהב מאד את צורת כתיבתך.
    יומן מצויין שנראה לי גם מדוייק מאד.לפני כמעט כולן אותה בעייה: הסכויים לא מבטיחים עתה בחירה גבוהה מאד או נמוכה יחסית, ואחרי 3-4 הראשונים ישנה מערבולת בקשר ל-10 הבאים 'מי טוב ממי'.

  7. תודה לך גיא. גם על היומן הנהדר, אבל בעיקר כי שרדת את העונה, גם כשהם נכשלו וגם כשהם נכשלו להיכשל.

    אתה מתפלא שהם לא שמים תמונה של אף אחד מהשחקנים בפרסום למשחק, אבל כשהשחקן הכי טוב שלך הוא מרקאנן, אתה באמת רוצה לשים את זה על הכרטיס: https://goo.gl/images/ry4eNF ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט