מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1. היום לפני 39 שנה: מג'יק (ומישיגן סטייט) גובר על לארי (ואינדיאנה סטייט) בגמר ה-NCAA

 

אחת מתמונות הספורט המפורסמות בהHסטוריה כי היא כוללת את כל הטוב שבספורט: לארי בירד עוזר ליריבו המושבע לקום! שניהם השחקנים הטובים במכללות. האחד לבן והשני שחור. אחד מעיירה פצפונת, קאונטרי בוי. השני מעיר אוניברסיטאית יוקרתית. הראשון בו לאב שתיין שהתאבד. השני בן להורים עובדים קשה אבל בני המעמד הבינוני שדאגו שתמיד יביא ציונים טובים לבית מסודר. השניים הפכו לחברים בסתר בשנות ה-80 בהן הם הצילו את כל הליגה שעמדה לקרוס בגלל בעיות סמים ועוד. השניים הפכו לשחקני ה-NBA הטובים אי-פעם, בשתי קבוצות שונות לחלוטין – לארי בבוסטון סלטיקס המזרחית, קבוצה עם קהל של צווארונים כחולים, קבוצה לוחמת, ומשחקת משחק קבוצתי חסר ראווה המתבסס על ריבאונדים וזריקה פתוחה, והשני – מג'יק – שהיה ההצגה הטובה באל.איי עם חיוך מקסים ומסירות קסמיות בקבוצה של שואו-טיים עם קהל היפים והיפות של הוליווד.

הם שיחקו תפקידים שונים – כאילו – כשלארי הוא הפאור-פורוורד של הירוקים, ומג'יק הפוינט גארד של הסגולים/זהובים. אבל למעשה שניהם שיחקו תפקיד דומה כששניהם שלטו במשחק קבוצתם – מג'יק כמס' 1 ובירד כמס' 4, אבל היה זה לארי שהתחיל את המושג פוינט-פורוורד, ומג'יק לקח אליפות כרוקי כשהוא משחק גם כפוינט גארד וגם כסנטר.

שניהם היו גאוני המשחק. פרצופיהם הם שתי חמישיות מהר רשמור, והם יישארו שם עוד שנים רבות מאד, אם לא לעולם.

 

היום לפני 39 שנה, בסולט לייק סיטי שביוטה, מישיגן סטייט – עם נגיעה של מג'יק – גברה על לארי בירד וקבוצתו אינדיאנה סטייט 'סיקמורס' בהגנה אזורית נעלה ביותר שהוציאה מעט את העוקץ מלארי בירד – ה-"HICK FROM FRENCH LEAK" – בלונדיני לא מהיר מיוחד אבל שחקן שאף שחקן במכללות לא היה מסוגל לעצור, אבל האזורית עצרה אותו מעט כי היה זה משחקו הראשון במכללות נגד הגנה אזורית.

אף פעם בכל תולדות הכדורסל לא היה משחק שהיה תלוי כל כך בשני שחקנים. בטיווי, ברדיו, בעיתונים, זה לא היה "מישיגן סטייט נגד אינדיאנה סטייט" אלא "מג'יק נגד לארי".

אינדיאנה סטייט – קבוצה ממוצעת מאד שלארי במו ידיו רומם לבלתי מנוצחת בשנת 1979 – נכנסה לבעיית פאולים רצינית שפגעה בה מאד בסיום המשחק. הספרטנס מלנסינג, מישיגן, ניצלו את חוסר הנסיון של אינדיאנה סטייט לשחק נגד אזורית, פתחו הפרש מיד בתחילה, ושייטו עד הסוף לניצחון 64-75 ואליפות ה-NCAA. אולם מפוצץ ב-15,410 צופים מילא את ה-SE CENTER וחזו בהפסד הראשון של אינדיאנה סטייט שהגיעה לגמר עם רקורד של 0-34. הספרטנס ממישיגן סטייט סיימו את העונה עם נצחון זה ברקורד 6-26.

מג'יק היה SPECTACULAR כמו תמיד, ולמרות שהיו לו שלושה פאולים כבר בחצי הראשון, שיחק את כל החצי השני וסיים עם 24 נקודות. לארי – שחקן שכל העונה קלע 32.0 נקודות ממוצע, הוחזק בצבת ע"י האזורית של מישיגן סטייט שהיתה אזורית כשהשחקן השומר באזור בו נמצא לארי הופך לשומר אישי, ולרוב הוא נלחץ ע"י שני מגינים.

בארבעת המשחקים המוקדמים לפני הגמר לארי קלע 28, 29, 31, ו-35 נקודות. ג'אד הית'קוט (JUD HEATHCOTE) מאמן מישיגן סטייט אמר לשחקניו לפני המשחק: "אם תצליחו להאיט את בירד תנצחו את המשחק. אם תשמרו עליו על מתחת ל-20 אנחנו האלופים". להגנה של מישיגן סטייט היה עוד תפקיד: לנטרל את קווי המסירה של לארי בירד שהיה הביג-מן (9'6) עם המסירה הטובה ביותר בתולדות המכללות (ואח"כ הפך למוסר הטוב ביותר בין הביג-מן ב-NBA), והם הצליחו לנטרלו לשני אסיסטים בלבד.

מאמנם אמר אחרי המשחק:" We won because we defended him with an adjustment and a prayer,"

גורדון ווייט מהניו יורק טיימס סיכם את המשחק כך: "מג'יק ג'ונסון, גרג קרלס, ג'יי וינסנט, וטרי דונלי – חמישיית הספרטנס – עטפו את בירד כמו עופות טורפים. חברי קבוצתו לא הצליחו להכניס לו כדורים, וללא בירד חופשי לשחק, לאינדיאנה סטייט לא היתה תפילה".

לא היה גמר כזה לפני או אחרי. NBC ששידרה את המשחק ידעה שזה משחק מיוחד לדורות ושלחה אליו את הטובים שבטובים של שדריה – דיק אנברג, אל מגווייר, ובילי פקר, כשבאולפן נמצא בריאנט גמבל הגדול (היום עושה את ה-REAL SPORTS ב-HBO). היה זה משחק הכדורסל הנצפה ביותר בתולדות הכדורסל – מכללות או NBA – לפי Nielsen ratings עם 24.1.

2. לויולה (שיקגו) הקטנה הולכת שוב לפיינל-פור (אחרי 55 שנה)!

*

*

בפעם האחרנה שלויולה משיקגו היתה בפיינל פור, אני הייתי איתה http://www.hoops.co.il/wp-admin/post.php?post=119434&action=edit

לויולה, האוניברסיטת הקתולית-ישועית על גדות אגם מישיגן חיכתה 55 שנה להגיע חלקו האחרון של הריקוד הגדול לא בסתם ניצחון, אלא ב-BLOWOUT של קנזס סטייט 62-78.

כל שחקני הקבוצה של 1963 שעודם בחיים (הם כולם צעירים ממני ב-6-7 שנים) היו במשחק. ב-1963 הם הלכו עד הסוף בניצחון נפלא על סינסינטי. הפעם הם מגיעים לסן אנטוניו, אבל חייבים לנצח עוד שניים, הראשון כנראה נגד מישיגן, המובילה עתה על פלורידה סטייט ב-8 נקודות.

האוניברסיטה הקטנטונת הזאת התקועה בפארק רוג'רס בצד הצפוני של שיקגו נבלעת כמובן ע"י הקבוצות המקצועניות בעיר, הופכת שוב לשיחה של הבארים לספורט המפורסמים של שיקגו. לפתע היא השיקגו קאב החדשה.

מה שמיוחד בקבוצה הזאת היא העובדה שבכל משחק פורח שחקן מצטיין אחר. זה בגלל שהיא נטולת כוכבים. פשוט קבוצה מאומנת מצויין ע"י מאמן המשתף 10 שחקנים. הפעם גיבורה היה בן ריצ'רדסון שקלע 23 ב-7 מ-10.

*


*

3. הנזירה ג'ין בת ה-98 הפכה לקמע של לויולה!

*

*

4. רק 9,600 מ-14.5 מיליון ממלאי הבראקט של ESPN ניבאו שבפיינל פור יהיו לויולה נגד מישיגן!

מישיגן ניצחה את פלורידה סטייט 54-58 והיא בפיינל פור נגד לויולה הקטנה!

*

5. הטרייד ההזוי החמישי בהיסטוריה

 

 

 

לא שכחתי. אחרי שהתחלתי מהטרייד ה-12 בזיבוריותו בהסטוריה והגעתי לששי, הנה החמישי.

הטרייד הזה הוא סימן אזהרה לא להתעסק עם ג'רי ווסט בדילים מוקדמים של שחקנים. איתו ההרגשה תהיה תמיד שאתה המרוויחן הגדול, אבל זה אולי נכון לכמה חודשים כי ג'רי רואה דברים שאנשים אחרים כנראה לא רואים.

לפני דראפט 1996, שרלוט הסכימה לבחור את קובי בריאנט בבחירה ה-13, ומיד לעשות עליו טרייד עם לוס אנג'לס עבור הסנטר ולאדה דיבאץ'. אין צורך לחזור ולספר על הישגיו של קובי – שייבחר ל-HOF בשנה שיהיה ELIGIBLE – ב-18 שנותיו בליגה, כולל 5 טבעות ושלוש פעמים אלוף הקליעה.

6. אם אני ריאן מקדונו, למי אני מציע את משרת מאמן פיניקס סאנס?

בין גולשי האתר ישנם כמה אוהדי פיניקס. גם בין אנשי הצוות ישנם לפחות שני חולי הקבוצה הזאת, שמקומה בליגת ה-G הרבה יותר מאשר ב-NBA.

אחרי המשחק השלישי של עונה זאת, המנכ"ל הצעיר ריאן מקדונו – שאת אביו וויל אני מכיר היטב מהימים שהיה מכסה את הבוסטון סלטיקס לעיתון בוסטון גלוב – פיטר את המאמן אירל ווטסון ועוזר המאמן ג'יי טריאנו הפך ל-INTERIM COACH. הוא הודיע מלכתחילה שהוא עושה זאת רק עד שמוצאים מאמן כי הוא רואה את עתידו בהנהלה, ובשטח המרקטים.

עתה מסתיימת העונה, ובעיתון AZ CENTRAL של פיניקס כבר היה ראיון עם המנכ"ל ונכתב שם שריאן מקדונו מעוניין מאד בכמה שמות, ובראשם מרק ג'קסון ומונטי ויליאמס.

כשריאן מונה כמנכ"ל פיניקס בשנת 2013 בגיל 32, אחרי שהצליח מאד בסלטיקס כסגן מנכ"ל כבר בגיל 28, הוא הוגדר בכל העיתונים  כ-"אחד ממוחות הכדורסל הצעירים הבהירים ביותר בליגה".

כן? אז למה מאז 2013 הוא לא הצליח לעשות מאומה עם הקבוצה, ו-5 שנים אחרי המינוי הסאנס היא הקבוצה האחרונה בליגה, מס' 30, עם רקורד של 55-19? היו לו 5 שנים להוציאה מפח הזבל, והוא לא רק שלא הוציאה מפח הזבל, אלא הפילה לבור מלא צואה.

והוא רוצה שמרק ג'קסון או מונטי ויליאמס יוציאו אותה משם?

אני יודע מהו הדבר שיכול באמת להצילם. כמובן שבחירת דראפט גבוהה טובה תביא קצת אוויר לנשימה, אבל הקבוצה הזאת לא תיעזר ע"י שחקן צעיר זה או אחר. הוא יוסיף אולי 3-5 ניצחונות בעונה. זה לא יביאה לשום מקום.

מה שהקבוצה הזאת צריכה הוא טיהור מחלט בנשמתה. היא חייבת מאמן שיוציא ממנה את תחושת החידלון, האפיסות, והנגטיביזם. היא צריכה מאמן שיביא איתו אווירה של החייאה חדשה. התעוררות והתרעננות. הרגשת רנסנס ושיקום. תקומה ותקופה חדשה.

והמאמן היחיד שיכול לעשות זאת הוא סטיב נאש.

תגידו שהוא יועץ בווריורס? היועץ הזה מתגורר לו במנהטן, ותאמינו לי שמנכ"ל הקבוצה וסטיב קר מסתדרים יפה מאד בלעדיו עם השחקנים שיש להם. הם יתנו לו לעזוב ללא כל בעייה, ואגב, אני לא מאמין שהוא עובד על חוזה.

סטיב נאש יבוא כגיבור כי הואהרי הגיבור של העיר. בעשר שנותיו שם הוא היה פעמיים MVP, ואילולא הפאול של רוברט הוריי – הפאול המלוכלך והשפל בתולדות ה-NBA – הוא היה מביא להם גם אליפות.

הוא יבוא ויתקבל כמשיח.

באימון ה-NBA של היום יותר חשוב שלמאמן תהיה תקשורת, הבנת השחקנים, ושיהיה אחד שהשחקנים מעריצים ורוכשים לו כבוד ומאמינים בו, מאשר להיות גאון ב-"X" ו-"O". ובקשר ל-X ול-O סטיב נאש יודע מספיק כפוינט גארד שהיה בין הטובים ביותר משך 15 שנה בליגה, ובכלל, עבור "X" ו-"O" ישנם עוזרי מאמנים שהם טובים יותר בזה מהמאמנים הראשיים כי הם עלו בסולם האימון שלב אחרי שלב עם קורסים, קליניקות, ומה לא.

הוא יביא איתו בעצם מהותו חוסן, רעננות, וחדווה, והשחקנים ירגישו שמתחילה תקופה חדשה. פיניקס סאנס לא צריכה מומחה ב-X ו-O. היא צריכה מאמן שיחסל את אווירת הנגטיביות והלוזריות. לא עוד חידלון ורגש נחיתות, אלא התחלה של חוזק, נעלות, ורוממות.

מרק ג'קסון לא יכול לעשות זאת ומונטי ויליאמס אף הוא לא יכול. אין להם את האישיות ואת הרזומה.

אולי ישנה דרך שגיא רוזן ועידו גילרי יביאו את הצעתי לאוזני מנהלי הסאנס.

7. הצעד הראשון של סטיב נאש חייב להיות בחירת דיאנדרה אייטון

מרווין באגלי הוא השחקן הטוב ביותר בכל הדראפט, ובקבוצה טובה ומסודרת, מרווין באגלי יהיה תוספת טובה ומתאימה יותר מדיאנדרה אייטון.

אבל לקבוצה החייבת להתחיל כמעט מחדש, אין בכל הדראפט שחקן שיכול לעזור יותר מאייטון, ולכן חובה על פיניקס לבחור בו.

הוא ענק. 2.15 מ', ואולי אפילו 2.16. הוא חזק ורחב. יש לו תנועות המזכירות את חאכים אולג'ואן, פטריק יואינג, ודייויד רובינסון. הוא יכול להיות העמוד שעליו תיבנה הקבוצה. יש לו SOFT TOUCH והוא פעיל מאד בהתקפה ובהגנה. והוא גם קולע 73% מהקו.

הוא TRUE CENTER וזה מה שפיניקס צריכה. אולי שנים אח"כ כשיהיו לה עוד כמה שחקני על ניתן יהיה לדבר על סמול בול וכל הדברים האחרים.

בינתיים היא צריכה GOOD OLD BASKETBALL עם סנטר אמיתי, ומאמן כמו נאש שיידע כיצד להשתמש בו ולבנות מסביבו קבוצה שאריזונה תוכל להתגאות בה!

תנו מבט במפלצת הזאת:

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תודה זיו פנמה
תודה זיו פנמה
6 years ago

תענוג לקרוא.
תודה רבה.

תודה זיו פנמה
תודה זיו פנמה
6 years ago

ותקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שלא ציינת כמה קלע בירד בגמר הנ"ל..

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

לפי מיטה זכרוני הוא קלע 19 עם 13 ריב', אבל ה-19 באו באחוז נמוך כי לא היתה לו ברירה והוא הכריח זריקות.

Panaman
Panaman
6 years ago
Reply to  מנחם לס

Thanks for the reply

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

התענוג כולו שלי

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

מהפה שלך, למי שצריך…

גם בחלומות הכי ורודים שלי, אני לא מעז לדמיין מצב בו בשנה הבאה יהיה לו את אייטון בעמדת הסנטר, ואת נאש בעמדת המאמן.

לא היה פוסט שלך, מנחם, שיותר פיללתי שיתגשם!

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

מעניין אם בסאנס חושבים בכלל על נאש!

בננה רפה
בננה רפה
6 years ago

לא ראיתי אף פעם את אייטונג, אבל בסרטון פה זה נראה שהוא משחק נגד ילדים. כל הנקודות שלו באות מהטבעות מטווח 0 בגלל שהוא כל כך הרבה יותר גבוה מכולם.

שמעון
שמעון
6 years ago

לא איטונג לא קונה זה אולי הסיסמה שהסאנס יצטרכו ללוגו במקום ווי אר אול וויטנס. אגב ביבי אימץ את זה עם לא ביבי לא חוקרים גאון הבן אדם

אייל
אייל
6 years ago
Reply to  שמעון

רק חבל שהוא לא בן אדם.

Berch
Berch
6 years ago
Reply to  שמעון

נאש קונטרול !!!

זו צריכה להיות הסיסמה החדשה 🙂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago
Reply to  Berch

מבריק!!!!

מתן גילור
6 years ago
Reply to  Berch

+1

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  Berch

חח

שמעון
שמעון
6 years ago

מנחם אני מסכים איתך בכל מילה לגבי הסאנס. גו נאש גו גו אייטון גו ולהעיף את אלפריד פייטון סתם פח עם תסרוקת פח

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago

אחלה מעורב מנחם תודה רבה.
איזה אדירים הם היו, הציפור והקסם, ואיזו אדירה הייתה היריבות הזו. לא חושב שנראה עוד דבר כזה.
נאש לפיניקס זה אחלה רעיון, צריך שם שינוי יסודי.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

היו זמנים!

MBK
MBK
6 years ago

תודה רבה מנחם
מעורב מעולה הסיפור של ליאולה משיקגו מדהים

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  MBK

ותאר לך שהם מנצחים את מישיגן. דוד נגד גוליית

אור
אור
6 years ago

מדהים ש-9600 כן מילאו לויולה – מישיגן, בטח כולם אוהדי לויולה.

אגב הטרייד של קובי היה כבר ברשימה.

ברוך רובין
ברוך רובין
6 years ago

1.מנחם,פוסט מופלא לגבי קובי, לא הייתה ברירה אלא להעביר אותו הוא אמר שהוא מוכן לשחק רק בלייקרס ואיים על הקבוצה שתבחר בו, זה נכון שאף אחד מגרי ווסט לא ידע שלזה הוא יהפוך להיות (הסיפורים מאימון לפני הדראפט מדהימים).

2. בירד במכללה יותר טובה היה לוקח את הגמר, ההישג להגיע לגמר אם מכללה כל כך חלשה הוא יוצא דופן, איזה שני שלקנים מדהימם הם היו לתקופתם.

3.לוילה פשוט מדהימה, אני לא זוכר טורניר אם כל כך הרבה הפתעות.

4. אין קבוצה בליגה שלא חותמת על אייטון, אני מחזיק ממנו הרבה ייותר מבאגלי, הוא יהיה חייב גארד שידע להפעיל אותו אבל אין ספק בכלל שבנתיים הוא הפוטנציאל הגבוה ביותר בדראפט

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

3. היו מספיק טורנירים בעבר עם לא פחות הפתעות.
2. מכללה כל כך חלשה זה אנדרסטייטמנט. בכל ההיסטוריה ללא בירד הם ניצחו רק משחק אחד בטורניר וגם אז זה היה הפתעה אדירה. בכלל כמה שחקנים מהמכללה הגיעו ל-NBA ושרדו שם? לא הרבה. למעשה יש רק אחד מלבד בירד שהחזיק שם יותר מ-3 עונות . אחד שהזקנים בחבורה כאן בודאי יזכרו.

john
john
6 years ago

רימיתי וחיפשתי בגוגל… מדובר על בן עירי מבולטימור קני 'החיה' בניסטר שעבר בהפועל חולון ואחרי שעזב את הקליפרס עשה כמה דברים ביורוליג…

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  john

בולטימור? לצערי אני מכיר את העיר טוב מאד. אשתי רינה ז"ל טופלה שם בביה"ח ג'ון הופקינס, ושנה אחת נסעתי עם הבנות מגרדן סיטי פעם בשבוע, ואז שכרתי שם דירה, ואני לבד נסעתי לגרדן סיטי (ללמד ולאמן באדלפי) ואמי הגיעה מישראל לשמור על הבנות. מכיר יופי את העיר. הפכו את הדאונטאון למשהו-משהו!

ברוך רובין
ברוך רובין
6 years ago

מצטער על העברית שלי האם ועם ברח לי ממזמן מהראש אבל אני משתדל.

עידו אני לא צפיתי מספיק בסאנס השנה (מזוכיזם טהור זה לצפות בהם). מה שראיתי הוא שאין שם עבודה של מאמן או שיטת משחק, אתה כאוהד מי אתה מאמין שהבחירה הראשונה צריכה להיות במקרה ואתם זוכים בה?

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

דונצ'יץ'. אם לא פנוי אייטון.

trusttheprocess
trusttheprocess
6 years ago

על סמך מה נאש צריך להיות מאמן? בגלל שהוא היה שחקן טוב?
הייתי אומר שיש סיכוי יותר טוב שהוא יהיה דרק פישר הבא מאשר סטיב קר הבא.
וסטיב קר היה בעצם דרק פישר אם הוא לא היה מבטל ברגע האחרון את החתימה שלו בניקס.
כדי להצליח באופן קבוע ב NBA צריך שחקנים טובים עם כשרון ומקדונאו נכשל באופן חמור בבחירות הדראפט שלו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago

א. נאש יזכה לכבוד מכל המערכת – צוות השחקנים כאחד.
ב. לאיש יש מחר כדורסל ששקול לשניים או שלושה שחקנים אחרים, בעבר, בהווה או בעתיד.
ג. כמו שהם נראים עכשיו, איף וורס קאמז טו וורסט, הוא יוכל ללבוש שוב גופיה ולעלות כשחקן 🙂

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

להעלותו כשחקן?…רעיון לא רע בכלל…

Yamani1000
Yamani1000
6 years ago

נאש הוא לא שחקן "טוב", ובטח שלא דרק פישר או סטיב קר, הוא הוביל פרנצ"ייז מעמדת הרכז והראה מצוינות, השקעה והתמדה לאורך שנים + הוא אינטלגנטי, רהוט ועם אפיל בינלאומי.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  Yamani1000

מסכים אתך בקשר לנאש: אינטלגנטי, רהוט ועם אפיל בינלאומי

דור
דור
6 years ago

פיניקס צריכה בעיקר מישהו כמו הינקי… לפחות אצל פילי הפרוסס הצליח. פיניקס בטנקינג שנים וכל שנה בוחרת גבוה בדראפט ונכון לכרגע היא לא שווה כלום ולא ברור למה. עם בחירות גבוהות כמו בוקר כריס בנדר ג׳קסון ושחקנים כמו וורן ואפילו צ׳אנדלר הגוויה הם היו אמורים לכל הפחות להיות תחרותיים.

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  דור

דווין בוקר נבחר במקום ה13. הוא דווקא מציאה אמיתית.
פילדלפיה קיבלו 4 בחירות טופ 3 בארבע השנים האחרונות. זה מבחר מטורף.
פיניקס בכל הזמן בתחתית לא קיבלה בחירת טופ 3. כמו שהראו בכמה פוסטים וגרפים לא מזמן, ההבדל בין בחירה טופ 3 ל-4 הוא הבדל של שמיים וארץ מבחינה היסטורית. כן פיניקס פספסו עם בנדר כנראה (בחירה 4) ואלכס לן (בחירה 5), אבל גם לא קיבלו את הפריווילגיה של בחירות באמת טובות כמו פילי וקליבלנד.
זו הסיבה שבשנים האחרונות קבוצות עושות מאמצים כבירים להיות אקסטרא סופר גרועות כדי לקבל בחירה טופ 3. להיות גרוע לא מספיק, צריך להצטיין בזה לפי שיטת הדראפט המפגרת.

ולדי קוגן
6 years ago

באמת שפיניקס לא יכולים להפסיד כלום ממינוי של נאש, אני בעד

Berch
Berch
6 years ago

תענוג של מעורב לפתוח את השבוע

THE KING RUSSELL
THE KING RUSSELL
6 years ago

תודה רבה.

לדעתי כבר ציינת את הטרייד של קובי בשלב קודם אבל אין לי זמן לבדוק ולא נורא

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

בירד היה רוב הקריירה הסמול פורוורד של הסלטיקס.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
6 years ago

בירד היה כל הקריירה הלארי בירד של הסלטיקס 😉 יש שחקנים שגדולים מהתפקיד הספציפי שלהם על הפרקט.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

תגובתי הייתה למנחם שכתב שבירד היה הפאוור של הסלטיקס וכן כתבדהיה ביג-מן שהוא ביטוי לשחקני פנים בעמדות 5-4.

אפלטון
אפלטון
6 years ago

תודה מנחם, הסיפור של לויולה פשוט מדהים. פשוט תענוג לראות קבוצה של ילדים שברור לך שזה שיא החיים שלהם. אף אחד מהם לא הולך לnba כנראה (למרות שיש מצב שקאסטר, ריצ'רדסון או טאונס סידרו לעצמם סיכוי בחודש האחרון), אבל הם משחקים בכזו אנרגיה וממש רואים איך הכל מתחבר להם על המגרש בצורה מופלאה.
הטורניר השנה נפלא

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

קאסטר וטאונס ישארו עוד עונה ולריצ'ארדסון אין שום סיכוי. על מה על משחק אחד?

אפלטון
אפלטון
6 years ago

על טורניר שלם ונפלא. אתה צודק, בקטע שעדיף להם להשלים את התואר ולא לצאת מוקדם. מבחינת זה שטורניר נהדר יכול לתת לך צ'אנס להגיע לnba, זה ברור לגמרי שזה אפשרי אלא אם אתה עיוור לחלוטין למה זה אומר להיות אנושי. אז במקרה הזה כנראה שהם לא יחזרו על עוד עונה כזו אבל אם היו מסיימים השנה, הוחכים לדראפט, למחנות האימונים ומה לא, אתה חושב שצוות הסקאוטים והמאמנים לא היו נותנים להם יותר צ'אנס בגלל מה שראו מהם רק לפני חודש? באמת בהנחה שלא יחזרו על עוד טורניר כזה עצמת הזיכרון תפחת (למרות שעדיין יסומנו ביומנים של הסקאוטים).
אם אתה חושב שלטורניר אין השפעה על הדראפט, בטח בסיבוב שני והלא נבחרים שמנסים לקבל חוזה, אז אתה ממש טועה. רק צריך לשמוע סקאוטים ומנהלים מדברים כדי להבין כמה הטורניר משפיע, וכן, גם רק משחק אחד.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אפלטון

לא סותר אותך, אבל לדעתי שניהם ילכו חזרה לשנה האחרונה. אם אתה רוצה דוגמא שתחזק את הטיעון שלך – רון בייקר.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

אם הסאנס מתכוונים ללכת על מישהו שיחזיר את המורל ויבנה על המורשת הייתי הולך דווקא עם דו מארלי. הוא כבר היה מועמד בסבב הקודם ובגלל שהעדיפו את ווטסון הלך לגרנד קניון. בינתיים עושה שם עבודה יפה עם קולג' שרק נכנס לדרג הראשון.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

הוא עושה עבודה נהדרת בגרנד קניון, אבל מאירלי לא נוסה כמאמן הניקס וניכשל? אולי אני טועה.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  מנחם לס

לא ממש לא. חשבו שהוא יקבל את הג'וב כשנתנו אותו לווטסון.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

וגם קודם כשפיטרו את ג'נטרי

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago

דן מארלי או סטיב נאש – מבחינתי אשמח אם אחד מהם יהיה המאמן או אפילו ששניהם יגיעו ויעשו רוטציה על תפקיד העוזר מאמן. רק לראות שתי אגדות כאלה זה תענוג.
והאייטון הזה, התנועות שלו לא חלקות לגמרי, מול שמירה קשוחה של שחקנים חזקים הוא יתקשה בהרבה. בקיצור, לא לצפות ממנו ליותר מדי בשנה הראשונה-שניה, זה לא אמביד

Benjo
Benjo
6 years ago

לדעתי איטון יהיה HOF והקבוצה שאליה הוא יגיע תהיה אלופה. זה שחקן של פעם בדור. כמובן יש מליון דברים שצריכים עוד לקרות בדרך אבל הפוטנציאל שם

john
john
6 years ago

1. בירד מג'יק בגמר 79 זה נוסטלגיה טרום גילי. תודה על התזכורת.

2. סינדרלות זה החמצן והאנטידוט המושלם למעצמות בטורניר. צריך את שניהם. לגבי קניית מקום בNBA בעקבות טורניר טוב זה כן יכול לקרות אך בדרך כלל בסיבוב השני. במוקים שלאחר הטורניר יהיו שחקנים שיקפצו גבוה אך הם נופלים ככל שמתרחקים. סנדריוס ת'ורנוול הוא דוגמא נהדרת משנה שעברה. ג'ורדן בל וכו'

4. אני כרגע מקום 5 מליון מתוך ה14.5 מיליון בראקטס ב espn זה הופך אותי למהמר ביזיוני בכדורסל מכללות כי אני מתקמצן בהפתעות ומאמין במסורות. מצד שני מובילה את הטורניר משתמשת עם 920 נקודות שלבראקט שלה קוראים 'I just guessed'.

5.קובי לדעתי לא הסכים לשחק בכל שוק. הדיל היה על הבחירה. אילו שארלוט היו בוחרים בקובי הוא היה בן 18 ויכל לשבת שנה ולהיכנס שוב לדראפט או לשבת שנתיים ולהיכנס כפרי אייג'נט. הוא היה עילוי וכסף לא היה חסר לו כנער מתבגר.

6. לגבי הסאנס. צריך לקחת בחשבון שהם לא היו טאנקיונרים מוצלחים הרבה שנים וחטפו מזל רע בכדורי הפינג פונג. כדברי משורר החומוסיות ז'ק: 'טאנקינג עושים באהבה או לא עושים בכלל'. בוקר נלקח בבחירה 13 וורן ב14 כריס ב8 (בחירה סבירה למרות שלא עשה קפיצה מיוחלת). אלכס לן בבחירה 5 זו בחירה סבירה ביחס לדראפט האיום ההוא וג'וש ג'קסון גם נראה כמו בחירה מבטיחה ב-4. רק בנדר לא מצדיק כרגע בחירה רביעית בדראפט אמנם בינוני אך כזה שהכיל לא מעט שחקנים טובים ידועים ומוכחים שנבחרו אחריו (לא מדבר על חוכמה בדיעבד). העניין הוא שכשהטיים ליין צעיר מדי כדי למשוך פרי אייג'נטס ותיקים וחוסר בשיטה גורם לשחקנים לא להבין כיצד הם משתלבים שם. הפיתרון הוא קודם כל ברמת הGM והמאמן. הסאנס צריכים להבין מי הם. אם הם קבוצה מהירה שיורה שלשות עם גבוהים זריזים ארוכים שבונה על היצירתיות של ג'קסון ובוקר במשחק מעבר, אז קודם כל טי ג'יי וורן אלכס לן וכריס צריכים לעזוב. צריך לעטוף אותם עם כמה שחקנים ולחפש פוינט גארד מעניין ומקורי שיעזור לקבוצה. אף פוינט גארד כוכב לא יעזוב את קבוצתו בשביל הסאנס אך ישנם יהלומים שבהינתן ההיזדמנו עלולים לפרוח: לדוגמא: סטורנצקי מהוויזארדס, וואן פליט או דלון רייט מטורנטו. אפילו טריי ברק שנרגע מעט מאז שהתפוצץ בניקס אולי יכול להוות אופציה.

ב. דראפט – אופציה חליפית היא לוותר על חלום הסנטר או הגבוה הדומיננטי בדראפט הזה ולהתאבד על גארד. לוקה דונצ'יץ' על פניו נראה טבעי כאן. אך מה עושים בהגנה כשצריך לשמור על פוינט גארדים? בן סימונס הוא שומר עילי בשתי דרגות מעל לוקה. בנוסף בפילי יש את קווינגטון שיכול לכסות גארד אקספלוסיבי. אם דונצ'יץ בוקר וג'קסון פותחים יחד האם בוקר הופך לשומר פוינט גארדים ומובך כל משחק או שג'קסון עושה זאת וסובל מירידה ברורה ביכולת שלו לתת תפוקה בהתקפה? אם פיניקס לא זוכה במקום הראשון או השני הם אפילו יכולים לעשות טרייד דאון. לרדת למקום ה6-8 ולקחת פוינט גארד כמו יאנג או סקסטון ולאסוף עוד פרוספקט בתמורה מהקבוצה השנייה בטרייד

ג. מאמן. הקטע של המאמן שהיה אגדה מקומית נראה לי מתאים פחות. נאש אגב בעבר דחה הצעות לאמן. הוא קשור למשפחתו בצורה מטורפת ומעדיף תפקידי יעוץ או אימון סקילז. אם כבר מאמן צעיר ניתן להמר על ג'רי סטקהאוס ששוחה בעבודן אימון כמה שנים בטורנטו 905 ולהוסיף לו 2 וטרנים כמו לסטיב קר. אופציה לא פחות טובה היא לגנוב לסן אנטוניו את מסינה ולהקיפו בעוזרים צעירים.

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  john

אני בדעה שאם הסאנס לא בוחרים 1. שיקחו את נאש מאמן וטריי יאנג כבחירת הדראפט מ-2 ומטה. נאש יעשה אותו שחקן מפחיד, גם בוקר קלעי אדיר וג'קסון יתפתח לשחקן טוב שתהיה קבוצה תחרותית. יהיה להם כוח אש אדיר. אה ולהעיף את אלפריד פייטון. הם צריכים בעיקר מאמן התקפה מצויין בשביל לקלוע ולרוץ. סנטר נגר אפשר יהיה להשיג אח"כ בליגה וזה לא הכרחי.

מסינה גם רעיון טוב, רק שלא ינגר כמו ביורוליג עם תוצאות של 75-70.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  john

כשכתבתי על נאש חשבתי גם על סטקהאוז

Yamani1000
Yamani1000
6 years ago

מנחם, כמו שכתבו פה לפני ולאדה דיבאץ' היה תמורה יותר מראויה לרוקי בן 18 שכבר הודיע שלא ישחק בצפון קרוליינה.

לגבי נאש, מודה שאני ממעריציו (כאדם וספורטאי) ואם הוא רק רוצה לבוא לפיניקס זה יכול להיות מדהים למועדון. אגב, גם מינוי של סטיבי במקום מקונדו יכול להיות מעניין

איתי
איתי
6 years ago

מנחם לויולה קבוצה מופלאה הלוואי וחצי מקבוצות האתלטים השחורים במכללות היו נראות כמוה

אוהד ס"א
אוהד ס"א
6 years ago

הטרייד של קובי על דיבאץ לא היה גרוע, אלא היה גאוני.
אם נתרגם את הטרייד במונחים של היום, זב כמו להיפטר מאדאמס,קפלה או ניקולה ויוציץ ולהחליף אותם בדרפט ולקחת את: Mikal Bridges, מוילאנובה, כרגע, מס': 12.

אתם בטוחים שאתם עושים את הטרייד הזה?

Benjo
Benjo
6 years ago

איטון יהיה HOF.