עכשיו גם בוסטון ברשימה / מנחם לס

 

כשחזיתי ושמעתי בטיווי בשתי הפצצות אחת כמעט בקו הסיום של הבוסטון מרתון, והשנייה כעשר שניות אח"כ ח-400 משם נזכרתי באותו רעש. אני לא מתכוון לרעש הפצצות שהתפוצצו במחנה חיל הים הבריטי בבת גלים בשנת 1943 או 1944 כשמחסן תחמושת שלם עלה באש, ואני לא מתכוון לרעש התותח מהטנק בו רכבתי ב-1956 במבצע סיני. אני מתכוון לאותו רעש פצצה במאורע ספורט. זה היה ב-27 ליוני, 1996 כשהייתי בבית העתונאים באטלנטה, לא יותר מ-300 מטרים מאולימפיק פארק באטלנטה, באולימפיאדה ההיא כשאיזה מטורף ללא קשר טרוריסטי או ארגון לבן "עליון" אלא סתם אדם החליט להרכיב פצצת בית מלאה במסמרים שהרגה אשה ופצעה 100 אנשים.

אז עתה גם בוסטון נוספה לרשימת הפיגועים בספורט:

1. מינכן 1972. 11 ישראלים נהרגו.

2. אולימפיאדת אטלנטה ב-1996.

3. בוסטון מרתון, 15 לאפריל, 2013

המטורפים, הטרוריסטים,  בני הבלי-יעל יודעים בדיוק היכן זה הכי כואב: בדבר היקר כל כל ללבנו – הספורט. אנחנו תמיד יודעים שהיום הזה יבוא, אבל לא יודעים מתי, היכן, ועל ידי מי. עכשיו אנחנו יודעים: בריצת המרתון שהיא אחת המסורתיות ביותר בכל העולם – את הבוסטון מרתון רצים כבר מעל 100 שנה – ובמקצוע הספורט המכתיר רצון, דבקות במטרה, ואהבה יוקדת לכושר גופני הרבה יותר מממון ומקצוענות. כן, בוודאי, ישנם מנצחים מאיטיופיה ןקניה, ופרס המנצחים הוא מיליון דולארים. אך אולי 100-200 מהרצים הם מקצוענים. 27,000 הם אנשים כמוך וכמוני – צעירים וצעירות, גיל העמידה, אפילו קשישים כמוני ונכים בכסאות גלגלים. כולם שם לעבור את 42 הקילומטרים האלה באביב הנפלא של העיר המקסימה הזאת, במסלול הקשה מאד יחסית בגלל הגבעות המפורסמות של המרוץ.

אנשים באים מכל רחבי ארה"ב והעולם. זוהי חגיגה לספורט לשם עצמו. 27,000 אלמונים שעבורם לחצות את קו הגמר, ולא משנה אם זה ב-2:10 שעות, 3:10 שעות, 4:10 שעות, ואפילו 8 ו-9 ו-12 שעות, העיקר לסיים את המרתון. ודווקא במקום הזה החליטו מטורפים, אנשי רשע אכזרים, או טרוריסטים היודעים בדיוק היכן היא הנקודה החלשה של האמריקאים – ספורט – להכותם, ולהרוס את החגיגה. כשאני חושב על כך אני יודע שאנחנו ברי מזל שהספורט לא ניפגע יותר מאשר ניפגע.  כשאיצטדיון בן 80,000 צופים נמצא במרכז לונדון עם מאות אלפי מהגרים מכל הדתות והמינים זה נס משמיים שעדיין לא קרה שם אסון. או בכל איצטדיון אחר בעולם בעיר גדולה. כמה פשוט לשכור מטוס קל ולהטיסו ישר אל תוך לב האיצטדיון.

אז באופן כללי אנחנו ברי מזל שאסונות קולוסליים עדיין לא קרו, ונתפלל שלא ייקרו לעולם, אך ככל שהעולם נעשה מטורף יותר, ככה גדלים הסכויים לפיגוע איום ונורא, ודווקא מאורע ספורט הוא המרתק ביותר את הטרוריסטים בגלל הקונוטציה הנקייה והטהורה בספורט (אנא, אל תתחילו עם הליכלוך בספורט; אני מדבר על הספורט כמיקשה אחת גדולה של נערות, צעירות, שמחת חיים, ובריאות).

הספורט הוא ה-PILLAR של נפש האזרח האמריקאי, ומישהו החליט להרוס אותו ברח' בוילסטון הפופולרי כל כך בדאונטאון בוסטון, לאלה מכם המכירים את העיר. מאחר וכשני שליש מהרצים כבר סיימו את ריצתם, תזמורת הטיילת של בוסטון המוכרת ברחבי העולם כבר ניגנה בפארק ליד נהר צ'ארלס שהיה מלא כבר בסירות חתירה של סטודנטים מהארווארד ו-M.I.T, שתיים מהאוניברסיטאות הטובות בעולם, ולצידן סירות מפרש ויאכטות במעלה ומורד הנהר. קווינסי מרקט הידוע היה מלא עד אפס מקום, והבארים הנפלאים של בוסטון – רק בלונדון ישנם בארים ופאבים כאלה – כבר החלו להתמלא ברצים שסיימו את הריצה, עטופים בשמיכת כסף לשמירת חום הגוף, והם מוכנים לפיינט הראשון של גיניס להרוות את צמאונם, ולהחזיר לגוף גלוקוזה ששימשה כמקור האנרגיה הראשי בשעות הריצה הללו, ומה טוב ונעים יותר מגלוקוזה אלכוהוליסטית מוקצפת וקרה?

ואז הפיצוצים. אחד אחרי השני. לכמה אלפי רצים שלא סיימו הפיצוצים הרסו להם חלום חיים ממש של סיום המרתון כשהם נעצרו חצי קילומטר מהמטרה. חלום שהפך לכמעט מציאות אחרי שנים של אימונים רק לומר 'עשיתי זאת' נעצר באיבו. במקום לראות את קו הסיום הם חזו באנשים שוכבים על הכביש, רבים מהם עם אברים קטועים. מראה איום ונורא. דם מכל עבר. בבגדד ובדמשק אני משער שאלה מראות יומיים. בבוסטון זה מראה שהמוח מסרב להאמין למה שהעיניים רואות.

זה המצב. ספורט  אינו מחוסן מטרוריזם. למעשה הוא צריך היה להיות המקום המועדף לטרוריזם כי ספורט הוא המקום בו אנשים נמצאים לראות, לחגוג, ליהנות, וגם לבכות כשהקבוצה האהובה או האתלט האהוב לא מנצחים. זה המקום ל-JOY, ולכן לטרוריסטים הוא המקום FOR DESTRUCTION. אנחנו ברי מזל שזה לא קורה יותר. כי אתמול 999,999 איש באו לחגוג על המסלול ועל המדרכות. לאף אחד לא היתה פצצה. אבל לאחד שעשה את המיליון כן היתה פצצה, והיא התפוצצה אתמול והרסה יום שהיה יכול להיות נפלא כל כך!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. מאמר מצויין, בוא נקווה שזה ייגמר כאן (גם דחו את המשחק של הסלטיקס והפייסרס מחשד לעוד פיגוע). כפי שציינת, הטרוריסטים אכן רוצים לפגוע באמצעות ספורט, והיו עוד מס' פיגועים באירועים ספורטיביים, כמו מכונית התופת שהתפוצצה ב-2002 בסנטיאגו ברבנאו לפני חצי הגמר בליגת האלופות בין ריאל מדריד לברצלונה, או הפיגוע שבו נחטפו 30 אנשים מהנבחרת האולימפית של עיראק ב-2006.

  2. כל מילה בסלע.
    הבעיה היא שלאמריקאים עדיין לא נפל האסימון עם מי יש לנו עסק.
    רוב הטרוריזם בעולם המודרני מגיע מן האיסלם הקיצוני ואותו חייבים לחסל ללא פשרות ובלי הרבה דיבורים או משאים ומתנים.
    המשא ומתן של אובמה עם אירן זה לעשות צחוק מהעבודה פשוטו כמשמעו. כשיהיו לאירן מתקנים גרעיניים הטרור יהיה בעמדה של לעלות את יכולתו פי כמה עשרות אלפים.
    הבעיה היא שאמריקה לא לומדת מהטעויות של עצמה. לקוריאה הצפונית כבר יש פצצות אטום בגלל חוסר מעש של אמריקה ועכשיו גם לאירן יהיו פצצות. לכול הפחות היו נותנים לנו לתקוף ולא מאיימים על החברה הכי טובה שלהם במזרח התיכון!

      1. אני תמיד חושב, איך ה'ערבים', בהכללה, שבימי הביניים היו מקור להשכלה והתקדמות כאשר אירופה בחושך, הפכו למפיצים הראשיים של כאב וסבל בעולם כולו מאסיה עד אפריקה וסמל של בערות וחוסר אנושיות, הסיבה היא כמובן דת המוות הזוועתית שלהם, אבל בחייאת מה אני חופר, זה אתר כדורסל…

  3. הם אמרו שמשחק סלטיקס-פייסרס בוטל, לא יידחה. זה אומר שהם ישחקו 81 משחקים בלבד בעונה זו? בעצם זה יכול להיות, שכן הרלוונטיות היחידה של המשחק הזה היא רק אם אינדיאנה (3 במזרח) תפגוש את ברוקלין (4 במזרח) בגמר המזרח.
    ואפילו כך, אם אינדיאנה תנצח את המשחק האחרון שלה העונה (או ברוקלין תפסיד את שלה) למשחק הזה לא תהיה השפעה על הטבלה או על כל מצ'אפ עתידי בפלייאוף – גם כאשר בוחנים את האפשרות הרחוקה ובלתי סבירה שאחת הקבוצות האלו תגיע לגמר ה-NBA, נגד כל אחת מ-9 קבוצות הפלייאוף האפשריות במערב

      1. הפליאוף במזרח היה סגור לפני שני מחזורים כך שלא היתה משמעות מיקום לשני המשחקים של הסלטיקס מול אינדיאנה והניקס. לכן ובעקבות הטרור שני המשחקים בוטלו. מבחינתי זו כניעה לטרור שניצח פעמיים בבוסטון. מעניין מי יהיו האסים החדשים בחפיסה של ה FBI ו CIA ! יושבים שם חלמאים ומגרבצים ופולארד עדיין בבית סוהר אמריקאי. אין צדק בעולם!

  4. דברים כאלה זה מצער לשמוע.
    מה שלי מציק בכל העסק, זה כשהעולם שומע את אובמה קם אחרי זה ואומר ׳אנחנו נגלה מי עשה את זה, ולמה הוא עשה את זה. ונגיב לזה..׳ זה נשמע הגיוני ואף אחד לא יגיד מילה על זה. עד פה זה מוסכם.
    אבל כשבישראל כבר כמה שנים יורים טילים מעזה לכיוון הדרום, ועד שסופסוף תכננו להיכנס לעזה ולסנן שם את המקום, בעולם המשיכו בשלהם ואמרו לא, זה לא בסדר.
    למה לעזאזל זה לא בסדר!? מתי יבינו שעם טירור אי אפשר לנהל משא הוא מתן. בטח אם אין לך על מה! כולם יודעים שגם אם יתנו להם עוד חלק פה בארץ, זה לא ישקיט אותם.
    זה כל כך שקוף, שזה אבסורד!

    1. אי אפשר שלא להבין אותך, מצד שני – מבחינת העולם הפלסטינים תחת כיבוש, דבר ש'אינו מתקבל על הדעת' כאשר מדובר בישראל, אך מתקבל בשתיקה כשמדובר בסין [טיבט] ובטורקיה [קפריסין], למעשה, גם בהתנגדות לכיבוש אסור לפגוע באזרחים, כך שהמסקנה: העולם חרא

      1. בסוף נצטרך להיפרד מכל הפלסטינים (אם חפצי חיים אנחנו), מאלו שבגדה וגם מאלו שבתוכנו. הם יקבלו מדינה, השאלה היכן.

  5. מנחם שחס וחלילה אנשים לא יקבלו רעיונות ממך…
    מצער מה שקרה אך מצד שני זה אולי יעיר קצת את העולם ויוכיח להם שגם ביום הכי מושלם תמיד יש מישהו שיהרוס, ושכאן בישראל זה לא קורה כמעט כיוון שמטפלים בזה בשיא החומרה, שילמדו!!

    1. שיא החומרה?
      שיא החומרה היה ב 48, 67 ו 73. מאז אנחנו לא ממש עושים כלום ואוייבינו רואים ומחככים ידיים כשתקוותם לחסל אותנו באמצעות הרחם של האישה המוסלמית צוברת תאוצה.

      1. זה לא נכון עובדתית. הם עדיין מולידים יותר ילדים בממוצע, אבל המגמה היא תאוטה ולא תאוצה. זאת ועוד:
        הירידה בכמות הילדים פר משפחה היא משמעותית יותר בחברה הערבית מאשר ביהודית ב-10 השנים האחרונות, ואולי אף למעלה מ-10 שנים.

        1. אולי זה לא יקרה ב 40 השנה הקרובות אבל זה יקרה בסוף ועם כל הבנייה הבלתי חוקית שלא מטופלת (עשרות-מאות אלפי בתים בלתי חוקיים בתחומי ישראל) בסוף נגיע למדינה דו לאומית שלא יכולה להתקיים יותר!

  6. א. אני מסכים עם ינון.
    ב. בואו נפסיק כאן את הדיון – יש מספיק פורומים ובמות כדי להתווכח על אקטואליה ועל המצב. נשאיר כאן את המקום לדיונים על ספורט. מה אתם אומרים?

  7. Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט