הטור של מל ליום ששי: כמה טובה תהיה הספארס עם קאווי לינארד?

 

*
קודם כמה מילים בקשר ל-'פגישה הקבוצתית' של שחקני סן אנטוניו ספארס עם קאווי לינארד.
*
הראשון שדיווח על פגישת שחקני קבוצת הספארס עם קאווי לינארד ("PLAYERS ONLY!") היה – כמו כמעט תמיד עם סקופים מהסוג הזה – אדריאן ווג'רוסקי (Adrian Wojnarowski ) מ-ESPN.
*
הוא כתב שאתמול נערכה פגישה לבקשת שחקני הקבוצה וקאווי לינארד, ולפי מה שה'איש שלו' מהקבוצה שדיווח לו על הפגישה -"the conversation was
described as tense and emotional at times

*לפי mysanantonio.com, הפוינט גארד טוני פרקר ניהל את הפגישה. כמה וכמה שחקנים דיברו והביעו את הרגשתם בקשר למה הולך עם הקבוצה, ובקשר למצבו של קאווי.

*קאווי נישאל ישירות: "האם אתה פצוע ברמה שלא מאפשרת לך לשחק?

*קאווי: "תלוי למה הכוונה. אני עדיין סובל מהפציעה ואיני במצב של 100% ואפילו לא קרוב לזה. אני לא אשחק עד שארגיש שאני קרוב מבחינה רפואית למצב שהייתי לפני הפציעה"

*השחקנים הביעו תסכול מה-DIVIDE – מין חצייה – בקבוצה כתוצאה מהפציעה של לינארד. לא בין השחקנים ולינארד, אלא בין החלונות הגבוהים ולינארד. השאלה החשובה היא מה המאמן גרג פופוביץ' – שהוא גם מאמן וגם חלון גבוה (מאד) באותו גוף – מרגיש  בקשר לכל העסק.

*דעתי? פופ יודע שלא משנה אם קאווי ישחק או לא – הספארס לא יגיעו רחוק. לקבוצה אין סכוי נגד היוסטון רוקטס או הגולדן סטייט ווריורס באם קאווי ישחק (אחרי עונה שלמה פחות 9 משחקים) או לא ישחק. לכן הוא לא דוחף הוא מביע דעתו לכאן או לכאן, למרות שלפני כחודש הוא אמר ש"כנראה שקאווי לינארד סיים את העונה".
*
 הספארס היא קבוצה טובה גם ללא קאווי. היא ששית במערב עם רקורד של 30-42 וניצחה 5 רצופים עם התקפה הרצה דרך למרכוס אולדרידג', כמו בימים הטובים כשמשחק תחת הסל היה במרכז העניינים. כל המסירות של פעם ו'המשחק הקבוצתי' שפעם דיברו עליו – נעלמו כמו ג'ימי הופה.
*
אותי מעניין מה באמת קרה בפגישה. ווג' כותב:
The conversation was described as tense and emotional at times. Several teammates spoke up, expressing frustration and confusion over a growing divide that has created significant tension between Leonard and the Spurs. Outside the Spurs locker room, players' voices could be heard through the door, sources said."

אבל רודי גיי תאר הפגישה:. MEETING TODAY? TENSION? EMOTIONAL? – על מה אתם מדברים? היתה פגישה רגילה שכמעט נרדמתי בה!

*

 

לעומתו דני גרין כותב

Couldn’t be anymore incorrect lol

למאנו ג'ינובלי היתה את הדיעה הזאת בסיום הפגישה

"He is not coming back," he said, per Wright. "For me, he's not coming back because it's not helping [to think Leonard is returning]. We fell for it a week ago again. I guess you guys made us fall for it. But we have to think that he's not coming back, that we are who we are, and that we got to fight without him."

:מה המצב כפי שאני רואה אותו? לי נראה שכל הפגישה אורגנה ע"י החלונות הגבוהים כשהם יוצרים את המצב המוזר ביותר שיכול להיות: הם עושים מכל העסק כאילו מאבק בין קאווי לינארד וחברי קבוצתו. ככה זה נראה לי וככה זה נשמע לי, ואם זה אמנם כך, אני לא רואה את קאווי חוזר לספארס בעונה זאת או כל עונה אחרת, כי הוא יהיה בקבוצה אחרת בעונה הבאה. זוהי דעתי.

 אבל נניח…

נניח שהוא חוזר לשחק. לספארס נשארו 10 משחקים ונניח שהוא חוזר  עוד שבוע, כשנשארו 6-7 משחקים לסיום העונה. השאלה היא האם החזרה שלו  תעשה מהספארס קבוצה לאליפות?.

*

FiveThirtyEight נותן לספארס 92% סכוי לעשות את הפלייאוף ללא לינארד. סזה יהיה הישג נהדר – ריצת 21 פלייאוף רצופה.

אבל מה יהיה עם הספארס ללא לינארד זאת שאלה שאין ברצוני לדסקס: טוני פרקר בן 36, פאטו גאסול בן 37, ומאנו ג'ינובלי בן 40. הם לא יוכלו לעשות מאומה ללא לינארד כי הצעירים לא מספיק טובים לדעת כיצד להוציא מהזקנים את הטוב שעוד נשאר בהם.

אבל אם לינארד חוזר?

הוא מביא להם את אחד המגינים הטובים בליגה. הוא מביא להם את אחד משחקני הבידוד (ISOLATION) הטובים בליגה (אחוזון 72). הוא אחד מה-SPOT-UP הטובים בליגה (האחוזון ה-87). יש לו PULL-UP JUMP טוב מאד. לא מצויין אבל טוב. הוא הולך לקו יותר מלברון (charity stripe). נגד גולדן סטייט בשתי עונות הוא קלע בממוצע 27 נקודות.

הוא משחק טוב מאד ובטבעיות עם אולדרידג' ופאטי מילס נעשה שחקן הרבה יותר טוב איתו.

עם קאווי לינארד הספארס היו קבוצה אחרת.

אבל זה עם קאווי לינארד בתחילת העונה לפני שניפצע. אין דרך בעולם שהוא חוזר עתה ומצליח לשחק כפי ששיחק לפני הפציעה. לא רק זה, אלא מה ירגישו הצעירים כמו דג'ונטה מוריי או קייל אנדרסון שנתנו הכל העונה ויצרו רמת משחק נאותה לחלוטין והתלהבות די גדולה מהדור החדש, כשפתאום מגיע קאווי כזה ומקבל את כל הכדורים כי הוא אופצייה ראשונה?

הספארס צריכים לעשות הכי טוב שהם יכולים כפי שהם היום, ובקיץ לעשות איזה סידור כספי עם הזקנים שיעזבו (ואני מאמין שהנאמנות שלהם לקבוצה היא כזאת שהם יסכימו לכל הסדר הגיוני), לעשות טרייד חכם ורציני על קאווי לינארד, ולהתחיל תקופה חדשה. לא יזיק להם לא לעשות את הפלייאוף ל-3-4 שנים בעת שהם בונים. הם ממילא עייפים אחרי 321 פלייאוף רצופים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אם קוואיחוזר בריאעונה הבאה אז למה לעשות טרייד על אחד השחקנים הטובים בליגה. אני מניח שברגע שהוא יחזור לשחק אז יהיה חזרה שקט סביבו כמו שהיו ריגלים בסביבה של הספרס.

    אם הוא חוזר השנה, אז יש להם 10 משחקים להריץ אותו. שחלקם אני מניח יהיו מול הרכבים משניים וקבוצות שלוקחות מנוחה (לא בדקתי את הלוח לשהם).

    בכל מקרה למארי אין כל כך מה לחשוש כי זה לא אותו התפקיד, וגם מארי גם ככה לא ארסיבי בהתקפה ויותר מנהל משחק.
    אנדרסון גם לא צריך לדאוג כי הוא יקבל את הדקות שלו כי קוואי יהיה בהגבלה כזו או אחרת של דקות משחק. וגם אנדרסון יודע שזה טבע המשחק (והקבוצה) שיש שחקנים טוביםממך אז אתה המחליף שלהם.

    הספרס יותר תקועים בגלל החוזה לגאסול מאשר עם של פרקר וג'ינובילי.

  2. כל בר דעת מבין מהוויכוחים שזה הסוף של קוואי והספרס, הכתובת הייתה תלוייה על הקיר וכבר כמה חודשים, רק בגלל שמדובר במועדון כמו הספרס התקשתי להאמין. די מצחיק שההנהלה הטובה בליגה הגיעה למצב כזה עם הכוכב הנוצץ שלהם

  3. אם קוואי חוזר בריא הם צריכים לבנות סביבו. הבעיה היא שיש חוזים גדולים מדי לפאו גאסול, פטי מילס ואולדריג'. גם החוזים של פארקר וגרין גדולים מדי (אבל קצרים). השנה זאת לא תהיה קבוצה לאליפות, מסכים, אבל בעתיד הבסיס שלו, של מארי ושל דיוויס ברטנס שעוד יהיה שחקן ממש אחלה. תודה על הטור

  4. סן אנטוניו כמו קליבלנד הולכות לחזור לשיט-הול שהן. שתי קבוצות שהן אפילו לא ב-10 הקבוצות המובילות מבחינת שווי ואוהדים בליגה. מקומות אפורים שאין טעם להגיע אליהם.
    קליבלנד רכבה עשר שנים על לברון. סן אנטוניו על טים דאנקן והשושלת של פופוביץ'. אבל נגמרו הימים שיש כוכבים אירופיים שאפשר לגנוב מתחת לדראפט. זה נגמר.

    1. זה לא שוק הכדורגל האירופאי המסואב.
      אין "ריאל, ברצלונה, וכל השאר".

      לא צריך "לגנוב" כלום. מספיק לבחור חכם.
      את קאווי, הספרס לא גנבו. הם פשוט היו חכמים מספיק בשביל לזהות את הפוטנציאל שלו, ולשלם (ג'ורג' היל) תמורת בחירת הדראפט שלו.
      גם מילווקי לא "גנבו" את הגריק פריק –
      לא היה אתר חדשתומי אחד שנתן ליאניס בחירה טופ 14,
      כאשר היו דיווחים שמילווקי שמו עליו עין עוד לפני הדראפט (נבחר 15).

  5. לדעתי יעזוב בקיץ.יש עליו לפי מקורות זרים לחצים מהדוד שלו שתפס פיקוד ונייקי לעזוב לשוק יותר נוצץ.
    פופוביץ לא יאמן מעבר לשנתיים הבאות ולדעתי לסן אנטוניו יקרה מה שקרה למנצ’סטר יונייטד אחרי 27 שנות אלכס פרגסון
    מעבר לזה קוואי עכשיו בפריים מבחינת הגיל.אין לו את השחקנים המתאימים לידו(וגם לא היה לו ב 3 שנים האחרונות)כדי לאיים באמת על התואר (הם בפלייאוף רק בזכות פופ לדעתי אבל זה לא מספיק בשביל לאיים באמת על האליפות.יש לצידו או שחקנים הרבה מעבר לשיא(פארקר מאנו גאסול)או כאלו שצריכים עוד להבשיל ואי אפשר לדעת אם יהיו בקליבר של אליפות כמו מורי וברטנס או סתם שחקנים בינוניים כמו גרין ומילס.מלמרכוס למרות עונה סדירה טובה לא תבוא הישועה וגם הוא לא הולך ונעשה צעיר יותר.
    צפוי קיץ מעניין שלברון על השולחן קוואי יעבור בטרייד ופול גורג יהיה גם חופשי וכנראה יחליט על סמך הפלייאוף של אוקלהומה

  6. 1. קאווי לא חוזר העונה וגם אם יחזור. זה לא יהיה דומה לקאווי של העונה שעברה, אלא ל-9 המשחקים ששיחק העונה. מאנו צודק.

    2. אם הספרס מסיימים במקום 6 ומעלה הם עוברים סיבוב. בלי קאווי. אם יש יתרונות לשועל המקובע הזקן זה זה. הם יעצרו מול גולדן או יוסטון

    3. מוריי יהיה בשנה הבאה בן 22. טוב יותר, חזק יותר ויעבוד על קליעה. הוא יהיה שווה 15 נקודות ל-30 דקות

    4. בשנה הבאה, לדעתי פארקר יחתום על חוזה חדש כדי לפרוש אצל הספרס. נגיד 20 מליון ל-3 שנים. ביכולת הנוכחית של מאנו, הוא יכול אם ירצה להמשיך לעוד עונה. הוא עולה 2.5 מליון אין שום וטרן בעלות כזאת שייתן לה כל כך הרבה.
    נכון שהם תקועים חזק עם החוזה של פאו
    והחוזים של מילס וגרין לא משהו, אבל סחירים.

    5. טרייד על קאווי הוא כמו ביקור בחנות ממתקים. הוא בטח שווה בחירת דראפט 1-3 ועוד מס' שחקנים מעניינת.
    רק כמה רעיונות:
    שיקגו נותנת את זק לוין + בחירת דראפט?7
    בוסטון תיתן את היווארד ועוד משהו טעים?
    אפשר להוציא משהו מעניין מאורלנדו?
    ולא לשכוח שהשנה הבחירה של הספרס היא אחת הגבוהות ביותר שהיו לה

    בקיצור, אם הספרס מסיימים השנה 4-8 עם עלייה לסיבוב שני. בשנה הבאה לא תהיה פחות טובה עם עתיד הרבה יותר ורוד.

  7. טבעי והגיוני לחשוב מהיכרות עם הדמויות והמערכות שלברון יישאר בקליבלנד ושקוואי יעזוב את הספרס.

    וגם שהירח יזרח בבוקר ושהשמש תעלה בלילה.

    אני גם בעד שחזירים יקבלו דו"חות על דיבור בסלולרי בזמן מעוף ושביבי ימשיך לומר אמת בלבד.

    1. שמרתי את התגובה הנ"ל.

      יש מצב שהכינוי שלי, החל מהעונה הבאה יהיה:

      "גיא הרשע שרוצה להזכיר שהאשך הטמיר המקורי טען שטבעי והגיוני לחשוב מהיכרות עם הדמויות והמערכות שלברון יישאר בקליבלנד ושקוואי יעזוב את הספרס. וגם שהירח יזרח בבוקר ושהשמש תעלה בלילה."

      קליט!

      1. קיירי עשה וטו ולא הגיע לאימונים כדי לכפות טרייד, קוואי מביים פציעה בשריר החשק –
        את לברון היו חותכים על רבע מזה
        לברון שנתן 100 אחוז בכל קבוצה שהוא שיחק בה, יותר מ-100, המספרים שלו מטורפים, ועוד נתקע בקבוצה כושלת במשך שנים ארוכות לבד
        מה לעשות השינאה מעוורת. ומטמטמת

  8. דווקא פופוביץ' נראה כמו אחד שכבר לא אכפת לו ויודע שזה נגמר,

    אם צריך להמר אז אני חושב שלאונרד יגיע בעונה הבאה ללייקרס או בוסטון.

  9. קוואי לא יעשה קסמים וקבוצות הפלייאוף היחידות שהספרס נוכחיים יכולים לעבור זה יוטה ונא. כל השאר ינצחו אותם די לחיות בסרט. הסיפור עם קוואי מוזר וזה משהו מעבר לפציעה אולי נייקי כמו שאמרו פה. מצד שני קשה לי לראות אותו עובר.

  10. מה שאני לא מצליח להבין זה שאם הוא רוצה טרייד, הוא חייב לחזור לשחק. מי תיקח חתול בשק על תקן הפצוע האנגלי, תמורת 200 מליון הוא חייב איזו תצוגת תכלית שהוא קאווי של 2017.
    אני לא פוסל את האפשרות שזאת בעיה מנטלית. אני זוכר את טי-מאק נעדר לחודשים מהמגרש. אחר כך הוא הודה שהיה בדיכאון

    1. נכון מאוד. אם היה רוצה טרייד בקיץ היה חוזר כדי להוכיח שהוא בריא וכשיר. לא יודע אם זו בעיה מנטלית, חשש של שחקן לחזור לפעילות מלאה, בוודאי אחרי שכבר חזר ולא בהצלחה, הוא טבעי. מכיוון שהצוות הרפואי של הספרס כבר חווה דעתו שקוואי כשיר, וזה לא היה המצב, קוואי כנראה לא סומך עליהם, וגם זה טבעי. ונראה לי שפופ מבין את זה מאחר ואמר שראשיתו לכל קוואי צריך לקבל אישור רפואי מהצוות המטפל בו, וזה עדיין לא קרה. אני מבין את כל הפרשנויות שמצביעות על סכסוך בין שני הצדדים, אבל לדעתי זו מתיחות טבעית במצבי אי וודאות, לא פחות אבל גם לא יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט