הברירה היחידה / מנחם לס

הערב נדע אם הלייקרס עשו את הפלייאוף. כל מה שהם צריכים זה לנצח את יוסטון. אז נניח אבל אולי יוטה כבר יפסידו את משחקם, אז הלייקרס בפנים עם נצחון או הפסד. אז נניח שהם מגיעים לפלייאוף, מה יקרה אז? הם יפסידו בסיבוב הראשון, אולי אפילו בסוויפ. בכל מקרה, הלייקרס הזאת כפי שאנחנו מכירים אותה היא מתה, ולא רק בגלל הפציעה של קובי. אפילו אם קובי היה משחק, הסוף היה שווה, אולי עם נצחון נוסף פה ושם.

זוהי קבוצה ששני שחקניה עם כתבי האמנה הנעלים מכולם הם שני שחקנים מבוגרים שאפילו אם ישחקו בעונה הבאה, אבד עליהם הכלח. כמובן שאני מדבר על קובי וסטיב נאש. חובות הקבוצה הם כאלה אסטרונומים, שהם חייבים יהיו לעשות טרייד על פאו גאסול, או אמנסטי עליו. סטיב בלייק ומטה וורלד פיס יכולים להבריק פה ושם, אך הם שחקנים ממוצעים לחלוטין בליגה. ג'יימיסון לא יוכל לתרום יותר מכמה דקות בעונה הבאה, ומכל שחקני הספסל הצעירים אין אף אחד שאפשר להצביע עליו ככוכב עתידי. הם לכל היותר בסדר.

אני לא יודע באיזה סדר יובלו הלייקרס למגדל, לגיליוטינה, אבל אני יודע עם מי חייבים להתחיל: עם מיץ' קופצ'אק המנכ"ל. הוא נמצא בלייקרס יותר מדי זמן, וזוהי משרת המנכ"ל השוחקת ביותר בכל ה-NBA, ומלבד היאנקיס בבייסבול ואולי הרד סוקס, והדאלאס קאובויס, הפטריוטס,  וגרין-ביי בפוטבול, השוחקת ביותר בכל הספורט. מזלו של מיץ' שישנה לו הבעת פנים סטואית – POKER FACE – שלא מגלה כהוא-זה מה מתחולל בנפשו פנימה.  אבל עם ההופעות המביישות העלובות של הלייקרס בשני הפלייאוף האחרונים, והמכה של העונה הזאת בה הלייקרס הפכה לנמושה במערב , הנפילות הללו עלולות להיות כמה הקשים שישברו  את גב הגמל.

אם הלייקרס לא יעלו לפלייאוף, מיץ' לא יהיה עם הלייקרס בתחילת העונה הבאה. אם יגיעו לסיבוב הראשון ויתנו הופעה מכובדת, אולי הוא ירוויח מעט זמן.

מה שהלייקרס זקוקה לו הוא אוברהול כללי. BAND AIDS או מילוי חורים בכביש באספלט לא יעזרו. הלייקרס חייבת כביש חדש לחלוטין. הלייקרס נהנו משך עשרות שנים מהצלחה שפרנצ'ייז אחרים רק חולמים עליה, והקהל של הלייקרס יסרב לבינוניות. תלאים לא יעזרו. חייבים מנוע חדש.

קופצ'אק לא מראה ב-DEMEANOR שלו דבר. כאילו שכל בעייה אינה קיימת. אתה מסתכל עליו ולא מגלה כל דמורליזציה. אך כולנו יודעים את האמת: הלייקרס לוחמת על קיומה, וקיומה מאיית "מקום שמיני בפלייאוף", מקום השמור למילווקי'ם ולסקרמנטו'אים של העולם, לא ללייקרס. אבל עובדה: מקום שמיני הוא החמצן הדרוש להמשך קיומם.  קרו כל כך הרבה דברים בעונה אחת ללייקרס שהראש מסתובב מרוב הבילבולים: זה התחיל עם העזיבה של פיל ג'קסון. הטרייד של אנדרו ביינום. הבאת מייק בראון לקבוצה. חוסר הידע בקשר לדווייט האווארד וסטיב נאש עד הרגע האחרון. הפיטורים של בראון והבאתו של מייק ד'אנטוני. ואז ניתוח להאווארד. פציעה לפאו גאסול. פציעה לסטיב נאש. והקש ששבר את גב הגמל – הפציעה של קובי.

השגיאה הגדולה ביותר שהלייקרס יכולה לעשות זה נסיון לאחות את הפגעים. כפי שהסברתי, לדעתי הם חייבים ניקוי בית כללי, הקדשת שנתיים-שלוש לבניית בסיס חדש, ולהיוולד מחדש כקבוצה חדשה.

לי יש פתרון: קופצ'אק עוזב בפרידה חברתית מכובדת ביותר שתתן לו להבין שהוא מוערך כאחד האנשים החשובים ביותר של הלייקרס בשנים האחרונות. פיל ג'קסון מגיע כמנכ"ל החדש, ואולי אפילו סגן נשיא. השמועות הן שהוא עומד להינשא לג'יני באס, וכבוסית של הלייקרס, זה רק טבעי שפיל ישמש כיד ימינה. ואז לעשות סידור הדדי והוגן שישלח את מייק ד'אנטוני למקום אחר, ויביא את קובי בריאנט כמאמן. אם קובי רוצה בכל מאודו לשחק עוד שנה, הוא יכול לשמש כמאמן-שחקן. נסיון באימון? יש לו נסיון וידע כמו לארי דרו, מרק ג'קסון,מונטה ויליאמס, ושאר שחקני ה-NBA שהפכו למאמנים. מאמן ב-NBA הוא קודם כל מארגן ופסיכולוג היודע כיצד להסתדר עם מיליונרים כמוהו, ויודע את נפשם כי הוא היה אחד מהם. את ה-"X" וה-"Y" יארגנו לו עוזרי המאמנים עד שילמד, אבל הוא לא זקוק להרבה למידה: 17 שנים בליגה מספיקות, ובמיוחד שיצא לו לשחק עם סנטרים כמו שאקיל והאוארד. אתה רואה לפי התנהגותו על הפארקט שהוא ממילא היה מאמן-שחקן. אמש, אגב, מיד אחרי הנצחון, פאו גאסול צילצל לקובי לשאול את דעתו.

אחד השפוטים ביותר על מיץ' קופצ'אק היה ג'רי באס ז"ל. באס איננו יותר; עולם חדש הגיע. משך שנים קופצ'אק עשה עבודה מצויינת ומוערכת בלייקרס. איש לא ייקח ממנו את תרומותיו והישגיו. הוא למד משך שנים תחת ג'רי ווסט, והחליף את הגדול מכולם בהצלחה מרשימה. אבל עתה, אחרי ההסכם הקיבוצי, הבנייה מחדש הוא ג'וב מסוג אחר, במיוחד שללייקרס ישנם עונשים כספיים אסטרונומים לשלם. פיל ג'קסון ישכב במיטה עם קופת הכסף עצמה. הוא וג'יני – ואחיה ג'ים – יבנו אסטרטגיה כספית וקבוצתית.

שם הכינוי של קופצ'אק היה "CUPCAKE". לא עוד. מגיעה לו פרידה ממלכתית, ולתת לפיל ג'קסון להתחיל לבנות את הקבוצה מחדש.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. טור מאוד מענין מנחם, תודה רבה
    אבל אני אשמח לשמוע מה לעשות ברמת השחקנים , טרייד על פאו גאסול שנותן כמה משחקים טובים לאחרונה? שחרור של world peace?
    נסיון לצרף עוד שני גארדים טובים ברמה של טיג של אטלנטה או סאנשס של הבובקטס?

  2. הכתבה לא הכי ברורה לי,מה שאני הבנתי שמי ששולט בלייקרס זה הבן ולא הבת ואחת הסיבות שג'קסון לא מאמן את הלייקרס זה דווקא בגלל הבת שהאח ג'ם לא רצה לתת לו כוח,אז מי שולט בלייקרס?(דדי מחכה לתגובה שלך כי אתה הכי מעורה בענייני הלייקרס)לגבי בנייה מחדש אין ספק שהם יצליחו,למרות שיש לי הרגשה שאם נאש חוזר אז הלייקרס ידברו בסיבוב הראשון ואלי אולי יעשו הפתעה אדירה וינצחו את אוקלהומה

    1. על הנייר זה ג'ים באס אבל המשפחה מאחורי הקלעים מאוד דומיננטית.
      ישנם עוד כמה שותפים לעסקים של ג'רי באס המנוח שאוחזים בבעלות חלקית בלייקרס.

      בנוסף המון גופים מסחריים קשורים בלייקרס ברמה כזו או אחרת כך שאם בסופו של דבר ג'ים באס ייכשל טוטאלית, כמו שקורה עד עכשיו, ימצאו דרך להזיז אותו.

      לגבי ההערה של נאש, דווקא אם הוא חוזר הסיכויים יורדים כי ווסטברוק יחגוג עליו.

    1. תראו את העברית של ברק שמתלונן על העברית בכתבה:

      "מזה השגיאות כתיב האלו אי אפשר להבין כלום .."
      עברית של ילד מפגר.

  3. מעניין מאוד. כי מצד אחד, קופצ'אק עשה הרבה בשביל להעמיד את הלייקרס בסיטואציה תחרותית שנה אחר שנה. הוא תמיד ידע למצוא טריידים מעניינים, להיפטר משחקנים שלא תרמו (הטרייד של קוואמי בראון תמורת גאסול, להיפטר מלוק וולטון בטרייד לקליבלנד) כך שאני בספק אם הלייקרס באמת ירצו לפנות לאמנסטי על ארטסט או על פאו. פאו הוא עדיין אחד מחמשת הפרוורדים הטובים בליגה, ויש לו המון ערך למרות המחיר הגבוה שלו. שלום עולם יכול לסייע לקבוצות שחסר להן סטופר פוטנציאלי.
    השאלה היא מה עושים עם קובי, האם משחררים אותו באמנסטי? האם מקווים שהוא יחזור באמצע השנה הבאה? ומה יהיה עם נאש? יש לו עוד שנתיים בחוזה די גדול.
    זה הולך להיות קיץ מרתק ועמוס קשיים בלה לה לנד. אני חושב שאוהדי הלייקרס הולכים לקראת תקופה משונה, מעיין תקופת ביניים- כמו זו שהם היו בה בין הגמר של 91 לגמר של 2000.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט