מעורב הופס לששי בערב: אולטימטום ללייקרס? כך זה נשמע / מנחם לס

1. עונה שהתחילה בציפייה לשמיים הסתיימה בעמק צלמוות

 

הדבר העצוב ביותר בכל עונת אריזונה הוא שהיא התחילה עם תקוות כה גדולות עם אמונה אמיתית שהוויילדקאטס חוזרים לימים הגדולים שלהם במכללות.

'איזה ימים גדולים?' תשאלו?

בואו נדבר על 20 השנים האחרונות.

1994: אריזונה מפסידה בפיינל פור.

1997: אריזונה אלופת ה-NCAA.

1998: אריזונה מפסידה בפיינל פור.

2001: אריזונה מפסידה בגמר אליפות ה-NCAA

הקבוצה שהתחילה את העונה נראתה כאילו היא חזקה מספיק לחזור למרכז העניינים.

במקום זה היא הלכה ונחלשה ככל שעברו הימים. היתה עדיין חזקה מספיק לעשות את הטורניר, ואז באה השחיטה – אחד הדפיציטים הגדולים של אתמול – הפסד 68-89 לאונ'  בופלו המדורגת 13 באזורה.

מאמנה (המצויין, אבל אולי גם דוגמה למה שקורה היום לכדורסל המכללות כשהואשם בשוחד של $100,000  לשכנוע כוכבה דיאנדרה איטון לבחור באריזונה כשהיה שחקן תיכון. אני לא מודע היכן עומדת ההאשמה הזאת מבחינה משפטית, אם בכלל!), שון מילר, בהה בזיק האחרון שכבה. הוא ראה והיה עד לדעיכה האיטית במדרון, אך דעיכה בכל מקרה. אמש בא הקץ למדורה. מבטו היה אטום להבנה. ברגע אחד במשחק הוא גרד את ראשו, לא מבין מה קרה לקבוצה שבתחילת העונה הרבה ניבאו לה פיינל פור.

כמה דקות לפני הסיום הוא הוריד את כל החמישייה מהפארקט, וזאת ההודאה הרשמית של מאמן רק בשני מקרים: ניצחון בטוח או הפסד בטוח.

הוויילדקאטס לא ירדו מהפארקט. מיד בסיום לחיצות הידיים עם שחקני בופלו הם נעלמו בריצה לחדר ההלבשה. אף שחקן לא רצה להתראיין. אף שחקן לא רצה שייראו את פניו. כמה בכו והתביישו להיראות.

האמת המרה היא שלא היה כל FLUKE בתוצאה. משך כל העונה ההגנה שלהם הייתה שאלתית, אבל בשלושת משחקיה האחרונים ב-PAC-12 אריזונה היתלה בנו וגרמה לנו לחשוב שהיא מצאה את סוד ההגנה.

היא לא.

תשכחו את להכריע את העולם. הם לא הצליחו להכריע אפילו את האוניברסיטה "הנחבאת  אל הכלים" הזאת.

"נחבאת אל הכלים" אם אתה קורא לאוניברסיטת SUNY (סטייט יוניברסיטי אוף ניו יורק)  הזאת על 31,000 הסטודנטים (9,000 לדוקטורט ול-MA) נחבאת אל הכלים.

'נחבאת אל הכלים' אם אתה לא מתחשב ב-

*אחד מבתי הספר לרפואה המצוינים ביותר בארה"ב

*האוניברסיטה המדורגת 27 בכל ארה"ב

*האוניברסיטה המדורגת יחד עם סטוני ברוק כטובה במדינת ניו יורק

*אם אתה לא מתחשב בדו"ח של  Carnegie Classification of Institutions of Higher Education, the University at Buffalo is a Doctoral University with the Highest research activity – שהיא בין המובילות בתחום המחקר.

*אם אתה לא כולל את אנשי הפקולטה לשעבר והיום שמהם הפכו לראש ממשלה (Prime Minister), אסטרונאוט (astronauts), זוכה פרס פוליצר (Pulitzer Prize ), שלושה  מיליארדרים , זוכה בפרס האקדמיה (Academy Award), באמי (Emmy Award), בפולברייט (Fulbright Scholars,) ברודס (Rhodes Scholars), ואחת מ-30 מרכזי המחקר המובילים בארה"ב מבין כל האוניברסיטאות (Center for Measuring University Performance).

אז היא לא כל כך נחבאת אל הכלים, מלבד כדורסל כמובן.

בקיצור, הוויילקאטס לא היוו כל יריב לבולדוגס מבופלו. הגארד ג'קסון-קרטרייט סיכם הכל במשפט אחד:

“We felt like we had it rolling, mentally and off the floor, after the Pac-12 tournament,” guard Parker Jackson-Cartwright said. “For it to end like this is so disappointing.”

כמובן שהתקוות הגדולות הסתמכו על כתפיו הרחבות של דיאנדרה אייטון, הסנטר הפרשמן של אריזונה, שרק שלשום התחייבתי שהוא ייבחר ראשון בדראפט. אני מאמין שזה עדיין יקרה אפילו שבופלו עשתה את הלא יאומן: הפכה אותו לשחקן בינוני לערב אחד.

כיצד הם עשו זאת?

זה נשמע פשוט מאד עד שאתה מנסה לעשות זאת: הם ידעו שאין להם מץ' נגדו אז הם עשו את הדבר השני בטיבו: לא לאפשר לו לקבל כדורים.

בופלו עשתה זאת ע"י פרשר ללא ויתור על הגארדים של אריזונה, ודאבל טים עליו מפנים ומאחורה. השיטה עבדה נהדר והוא הצליח לזרוק רק 13 ניסיונות לסל משך כל המשחק ל-13 נקודות. הוא היה כה מעוצבן שהוא צעק לשחקני קבוצתו למסור לו, אבל אז ההפרש כבר נקבע והוא החל לזרוק מהר מדי ולהחטיא זריקות שבדרך כלל הוא קובר.

מצד שני בופלו קברה 54% מזריקותיה ובירגה 15 מ-30 ניסיונותיה ל-3.

סוף עגום לקבוצה שבפרה-סיסון דורגה שלישית במכללות.

ואייטון? הוא קרע את הטייפ מפיסת ידו וזרקו בשאט – נפש על קרשי הפארקט. חבל שככה הסתיים משחקו האחרון לפני קריירה מובטחת ב-NBA.

אייזיה תומאס: "I AIN'T NO SIXTH MAN!"

 

אני לא יודע אם להגדיר את הראיון שאייזיה תומאס נתן ליו אס איי טודיי כאולטימטום. אולי זאת סתם הודעה שנועדה שהלייקרס יידעו בדיוק מה היא הבעיה העומדת בפניהם.

בראיון עם סם אמיק מיו אס איי טודיי אייזיה מודיע לעולם וללוק וולטון: "אני לא משחק שחקן ששי. אני שחקן חמישייה".

ביום שני האחרון הגמד היה אדם מאושר. קבוצתו זה עתה הכריעה את הקאבס וגרמה לה לכרוע על ברכיה ולבקש רחמים. הוא היה מצוין במשחק והוא נשבע עם הרמת יד ימין (ואמר "I WISH WE HAD A BIBLE HERE!") שרבנג', שנקמה, אפילו לא נכנסה לתודעתו.

השמחה והאושר היו כפולים כי אשתו קיילה ושני ילדיהם ג'יידן וג'יימס היו במשחק אחרי שטסו את טיסתם השבועית ל-L.A מביתם בסיאטל.

לתומאס היו 10 חודשים ברוטליים, אולי בין הברוטליים והמטורפים שחווה איזה שהוא שחקן NBA בזיכרון. בעשרה החודשים הללו הוא שיחק בשלוש קבוצות, איבד אחות – צ'יינה בת ה-22  שנהרגה  בתאונת דרכים  –  וסבל פציעה קריטית וחמורה ביותר.

כל מה שהוא רצה זה למהר לסאות' לה קלנגה ופיקו בולברד. זה המיקום של הבילבורד האחרון של שון ג'ון המראה את בניו עם בניו של כריס פול והבנים של כרמלו אנטוני.

"זה" (הפוטו-שוט) היה מלפני חודשיים", הוא אומר, "והוא הפך למשהו לאומי עם בילבורד כאלה בטיימס סקוור, יוסטון, OKC, ו-L.A". הוא שואף אוויר. "אני לא יודע למה זה גורם לי אושר כזה לראות את בני על בילבורדס. כשאתה על בילבורד אתה HEADLINER".

יום אחד בעתיד הקרוב הוא מתכנן להיות HEADLINER בעצמו.

"I AIN'T NO SIXTH MAN", הוא אומר בהחלטיות. "אני לא אשחק איש ששי. אני רוצה שאתה (הוא אומר למראיינו) וכל אחד שקורא מאמר זה יידע שלא נולדתי להיות 'איש ששי' ואני לא יודע לשחק 'איש ששי'. אני פעמיים אול סטאר, וכבר עשיתי בליגה דברים שאחרים לא עשו כשהם קיבלו את ההזדמנות לעשותם".

"אני הועברתי בטרייד למצב מסוים שאין לי שליטה עליו. אין לי דבר נגד המאמן לוק וולטון; אין לי דבר רע לומר על הלייקרס. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי ואני אעשה הכל כדי שנסיים את העונה הכי טוב שאפשר, אבל רציתי רק שכולם יידעו שאני AIN'T NO SIXTH MAN!".

הוא כבר עושה הכי טוב שהוא יכול בדקות שיש לו כשהוא קולע 18.4 עם 5.8 אסיסטים, כשהוא עוזר ללייקרס לנצח 8 מ-11 האחרונים מאז ה- 23 בפברואר. הוא עלה בחמישייה בפעם הראשונה שלשום, אבל זה היה רק בגלל שקוזמה נפצע ולא שיחק.

"אני כאן לעזור. אני כאן להמשיך להשתפר. יש לי עוד הרבה שיפורים לעשות ואני יודע מה הם. אני אעשה כל מה שיגידו לי. אני אהיה מקצועני מההתחלה ועד הסוף, אבל אני יודע מה שאני רוצה".

כשתומאס נפגש עם וולטון ובריאן שואו במסעדת סטייקים בדאלאס ב-9 לפברואר, וולטון היה ישר עמו: "תראה. אני נמצא במצב עדין מאד. אתה יודע כמוני שיש לי רוקי בשם לונזו בול שהוא בינתיים הפוינט גארד של קבוצה צעירה בבנייה, פוינט גארד שיש לו מעלות רבות אבל גם חסרונות, כפי שכולנו יודעים".

ככה החלה מערכת יחסים מסובכים ביותר בין לוק וולטון, לונזו בול, ואייזיה תומאס.

תומאס יודע ומבין מה שוולטון אומר לו. באימונים תומאס הוא המנטור מספר אחד של לונזו, מציע, מלמד, ומסביר. "אייזיה הוא הראשון באימונים, תמיד עם חיוך על שפתיו, מוכן לתת הכל באימון, ולעזור במה שאני מבקש ממנו. לא יכול להיות שחקן חיובי יותר במצב הזה בו אנחנו נמצאים".

הכל טוב ויפה, וזה יהיה כנראה המצב עד סוף העונה. תומאס יעלה בחמישייה רק עד שקוזמה חוזר, ואז יחזור לספסל אפילו אם יקלע 40 נקודות למשחק.

כי וולטון ומג'יק חושבים על העתיד.

ואייזיה תומאס חושב על מה הדבר הטוב ביותר עבורו, ולא עבור הלייקרס.

עכשיו התעוררה בעיה חדשה שמוסיפה סיבוך למערכת היחסים המסובכת: לונזו מתחיל להיראות כשחקן שישנה לו בעיה רצינית בקליעה. זה נראה אפילו יותר בפאולים כשהוא אולי הפוינט גארד הראשון בתולדות ה-NBA שעושים 'האנק דה לונזו' עליו. לא היה פוינט גארד עם זריקת פאול כה משונה וגרועה, ואם הבעיה היא נוירולוגית בנוסף למנטלית, יש סיכוי ששום כמות אימונים לא תשפרה. אם הבעיה היא ב-MOTOR AREA OF THE BRAIN" היא תישאר שם לעולמים והלייקרס יצטרכו להחליט אם הם יכולים לחיות עמה, לקבוע אם מעלותיו של לונזו מכפרות על בעיית קליעה רצינית.

אבל לאייזיה אין זמן לחכות.

"AT THE END OF THE DAY", הוא אמר למראיינו, "כשיגיע הפרי אג'נסי, אני אלך למקום שאהיה רצוי בו. אני יודע שאני יכול לחזור למקום בו הייתי בבוסטון עם 30 נקודות למשחק. אפילו בקליבלנד היה לי סיכוי לעשות זאת יותר מאשר כאן, בלייקרס. ההזדמנות תבוא – אני יודע שהיא תבוא – ואני אקבל אותה בשתי ידיים. אני רוצה לחזור להיות בטופ, ואני אחזור לשם"

האם טייגר וודס מתכונן באמת לחזור כגדול מכולם?

 

 

 

טייגר וודס חזר למאורע האהוב עליו ביותר: ARNOLD PALMER INVITATIONAL באורלנדו – הטורניר בו זכה בהצלחות בלתי רגילות. הוא יכול היה לסיים את היום הראשון ב-6 חבטות תחת פאר אם לא דאבל בוגי בחור ה-6 כשהדרייב שלו עף הצידה, מחוץ לגבולות המשטח.

הוא מיד חזר בשביעי עם בירדי כשקבר פאט מ-25 מטרים, וסיים את היום הראשון עם 4 תחת פאר.  הנריק סטנסון הוביל את היום הראשון עם 8 תחת פאר אבל טייגר גנב את ההצגה מכולם.

הדרך עוד ארוכה: נותרו עוד 3 ימים.

 

*

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 55 תגובות

    1. אילו רמת ה-IQ שלך היתה קצת יותר גבוהה היית מבין שזה אולטימטום. הלייקרס עדיין לא החליטו סופית אם הם מעדיפים את לונזו שמאכזב מאד עם קליעתו, או את אייזיה ולונזו יצטרך לחכות. אבל אם הם רוצים את אייזיה, אז רק אם הוא עולה בחמישייה. אפילו העיזה שלי 'מרגריטה' מביזה זאת.

      1. חחח מנחם, הפתיל הקצר שלךנשמע שהוא כיוון את זה לכל מי שתתעניין בו בקיץ ולא דווקא ללייקרס. אבל הפתיל הקצר שלך

      2. אתה באמת רוצה להתחיל מלחמת העלבות כי סתם תתעצבן.
        אתה מבין שאין שום משמעות לגבי שנה הבאה כי הוא שחקן חופשי ולא בתוכניות של הקבוצה (כמו שניתן ללמוד מהכתבה של אמיק שציטטת למשל).

        1. שחקן חופשי הנמצא בקבוצה מסויימת עד היום האחרון עם הלוקר שלו, ומכיר כל סדרן וכל מזכירה הוא קשור לקבוצה רגשית ומעשית יותר מאשר לסקרמנטו למשל. למרות שהוא חופשי, הלייקרס תהיה הקבוצה הראשונה שתדבר איתו והיא תהיה הראשונה שהוא יקשיב לה. יש לו 15 משחקים להראות ללייקרס שהיא חייבת להחתים אותו.

  1. תודה על המעורב מנחם.

    אין מה לעשות, כשיש לך גמד כמו תומאס שמצד אחד יכול לקלוע בצרורות, אבל מצד שני חייב את הכדור אצלו ביד ומהווה חור הגנתי עצום, זה בעייתי לתת לו לפתוח בחמישייה.
    בבוסטון, בזכות ההגנה הקבוצתית המעולה, וגם בגלל שחוץ מתומאס לא היה עוד גארד דומיננטי בהתקפה, הוא יכל לפתוח בכיף.
    אבל זה היוצא מן הכלל. רוב המאמנים ברוב הקבוצות ייתנו לו את תפקיד השחקן השישי, זה שעולה לכמה דקות מהספסל בכל רבע כדיי לנסות לייצר ריצה בזמן שהכוכבים נחים. אין מה לעשות, זה תפור עליו והוא צריך להשלים עם זה..

  2. תודה מנחם.
    איזאה דפוק בראש, בקצב הזה הוא יצא מהליגה מהר יותר מנייט רובינסון. שיוריד את הראש וילך לעבוד.

      1. יש להאמין ויש לקרוא את המציאות
        הבעיה שבדר"כ מבינים את זה אחרי שכבר מאוחר מדי.
        לא דואג לו הוא יקבל שכר הולם בשנים הקרובות אבל החיים שלו יהיו קשים וממורמרים.

          1. גם רובינסון לא הבין מה המאמנים רוצים ממנו ולמה לא נותנים לו לעשות את הקטע שלו.
            איזאה מוכשר הרבה יותר מנייט, אבל שיזהר עם הגישה הזאת

          2. הכדורסל שלו הביא אותו לזה. לא הסירוב שלו לעלות מהספסל. אם היה מתנהל בגישה כזו בשלב מוקדם יותר היה נפלט מהליגה הרבה יותר מהר.

  3. מעולה מנחם.
    אני חושב שאייזיאה פשוט צריך להפסיק לדבר ורק לשחק. קבוצות יותר יעריכו שחקן קבוצתי ולא אחד עם מנטרות של כוכב כשהוא לא. תן 15 משחקים טובים בלי דיבורים והחוזה כבר יגיע

  4. ליבי אל תומאס ,שחקן שהיה מועמד ל MVP בעונה שעברה נראה שמצא בית בבוסטון מוצא את עצמו שחקן שישי בקבוצת לוטרי
    התזמון שלו נוראי ולדעתי הסיכוי שיקבל מקס קלוש ,בעונה שעברה הוא היה על גג העולם והעונה מחליף בלייקרס
    אני לגמריי מבין אותו

    1. פלוס מאה. ממש "איוב" של הכדורסל.
      את זה אני אומר אחרי שסדרו לו תרגיל הלילה והוא הפסיד במו ידיו את המשחק הלילה מול מיאמי.
      כמה חוסר מזל יש לקלע כזה טוב בחודשים האחרונים.
      לא יקבל מקס אבל הוא שווה חוזה של 70 מליון ל 4 שנים.
      שייקח וזהו.

  5. אני פה עם איזיאה (ואהבתי איך בשבע התגובות הראשונות, יש 4 צורות איות שונות של השם שלו). מתואר שחקן חיובי, שעובד קשה ועוזר בכל מה שהוא יכול בסיטואציה הנוכחית בלייקרס, אבל אחד שהשנה הזו לקחה מהידיים שלו את השליטה בקריירה שלו. ההיפרדות מהלייקרס הייתה ידועה מראש, ו-IT לא רוצה שהשנה הזו תחזיר אותו יותר מדי אחורה בקריירה. הוא רוצה להזכיר מה הוא מסוגל לעשות ומה עשה כבר, כשדברים היו תלויים בו.

  6. תודה מנחם.
    כרגע זה נראה 1. אייזאה בבעיה (הוא לא יקבל מהלייקרס את הבוחטות שהוא רוצה ואני גם לא יודע לשער מי הקבוצה שתיתן לו)
    2. הלייקרס בבעיה – נראה כרגע שביזבזו בחירה 2 בדראפט נפלא על שחקן מצוין בכל האספקטים אבל בלי קליעה יציבה ואמינה ( יכול להיות שאפשר לשנות לו את הקליעה ואז הוא שחקן על אבל זה פרויקט שדורש זמן וזמן אין להם). הבעיה הזאת היא תלת שלבית : א.קודם כל צריך להודות שטעו. מתי מג'יק יודה שטעה? (שזרק בחירה 2 ובעצם הם לקחו פוינט גארד בלי הפוינט) . ב. מה יקרה עם מג'יק אחרי שיודה שטעה (ההאק א לונזו החדש מקצר את הימים עד ההודאה). ג. מה בעצם עושים . צריך להביא פוינט גארד אחר סוג של קלרקסון כזה. יש תקציב לזה? תכננו להביא 2 אולסטארים היו בטוחים שבעמדה של הפוינט גארד הם סגורים.
    ג. אייטון בסוג של בעיה – מתקשה להאמין עדין שיבחר ראשון. הדחה זוועתית שקשה למצוא לה הרבה תירוצים.
    תודה רבנ מנחם

  7. הכי טוב לאייזאה זה אם וושינגטון מביאים את קווין לאב במקום וול ומחתימים אותו בתור שחקן חופשי. אייזאה, ביל, פורטר, לאב וגורטט זו חמישייה מטורפת מבחינת קליעה מבחוץ בפרט והתקפה בכלל.

    מה שכן, סיכוי טוב שהוא יגיע בסוף לדטרויט ולא יעשה שם כלום

  8. לא מבין למה כל (או הרוב המוחלט) של הכותבים כאן (דרך אגב – היכן הכותבות?? אבל זה עניין אחר) בוחרים להשמיץ* את תומאס. מדובר בשחקן יוצא דופן, הן ביכולת המנהיגות, הן בניהול המשחק והן בפן המנטלי. כמו כל שחקן יש לו את המגבלות שלו, אבל אם משקללים את הסך הכל לתוך בלנדר* – התמצית יכולה להוביל את המיץ לטופ של הטופ. תומאס לא צריך להוכיח דבר לאדם אחר, אולי רק לעצמו. אני לא הסניגור שלו אבל כשאני רואה היסחפות עדרית* שמאבדת אחיזה במציאות – אני קורא עצמי לפעולה, לא בשביל לאזן את המטוטלת למרכז חלילה – אלא כדי להציג עובדות.

    עד כאן דבריי לעת זו.

    *לְהַשְׁמִיץ – הִשְׁמִיץ, שם פועל
    הוציא שם רע, דיבר בגנות, הטיל דופי; הכפיש; הלעיז
    (מילוג)

    *בְּלֶנְדֶּר – זכר
    מכשיר חשמלי לחיתוך, ריסוק וערבול של מזון ומשקה, המורכב מכלי קיבול שבתחתיתו יש להבים חדים, המסתובבים במהירות בעת ההפעלה.
    (כנ"ל)

    *עֵדֶר – זכר
    1.קבוצה גדולה של בעלי חיים בלתי מבויתים הנודדים יחדיו או של צאן או בקר המובלים על ידי רועה
    2.המון בני אדם המאמצים בעיוורון מנהיג, רעיון או אופנה.
    (כנ"ל 2)

    1. לא ברור על מה אתה כועס.
      בקבוצהניש הירארכיה ,המאמן קובע מי ישחק.
      בקבוצה ההנהלה קןבעת מי מגיע לקבוצה וכמה יקבל.
      המאמן קובע איך לשחק מי ישחק וכמה.
      איזאיה מודיע שלא מקובלות עליו החלטות המאמן לגביו …
      סבבה, גם אלאור עזריה לא השלים עם נוהלי הצבא ….

    1. הווריורס ישחקו בלי דוראנט, קרי ותומפסון.

      הסלטיקס והווריורס מתחרות על כמות פציעות. הסלטיקס לוקחים כרגע.

  9. חוסר מזל מדהים. עד שנוצרה הזדמנות לכספי לדקות משחק משמעותיות שיוכל לקבל בטחון. פציעה שיכולה להשבית אותו לשבועיים לפחות

  10. אוניברסיטת מחוז מרילנד בולטימור. מישהו בכלל שמע על האוניברסיטה הזו אי פעם???
    טוב, זה רק סמלי שהסמל של האנדרדוג הכי מפתיע אי פעם הוא גולדן רטריבר…

  11. אני מחבב את תומאס ולא מחבב את הדיבורים שלו. והם גם לא עוזרים לו בשיט. שחקן עם לב ענק אבל לא נראה לי עם המון שכל…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט