בן סימונס ממשיך לעשות היסטוריה, הניקס ממשיכים להפסיד / עידן עופר

 

 

כבר כמה חודשים שהעונה הזו גמורה (יש שיגידו שהיא הייתה כזו מההתחלה) מבחינת הניקס. פורזינגיס נפצע, ניליקינה עוד לא בשל והארדווי ג'וניור התברר כעוד החתמה גרועה. בקיצור, אין חדש תחת התפוח הגדול. מנגד, הקבוצה שנראית כמו החזון של הניקס מגיעה היום לגארדן בשביל לאסוף עוד ניצחון קליל במאבקי המיקום של המזרח הצפוף.

טים הארדווי ג'וניור עם מחווה לאוניברסיטת מישיגן בה שיחק לפני שנבחר בדראפט

תחילה, דו"ח מצב על הבחירה הראשונה בדראפט האחרון, מרקל פולץ.

התשיעי בפברואר, זו הפעם האחרונה שצפיתי בבחירה הראשונה בדראפט., פילי מארחת את ניו אורלינס ומרקל פולץ מבצע את הרוטינה הקבועה – שליטה בכדור, ליי אפים, קליעה מתוך הצבע, פעם אחר פעם. פולץ עובד קשה, אפילו קשה מאוד בשביל לחזור מהפציעה בכתף \ לשנות את טכניקת הקליעה שלו ולשחק עוד העונה. אחרי שראיתי אותו מתחמם היום אני בטוח בדבר אחד, הוא יחזור להיות בדיוק אותו שחקן. מעבר לכך שהסיומות שלו נהיו רב גוניות יותר, הקליעה עלתה מדרגה כאשר עכשיו הוא מצליח לזרוק מגובה ראוי ומטווח רחוק יותר (בין היתר זרק שלשות היום).

פילי מגיעה למשחק הערב אחרי 2 הפסדים בארבעה משחקים האחרונים ומתחילה בצורה טובה את המשחק הראשון בבק טו בק עם פתיחה טובה של סימונס (4 אס'), אמביד וסאריץ' שמביאה את הסיקסרס ל-25 נקודות אל מול 18 של הניקס לאחר 7 דקות של משחק. תשובה לאמביד ולסימונס אמנם אין אבל את אותו הדבר אפשר להגיד גם על הריבאונד התקפה של קאנטר (4 כאלה היו לו ברבע) שעזר לניקס לחזור למשחק בזריזות, 32-32 בסוף הראשון.

התהליך

למרות יוקר הכרטיסים והעונה המאכזבת של הניקס, האוהדים עדיין מגיעים למגרש. אל דאגה,זה בעיקר בגלל הקבוצה האורחת שזכתה לתשואות רמות בעלייתה לפרקט.

מהרגע שטריי ברק הגיע לניקס, הדבר היחיד שמדברים עליו זה הצמות שלו שמזכירות ללא מעט אנשים את אלן אייברסון הגדול. אז ברק הוא לא אייברסון אבל הוא כן אחת מנקודות האור של הניקס בחצי השני של העונה וגם היום דואג לספק את הניצוץ ההתקפי המוכר עם קליעות מכל עבר ו-13 נקודות ב-14 דקות, 59-54 מפתיע לניקס עם 3:03 דקות לסיום המחצית הראשונה.

מזכיר את אייברסון במראה?

הפציעה של פורזינגיס אמנם גמרה סופית את העונה של הניקס ושלחה את השחקנים לחפש יעדים חמים לחופשה בקיץ אבל בו זמנית גם פתחה דקות לאחד השחקנים המוכשרים והמפוספסים שהליגה ראתה בשנים האחרונות, מייקל ביזלי. ב-17 משחקים העונה כשחקן חמישייה אחד החברים הטובים של קווין דוראנט משחק קצת מתחת ל-30 דקות במשחק וקולע 15.5 נקודות בלא פחות מ-48% מהשדה. ביזלי כבר לא יהפוך לכוכב שחשבו שיהיה כשנבחר במקום השני בדראפט ע"י ההיט אבל אחרי עוד עונה טובה שלו  אולי סוף סוף יהיה אפשר להגיד בפה מלא שביזלי מצא את מקומו בליגה. כמו ברק, גם ביזלי מעורב היום בלא מעט אספקטים במשחק (17 נק', 8 ריב', 5 אס') שעוזרים לקבוצה שלו להגיד את הפער עד ל-13 נקודות בתחילת הרבע השלישי. 

עוד ציון דרך לבן סימונס

אחד הרוקיס המגוונים ביותר שראינו בשנים האחרונות זכה להגיע במשחק הנוכחי לעוד ציון דרך מדהים – 1000 נק', 500 אס' ו-500 ריב'. האחרים שהצליחו לעשות את אותו הדבר ? מג'יק ג'ונסון, אוסקר רוברטסון.

את סימונס המסקרן שמעתי לפני המשחק כאשר דיבר על האפשרות שיתבקש לשחק בעמדת הפאוור פורוורד – "אני מעדיף שלא לשחק בעמדה הזו. אם אתבקש אז אדבר על כך עם קואץ' בראון, יש לנו מערכת יחסים מספיק טובה בשביל שאוכל לעשות את זה" , על הרצון להיות הטוב ביותר, השחקנים איתם הוא נמצא בקשר במהלך העונה ומה ההתאמות שהוא מבצע כשהוא וטי ג'יי מקונול משחקים ביחד.

E-A-G-L-E-S, זה הקריאות שמגיעות מהקהל הלא מקומי בהחלט ביתרון של עשר נקודות לניקרבוקרס, דקה לסוף הרבע השלישי. הזוי. מה שלא הזוי הוא איך הניקס מאפשרים (בפעם המי יודע כמה) ליריבה שלהם לחזור למשחק. הרגל של הקבוצה המקומית יורדת מהגז וזו של אמביד וסימונס עולה עליו, 104-98 לניקס עם 5:27 דקות לסוף המשחק.

"הם פשוט לא מנסים לנצח את המשחק" אומר לי בארי, כתב אמריקאי שישב לידי לאורך כל המשחק. בארי יודע על מה הוא מדבר. 2:06 דקות לאחר שהניקס הובילו בשש הם נמצאים בפיגור של 2 נקודות אחרי ריצה של 8-0 מצד הסיקסרס. האוהדים בגארדן ממשיכים לעודד את האורחת במחזה הזוי ביותר, או שלא. אז כמו שבארי אמר, הניקס לא ניסו וגם לא הצליחו לנצח את המשחק הזה אחרי עוד ריצה קטנה של פילי, 118-110 בסיום.

המספקים אומרים הכל

  • תאמינו או לא, בן סימונס סיים עם עוד טריפל דאבל (13, 12 ו-10), השמיני בקריירה המאוד קצרה שלו.
  • 29 נק', 10 ריב' וארבעה אס', אלו הם המספרים של ג'ואל אמביד.
  • המאזן של פילי עומד עכשיו על 37-30, 2 משחקים מאחורי וושינגטון שנמצאת במקום החמישי במזרח.
  • הניקס ניצחו את המשחק הראשוןן מיד אחרי פגרת האולסטאר, מאז הם הפסידו 9 ברציפות.
  • 3 שחקני חמישייה של פילי סיימו עם ספרות כפולה בלפחות 2 קטגוריות (סאריץ' עם 21 ו-12).
  • פרנק ניליקינה שיחק הערב רק 13 דקות בהן לא קלע נקודה.
  • מייקל ביזלי סיים את המשחק עם 24 נקודות, 13 ריב' ושבעה אסיסטים – השניים האחרונים מהווים שיא עונתי.
  • עד סוף העונה, פילי תפגוש רק 4 קבוצות עם מעל ל-50% הצלחה.
  • ניליקינה. כמעט ולא שיחק.

ניסיון, ניסיון ועוד קצת ניסיון

ג'רי קולנג'לו ידע שאי אפשר להפיל הכל על הרגליים הצעירות ושבריריות של בן סימונס ואמביד, אז הוא איזן את הקבוצה והביא לא מעט ווטרנים. את 2 מהשחקנים הוותיקים של הקבוצה פגשתי לאחר המשחק לראיונות מרתקים (במיוחד זה של אמיר ג'ונסון) על הדרך בה הם עוזרים לשחקנים הצעירים, הגדולה של ג'ואל אמביד ועוד.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. טריי ברק אולי הציל לעצמו את קריירת ה-NBA עם החודש האחרון בניקס.
    גם מייקל ביזלי נותן עונה טובה ואולי חוזר לרלוונטיות (לפי הכתבות הוא הימר על עצמו בחוזה נמוך בניקס מול הצעות בשווי גבוה יותר).

    אני בהחלט רואה את רוקי העונה הולך לסימונס ומיטשל ביחד

  2. תודה רבה עידן!

    אולי זה רק אני, אבל מהראיון נראה שסימונס לא כל כך אוהב מצלמות (כמעט ולא הסתכל על המצלמה), בכל מקרה הנתונים שלו לאורך כל העונה הם הזויים לרוקי שחזר אחרי שבר.

      1. מי אוהב ראיונות חוץ מהקינג ודריימונד? כל פעם לענות על אותם שאלות בנאליות עם אותן תשובות בנאליות. לפחות אמר שהוא ישחק רכז ולא מה שהמאמן יגיד והוא הקובע 🙂 אז קיבלת תשובה פחות בנאלית.

        1. מה זאת אומרת לפחות הוא הקובע?? מי הוא שיקבע למאמן שלו מה לעשות ומה לא לעשות? כנראה שלא הקשבת לראיון, הוא אמר שהוא מעדיף לשחק כרכז. הוא לא אמר שהוא ישחק כרכז ללא שום קשר למה שהמאמן יגיד לו לעשות.

          1. קינג? אתה רציני?? רוקי לא יכול לפטר מאמן, ואם בראון יגיד לסימונס שהוא פורוורד ולא רכז סימונס יצטרך לעשות את זה לפחות בעונה-שתיים הקרובות (על מעמד המאמן שנמצא בשפל לא ארחיב כרגע). אם סימונס לא מסכים עם בראון, הוא יצטרך לדבר איתו דרך הצינורות המקובלים. הוא עדיין לא לברון כדי שהוא יוכל לעשות דברים כאלו.

  3. תודה, עידן. סיקור מצוין.

    הניקס, הם כרגע חולקים את הצמרת (לצד הסאנס וממפיס) ברשימת הקבוצות הכי פחות ראויות לצפייה בליגה.

    מצטער, דובי.

  4. סקירה מצוינת, קבוצה גועל נפש.
    לא מבין את נקודות האור שאתה מוצא במשחק המשופר של ברק וביסלי. שני שחקנים חסרי משמעות להמשך של הניקס. ניליקינה מצד שני נראה זוועה.
    הכל בשביל להגדיל את הסיכוי לבחור בדראפט עוד איזה באסט.

      1. לא אני, אבל אם ללכת בהיגיון הרגיל שלנו, הוא היה פוטנציאל לוטרי בתיאוריה שייפול בגלל טורניר דפוק, קלאסי לבחירה 12 שתהיה שלנו, בדרך לרכז חמישי דפקט בסגל.

    1. הם אולי חסרי ערך משמעות להמשך של הניקס אבל אני בטוח שבקבוצות אחרות יהיה להם ערך..לפחות לביזלי, על ברק אני עוד לא בטוח.

  5. תודה עידן.
    העניין עם ה-TD הזוי.
    אתמול רציתי לבדוק משהו לגבי עונת 2012/2013. הכי הרבה TD לשחקן בעונה ההיא היה 4!
    סימונס הרוקי העונה כבר על 8.
    5 שנים זה לא הרבה, אבל גם המספרים מראים איך המשחק השתנה.

    1. מתן אני איתך ולא חושב שמדובר רק על קצב.
      אולי לכך שאין כבר 4 קלאסי שתפקידו לאסוף ריבאונדים ולעשות בוקס אאוט משאיר יותר מקום לגארדים לאסוף ריבאונדים.
      גם מרגיש שהרבה יותר רחמנים עם מה נחשב אסיסט, אבל בהחלט העלייה העצומה בכמות הטריפל דאבלים זה משהו שצריך לבדוק מעבר לקצב המוגבר.

  6. צחקו צחקו אבל כולם הייתם מתים שסימונס ישחק אצלכם בייבי. חכו עונה הבאה סימונס הולך להמטיר טילים מה3. הפסד טוב של אינדי היום חבל וושינגטון ניצחו אתמול אבל לא נורא

    1. במקום פייטון?
      נראה לך???
      סימונס מסוגל לחטוף לשחקן יריב בעזרת הבלורית????

      ובנימה יותר רצינית –
      ברור לי שלאוהדים קשה להבדיל בין ביקורת לניסיון להומור.
      תכלס, סימונס הוא רוקי השנה (בפער מילימטרי ממיצ'ל).

      1. לא נעלבתי חח אני זורם אתכם. אני אומר עונה שניים תהיה ההזדמנות היחידה לצחוק עליו אם לא יהיה דושבאג כמו לברון. הוא נתן רמיזה ברורה למר בראון לגבי מה הוא הולך לשחק. בכיף ביקורת אבל גיא הוא יודע שלא יכול לקלוע אז למה לזרוק ולהרוס לפילי? כל נצחון חשוב לנו אנחנו לא הלייקרס שלונזו יכול כל משחק לתת 1 מ8. אם סימונס היה בפיניקס למשל הוא היה בטוח זורק.

  7. יופי של מחווה של גוניור טים הרדווי. השותף המרכזי שלי במחקר ובכתיבה הוא פרופסור אמריטוס באונ' מישיגן אבל לצערי הוא מתעניין בפוטבול והופס לא ממש מעניין אותו 🙂

  8. תודה עידן נהדר כרגיל.
    לקראת סוף שנה היה מגניב אם הייתי עושה פרוייקט טופ 10 של הראיונות שלך. היו כמה ראיונות ממש מעולים השנה והיה נחמד לראות אילו ראיונות אתה הכי אהבת.
    גם סיכום כמו שעשית שנה שעברה מי הכי אהבת/לא אהבת לראיין מי היית הכי רוצה לראיין ולא יצא לך, וגם שתשוויץ קצת על כמה מהראיונות שעברו מעל מיליון צפיות ביוטיוב.

    1. חחח זה יכול להיות מעניין..האמת שיש מצב שהריאיון עם ג׳ונסון יכנס לשם. הקרדיט מגיע לשחקנים, הם בסוף אלה שמסכימים לעמוד מול המצלמה.

  9. מאיפה הביטחון של חלק מהאנשים שסימונס תוך קיץ חוזר עם קליעה. איפה הוא היה כל השנים כולל שנה וחצי מסיום הקולג' ועד העונה שהיה לו את כל הזמן שבעולם לעבוד על הקליעה עם אנשי המקצוע הכי טובים שיש.
    הוא קולע פחות מ60% מהעונשין ועדיין ללא שלשה אחת עד עכשיו שזה חריג.
    מגמה הזויה ששחקני פנים מגיעים לליגה עם קליעה משלוש בזמן שגל של שחקני חוץ צעירים בקושי קולעים מהעונשין.

  10. תודה על הסיקור עידן.
    משחק מוזר
    הניקס נראו כמו קבוצה של אולסטארים במחצית הראשונה ברק, מודאי וביסלי ירו מכל מרחק – 68 נקודות באחוזים מצויינים מול ההגנה של פילי….

    בחצי הראשון של העונה פילידלפיה היתה מפסידה משחק כזה…. סופסוף הם יודעים לקחת משחקים כאלו

  11. עוד סקירה מצויינת. עידן, אני לא יודע למה אבל בראיון עם סימונס לא שומעים את השאלות, רק את התשובות.

    ולא, הוא לא דומה לאייברסון בכלל…

    והחדשה הכי משמחת היא מה שכתבת על פולץ!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט