אירועי דיומא 15.3.2018: מכבי ת"א מארחת את חימקי מוסקבה

כדורגל / שגיא נאור

שמינית גמר הליגה האירופית -(בסוגריים תוצאת המשחק הראשון)

18:00: לוקומוטיב מוסקבה – אתלטיקו מדריד (3-0) המקדמה של הקולצ'נרוס מהמשחק הראשון אמורה להספיק גם במוסקבה הקפואה ואחרי שנים מצוינות בליגת האלופות הם מכוונים הכי גבוה במפעל השני בחשיבותו ביבשת. הרוסים יתמקדו בליגה שם הם בדרך לאליפות עם יתרון 8 נקודות כשנותרו 24 נקודות בקופה.

20:00: ויקטוריה פלזן – ספורטינג ליסבון (2-0) הצ'כים עשו את שלהם עם ההעפלה לשמינית בגמר ויתקשו מאוד להפתיע את הפורטוגלים המנוסים בעקבות התוצאה בליסבון.

20:00: אתלטיק בילבאו – מארסיי (3-1) שער החוץ של הבאסקים נותן להם תקווה ו-2-0 ביתי יספיק להם בשביל להעפיל לרבע הגמר. מארסיי חזרה להיות כוח משמעותי בצרפת ותנסה להעפיל לליגת האלופות בעונה הבאה אבל העונה נותרו לה מטרות במפעל ובהובלת דמיטרי פאייט ופלוריאן תובאן הצעיר הנהדר תנסה ללכת רחוק.

20:00: זניט סנט פטרסבורג – רד בול לייפציג (2-1) (ספורט 5) הרוסים בעונה די חלשה מבחינתם ואחרי מספר שנים ששלטו בליגה המקומית, הם מדורגים רק במקום החמישי. לייפציג בכושר רע עם 2 נקודות בארבעת משחקי הליגה האחרונים והתדרדרו עד המקום השישי.

20:00: דינמו קייב – לאציו (2-2) תוצאה מצוינת של האוקראינים באולימפיקו שמה אותם בנקודה טובה להעפיל לרבע הגמר. האיטלקים, עם עונת שיא של צ'ירו אימובילה, חושבים בעיקר על העפלה לליגת האלופות אבל יכולים ללכת רחוק אם יעברו את המשוכה הקשה בקייב.

22:00: ארסנל – מילאן (0-2). אחרי כל הביקורות שחטף בשבוע שעבר, ארסן ונגר הצליח ליהנות מכמה רגעי נחת. ארון ראמזי ומקיטריאן כבשו במילאנו ואפשר לומר שהגומלין כמעט לפרוטוקול.

22:00: רד בול זלצבורג – בורוסיה דורטמונד (1-2) מונאס דאבור לא הצליח לכבוש בסיגנל אידונה פארק אבל ברישה השוויצרי עשה זאת פעמיים והאוסטרים עם רגל וחצי ברבע הגמר.

22:00: ליון – צסק"א מוסקבה (0-1) (ספורט 5) למרות שהרוסים שלטו במשחק, עקיצה אחת של ליון סידרה להם ניצחון גדול ולקבוצה של ביבראס נאתכו יהיה קשה מאוד להפוך את התוצאה בסטאד ז'רלאן.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 26

היורוליג מתקרב לנקודת רתיחה והיום מחכים לנו לא פחות מחמישה משחקים, שלשלושה מהם יש משמעות ושניים – אחד בתל אביב ואחד בויטוריה, משמעותיים מאוד למכבי ת"א וסיכוייה להעפיל לשלב הבא. רק נציין שבמשחק מוקדם מהמחזור הנוכחי, אשר התפספס לנו קצת בפינה, ניצחה ריאל מדריד במילאנו 77:88.

21:05 מכבי ת"א – חימקי מוסקבה (ספורט 10). אחרי מספר שבועות של קירטועים הגיע יום חמישי שעבר עם תצוגת שלשות באיסטנבול והחזיר את מכבי ת"א למסלול הניצחונות ביום האחרון מימות החול של השבוע. והס מלהזכיר שזה היה מול הקבוצה הכי חלשה ביורליג. אחרי שרשמה ניצחון נוסף מול היריבה השנואה מירושלים, מגיעה מכבי ת"א למבחן חשוב מאוד שלה העונה בבית מול הרוסים המפתיעים שמדורגים מקום אחד מעליהם עם ניצחון אחד יותר במה שיכול להפוך למהפך בטבלת היורוליג (למכבי ת"א יהיה יתרון על חימקי במאזן הפנימי).

חימקי מגיעה למשחק בכושר לא טוב אחרי שני הפסדים רצופים ביורליג: אחד סביר בויטוריה ואחד לא מחויב המציאות בבית למילאנו החלשה (ותודה לאנדרו גאודלוק אקס מכבי ת"א ש-26 נקודות שלו היו גדולות על הרוסים) והיא מקווה שכוכביה ובראשם אלכסי שבד ינפקו משחק שיעזור להם לגבור על הצהובים-כחולים היריבים מישראל.

הכל יכול לקרות במשחק הערב ועושה רושם שהעצבים ידברו לא מעט. מכבי ת"א תקווה שהקו האחורי שלה יגלה אפקטיביות מול הרוסים ואילו האורחת תקווה שצמד הגבוהים הידוע בכינויו 'מלקולם תומאס רובינסון' ינצל את יתרון הקפיציות שלו על פני הקו הקדמי של מכבי ת"א. בסיבוב הקודם ניצחה מכבי ת"א במוסקבה 69:77 אבל הרוסים שיחקו ללא רובינסון (שעדיין רחוק מכושר משחק מלא). הרוסים מעולם לא ניצחו בתל אביב ומכבי ת"א תקווה לשמור את הסטטיסטיקה הזו גם לפוסט גיים. מה שבטוח – יהיה לוהט הערב בהיכל.

19:45: הכוכב האדום בלגרד – ולנסיה – שתי הקבוצות איבדו את הסיכויים המעשיים שלהם להעפיל שלב עם הפסדים לא מחויבי המציאות בשבוע שעבר. הסרבים הובסו בברצלונה ב-34 הפרש וולנסיה הפסידה בבית לבאסקוניה ומאמנה לשעבר, פדרו מרטינז. בסיבוב הקודם ניצחה הכוכב האדום בולנסיה 82:86.

21:00: באמברג – אנדולו אפס –  לבאמברג יש רק סיכוי תיאורטי להעפיל לרבע הגמר (מרוחקת ארבעה משחקים ממכבי ת"א), לטורקים אפילו את זה אין והם אפילו מתרחקים מהאפשרות לסיים שלא במקום האחרון כשהם רחוקים שני ניצחונות מברצלונה ומילאנו שלפניהם. בקיצור, אווירת נכאים הערב בגרמניה. במשחק הקודם ניצחה אנדולו 58:69.

21:00: אולימפיאקוס – ברצלונה – שתי קבוצות פאר ייפגשו הערב בהיכל השלום והאחווה, אבל איפה המארחת ואיפה האורחת. אולימפיאקוס המשיכה בשבוע שעבר את כושר השיא שלה עם ניצחון על באמברג, החמישי ברציפות שלה ביורוליג והיא מרוחקת שני משחקים מצסק"א הראשונה ונאבקת עם פנרבחצ'ה, בעלת המאזן הדומה על המקום השני. ברצלונה מצידה קטעה רצף של חמישה הפסדים עם התפוצצות על הכוכב האדום בלגרד 54:88 אבל לא אמורה לשחזר משהו מזה במשחק הקשה ביוון. במשחק הקודם בין השתיים העונה הפתיעה ברצלונה כשהביסה את האורחת 51:73.

21:45: באסקוניה – ז'לגיריס קובנה – לאוהדי מכבי ת"א הכי כדאי לפזול אל תוצאת המשחק הזה שכן לבאסקוניה ניצחון אחד פחות מלמכבי ת"א וגם ז'לגיריס, מצידה, לא מאוד רחוקה עם שני ניצחונות בלבד יותר מלקבוצה של ספאחיה. הבאסקים מתחילים להיכנס לכושר עם שני ניצחונות יורוליג רצופים וכשנותרו להם ארבעה משחקי בית מתוך חמשת המשחקים הנותרים ביורוליג הם רשאיים לשמור על אופטימיות. בשביל להמשיך במצב הרוח הטוב, הם יצטרכו לעמוד במבחן הערב מול אלופת ליטא והקבוצה המפתיעה של העונה ביורוליג אשר מגיעה אחרי הפסד ביתי מציק לפנרבחצ'ה וכהשיא נאבקת עם ריאל מדריד, פנאתינייקוס וחימקי מוסקבה על המקום הרביעי בסוף העונה. בסיבוב הקודם ניצחה באסקוניה בקובנה 77:97.

 

טניס / מתן גילור

אינדיאן וולס (1000) – רבע גמר

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

שידורים בספורט 4 החל משעה 20:00.

22:00 בורנה צ'ו'ריץ'-קווין אנדרסון(7) (ספורט 4). בשמינית הגמר, צ'וריץ' הצעיר גבר על פריץ המקומי. אנדרסון עבר משוכה גבוה יותר בדמותו של קרנו בוסטה. אנדרסון פיבוריט בענק וגם מוביל 3:0 במאזן בפנימי.

04:00 רוג'ר פדרר(1)-היון צ'אנג(23) (ספורט 4). המדורג הראשון בו פדרר פוגש בטורניר ודווקא במשחק שניצחון בו ישאיר אותו במקום הראשון בעולם. בשמינית הגמר פדרר ניצח את צ'ארדי וצ'אנג את קוואבס. השניים נפגשו רק פעם אחת, באוסטרליה העונה, ופדרר ניצח אחרי פרישה של צ'אנג במערכה השניה. כמובן שהוא גם הפיבוריט היום.

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רבה .
    בכדורגל אתלטיקו וארסנל יהיו בהגדלת רבע הגמר ב 99 אחוז.
    כמעט בוודאות גם ליסבון וליון.

    אני מאד מעריך קבוצות ספרדיות במפעל .
    אך מארסיי בעונה טובה ובילבאו בעונה חלשה.
    ככה שקשה לראות את בילבאו מוחקת 2 שערים.
    (אך יש לקחת בחשבון שזה מה שנותר לה העונה ).

    קייב הוציאה תוצאה מעולה מול לאציו ומספיק לה תיקו 0 או 1.
    אבל שיש את אימבוולה לא כדאי לחרוץ גורלות.
    גם זניט העבירה את ההכרעה הביתה מול לייפציג אך גם כאן פתוח לחלוטין .
    שמרתי לסוף את המשחק של זלצבורג מול דורומונד .
    לכאורה האוסטרים בשלב הבא הם צריכים תיקו ביתי ואפילו הפסד 1-0 יעלה אותם .
    אבל יריבתם מנוסה מאד באירופה ולהם מסורת פישולים.
    הלכתי נגדם מול סוסיידד וטעיתי ….איני לומד את הלקח והולך נגדם גם הערב.

    יורוליג .
    מכבי -חימקי .
    משחק עונה של מכבי כמעט (כמעט כי מסתמן שמשחק העונה האמיתי יהיה מול באסקוניה ).
    הבנתי שהרוסים חסרים כמה שחקנים כמו האניקנט אבל יהיה לוהט בהחלט .

    באסקוניה -קובנה .
    בעיון מעמיק במשחקים שונתרו נראה שמכבי תעדיף ניצחון ליטאי.
    לספרדים משחקים קלים חוץ משני משחקי בית מול קובנה ובהמשך מול מכבי .
    אגב אשתקד נפגשו במחזור הסיום קובנה ניצחה בבאסקוניה וסיבכה את האחרונה עם צסק"א.

    הכוכב -ולנסיה ובמברג -אפס לפרוטוקול .
    ניצחון של אולימפיקוס על ברצלונה יבטיח לה ביתיות .

    1. לפי חישוב שלי הפסד היום וניצחון בויטוריה חשוב ומגדיל סיכוי ביחס לניצחון היום והפסד בויטוריה (לפחות לגבי מקום בשמינייה ).

  2. אני מחזיק אצבעות לצונג שיצליח להגיע עד סוף המשחק הפעם… ונוס יקירתי לוהטת אבל בבנות הכל יגטל להיות.
    פדרר וונוס. בשעה

  3. ניצחון לוהט לריוור!
    2:0 על בוקה.
    הבטחתי כי הרחקת אוהדי בוקה מהמשחק שנדד עד מנדוזה מבואינוס איירס כלומר כמעט עד צילה .
    המרחק מנדוסה סנטיאגו הוא פחות מארבע שעות.
    הקורדיירה דה לוס אנדס,לא הטיבה עם עכברי החוף מבוקה ,שפך הנהר המפורסם משירו של אריאל רמירז שהושר בפי מרסדס סוסה .
    מה חיפשת בנהר ?
    והתוצאה כפי שהבטחתי המנצחת הגדןלה בסופרקאפ של ארחנטינה,סופר קאפ שארבע מאות ןחמישים מליון תושבי היבש עצרו הכל כדי לראות.
    זר גאגין גרינגו לא יבין זאת.
    אולה ריבר סליי קמפיון !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט