מעורב הופס ליום ראשון בערב / מנחם לס

הוא ולא אחר הוא האנדרייטד ביותר בליגה

 

כמובן שישנם הרבה אנדרייטד בכדורסל. פטי מילס הוא אנדרייטד. ווסלי מתיוס הוא אנדרייטד. אני מתכוון לאנדרייטד שהוא בטופ אשלון של השחקנים. אנדרייטד שהוא עוגן בלתי ניתן להזזה בקבוצה הטובה ביותר בליגה (טוב, גם אני שמעתי על גולדן סטייט). השחקן השני או השלישי בטיבו – אבל לדעתי השני בחשיבותו – בקבוצה עם הרקורד הטוב בליגה, שעדיין לא מתייחסים אליו ככוכב.

אולי בגלל שהוא נמוך מאד עבור סנטר (2.08 מ') ורזה מאד להוות מבצר תחת הסל (108 ק"ג).  אולי בגלל שעוד דברים בו משונים: הוא שוויצרי, BORN AND RAISED. שחור שוויצרי. מה יכול להיות יותר WEIRD מזה? אביו אנגולי ואימו קונגואית. האב עזב את האם לנפשה לגדל את ילדיה לבדה, אבל כבר מגיל 15 הוא החל להביא כסף הביתה מכדורסל.

כשקפלה הפך למיליונר, האבא ניסה לחזור למשפחה וקפלה אמר לו שיחזור לאנגולה וימצא שם עבודה.

טוב, מה שהיה היה. אנחנו מדברים הווה.

מה שעוד מפריע לקבלו כסנטר-סנטר מהטובים הוא פרצופו. הוא נראה יותר מדי 'טוב'. לי הוא נראה כמורה כיתה ו' באנגולה, או עובד סוציאלי בבולטימור. אין לו את הפרצופים המפחידים של שאקיל, חאכים, יואינג, ראסל, או למבייר. למבייר נראה לי תמיד כאחראי על התאים של מועמדים למוות ב-MAXIMUM SECURITY SECTION. קפלה יותר מדי יורם לטעמי בפרצופו ובגופו. אבל אלה הם הכל עניינים של תפאורה, לא יותר.

ייתכן וקפלה לא יכול היה להיות כזה טוב בקבוצה אחרת והתקפה אחרת. אבל ביוסטון, שם ג'יימס הארדן משחק עונת MVP, וכריס פול מהווה את ההשלמה האידיאלית ביותר שיכולה להיות לג'יימס כשהוא – באומנות ממש – מקבל את היותו שני למלך ללא כל בעיית נחיתות תוך שהוא לא מאבד את כתר המלכות שלו עצמו, והמאמן מייק ד'אנטוני מנהל את ההתקפה הטובה ביותר ב-NBA לא רק לעונה זאת, אבל אולי בכל ההסטוריה של ה-NBA, קפלה מצא בית אידיאלי לסוג משחקו.

עם כל ההילולה של הווריורס בארבע השנים האחרונות, ההתקפה שלהם אף פעם לא הגיעה לאופנסיב רייטינג של 115.9 כמו הרקטות מיוסטון. הם – הווריורס – נחשבים להתקפה המסוכנת ביותר אי פעם, וכיצד זה יכול להיות נכון אם הם אפילו לא ההתקפה המסוכנת ביותר היום, ה-11 למרץ?

אז הנה שאלה מגרה מאד: הייתכן שזה בגלל שלרוקטס יש איש שלווריורס אין, ולאיש קוראים קלינט קפלה, ולא בגלל שום דבר אחר?

הרי הויכוח איזה צמד עדיף, סטפן קרי וקייל ת'ומפסון או כריס פול וג'יימס הארדן יכול להימשך לנצח ללא CONCLUSION (המילה 'מסקנה' לא מתאימה כאן). אבל על מה שאין כלל ויכוח  היא העובדה שלרוקטס יש סנטר בשם קפלה, ולווריורס אין סנטר הקרוב אפילו ביכולתו לשוויצרי.

האופנסיב רייטינג של של כוכבי הרוקטס הוא 128 (כריס פול), 126 (קפלה), ו-122 (הארדן). קפלה מוביל את כל ה-NBA באחוז קליעה (58.1%) ואחוז קליעה אפקטיבי (65.2%). ה-PER שלו הוא 25.2 – שמיני בליגה. אני שונא לומר לכם שאלה מספרים שאפילו לחאכים אולג'ואן לא היו ביוסטון. האם אני מעז לומק שקפלה טוב מחאכים? אני לא כזה אידיוט. ישנם רבים וטובים המאמינים שאולי אף אחד לא היה טוב מחאכים (אני לא מסכים. הדרוג שלי של הסנטרים הוא קרים עבדול ג'אבר, ווילט צ'מברליין, ביל ראסל, שאקיל או'ניל, ורק אז חאכים). אבל סתם זרקתי סתם מספרים שתבינו שקפלה הוא לא סתם איזה שוקולד חלב שוויצרי משובח. הוא אחלה – אחלה ממש – של שחקן NBA שמתאים למשחק של יוסטון אולי טוב יותר מכל הסנטרים הטובים ממנו שהזכרתי מעל.

 

המנכ"ל של הרוקטס דרל מורי הוא גורו של אנליטיקס (ואגב, בוגר MIT). הוא מאמין שישנן רק שלוש זריקות ששוות את שמן בכדורסל: 1) קליעה תחת הסל (לא 3 מטרים ממנו; מורי מתכוון תחת הסל, כמו ב- ת-ח-ת  ה-ס-ל), 2) זריקה מה-3, ו-3) זריקה מהקו. קפלה ממלא את "1" טוב יותר מכל ביג-מן אחר בליגה.

מייק ד'אנטוני – האמינו או לא – מאמין שהשחקנים החשובים ביותר לבניית קבוצה משובחת הם קודם כל פוינט גארד ושוטינג גארד שהם קלעים מעולים ומניעי כדור מעולים (סטיב נאש; ג'רמי לין ב-'לינסניטי', כריס פול, ג'יימס הארדן) עם סנטר הבונה מחנה תחת הסל, ומעולה בפיק-אנד-רול. זהו קפלה המשמש כרול, ובתפקידו כרול הוא הראשון בליגה מכלם בנקודות, חמישי בנקודות פר פוזשיון, ושלישי באחוזי קליעה (מדובר על פיקים ורולים) לפי הרפרנס.

קפלה הוא גם מגן הרבה יותר טוב מאשר נוטים לחשוב, כשהוא החוסם הרביעי בטיבו ב-BLOCK PERCENTAGE והפך לריבאונדר מצויין למרות חוסר בכמה סנטימטרים שהוא מחפה עליו במיקום וטיימינג מצויין. בגלל עובדות אלה זורקי השלוש של הרוקטס לא חוששים מלהשליך את העור מכל מרחק אפשרי. קפלה הוא אולי הסיבה הראשית שהרוקטס הם מקום 10 בליגה בהגנה.

והוא רק בן 23.

ריק פיטינו מחפש ג'וב

(פעם, בניקס, הוא חשב שהוא אלוהים)

 

אתמול הודיעו שריק פיטינו שכר סוכן שימצא לו ג'וב אימון "מתאים". עם כל ענייני הזונות שעוזרי מאמנים הביאו לשחקני לואיוויל להשביע את תיאבונם – וריק פיטינו הצהיר ומצהיר שהכל נעשה ללא ידיעתו – אני לא הייתי ממליץ לו לחזור לאימון המכללות, אפילו שהג'וב ביוקון די קורץ והתשלום שם למאמן הוא 10 מיליון, כמו שקווין אולי המפוטר השתכר.

המקום היחיד שעלול להיות טוב לפיטינו הוא ה-NBA. בזמנו הוא ניכשל קשות גם בניקס, ואולי יותר מזה בסלטיקס, והכל לנגד עיני כשסטודנטים שלי עשו שם את האינטרנשיפ ושמעתי אותו עשרות פעמים מדבר אל השחקנים כאילו הוא האחד שיודע הכל, והם – השחקנים – הם לא יותר מ-SUBJECTS החייבים להקשיב, ללמוד, ולשתוק. ב-NBA הוא היה מאמן צעיר שבא כמו טווס מפואר ורצה להוכיח כמה הוא גדול. הוא ניסה לשלוט בשחקני NBA כפי ששלט בהם במכללות וזה היה הבומרנג שחיסל אותו.

הוא מבוגר עתה באיזה 30 שנה מאז ניכשל קשות בניקס (אפילו שהוא BORN AND RAISED במנהטן!) ואיזה 20 שנה מאז ה-DEBACLE בסלטיקס.

הוא יודע שהיום הוא לא יכול לבוא לקבוצה ולהכריח דברים. כל מה שהוא יכול זה להציע ולבקש, מה שרוב המאמנים שלא קוראים להם גרג פופוביץ' עושים.

הנה קריירת האימון שלו.

1974–1976 Hawaii (assistant)
1976 Hawaii (interim HC)
1976–1978 Syracuse (assistant)
1978–1983 Boston University
1983–1985 New York Knicks (assistant)
1985–1987 Providence
1987–1989 New York Knicks
1989–1997 Kentucky
1997–2001 Boston Celtics
2001–2017 Louisville
International
2015 Puerto Rico

מקום עבודה מתאים מספר 1: מילווקי באקס

לריק פיטינו אסור לעבור לעיר נוצצת שהיא מטרופוליטן ענק. המדיה לא תעזוב אותו במנוחה לרגע. במילווקי כל מה שיהיה לו זה גבינה צהובה, והגרין ביי פקרס מעניינים שם את המדיה יותר מאיזו שהיא קבוצת כדורסל. הבאקס פיטרו את ג'ייסון קיד, והם לא השאירו אף אבן בלתי הפוכה בחיפוש אחרי מחליף, שהם בינתיים לא מצאו.

עם הגריק פריק פיטינו יראה סכוי לעשות משהו מיוחד עם קבוצת עיר השדה הזאת. לדעתי זה NO BRAINER.

מקום עבודה מתאים מס' 2: ממפיס גריזליז

מאז פיטוריו של דייויד פיזדייל הקבוצה התדרדרה לתחתית בור הצואה של הליגה. למאמן הזמני ג'יי בי ביקרסטאף אין את מה שהיה לאביו, וגם ישנה לו קבוצה שאיבדה כוכב (רנדולף), כוכב אחר נפצע (מייק קונלי) ולשלישי נמאס לשחק (מרק גאסול).

ממפיס היא עיר דרומית דומה מאד ללואיוויל בהרבה מובנים, וגם קרובה יחסית, ופיטינו יוכל מדי פעם לקפוץ ללטף את סוסי המרוץ שלו. לממפיס יש סכוי לבחור בדראפט שחקן כמרווין בגלי או דיאנדרה אייטון, ואז אולי מרק יסכים להתחיל לשחק מחדש, קונלי יבריא, ופיטינו יביא עמו רוח חדשה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
MBK
MBK
6 years ago

תודה רבה מנחם
האופניסב רייטינג של יוסטון הוא כרגע הטוב בהיסטוריה פר עונה בודדת.
גולדן סטייט היו 2 עשירות משם העונה שעברה והם במקום הראשון בכל הזמנים עבור עונה בודדת יחד עם הלייקרס של מג’יק ושות׳
אני לא יודע להסביר את זה אבל גם גולדן סטייט הייתה באזור בעונה שעברה וירדה ב 5 המשחקים האחרונים של העונה.
קפלה מניה מאוד חשובה בהצלחה של יוסטון זה פלוס אדיר לשחק עם 2 גארדים מוסרים כמו הארדן ופול.

לגביי ריק פיטנו מוטב לו שיפרוש הוא לא ראוי לאמן בליגה
להוציא לארי בראון אני לא זוכר מאמן שהצליח גם בקולג׳ים וגם ב NBA למעשה בראון היחיד שלקח אליפות ב 2 הליגות ( קנזס והפיסטונס )

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

בקשר לפיטינו, אני מאמין שעתה בסיבוב השלישי הוא יידע שעליו לשנות לחלוטין את אופיו הדומיננטי והדיקטטורי, כי אני מאמין שכדורסל הוא יודע. אבל אולי אתה צודק. זה סתם היה רעיון שבא לי כששמעתי שהוא שכר סוכן למצוא לו "משרת אימון מתאימה".
לא חושב שיוקון ירצו בו אחרי עניין הזונות בלואיוויל.

MBK
MBK
6 years ago
Reply to  מנחם לס

זונות בלואוויל ?!?
הוא יכול להחליף את מומי עם פרוויו לראשון

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  MBK

אגב, אתה צודק שמאמני מלג[בד לארי בראון, אבל הטובים ביותר גם לא ניסו. למה? המשכורות המכללות לא נופלות מאשר ב-NBA (ואפילו טובות יותר) ומשחקים מקסימום 30 משחקים ולא 82 עד 100 ויותר.

מצד שני מתחיל מהפך מהנבא למכללות. אברי ג'ונסון (מיקרווייב) עושה מהפך ממש באלבאמה, ולפט יואינג היתה עונה די טובה בג'ורג'טאון. המשכורות מצויינות ויש בטחון עבודה.

אפלטון
אפלטון
6 years ago

תודה מנחם.
קפלה אכן מאוד חשוב בהתקפה של הרוקטס וכל מה שהם עושים לא יכול לעבוד בלעדיו. מצד אחד זה מרשים מאוד לשחקן בן 23, מצד שני זה תלות מסוכנת בשחקן כל כך צעיר.
החשש העיקרי שלי בפלייאוף, במיוחד מול גולדן סטייט, זה איך קפלה יגיב ויתמודד עם החכמה ההגנתית של גרין, והאם יוכל לשמור גם בהרכבי הסמול בול של גולדן סטייט או שיאלצו להוריד אותו מהמגרש.
הוא מראה שיפור עצום בראייה ההגנתית שלו במהלך העונה. פשוט הולך ומשתפר כל חודש, אבל יותר מהחשש המגוחך לגבי ההופעה של הארדן או פול בפלייאוף, הוא השחקן שאני יותר חושש לגביו.
יהיה מעניין לראות בקיץ אילו הצעות יקבל לחוזה החדש והאם יוסטון יעשו הכל כדי להשאיר אותו או שכמו במקרה פרסונס, לא יתפתו לכל חוזה מופרך.

bobbyכ
bobbyכ
6 years ago
Reply to  אפלטון

השאלה העיקרית היא מה יהיו האלטרנטיבות בשוק לסנטר כמו קאפלה?
בקיץ 2014 הם החתימו את אריזה, שלא היה מבוגר בהרבה מפרסונס, אבל כן בעל ניסיון מוכח כ-sf לגיטימי, על חוזה של 32 מ׳ ל-4 שנים, שזה היה בערך שווה לסכום שקיובן הציע לפרסונס ל-3 שנים.
אם יהיה סנטר עם כישורים דומים לקאפלה, אפילו אם התקרה שלו מעט נמוכה יותר, ובמחיר משתלם – אז מורי בהחלט לא יתפתה להשוות הצעה מופרכת.
אבל אם לא יהיה כזה – מורי כנראה ישווה כל סכום, מופרך ככל שיהיה.

אני מניח שלהחלטה של לברון תהיה משקל לא קטן. מקווה מאוד שיוסטון לא ייצאו בסוף קירחים מכל הכיוונים..

Zivke
Zivke
6 years ago

בחיי שמבין השניים בתמונה הראשונה, אני בוחר בהארדן בתור אנדרייטד לפני קאפלה. אם כבר זה שקאפלה הוא האיש הנכון במקום הנכון גורם לו להיות קצת אוברייטד…

בירדמן
בירדמן
6 years ago

אחת הסיבות שקפלה טוב היא שכריס פול רכז בקבוצה שלו.
היכולת של בלייק גריפין היתה גבוהה יותר כשהוא שיחק עם פול.

השרת
השרת
6 years ago
Reply to  בירדמן

ושל דיאנדרה ושל כל סנטר שאי פעם שיחק לצד כריס פול. צאנדלר היה מפלצת בניור אורלינס לצידו

עגל
עגל
6 years ago

תודה מנחם. להוסיף על מה שאפלטון אמר רק אציין שגבוה כמו קאפלה הוא חלק אינטגרלי מהשיטה של מורי. הוא מחפש שחקנים שייצרו "ריווח בגובה" בנוסף לשחקנים שייצרו ריווח לרוחב 🙂 כלומר ספייסינג כלפי מעלה ולא רק לרוחב המגרש.
הכוונה במילים היפות האלה היא שיש לך שחקן לא בוק כמו מגי אלא קצת יותר טוב שיכול לעשות עם הכדור דברים טובים תחת הסל – לקלוע או למסור לשחקן פנוי לשלשה.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  עגל

אבל 2.08?

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם גובה זה ממש לא הכל. קפלה אמנם 2.08 (עם נעליים) אבל בנוי כסנטר. מוטת הידיים שלו היא 2.25 ס"מ. סטיבן אדאמס לצורך העניין עם מוטת ידיים זהה בגובה 2.13 ס"מ.
להשוואה, ריאן אנדרסון בגובה זהה לקפלה, עם מוטת ידיים של 2.05 ס"מ.
בכל זאת קפלה עדיין מתקשה מול סנטרים חזקים שיכולים לדחוף אותו מחוץ למיקום, למרות שמאוד שיפר את החולשה הזו ועבד המון בקיץ על הוספת מסה והתמצאות ברחבה.

מחפצה מנמצה
6 years ago

צודק מנחם, לא רק שאין סנטר נורמלי בווריורס בהשוואה לקאפלה , יותר מזה, כשפקוליה על המגרש זה כמו לשחק עם ארבעה שחקנים בלבד. אני מעדיף את ג'ק אולי מסקרמנטו ואפילו את עופר פליישר .

הנה היילייט של זאזא מהמשחק האחרון

https://youtu.be/TH9Xiz7sdYo

Berch
Berch
6 years ago

מעורב מצויין
מה שנראה לי שיקרה זה שהניקס יחתימו אותו ל 12 שנה……
דבר ראשון הוא יעיף את פורזינגיס
וישתין לו על הלוקר
להפגין דומיננטיות….. 🙂

חכם קאטו
חכם קאטו
6 years ago

פתאום חשבתי, הדראפט הזה הולך להיחשב לאחד הטובים אי פעם. אם פולץ לא יחזור לעצמו, הוא חופשי ירשם בהיסטוריה כאחד הבאסטים הגדולים.

Benjo
Benjo
6 years ago

אחלה מעורב. מצפיה במשחקים של יוסטון עם רפרוף על הנתונים של קאפלה היתה לי תחושה שהוא ממש ה x factor בקבוצה הזאת. הנתונים שהבאת פה לגמרי סוגרים לי לפחות את הפינה . אלה נתונים שאין טעם להרחיב עליהם ואין מקום להתווכח עליהם. אי אפשר להציג אותם כפחות ממצוינים.
סנטר טוב זה פועל נקיון שמנקה את כל הלכלוך של יתר השחקנים עושה סדר בבלאגאן . זה חיוני במיוחד לקבוצה כמו יוסטון שזורקת הכי הרבה מהשלוש כלומר חלק גדול מהזריקות

Benjo
Benjo
6 years ago
Reply to  Benjo

(המשך) חוזרות כריבאונד. כשאתה מתכנן קבוצה שתזרוק בעיקר שלשות אתה לוקח בחשבון שזו הזריקה עם אחוז ההחטאות הגביה ביותר (גם כשקולעים אותה טוב) ולכן אתה חייב סנטר שוב בקרבות שם. קאפלה לא טוב. הוא מעולה. ודרך אגב אני לא מתווכח עם הטענות היפות שאנשים העלו פה שליד הארדן ופול קל לפרוח. יכול להיות שיש בהן צדק ושזה סוג של סימביוזה. תודה רבה מנחם.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago
Reply to  Benjo

כמובן שבחיים צריך גם מזל, והמזל של קפלה הוא שהוא הסנטר של שני כוכבים כהארדן ופול

Benjo
Benjo
6 years ago
Reply to  מנחם לס

מה שנקרא "קצת" מזל… 🙂

Shaq
Shaq
6 years ago

מסכים לגמרי! קאפלה אנדרייטד לגמרי ביחד עם קאנטר ונורקיץ' הסנטרים המשתפרים של השנה, שחקן חשוב מאוד לרוקטס.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
6 years ago

מסכים לגבי קאפלה. הוא נותן להם את הדבר הנוסף

אבי
אבי
6 years ago

גארי האריס יותר אנדרייטד מקאפלה