הנגרייה-חלק ג'/ שמעון טבדי

אחרי שבפרקים הקודמים במסענו לחיפוש נגרים טיילנו בניו זילנד וגרוזיה כעת אנו נוחתים בצרפת.  מיהו הנגר הצרפתי הטוב מכולם ב-NBA? ניחשתם נכון, ג'ואקים נואה.

 

נואה נולד ב-25 בפברואר, 1985 בניו יורק, ארה"ב ועבר להתגורר בפריז משנת 1988 עד חזרתו לניו יורק בשנת 1998.

נואה הוא נצר למשפחת ספורטאים החל מסביו הקמרוני זאכרי נואה שהיה שחקן כדורגל (גם סוג של נגר-בלם) בליגה הצרפתית בסדאן ואף זכה עימה בגביע הצרפתי בשנת 1961 ולאחר מכן באביו יאניק נואה שחקן הטניס שהיה בשיאו מקום 3 בעולם בשנות ה-80. אימו היא ססיליה רוד, מיס שוודיה וסגנית מיס יוניברס 1978. הגנים לא פסחו גם על אחותו, הדוגמנית ילנה נואה שאף כיכבה בפרסומת של פפסי.

כנער צעיר הוא שיחק בשלושה תיכונים שונים: United Nations International School, Poly Prep Country Day School,ו- Lawrenceville School.

קפיצת המדרגה הראשונה שלו הייתה ב-11 ביולי, 2003 בשנת הג'וניור שלו בתיכון בטורניר Adidas  ABCD camp כאשר נבחר לשחקן המצטיין בטורניר בן ה-4 ימים ונכנס לתודעת הסקאוטים בצורה רצינית. בשנתו האחרונה בתיכון הוא הוביל את תיכון Lawrenceville לאליפות מדינת ניו ג'רזי כאשר ניצח בגמר את תיכון St. Benedict וכוכבה ג'י אר סמית בתוצאה 90-68.

See the source image

 

עם סיום עונת התיכונים האתר Rivals.com המתמחה בשחקני תיכונים דירג אותו במקום ה-75 במדינה. נואה בחר ב-2004 להצטרף למכללת פלורידה גייטורס ומאמנה דאז בילי דונובן וקיבל מלגת ספורטאי. עונת הפרשמן שלו (2004-05) לא הייתה מזהירה והוא סיים אותה עם ממוצעים של 9.4 דק, 3.5 נק, 2.5 ריב ב-29 משחקים. שנה לאחר מכן הוא כבר השתלט על החמישייה כאשר לצידו כיכבו אל הורפורד וקורי ברואר והעמיד ממוצעים של 24.9 דק', 14.2 נק, 7.1 ריב', 2.4 חס' ב-39 משחקים שסייעו לפלורידה לזכות באליפות המכללות הראשונה בתולדותיה כאשר בסיום אותה עונה הוא נבחר לשחקן המצטיין של הפיינל פור עם הופעות של 26 נק, 15 ריב, 5 חסימות מול המדורגת ראשונה וילאנובה ו-16 נק, 9 ריב ו-6 חסימות בגמר מול UCLA. אותה עת מניותיו היו בשמיים והוא הוכרז להיות בחירה טופ 5 בדראפט 2006 אחרי שהצהיר שיכנס לדראפט (יחד עם הורפורד וברואר) אולם לאחר התייעצות משותפת ביניהם החליטו שלושתם לשחק עוד שנה ולהביא ריפיט לגייטורס והודיעו על כך בחגיגות האליפות. עונתו השלישית המשיכה היכן שהסתיימה השנייה עם 40 משחקים, 25.9 דק', 12.0 נק, 8.4 ריב, 2.3 אס, 1.8 חס' , בחירה לחמישיית העונה השנייה במכללות ועוד אליפות לאמתחתו לאחר ניצחון על אוהיו סטייט של מייק קונלי וגרג אודן. נואה יחד עם 2 חבריו הורפורד וברואר הכריזו יחד על הליכה לדראפט 2007.

See the source image

נואה נבחר במקום ה-9 בדראפט 2007 ע"י השיקאגו בולס לאחר 2 חבריו שנבחרו במקומות 3 ו-7.  עונת הרוקי בגיל 22 הייתה שנת הסתגלות לא קלה עבור נואה כולל סכסוך עם צוות המאמנים ובעיקר עם עוזר המאמן של ג'ים בוילן רון אדמס שבעקבותיו הושעה. עם זאת הוא קיבל הזדמנות לא קטנה עם 74 משחקים (31 בחמישייה) ו-20.7 דק' בהם תרם 6.6 נק עם 5.6 ריב.

בוילן פוטר בסוף אותה עונה והוחלף ע"י ויני דל נגרו וחודשיים מאוחר יותר הבולס בחרו בבחירה הראשונה בדראפט 2008 את דריק רוז. עתיד ורוד היה אמור להיות באופק של נואה והבולס אך גם בשנתו השנייה לא חל שיפור דרמתי ביכולתו ותרומתו למרות ששיחק 4 דק' יותר לעומת עונת הרוקי, ממוצעיו נשארו פחות או יותר זהים.

קפיצתו הגדולה החלה בעונתו השלישית (2008-09) תחת המאמן ויני דל נגרו כאשר עלה לכ-30 דק לערב בהם תרם 10.7 נק, 11 ריב, 2.1 אס, 1.6 חס' והחל לבסס עצמו כשחקן משמעותי שמשחק הגנה חזקה, מרביץ, קופץ ומקפץ, מוסיף אנרגיה והאסל (בקיצור נגר טוב). עם סיום אותה עונה הבולס פיטרו את דל נגרו ומינו את  מאמן ההגנה הטוב בליגה דאז טום תיבודו.

תחת תיבודו ב-4 העונות הבאות הגיע נואה לשיא הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם כאשר העמיד דאבל פיגרס בנקודות בכל עונה ובריבאונדים (3 מתוך 4 העונות) וניפק שיאי קריירה באסיסטים וחסימות, נבחר פעמיים למשחק האולסטאר והפך לאחד משחקי ההגנה הטובים בליגה כאשר השיא היה בעונת 2013-14 בו נבחר לשחקן ההגנה של העונה ולחמישיית העונה הראשונה. אותם שנים גם היו שנות הזוהר של הבולס מאז ימי מייקל ג'ורדן והתקווה של המזרח מול לברון ג'יימס שלקח את הכישרון שלו לפלורידה אולם ב-28 באפריל 2012 במשחק הפלייאוף מול פילדלפיה כאשר הבולס ביתרון 12 ועם דקה וחצי לסיום דרק רוז חודר לסל והסיפור שלו, של הבולס, ושל תיבודו מסתיים למרות פריחת נואה בשנתיים שלאחר מכן.

See the source image

אחרי כל שיא בא הנפילה והחל מעונת 2014-2015 נואה נמצא בהתרסקות וצולל מעונה לעונה יותר ויותר ביכולתו. השאלה שעולה היא מה גרם לירידה כה דרסטית ביכולתו של נואה אחרי עונת שיא? הוא לא היה זקן (בן 29), לא קיבל כבר חוזה שמן (בסוף 2016 סיים חוזה), לא היו סכסוכים עם חברי קבוצה שידענו עליהם. אחת הסיבות היא שהוא עבר ניתוח ברך לפני תחילת העונה והדבר היקשה עליו מאד והיה קשה לו לחזור לכושר, כמו כן מסתבר  שבמשך הרבה זמן (גם שהכל היה ורוד) היו סכסוכים בין השחקנים ל-GM גאר פורמן המחזיק בתפקידו משנת 2009 כאשר שיא הסכסוך הגיע בעיקר בעונה שלאחר מכן וסלל את דרכו של נואה מהבולס. אחד השחקנים הבולטים שהיו מסוכסכים עימו היה נואה. תיבודו היה בזמנו הגשר בין השחקנים למנג'ר וקיבל כבוד רב מהשחקנים כי הוא הציג להם גישה של "אנחנו נגדם" אך גם מעמדו של תיבודו החל להיות מעורר באותה עונה ומפה התגלגל כדור שלג כאשר פורמן ניקה את כל האורווה במהלך השנים הבאות.

עם סיום אותה עונה תיבודו פוטר וזה היה הקש ששבר את גב הגמל כאשר השחקנים הותיקים היו נגד הויברג שנחשב כאיש של פורמן והאמינו שהוא ואחד העוזרים מדווחים הכל לפורמן, נואה גם סופסל ע"י הויברג והיה ברור לכל להיכן זה הולך. את עונתו האחרונה בבולס סיים עם כ-22 דק בהם הוא מפיק 4.3 נק ב-38% מהשדה (שיא קריירה שלילי עד אז) ו-8.8 ריב. עם סיום חוזהו נואה חתם בניקס.

אחרי חתימה בקבוצה כמו ניקס קל להסביר את ההידרדרות, חוסר חשק, חוסר מוטיבציה וחוזה שמן שבא בזמן בקבוצה בלי שאיפות בגיל 31 זה זמן מצויין לפרוש עם מזומנים בבנק (אין ספק שהניקס יודעים לקנות מניות בשיא).

נואה העמיד בניקס שנה שעברה ממוצעים של 5 נק, 8.8 ריב, בכ-22 דק תוך 46 משחקים והעונה הספיק לשחק 7 משחקים בלבד בהם תרם כ-6 דק משחק עם 1.7 נק והספיק להסתכסך עם צוות האימון וההנהלה וכרגע מושעה מהקבוצה.

See the source image

נואה לאן?

גיל 32 זה כבר לא גיל שממריאים ממנו (אלא אם כן אתה לברון ג'יימס) והנגר נמצא בשלהי הקריירה, תוסיפו לזה את אחת הזריקות הכי מכוערות בהיסטוריה (שון מריון עדיין מספר 1), אחוזי עונשין של 43%-50% ב-3 העונות האחרונות, דעיכה בכל נתון אפשרי, דעיכה בבלוטות החשק, מיצוי עצמי בעבודה בנגרייה עבור נגרייה ללא שאיפות ותגלו שהעתיד נראה אפור ודועך. אני בטוח שצייד הנגרים תיבודו בקשר טלפוני איתו ומעוניין לצרף אותו למיניסוטה, אולי נראה את נואה הופך לזאב בפלייאוף הקרוב או הבא?

See the source image

 

כמיטב המסורת נסיים עם בדיחה על צרפתים:

 

How do you keep a French person from crashing your party?

Put a sign up that says "no nudity

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יונתן
יונתן
6 years ago

כבדה, אתה מטומטם שאין דברים כאלו

הערבי
הערבי
6 years ago

נואה זה לא נגר זה שחקן עבר…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
6 years ago

תודה רבה, פוסט מושלם.

נגר על, שהצליח להוות עמוד תווך (עמוד עץ כמובן) לקבוצה רצינית למשך מספר עונות ומקסם את יכולותיו בשתי ידיו השמאליות.
בשיאו נתן הגנה, התלהבות ויכולת מסירה מרשימה.

אחד מנגרי היוקרה הגדולים בהיסטוריה, אם לא הגדול שבהם.

שאול
שאול
6 years ago

1+

Smiley
Smiley
6 years ago

השחקן היחידי שהזריקה הכדור מסתובב לו כמו טורנדו, על הצד.
היה פייטר אדיר לפני שהפציעה גמרה אותו.
משום מה גם נראה שהוא לא באמת הוסיף אספקטים התקפיים לארסנל שלו ופשוט התבסס על הגנה ואנרגיה.

אפלטון
אפלטון
6 years ago

תודה אחלה פוסט שמעון.
איך יצא כזה מכוער עם כאלה הורים?
היה שחקן X פקטור בשיקגו ובקולג', בתפקיד הנגר המשוגע.
מעניין אם יעשה ביי אאוט הקיץ האם יבחר ללכת לדונובן או לת'יבודו לשחזור ימי קדם.

יאניס
יאניס
6 years ago
Reply to  אפלטון

יעשה ביי אאוט? ואווו כמה חסר הבנה אפשר להיוצ

שאול
שאול
6 years ago
Reply to  אפלטון

הוא לא מכוער. רק שערו והתספורת שלו מכוערים!

אבי
אבי
6 years ago

חצי מהסנטרים בליגה נגרים אוברפידיים

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

פוסט מצויין על אחד משחקני הנשמה הגדולים שהיו בליגה שסבל מחוסר קליעה ומפציעות. אחרת היה יכול להיות נכס לכל קבוצה עד היום. אני זוכר אותו עוד מאוניברסיטת פלורידה. איזה קנון הוא היה!
אני לא בטוח אם הייתי מגדירו כנגר. זה נעניין של טעם.

Berch
Berch
6 years ago

גם אני לא חושב שהוא נגר קלאסי
אבל הפוסט מצויין בלי קשר 🙂

שעיה
שעיה
6 years ago

נגר זאת מחמאה לנואה

Shaq
Shaq
6 years ago

טור מעולה!
אני מת על נואה למרות שהוא אחד האויבים הגדולים של לברון הוא שחקן נשמה שנותן את הכל בהגנה (לפעמים יותר מדי), חבל שדעך, מדהים שעד לפני כמה שנים היה מועמד לMVP…

צביקה
צביקה
6 years ago

גם מגן מעולה גם בעל יכולת מסירה מצויינת. באמת רק פסיכולוגיה והניקס יכולה להסביר איך הוא ככה נפל ביכולת. אני מאמין שבקונסלטלציה הנכונה הוא עוד יכול לתת כמה שנים טובות, כי יש לו הבנה של המיגרש וחוש, והוא יכול לתת 20 ומשהו דקות מאוד מאוד יעילות מהספסל בכל קבוצה.

amitlahev
amitlahev
6 years ago

פוסט מצוין! שחקן די גמור למען האמת אבל אם יתאושש יכול להיות רול פלייר של אלופה.