מעורב אמריקאי: גולף, הוליווד, כדורסל / מנחם לס

המאסטרס באגאסטה: כשהשופטים לא יודעים את החוקים

משך יומיים רצופים הלכתי איזה 10 מייל ברגל על הגבעות והשבילים, הגשרים על האגמים, ועצי המנגוליה האדירים של משטח הגולף היפה בעולם, בטורניר החשוב מכולם – המאסטרס באגאסטה. ניסיתי לעקוב אחרי טייגר וודס, ולפני כן בשעות הבוקר הלכתי 5 חורים עם הסנסציה הסינית, הילד בן ה-14 גואאן טיאנלנג, ששלשום נענש בחבטה אחת שנוספה לטוטאל שלו כי בדרך נעצר לשוחח עם אחד הבוסים של הגולף האירופאי, וביזבז יותר מדי זמן עד שהגיע לגרין.  הוא עשה את ה-CUT, והיום, היום האחרון, הוא יושב על 225 חבטות עם שלושה ימים של 73, 75, ואתמול 77 כשהוא לא מצליח לעשות אפילו בירדי אחד. אבל הוא לא אחרון מאלה שעשו את ה-CUT: ישנם שניים מאחוריו.

אחרי יומיים של הליכות בנות קילומטרים כשרוח די עזה מנשבת לעתים, ונסיעות של 1:30-1:45 הביתה, נשברתי. אתמול החלטתי לשבת ביציע העתונאים וה-VIP'S בחור ה-18, אך עם כל הטלוויזיות שברשות כל אחד מאיתנו כמובן שעקבתי אחרי הכל. המובילים בינתיים הם ברנדט סנדקר האמריקאי, ואנג'ל קבררה הארגנטינאי, הנראה יותר כזבן בדליקטסן ברח' אבן גבירול משחקן גולף עולמי. הוא מעשן נון-סטופ, אוהב את הטקילה המכסיקנית שלו, מתגאה בכרסו הגדולה, וחובט כדורים פשוטים, בלי הצגות, והוא מועמד כמובן לנצחון. לשניהם 209 חבטות עם 3 מתחת לפאר אתמול (69). אחריהם שלושה אוסטרלים, וטייגר וודס הוא שמיני עם 213.

אבל טייגר וודס היה יכול להיות היום עם 211, עם סכוי מצויין לנצח, אילולא דפקו לו עונש של פלוס שתי חבטות על 'הטלת כדור' בלתי חוקית. ביום ששי טייגר חבט בחור החמישי כדור נפלא שפגע במוט הגומה, ומהמוט הכדור קיפץ למים. במקרה הזה עושים "DROP" של הכדור מהמקום שהחבטה נילקחה. כל העולם ראה ויודע את זה. במקרה הזה אתה מקבל "עונש" של חבטה נוספת (1+), מטיל את הכדור מהמקום בו החבטה שבגללה הכדור צלל במים, והמשחק נימשך.

אז מה קרה? אחד מ-30 המיליון שחזו בטורניר בטלוויזיה צילצל למנהלי הטורניר ואמר שטייגר הטיל את הכדור שני מטרים מהמקום האורגינלי. הבוסים בדקו בטיווי, ראו שהאלמוני-פלוני צודק, ונתנו לטייגר ברירה: או לפסול את עצמו או להוסיף שתי חבטות (2+) לטוטאל שלו. ג'נטלמן בריטי היה פוסל את עצמו, אבל טייגר – שהוא טייגר – החליט לנמשיך את הטורניר עם העונש. תארו לכם שבמשחק כדורגל במונדיאול (והמאסטרס, בגולף, הוא בעל אותה חשיבות מלבד זאת שהוא נערך כל שנה) איזה אוהד מנורווגיה היה מצלצל להנהלת המונדיאול ומודיע להם שבטיווי הוא ראה נגיעת יד של שחקן  (לפני שהוא פרץ לרחבה והבקיע שער) שהשופט החמיץ, וההנהלה היתה מבטלת את השער.

עם טייגר הטיווי לא זז ממנו לשנייה. עם 100 השחקנים האחרים לאיש אין מושג מה הם עושים בדיוק, מלבד הקהל העומד 100 מטרים מהם. אבל זהו משחק "ג'נטלמני" וכל שחקן הוא השופט של עצמו. הבעייה היא שהשופטים בעצמם לא ידעו מהו החוק במקרה שהכדור נחבט 2 מטרים מהמקום בו היה צריך להיחבט (במקרה של טייגר ה-2 מטרים אפילו לא היו לכיוון הגומה, אלא הצידה. וכשאתה 170 יארדס מהגומה, מה זה משנה אם אתה 168 או 172? אבל גולף זה גולף, ו-"הכוהנים הגדולים" השולטים בו הם מלכי הארץ. הבעייה עם גולף הוא ספר החוקים העבה פי שניים מהתנ"ך עם חוקים מחוקים מארץ הזימבורי. חוקים משניים לחוקים, וחוקים משולשים מהחוקים המשניים. סט שלם שכולו RIDICULOUS של "עשה" ו-"אל תעשה". האמת – כפי שראינו אתמול – היא שאפילו ה-OFFICIALS של הטורניר לא יודעים את החוקים. השופטים חזו ב-DROP של טייגר, החליטו שהוא בסדר, והירשו לו לחתום את סך חבטותיו ביום השני. אתמול בבוקר טייגר מקבל צלצול מהסוכן שלו. צלצול ב-7 בבוקר הוא לא צלצול טוב. "ישנה בעייה עם ה-DROP" הוא אומר לטייגר.

אחד החוקים בגולף הוא שאם שחקן לא יודע את החוק והוא מבקש הסבר והחלטה מהשופט, והשופט נותן לו "אוקיי" שגוי, השחקן הוא זכאי אפילו שההחלטה שגוייה. זה בערך מה שקרה עם טייגר. אמש בטיווי שוחחו על כך דשעות כאילו גורל העולם היה תלוי בהחלטה על ה-DROP. טייגר למעשה ביקש רשות ל-DROP שניים או שלושה מטרים מהמקום בו נחבטה החבטה שהעיפה את הכדור לאגם, והשופט נתן לו את ה-OK. הוא היה צריך לאסור את הזזת המיקום בשני מטרים, אבל טייגר קיבל רשות, ולפני שחתם את מספר חבטותיו ליום השני הוא בדק שנית עם השופטים בחדר בקרה, וקיבל OK לחתום את מספר חבטותיו.

בשבת בבוקר, כשהתגלתה הטעות, האנליסטים בטיווי שהם צווארונים הדוקים החושבים שהם שופטי בית המשפט העליון של העולם – והדפוק שבהם הוא ברנדל צ'מבלי – טענו שטייגר חייב לפסול את עצמו ולצאת מהטורניר. "אם הוא לא יעשה זאת, הדבר ירדוף אחריו משך כל הקריירה שלו…". אני לא שמעתי שטות גדולה מזו. גולף הוא משחק כזה שמרני, אדוק, ואורטודוקסי שזה ממש הופך כמה מקרים לשימצה ובדיחה. הנה מקרה שקרה ללוקאס גלובר ביום ששי, והייתי לא רחוק משם. לא ידעתי בדיוק מה קורה אבל ראיתי מהצד השני של המשטח התקהלות של אנשים. גלובר חבט מהטי כדור שיצא מהפיירוויי ונחת בין כמה עצי ענק כשכל המשטח מכוסה עלים. גלובר לא רצה לעשות דבר לפני שמגיע שופט. הוא שאל "מה יקרה אם אעמוד על העלים, והעלים ינועו בגלל צעדי, ויזיזו את הכדור?" עכשיו תחשבו על זה: כשכדור גולף בגודל כדור פינג פונג אבל כבד פי 565 ממנו  (זה בדוק; כי הוא מלא במין תערובת עץ במקום אוויר) מונח בתוך ערימת עלים כשרק חצי ממנו נראה לגלובר, והוא צועד להגיע למקום החבטה, כמה העלים יכולים להזיז את הכדור? שני מילימטרים במקרה הטוב? והוא היה 210 יארדס מהגומה. עמדו שם ודיסקסו את המצב – גלובר, שני שופטים, והגרמני ברנרד לנגר, בן זוגו למשחק. השופטים שינו דעתם שלוש פעמים. לנגר הביע דעתו. גלובר שאל ושאל, עד שהוא קיבל רשות לצעוד לעבר הכדור, ואם הוא יזוז טיפה "SO BE IT". העסק עם העלים לקח איזה עשר דקות כאילו גורל העולם תלוי בכך.

בקשר ל-"הדבר ירדוף אותו עד סוף הקריירה…" הבוקר חשבתי מה יקרה אם טייגר מנצח את הטורניר היום? זה יהפוך לויכוח שווה בגודלו לשיא ההום ראנס של בייב רות' בניגוד לשיאי היום בגלל ההבדל במספר המשחקים.

אוקיי, אני זז למאסטרס ליום האחרון.

 

למה לחכות? אפשר כבר לתת לקנטקי את אליפות המכללות של 2014

אני לא יודע אם קבוצת הכדורסל של אוניברסיטת קנטקי המתארגנת לאט לאט שייכת ל-NCAA או המקום המתאים לה יותר הוא אחד משלושת אזורי המזרח של ה-NBA. שני התאומים – הם כבר נקראים "SUPERTWINS" – אהרון ואנדרו הריסון חתמו "LETTER OF INTENT" (המסמך הרשמי בו מודיע מקבל מילגה על בחירת האוניברסיטה אליה הוא החליט להצטרף) עם אוניברסיטת קנטקי. היום USA TODAY שבחירתו נחשבת ליקרתית ביותר הציב את קנטקי כמכללה מס' 1 בכדורסל לשנת 2013-4. הם הודיעו כבר למפרע שהם חתמו עם קנטקי ויהיו שם סטודנטים טובים וממושמעים לשנה אחת, שלאחריה הם בונים על שתי בחירות לוטרי בדראבט של 2014 עם עדיפות בין 1 ל-5.

המכללה מס'  2 לפי הפרשמנים החדשים המחגיעים, ומה נשאר מקבוצת 2010  היא מישיגן סטייט, מס' 3 דוק, 4 לואיוויל, 5 אריזונה, 6 ממפיס, 7 אוהיו סטייט, 8 סירקיוז, 9מרקט, 10 פלורידה.

אין אפשרות להבדיל ביניהם אלא אם כן הם עומדים אחד ליד השני כי אהרון הוא 1.95 ואנדרו הוא 1.97. הם תאומים זהים עם העדפות מוסיקה שונות והעדפות סרטים שונים, אך אם לא יגלו לך, לא תדע, נכון אחא? אבל אם אתה רואה אותם משחקים, ההבדלים מתבררים: אהרון הוא קלעי, השוטינג גארד מס' 1 בתיכונים לפי RIVALS.COM עם גוף של NBA, זריקה של שחקן NBA בשל, ואאורה של שחקן המסתכל על 20 נק' למשחק כמינימום מחלט. הוא ניבחר לחמישיית התיכונים הראשונה של מקדונלד. אנדרו, צעיר בדקה, הוא הפליימייקר, אפילו שהוא גבוה יותר. הוא מס' 1 במכללות באתר RIVAL.COM – החשוב ביותר בדרוג שחקני תיכון. גם הוא בחמישיית האול-אמריקן של מקדונלד. שני האחים עובדים כבר חמש שנים עם ג'ון לוקאס, שחקן ה-NBA ומאמן NBA לשעבר ביוסטון, שלמחנות האימון שלו הגיעו בקיץ שעבר ג'יי אר סמית', אריק מיינור, דאנדרה ג'ורדן ורבים אחרים.

כפי שידוע לכולנו קנטקי הפסידה לפני שנה (בדראפט של 2012) את כל החמישייה שלה, ושחקן ששי, ל-NBA. ג'ון קליפרי הביא 7 פרשמנים חדשים שחשבו ששוב ייבחרו בדראפט של 2013, אך כרגע נראה שרק אחד מהם ייבחר – הסנטר/פאור פורוורד נרלנס נואל.  לכוכבי 2012-3 מגיעים ששת משחקני התיכונים הטובים ביותר בארה"ב:

ג'וליוס רנדל: פאור פורוורד מהתיכון פרסטונהוד כריסטיאן. ה-2.08 מ' הזה  היה השחקן המוביל של הנבחרת המוזהבת של ארה"ב מתחת לגיל 18 באליפות FIBA כשהוא קולע 14.9 נק' עם 6.6 ריב' למשחק באליפות העולם. ב-12 של מקדונלד אול אמריקה.

ג'יימס יאנג: גארד/סמול פורוורד מרוצ'סטר היי. היה "שחקן השנה" במישיגן עם 27.2 נק", 16.0 ריב', 5.7 אס', ו-5.2 גניבות למשחק, ואליפות התיכונים במישיגן. בחמישייה של אול אמריקן של מקדונלד.

דקארי ג'ונסון: הסנטר ממונטוורדה אקדמי בפלורידה (ששמעתי עליו כבר לפני שנתיים). ה-2.11 מ' הזה בן ה-17.5 ממשיך לצמוח. כולם משווים אותו ואת משחקו לדמרכוס קאזן – בלי השגעונות. באול אמריקן של מקדונלד.

מרכוס לי: פאור פורוורד  מדיר וואלי היי בקליפורניה, גובה 2.08 עם השוואה חיובית מאד לדריק וויליאמס ממינסוטה. באול סטאר של מקדונלד.

42 

ביום חמישי בערב הסריטו בפנינו העתונאים וה-VIP'S את הסרט "42" על חייו של ג'קי רובינסון. חזיתי בעשרות סרטי בייסבול, והסרט הזה ללא ספר יתפוש מקום בין חמשת הגדולים אי-פעם. גדולת הסרט היא שעשו ממנו אוטנטי כמה שיכלו. אכתוב עליו השבוע בהזדמנות אחרת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. אז ככה , השופטים לא קיבלו טלפון אלא עלו על הבעיה ישר, הטעות היתה שלא החליפו איתו מילה ונתנו לו לחתום על הכטיס עם הטעות.
    ובנוגע לעבירה – היו לו שתי אפשרויות , או לשים את הכדור מעבר לאגם בקו דמיוני מהיכן שהוא נכנס , ובמקרה זה יכל לשים בכל מקום על הקו הדמיוני, או להכות מאותו מקום בדיוק, הבעיה היתה שהוא בחר באופציה השנייה אבל לקח את הכדור חצי מטר (הראו בטלויזיה ואין שם שלושים סנטימטר ) אחורה, על זה כל הסיפור!!!

  2. מנחם, כל מה שכתבת על טייגר שגוי לגמרי (אפילו בשעה שצלצלו אליו לא דייקת, זה היה 8 בבוקר). כשהכדור פגע במוט ויצא החוצה יש שלוש אפשרויות לעשות דרופ ולא אחד. אפשר לעשות במקום שהכדור הקודם היה, אפשר לעשות בקו ישר לדגל ואפשר בשטח שמיועד לכך. טייגר חשב שהוא עושה דרופ מספר 2 אבל למעשה לא ידע את החוקים.

    טייגר לא שאל אף אחד מהשופטים מה צריך לעשות (למרות שיכל לעשות את זה) והשופטים לא חשבו שהצופה צדק אלא בדקו את הדרופ ומצאו אותו תקין ולא 2 יארד מאחורי הכדור הקודם. רק בגלל שטייגר אמר בראיון שהוא לקח 2 יארד אחורה אז התעוררה הבעייה.

    השופטים ידעו מצוין מה החוק והבעייה התעוררה רק בגלל שהוא חתם כביכול על תוצאה שהיא לא נכונה וזה מחייב פסילה. אבל בגלל שהשופטים לא ראו בהתחלה שום בעייה עם הדרופ שלו הם אישרו את התוצאה ולכן השחקן לא יכול להפסל כי הוא עשה את הדברים בתום לב. פסילה בכלל לא עמדה על הפרק וכל הרעיון שהוא יפסול עצמו מגוחך. העונש המתאים הוא 2 חבטות ויש חוק חדש שנכנס לתוקפו לפני שנתיים שאומר שבמקרה של חתימה על כרטיס שגוי בתום לב לשופטים יש שיקול דעת לא לפסול את השחקן וזה בדיוק מה שקרה פה.

    אין לי מושג מאיפה הבאת את זה שהוא ביקש רשות לעשות דרופ או שאל מישהו לפני החתימה. הוא לא שאל אף אחד ואלמלא הראיון שלו בטלביזיה אף אחד לא היה יודע שהדרופ שלו היה לא חוקי (מה ששוב מוכיח שזה נעשה בתום לב כי מי ירצה להפליל את עצמו?). השופטים כבר עלו על זה בלילה אבל מכיוון שהוא ישן חיכו עד הבוקר כדי ליצור איתו קשר. זה כל הסיפור ורצוי לדייק בפרטים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט