מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

עברו 11 יום מאז ה'מעורב' האחרון שלי. לא קל להיכנס לעניינים מחדש, אבל אנסה. כמובן שקראתי וראיתי חלקי משחקים בטיווי, אך לא כתבתי, וזה כיף לחזור. אז אני כותב על זה ועל זה, עם דגש מיוחד על קובי, ואולי גם הלייקרס שממש מפתיעים לטובה, שעבורי זה לרעה. אז יאללה, לעבודה.

1. ויקטור אולדיפו השחקן המשתפר שלי

מאמר דומה לזה הופיע בלארי ספורטס, ואני מסכים איתו בהחלט. אני לא רואה שחקן אחר מלבד ויקטור אולדיפו לתואר ה-MIP של העונה.

הוא הגיע לאינדיאנה מאוקלהומה סיטי בטרייד של פול ג'ורג' וכולם חשבו אז במדינת התירס שזה הסוף של הפייסרס. ובכן, הוא משחק העונה את הכדורסל הטוב מאז הגיע לליגה עם שיפור גדול בכל הקטגוריות (קליעה 24.6 נק' למשחק, 5.4 ריב', ו-4.3 נאס', והוא מוביל את הליגה עם 2.2 גניבות למשחק). השוו את הישגיו העונה לטבלה המצורפת, ואם אתם בוחרים במישהו אחר ל-MIP חייבים לשנות את שמכם לציפורה, לאה, או חווה. אגב, בחודש שעבר הוא ניבחר לאול סטאר הראשון שלו.

Year Team GP GS MPG FG% 3P% FT% RPG APG SPG BPG PPG
2013–14 Orlando 80 44 31.1 .419 .327 .780 4.1 4.1 1.6 .5 13.8
2014–15 Orlando 72 71 35.7 .436 .339 .819 4.2 4.1 1.7 .3 17.9
2015–16 Orlando 72 52 33.0 .438 .348 .830 4.8 3.9 1.6 .8 16.0
2016–17 Oklahoma City 67 67 33.2 .442 .361 .753 4.3 2.6 1.2 .3 15.9
Career 291 234 33.2 .434 .346 .800 4.4 3.7 1.5 .5 15.9
All-Star 1 0 15.0 .375 .167 .000 2.0 3.0 3.0 .0 7.0

2. אמקה אוקפור? מהיכן הוא הופיע פתאום?

שמעון מחפש נגרים? הנה נגר שהמציא את העץ. הוא זה עתה סיים את ה-10-DAY DEAL השני שלו, והוא השאיר רושם טוב מספיק להחתמה עד סוף העונה (לפי  Shams Charania of Yahoo Sports Twitter link).

הטורקי בן ה-35 הזה שיחק את משחקו האחרון בליגה בעונת 2012-13 אבל אחרי הופעה סולידית ביותר בדלאוור 87'S מה- G-LEAGUE של הסיקסרס, הפליקנס קראו לו SOS לראות אם הוא יכול למלא את מקומו בסנטר של דמרכוס קאוזינס שקרע את האכילס.

התשובה?

הוא יכול.

הוא לא תרם יותר מדי בהתקפה (3.9 נק'), אבל ב-16.2 דק' ששיחק הוא קטף 6.3 ריב' וחסם 2.0, והפליקנס הם 0-4 איתו. הם יצטרכו לשלם לו $374K לזמן שנשאר שהיא המשכורת המינימלית, אבל אני רואה אותם מוסיפים כמה גרושים למשכורתו המינימלית אם הוא עוזר להם להגיע לחצי גמר המערב.

3. קובי בריאנט מכניס 'צדדית' ללאורה אינגראם

בנאום קבלת פרס האוסקאר, קובי לא יכול היה שלא להכניס ללאורה אינגראהם על הביקורת שהיא זרקה בקשר ללברון (ושחקני כדורסל אחרים) שהביעו דעתם בעניינים פוליטיים, כשאמרה שמאחר והם לא "נבחרו" להיות שחקני כדורסל המדברים פוליטיקה, מוטב שימשיכו לכדרר ולקלוע, אבל בקשר לעניינים פוליטיים מוטב שיסתמו את פיהם.

בקשר לסרט הוא הסביר שוב שהסרט היה מבוסס על

“ the emotional journey of having a dream, believing it’ll come true; it comes true, then the realization that you have to wake up from that dream and move on to another.”

אבל אז הוא המשיך:

 “As basketball players we’re supposed to shut up and dribble. I’m glad we do a little but more than that.

אני מחכה בקוצר רוח לתכניתה הערב, ונראה כיצד היא תגיב לדברי קובי. היא בוודאי תאמר שלקובי לא היה כל חלק בסרט, או משהו מסוג זה, אבל היא לא תצליח להעביר את הכדור לחצי מגרשו של קובי. הוא  הכניס לה טוב-טוב.

4. קובי מציע ללייקרס הצעה מצויינת: להמשיך להתפתח ללא הבאת סופר-סטארים

אני מתחיל לדבר כמו אוהד לייקרס. שיהיה. הפסקתי להתרגש מההערות של דדי, גל מגלי לוס אנג'לס, והדוקטור הופמן שלנו הרומזים בשפתם המתגלגלת – בלי לומר זאת קצר וקולע – שבסתר אני אוהד לייקרס. זה יותר מעליב מלהאשים אותי שאני אנטי-טוסיקים (במיוחד גדולים ושחורים, כמו של טניסאית שמוטב שלא אזכיר את שמה).

אז הסירו דאגה מלבבכם. אני לא אוהד לייקרס. אני שונא לייקרס, והגופייה שלהם שימשה עבורי לניקוי הטחורים עד שהתפוררה. כל מה שאני עושה זה להיות המסנג'ר של קובי ולהעביר אליכם את דברו שאני – בתור כותב ספורט אובייקטיבי – מסכים איתה לחלוטין.

בשיחה עם ג'לן רוז מ- (an interview with ESPN’s Jalen Rose) קובי אומר:

You know, the thing about this franchise is that you shouldn’t need recruiting to come in it,” Bryant said. “It takes a special person to want to play for this franchise, and take the pressure that comes along with playing for this franchise. The pressure of following Magic [Johnson]’s footsteps, myself and the dynasty that we’ve had, it takes a special person to do that."

“And if I need to convince you come here, to carry that legacy forward, then you ain’t the one to be it.”

מלבד כל זאת, ראיתי את הלייקרס במשחקיה האחרונים, ואפילו ללא הארט היא שיחקה מצויין עם חבורת צעירים. וכשלונזו חזר לשחק הרמה עלתה לטובה מאד. מה כבר שחקן כפול ג'ורג' יכול לתרום? לדעתי הדבר היחיד שהוא יעשה זה להפריע. אייזיה תומאס הקטן לא נחשב לסופר-סטאר. אין לו את האגו שיש לג'ורג', או לברון, או כל כוכב אחר שעשוי להגיע, והוא כבר השתלב כראוי עם צוות הצעירים.

5. גריק פריק רוצה ללמוד מקובי

הגריק פריק רוצה לשאול את קובי בריאנט אם הוא יסכים להיות מאמנו הפרטי הקיץ.

הוא אמר לאריק נאם   "Antetokounmpo said. “I want to ask him if I can come to L.A. to work with him

כשנשאל למה הוא, למה קובי, הוא ענה שהוא רוצה להעתיק את משחקו של קובי יותר מכל שחקן אחר. "משחקו תפור עלי". הוא יודע שישנן לו כל המעלות הפיזיות להיות סופר-סטאר מיוחד במינו, אבל הוא זקוק למאמן המבין לנפשו, וששיחק משחק דומה לשלו, והשחקן שהוא היה רוצה שיעבוד איתו הוא "THIS LAKERS LEGEND", כדבריו. הוא הוסיף: "זה לא רק דברים פיזיים שאני רוצה ללמוד ממנו. אני רוצה גם שיעורים להעצים את רמת ה-IQ הכדורסלנית שלי והאדם שהייתי רוצה ללמוד ממנו דברים מנטליים ואמוציונליים הוא קובי בריאנט. אני רוצה לקבל ממנו תשובה אם אני עלה-RIGHT PATH".

"אני רוצה לדעת כיצד קובי חשב. אני רוצה לדעת כיצד הגדולים באמת חושבים. אני רוצה גם לדעת אם הוא היה משחק היום כפי ששיחק לפני עשר שנים או אם הוא היה מפתח יכולות אחרות. אני מאמין שהוא ראה אותי משחק ויש לו הרבה מה לומר לי בקשר למשחקי".

קובי כבר ניפגש איתו בעבר והביע דיעה חיובית ביותר על משחקו הפיזי, על יכולתו, ועל גישתו המנטלית למשחק

“. Bryant had high praise for the Bucks star, specifically regarding his skills, intelligence and potential. We’ll now see if he’s interested to take the time to help the 23-year-old develop into a superstar.

 6. מי השחקנים שרובצת עליהם אחריות גדולה ביותר בחודשיים הבאים?

 כמובן שכל שחקן שמשחק בקבוצת NBA הוא חשוב. אבל  בהסתמכות על מאמר ב-FANSIDED חשבתי על שחקנים חשובים במיוחד, אבל אכניס רק בודדים. אשמח אם בתגובות תכניסו עוד שחקנים שיהוו ציר לקבוצתם לכאן או לכאן. לא הטובים ולא הרעים, אלא כאלה שיכולים לשלוח את הקבוצה לגבהים, או למצולות.:

כרמלו אנטוני, OKC

לדעתי כרמלו אנטוני הוא השחקן החשוב ביותר שמשחקו יקבע עד היכן הת'אנדר מגיעה. ראסל ווסטברוק ופול ג'ורג' יהיו טובים מאד, ואדאנס יעשה את מה שהוא יכול ויודע. החידה היא כרמלו. על כתפיו נשענת הת'אנדר לכאן או לכאן. אני לא אומר שכרמלו – אפילו כשהיה בשיאו – היה מספיק לאליפות, אבל כרמלו טוב מאד יכול לעזור לת'אנדר להגיע לגמר המערב. נכון להיום כרמלו הוא מס' 64 בליגה ב-PER (עם 14.4). זה לא יחתוך את החרדל. כשהוא קולע 20 נק' ומעלה הת'אנדר מנצחת פי שניים משחקים מאשר היא מפסידה. כשהוא פחות מ-20 נק' הת'אנדר היא 50-50. על כרמלו אנטוני חובת ההוכחה שהבאתו הייתה כדאית.

ג'מאל מוריי, דנבר 

שחקן השנה השנייה הזה של דנבר הופך במהירות לסופרסטאר של דנבר. אולי עדיין לא סופרסטאר כמו ב -"סופרסטאר", אלא סופרסטאר כמו ב-"סופרסטאר בדנבר". עם פול מילסאפ בחוץ זה החודש השלישי עם פציעת פיסת כף היד, הדגש של משחק דנבר עבר ממשחק אשכרה פרונט-ליין למשחק בו הפרימטר חשוב לא פחות, ומוריי עם ה-16.4 ב-58.5% (טרו %) הפך ל-REAL DEAL. מה שעושה אותו כה מיוחד היא מורכבות היכולות שלו. הוא טוב  בכל כך הרבה דברים! בו תלוי גורל הדנבר, לא רק לעלות מהמקום ה-8, אלא להגיע לפחות לשלב השני.

בלייק גריפין, דטרויט

הוא הגיע לפיסטונס, וכמו במעשה פלא הוא הוביל אותם ל-0-5. מאז שיחקו עוד 8 משחקים והרקורד הוא 6 -2. ז"א שמאז שהגיע הם 6-7, עם 2.5 משחקים מאחורי מיאמי למקום 8 בפלייאוף. דטרויט זרקו עליו את עתידם (ואת כספם). משהו קרה לו ואחרי התחלה מצוינת הוא יורה ב38% דיוק  – חוסר דיוק תהיה הגדרת טובה יותר – וקוטף רק 6 ריב' ב-8 האחרונים, לא מספיק לחלוטין עבור פ.פ. הוא חייב לחזור ל-FORM האול-סטארי שלו, אחרת הוא יהווה את אחת מאכזבות העונה הגדולות ביותר.

קאווי לינרד, ספארס

הידיעה מסן אנטוניו הרחוקה (רחוקה מכאן, לא ממכסיקו) היא שהוא חוזר לשחק לפני סוף חודש מרץ. קבוצתו במקום 6 במערב, רק משחק אחד מהמקום השמיני והאחרון. הספארס איבדה את כל ייחודה. היא איבדה את כל היראה שפעם שידרה לכל קבוצה בליגה.  היא הפכה – אני מצטער לומר – לקבוצה בינונית מכל הבחינות. אפילו אם היא תגיע לפלייאוף ללא לינרד זה לטיול קצר מאד שיסתיים בששה משחקים. היחיד שיכול להצילה, ולהחזיר מעט מה-SWAGGER שהיה לה זה קאווי לינרד. היחזור? היספיק להיכנס לכושר שעשה ממנו את אחד מהשחקנים המפחידים בליגה.

בראדלי ביל, וושינגטון

האם זה ייתכן בכלל שהויזרדס טובה יותר ללא ג'ון וול מאשר איתו? הרקורד שלה הוא 22-26 מאז שניפצע ויותר ויותר אנשים מבטאים את השטות הזאת ללא בושה. אין דרך שהויזרדס טובה יותר ללא ג'ון וול, אבל בעייתה היא שיהיה לה בראדלי ביל כפי שהוא עתה גם עם וול, אחרת היא לא מגיעה לשום מקום. בהיעדרו של וול הוא קולע 22.5 נק' למשחק ב-48% עם 6.8 אס'. הוא חייב לשמור על ממוצעים אלה כשוול יחזור בקרוב, ואם יצליח, הויזרדס יכולה ללכת עמוק בפלייאוף.

קיירי אירוינג, סלטיקס

אנחנו יכולים לדבר על כמה טובים הם הצעירים ג'יילן בראון וג'ייסון טאטום מכאן ועד מספיקווה, מסצ'וסטס, אבל ללא קיירי אירוינג ככוכב זוהר, מצוינותם תיעלם בנהר הצ'ארלס לפני שהספקת לומר M.I.T, אפילו ללא הנקודות. קיירי חייב לשחק ברמת MVP כדי שלבוסטון יהיה סיכוי נגד הקאבס, כי בפלייאוף הקאבס תהיה קבוצה מוכנה. קיירי קולע – נכון ל-5 למרץ – 24.9 נק' ב-49% עם TRUE % של 60.9 שהוא ממש מגוחך (באנגלית RIDICULOUS זוהי מחמאה). עליהם להבטיח קודם כל לסיים את המזרח ראשונים לפני טורונטו כך שלא יפגשו את הקאבס עד גמר המזרח.

אנדרו וויגינס, מינסוטה

תפקידו הנוכחי של וויגינס הוא לדאוג שהקבוצה לא תתרגל להפסיד בהיעדרו של ג'ימי באטלר. התקווה היא שג'ימי יחזור לפלייאוף כי בלעדיו הוולבס לא הולכת לשום מקום, אבל עד שיחזור וויגינס חייב לקחת על עצמו הנהגה – אולי לראשונה בימיו ב-NBA – באם זהו אופיו או לא. עליו לדאוג שהספינה תמשיך לשוט ישר וללא נדנודים רבים מדי, כך שתהיה מוכנה לבאטלר, כשיחזור. ה-18 נק' למשחק חשובות מאד, אבל מה שיותר חשוב הוא להשאיר את חדוות הניצחון שהייתה עם באטלר ולא לשקוע לרצף הפסדים שיהרסו את כל מה שניבנה עד הלום.

ויקטור אולדיפו, אינדיאנה

העובדה שאינדיאנה ללא פול ג'ורג' היא רביעית במזרח היא לא פחות מפלא. הרבה מהקרדיט לאולדיפו שכבר כתבתי עליו. איתו על הפארקט לאינדיאנה יש אופנסיב רייטינג של 112.6, שהוא עליון על זה של הקאבס. על כתפיו נישאת הקבוצה הזאת. זה הרבה לבקש משחקן, וקשה לומר זאת, אבל אולדיפו טוב לפייסרס יותר מאשר היה פול ג'ורג' עם תלונותיו והבעת חוסר הסיפוק שלו. אולדיפו שינה שם הכל, ואני מקווה שתישאר בו אנרגיה לשאת את העגלה עד קו הסיום.

 

אנטוני דייויס, פליקנס

אעשה זאת בקצרה: אנטוני, קאזינס פצוע. הוא לא חוזר העונה. שכח ממנו. עליך להראות שאתה באמת טוב מספיק גם בלעדיו. הביאו לך את אוקפור שקאזינס הוא לא, אבל הוא טורקי בעל ניסיון, והוא ייקח לך ריבאונדים. זה הזמן שלך להראות שאתה יכול, ואני יודע שזה כך עם ה-34.7 נק' (טרו % 64.3!!!) 12.7 ריב' ו-2.7 חסימות למשחק. היו גם היו סנטרים שהיו ציר כל הקבוצה, והסיבה שהיתה אליפות. דוגמאות? לו אלסינדור במילווקי, ביל וולטון בפורטלנד, ושאקיל אונ'יל בלייקרס כשקובי היה בשלבי למידה. העונה הגיע זמנך קודם להבטיח פלייאוף, ואז ריצה עמוקה ככל האפשר.

דוויין ווייד, מיאמי

כמובן שאני ודע שזה TALL ORDER עבור שחקן בן 36 עם ברכיים שנראות כאילו עברו מטחנת בשר. אבל הוא-הוא האדם שה-NO-NAME TEAM הזאת חייבת כדי שיהיה מי שיכניס בראשה שהפלייאוף הוא חובה, ולא רק חובה, אלא שלקבוצה  מ-ג-י-ע  להיות שם, וברגע שהיא שם – ללכת כמה רחוק שכשרונה יביא אותה. תפקידו של דוויין הוא להכניס קצת פילפל לטוסיק של ווייטסייד ולהזיז אותו לרמה שהיתה לו, ושאבדה בחודש האחרון. דוויין לא חייב לקלוע 25 נק' למשחק. הוא לא יכול יותר אפילו אם הוא "חייב". אבל הוא יכול להנהיג את הצעירים הבלתי מפורסמים בקבוצתו להאמין שהכל אפשרי.

דמיאן לילארד

משחקו הפך ל"מגוחך" ממש לאחרונה. "מגוחך" באנגלית, כפי שהברת'רס מכנים משחק שלא מהעולם הזה. בשבעת המשחקים האחרונים (1-6) לילארד קולע 37.2 ב-53% כשהוא יוצר לעצמו את רוב הזריקות, מין ראסל ווסטברוק. אבל איך אומרים החברים שלי מג'קסונוויל? "AS LONG AS IT WORKS". הוא שינה את כל הדינמיקה של משחקו, והפך למין "SELFISH". אבל כשזה עובד, שהאחרים יישחקו משחק קבוצתי. פורטלנד נמצאת ב'שוונג' לא נורמלי שיכול להימשך עמוק בפלייאוף.

כריס פול, רוקטס

הגיע הזמן שכריס פול יוכיח לכל העולם (ולעצמו) שהוא יכול לנצח את "THE BIG ONE". מאומה לא יספיק אלא ניצחון על גולדן סטייט, ואז על המזרחית. אלה הם 4 החודשים החשובים ביותר בכל הקריירה של כריס פול. אני לא מאמין שתהיה לו הזדמנות נוספת טובה כמו סוף העונה הזאת?

לברון ג'יימס, קאבס

אם מג'יק ג'ונסון או מייקל ג'ורדן היו במקומו, הם היו מצליחים לגבש את הקבוצה החדשה ליחידה יעילה ומפחידה ביותר לפלייאוף. לברון שחקן גדול. עכשיו יש לו חודשיים להראות אם הוא גם שחקן עם IQ גבוה. תמיד אמרו שכן ואף פעם לא הבנתי למה. גם במיאמי וגם בקליבלנד היתה לו תחמושת רצינית. הפעם התחמושת ירוקה. נראה אם הוא יכול – יחד עם טיירון לו – להפכה לקבוצה רצינית שתגיע מול הגולדן סטייט או הרוקטס עדיין האנדרדוג, אבל אנדרדוג עם סיכוי ריאלי.

7. הלייקרס מראים סימנים מפחידים ביותר

 

10. דאנק סופר מפלצתי של ווינסלו שהורגש עד פיניקס

*

*

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
129 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
המשגיח
06/03/2018 6:24:23

תודה מנחם, מעורב מושקע ומעניין.

לגבי קובי – הוא לא אומר שהלייקרס לא צריכה להביא סופרסטארים.
הוא פשוט אומר שמועדון גדול כמו הלייקרס לא צריך להתאמץ כ"כ כדי לגייס שחקנים שיבואו אליו.

אולדיפו הוא השחקן המשתפר של כולם. אין לו ממש תחרות.
שדרוג עצום בכל קנה מידה.

כרמלו – אם אוקלהומה תלויה בו, היא בדרך להדחה נוספת בסיבוב הראשון.

אגב לילארד- אם וכאשר פורטלנד מסיימת במקום השלישי במערב, האם יש סיבה שלא להכניס אותו לאחת מחמישיות העונה?

שמעון
שמעון
06/03/2018 7:51:50
הגב ל  המשגיח

לדעתי כבר היום ליליארד בחמישיית העונה השנייה (מקום 3 במערב מרשים הרבה יותר ממקומות 1-2 במזרח מה לעשות) יחד עם ווסטברוק (קרי והארדן בראשונה) וקיירי ודרוזן בשלישית.

נתי
נתי
06/03/2018 8:20:57
הגב ל  שמעון

איך לגולדן סטייט 4 נציגים בחמישיות כשהם רצים ביחד כבר כמה עונות וליוסטון שרק מתאקלמת וכבר נותנת עונה יותר טובה יש רק נציג 1?
פול חייב להיות בחמישייה השנייה אם לא בראשונה יחד עם הארדן

שמעון
שמעון
06/03/2018 12:50:20
הגב ל  נתי

איזה 4 נציגים לגולדן? יש רק 2. דריימונד לא בשום חמישייה.

פול לא ראוי להיכנס לפני קרי, הארדן, ראסל, ליליארד, קיירי, דרוזן, קללי או ביל בתור גארד, החיים קשים.

Shaq
Shaq
06/03/2018 23:42:09
הגב ל  שמעון

באטלר בוודאות באחת מהחמישיות.

איתי
איתי
06/03/2018 6:26:37

איזה כיף לקרוא אותך על הבוקר תודה רבה. וכן הספרס בנפילה חפשית ולא רואה מי יצילם מאימת החופשה כבר באמצע אפריל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/03/2018 6:40:34

אחלה מעורב מנחם, התגעגענו.
קוואי יחזור וננצח את כולם – הרעמים, הלוחמים, דאעש, צדאם, הבריטים, הטורקים, הרומאים, והיוונים. אולי אפילו את היבוסים, תלוי באיזה כושר יחזור.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
06/03/2018 15:20:52

+1
אבל אתה יודע מה משעשע? שבכלל לא היה עם כזה "יבוסי".

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 15:38:11

למיטב הבנתי, דווקא כן היה.
הוויכוח על שורשי היבוסים, ועל ממשיכיהם, הפך בחצי המאה האחרונה לפוליטי,
אבל זה לא משנה מספר עובדות –
ירושלים הייתה קיימת לפני שאוכלסה על ידי יהודים.
שמם של הקבוצה האתנית שאכלסה את ירושלים ואת הרי יהודה, היה היבוסים.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
06/03/2018 16:02:59
הגב ל  גיא הרשע

גיא קראתי עכשיו את הספר *** אזהרת קרמר – לא לקרוא!! **
"קיצור תולדות יהוה" של יגאל בן נון. בין השאר מסתבר ש"שבעת העמים" פריזי, יבוסי, גרגשי, אמורי, חיתי (לגבי זה אני פחות בטוח) וחיוואי – לא היו ולא נבראו. כלומר הם נבראו על ידי מחברי התנך אבל אין לקיומם שום עדות חוץ מקראית. זה סוג של אמירה כללית ספרותית שבאה לציין ערב רב של עמים קדומים, שמקשרים אותם לאבות הקדומים של האנושות.
די מדהים.
עם זאת, ברור שירושלים היתה מאוכלסת, על ידי variant כלשהו של הכנענים (שלא היו עם מובחן). שאר העמים, כמו הצידונים, אדומים, מדיינים, ערבים (כלומר נבטים, אין קשר לפלשתינים), פלישתים/גויי הים, מואב, וכ"ו, היו גם היו.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
06/03/2018 16:10:11

הבנתי את הבלבול שלי עם החתים – הממלכה החיתית היתה באזור טורקיה/סוריה של היום (זה העם שהיה) בשם חתים נקראו גם כנענים שמוצאם מחברון (זה העם שהומצא)

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 16:16:04

לא קראתי את הספר עליו אתה מדבר, אבל כן את 'המיתוס הכנעני והאפוס היהודי' של פרנק מור.
זה לא סיפורת, אלא אוסף מאמרים של פרופ' פרנק מור, מחשובי החקורים של התרבויות השמיות.
ההתייחסות שלו היא הכי פחות פוליטית מכלל ההתייחסויות לנושא שקראתי, ולכן, לטעמי, בעלת פחות הטיה.

מה שהוא כתב לא שונה בהרבה ממה שאתה כתבת בתגובה.

החתים ועוד איך היו. הם האימפריה הראשונה של העולם העתיק,
כאשר בשיאם הם שלטו על מה שהן כיום טורקיה, סוריה, ולבנון.

מתן גילור
06/03/2018 16:42:25

בסדרה *ההיסטורית* 'והארץ היתה תוהו ובוהו' היבוסים נזכרים.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
06/03/2018 18:56:41

לגיא – המעצמה החתית בוודאי היתה.
(לא נראה לי שהיא היתה האימפאיה הראשונה כי הממלכה המצרית הראשונה, חופו וכ"ו, היתה הרבה לפני)
למתן – בסדרה שהזכרת (טובה מאוד בעיני) עלה הויכוח התמידי בין המינימליסטים למקסימליסטים. המקסימסליסטים לוקחים את רוב אזכורי התנ"ך כאמת היסטורית ולכן אני מאמין שמי שדיבר על היבוסים, הגרגשים וכ"ו היה מקסימליסט.
ישנם הרבה אזכורים שמלך מצרים שלח צבא "להסדיר את העניינים" בכנען ובאזור, בירושלים, שכם, ובעוד ערים. אבל ההתייחסות היא אל מלך ירושלים ולא אל איזה עם "יבוסי".

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 19:15:32

האימפריה המצרית מקבילה לתקופתה של האימפריה החתית,
כך שהתיקון בהחלט במקום.

בנימין
בנימין
06/03/2018 23:19:12

זה שאין עדות חוץ מקראית ממש לא מהווה ראיה שהם לא יתקיימו מחוץ לדפי המקרא..
ע"ע מלכות דוד

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
07/03/2018 9:14:18

לממלכת דוד ישנה עדות חוץ מקראית

MJ
MJ
06/03/2018 16:02:41

הקלידו את התגובה כאן…

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 6:58:20

מנחם מאיפה הבאת את הטורקי? אוקפור ילד טוב אמריקה ואם כבר המוצא שלו מאיפשהו באפריקה. אל תסבך אותו עם ארדואן.

אלי לס
אלי לס
06/03/2018 8:18:24

התבלבל כנראה עם אוקור הטורקי…

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:01:51
הגב ל  אלי לס

נכון…התבלבלתי עם אוקור

MBK
MBK
06/03/2018 9:05:32

הגיע בקונקשיין מאיסטנבול

אהרון שדה
אהרון שדה
06/03/2018 7:24:46

מעולה מנחם .
התגעגענו .

MBK
MBK
06/03/2018 7:37:07

תודה רבה מנחם !
ברוך שובך
בפעם הקודמת שכתבת טור שמחמיא ללייקרס לונזו נפצע והלייקרס הפסידו 12 מ 13
תחזור לעצמך ותכתוב שהלייקרס בביוב עד 2023

מלובני
מלובני
06/03/2018 10:56:35
הגב ל  MBK

lol

תומר שנאן
06/03/2018 7:42:41

תודה רבה מנחם.

רק תיקון קטן, בעונת 2006-07 הדבר האחרון שהיה ללברון זו תחמושת רצינית, והוא בכל זאת הוביל את הקאבלירס לגמר.

שמעון
שמעון
06/03/2018 7:57:00

1. אני בכלל לא מתלהב מהלייקרס, היו קבוצות הרבה יותר מוכשרות מהם בעבר והתפרקו (שיקאגו של רוז או מיניסוטה הנוכחית), סתם קבוצה בינונית שתהיה שקועה בבינונית עם הסגל הזה גם בעתיד אם לברון וגורג לא יגיעו.

2. אולדיפו בלי ספק המשתפר בלי תחרות בכלל (טוביאס האריס שני-נתן עונה אדירה בפייסטונס עד הטרייד)

3. אוק אכן תלויה בכרמלו ובדיוק בשביל הפלייאוף הביאו אותו (קודם שיגיעו לפלייאוף)

4. גמאל מורי שחקן שחקן עם ביצים של שור ולא מפחד מאף אחד, פוטנציאל אדיר.

5. גריק פריק יודע מה הוא מדבר והוא אמור לעלות לדרגת סופרסטאר אמיתי בשנתיים הקרובות ולהיוטת מפלצת אמיתית עם השיפור בקליעה.

Benjo
Benjo
06/03/2018 7:59:24

תודה מנחם . אתה רואה עכשיו את המשחק של הלייקרס מול הבלייזרס? אנחנו בכמה דקות האחרונות. אתה רואה את לילארד במקרה? זה מה שלונזו בחיים לא יהיה. אני לא אוהד של הלייקרס (לא אוהד של אף אחד) אבל מאוד אוהב לראות את הקבוצה הזאת משחקת. אני מאוד אוהב את לונזו. שחקן מעולה בכל האספקטים של המשחק אבל קליעה . אין לו . למרות הארבע משחקים האחרונים . הטכניקה שלו לא יכולה להיות ממש אמינה ויציבה משהו שאפשר לסמוך על היציבות שלו. הלואי שאני טועה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 8:17:23
הגב ל  Benjo

אתה טועה. הוא קלעי נהדר שהיה בבעיה מנטלית בתחילת השנה ואיבד את אמונו בקליעתו בגלל כל הלחץ מסביב והפוקוס על סגנונו השונה (כמו שאני, דדי וגור היינו היחידים שטענו אז).
הטכניקה ממש לא משנה אם ככה השחקן רגיל לזרוק ויודע להכניס אותם (והאחוזים שלו משם מאז שעבר את המשבר המנטלי בקליעה מוכיחים זאת).

Benjo
Benjo
06/03/2018 8:59:45

אשך הלואי שאתה צודק. לגבי הטכניקה פה ושם צץ איזה שחקן שממציא טכניקה וגם מסתדר איתה לא רע. אבל הטכניקה של הזריקה בכדורסל זה משהו שמפתחים אותו כבר שנים וממשיכים לפתח אותו. סטף וקליי זה תוצר של אותו ידע מעמיק שהגיעו אליו אחרי שנים של עבודה ופיתוח. שחקן שיש לו קליעה אחרת אם טכניקה משונה משל עצמו ההסתברות שיפתח אותה ויגיע לאותה רמה של קליעה של שחקנים שקולעים בשיטה נכונה ושיודעים ליישם את הידע התאורטי של הקליעה שאליו הגיעו אחרי הרבה שנים של חשיבה ופיתוח.. ההסתברות הזאת אפסית או לא קיימת בכלל.אלה אם כן אתה אומר רבאק עזוב מאמנים עזוב טכניקה זרוק ואם יש לך כשרון זה יכנס. אני לא מאמין בזה. אף אחד לא ישב ויפתח את הסגנון המשונה של לונזו ויחקור אותו לעומק וגם אם מישהו יעשה את זה הוא ימצא בו את כל הדפקטים ויגיד לו בסוף: תשנה את הטכניקה ותקלע כמו כולם כי היא מוגבלת. זה כמו שבשחיה יש 100 מטר בסגנון חופשי וכולם שוחים חתירה למרות שאתה יכול לשחות איך שבא לך. למה שוחים חתירה? כי חקרו את זה וזה הסגנון הכי מהיר. לא יודע אם הסברתי את עצמי טוב אבל זו המחשבה שלי… נחיה ונראה מה שנקרא.

Berch
Berch
06/03/2018 9:18:17
הגב ל  Benjo

ופעם חשבו שאי אפשר לרדת מ 4 דקות בריצת מייל…..
תחום מחקר הקליעה לא הסתיים ויש שם כל כך הרבה פרמטרים שלהתייחס רק למכניקת תנןעת היד בזריקה זה קצת פשטני.
הכדורים נכנסים ? זה העיקר.
היו זריקות מוזרות בעבר. מכיר את הזריקה מעל הראש של נוביצקי ? יודע איך ריק בארי הצלף האגדי היה זורק עונשין ? זריקת סבתא…..
בקיצור, בוא נדבר על זה עוד 50 שנה ונראה אם הצליחן להתקדם טיפה במחקר.
וחוצמזה שלונזו הוא לא שוטינג גארד 🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 9:19:00
הגב ל  Berch

1+

Benjo
Benjo
06/03/2018 10:05:27
הגב ל  Berch

ברץ' זו בדיוד הנקודה. יושבים מפתחים וסוגרים שרכב הכי טוב לא 4 גלגלים ולא 3 וכ'. לגבי הזריקה הגיעו כבר למסקנה איך זה צריך להראות ומפתחים עוד. לונזו לא באיזור . הרבה לעזור לו אי אפשר… זה כל מה שאני אומר. כל הכבוד לנוביצקי אבל הזריקה שלו באיזור .. פלחות או יותר . לונזו? טוב אני לא אחזור 100 פעם על מה שאמרתי. איך אומרים נחיה ונראה.

Benjo
Benjo
06/03/2018 10:10:05
הגב ל  Berch

דרך אגב מה זאת אומרת הוא לא שוטינג גארד? הוא פוינט גארד.סטף קרי הוא פוינט גארד. מורי אמר שלשות לא מיד ריד ריינג'. קרי זורק שלשות מ 8 מטר בדיוק מדהים וסטיב קר אומר שזה הנשק הכי חזק בליגה בהתקפה כי הוא מחייב אותך לפתוח את כל ההגנה. אי אפשר להצטופף בצבע. לכן מורי+קרי אומר אנחנו היום במזחד אחר. פוינט גארד מהעילית חייב להיות קודם כל קלעי מעולה. אם אני מאמן מתחרה בלייקרס אני אומר לקבוצה שלמ תשאירו את לונזו שיזרוק. צופפו.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 10:13:43
הגב ל  Berch

ספר את זה ל-MVP.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 9:18:25
הגב ל  Benjo

חתירה זה לא כדורסל. זה הרבה יותר מדיד וקבוע לדעת לחתור בצורה מיטבית מאשר לזרוק כדור לסל ממרחק בזמן משחק.

ברור שיש טכניקות טובות יותר ופחות, וזה מה שמנסים ללמד.
אבל יש שחקנים עם טכניקות "עקומות" שפשוט שיחקו ככה כל חייהם ועבורם זה עובד.

למשל – הגויבה של אליהו. באמת תנסה ללכת ללמד אותה שחקנים אחרים?
זה היה כמעט סל בטוח מחצי מרחק בשיאו.

גם בסנוקר, למשל, יש שחקנים עם "טכניקה רעה" שפשוט רגילים לשחק ככה מאז ומעולם ועבורם זה עובד.

אגב, לגבי סטף וקליי, לדעתי ממש אין להם אותה מיכניקת זריקה, של קליי יותר "קלאסית" וטהורה ושל סטף די ייחודית לו, מהירה ויותר מלמטה.

אפילו אם תסתכל על ההוק שוט של ג'באר, אתה יכול לראות בזה "טכניקה שבורה" ועקומה של זריקה לסל.
אבל עבורו זה עבד לא רע…
לך תנסה ללמד את זה מישהו אחר, עשורים עוברים ואף אחד לא מצליח לשחזר את יכולתו – כי זה היה מתאים לו, ולו בלבד.

Benjo
Benjo
06/03/2018 10:37:31

אשך זו אחלה תגובה ואני מסכים איתך אבל לגבי כל הקלעים האלה שהזכרת בסוף זה ניואנסים של סגנון קליעה אחד. אצל לונזו זה פשוט לא קשור לכלום. יכול להיות שיצליח לו הלוואי לא נראה לי מהנימוקים שאמרתי (לכ חוזר עליהם שוב) אבל הכל יכול להיות

אחד העם
אחד העם
06/03/2018 14:00:43

one motion – סטף קרי, סטיב נאש
2 motions- קובי, מייקל, ריי אלן, רגי מילר, קליי

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 17:22:35

צודק אחד העם!

Benjo
Benjo
06/03/2018 9:21:36
הגב ל  Benjo

דרך אגב לגבי הקולג' קח אותו 60 – 70 אחוז מהעונשין מזהו כזה לעומת טייטום 84 או משהו כזה. אני כותב מזכרון נדמה לי לונזו היה 67% וטייטום 84%. זניהם באותו גיל והיו שנה אחת בקולג'. זה אומר שלונזו קלעי יוצא דופן.?. מהשלוש הקרוב של המכללות היה לו נדמה לי איזה 35 .. בסדר אבל לא מרשים.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 9:30:05
הגב ל  Benjo

אתה רק מחזק את האשך (שזה תמיד חשוב). מהשלוש הקרוב בקולג' טייטום קלע ב-34% ולונזו פגע ב-41%.

Benjo
Benjo
06/03/2018 10:00:55
הגב ל  Benjo

עידו לגבי העונשין זכרתי טוב?

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 10:12:42
הגב ל  Benjo

כן

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 12:23:06
הגב ל  Benjo

הבעיה עם לונזו היתה מהירות השחרור שלו. האם הוא שיפר את זה או שפשוט נותנים לו מטר בגלל המוניטין שצבר בחודשיים הראשונים?
בלי קשר כבר אמרתי בתחילת העונה שהוא הפתיע אותי לחיוב גם בלי הקליעה. בזכות ההגנה והפיזיות שהצליח להתמודד איתה בלי בעיות מיוחדות.
יהיה שחקן טוב בכל מקרה, אבל אם מימד הקליעה הוא אמיתי יהיה ממש מצוין. צריך להעמיד את הקליעה באיזור ה34% וצפונה באופן קבוע. אם ישאר ברמת ג'ון וול של קליעה, הוא עדיין יהיה מוגבל מדי כדי להוביל קבוצה כגארד ראשי לצמרת המערב.

Benjo
Benjo
06/03/2018 13:14:18
הגב ל  Benjo

דרך אגב עידו נראה לי שאני רק מחזד את עצמי כי עובדה שאת הקליעה של טייטום אפשר לפתח כי זו קליעה עם בסיס מצוין ועובדה שהקליעה של לונזו נעשתה פחות טובה. אי אפשר לפתח אותה זה מה שיש. אען בליגה מומחים לקליעה הזאת כי הוא המציא אותה. הוא שחקן מעולה אני לא מוריד ממנו אבל היום כשראיתי את לילארד יורה שלשית וסוגר פער של 10 נקודות בשתי דקות ניסיתי לדמיין את לונזו עושה את זה ואמרתי לעצמי . אין מצב. בחיים לא.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 13:15:02
הגב ל  Benjo

אז כנראה לא ראית את המשחק הקודם שלהם.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:03:42
הגב ל  Benjo

ראיתי את המשחק עד החצי, וראיתי לפחות שלשנ אחת של לונזו, עם טכניקה איומה.

Benjo
Benjo
06/03/2018 18:16:53
הגב ל  מנחם לס

עידו צודקמשחק אחד – קודם או נוכחי לא קובע כלום מסכיםאיתך אבל טייטום בליגה אחרת השנה מלונזו . שנה זה מספיק זמן. וחוץ מזה זו לדעתי שאלה מתחום הביומכניקה ו"במקרה "אנחנו מחזיקים פה דר לביומכניקה ומומחה לכדורסל שאומר שהטכניקה איומה. נו שווין. אני מניח שהויכוח הזה עוד ילווה אותנו ולא רד אותנו לא מעט ימים אז אני את מה שהיה לי להגיד אמרתי נקוה בשבילו שהצדק עימכם כי סהכ שחקן נהדר בקבוצה שנראית מצוין ועם פוטנציאל. נלואי. I rest my case בעניין הזה נחיה ונראה

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
06/03/2018 8:13:37

א. אין לי ספק שאם במקום קובי ברייאנט היה מונגולי בשם צ'ונג-צ'אנג, או סתם טד-וויליאמס מאיידהו, זה לא היה זוכה באוסקר.
ב. לורה אינגראם לא יצאה נגד שחקני כדורסל שפרשו.
ג. ben shapiro חזר לסדרה חדשה של סיבוב הרצאות, מומלץ לחפש ביוטיוב.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
06/03/2018 8:23:51

ד. כמה קובי ברייאנט לוקח לשעה על שיעור פרטי ? (הוא מגיע עם טוסטוס לבית התלמיד ?)
ה. כמה מושבים ריקים יש בדאנק של ווינסלו ? נראה כמו קהל במשחק עכו-נס ציונה.

no funny shtuff
no funny shtuff
06/03/2018 12:41:27

ה. כשאתה מוריד את המים באסלה, ממש לפני שהכל יורד לביוב, אפשר לראות שנותרו מעט מים עם גללים.

Smiley
Smiley
06/03/2018 8:15:09

1. אפילו אייזיאה לא מאמין שהוא בתכניות של הלייקרס, הוא יודע שהוא האופציה שלהם (במידה ולא יחתום במקום אחר) למקרה שלא יבואו שחקנים חופשיים.
הוא פשוט הבין שזו סיטואציה שהוא יכול להחזיר לנסות ולהעלות את הערך שלו לקראת הקיץ (ואת זה הסבירו לו אחרי שהסוכן שלא אמר שהוא לא יעלה מהספסל). בכל מקרה נראה שהתפקיד הבא שלו יחזור להיות כאיש שישי עם החמישייה השנייה.

2. אולדיפו בהחלט השחקן המשתפר של העונה.

3. פורטלנד מתחילים לממש את הפוטנציאל שראו בהם בתחילת העונה והם כבר במקום ה-3!!!

4. הכי קרוב של אוקפור לטורקיה זה כיף עם אנס קנטר.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:05:34
הגב ל  Smiley

טעות שלי. התבלבלתי עם אוקור. רק "פ" אחת ניכנסה בטעות

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 8:18:09

ברוכים השבים

ולדי קוגן
06/03/2018 8:25:50

מעורב מעולה מנחם, חבל שהלייקרס הפסידו אחרי שכתבת עליהם. נראה שפורטלנד מתחילים להראות מה הם, אולי השנה זה יתחבר והם יעשו קצת רעש בפלייאוף.
לפחות יש לקובי משהו שאין וכנראה לא יהיה למייקל. ווינר בכל מה שנוגע בו

amitlahev
amitlahev
06/03/2018 8:53:32

מעורב מעולה! התגעגענו..
1. אולדיפו בהחלט השחקן המשתפר. לא רק שהוא שיפר ממוצעים בצורה משמעותית. הבן אדם הוא האלפא דוג של אינדי ומוביל אותה למקום טוב בפלייאוף כנגד כל הציפיות. שאפו
6. דייויס נותן עונה פסיכית. כולם קברו את ניו אורלינס אחרי הפציעה של בוגי. בינתיים הם מנצחים בלי סוף (8 רצוף) ונמצאים במקום הרביעי. אם הם נשארים שם עד הסוף אני חושב שהוא והארדן המתמודדים העיקריים לתואר ה-MVP.
9. לארי נאנס ג'וניור ניצל בזכות הטרייד הזה. בלייקרס היה פקק בעמדה 4 עם שחקנים מוכשרים כמו קוזמה ורנדל. זה יצר מצב בו לנאנס לא היה מקום ברוטציה. בקליבלנד יש המון דקות בעמדה הזאת, גם אחרי שלאב יחזור מהפציעה.
10. ווינסלו חיים-של-רועי סוף סוף מראה מה הוא יודע. לאחר מיליון פציעות ומחסור בדקות הוא מקבל את הבמה ומראה שיפור בפרמטרים רבים, כולל בהתקפה. בלי קשר – הוא נראה בחור חיובי מאוד.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 10:35:10
הגב ל  amitlahev

לגבי 6. אמנם קברתי אותם אחרי שראיתי משחק שלהם בהתחלה אחרי שקאזינס נפצע (הם היו מזעזעים), אבל התגובה הראשונית שלי לפציעה הייתה שעכשיו יש צ'אנס חזק שהם ייתנו פוש רציני ויתקדמו במיקום לפלייאוף.

זאת עוד הוכחה להיותו של קאזינס שחקן של סטטיסטיקות שלא מועילות למשחק הקבוצתי.
הוא תופס מקום גדול מדי בהתקפה, תוקע את המשחק ומאבד הרבה ולא מאפשר לשאר השחקנים להיכנס למשחק ולבוא לידי ביטוי במלואם.
ובנ"א הוא גם דחק מעט את השחקן הטוב ביותר לפינה, שהוא דווקא כן יודע להפוך את הקבוצה לטובה יותר כי הוא לא מכריח דברים ומשחק בשטף של המשחק.

amitlahev
amitlahev
06/03/2018 12:16:56

קשה לי להסכים עם זה כי קאזינס השחקן האהוב עלי, אבל לצערי אתה צודק..

Berch
Berch
06/03/2018 9:10:53

וולקאם באק מנחם. הפצצת במעורב ארוך ומרתק.
מאד מוזר בעייני מה שקורה בדטרוייט. הזוי.
וקובי מלך
אהבתי את התגובה של שאקיל. גם הוא מלך.
כיף שיצא לי לראות אותם משחקים יחד. 🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 9:21:38
הגב ל  Berch

מאוד מאוד עצוב מה שהולך בדטרויט… קבוצה שלמה בדיכאון קליני מתמשך, עם הפוגת מאניה קצרה ביותר…
פשוט ריחמתי על בלייק כשהגיע לשם וידעתי למה.
סטן היה צריך לוותר כבר מזמן אבל הוא עקשן, ממשיך ומנסה וקובר את עצמו ואת הקבוצה יותר ויותר עמוק בבוץ.

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 10:42:48

תודה מנחם התגעגענו למעורבים האלה.
מה אתה אומר על שאקם גריפין בקומביין בפוטבול? שחקן קטוע יד בnfl זה די מדהים. ישחק שם לדעתך או שזה ברמת גימיק?
אולאדיפו זה סיפור מדהים. ככל שנוברים בנתונים שלו מבינים עד כמה פסיכית העונה הזו שלו. נותן עונה שבה הוא השוטינג גארד השני בטיבו בליגה אחרי הארדן.
אני רוצה לבוא שנייה בזווית טיפה אחרת על ההצלחה של שחקנים אחרי שהם עוזבים את אוקלהומה. כולם מפרשים את זה לחובתו של ווסטברוק, אבל אם תשמע מה השחקנים עצמם אומרים, תראה שבלי לעבור את סדנת ווסטברוק הם לא היו מגיעים לשם. גם אולאדיפו אמר שהוא לא הבין כמה הקרבה, כמה רצון וכמה מחוייבות למשחק צריך עד שראה את ווסטברוק באימונים ובמשחקים. ההבדל בין מי ששיחק עם ווסטברוק והתפתח לכוכב אחרי שעזב הוא שכולם קורעים את התחת באימונים 365 ימים בשנה, כולל בחופשת הקיץ, מגיעים לכל משחק ב100% רצון ובאים לעבוד, בניגוד לבאים לעבודה. זה אלמנט אחד במשחק של ווסטברוק שאי אפשר שלא להעריך.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 11:02:44
הגב ל  אפלטון

אפשר גם להעריך את המחויבות, הרצון וההקרבה של מחבל מתאבד…

אחד העם
אחד העם
06/03/2018 14:04:44

🤣🤣🤣

שחר
שחר
06/03/2018 12:18:45
הגב ל  אפלטון

מדהים הסיפור של שאקם גריפין, אתמול במקרה זה קפץ לי בהמלצות ביוטיוב, ראיתי אותו בbench press בקומבין עם יד תותבת וחשבתי שאני מדמיין לרגע. ממה שקראתי הוא די הרשים במבחנים שם. ויש לו כבר אח תאום שנבחר בשנה שעברה ומשחק בסיאטל.

שמעון
שמעון
06/03/2018 12:39:14
הגב ל  אפלטון

אולדיפו הובא לאוק להשלים שלישיית הגנה חזקה ולתת נקודות משאריות כמספר 3. היה צריך להשלים את ראסל ודוראנט ואז דוראנט עזב. אולדיפו לא היה מוכן מנטלית למעמד החדש שנוצר לו להיות הסקורר במקום דוראנט ולכן התרסק מי שראה משחקים של אוק ראה שהוא פיספס זריקרות חופשיות לחלוטין בלי הכרה שאיש לא הפריע לו ורק הרס אסיסטים לראסל. אין שום קשר בין הכישלון שלו באוק לראסל. בקיץ הוא התפתח יותר והתאמן יותר כמו שהוא אומר ועלה מדרגה מנטלית והוא גם בקבוצה עם פחות לחץ, נראה מה הוא יעשה בפלייאוף.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:11:04
הגב ל  שמעון

יש הגיון במה שכתבת, שמעון

Shaq
Shaq
06/03/2018 23:45:38
הגב ל  שמעון

שיש לך גם את סאבוניס, קאנטר ואפילו גיבסון הטענה שלך לא שווה שקל.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:09:38
הגב ל  אפלטון

ראיתי קצת את הקומביין. אני לא חושב שזה גימיק. אבל מה שבריאנט מפן סטייט עושה זה מדהים

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 17:45:57
הגב ל  מנחם לס

כמובן בארקלי ולא בריאנט. SAQUON BARKLEY יהיה כוכב NFL מיד בשנת הרוקי שלו.

פיני
פיני
06/03/2018 10:49:55

לברון ג'יימס נותן בעונה ה-15 שלו מספרים כמו בעונות הכי טובות במיאמי ובקליבלנד בקדנציה הראשונה. עם עונת קריירה באסיסטים וריבאונדים. בלתי נתפס.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/03/2018 11:48:31
הגב ל  פיני

אכן.
הוא פשוט כל כך טוב וכל כך יציב, וכן – כל כך קונטרוברסלי – שקשה להצביע על זה בתוך כל ההמולה. ספורטאי חד פעמי.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 11:40:03

זוכרים את הדיון על טנקינג?

הבולס, הם בכל הכוח מנסים לזכות במירוץ השריון.
הלילה רובין לופז (פתח ב-57 משחקים העונה) וג'סטין הולידיי (פתח ב-57 משחקים העונה), בכלל לא היו בסגל הקבוצה למשחק.
ה-2, דרך אגב, בריאים לחלוטין.

ג'ון פקסון (סגן נשיא הקבוצה), כצעד מונע לפני סנקציות אפשריות (שככל הנראה לא יגיעו) של הליגה,
הודיע מראש שהקבוצה התחילה player-development plan.

מהיום, במקום "טנקינג", ציבור האוהדים מתבקש לומר "פיתוח…"

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 11:42:42
הגב ל  גיא הרשע

סילבר יהיה חייב להגיב.זה כבר לא המשחק הראשון.

שמעון
שמעון
06/03/2018 12:41:26

איך יגיב? יגידו לו שמפתחים את הזריקה של השחקנים..

Ljos
Ljos
06/03/2018 18:17:05

לפי הממו שסילבר שלח לפני שבוע, זה מספיק לשון בלחי בשביל לעבור.
“We have been careful to distinguish between efforts teams may make to rebuild their rosters, including through personnel changes over the course of several seasons, and circumstances in which players or coaches on the floor take steps to lose games,
The former can be a legitimate strategy to construct a successful team within the confines of league rules; the latter — which we have not found and hope never to see in the NBA — has no place in our game. If we ever received evidence that players or coaches were attempting to lose or otherwise taking steps to cause any game to result otherwise than on its competitive merits, that conduct would be met with the swiftest and harshest response possible from the league office.”
אני מבין מזה שהוא מחפש רק מקרים של טנקינג לפי ההגדרה של מנחם.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 18:23:25
הגב ל  Ljos

אכן, עצימת עיניים.

יניב
יניב
06/03/2018 11:49:07
הגב ל  גיא הרשע

פקסון תמיד יכול להגיד שלא יהיה כלום כי לא היה כלום

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 12:17:14
הגב ל  גיא הרשע

כל הכבוד לשחקנים שמסרבים לשתף פעולה ולהגיד שהם פצועים/חולים

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 17:48:27
הגב ל  גיא הרשע

אני לא חושב שזה נעשה עם מחשבת 'טנקינג' כי הם יסיימו בין האחרונים אם ירצו או לא. מאחר והם יודעים זאת, אז באמת זה הזמן לתת לצעירים צ'אנס

דה שוט
דה שוט
06/03/2018 12:20:43

תודה מנחם. מסכים עקרונית בעניין כרמלו. אם יהיה טוב – זה יהיה נהדר. אם לא יהיה טוב – אוק יסתדרו בלעדיו. אנשים לא מבינים את המשקל האמיתי של ראסל ווסטברוק. עייפתי מלהסביר. נחכה חודשיים והכל יתברר.
לגבי לונזו – שחקן נהדר, אבל בלי אביו הוא לא היה נספר העונה עם השורה הראשונה של הרוקים. התקשורת סלחנית כלפיו בערך ברמה שמתייחסים ללברון או לקרי. הערב 10,2,2 ב-32 דקות. זה כוכב?

דה שוט
דה שוט
06/03/2018 12:22:07
הגב ל  דה שוט

קפצה לי התגובה 🙂
תוספת – הבחנה מצויינת לגבי איזיאה. נראה שהוא מרגיש מאוד בנוח ושחבריו החדשים מחפשים אותו ונהנים ממנו.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 12:31:43
הגב ל  דה שוט

5 מ-21 מהשדה. 1 מ-9 מהשלוש. אולי הוא מרגיש בנוח מדי?
(יש מי שיאמרו ששחקן שהאחוז האפקטיבי שלו הוא 46% , אולי צריך לזרוק קצת פחות)

דה שוט
דה שוט
06/03/2018 13:03:37
הגב ל  גיא הרשע

היה לו ערב קליעה רע. לאורך כל המשחק ראו איך לופז ורנדל נהנים ממנו ומחפשים אותו. הוא מתחיל את ההתקפות בחדירה ומשם דברים מתגלגלים. בול קלע מאסיסטים שלו. שפת הגוף של השחקנים מעידה על כך שהם סומכים עליו. לא הכל בסטטיסטיקה, יש דברים שרואים רק בעיניים. הלייקרס רצים מצויין מאז שהוא הצטרף, למרות חיסרון של בול ואינגראם לחילופין. מאז תחילת ינואר הם עם במאזן השלישי בטיבו בליגה.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 13:10:45
הגב ל  דה שוט

אני מסכים שיש דברים שרק רואים בעיניים.
כמו איך שחלקו בקריסת הלייקרס באותן דקות אחרונות של המשחק היה לא קטן (בלשון ההמעטה),
כמו איך שזה דווקא בול שקלע את השלשה ששוב השוותה את המשחק.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 13:12:27
הגב ל  דה שוט

לגבי הצלחת הלייקרס לאחרונה –
אני שמתי לב לדבר. לא סתם בפריוויו הימרתי שהם מנצחים את המשחק.
לדעתי, החלק של רנדל בהצלחה, ושל ההגנה, גדול בהרבה, מחלקו של תומאס.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 13:14:15
הגב ל  דה שוט

לא רק לדעתך.

דה שוט
דה שוט
06/03/2018 14:12:24
הגב ל  דה שוט

נכון, החמצת העונשין בסוף והאיגוד אחריה עלו במשחק. קורה לכולם.
נכון – רנדל בשיאו. אני טוען שאחת הסיבות לכך היא הגעתו של תומאס. ממוצע עונתי שלו 15.5 נק
בעשרת המשחקים עם איזיאה הוא מעל 20 למשחק. זה אומר שלפני כן הוא היה פחות מ-15 נק׳ למשחק. היום ראו את זה בבירור במהלך המשחק, אבל אתה (וכולם) זוכרים בעיקר 5-21 ו1-9
אין על סטטיסטיקה.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/03/2018 14:21:46
הגב ל  דה שוט

אני לא "זוכר בעיקר", אני צפיתי במשחק, ולכן אני מרשה לעצמי לכתוב על תומאס.

2 דברים –
א. אני מאוד משתדל לא להעביר ביקורת על שחקן שלא צפיתי במשחקו.
ב. אני משתדל מאוד שהסטטיסטיקה שאני מציג תגבה את מה שעיני ראו, ולא תעמוד בפני עצמה.

דבר אחד קטן אחרון –
רוב מי שכותבים "אין על סטטיסטיקה", הם מי שצופים רק בהיילייטס (אני לא מתכוון אליך).
אתה יודע מה גרוע יותר מלהסיק מסקנות אך ורק מקריאת נתונים?
הסקת מסקנות בעקבות צפייה בהיילייטס.
(הביעה של ההיילייטס היא שהם מציגים רק את הפעולות המוצלחות. אז משחק של 5 מ-21, פתאום נראה מרשים יותר…)

דה שוט
דה שוט
06/03/2018 14:47:22
הגב ל  דה שוט

אפילו לא רמזתי שלא ראית כי אני יודע שאתה רואה. אני יודע גם שאתה ואחרים כאן באתר – אנשים רציניים וחכמים – מייחסים חשיבות רבה לסטטיסטיקה. אני קצת פחות. ״זוכר בעיקר״ לא יצא טוב, אני מתנצל. התכוונתי שבודקים מה שקל לבדוק ולהפנים – אחוזים, אסיסטים וכו. בינתיים מצאתי בתשעת המשחקים של תומאס עליה בתפוקה גם אצל kcp וגם אצל לונזו (5 משחקים).
גם אני משתדל לא לבקר על פי היילייטס או בוקס-סקור. לא תמיד מצליח לי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/03/2018 17:32:37
הגב ל  דה שוט

המשחק של רנדל לחלוטין לא קשור לאייזאה.
הוא טוב כל השנה ורק הולך וצובר תאוצה.
בנוסף, עם הטרייד קרו שני דברים – חרב העזיבה חסה עליו בינתיים, וגם שחקן פנים שמקבל דקות ב-4 עזב.
לא בדקתי אבל אני בטוח שמספר דקותיו עלה, והוא היה בכושר מצויין גם לפני הטרייד.

בנוסף לכך, רואים שאייזאה משחק במנותק לחלוטין מכל המשחק של הלייקרס וכמו שגיא אמר דקות הקריסה הן עליו, בדיוק בגלל זה.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 17:49:05
הגב ל  דה שוט

מסכים אתך. אבל היה לו יום קליעה גרוע. קורה

יניב
יניב
06/03/2018 12:50:42
הגב ל  דה שוט

אתה לא יכול לשפוט אותו לפי משחק אחד ואפילו לא לפי עונה.
הבן אדם רוקי עם משא על הכתפיים(כמו שכתבת כאילו הוא קרי או לברון) מטורף.
יכולות יש לו,סימן שאלה מאוד גדול לגבי הקליעה לדעתי יוכל בהחלט להתפתח לPG מעולה ונקווה לטוב

דה שוט
דה שוט
06/03/2018 13:04:59
הגב ל  יניב

כל העולם שפט אותו לכוכבנות-על על סמך הפה של אביו, עוד לפני שהוא קלע את הסל הראשון שלו בליגה.

Avri
Avri
06/03/2018 13:06:44
הגב ל  יניב

יניב, תאמין לי שזה עולה לי בבריאות אבל אני מסכים איתך.

Avri
Avri
06/03/2018 13:03:47

יופי של מעורב, התגעגנו.
לגבי קובי מדושן העונג – אני רק אחזור על מה שכתבתי אתמול – יש לו חלק מאוד מאוד מינימלי באוסקר. הוא כולה כתב מכתב קיטשי תוך איזה 20 דקות על מפית, והעביר אותו לצבא העורכים/עוזרים שלו שילטשו כי אפילו שנה בקולג׳ אין לו. אין לו אפילו חלקיק בכל הקשור לעבודות האנימציה והבימוי המצויינות שהביאו את האוסקר אבל קובי כמו קובי, נותנים קרדיט, לא יקח?

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 13:25:13
הגב ל  Avri

די בולשיט מה שאתה אומר עכשיו.
לארי אליסון, סטיב ג'ובס או דייויד גפן סיימו קולג'?
כדי להצליח לייצר מוצר מוצלח (במקרה הזה סרט זוכה באוסקר) שרשום על שמך אתה צריך להוביל צוות או לדעת לבחור את האנשים הנכונים שיובילו. לא צריך לפתח בעצמך.
אפשר לרדת על קובי והאישיות שלו כמה שרוצים אבל הוא אדם חכם, עם חזון ומוטיבציה מיוחדת להצלחה. זה שלו ואי אפשר לקחת ממנו.

Avri
Avri
06/03/2018 14:20:51
הגב ל  אפלטון

השוואת הרגע את קובי לסטיב ג׳ובס ואתה מדבר כאן איתי על בולשיט? קובי הביא את גלן קין – השם הכי גדול בשוק. ממש חכמה גדולה. שוב, הוא כולה כתב מכתב עם כמה שורות, שגם את זה אני בספק אם הוא עשה בעצמו.

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 14:43:58
הגב ל  Avri

אתה זה שהעלת את נושא החינוך האקדמי שלו, שזה באמת מגוחך, בטח בכל מה שקשור ליצירת סרטים. שנית, אין לך מושג כמה מעורב או לא קובי היה כאן. בסופו של דבר זהו סרט שרשום על שמו והוא רשום בקרדיטי ההפקה ומניח שהוא סיכן לא מעט כסף בהוצאה שלו.
אם זה היה כזה קל להביא במאי על ולזכות באולסטאר כולם היו עושים את זה.
תן לו את הקרדיט הזה לפחות, אחרי שהוצאת אותו (בצדק) מרשימת הטופ 10 הגדולים ששיחקו את המשחק.

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 14:45:08
הגב ל  אפלטון

חחח לזכות באולסטאר. האוטוקורקט שלי מדווח שאני נמצא יותר מדי זמן באתרי כדורסל.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:16:31
הגב ל  אפלטון

מסכים אתך, אבל הנושא האקדמאי לא קשור לשום דבר, מלבד במחקר על מקור (והתפתחות) העגבניה נגד מקור (והתפתחות) המלפפון

ברוך רובין
ברוך רובין
06/03/2018 17:23:39
הגב ל  אפלטון

אין לו שנה בקולג מסיבה פשוטה, הוא הלך והצליח במקצוע שקשה פי אלף מכל קולג, עצוב ששופטים חוכמה של אדם לפי לימודיו, גם השמות הגדולים בתעשייה לא תמיד זוכים באוסקר, למה אתה לא מסוגל לתת קרדיט לקוביעל היוזמה והמוטיבציה?

אלי
אלי
06/03/2018 15:50:10
הגב ל  Avri

פחחח האובייקטיביות ממש נוטפת ממך…
אני אומר שאם מרקוס סמארט היה באותה סיטואציה (זוכה באוסקר על סרט שלו), היית מרעיף עליו שבחים מפה ועד חיריה

Ljos
Ljos
06/03/2018 17:53:58
הגב ל  Avri

בדרך כלל האוסקר ניתן למפיקים של הסרטים, אבל הקרדיט בעולם האמיתי ניתן לבמאים – אלו שקובעים את ההחלטות הקטנות והגדולות שעושות את הסרט.

חוץ מבמקרים מסויימים. אם בצוות ההפקה/כתיבה עומד לו שם גדול, לפעמים עם סגנון מובחן מאוד, שמובן לכולם שהרבה מההחלטות עברו דרכו או כדי לעבוד לפי הדרך שלו (סרט צבי הנינג'ה מ-2014 הוא יותר סרט של מייקל ביי מהרבה סרטים שמייקל ביי אשכרה ביים, ואין לי מושג מי זה הליבסמן הזה שבפועל ביים את הסרט. או מהצד השני – צ'ארלי קאופמן, שלא משנה אם במאים גדולים כמו מישל גונדרי, ספייק ג'ונז או קאופמן עצמו יביימו את הסרט, זה עדיין קודם כל נחשב סרט של קאופמן). אם הסיפור נחשב אישי עבור מישהו, והוא התעקש להביא אותו לבמה המרכזית – נגיד מכסחי השדים. דן אקרוייד כתב על פי ספר ביוגרפי של אבא שלו. איוון רייטמן במאי קומי מהטובים שהעולם ראה, והסרט בנוי על אילתורים של גדולי הקומיקאים, אבל הסרט תמיד יהיה קודם כל של אקרוייד.
או אם מדובר בשחקן ראשי מפורסם שגם מעורב בהפקה וביצירה עצמה, למשל סרטי אוסטין פאוורס, שאפשר לשייך את שלושתם לבמאי ג'יי רואץ', אבל שיקום מי שיגיד שזה לא בראש ובראשונה סרט של מייק מאיירס.

הסרט של קובי בריאנט וגלן קין (אין הרבה אגדות אנימציה כמוהו, מהזן המיוחד של דון בלות') תקף לכל שלושת יוצאי הדופן הללו.

מנחם לס
מנחם לס
07/03/2018 0:27:58
הגב ל  Ljos

תודה על ההסבר. החכמתי מעט

יואל
יואל
06/03/2018 13:48:00

וואו פניני לשון דוק,אתה חיה רעה,תודה
עוד סיבוב עם הקפה

"לברון שחקן גדול. עכשיו יש לו חודשיים להראות אם הוא גם שחקן עם IQ גבוה."

IQ ולברון נו שווין,אם על זה הקאבס בונים ,סבבה ,אין צ'אנס

"אני שונא לייקרס, והגופייה שלהם שימשה עבורי לניקוי הטחורים עד שהתפוררה"
חחחחחחחחחח ענק ענק ענק

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 16:19:59

תודה לכל המגיבים. זה התענוג שלי כל בוקר לשבת בחוץ על כסא הנוח, ליהנות מצבאים הרצים פתאום לרוחב האחו מיער בצד ימין ליער בצד שמאל, ללגום מהקפה (הטורקי) שגייל מכינה לי, ולקרוא בעיון את התגובות למאמרי, ולכל המאמרים האחרים

אליקו
אליקו
06/03/2018 16:40:30
הגב ל  מנחם לס

קפה טורקי כמו אוקאפור?..@

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 17:42:36
הגב ל  אליקו

קפה טורקי טורקי. יש כאן חנות מכולת HOLY-LAND שמריצה צעירה חמודה מירדן, והכל ממדינות המזרח התיכון (מלבד ישראל כי זה או ש…או ש…). הקפה הטורקי שלי הוא מאיראן.

מנחם לס
מנחם לס
06/03/2018 17:43:39

תוצרת ישראל רק בסופרמרקט

אפלטון
אפלטון
06/03/2018 18:21:30

מכתב ממש מעניין של קווין לאב על התקפת פאניקה שקיבל בזמן משחק השנה והטיפול הפסיכולוגי שהתחיל לקבל בעקבותיה. יחד עם ההתוודות של דמאר דרוזן על הדיכאון נראה שמתחיל להיות גל של אתלטים שמדברים בכנות על עצמם ועל החולשות שלהם. ממש תחום שלא נגעו בו עד עכשיו. אני בעד.
https://www.theplayerstribune.com/kevin-love-everyone-is-going-through-something/

Ljos
Ljos
06/03/2018 18:33:38
הגב ל  אפלטון

כתב יפה. הזכיר גם את ההכוונות והסטיגמה. כל הכבוד.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 18:36:34
הגב ל  אפלטון

ירידות צפויות על לברון בעוד 3, 2, 1…..

Ljos
Ljos
06/03/2018 19:30:01

רק ש, אפשר בבקשה, אולי הפעם, לא?
הנושא מספיק חשוב ודווקא לא נראה שיש קשר ללברון.

ההיפך – זה מעלה שאלה לגבי ווייד וה-IT Crowd. כמה קשר יש לאותה שיחה קבוצתית של ניפנופי אצבע? גם אם כן, אני לא מאשים את צורת המחשבה שלהם – הם כנראה לא ידעו מכלום, אבל צריך ללמד גישה אמפתית יותר לגשת לנושא ולבעיות של אדם אחר מאשר הפניית אצבע קבוצתית.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 19:36:19
הגב ל  Ljos

אני לגמרי איתך. פשוט רגיל כבר למקהלה.
האירוע הזה היה במשחק מול אטלנטה והוא לא אמר כלום על המשחק מול הת'אנדר. אבל אם היה לו עוד התקף כזה אולי זה דווקא טוב שיש לו כמה שבועות מנוחה עכשיו.

Ljos
Ljos
06/03/2018 19:44:51

אני יודע, זה היה מכוון כהמשך לדבריך.
צודק, אי אפשר לדעת. לפי זה: http://www.cleveland.com/cavs/index.ssf/2018/03/kevin_love_discloses_his_battl.html לאב אמר לחבר לקבוצה שזה קרה גם במשחק מול הת'אנדר (והקבוצה דיווחה על מיגרנות במקום), אבל אני לא יודע כמה האתר או הדיווח אמין.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 19:52:36

טוב לראות שהוא מקבל תמיכה פומבית מלברון.

Ljos
Ljos
06/03/2018 20:24:18

אכן.

אלי לס
אלי לס
06/03/2018 19:19:01
הגב ל  אפלטון

וואו. איזו פתיחות לא אופיינית. גבר אמיתי!
חבל רק שהוא משחק עם המכוער

סולי
סולי
06/03/2018 20:29:15
הגב ל  אפלטון

אחד הדברים היותר כנים, חכמים ואמיצים שיצא ל לקרוא, מספורטאי בפרט ואיש מפורסם בכלל, בזמן האחרון – ממש גורם לי להעריך אותו יותר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/03/2018 21:31:33
הגב ל  אפלטון

כל הכבוד לשניהם. פריצת דרך אמיתית.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
06/03/2018 21:54:13
הגב ל  אפלטון

מעניין מאוד

מנחם לס
מנחם לס
07/03/2018 0:28:48
הגב ל  אפלטון

אזכיר זאת בקיצור במעורב

אבי
אבי
06/03/2018 18:51:42

ג'מאל מארי=סטף קארי

Ljos
Ljos
06/03/2018 18:54:40
הגב ל  אבי

Maple Curry Murray.

doron bdalak
doron bdalak
06/03/2018 21:23:41

Ashcan u are talking bullshit

captain beefheart
captain beefheart
06/03/2018 21:58:03

היו ימים שחשבתי שמומי קובע כאן את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל הקשור לשפה יפה.
איפה. הדוקטור באצבע הקטנה שלו שווה חמישה מומים ועוד שני יהודה שישליק עם פיתה ממולאת אשכים טמירים.
"אני שונא לייקרס, והגופייה שלהם שימשה עבורי לניקוי הטחורים עד שהתפוררה".
אני עדיין צוחק.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/03/2018 22:02:48
אפלטון
אפלטון
07/03/2018 1:53:36

נראה לך אבל שיבחרו בו מעבר לגימיק? שיוכל להיות שחקן בליגה?

Shaq
Shaq
06/03/2018 23:47:20

אולדיפו השחקן המשתפר של כולם, לילארד ביחד עם דייויס זה המועמד החדש לMVP.