הנגרייה-חלק א'/ שמעון טבדי

הגיע הזמן לתת כבוד (או לרדת עליהם) לאלו הנמצאים תמיד בשוליים. הם לא יקבלו את התהילה, ההכרה או מקום בדירוגים היסטורים, בד"כ יצחקו עליהם ורובם הם מושא לבדיחות ולעג במשך דורות. אלו הם הנגרים.

מה או מי הוא הנגר? מילון אבן שושן (סתם, נראה לכם? היום זה ויקיפדיה) מגדיר נגר כבעל מלאכה העובד עם עץ; חרש עץ. לנגרים שיכנסו לרשימה הכדור בהחלט משמש עבור רובם כסוג של עץ.

לעניינו הנגר הוא שחקן שקודם כל לוקה עד לא קיים בכדרור, תנועותיו מגושמות, קליעתו חלשה ואחרי מטר מהסל השטח זר לו, על כל זה נוסף לו נדבך של סרבול.

הנגר לרוב יהיה זה שעושה את העבודה השחורה בקבוצה, מרביץ, מציק, עושה פאולים מלוכלכים, ריבאונדים ורץ מצד לצד בלי לראות הרבה כדורים או לגעת בהם.

ישנם נגרים מעטים אשר עלו ועולים אף לגדולה בימנו אנו ומהווים חלק לא מבוטל בקבוצה.

חלק זה יעסוק בנגר הטוב מכולם בליגה שאולי יבוא היום והוא כבר לא יהיה נגר: סטיבן פונאקי אדמס המכונה בפי ה"ויקינג".

תודו שאתם מסתכלים עליו מה עובר לכם בראש? שחקן ראגבי? מישהו שיכל לגלם את תפקידו של רולו ב"ויקינגים" בקלות? או כפי שאמר לברון הנמסיס של ה"הר" במשחקי הכס? לוחם ויקינגי או מאורי מהולל? לא הייתם מהמרים שהר האדם הזה הוא כדורסלן.

תוצאת תמונה עבור vikingsתוצאת תמונה עבור steven adams

 

 

 

 

אדמס נולד ב-20 ביולי,1993 ברוטורואה (מקום קטן עם כ- 72 אלף תושבים), ניו זילנד.

משפחת אדמס כוללת 18 אחים (חלקם חורגים מ-5 נשים) כאשר הגובה הממוצע שלהם 2.06 של הגברים ו-1.83 של הנשים. לאחר מות אביו ב-2006 המשפחה עברה לוולינגטון, ניו זילנד.

קריירת הכדורסל של אדמס החלה בתיכון Rotorua Lakes ושיחק שם עד 2010, הוא היה השחקן הטוב ביותר של התיכון והתבלט מעל כולם, מה שגרם לו לעבור ב-2010 לתיכון Scots College. אדמס הצטיין גם שם ואז התחילו להפעיל עליו לחץ להפוך לשחקן מקצועני בליגה בניו זילנד על מנת להיות מוכן לכדורסל המכללות בארה"ב, משום שהרמה בתיכונים בניו זילנד הייתה מאד נמוכה והיה חשש שאדמס לא יהיה מספיק טוב להשתלב ב-NCAA.

עקב לחצים אלו אדמס חתם ב-2011 בקבוצת Wellington Saints מהליגה הניו זילנדית אך שיחק ללא שכר על מנת לא להפר את חוקי ה-NCAA. הוא נבחר באותה שנה לרוקי העונה של הליגה הניו זילנדית והוביל את הסיינטס לאליפות כאשר ב-15 משחקים ששיחק העמיד ממוצע של 5.5 נק ו-4.1 ריב.

ב-2012 אדמס עבר לשחק למשך סמסטר אחד בתיכון Notre Dame Preparatory School (Fitchburg, Massachusetts), ארה"ב על מנת להסתגל לכדורסל האמריקאי לפני ההצטרפות לפיטסבורג פנת'רס מהביג איסט.

 

תוצאת תמונה עבור steven adams

אדמס הצטרף למכללת פיטסבורג ביוני 2012 והעמיד ממוצעים של 7.2 נק, 6.3 ריב, 2 חס' ב-23.4 דק משחק ב-32 משחקים בחמישייה. עם סיום העונה הוא נבחר לחמישיית הרוקיס של העונה בביג איסט והחליט לצאת לדראפט שהוא בוסר לחלוטין.

הוא נבחר בגיל 20 במקום ה-12 בדראפט 2013 ע"י אוקלהומה והפך במרוצת השנים לגניבה של הדראפט.

תוצאת תמונה עבור steven adams

לאדמס יש מוסר עבודה גבוה מאד כפי שהעידו מאמנים בעבר והדבר ניכר לאורך כל הקריירה שלו כאשר כל שנה גרף השיפור עולה. שימו לב לנתונים במהלך השנים באוקלהומה:

 

עונה ראשונה: 81 משחקים, 14.8 דק, 3.3 נק (50.3% מהשדה), 4.1 ריב, 0.5 אס.

עונה שנייה: 70 משחקים, 25.3 דק, 7.7 נק (54.4% מהשדה),7.5 ריב, 0.9 אס, 1.2 חס.

עונה שלישית: 80 משחקים, 25.2 דק, 8 נק (61.3% מהשדה), 6.7 ריב, 0.8 אס, 1.1 חס.

עונה רביעית: 80 משחקים, 29.9 דק, 11.3 נק (57.1% מהשדה), 7.7 ריב, 1.1 אס, 1.1 חט', 1 חס

עונה חמישית (נוכחית): 57 משחקים, 32.6 דק, 14 נק (63.1% מהשדה), 9.1 ריב (5.1 ריב בהתקפה), 1 אס, 1.1 חס, 1.2 חט.

העונה הנוכחית היא הטובה בקריירה ואדמס מתחיל להפוך לבורג חשוב ומרכזי בקבוצתו ולהיות חלק מהטריו יחד עם ווסטברוק וג'ורג'.

יתרונותיו הגדולים של אדמס הם החוזק שלו כאשר עם גופו הענק הוא מזיז שחקנים בקלות, חסימות שהוא מסדר לחברי קבוצתו ובמיוחד ל-RW, הוא קטלני בריב' התקפה (מוביל את הליגה), הוא נלחם כל דקה במגרש ואין שחקן שיוצא ללא כאבים והרבה קרח אחרי משחקים נגדו.

כבר בעונה שעברה ובמיוחד העונה, הוא שיפר מאד את הקליעה בטווחים קרובים לסל והפך להיות פינישר מעולה. הפיק אנד רול עם ווסטברוק הוא אחד הקטלניים בליגה. בפלייאוף שעבר הוא כמעט היה הג'וקר שהצליח להדיח את הווריירס. נדבך נוסף שחל בו שיפור הוא משחק אחד על אחד עם הגב לסל שאנו רואים העונה, כאשר לטעמי אוקלהומה לא משחקים מספיק בפנים על אדמס – במיוחד מול קבוצות שיש לו יתרון מובהק עליהם. המאצ'אפ של אדמס מול 2 אריות הליגה, הווריירס והטילים , הוא אחד היתרונות הבודדים של התאנדר בסידרה אפשרית ביניהם.

נכון שההצלחה של OKC תלויה בראש ובראשונה ב-2 הכוכבים שלהם אבל משחק ההגנה שלהם מושתת כולו על אדמס שבמהלך כל העונה הוא השחקן היחיד שעושה הגנה באופן קבוע ומגן על הטבעת, לטעמי הוא בטופ 10 של שחקני ההגנה העונה.

אדמס לאן?

אם מסתכלים על העתיד הוא נראה בהחלט ורוד ורועם עבור הענק הניו זילנדי. מגמת השיפור אמורה להימשך גם בעונות הבאות כאשר מבחינתי הצפי הוא שאדמס יוכל להיות שחקן אחד על אחד טוב ויוכל ליצור לעצמו מצבים רבים יותר בפוסטאפ משום שמעטים השחקנים בליגה שיוכלו לעצור אותו ולהוסיף נדבך של קליעה מחצי מרחק אחרי הפיק אנד רול, מה שיהפוך אותו לקטלני הרבה יותר, הוא בן 24 ועתידו לפניו.

הפלייאוף הקרוב יהיה מבחן אחד מני רבים עבורו ועבור קבוצתו וככל שהוא יהיה טוב יותר (כמובן צריך לקבל יותר כדורים-כן דונובן אני פונה אליך), OKC תהיה טובה יותר וכנראה תגיע רחוק יותר.

תוצאת תמונה עבור russell westbrook and steven adams

ואיך אפשר לא לסיים עם בדיחה על ניו זילנדים?

What do you call a Kiwi with a hundred lovers?

A shepherd.

Subscribe
Notify of
116 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28 בפברואר 2018 10:38

סבא מצד אימא היה נגר, לא בכדורסל, אלא אמתי, ודוד אחד מצד אבא הוא נגר.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
28 בפברואר 2018 10:44

באסה..

חשבתי למצוא את הטופ 30 של הנגרים בכל הזמנים, שמות כמו :
סבא ג'פטו, תמרי הנגר, "ה קרפנטרז", ג'יזס, איקאה, ג'ואקים נואה..
ואתה בא לי עם פוסט על טהרת הכדורסל ?!

מאוד מאכזב שמעון.. נחלשת אחרי יומיים.

נ.ב

אדאמס לא נגר, הוא אמן רגיש בגילוף עץ.

מתן גילור
28 בפברואר 2018 11:01

ברוכים הבאים למדור השבועי של עובדות הנגרים של המשגיח.
עובדה ראשונה: בגדולי הנגרים בכל הזמנים ניתן למצוא כמה צמדי אבות-בנים כשהמפורסם שבהם הוא יוסף וישוע.
תודה לעידו גילרי על העובדה.

המשגיח
המשגיח
28 בפברואר 2018 11:15

1+

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 11:03

קאפקייק גם אתה מצטרף ללינץ'-מוב?
(אהבתי את ההגדרה).

Ish
Ish
28 בפברואר 2018 12:02

כבר יותר קרוב ל Lynch Movement

FuckTheRefs
FuckTheRefs
28 בפברואר 2018 10:46

יופי של פוסט,אדמס אחד השחקנים המעודפים עלי!
רואים את השיפור בכל עונה כאשר הוא מוסיף ארסנל התקפי ככל שהוא מתבגר וזה מראה על רצינות והשקעה מצידו.
חבל שהתאנדר לא משתמשים בו יותר בהתקפה (למרות שהם תמיד מתחילים כל משחקה בהכנסת כדורים אליו).

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
28 בפברואר 2018 10:50

ובכן,
גם אם בריאן וילסון מהביץ' בויז היה הופך לנגר ומנסר את הפסנתר שלו,
עדיין הצליל היה יותר יפה מהפסנתר של אקסל רוז בשיר ששכחתי את שמו.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:10

חחח גדול

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28 בפברואר 2018 10:53

בעבר היה את אלבאן אדאמס שהיה ציר איכותי עם יכולה מסירה מעולה וסיים קריירה עם 14.1 נק' ב-49.8% מהשדה ו-78.8% מהקו, שבעה כ"ח, 4.1 אס', 1.3 חט', 0.8 חס' ו-2.6 אי' ב-27.5 דק' למשחק ב-988 מש' בעונה הסדירה ששווים ביחס ל-36 דק' 18.4, 9.2, 5.3, 1.7, 1.1 ו-3.5.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 11:03

אוקלהומה קיד הוא אחד מאבני היסוד של המועדון שלנו.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 11:02

מת על השחקן הזה בעיקר בגלל חוש ההומור היחודי. אבל לא הייתי שם אותו תחת משבצת הנגר יש לו בהחלט יכולות התקפיות משל עצמו למרות שהוא ניזון בעיקר מווסטברוק.
חוץ מזה עבור מה שהוא נותן בינתיים בחירה בדראפט במקום ה-12 היא לא ממש גניבה. בטח לא כשמאחוריו נבחרו הגריק פריק וגובר.
גם לא ברור לי איך בפלייאוף שעבר הוא כמעט עצר את הווריורס. נראה לי אתה מתכוון ללפני שנתיים.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:09

הכוונה אכן לפני שנתיים מול הווריירס.
הוא יהיה טוב יותר מגובר לדעתי וכבר עכשיו עדיף עליו לטעמי. לוקח את אדמס היום לפני גובר.
בשביל בחירה 12 הוא חתיכת גניבה ועוד בשביל נגר כמוהו שבעבר הוא היה האבא של הנגרים.

גריק פריק הוא לא בדיוק גניבה, זה שחקן שחוץ ממילווקי לא הרבה שמעו עליו או עקבו אחרים, הוא הפך לסוג של פרוייקט על בבאקס מהשנייה שהגיע בוסרי ועם מוטת ידיים בלבד, אז נכון הוא יצא הכי טוב מהדראפט הזה בהחלט ו"גניבה" יותר גדולה אבל בזמן אמת מאד היה קשה לחזות את זה.

אדמס היה שם יותר מוכר כי בא מהמכללות והיה נגר ועדיין נבחר 12.

ופי שציינתי אולי הוא בדרך להסיר את נגרותו עם הזמן. הוא עדייו נגר אבל לא כמו שהיה לפני שנתיים למשל.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 11:15
Reply to  שמעון

תחליט – או שהוא נגר או שהוא גניבה. הוא לא יכול להיות שניהם ביחד.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:16

למה? גם נגר וגם גניבה. הוא הנגר הטוב בליגה, זה חתיכת גניבה.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 11:18
Reply to  שמעון

כי לא לזה:
"לעניינו הנגר הוא שחקן שקודם כל לוקה עד לא קיים בכדרור, תנועותיו מגושמות, קליעתו חלשה ואחרי מטר מהסל השטח זר לו, על כל זה נוסף לו נדבך של סרבול."
קבוצות מצפות כשהן לוקחות שחקן בבחירת לוטרי.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:42
Reply to  שמעון

משהו מזה לא נכון לגבי אדמס? זה בול הוא. אבל במגמת שיפור לצאת מהנגרות 🙂

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 11:42
Reply to  שמעון

התעייפתי….

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 12:25
Reply to  שמעון

עידו- אני כמו ראסל ראש בקיר..

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 12:25
Reply to  שמעון

חחח… עם זה אני לא אתווכח.

תומר שנאן
Editor
28 בפברואר 2018 11:34

תודה רבה שמעון.

מסכים עם גילרי שאדאמס לא יכול להחשב כנגר וגניבה ביחד. ואוסיף שהוא ממש לא נגר בעיניי, הוא יכול לשמור על כמה עמדות בהצלחה, להניע כדור בצורה טובה מהפוסט וכו'. אלו דברים שהרבה מאוד סנטרים (גם כאלה שאינם מכונים כנגרים) לא יכולים לעשות.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:40

קודם כל הוא נגר ובטוח היה נגר בדראפט, על זה אין ויכוח. בגלל שהוא היה נגר קבוצות לא בחרו בו ופרסטי כנראה ראה בו פטנציאל שניתן לשיפור ובחר בו, אז הוא גנב אותו. מה לא הגיוני פה? הוא לא גניבה מסוג של היה שחקן תותח ולא בחרו בו כמו קרי או דניס סמית.
הוא כמו יאניס שהיה בוסר אבל בניגוד ליאניס הוא היה שם מוכר לאמריקאים. אחרי יאניס נראה לי רק הבאקס עקבו אחריו עוד ביוון. נראה לי שאם לא היו הבאקס נראה לי יאניס היה נבחר איזה בחירה 55 במקרה הטוב.

תומר שנאן
Editor
28 בפברואר 2018 11:48
Reply to  שמעון

היה נגר, היום כבר ממש לא. תראה את ההבדל בינו לבין נואה ה-DPOY.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:57

או או נואה זה לבל אחר, על גואקים נואה בפרקים הבאים…

אלון
אלון
28 בפברואר 2018 12:10
Reply to  שמעון

בפודקסט של ביל סימונס דאריל מורי אמר שגם ביוסטון עקבו אחרי יאניס מקרוב, ומורי טס ליוון פעמיים לראות אותו, אבל בסופו של דבר היה מאוד קשה לחזות את ההתאמה שלו למשחק האמריקאי, ומילווקי לקחו את הסיכון.

גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 11:41

התחיל את הקריירה המקצוענית כנגר. אבל תוך שנים מועטות, תוך שיפור מתמיד והצמחת החלקים החסרים, הפך לכוכב.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:43

עוד לא כוכב אבל בדרך הנכונה לצאת מהנגרות. נכון להיום הוא עדיין עונה על הגדרת הנגר שהגדרתי. הוא הנגר הטוב בליגה נגר על אם תרצו.

גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 11:54
Reply to  שמעון

בטח שכוכב!

comment image
(בתמונה: החלקים החסרים)

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 11:57

ענק!! שכחתי מחל דרוגו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
28 בפברואר 2018 14:39

100+

רועי ויינברג
רועי ויינברג
28 בפברואר 2018 12:14

אני לא חושב שיש היום יותר מדי נגרים. היחיד שמשמעותי ועולה לי בראש זה אמיר ג'ונסון. אדאמס נותן בוקס-אאוט מדהים, תנועה בלי כדור ויכול לסיים בטבעת. לא יוקיץ' או אמביד, אבל גם לא בדיוק נגר.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 12:24

תודה על אמיר גונסון שכחתי ממנו בין עשרות הנגרים, או או כמה נגרים יש בליגה אבל לא נהרוס לכם, זה בפרקים הבאים

נתן
נתן
28 בפברואר 2018 13:40

חסן וויטסייד הוא כנראה הנגר הטוב בליגה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28 בפברואר 2018 14:01
Reply to  נתן

גם הוא לא נגר אלא שחקן פנים נהדר.

נתן
נתן
28 בפברואר 2018 17:02

שלא מסוגל לקלוע רחוק ממטר מהסל. הכוונה בנגר, זה שחקן שאוסף נקודות מריבאונד והאלי הופס, או הטבעות, והוא לא מוכשר במשחק ההתקפה. אלה שחקנים מאד יעילים, אחרת לא היו פותחים בליגה, אבל קצת נגרים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
28 בפברואר 2018 14:44

רוברסון, סימונס, דיאנדרה ג'ורדן.

נגר זה בגדול מישהו שלא מסוגל לקלוע ממטר

שייקה
שייקה
28 בפברואר 2018 15:53

מתלבט לגבי מונרו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
28 בפברואר 2018 16:27
Reply to  שייקה

גבוה שיש לו משחק פוסט אפ הוא לא נגר.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 16:27

מסכים

השרת
השרת
28 בפברואר 2018 16:36

מה זה, שכחתם את 2 נגרי הצמרת מהפיינלס האחרונים, זאזא וטריסטן.

אהרון שדה
אהרון שדה
28 בפברואר 2018 12:15

תודה .
אם כבר הזכרת את הייחוס המשפחתי הרי שיש לו אחות אלופה אולימפית לשעבר בכדור ברזל( דף אלופת עולם ובכלל אגדה גדולה גם בארצה וגם בענף ).
אשר לאדמס יש לו התקדמות עקבית שנה אחרי שנה
ולא שחסרים לנו פרסים אישיים בנ.ב.א
אבל היה מעניין לראות קטגוריה של השחקן המשתפר באופן עקבי שנה אחרי שנה (ולא הבלחה חג פעמית ).

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 12:59

אכן ויש לו 2 אחים כדורסלנים בניו זילנד

john
john
28 בפברואר 2018 12:27

הליגה החלה לעקוב אחרי סטטיסטיקה חדשה של בוקסינג אווט. השחקן המוביל? סטיבן אדמס. ווסברוק ריבאונדר טוב. סטיבן אדמס גורם לו להיראות אלוהי בריבאונד.

קשה לי עם הגדרות כמו: נגר, פח, שחקן נשמה וכו' שצמחו במחוזתינו ואני לא יודע לכמת אותם. ישנם המון יסודות בכדורסל. לגבוה בוקסינג אווט הוא סופר חשוב במיוחד למיקום בריבאונד. 5 ריב בהתקפה שווים סביב 5.5 נק למשחק. במצבם של אוקלהומה אם נחליף את אדמס בסנטר שמוריד 2 ריבאונד התקפה נקבל פער של סביב 3 נקודות נט ל100 פוזשינים רק מזה. זה היה מוריד את הת'נדר תחת תמונת הפלייאוף (שלא לדבר על הגנה על הטבעת וחסימות חזקות לקליעה).

לגבי גוברט מול אדמס זה ויכוח קשה. כרגע אני לוקח את אדמס בלי למצמץ כי אדמס בריא כמו שור וגובר נוטה להיפצע ומבנה גופו לא יחזיק לאורך זמן. גובר בעל השפעה רבה יותר על ההגנה בנקודות ויותר ורסטילי בהתקפה אבל בריצות למרחקים אסןר להתעלם durability.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 12:32
Reply to  john

תיזהר עם זה. מישהו צריך לקחת את האחראי על האתר של nba.stats ולתת לו בעיטה חזק בתחת. יש המון המון בעיות עם הנתונים שהם מביאים השנה. גם לגבי נתוני הבוקס אאוט ישר משנו בלט שהנתונים היומיים ממש לא הולמים את הסך הכללי שהם מפרסמים. נחש מה – היום כבר הורידו את זה עד שיתקנו (אני מקווה).

השרת
השרת
28 בפברואר 2018 16:31
Reply to  john

+1

Ata98
Ata98
28 בפברואר 2018 12:31

לא היה ולא יהיה יותר נגר מגרג אוסטרטג מיוטה של סוף שנות התשעים

אהרון שדה
אהרון שדה
28 בפברואר 2018 12:49
Reply to  Ata98

זה בהנחה שאתה לא מחשיב את עופר פליישר המיתולוגי של הפועל תל אביב .

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 12:59
Reply to  Ata98

ביל וולינגטון

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
28 בפברואר 2018 14:42
Reply to  שמעון

ממש ממש ממש אבל ממש לא נגר.
יד רכה ביותר מחצי מרחק ושחקן אינטיליגנטי

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:20

גם למאט בונר (איזה שם אדיר יש לו ) היה יד רכה ולגבי אינטילגנציה אני לא יודע אבל הוא היה הנגר האולטימטיבי שכל יום שראיתי אותו בספרס תהיתי איך הוא הגיע לליגה הזאת.

no funny shtuff
no funny shtuff
28 בפברואר 2018 12:50

אדאמס לא נכנס תחת ההגדרה של נגר.
רוברסון כן.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 13:03

הנגר הוא שחקן שקודם כל לוקה עד לא קיים בכדרור-אדמס עונה לזה, תנועותיו מגושמות-עונה גם לזה, קליעתו חלשה ואחרי מטר מהסל השטח זר לו-עונה גם לזה למרות שהעונה הוא כבר קולע טוב מקרוב לסל, על כל זה נוסף לו נדבך של סרבול-עונה גם על זה. לא מוגדר פה טוב בריבאונד או בבוקסאאוט או בהגנה.

גאוול מגי למשל לא עונה להגדרה שלי למרות שהוא נגר כי אין לו סרבול ותנועות מגושמות, זה שהוא לא מצליח לקלוע או להטביע זה כי הוא גרוע 🙂

השרת
השרת
28 בפברואר 2018 16:30
Reply to  שמעון

מגי קולע ומטביע באחוזים גבוהים מאוד, והתנועה שלו יותר גמלונית משל אדאמס לדעתי.

no funny shtuff
no funny shtuff
28 בפברואר 2018 20:29
Reply to  שמעון

לא נכון, אין קשר לכדרור וסיבוב כדור על האצבע.

נגר זה מישהו שלא מסוגל לשים כדור בטבעת יותר ממטר ובעונשין אם הכדור נוגע בטבעת הוא משמיע אנחת רווחה.

היו וישנם מליוני נגרים בליגה הזו ודווקא על אדאמס נפלת?
נסכים לא להסכים.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
28 בפברואר 2018 13:17

גם בעיני אדאמס לא נגר בכלל. הוא שחקן חכם שלא עושה דברים שהוא לא מצטיין בהם, גם עקב ההנחיות שהוא מקבל מהמאמן. אין לו צורך ליצור לעצמו כי הכדור אצל ראסל . . .
אותו דבר קאםלה ביוסטון. הם דומים לשחקן חוץ שכל תפקידו הוא לעמוד בפינה ולקלוע שלשה ממסירה של הרכז. אם תשים אותם בקבוצות אחרות תגלה שיש להם לא מעט כדורסל.

אפלטון
אפלטון
28 בפברואר 2018 13:23

תודה שמעון. שחקן מצוין, ונגר מעולה.
ג'יילן רוז מחלק את ההגדה כ- skill big וכ- Will big.
ההגדרה השנייה יותר מתאימה למה שאנחנו קוראים נגר.
אדאמס שחקן שמורכב מ100% will (רצון) עם כוח עצום ואתלטיות מרשימה ביותר. הוא זריז הרבה יותר ממה שנראה והיכולת שלו לצאת לקלעים היא מה שמבדילה אותו מענקים אחרים.
הוא גם כמו שאמרת שיפר בצורה מאוד מרשימה את הskills שלו מתחת לסל, ויש לו יד רכה גם מטווח של 2 מטר מהסל.
לדעתי לגמרי בטופ 5 של הסנטרים בליגה היום ובאמת הגורם הכי משמעותי במצ' אפים של אוקלהומה מול הקבוצות המובילות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28 בפברואר 2018 14:04
Reply to  אפלטון

דבריך אומרים שהוא איננו נגר כלל אלא כוכב ומטובי שחקני הציר היום.

אפלטון
אפלטון
28 בפברואר 2018 14:10

נגר אצלי לא שווה בהכרח לשחקן גרוע.
בגלל זה הבאתי הגדרות אחרות שקצת יותר מתאימות לדעתי.
עדיין על הסקאלה שבין will (שזה מה שאנחנו מתכוונים לנגר) לskill הוא עדיין יותר נוטה לכיוון הwill, עם התקדמות לכיוון האמצע.
שחקן גבוה שהוא כולו skill לדוגמא הוא יוקיץ'

גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 13:30

אם כבר מדברים על נגרים מוכשרים,
אז יש כאלו שעשו קריירה יפה מאוד בתפקיד.
טייסון צ'אנדלר, לדוגמה. הוא בעונתו ה-17 בליגה, ואפלטון עד הדדליין לא הפסיק לפנטז עליו במדי הרוקטס…

(אם בטייסון צ'אנדלר עסקינן, יש בינו לבין בן סימונס הרבה מהמשותף.
ל-2 יש נתון מצטבר לקריירה של 0 מ-10 מהשלוש…)

אמיר
אמיר
28 בפברואר 2018 13:33

בחירה טובה
אכן הוא נגר

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28 בפברואר 2018 14:05
Reply to  אמיר

לא! בחירה לא טובה כי הוא כבר לא נגר אלא ברמה טובה יותר מזה.

תומר שנאן
Editor
28 בפברואר 2018 13:33

אגב, שחקן שהיה נגר כמעט בוודאות לולא נפל למערכת של הספרס הוא קוואי לאונרד.

פופ בחר אותו בגלל ההגנה והפוטנציאל ההתקפי בלבד, אך אני לא חושב שהוא היה מגיע לרמות שהוא נמצא בהן היום ללא הקבוצה הספציפית בה הוא משחק.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 13:54

בשום עולם קאווי לא היה נגר.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:16

קאווי לא היה נגר אבל תמיד טענתי במערכת אחרת סביר להניח שהוא לא מתפתח לשחקן שהוא. זה הרבה בזכות הספרס. רק לתאר אם אריק גורדון למשל היה מגיע לספרס

Eytan majar
Eytan majar
28 בפברואר 2018 13:52

אולי התבלבלתי, אבל כתבת שהוא חלק מהטריו באוקלהומה לצד הצ׳יטה וג׳ורג׳???
מה כרמלו צריך לחשוב?

יונתן .S.
יונתן .S.
28 בפברואר 2018 15:16
Reply to  Eytan majar

זה לא כזה משנה, כי כרמלו לא מרבה לחשוב. בהיגיון לפחות..

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
28 בפברואר 2018 15:41
Reply to  Eytan majar

כרמלו? לחשוב?

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
28 בפברואר 2018 15:52

מזכיר לעצמי לרפרש…

אור
אור
28 בפברואר 2018 15:54
Reply to  Eytan majar

וואי וואי, איזו הרמה להנחתה לשמעון

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:17
Reply to  Eytan majar

שהוא צריך חוזה כמו של מאנו בספרס ולא החוזה שהוא עכשיו יושב עליו כי זה השווי שלו. או לחילופין לפרוש כי אני לא רואה קבוצה אחת בליגה שכרמלו יכול להועיל לה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
28 בפברואר 2018 14:40

שמעון תודה רבה על פוסט מצוין.

יש לי רק בעיה אחת עם הפוסט הזה – אדמס לא נגר.

באופן כללי, זן הנגרים הולך ונכחד מפני הליגה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
28 בפברואר 2018 14:59

שחקן מצוין ואדם נחוש וקשוח שמצליח לסבול את ראסל וסגנונו משך שנים. לדעתי הוא מתבזבז באוקלהומה, ואלמלא שיחק עם ראסל לא היה ספק שאינו נגר. לדעתי הוא השחקן הסביר ביותר לעשות מעשה דוראנט ולנטוש את ראסל כשיסיים את החוזה. אשמח אם יגיע לספרס. מאד מתאים שם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
28 בפברואר 2018 16:25

1+

פומה
פומה
28 בפברואר 2018 15:18

אני חושב שקאוואי הולך לענות על האשמת.הנגר עוד העונה הזו .
כתבתי ואף אחד לא התיחס כי הושבת קאוואי על הספסל היא למיטב הבנתי התרגיל המלכודת הכי ערמומית.בליגה אי פעם ,ולה שני שותפים ,פופ וקאוואי ,בהמשך העונה ובפלייאוף נחזור לעניין הזה.

אור
אור
28 בפברואר 2018 15:55
Reply to  פומה

איך הם עובדים עלינו כל הזמן הזה, יא אללה

ברוך רובין
ברוך רובין
28 בפברואר 2018 16:05
Reply to  פומה

קוואי לעולם לא היה נגר, גם במערכת שלא הספרס הוא היה הופך לשחקן טוב, כנראה לא היה מגיע לרמת השחקן שהיום אבל בהחלט טוב. לגבי אדאמס לא מסכים שהוא נגר בכלל חזק ביותר מהיר זריז מאוד ביחס לגודלו עם יד רכה מקרוב, אני רק מסוגל לדמיין מה היה קורה אם הוא היה משחק ביוסטון לצד הארדן ופול ( רק לראות מה הם הפכו את קפלה)או אצל הלוחמים . רוברטסון וסמארט עונים הרבה יותר להגדרה של נגר

יונתן .S.
יונתן .S.
28 בפברואר 2018 17:57

אולי רוברסון, אבל סמארט שחקן שפיתח בשנה האחרונה יכולת ניהול משחק לא רעה בכלל (ראה ערך את העלייה בכמות האסיסטים) והוא יודע לנהל את הגנת הקבוצה על המגרש.
יש בו מן תכונות שהופכות אותו ליותר מנגר. מצד שני, מעניין מאוד כמה השפעה יש לסטיבנס בנושא (ואני מניח שהתשובה נמצאת איפשהו באמצע).

השרת
השרת
28 בפברואר 2018 15:51

אני חייב להסכים פה עם כולם, אדאמס כבר לא תחת הקטגוריה.

אמנם זה תלוי בהגדרה של נגר, אבל גם בהגדרה ששמעון הביא כאן אני חולק על הקלסיפיקציה של אדאמס כנגר.

אהבתי את החלוקה ל skill big vs will big אני חושב שבחלוקה כזו הוא נוטה לגבוה רצון יותר מגבוה כישרון, אם כי הוא מסיים מתחת לסל אם לא בדאנק אז בד״כ ב finess שאין להרבה גבוהים, הוא גם מסוגל לסיים בשתי הידיים, ככה שגם skill יש לו.

אני הייתי מגדיר את הנגר כשחקן שעל אף חסרונו בהתקפה משתלם להשאיר על המגרש בגלל ההגנה/האסל/אנרגיות שהוא מביא לקבוצה. תחת הגדרה כזו, אדאמס רחוק מלהיות נגר עם 14 נקודות ב-63% אפקטיבי, וקריאות להכניס לו יותר כדורים לצבע. הרי ההמלצה האחרונה שתיתן לקבוצה היא לתת לנגר שלה לזרוק יותר. לעומת זאת ההגדרה הזו עומדת איתנה מול שחקנים כמו רוברסון וסמארט, נגרים מדופלמים.

פומה
פומה
28 בפברואר 2018 15:59

העלית נקודה חשובה לדיון
לא יודע אם זו היתה הכוונה טך זה הכיוון שהתפתח.
והנקודה היא איך בודקים יכולת התפתחות.
מבחינת אדאמב הקואורדינציה שלו מצוינת נעזוב את ההקפצה ,נדבר על תיאום ותיזמון ןיכולת אילתור בעליה ושינוי קליעה באויר.
גם לטריי ליילס יש קואורדינציה דומה אך בטוח שאף אחד לא יכניס אותו לקטיגורית נגר .
באופן אישי כדי לתרום לדיון אני יכול לומר כי הקואורדינציה שלי מצוינת אל עשרות שנים חשבתי הייתי משוכנע שהיא גרועה
וכאן בדיוק עולה השאלה כשאצה מסתכל על מישהו במצב נתון מהי היכולת שלך לבדוק את יכולת ההתפתחות שלו ?

פומה
פומה
28 בפברואר 2018 16:01
Reply to  פומה

תיקון הקלדה למרות שהקואורדינציה שלי מעולה ,שנים ארוכות הייתי משוכנע שהיא גרועה מאד .

שעיה
שעיה
28 בפברואר 2018 16:15

טור מקסים על שחקן מעולה ונושא מעניין ביותר. מבחינתי לנגר אין מדדים.
זה עניין של תחושה כלפי שחקן. לפעמים זה קשור לחוסר התאמה בין המראה והכישורים הבסיסיים לבין הביצועים בפועל. לפעמים זה משהו בתנועה חסרת קואורדינציה. לתחושתי אדאמס בהחלט נגר.
אגב הנגר הגדול מכולם היה דניס רודמן לדעתי

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 16:27
Reply to  שעיה
גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 17:21

בהתחשב בעובדה שבמדי שיקגו, רודמן קלע 12 שלשות ב-3 שנים,
הסרטון אולי לא דוגמה נהדרת…

קצת יותר ברצינות –
בעונה הלפני אחרונה שלו בדטרויט, רודמן קלע 32 שלשות ב-32%
באותה עונה (92'), רודמן זרק כמעט שליש מניסיונות הקליעה שלו בקריירה.
יש בהחלט מצב, שבכדורסל של היום, הוא היה זורק יותר, קולע יותר, ובאחוזים טובים יותר.

זמנים שונים.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 17:29

בלי קשר רודמן היה רחוק מלענות להגדרת נגר.
יש פה היום הרחבות מאד רציניות למושג נגרות שמכילות אומנות פלסטית קדרות ועוד.

גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 17:44

זה בגלל שהם לא זכו להכיר את הדור של מארק ווסט…

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 17:48

גם לא נגר…
היה לו מידריינג' חביב ביותר.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 17:49

אבל היו בדורו כמה וכמה בהחלט

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:55

גייסון קאפי ואוליבר מילר השמן מי שקורא היום למלו שמן……

גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 17:59

מרק ווסט שאני זוכר היה חוסם בחסד, וזהו בערך.
בלי KJ נראה לי שהוא היה מסיים את הקריירה עם מספר דו ספרתי של נקודות…
ואני כמעט משוכנע שהייתה לו זריקת עונשין "נגרית" לחלוטין.
אבל עבר קצת זמן מאז…

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 18:02

הוא היה זוועה מהעונשין אבל היה לו מידריינג' שהוא היה קולע לא רע בכלל מהפינה. היתרון הגדול בווסט היה שהוא לא ניסה לעשות דברים שהוא לא ידע.

גיא הרשע
גיא הרשע
28 בפברואר 2018 18:06

אני כתבתי אותו ממקום של חיבה גדולה.
לא פעם כתבתי שהקבוצה של KJ והורנאסק זו הקבוצה האהובה עליי. גם ווסט, עם החסימות, ויכולת איסוף הזבל יוצאת הדופן שלו (לא זוכר מה היו האחוזים שלו מהשדה, אבל עם כל ההטבעות יד אחת שלו, סביר להניח שהמספר גבוה למדי), היה חלק מאותה קבוצה נהדרת.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 18:07

הוא היה בין מובילי הליגה באחוזים מהשדה באותם עונות.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:53

לפי החיוכים של השחקנים והקהל נראה שהנגר קלע שלשה

שעיה
שעיה
28 בפברואר 2018 18:36

שלשה בגרבז והקהל עף. עוד שלשה בגרבז וכולם משתוללים. השלשה האחרונה מהפינה בכלל מעיפה גם את הספסל עם חיוכים מסגירים. כן, כן, הוא נגר.

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בפברואר 2018 18:39
Reply to  שעיה

לא. היא מסגירה את זה שהוא לא זרק הרבה.
למה הוא נגר בגלל שהוא היה נלחם? לרודמן היו יכולות התקפיות יותר שהוא לא ניסה להראות יותר מדי.

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:14
Reply to  שעיה

גם לדעתי רודמן הנגר הגדול מכולם. בהחלט נגר

gogo
gogo
28 בפברואר 2018 16:46

חחח +1

Ljos
Ljos
28 בפברואר 2018 17:06

אז בעצם זאזא הוא "הנגר האחרון"?

שמעון
שמעון
28 בפברואר 2018 17:13
Reply to  Ljos

אני לא רוצה לגלות תשארו במתח אבל תפסיקו להדליף כמו המשטרה.

Ljos
Ljos
28 בפברואר 2018 17:34
Reply to  שמעון

אני רק מדמיין איך בעוד שנים אדם שלא מבין את הקונספט של טוויסט ותקוע עם קופסת מסתורין חלולה יפגיש בין זאזא, הכומר המתבודד שפרש מהחיים האלה, לנגר צעיר ורעב לדם שיגיש לו את מגן השיניים הישן שלו ויסתכל עליו בתקווה. כי רק הוא יכול ללמד אותו. רק הוא יכול להחזיר את משחק הכוח לליגה ולסיים את שלטון מסדר השלוש נקודות. באותו רגע אותו אדם יחליט לסיים את הסיפור ולעצבן מיליוני אוהדים כי בעצם לא נתת לנו שום דבר פה! סתם עצרת בגלל קופסא מסתורית אחת שאתה אובססיבי אליה כבר 30 שנה והורסת כל דבר שאתה מנסה לעשות. ואז המשך הסיפור יעבור לאנשים מוכשרים יותר.
אני חושב שהגזמתי קצת. פעם הבאה תעצרו אותי.

Ish
Ish
28 בפברואר 2018 20:37
Reply to  Ljos

בדיוק מה שעלה לי לראש

שעיה
שעיה
28 בפברואר 2018 18:37
Reply to  Ljos

חחחח

שי אבן צור
שי אבן צור
28 בפברואר 2018 17:35

פוסט טוב שמעון.
זאת הדרך, תמשיך בה.

קלמנטה
קלמנטה
28 בפברואר 2018 17:42

הוא לא נגר. ממש ממש לא.

איתי
איתי
28 בפברואר 2018 17:53

אדאמס לא נגר .
לא יעזור בין דין
הוא שחקן שחקן
ויש לו את הידיים הטובות בליגה ( הוא וקפלה ). תופ הכל

וגם קלע עונשין סביר

בקיצור חפשו נגרים במקומות אחרים

השרת
השרת
28 בפברואר 2018 18:45
Reply to  איתי

מסכים שהוא לא נגר.

אבל הוא 57% מהעונשין בקריירה, ולבטח יש כמה סנטרים עם ידיים יותר טובות ממנו, יוקיץ והאחים גאסול ככה קופצים לי לראש ישר.

חזיר יבלות
חזיר יבלות
28 בפברואר 2018 18:58
Reply to  איתי

+100 וגם שחקן פוסט אפ מצויין ועם טווח סביר לחלוטין. וזה שיש סנטרים שקולעים לשלוש וגם חייזר אחד שמנהל את המשחק מהעמדה הזאת לא הופך אותו לנגר. שחקן הרבה יותר טוב ושלם מקאפלה

יונתן .S.
יונתן .S.
28 בפברואר 2018 18:02

כתבה מעניינת. תודה על השיתוף.

אני חייב לציין שדעתי בנושא של "נגרים" היא שאין לאנשים כבר הגדרה חד משמעית למושג הזה ולכן קשה גם להגדיר איתו שחקנים.
נוסף על כך, בגלל שבימינו הענף התפתח,והשחקנים מתפתחים איתו בהתאם, ישנן דרישה נרחבת לשחקנים וורסטיליים ומגוונים יותר. כתוצאה מכך, היום יותר קשה למצוא שחקנים נגרים. לפחות לא כאלה שהם משמעותיים בקבוצות שלהם.

חזיר יבלות
חזיר יבלות
28 בפברואר 2018 18:56

זה הולך ומידרדר. נגר זה אחד שלא יודע לכדרר? כאילו 90% מהסנטרים בהיסטוריה של המשחק הם נגרים? ויש לו בהחלט טווח של 2-3 מטרים מהסל והוא שחקן פוסט אפ מצויין,אתלט וקלעי עונשין סביר (במונחים של סנטר). ממליץ לך לראות משחקים שלו או לפחות להסתכל על האחוזים שלו בין 10-16 פיט ולהבין שהוא רחוק מלהיות נגר. בכללי כמעט ואין היום נגרים- אבל אם אתה מתעקש על קיומם של כאלה אז חצי מהסנטרים בליגה עונים על ההגדרה הזאת לפני אדאמס

לאחד העם
לאחד העם
28 בפברואר 2018 20:22

יופי פוסט..

בנתונים שהבאת אין שום שיפור מעונה לעונה (יחס חדשות משחק)….

איתי
איתי
28 בפברואר 2018 21:01

קנת פאריד,מילס פלאמלי , עומר אשיק , טריסטן תומפסון , זאזא, מהינמי ,

bobby
bobby
28 בפברואר 2018 22:21

תודה רבה על הפוסט!
שכחתי כבר כמה ילד טוב אדמס היה נראה כשהגיע לליגה, בלי הזקן והשיער הארוך..
העונה הוא ללא ספק פרץ, ולא בכדי יש כאלה שאומרים שהביג-3 של הת׳אנדר הם ווסטברוק, ג׳ורג׳ ואדמס, ואנתוני רק הרביעי בחשיבותו. (אף על פי שדה שוט לא מסכים איתם 🙂)

Shaq
Shaq
28 בפברואר 2018 23:18

אהבתי.
אדאמס שחקן ענק, אנדרייטד אמיתי, כזה שנלחם, שומר, לוקח ריבאונדים וגם קולע לא מעט… וללא ספק הצלע השלישי בביג 3 של הת'אנדר. ואם כבר דמות ממשחקי הכס אז הוא מזכיר איזה לוחם דות'ראקי…

יאניס
יאניס
1 במרץ 2018 10:37

שמעון, אתה מתגלה כאחד הכסילים של האתר.
אבל מצד שני סוג של גניבה (גניבת דעת)
כל כך טיפש שזה כבר סוג של יתרון.
אדאמס? מזכיר ….

נתנאל
נתנאל
1 במרץ 2018 11:24

טוני אלן!

Noam
Noam
2 במרץ 2018 4:39

ההבדל בין Carpener and a cabinet maker הוא עצום